Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
2417
BLOG

W wiernopoddańczym ukłonie: Wywiady, Kontrwywiady cz.III

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 11

 Zdrada Rzeczypospolitej przez współczesnych notabli

III Rzeczypospolitej w wiernopoddańczym ukłonie.

 

Na Wstępie Rocznica 400 lat Hołdu Ruskiego w Warszawie

W dniu 29 października 2011 r. minęła okrągła rocznica - 400 lat od wydarzenia, którego miejscem był Zamek Królewski w Warszawie.

Motto:

http://pomniksmolensk.pl/news.php?readmore=217&c_start=10

Kazia - Rocznica 400 lat Hołdu Ruskiego w Warszawie

Potem, w 1678 roku Rosjanie domagali się dwóch płócien z Zamku Królewskiego w Warszawie, obrażających ich zdaniem carski majestat. Chodziło o dzieła Tomasza Dolabelli, przedstawiające hołd braci Szujskich przed królem Zygmuntem III. August II Mocny zwrócił je, po wielu latach żądań, Piotrowi Wielkiemu. Dziś również po mauzoleum nie ma już śladu.

17.05.2011r.

 

ROCZNICA 400 LAT HOŁDU RUSKIEGO W WARSZAWIE*

      W dniu 29 października 2011 r. mija okrągła rocznica - 400 lat od wydarzenia, którego miejscem był Zamek Królewski w Warszawie. Tam, przed tronującym królem Zygmuntem III Wazą car Wasyl IV Szujski wraz z braćmi: Iwanem i Dymitrem złożył czołobitny hołd, przysięgając posłuszeństwo królowi i nienaruszalność granicy polsko-rosyjskiej. Wydarzenie to poprzedził triumfalny wjazd zwycięskiego hetmana Stanisława Żółkiewskiego, który przez Krakowskie Przedmieście w Warszawie, przywiódł królowi cara wraz z jego braćmi. 

      Hołd Ruski był następstwem zwycięskiej bitwy stoczonej 4 lipca 1610 r. pod Kłuszynem (między Smoleńskiem a Moskwą) gdzie nieliczna polska jazda, w ilości niespełna 7 tysięcy ludzi, dowodzona przez hetmana Żółkiewskiego, rozbiła rosyjsko-szwedzką armię kniazia Szujskiego (brata carskiego) liczącą 35 tysięcy. Wojska polskie zajęły wówczas Moskwę ponownie, a car został uwięziony i przewieziony do Polski. 

      Jako więzień króla polskiego, car został najpierw umieszczony w rezydencji na Mokotowie, a potem wywieziono go do Gostynina, gdzie zmarł w roku 1612. Król polski pochował cara w Warszawie, w okazałym mauzoleum: dwupiętrowym, kamiennym oktogonie. Carski grobowiec został wzniesiony tam, gdzie dziś stoi Pałac Staszica, siedziba Polskiej Akademii Nauk, a wtedy, u bram Warszawy, na początku Krakowskiego Przedmieścia. Odtąd każde poselstwo, a zwłaszcza moskiewskie, które przybywało do Warszawy, było prowadzone koło tego symbolu polskiego triumfu. Pewnie dlatego car Michał Romanow zażądał w końcu od króla Władysława IV wydania mu carskich zwłok, a król ustąpił. Wasyl Szujski ostatecznie spoczął w Soborze Archangielskim w Moskwie. Ale w Warszawie pozostało mauzoleum, a także marmurowa płyta ze złotymi napisami informującymi o byłym przeznaczeniu budynku. To wzburzało Rosjan. W 1647 roku poprosili, by Władysław IV zburzył świątynię. Król odmówił, lecz wymontował nagrobny kamień i przesłał do Moskwy. Rosjanie jednak zażądali spalenia dzieł informujących o zajściu oraz surowego ukarania piszących o tym. W 1650 roku z dymem poszło kilka kartek lecz nikogo nie ukarano. Potem, w 1678 roku Rosjanie domagali się dwóch płócien z Zamku Królewskiego w Warszawie, obrażających ich zdaniem carski majestat. Chodziło o dzieła Tomasza Dolabelli, przedstawiające hołd braci Szujskich przed królem Zygmuntem III. August II Mocny zwrócił je, po wielu latach żądań, Piotrowi Wielkiemu. Dziś również po mauzoleum nie ma już śladu.

      Wasyl IV Szujski abdykował i uznał prawa królewicza Władysława IV Wazy do tronu rosyjskiego. Gdy Polacy zostali wyparci z Kremla w roku 1612 ich Sobór Ziemski obrał na cara księcia Michała Romanowa. Dał on początek nowej dynastii, panującej w Rosji do roku 1762, a z liniami bocznymi aż do rewolucji bolszewickiej. Natomiast ukazem carskim z roku 1649, dzień kapitulacji załogi polskiej na Kremlu czyli 4 listopada 1612 r. stał się świętem narodowym, zniesionym dopiero przez bolszewików a odtworzonym 16 grudnia 2004 r. przez Dumę Państwową Federacji Rosyjskiej, która przyjęła ustawę o dniach zwycięskich dla Rosji. W jej uzasadnieniu wpisano, że dzień 4 listopada staje się w Rosji świętem państwowym, zamiast rocznicy rewolucji bolszewickiej 7 listopada 1917 r., na pamiątkę oswobodzenia Moskwy od polskich i litewskich interwentów oraz heroizmu całego narodu.
Zupełnie zapomniany dziś fakt historyczny – hołdu ruskiego - został jednak upamiętniony na pomniku stojącym w samym centrum Warszawy – na kolumnie Zygmunta - gdzie na tablicy zawieszonej w 1644 r. po zachodniej stronie cokołu możemy przeczytać łacińską inskrypcję, informującą (w wolnym tłumaczeniu) iż: "Zygmunt III na mocy wolnej elekcji król Polski, z tytułu dziedziczenia, następstwa i prawa – król Szwecji, w umiłowaniu pokoju i w sławie pierwszy pomiędzy królami, w wojnie i zwycięstwach nie ustępujący nikomu, WZIĄŁ DO NIEWOLI WODZÓW MOSKIEWSKICH, STOLICĘ I ZIEMIE MOSKIEWSKIE ZDOBYŁ, WOJSKA ROZGROMIŁ, ODZYSKAŁ SMOLEŃSK, złamał pod Chocimiem potęgę turecką, panował przez czterdzieści cztery lata, w szeregu czterdziesty czwarty król, dorównał w chwale wszystkim i przyjął ją [chwałę] całą". 

      Równie zapomniane jak powyższe zdarzenia są dwa obrazy Jana Matejki (1835-1893): przechowywany w zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu, pierwszy historyczny obraz 16-letniego malarza z 1853 r., oraz obraz znajdujący się w Domu Matejki w Krakowie, a zasadzie szkic malarski do właściwego dzieła, wykonany w 1892 r., przed śmiercią artysty. Można uznać, że te dwa obrazy stanowią klamrę spinającą twórczość najbardziej patriotycznego artysty w dziejach polskiego malarstwa. Ich tytuły „Carowie Szujscy na sejmie warszawskim” skutecznie przez lata odwracały uwagę od właściwej ich treści. 

      Dojrzalsze dzieło – obraz z Krakowa - przedstawia pełnego dostojeństwa króla Zygmunta III Wazę siedzącego na tronie w otoczeniu polskich wielmożów i dostojników i bijących pokłon czołem do ziemi cara Wasyla Szujskiego z braćmi. Nad nimi powiewają zdobyczne chorągwie. Ten „Ruski Hołd” stanowi w twórczości Matejki uzupełnienie dwóch innych obrazów, których tematem są hołdy przyjęte przez polskich władców w okresie wielowiekowej historii naszego narodu – hołdu pruskiego (obraz z 1882 r.), gdy Albrecht Hohenzollern ukorzył się przed Zygmuntem Starym oraz – hołdem złożonym przez posła Iwana Groźnego, władykę połockiego Cypriana wraz z innymi ruskimi wojewodami królowi Stefanowi Batoremu, co ukazał malarz na obrazie znanym jako „Batory pod Pskowem” z 1872 r.

      Wiele lat podległości wobec Rosji, usankcjonowanej przez prawie pół wieku trwania hegemonii sowieckiej podczas istnienia PRL-u, sprawił, że zapomniano o dniu chwały oręża polskiego. Zapomniano nie tylko o triumfie pod Kłuszynem, lecz również następującym po nim „Hołdzie Ruskim”. 
Może pora na nowo odkryć ważny moment polskiej chwały, bo historia Polski to nie tylko historia klęsk, lecz również historia wielu triumfów.


*Tekst notki powstał z inspiracji artykułu Rajmunda Pollaka o „zakazanej” rocznicy bitwy pod Kłuszynem i dzięki komentarzom uczestników dyskusji pod notką Free You Mind’a oraz w szczególności dociekaniom pojętym przez blogera eXtremę2, którym dziękuję. 

 

http://pomniksmolensk.pl/images/news/Batory%20pod%20Pskowem.jpg

http://pomniksmolensk.pl/images/news/Hold%20pruski.jpg

http://pomniksmolensk.pl/images/news/Hold%20ruski%20Krakow.jpg

 

1.     Wizyta - Free Your Mind: "Układ Warszawski - rekonstrukcja" - Salon24

freeyourmind.salon24.pl/358381,wizyta

28 Paź 2011 – Pod koniec stycznia 2010 doszło w Brukseli do spotkania śp. gen. ...Profesor Józef Szaniawski w Radio Maryja w dniu dzisiejszym opowiada w .... Dodajmy jeszcze "Batory pod Pskowem" .... Miejsca związane ze Pskovem w trwały sposób zapisały się w naszej historii i stosunków Rzeczypospolitej z Rosją.

 

Dlaczego nie ma wśród NAS śp. Profesora Szaniawskiego?

 

1.     Hołd Ruski, Józef Szaniawski - TK Niedziela

www.niedziela.pl/artykul_w_niedzieli.php?doc=nd201144&nr=16

Hołd ruski namalował też Matejko jako fragment słynnego obrazu „Batory pod Pskowem”. To wizja artystyczno-historyczna Matejki, bowiem w rzeczywistości ...

2.     Fatalny stan dzieła Matejki. "Grozi mu katastrofa"

m.onet.pl/wiadomosci/kraj,2tdke

3 Lut 2010 – Szaniawskiego również trzy inne dzieła Matejki: "Kazanie Skargi", "Batory pod Pskowem" oraz "Rejtan" są zagrożone. Całość artykułu w ...

3.     Matejko na śmietnik

www.tessart.pl/smf/index.php?topic=1876.0;wap2

... po II wojnie światowej. Zdaniem prof. Szaniawskiego również trzy inne dzieła Matejki: "Kazanie Skargi", "Batory pod Pskowem" oraz "Rejtan" są zagrożone." ...

4.     Symultana ruskich szachistów

mielczaniewiatrakom.type.pl/1260/symultana-ruskich-szachistow/

29 Sie 2012 – Któż nie pamięta obrazu „Batory pod Pskowem” na którym widnieje postać ojca Possevino, jezuity wysłanego przez Stolicę Apostolską do ...

5.     Obrazy dla Szaniawski Batory Pod Pskowem

 - Zgłoś grafiki

o    

o    

o    

o    

6.     Inbook jana matejki bitwa pod grunwaldem jozef szaniawski inbook ...

www.sklepy24.pl/szukaj/inbook+jana...pod...szaniawski.../2

inbook jana matejki bitwa pod grunwaldem jozef szaniawski inbook 244842 ... z Bogiem (1873) Stefan Batory pod Pskowem (1872) Bitwa pod Grunwaldem ...

7.     Fatalny stan dzieła Matejki. "Grozi mu katastrofa" - Onet Biznes

biznes.onet.pl/fatalny-stan-dziela-matejki-grozi-mu-katastrofa,18515,...

3 Lut 2010 – Szaniawskiego również trzy inne dzieła Matejki: "Kazanie Skargi", "Batory pod Pskowem" oraz "Rejtan" są zagrożone. Całość artykułu w ...

8.     Fatalny stan dzieła Matejki. - Ogólnopolski miesięcznik ODKRYWCA

odkrywca.pl/pokaz_watek.php?id=665888

Liczba postów: 2 - Liczba autorów: 2 - 3 Lut 2010

Szaniawskiego również trzy inne dzieła Matejki: "Kazanie Skargi", "Batory pod Pskowem" oraz "Rejtan" są zagrożone. Całość artykułu w ...

9.    Stefan Batory pod Pskowem – Wikipedia, wolna encyklopedia

pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Batory_pod_Pskowem

Stefan Batory pod Pskowem – obraz Jana Matejki z 1872 roku, przedstawiający poselstwo cara Rosji Iwana IV Groźnego do króla Polski Stefana Batorego z ...

 

 

Czy mieli negocjować "Na kolanach" ??? -

W wiernopoddańczym ukłonie !!!?

 

http://freeyourmind.salon24.pl/358381,wizyta

28.10.2011 09:57234

Wizyta

 

Pod koniec stycznia 2010 doszło w Brukseli do spotkania śp. gen. F. Gągora oraz ruskiego szefa sztabu generalnego gen. N. Makarowa. Spotkanie to określano na stronie polskiego sztabu jako „przełom w relacjach wojskowych Polski i Rosji” (http://www.sgwp.wp.mil.pl/pl/1_385.html) i w komunikacie wydanym przez rzecznika prasowego SG płk. S. Michalskiego (pełniącego tę funkcję wtedy i obecnie) dodawano:

 

W trakcie spotkania generała Franciszka GĄGORA z generałem Nikołajem MAKAROWEM omówiono perspektywy dwustronnej współpracy wojskowej obydwu państw. Obie strony zgodziły się, że współpraca taka jest w interesie Sił Zbrojnych Polski i Rosji i nie ma zasadniczych przeszkód do jej prowadzenia.

Uzgodniono, że w maju br. gen. N. Makarow na zaproszenie szefa SG WP złoży oficjalną wizytę w Polsce w trakcie której zostaną uszczegółowione kierunki dalszej bilateralnej współpracy wojskowej Polski i Rosji. Wizytę poprzedzi spotkanie specjalnej polsko-rosyjskiej wojskowej grupy, która dokona wstępnych, roboczych ustaleń i uzgodnień przygotowujących spotkanie Szefów Sztabów Generalnych.Obrady grupy roboczej zorganizuje strona rosyjska w Moskwie.(podkr. F.Y.M.)”

 

Na stronach SG poza informacjami o wizycie śp. gen. Gągora w USA (http://www.sgwp.wp.mil.pl/pl/1_406.html), gdzie przypominał (nomen omen), że „obrona kolektywna powinna pozostać spoiwem i podstawową misją NATO” oraz o odwiedzeniu Słowenii w marcu 2010 (http://www.sgwp.wp.mil.pl/pl/1_410.html), nie ma wzmianki o żadnych innych zagranicznych jego (czy innych członków SG) wyjazdach. Jako ciekawostkę można tu dodać wzmiankę o wielkanocnym spotkaniu ówczesnego szefa MON z członkami SG oraz śp. ks. bp gen. T. Płoskim (http://www.sgwp.wp.mil.pl/pl/1_411.html):

 

31 marca br. w siedzibie SG WP odbyło się wielkanocne spotkanie Ministra Obrony Narodowej z kierowniczą kadrą SG WP oraz przedstawicielami współpracujących ze Sztabem Generalnym instytucji.Oprócz kierownictwa Sztabu Generalnego na czele z szefem SGWP gen. Franciszkiem GĄGOREM kierowniczą kadrę dowódczą sił zbrojnych reprezentowali na spotkaniu m.in. Dowódca Operacyjny SZ RP gen. broni Bronisław KWIATKOWSKI, szef Inspektoratu Wsparcia SZ RP gen. broni Zbigniew TŁOK–KOSOWSKI, Dowódca Wojsk Lądowych gen. dyw. Tadeusz BUK, dowódca Sił Powietrznych gen. broni Andrzej BŁASIK, Komendant Główny ŻW gen. bryg. Marek WITCZAK oraz dowódca garnizonu Warszawa gen. Kazimierz GILARSKI. Tradycyjnie oprawę liturgiczną spotkania zapewnili przedstawiciele Ordynariatu Polowego WP na czele z ks. biskupem gen. Tadeuszem PŁOSKIM.

 

Skoro więc przybycie do Polski Makarowa oraz spotkanie szefów sztabów planowano na maj, to kwietniowy wylot na katyńskie uroczystości delegacji prezydenckiej, której część stanowili dowódcy poszczególnych wojsk polskich, stanowił idealną wprost okazję do zorganizowania spotkania „grupy roboczej”, a więc na oddzielenie generalicji od reszty uczestników (pod pretekstem takiego spotkania). Czy akurat w Moskwie, tego nie sposób powiedzieć – równie dobrze Ruscy mogli zaproponować jakieś miejsce nieodległe w stosunku do Smoleńska/Katynia (by nie budziło podejrzeń pod kątem możliwości punktualnego dotarcia dowódców do Katynia). Może nawet sam Smoleńsk, tylko np. jakiś czas przed planowanym przylotem reszty delegacji? Należałoby zbadać, czy gdzieś tamtego dnia nie wybierali się przedstawiciele ruskiego sztabu na jakieś spotkanie.

 

16 kwietnia 2010 ciało śp. gen. Gągora powraca do Polski (http://www.sgwp.wp.mil.pl/pl/1_419.html). Parę dni wcześniej rzecznik SW wydaje dość osobliwe oświadczenie, które być może nie zostało wtedy zauważone – przytoczę jego fragment:

 

Uczestnictwo kierowniczej kadry Sił Zbrojnych RP w delegacji lecącej samolotem Tu-154M nie wiąże się z jakimkolwiek złamaniem obowiązujących w tym zakresie procedur wojskowych.Informuję, iż fakt uczestnictwa przedstawicieli kierowniczej kadry Sił Zbrojnych RP w składzie delegacji lecącej samolotem Tu-154M do Smoleńska nie wiązał się z jakimkolwiek złamaniem obowiązujących w tym zakresie procedur wojskowych.

 

·         

·        @Free Your Mind

Jak tylko zobaczyłem w Twoim tekście nazwisko Makarow, od razu w głowie zaświeciła mi się lampka ostrzegawcza, że gdzieś je ostatnio widziałem. Po krótkich poszukiwaniach już wiem - przygotowując tekst o artykule W.Cz., przeglądałem również materiały dotyczące wizyty Putina w Polsce (słynne spotkanie na molo w 2009 r.)
Oto, co znalazłem:

"Jurij Uszakow poinformował dziennikarzy, że Putin chce rozmawiać z Tuskiem o planach rozmieszczenia amerykańskiej tarczy antyrakietowej w Czechach i Polsce "w świetle - jak podkreślał - sygnałów nadchodzących od nowej administracji amerykańskiej".

Ria Novosti, która nadała tę depeszę, powołuje się w tym miejscu na tekst w "Gazecie Wyborczej", że administracja prezydenta Obamy praktycznie zrezygnowała z budowy tarczy w Polsce.

W delegacji rosyjskiej znajdzie się minister energetyki Sergiej Szmatko, minister transportu Igor Lewitin oraz szef Sztabu Generalnego generał Nikołaj Makarow.

- Są sygnały z obu stron o chęci wznowienia wojskowych kontaktów. Gen. Makarow ma o tym rozmawiać w Gdańsku i ustalać jakie mogą być dalsze kroki - powiedział Uszakow."

http://wyborcza.pl/1,76842,6982292,Moskwa_o_wizycie_Putina__Katyn_nie_powinien_przeszkadzac.html

Co za znamienny tytuł tego artykułu w GW, prawda?

Pozdrawiam



ANDER2136170 | 28.10.2011 10:33

link nadużycie


·        @ander

dzięki za to przypomnienie :) A tytuł w "Czerskiej Prawdzie" zasługujący na uzupełnienie: "Katyń ani Smoleńsk nie powinien przeszkadzać" - no ale na takie hasło wtedy jeszcze było za wcześnie.

Ja natomiast przypomnę, że po manewrach Zapad-2009 nie kto inny a R. Sikorski alarmował:

„Polski Minister Spraw Zagranicznych, Radosław Sikorski wysłał w czwartek, 12 listopada, specjalny list do szefa NATO, Andersa Fogha Rasmussena, w którym domagał się reakcji Sojuszu na niedawne rosyjsko – białoruskie manewry wojskowe. Odpowiedź przyszła niespodziewanie szybko, a szef NATO zapewnił, że sprawa zostanie poruszona podczas obrad Rady Północnoatlantyckiej, 18 listopada, a także podczas grudniowego szczytu szefów MSZ, państw NATO."
tu

Niewykluczone więc, że listopadowe zmiany w strategii NATO i wypracowanie EAGLE GUARDIAN (finalizacja styczeń 2010 (The Economist) (The Guardian)) miało związek z narastającym zagrożeniem ze strony ZBiR – na ile jednak szczegółowo te plany były opracowane, to trudno dziś powiedzieć – tak czy tak bez względu na stopień ich szczegółowego opracowania władze Polski nie zwróciły się o pomoc NATO w sytuacji ruskiego uderzenia – te plany obronne więc nie zadziałały „automatycznie”. Poza tym operację „Smoleńsk” wykonano na terytoriach (białoruskim i ruskim) podlegających ścisłej neosowieckiej kontroli – akcja NATO mogłaby więc rozpocząć regularną wojnę w środku Europy. Nawiasem mówiąc, jednym z negocjatorów zajmujących się EAGLE GUARDIAN i nalegającym by dla Polski wypracowany był odrębny natowski plan obronny był śp. Stanisław Komorowski (ówczesny wiceszef MON) poległy 10 Kwietnia. 

Pozdr

FREE YOUR MIND143961832 | 28.10.2011 10:51

link nadużycie


·        @All

Pamiętacie pewnie, jakiś czas temu wypowiedzi Petelickiego, z których niektórzy wywnioskowali, że chciał coś przekazać między wierszami na temat Smoleńska?
Tym razem wywiad Czempińskiego dla SE, w którym wyrwało mu się coś takiego:
"Dziwne jest, że zignorowano organizację lotniska rezerwowego, bo już teraz wiemy, że BOR zupełnie nie był gotowy na wariant inny niż lądowanie w Smoleńsku."
Może to coś oznacza, może nie...
http://www.se.pl/wydarzenia/opinie/gromoslaw-czempinski-awans-mog-poczekac_211758.html

KRISTOBAL0225 | 28.10.2011 11:06

 

 

W wiernopoddańczym szale

 

 

Poznań - Pułkownik Edmund Klich o katastrofie Smoleńskiej na ...

 

 

poznan.naszemiasto.pl/.../1421113,poznan-pulko...28 Maj 2012
Poznań - Pułkownik 
Edmund Klich o katastrofie Smoleńskiej na AWF-ie [ ZDJĘCIA, WIDEO] - Serwis ...

http://fakty.interia.pl/raport/lech-kaczynski-nie-zyje/news/ekspert-obwinia-pilotow-tupolewa,1483741,6911

Ekspert obwinia pilotów tupolewa

Polski ekspert akredytowany przy rosyjskiej komisji (MAK) badającej katastrofę pod Smoleńskiem jednoznacznie obwinia o wypadek załogę prezydenckiego tupolewa - czytamy w "Rzeczpospolitej".

 

"Piloci zlekceważyli wszystkie ostrzeżenia wysyłane przez automatykę samolotu i podjęli nadmierne ryzyko. Dlaczego? Tak są wyszkoleni" - ocenia Klich. Używa mocnych słów, choć badanie przyczyn wypadku trwa. "Mam siwe włosy, podejmuję ryzyko i biorę je na siebie. Uważam, że społeczeństwo powinno być informowane" - wyjaśnia "Rzeczpospolitej".

Klich powiedział w poniedziałek, że załoga tupolewa mimo gęstej mgły zdecydowała się na niesłychanie ryzykowne lądowanie.

Na lotnisku pod Smoleńskiem nie było systemu naprowadzania samolotów ILS. Dlatego piloci po osiągnięciu tzw. wysokości decyzji - 100 m nad ziemią - powinni zrezygnować z lądowania, gdy nie było widać pasa, na którym mieli posadzić maszynę.

Klich ujawnił, że z nagrań wynika, iż piloci po osiągnięciu tej wysokości świadomie dalej obniżali lot. Padały komendy: 90 metrów, 80 metrów.

 

Firma CERBERIS & System ACARS okryte TAJEMNICĄ

 

 

 

 
 Panie Ministrze Pytanie do Pana:
 
Nagrała się tylko „końcÓweczka” i to nie ORYGINAŁ ???

    

http://www.komisja.smolensk.gov.pl/portal/kbw/633/8875/Raport_koncowy_w_sprawie_ustalenia_okolicznosci_i_przyczyn_katastrofy_samolotu_T.html

Strona główna / Komunikaty /

Raport końcowy w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn katastrofy samolotu TU-154M Nr 101 pod Smoleńskiem

29 lipca br. Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego przedstawiła raport końcowy w sprawie ustalenia okoliczności i przyczyn katastrofy samolotu TU-154M pod Smoleńskiem z 10 kwietnia 2010 roku.

Komisja nie orzekała o winie oraz odpowiedzialności za wypadek lotniczy. Do zadań komisji należało: ustalenie okoliczności i przyczyn wypadku samolotu TU – 154M oraz wydanie zaleceń, które mają zapobiec podobnym wypadkom w przyszłości.

Polskiej komisji, która badała przyczyny katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem przewodniczył Jerzy Miller, minister spraw wewnętrznych i administracji. W skład 34-osobowej komisji weszli eksperci badający wypadki wojskowe oraz cywilne. Do prac w komisji zaproszeni zostali również prawnicy specjalizujący się w międzynarodowym i polskim prawie lotniczym, osoby czynnie wykonujące zawód pilota w liniach pasażerskich, obsługa pasażerskich portów lotniczych oraz osoby zajmujące się tematyką bezpieczeństwa w transporcie lotniczym.

http://mswia.datacenter-poland.pl/RaportKoncowyTu-154M.pdf

RZECZPOSPOLITA POLSKA

KOMISJA BADANIA WYPADKÓW LOTNICZYCH 

LOTNICTWA PAŃSTWOWEGO

RAPORT KOŃCOWY

z badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11

samolotu Tu-154M nr 101

zaistniałego dnia 10 kwietnia 2010 r.

w rejonie lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY

 

Wypadek badała Komisja Badania Wypadków Lotnictwa Państwowego 

w celu ustalenia okoliczności i przyczyn oraz wydania zaleceń profilaktycznych.

Działając na podstawie ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze art. 140

i rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 maja 2004 r. w sprawie

organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadków Lotniczych

Lotnictwa Państwowego, zgodnie z § 12: „Komisja nie orzeka co do winy

i odpowiedzialności”, w związku z powyższym wszelkie formy wykorzystania raportu

do celów innych niż zapobieganie wypadkom i poważnym incydentom lotniczym

mogą prowadzić do błędnych wniosków i interpretacji.

Raport został sporządzony w języku polskim. Inne wersje językowe przygotowane

zostały w celach informacyjnych.

 

1.8.3. Wyposażenie nawigacyjne samolotu Tu-154M

Wyposażenie samolotu Tu-154M nr 101 w dniu 10.04.2010 r. wykorzystywane przez

załogę w celu prowadzenia nawigacji oraz wykonania podejścia do lądowania zawierało

następujące elementy:

• zestaw przyrządów pokładowych;

• radiostacje lotnicze;

• zestawy radiokompasów i odbiorników VOR/DME;

• system zarządzania lotem FMS;

• odbiornik GPS;

• system ostrzegania przed zbliżaniem się do ziemi TAWS;

• automatyczny system sterowania ABSU.

1.8.3.1. Przyrządy dowódcy statku powietrznego

Fot. 3. Przyrządy dowódcy statku powietrznego

1. Wysokościomierz WBE-SWS – wskaźnik elektroniczny zintegrowany z centralą danych

aerodynamicznych, wskazuje wysokość barometryczną bezwzględną lub względną.

Współpracuje z systemami TAWS i FMS. Wskazania w [m] lub [ft].

2. Wysokościomierz UWO-15M1B – elektromechaniczny wskaźnik wysokości

barometrycznej z kompletu systemu sygnałów powietrznych SWS-PN-15-4B. Wskazania

w [m].

3. Prędkościomierz KUS-730/1100-2 – dwuwskazówkowy wskaźnik rzeczywistej

i przyrządowej prędkości lotu. Wskazania w [km/godz.].

4. Prędkościomierz US-I6 – elektromechaniczny wskaźnik prędkości przyrządowej,

wchodzi w skład systemu ABSU i przeznaczony jest do współpracy z automatem ciągu Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego

Samolot Tu-154M nr 101, 10 kwietnia 2010 r., rejon lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY

RAPORT KOŃCOWY Strona 43 z 328

AT-6-2. Wskaźnik wyposażony jest w ruchomy, sterowany z pulpitu PN-6 znacznik

prędkości zadanej. Wskazania w [km/godz.].

5. Wskaźnik liczby Macha UM-1-0.89 – elektromechaniczny wskaźnik liczby M

z kompletu systemu sygnałów powietrznych SWS-PN-15-4B, przeznaczony do

zobrazowania liczby Macha.

6. Wariometr IVA-81A – wskaźnik elektroniczny z matrycą LCD. Na wyświetlaczu oprócz

prędkości wznoszenia/opadania dodatkowo zobrazowane są wskazania z systemu TCAS.

Wskazania w [m/s].

7. Wariometr WR-75 PB  – mechaniczny wskaźnik prędkości pionowej samolotu.

Wskazania w [m/s].

8. Wskaźnik radiowysokościomierza UW-5M – elektromechaniczny wskaźnik wysokości

rzeczywistej (nad terenem). Dodatkowo  sygnalizuje przekroczenie niebezpiecznej

wysokości lotu (wysokości alarmowej) ustawionej znacznikiem przez załogę. Sygnalizacja

świetlna niebezpiecznej wysokości wyświetlana jest na wskaźniku za pomocą lampki

koloru  żółtego, natomiast sygnalizacja dźwiękowa słyszana jest w głośnikach w kabinie

załogi oraz w słuchawkach załogi. Wskazania w [m].

9. Wskaźnik sztucznego horyzontu PKP-1 –  pokazuje położenie  samolotu względem

horyzontu (przechylenie i pochylenie) oraz zawiera wskaźniki dyrektywne systemu ABSU.

10. Rezerwowy sztuczny horyzont AGR-72 –  pokazuje położenie  samolotu względem

horyzontu (przechylenie i pochylenie).

11. Zakrętomierz i chyłomierz poprzeczny EUP-53 – ze sztucznymi horyzontami stanowią

elementy układu kontroli położenia przestrzennego samolotu.

12. Wskaźnik układu kursowego PNP-1 – wskazuje kurs bieżący i zadany oraz informacje

od odbiornika sygnałów ILS.

13. Wskaźnik bieżących kątów natarcia oraz przeciążenia pionowego UAP-12 – pokazuje

wartości bieżących oraz krytycznych kątów natarcia samolotu i wartości bieżącego

przeciążenia.

14. Zegarek mechaniczny ACzS.

15. Wskaźnik RMI – wyświetla wskazania ARK oraz kurs samolotu.Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego

Samolot Tu-154M nr 101, 10 kwietnia 2010 r., rejon lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY

RAPORT KOŃCOWY Strona 44 z 328

1.8.3.2. Przyrządy nawigatora

Fot. 4. Przyrządy nawigatora

1. Wysokościomierz/wariometr KAV-485 –  zespolony wskaźnik wysokościomierza

barometrycznego oraz wariometru. Wskazania w [ft] i [ft/min].

2. Prędkościomierz USWP –  elektromechaniczny wskaźnik prędkości rzeczywistej

z kompletu systemu sygnałów powietrznych  SWS-PN-15-4B. Wskaźnik może również

wskazywać prędkość podróżną, współpracując z urządzeniem DISS. Wskazania

w [km/godz.].

3. Wskaźnik kursu samolotu USz – element układu kursowego TKS-2P.

4. Wskaźnik zespolony z pulpitem sterowania PPI-4B –  wskaźnik pokładowego radaru

pogodowego Bendix-King RDR-4B.

5. Wielofunkcyjny wskaźnik MFD-640 – służy do wyświetlania informacji generowanych

przez TAWS oraz FMS. Może współpracować z radarem pogodowym.

6. CDU (Control Display Unit – Ekran i panel sterujący) UNS-1D.Urządzenie UNS-1D

jest elementem systemu zarządzania lotem (FMS) wykorzystującym GPS oraz wbudowaną

bazę danych punktów nawigacyjnych i lotnisk do prowadzenia nawigacji lotniczej.

7. Wskaźniki ITE – wskazania obrotów sprężarek wysokiego ciśnienia silników D-30KU.Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego

Samolot Tu-154M nr 101, 10 kwietnia 2010 r., rejon lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY

RAPORT KOŃCOWY Strona 45 z 328

1.8.3.3. Przyrządy drugiego pilota

Fot. 5. Przyrządy drugiego pilota

1. Wysokościomierz WBE-SWS.

2. Wysokościomierz WM-15PB – przyrząd mechaniczny, który służy do pomiaru

i zobrazowania wysokości barometrycznej. Wskazania w [m].

3. Prędkościomierz KUS-730/1100-2.

4. Prędkościomierz US-I6.

5. Prędkościomierz KUS-EK –  dwuwskazówkowy, mechaniczny wskaźnik prędkości

przeznaczony do pomiaru i zobrazowania przyrządowej oraz rzeczywistej prędkości lotu.

Wskazania w [kt].

6. Wskaźnik liczby Macha MS-1M – przyrząd mechaniczny przeznaczony do zobrazowania

liczby Macha.

7. Wariometr IVA-81A.

8. Wskaźnik radiowysokościomierza UW-5M.

9. Sztuczny horyzont PKP-1.

10. Wskaźnik układu kursowego PNP-1.

11. Wskaźnik RMI.Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego

Samolot Tu-154M nr 101, 10 kwietnia 2010 r., rejon lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY

RAPORT KOŃCOWY Strona 46 z 328

1.8.3.4. Przyrządy technika pokładowego

Fot. 6. Przyrządy technika pokładowego

1. Wysokościomierz WM-15PB.

2. Prędkościomierz KUS-730/1100-2.

3. Wariometr WR-30PB – mechaniczny wskaźnik prędkości pionowej samolotu. Wskazania

w [m/s].

1.8.3.5. Panel górny

Fot. 7. Panel górny

1. Pulpit sterowania systemu SELCAL – system selektywnego wybierania radiostacji UKF

i KF.

2. Pulpit transpondera TRA-67A i TCAS II.

3. Pulpit sterowania systemu KURS MP-70.

4. ARK 15M  – pulpity sterowania ARK.

5. ARK 15M – pulpity sterowania ARK (II komplet).

6. Radiostacja VHF 1 – Bakłan 20D.

7. Radiostacja VHF 2 – Bakłan 20D.

8. Pulpit sterowania VOR/ILS 1 systemu SD-75.

9. Pulpit sterowania VOR/ILS 2 systemu SD-75.

10. Pulpit sterowania PU-11 systemu kursowego TKS-P2.

Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego

Samolot Tu-154M nr 101, 10 kwietnia 2010 r., rejon lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY

RAPORT KOŃCOWY Strona 47 z 328

1.8.3.6. Pulpit centralny

Fot. 8. Pulpit centralny

1. Pulpit PN-5 – element sterowania systemu ABSU. Służy do przekazywania danych

nawigacyjnych do układu sterowania w trybie automatycznym i dyrektywnym.

2. Pulpit PU-46 –  element sterowania systemu ABSU. Służy do sterowania stabilizacją

samolotu w kanałach pochylenia i przechylenia. Pozwala również na wybór zakresu pracy

w trybie automatycznym (stabilizacji względem założonej wysokości lotu, prędkości lotu

lub liczby Macha).

3. Pulpit PN-6 – element sterowania systemu ABSU. Służy do sterowania automatem ciągu

AT-6-2.

4. CDU systemu FMS (UNS-1D).

5. Osłona GPS KLN89B.

1.8.3.7. Dolna część pulpitu centralnego

Fot. 9. Dolna część pulpitu centralnego

1. Nastawnik kursu.

2. Nastawnik kursu.

3. GPS Bendix-King KLN89B –  urządzenie używane przez nawigatora, niepowiązane

z żadnym systemem samolotu. Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego

Samolot Tu-154M nr 101, 10 kwietnia 2010 r., rejon lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY

RAPORT KOŃCOWY Strona 48 z 328

1.8.4. Wykorzystanie środków nawigacyjnych przez służby naziemne i załogę

W trakcie podejścia do lądowania na lotnisku SMOLEŃSK PÓŁNOCNY załoga

samolotu Tu-154M nr 101 wykorzystywała procedurę opisaną na kartach podejścia jako

RSP + OSP

30

. W celu wykonania tej procedury konieczne było wykorzystanie następujących

przyrządów i urządzeń stanowiących wyposażenie samolotu:

1) sztuczne horyzonty;

2) wysokościomierze barometryczne;

3) wysokościomierze radiowe;

4) prędkościomierze;

5) wariometry;

6) radiokompasy ARK;

7) radiostacje VHF;

8) zegarki.

Załoga dysponowała również dodatkowym wyposażeniem w postaci:

1) FMS (UNS-1D);

2) GPS KLN89B;

3) TAWS;

4) systemu ABSU i automatu ciągu;

5) radiostacji KF.

W celu zrealizowania opisanej na kartach podejścia procedury załoga powinna

wykonywać lot, opierając się na wskazaniach radiokompasów ARK-15 ustawionych na

częstotliwościach: DRL 310 kHz i BRL 640 kHz oraz wysokościomierzy barometrycznych

ustawionych na wartość ciśnienia

31

 QFE 745 mmHg. Instrukcja użytkowania w locie

samolotu Tu-154M nie opisuje szczegółowo czynności załogi podczas wykonania podejścia

nieprecyzyjnego do lądowania przy użyciu systemu ABSU, jednak w rozdz. 4.6.1.4

dopuszczono możliwość wykorzystania systemu ABSU podczas podejścia do lądowania przy

użyciu kanału pochylenia i przechylenia. 

Z ustaleń Komisji wynika, że końcowe (po zakończeniu czwartego zakrętu i wyjścia na

prostą) podejście do lądowania załoga wykonywała przy wykorzystaniu systemu FMS

32

,

który za pośrednictwem ABSU sterował samolotem, utrzymując go na przygotowanej przez

załogę trasie lotu (punkty nawigacyjne 10XUB-DRL-XUBS). Wysokość lotu dowódca statku

                                                         

30

 Odpowiednik polskiej procedury USL z RSL.

31

 Poziomu DS lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY.

32

 Było to niezgodne z załącznikiem do instrukcji użytkowania w locie samolotu Tu-154M dotyczącym systemu

FMS, w którym nakazuje się odłączenie autopilota od tego źródła nawigacji w procesie podejścia do lądowania. Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego

Samolot Tu-154M nr 101, 10 kwietnia 2010 r., rejon lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY

RAPORT KOŃCOWY Strona 49 z 328

powietrznego utrzymywał, sterując samolotem poprzez ABSU przy użyciu pulpitu PU-46.

Automat ciągu sterował silnikami, dostosowując zakres ich pracy do ustawionej na pulpicie

PN-6 prędkości 280 km/h. Nastrojone pomoce nawigacyjne NDB traktowane były przez

załogę jako pomocnicze (źródłem odniesienia do kierunku lotu był system FMS).

Z analizy zapisów rejestratorów wynika, że załoga nie korzystała z wysokościomierzy

barometrycznych do oceny poprawności realizowanego profilu zniżania oraz ignorowała

ostrzeżenia systemu TAWS.

Obliczeniowa prędkość pionowego zniżania dla  ścieżki podejścia 2°40’ i prędkości

podejścia 280 km/h powinna wynosić 3,41 m/s.

Na bazie zachowanych danych z  systemu FMS Komisja stwierdziła,  że załoga

wprowadziła do planu lotu punkty, których współrzędne

33

 pochodziły z dostępnych kart

podejścia bez przeliczenia z układu SK-42 na WGS-84. 

Pozycja zapisana w FMS  FMS (WGS-84)  SK-42

34

DRL1 (dalsza na kierunku 079)

N54:49,30

E031:57,00

N54:49,36

E031:57,02

DRL (dalsza na kierunku 259)

N54:49,70

E032:08,60

N54:49,76

E032:08,62

10XUB (10 NM od pasa 26)

N54:50,07

E032:18,86

N54:50,13

E032:18,88

XUBS (ARP lotniska Smoleńsk)

N54:49,50

E032:01,60

N54:49,56

E032:01,62

Przyjęcie współrzędnych wyrażonych w układzie SK-42 jako współrzędnych WGS-84

spowodowało wprowadzenie błędnych danych do systemów pokładowych (GPS/FMS)

samolotu Tu-154M. Przesunięcie liniowe punktów wynikające z błędnego przyjęcia

współrzędnych zawartych na karcie podejścia jako współrzędnych według systemu WGS-84,

a nie SK-42, wynosi około 116 m w kierunku południowym.

W trakcie zabezpieczania podejść do lądowania samolotów Jak-40, Ił-76 i Tu-154M

w dniu 10.04.2010 r. KSL wykorzystywał radiolokacyjny system lądowania RSP-6M2 do

informowania załóg samolotów o:

• rozpoczęciu końcowej procedury podejścia do lądowania, 

• wejściu w ścieżkę zniżania,

• położeniu względem ścieżki schodzenia i osi DS.

                                                          

33

 W układzie SK-42.

34

 Przeliczone przez Komisję współrzędne odczytane z pamięci FMS (WGS-84) na współrzędne w układzie 

SK-42. Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego

Samolot Tu-154M nr 101, 10 kwietnia 2010 r., rejon lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY

RAPORT KOŃCOWY Strona 50 z 328

KSL nie informował załóg samolotów o braku możliwości zabezpieczenia podejścia

z użyciem systemu RSP-6M2 związanego z jego ewentualną niesprawnością lub utrudnioną

obserwacją podchodzących statków powietrznych.

Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego ...

pl.wikipedia.org/.../Komisja_Badania_Wypadków_Lotniczych_Lotni...

Minister spraw wewnętrznych Jerzy Miller, przewodniczący komisji od 28 ... 1.3Raport końcowy Komisji badającej katastrofę w Smoleńsku; 1.4 Protokół z ...

Komisja badająca katastrofę polskiego Tu-154 w Smoleńsku[edytuj]

W przypadku badania katastrofy polskiego Tu-154 w Smoleńsku w dniach 15–28 kwietnia 2010 Komisją Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP) kierował płk rez. pil. Edmund Klich, będący jednocześnie szefem Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL); od 28 kwietnia 2010 Komisją Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP) kieruje minister spraw wewnętrznych i administracji Jerzy Miller[5][6].

Na mocy Rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2010 roku zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, przewodniczący Komisji badającej katastrofę polskiego Tu-154 w Smoleńsku podlega bezpośrednio Prezesowi Rady Ministrów[7]. Protokół wraz z całością materiałów zebranych przez Komisję przewodniczący przedstawia do zatwierdzenia Prezesowi Rady Ministrów i informuje o tym Ministra Obrony Narodowej[7]. Prezes Rady Ministrów podejmuje decyzję o wznowieniu badania i ewentualnej zmianie orzeczenia w sytuacji, gdy:

a) wyjdą na jaw nowe okoliczności lub dowody istotne dla sprawy
b) dowody istniejące w dniu wydania orzeczenia nie były mu znane
[7]

Decyzję w przedmiocie udzielania informacji o przebiegu i rezultatach badań prowadzonych przez Komisję podejmuje Prezes Rady Ministrów[7].

Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 27 kwietnia 2010 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego stało się w 2010 roku przedmiotem analiz ekspertów Biura Analiz Sejmowych[8].

Skład komisji badającej katastrofę w Smoleńsku[edytuj]

Skład komisji powołanej do zbadania katastrofy jest następujący[3][9]:

§ Jerzy Miller (minister spraw wewnętrznych i administracji) – przewodniczący (od dnia 28 kwietnia 2010 roku; w dniach 15–28 kwietnia 2010 roku przewodniczącym Komisji był płk rez. pil. Edmund Klich[5])

§ płk pil. mgr inż. Mirosław Grochowski[10] (szef Inspektoratu MON ds. Bezpieczeństwa Lotów[6]) – zastępca przewodniczącego

§ mgr Agata Kaczyńska[10] (sekretarz Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL)[11]) – sekretarz

Podkomisja lotnicza[edytuj]

Eksperci z zakresu szkolenia lotniczego, ruchu lotniczego, ratownictwa lotniczego, łączności, nawigacji i meteorologii:

1.   ppłk pil. mgr inż. Robert Benedict[10] – przewodniczący (początkowo przewodniczącym podkomisji lotniczej był kmdr rez. pil. Dariusz Majewski)[12]

2.   dr inż. Maciej Lasek[10] – zastępca przewodniczącego (zastępca przewodniczącego PKBWL[11])

3.   kmdr rez. pil. mgr inż. Dariusz Majewski[10]

4.   mgr inż. Bogdan Fydrych[10] (członek PKBWL[11])

5.   mgr Wiesław Jedynak[10] (PLL LOT[12])

6.   dr Agnieszka Kunert-Diallo[10] (PLL LOT[12])

7.   mgr inż. Krzysztof Lenartowicz[10]

8.   mgr inż. Edward Łojek[10]

9.   ppłk rez. mgr inż. Mirosław Milanowski[10]

10.ppłk rez. mgr inż. Maciej Ostrowski[10]

11.mgr inż. Kazimierz Szostak[10] (PLL LOT[12])

12.mgr inż. Waldemar Targalski[10] (członek PKBWL[11]);

13.ppłk rez. pil. mgr inż. Andrzej Winiewski[10]

14.dr hab. Marek Żylicz[10]

Podkomisja techniczna[edytuj]

Eksperci z zakresu eksploatacji statków powietrznych, awioniki, techniki lotniczej, logistyki i informatyki:

1.   dr inż. Stanisław Żurkowski[10] – przewodniczący (członek PKBWL[11])

2.   płk mgr inż. Mirosław Wierzbicki[10] – zastępca przewodniczącego

3.   mjr mgr inż. Dariusz Dawidziak[10]

4.   ppłk mgr inż. Dariusz Majewski[10]

5.   mjr mgr inż. Leszek Filipczyk[10]

6.   mjr mgr inż. Artur Kułaszka[10]

7.   prof. dr hab. inż. Ryszard Krystek[10]

8.   mgr inż. Piotr Lipiec[10] (PLL LOT[12])

9.   mgr inż. Władysław Metelski[10]

10.ppłk dr inż. Sławomir Michalak[10]

11.ppłk mgr inż. Janusz Niczyj[10]

12.płk rez. mgr inż. Jacek Przybysz[10]

13.mjr rez. mgr inż. Jerzy Skrzypek[10]

14.mgr inż. Wiesław Wypych[10] (PLL LOT[12])

15.ppłk mgr inż. Cezary Musiał[10]

Podkomisja medyczna[edytuj]

Eksperci z zakresu medycyny lotniczej, psychologii i patomorfologii:

1.   płk dr n.hum. Olaf Truszczyński – przewodniczący (Wojskowy Instytut Medycyny Lotniczej[13])

2.   ppłk lek. med. Bogusław Biernat[10]

Komunikaty Komisji badającej katastrofę w Smoleńsku[edytuj]

18 stycznia 2011 roku w Komisja badająca katastrofę w Smoleńsku przedstawiła w trakcie konferencji prasowej prezentację, podczas której ujawniono stenogramy z rozmów rosyjskich kontrolerów lotu w dniu 10 kwietnia 2010 roku; zwracano uwagę, że obsługa wieży popełniła wiele błędów; podawała błędne informacje o ścieżce schodzenia i rozbieżne prognozy pogody[14].

Raport końcowy Komisji badającej katastrofę w Smoleńsku[edytuj]

27 czerwca 2011 roku raport końcowy Komisji badającej katastrofę w Smoleńsku został przekazany premierowi Donaldowi Tuskowi[15], 25 lipca 2011 roku przyjęty[16], a 29 lipca 2011 roku zaprezentowany opinii publicznej podczas konferencji prasowej w Kancelarii Premiera[17]oraz opublikowany na stronie internetowej Komisji w językach polskim, angielskim i rosyjskim, wraz z załącznikami[16]. Ponadto raport końcowy został opublikowany na stronach internetowych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministerstwa Obrony Narodowej[18].

Protokół z badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11[edytuj]

5 września 2011 roku KBWLPP opublikowała tzw. "Protokół z badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11", liczący wraz z załącznikami ponad 1000 stron dokumentów, sporządzony dla Ministerstwa Obrony Narodowej[19]; niejawny pozostał jedynie załącznik nr 7 z informacjami o obrażeniach ofiar katastrofy[20]. Wszystkie dokumenty wypracowane przez Komisję zostały przesłane do prokuratury wojskowej prowadzącej śledztwo w sprawie katastrofy[19]

 

"Długo­let­nie błądze­nie w ciem­nościach w poszu­kiwa­niu praw­dy od­czu­wanej, lecz nieu­chwyt­nej, głębo­kie prag­nienie oraz przep­la­tające się ze sobą ok­re­sy wiary i zwątpienia, które pop­rzedzają jas­ne i pełne zro­zumienie, zna­ne są wyłącznie tym, którzy sa­mi ich doświadczyli"-- Albert Einstein.

1.   Raport Jerzego Millera - RadioMaryja.pl

www.radiomaryja.pl/bez-kategorii/raport-jerzego-millera/

29 Lip 2011 – Raport Jerzego Millera. Raport Komisji Jerzego Millera do pobrania w formacie pdf. * Raport Końcowy · * Załączniki Do Raportu Końcowego ...

2.    

Publikacja raportu Jerzego Millera - raport - YouTube

 

 

 87:59 87:59

www.youtube.com/watch?v=UBU3FQUjROs29 Lip 2011 - 88 minut(y) - Przesłany przez: trwamVideoStream
Raport Komisji Millera - SMOLEŃSK 2010!by RaportSmolensk452 views · Publikacja raportu Jerzego ...

http://www.komisja.smolensk.gov.pl/portal/kbw/633/8875/Raport_koncowy_w_sprawie_ustalenia_okolicznosci_i_przyczyn_katastrofy_samolotu_T.html

 

Bełkot  na temat łączności satelitarnej VSAT i rejestracji parametrów lotu ACARS i Boi katastroficznej ELTs TU154M 101 systemu SAR

 

 Wywiady, Kontrwywiady co zostało UKRYTE!

 http://www.youtube.com/watch?v=2VNDG403axQ&feature=player_embedded

Inmarsat BGAN - Backpack to Broadband in 3 Minutes

 

 

Przesłane przez  dnia 26 cze 2009

BGAN provides instant, on-site voice and high-speed data connectivity for remote activities all over the world. It takes only 3 minutes to set up the BGAN terminal and establish a broadband connection.

With BGAN, Inmarsat helps aid organizations save lives, media agencies deliver breaking news, and companies operate seamlessly from every corner of the globe.

To learn more about BGAN and other services offered by Inmarsat, please visit www.inmarsat.com.

Kategoria:

Nauka i technika

http://www.ts2.pl/pl/Sieci-VPN

Łączność VSAT

Home/Internet satelitarny/Łączność VSAT

Sieci korporacyjne VPN w technologii SCPC

Oferujemy firmom o strukturze rozproszonej ofertę budowy sieci korporacyjnych, powszechnie nazywanychVPN (ang. Virtual Private Network - Wirtualne Sieci Prywatne).

Projektujemy, budujemy oraz utrzymujemy sieci korporacyjne o zasięgu krajowym oraz międzynarodowym. Sieci międzynarodowe budowane są w oparciu o satelity Intelsat, Eutelsat i ArabSat. Zasięg dzierżawionych transponderów obejmuje całą Europę, Afrykę, Azję i Amerykę Południową.

Zapewniamy gwarantowane i wydzielone połączenia w ramach technologii łączności satelitarnej SCPC. Tego typu rozwiązania mogą zostać zaprojektowane tak, aby wspierać aplikacje w różnych scenariuszach, jak np. sieci dla ambasad, usługi dla instytucji rządowych lub wojskowych, łączność odległych platform wiertniczych, dosył sygnału telewizyjnego i radiowego, usługi zabezpieczające dla lokalnych naziemnych węzłów lub całych sieci, trunking i czy po prostu dostęp do Internetu.

Podstawowe zalety i cechy:

  • Pasmo Ku lub C
  • Standard SCPC lub DAMA
  • Od 64kbps do 20 Mbps (nadawanie i odbiór)
  • Symetryczny lub asymetryczny kanał transmisji
  • Punkt-punkt, typologia sieci w architekturze gwiazdy lub obwodu
  • Szybka instalacja w terminie do 21 dni w dowolnym miejscu w zasięgu satelitów
  • Brak limitu danych dla wysyłanych i odbieranych danych
  • Gwarancja jakości i dostępności
  • Również w wersji Maritime dla promów i statków
  • Pełny zakres usług: projekt inżynieryjny, logistyka, instalacja, obsługa i serwis

W ramach współpracy z międzynarodowym zespołem inżynierów VSAT oferujemy lokalne wsparcie serwisowe i instalację urządzeń w miejscu docelowym.

W zasięgu satelitów realizujemy również następujące usługi:

  • transmisja programów telewizyjnych oraz radiowych
  • przekazy video i multimedia
  • łączność mobilna
  • dwukierunkowy i szerokopasmowy Internet satelitarny

 

http://www.ts2.pl/pl/Internet-iDirect-Evolution

Internet iDirect Evolution

Home/Internet satelitarny/Łączność VSAT/Internet iDirect Evolution

iDirect Evolution - Szerokopasmowy Internet satelitarny

Dwukierunkowy, szerokopasmowy i wysokowydajny dostęp do Internetu dla osób prywatnych, firm i instytucji na terenie całej Polski.

Usługi realizowane na platformie Evolution są bardzo wydajne i stabilne dzięki zastosowaniu rozszerzonego standardu DVB-S2 zawierającego chociażby ACM (Adaptive Coding and Modulation), deterministyczne TDMA (D-TDMA) lub kanał powrotny SCPC. Pozwala to na osiągnięcie maksymalnej wydajności pasma szczególnie w rozbudowanych sieciach korporacyjnych (np. topologia gwiazdy), obniżając znacząco koszty związane z przesyłem danych i telekomunikacją.

Platforma Evolution jest doskonałym rozwiązaniem zarówno dla sieci korporacyjnych (VPN/WLAN), wideokonferencji (także w HD), wielostanowiskowej telefonii VoIP, jak również dla zastosowań domowych (przeglądanie WWW, komunikatory, poczta email, Skype/MSN etc.).

Modemy iDirect Evolution (X3 / X5) umożliwiają korzystanie z zaawansowanych usług sieciowych:

  • Group QoS - zaawansowana prioretyzacja ruchu sieciowego dynamicznie równoważąca zapotrzebowanie różnych aplikacji na dostęp do pasma i możliwości pasma pomiędzy różnymi podsieciami oraz stacjami roboczymi i serwerami.
  • TCP & HTTP acceleration - zwiększa prędkość przesyłu pakietów TCP oraz HTTP, a w połączeniu z Local DNS Caching zdecydowanie przyśpiesza czas ładowania się stron WWW oraz usług bazujących na protokole TCP.
  • Compressed RTP (cRTP) - kodeki VoIP są bardzo wydajne w kompresowaniu głosu, ale aż 66% pasma potrzebnego do nawiązania i utrzymania połączenia zajmuje nagłówek IP - zastosowanie cRPT obniża o 50% zapotrzebowanie na pasmo dla każdego połączenia VoIP.

Dostępne są usługi zarówno bez limitu transferu danych (Unlimited) jak i usługi z limitem transferu danych (FAP).

ZASTOSOWANIA

CENNIK ŁĄCZY SATELITARNYCH iDirect Evolution 
Ceny bez podatku VAT (netto)

Satelity Eutelsat W6 & NSS-12
Abonament (Unlimited)

Transfer do Użytkownika

Transfer od Użytkownika

Współdzielenie
10:1

Współdzielenie
4:1

Współdzielenie
2:1

256

64

$170,00

$425,00

$760,00

256

128

$240,00

$595,00

$1 070,00

512

128

$365,00

$910,00

$1 635,00

512

256

$475,00

$1 190,00

$2 140,00

1024

256

$720,00

$1 800,00

$3 235,00

1024

512

$950,00

$2 375,00

$4 275,00

1536

512

$1 200,00

$3 000,00

$5 280,00

2048

512*

$1 440,00

$3 595,00

$6 470,00

2048

1024*

$1 900,00

$4 750,00

$8 640,00

3072

1024*

$2 400,00

$6 000,00

$10 560,00

4096

1024*

$2 900,00

$7 250,00

$12 480,00

Powyższe ceny podane są w USD 
(*) Wymagana antena 1.8m lub 4W. BUC

 

CENNIK ŁĄCZY SATELITARNYCH iDirect Evolution 
Ceny bez podatku VAT (netto)

Satelity Eutelsat W6 & NSS-12
Abonament (Unlimited)

Transfer do Użytkownika

Transfer od Użytkownika

Współdzielenie
1:1 (dedykowane)

64

64

$440,00

128

64

$640,00

128

128

$880,00

192

64

$840,00

256

64

$1 040,00

256

128

$1 280,00

256

256

$1 760,00

384

128

$1 680,00

512

128

$2 080,00

512

256

$2 560,00

512

512*

$3 520,00

768

256

$3 360,00

1024

256

$4 160,00

1024

512*

$5 120,00

1024

1024*

$7 040,00

1536

512*

$6 720,00

2048

512*

$8 320,00

2048

1024*

$10 240,00

3072

1024*

$13 450,00

4096

1024*

$16 650,00

Powyższe ceny podane są w USD 
(*) Wymagana antena 1.8m lub 4W. BUC



ZALETY

Szybki dostęp do sieci
Szerokopasmowy dwukierunkowy system dostępu do Internetu w oparciu o zmodyfikowaną technologię TDMA połączoną z kanałami transmisyjnymi o dużej przepływności.

Implementacja dodatkowych usług
Możliwość zastosowania systemu do implementacji usług o stałej przepustowości, ograniczonej wielkości i stałym opóźnieniu np. VoIP, wideokonferencje. Usługa umożliwia wykonywanie tanich połączeń telefonicznych do kraju i międzynarodowych w technologii VoIP lub bezpłatnych połączeń wewnątrz sieci poprzez komunikatory internetowe jak np. Skype,

Zapewnienie i ograniczenie pasma
System pozwala na ograniczenie prędkości transmisji w obu kierunkach oraz na zagwarantowanie prędkości minimalnej (CIR).

Łatwość instalacji
Instalacja terminala satelitarnego jest bardzo łatwa. Mała średnica anteny (1.2 m) oraz niewielkie wymiary modemu dają pełną swobodę w wyborze miejsca instalacji.

Atrakcyjny współczynnik Jakość/Cena
Zastosowanie nowoczesnej technologii wraz z przyjazną dla użytkowników polityką świadczenia usług sprawiają, że nasza oferta jest bez wątpienia najlepszą na polskim rynku usług nielimitowanego i dwukierunkowego Internetu satelitarnego.

Najlepsze warunki dostaw i serwisu
Nasi Klienci korzystają nie tylko z atrakcyjnych cen i terminów instalacji, ale także z całodobowego monitoringu sieci, a wysokiej klasy specjaliści gwarantują niezwłoczną reakcję w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów.


Zasięg satelity Eutelsat W6, 21.5° East

http://www.ts2.pl/upload/Image/215e_w6_1.gif

 


Zasięg satelity NSS-12, 57° East

 http://www.ts2.pl/upload/Image/Satellite-Internet/NSS-12_ME_coverage.jpg

 

PARAMETRY TECHNICZNE SYSTEMU SATELITARNEGO iDirect Evolution X3

Maksymalna przepustowość (do użytkownika)

do 156 Mbps

     

Maksymalna przepustowość (od użytkownika)

do 8 Mbps

     

Możliwość ograniczenia

maksymalna prędkość transmisji w obu kierunkach

     

Możliwość zapewnienia

CIR w obu kierunkach

     

Szyfrowanie

AES 256bit (opcjonalne)

     

Interfejs użytkownika

LAN: 10/100 Ethernet, 802.1q VLAN, RS-232: RJ45 (podł. konsolowe)

     

Protokół użytkownika

TCP IP

     

Funkcje sieciowe

Group QoS, QoS (Priority Queuing and CBWFQ), Strict Priority Queuing, Application Based QoS, Minimum CIR, CIR
(Static and Dynamic), Rate Limiting

     

Dodatkowe funkcje

Built-in Automatic Uplink Power, Frequency and Timing Control, Authentication, Antenna Control Interface (OpenAMIP)

     

Usługi

TCP, UDP, ACL, ICMP, IGMP, RIP Ver2, Static Routes, NAT, DHCP, DHCP Helper, Local DNS Caching, cRTP and GRE

     

 

 

 

PARAMETRY TECHNICZNE SYSTEMU SATELITARNEGO iDirect Evolution X3

Maksymalna przepustowość (do użytkownika)

do 156 Mbps

     

Maksymalna przepustowość (od użytkownika)

do 8 Mbps

     

Możliwość ograniczenia

maksymalna prędkość transmisji w obu kierunkach

     

Możliwość zapewnienia

CIR w obu kierunkach

     

Szyfrowanie

AES 256bit (opcjonalne)

     

Interfejs użytkownika

LAN: 10/100 Ethernet, 802.1q VLAN, RS-232: RJ45 (podł. konsolowe)

     

Protokół użytkownika

TCP IP

     

Funkcje sieciowe

Group QoS, QoS (Priority Queuing and CBWFQ), Strict Priority Queuing, Application Based QoS, Minimum CIR, CIR
(Static and Dynamic), Rate Limiting

     

Dodatkowe funkcje

Built-in Automatic Uplink Power, Frequency and Timing Control, Authentication, Antenna Control Interface (OpenAMIP)

     

Usługi

TCP, UDP, ACL, ICMP, IGMP, RIP Ver2, Static Routes, NAT, DHCP, DHCP Helper, Local DNS Caching, cRTP and GRE

     

 

 

http://www.ts2.pl/pl/systemy-wojskowe

Systemy dla wojska

Home/Systemy dla wojska

System łączności satelitarnej w Iraku i Afganistanie  

Satellite Internet in Afghanistan and IraqDziałania wojenne nigdy nie mogły obyć się bez łączności. Dlatego telekomunikacja zawdzięcza swój rozwój w dużej mierze właśnie zastosowaniom militarnym. Największą zaletą łączności satelitarnej w zastosowaniach wojskowych jest jej zasięg przy jednoczesnej stosunkowo dużej przepustowości. Obecna technologia umożliwia przysyłanie dowolnej ilości informacji z prędkościami do kilkudziesięciu Mb/s w obu kierunkach. Dostęp realizowany jest poprzez dzierżawę odpowiedniego fragmentu pasma na wybranym transponderze.

Współczesny charakter operacji militarnych, misji pokojowych i stabilizacyjnych wymaga od sił zbrojnych działania na terenach nieznanych i często bardzo odległych. Przykładem może być tu misja wojsk polskich w Iraku czy Afganistanie. Działania często prowadzone są na rozległych obszarach charakteryzujących się słabym nasyceniem infrastrukturą telekomunikacyjną. W takich okolicznościach jedynie nowoczesne systemy łączności satelitarnej są w stanie zapewnić szybki, niezawodny, odporny na zakłócanie i przechwytywanie przepływ informacji pomiędzy ośrodkami dowodzenia, jednostkami operacyjnymi i pozostałymi pododdziałami (logistycznymi, inżynieryjnymi itd.).

Przy obecnym sposobie użycia Sił Zbrojnych do prowadzenia działań o charakterze misyjnym na innych kontynentach w rejonach o bardzo słabym nasyceniu infrastrukturą telekomunikacyjną, nie ma praktycznie alternatywy dla łączności satelitarnej.

Technologia VSAT iDirect

Podstawowa oferta TS2 to szerokopasmowy Internet satelitarny dostępny na terenie całego Iraku i Afganistanu. Nasz produkt gwarantuje pełny dostęp do internetu gdziekolwiek w zasięgu satelity. Do zestawiania połączeń wykorzystujemy usługi operatorów globalnych Intelsat, Eutelsat i ArabSat. Tego typu łącza są wykorzystywane głównie przez żołnierzy stacjonujących w bazach na terenie Bliskiego Wschodu i Azji.  

Pojedyncza stacja VSAT umożliwia m.in.:

  • Szerokopasmowy dostęp do Internetu (www, e-mail, ftp itp.)
  • Transfer danych  
  • Dostęp do wszystkich aplikacji internetowych  
  • Połączenia telefoniczne jak VoIP, IP phone
  • Video-konferencje
  • Połączenia bezpośrednie pomiędzy użytkownikami sieci  

Zalety rozwiązania:

  • Krótki czas instalacji, (1-2 tygodni)
  • Współdzielenie łącza w sieci
  • Łatwe i szybkie zmiany parametrów  
  • Gwarantowany CIR i stałe ratio (1:1, 1:10, 1:20)  
  • Transmisja w każdych warunkach pogodowych  
  • Tania i szybka wysyłka zamówień do Iraku i Afganistanu (5-7 dni)

 

http://www.vsat.pl/

http://www.vsat.pl/ofirmie.php

VSAT System s.j jest firmą, która powstała w roku 1996. Została stworzona przez ludzi, którzy pracują z cyfrowymi systemami satelitarnymi od roku 1990. Jej pracownicy to wysokiej klasy specjaliści w dziedzinie technologii satelitarnej, doskonale znający światowe tendencje w telekomunikacji, najnowszy sprzęt oraz polski rynek usług telekomunikacyjnych

Od roku 1999 rozpoczęliśmy prace z szerokopasmowymi systemami radiowymi z przeznaczeniem dla operatorów telekomunikacyjnych, co daje nam ponad 6 lat doświadczenia w integracji radiowych systemów dostępowych. 

Nasza Misja:
Być wiodącym dostawcą innowacyjnych usług telekomunikacyjnych. Odróżniać się od innych przez odpowiedzialne i rzetelne podejście do dostaw, usług i gwarancji. 

VSAT System s.j oferuje Państwu kompleksowe usługi w zakresie telekomunikacji satelitarnej.

  • Realizujemy systemy "pod klucz" dostosowane do Państwa potrzeb.
  • Serwisujemy istniejące systemy.
  • Dostarczamy wybrany sprzęt satelitarny i radiowy.

Klientami VSAT System s.j są miedzy innymi:

  • Telekomunikacja Polska S.A.
  • Polska Agencja Prasowa S.A.
  • Exatel S.A.
  • Radio ZET Sp. z o.o.
  • Polskie Radio S.A.
  • NASK
  • Urzad Miasta Rzeszów
  • DGT Sp. z o.o.

 

1.   VSAT System - Systemy łączności bezprzewodowej

www.vsat.pl/

Instalacje i demontaż stacji satelitarnych i radiowych. Realizacje. Szerokopasmowa sieć miejska RESMAN. [ VSATSYSTEMS ]. 74%. VSAT System s.j..

2.   VSAT – Wikipedia, wolna encyklopedia

pl.wikipedia.org/wiki/VSAT

Technologię VSAT (z ang. Very Small Aperture Terminal) opracowano w latach 80. w Stanach Zjednoczonych. Najczęściej wykorzystuje standard DVB-RCS ...

3.   Very-small-aperture terminal - Wikipedia, the free encyclopedia

en.wikipedia.org/.../Very-small-aperture_terminal - Tłumaczenie strony

A very small aperture terminal (VSAT), is a two-way satellite ground station or a stabilized maritime Vsat antenna with a dish antenna that is smaller than 3 ...

4.   Obrazy dla VSAT

 - Zgłoś grafiki

o    

o    

o    

o    

o    

5.   Satellite Internet - VSAT Systems Broadband Satellite Internet VAR ...

www.vsat-systems.com/ - Tłumaczenie strony

VSAT Systems provides wholesale satellite Internet service for VAR, VNO and business customers featuring mobile satellite Internet, VSAT satellite Internet, ...

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Terminal_Equipment

Secure Terminal Equipment

From Wikipedia, the free encyclopedia

STE desk set. Note slot in front for Crypto PC Card.

Secure Terminal Equipment (STE) is the U.S. Government's current (as of 2008), encrypted telephone communications system for wired or "landline" communications. STE is designed to use ISDN telephone lines which offer higher speeds of up to 128k bits per second and are all digital. The greater bandwidth allows higher quality voice and can also be utilized for data and fax transmission through a built-in RS-232 port. STE is intended to replace the older STU-III office system and the KY-68 tactical system. STE sets are backwards compatible with STU-III phones, but not with KY-68 sets.[1]

STE sets look like ordinary high-end office desk telephones and can place unsecured calls to anywhere on the public switched telephone network (PSTN). There is a PC Card slot in the STE that allows a Fortezza Plus (KOV-14) Crypto Card or KSV-21 Enhanced Crypto Card to be inserted. When an NSA configured Crypto Card is present, secure calls can be placed to other STE phones. STE phones are "releasable" (unlike STU-III sets). All cryptographic algorithms are in the crypto card.

Newer STE sets can communicate with systems that use the Secure Communications Interoperability Protocol (SCIP) (formerly Future Narrowband Digital Terminal (FNBDT)). There are upgrade kits available for older units.[2]

[edit]Models

§ Office - The Office STE is the most widely used STE and provides voice and data access to ISDN (Integrated Services Digital Network) and PSTN (Public Switched Telephone Network) telecommunications systems.

§ Tactical - The Tactical STE is similar to the Office STE but can also access the TRI-TAC (TRI Service TACtical) network and has a serial EIA-530A/EIA-232 BDI (Black Digital Interface) port.

§ Data - The Data STE provides remote access for voice, fax, data and video-conferencing. This model has two serial EIA-530A/EIA-232 BDI ports and allows for data transfers to multiple destinations.

§ C2 - The C2 STE is similar to the Tactical STE but C2 has modified software for use with its Tactical Terminal Locking Handset mechanism.

§ STE-R - Similar to the Data STE, the STE-Remote provides dial-in access to the Defense Red Switch Network (DRSN).

§ VoIP - The STE now has Voice over Internet Protocol (VoIP) capability, available as an upgrade to the current models, or built in to some new models.

As of 2007, a typical STE terminal cost about $3,100, not including the crypto card.[2]

[edit]References

1.    ^ "Secure Telephone Unit Third Generation (STU-III) / Secure Terminal Equipment (STE)". Federation of American Scientists. Retrieved September 2, 2010.

2.    ^ a b "STE: Secure Terminal Equipment: Direct Sale Pricing". Archived from the original on 2006-10-15.

[edit]External links

§ The NAVY INFOSEC WebSite on STU-III and STE

 

https://support.net.com/download/attachments/19989887/VX400Datasheet.pdf?version=1&modificationDate=1255126154000

 

http://www.stratosglobal.com/Solutions/Solutions%20by%20Industry/Aeronautical.aspx

Aeronautical Solutions

Stratos is the world’s largest provider for both Iridium and Inmarsat Aeronautical communication services, delivering services second to none for the Air Transport, Business Aviation and Government / Military Aviation sectors.

With Stratos, voice, data and Internet aeronautical communications are simple, reliable and cost-effective. Stratos solutions enable you to maintain complete control over business and routine operations, both in flight and on the ground.

Unlike other communications providers, Stratos maintains a staff of aeronautical technical experts who – along with ground earth station engineers and outside partners, if necessary – can provide you with a complete solution – from concept to implementation.

Stratos’ aeronautical ground earth station systems have a completely redundant architecture with uninterruptible power supply (UPS) systems, ensuring maximum communications reliability.

In addition, Stratos provides access to Ku for Broadband.

SwiftBroadband

SwiftBroadband from Stratos delivers unprecedented high-speed data services for both the cockpit and cabin virtually anywhere in the world.

Swift64

Swift64 from Stratos – our Mobile ISDN and Mobile Packet Data services – supports the full range of ISDN and IP connections for government aircraft, commercial aircraft passengers, corporate users and the flight deck.

Classic Aeronautical

Stratos offers a comprehensive range of satellite communication services designed specifically to meet the needs of the world’s aviation industries.

The Stratos Advantage

Get more from your remote communications with The Stratos Advantage™ suite of award-winning value-added services that provide management information, data compression, self-service tools, and much more.

Automated Flight Following

Iridium Automated Flight Following from Stratos provides safety and security through constant satellite tracking of your aircraft.

Secure Communications

Stratos aero services support all the standard airborne cryptos, such as STU, STE & FNBDT.

 

 

http://www.stratosglobal.com/Products/Iridium/Automated%20Flight%20Following.aspx

Iridium Automated Flight Following from Stratos

Iridium Automated Flight Following from Stratos provides safety and security through constant satellite tracking of your aircraft. The required flight tracking hardware works seamlessly with emerging and existing Iridium satellite equipment.

With Stratos' web-based flight mapping there is no software to install and you can view your aircraft from any Internet-capable computer 24 hours a day.

Highlights

·        Real time aircraft statistics, including speed, altitude and heading

·        On demand historical flight information

·        Custom reporting intervals for optimizing costs

·        No software to install

·        Supports multiple viewers at no extra cost

·        Low entry cost

·        Complies with US Government AFF contractor requirements

·        Web based GUI for tracking feedback

Voice Services

·        One phone number to the aircraft worldwide

·        Full voice services – call forwarding, call restrictions, message notification

·        Personal Mailbox for voice mail and text messages

·        Secure communications via Iridium’s independent network infrastructure

·        Enhanced services supported on ICARUS SatTalk II Aircraft Satellite Telephone System

Two Data Services

·        Dial-Up Data Service at rates up to 2.4 kbps

·        Direct Internet Data featuring transparent compression for data transmission rates of up to 10 kbps

Iridium World Paging Service

·        Global messaging through the Motorola Satellite Services™ 9501 pager

·        Alphanumeric messages up to 120 characters or numeric messages up to 20 digits

·        Transmission of mobile terminated messages to the pager via Internet or e-mail free of charge

Short Message Service (SMS)

·        Send and receive SMS through your Iridium phone or L-Band Transceiver (LBT)

·        Two-way global text messaging

·        Up to 160 alphanumeric characters in a single message

·        Transmission of messages to a pager via the Internet or e-mail free of charge

 

http://www.stratosglobal.com/404.aspx

http://www.stratosglobal.com/About%20Stratos/Newsroom/News%20Releases/2012/2012-05-09%20Q1FY.aspx

Newsroom

Inmarsat plc Interim Management Statement 


09-05-2012 - London, UK: 9 May 2012. Inmarsat plc (LSE: ISAT.L), the leading provider of global mobile satellite communications services, today provided the following information for the three months ended 31 March 2012.

Inmarsat plc - Highlights

·        Total revenue $355m up 10% (2011: $324m)

·        Wholesale maritime revenues up 7%

·        Over 2,000 FleetBroadband terminals added in Q1

·        Over 55,000 IsatPhone Pro subscribers at end of Q1

·        Agreement with LightSquared, resulting in $56m payment in April

·        Honeywell to develop Global Xpress in-flight passenger services

·        First XpressLink dealers appointed

Inmarsat Group Limited - First Quarter Highlights

·        Total revenue $237m up 6% (2011: $223m)

·        Inmarsat Global MSS revenue $178m (2011: $181m)

·        Inmarsat Solutions revenue $191m (2011: $176m)

·        Total EBITDA $205m up 1% (2011: $204m)

·        MSS active terminals up 10%

Rupert Pearce, Inmarsat's Chief Executive Officer, said, "The results for the first quarter are in line with our expectations and give us confidence in our outlook. Strong subscriber growth of over 10% in the first quarter continues to underpin our expectations for improved results in 2012. In addition, we are encouraged by rapidly developing market interest in our XpressLink service and in the partnerships we are forming for our Global Xpress service."

Download PDF - release with tables and the full report.

Growth in our maritime data revenue resulted primarily from the impact of pricing initiatives, in particular as a result of the elimination of volume discounts previously available for older services where we are encouraging customer migration to our FleetBroadband service. In addition, we added 2,010 FleetBroadband terminals during the quarter, showing that take up of this service remains strong. Although maritime voice revenue was down year over year, this is largely due to the impact of voice price reductions implemented in the second quarter of 2011. While economic conditions in shipping remain challenging, we remain comfortable with the customer usage trends we are seeing and have a positive outlook for our maritime business in 2012.

Interest in our XpressLink service also continues to build rapidly and we recently announced the appointment of a number of leading maritime communications specialists as dealers for this important new service. Some of these dealers have already concluded agreements with shipping companies to purchase XpressLink. XpressLink is a unique hybrid service combining FleetBroadband with Ku-band connectivity for a fixed monthly price. We believe XpressLink will gain meaningful market traction during 2012 and will contribute to revenue reported for our Inmarsat Solutions business.

In our land mobile sector, while our BGAN and IsatPhone Pro services continue to attract new customer revenue to our network, this growth has been more than offset by the on-going decline in revenue from government and military users in Afghanistan. Lower revenue from Afghanistan, in connection with reduced military activity, remains a material headwind to our overall rate of growth in 2012. We estimate that Afghanistan and events in North Africa and Japan in the first quarter of 2011 contributed $9.5m more revenue year-over-year, compared to the first quarter 2012. While revenue from North Africa and Japan has now largely normalised, our annualised land mobile revenue from Afghanistan remains material, but is expected to decline further in the remainder of the year.

Our IsatPhone Pro service continues to see strong subscriber take up. At the end of the quarter we had over 55,000 IsatPhone Pro subscribers, putting us well on track to meet our market share targets measured by number of users. Although revenue from usage has been slower to develop, we are seeing steady increased usage from a larger base and this was a contributor to strong growth in our first quarter land voice revenue.

Aviation revenue growth for the first quarter was driven by the combination of strong growth in revenue from our SwiftBroadband service, offset by lower usage from Swift 64 mainly due to lower military and government usage in the quarter. The trends in our aviation business are encouraging, as SwiftBroadband is seeing rapid take up in commercial markets, including for supporting in-flight passenger services. The take up of SwiftBroadband is expanding our customer base and reducing our dependence on government aviation business.

Leasing was in line with expectations for the first quarter, consistent with the outlook provided in March 2012. Growth in Other Income was primarily driven by revenue

Download PDF - release with tables and the full report.

Growth in our Inmarsat Solutions division was primarily driven by recognition of new VSAT service revenues resulting from the acquisition of Ship Equip completed in April 2011, and by growth in our Inmarsat Government business unit, both primarily reported within Broadband and other MSS. Lower Inmarsat MSS revenue at the Inmarsat Solutions level was driven primarily by lower revenue from Afghanistan and lower event-related revenue year-over-year. Inmarsat MSS revenue was also impacted by competition from other Inmarsat distributors.

Liquidity 
At 31 March 2011, the Inmarsat plc group had net borrowings of $1,345.1m, made up of cash and cash equivalents of $286.5m and total borrowings of $1,631.6m. Including cash and available but undrawn borrowing facilities, the group had total available liquidity of $1,409.1m. On 4 April 2012, we issued a further $200.0m in principal amount of our existing 7.375% Senior Notes due 2017. The proceeds of the offering are available for general corporate purposes and increase our liquidity. We remain fully funded as to all our capital needs for the foreseeable future.

Our Financial Reports
Inmarsat Group Limited, our wholly-owned subsidiary, today reported unaudited consolidated financial results for the three months ended 31 March 2012. A copy of the full financial report for Inmarsat Group Limited can be accessed via the investor relations section of our website.

Other Information 
Inmarsat management will discuss the results announced today and other financial and business information in a conference call on Wednesday, 9 May at 14:00pm London time, (United States 09:00am DST). To access the call please dial +44 (0)20 7162 0025. The conference id for the call is 915852. The call will be recorded and available for one week after the event. To access the recording please dial +44 (0)20 7031 4064 and enter the access number 915852. The call will also be available via a webcast, to access the webcast please go to
 www.inmarsat.com/webcast.

Forward-looking Statements 
Certain statements in this announcement constitute "forward-looking statements". These forward-looking statements involve risks, uncertainties and other factors that may cause our actual results, performance or achievements, or industry results, to be materially different from those projected in the forward-looking statements. These factors include: general economic and business conditions; changes in technology; timing or delay in signing, commencement, implementation and performance or programmes, or the delivery of products or services under them; structural change in the satellite industry; relationships with customers; competition; and ability to attract personnel. You are cautioned not to rely on these forward-looking statements, which speak only as of the date of this announcement. We undertake no obligation to update or revise any forward-looking statement to reflect any change in our expectations or any change in events, conditions or circumstances.

Contact: 

Inmarsat plc, London, UK
Investor Enquiries
Simon Ailes
Tel: +44 (0)20 7728 1518
simon.ailes@inmarsat.com


Media Enquiries
Chris McLaughlin
Tel: +44 (0)77 9627 6033
 
christopher.mclaughlin@inmarsat.com

http://www.inmarsat.com/Downloads/English/Investors/2012_Q1_Inmarsat_plc_IMS.pdf

http://www.stratosglobal.com/About%20Stratos/Company%20Information/Management%20Team.aspx

Management Team

James J. Parm

President and Chief Executive Officer

James Parm was appointed President and Chief Executive Officer of Stratos in 2003 where he oversees the strategic direction and global operations of this $500+M global satellite service company. Prior to his position as CEO, Mr. Parm served for three years as Stratos' Chief Operating Officer. (
more)

Paula M. McDonald

Executive VP and Chief Financial Officer

Paula McDonald was appointed Executive VP and Chief Financial Officer in September 2007. Prior to her position as CFO, Ms. McDonald served as Stratos’ Senior Vice President of Finance responsible for the finance, accounting and taxation functions. She joined Stratos in April, 2000 and has extensive acquisition and integration experience. (
more)

Bruce A. Henoch

Vice President and General Counsel

Bruce Henoch was appointed Vice President and General Counsel of Stratos in January 2010, where he oversees all legal activities of the corporation, including providing legal guidance to Stratos’ senior management and staff, as well managing the corporation’s commercial, regulatory and compliance activities. (
more)

John M. Mackey

Senior VP and Chief Technology Officer

John Mackey was appointed CTO of Stratos in April 2000. In this capacity, Mr. Mackey plays a pivotal role in driving technology products and offerings across all of Stratos' lines of business. (
more)

Ronald H. W. Spithout

Senior VP, MSS Marketing and Sales, Worldwide

Ronald Spithout was appointed Senior Vice President, MSS Marketing and Sales, Worldwide, for Stratos in July 2006. In this role, Mr. Spithout has global responsibility for the MSS marketing and sales organization, including accountability for P&L, strategic direction and partnerships, and the company's distribution network. (
more)

Neil Prakash

Vice President, Human Resources

Neil Prakash joined Stratos as Vice President, Human Resources in January 2005. In this role, Neil has provided comprehensive tactical and strategic human resources and payroll support to the organization. He has also played key roles within various corporate merger and acquisition initiatives. (
more)

 

 

http://www.reson.com.tw/upload/Aero-SB%20Lite%20Data%20Sheet.pdf

http://www.reson.com.tw/upload/070629_Aero%20SB_flyer_LOW_RES_NO_MARKS%20pdf.pdf

http://www.reson.com.tw/upload/071001_Aero%20SB%20Lite_flyer_LOW_RES_NO_MARKS%20pdf.pdf

http://www.thrane.com/~/media/Files/Downloads/In%20The%20Air/Product%20Sheets/AVIATOR%20300%20Product%20Sheet.pdf

http://www.thrane.com/~/media/Files/Downloads/In%20The%20Air/Product%20Sheets/AVIATOR%20700%20Product%20Sheet.pdf

https://support.net.com/download/attachments/19989887/VX400Datasheet.pdf?version=1&modificationDate=1255126154000

http://www.vsat.pl/produkt.php?id=75&t=1

http://en.wikipedia.org/wiki/Very-small-aperture_terminal

Komponenty satelitarne

VSAT System s.j oferuje pełne spektrum komponentów satelitarnych renomowanych światowych producentów. W zakres naszej oferty wchodzą:

  • anteny od .9 do 11m
  • nadajniki w pasmach C, Ku, eKu o mocy do 125 W
  • modemy i modulatory satelitarne
  • odbiorniki i kodery Audio (MPEG 2 layer II i III)
  • odbiorniki i kodery Video SDTV i HDTV (MPEG 2, H.264)

 

http://www.vsat.pl/produkt.php?id=76&t=1

Systemy flyaway


Flyaway Norsat w Iraku
(kliknij aby powiększyć)


Norsat Flyaway na Pradze Północ
(kliknij aby powiększyć)

Oferujemy calą palete systemów flyaway do transmisjii satelitarnej z dowolnego punktu ziemi, przystosowane zarowno do przesylania Video (SNG Satelite News Gathering) jak i danych z przepłynościa do 15 Mbps.

Usługą komplementarną dla systemów przenośnych jest dostep do pojemności satelitarnej w rozliczeniu minutowym na satelitach obejmujących całą Europę oraz bliski wschód.

 

 

 

http://www.izrael.e-nowik.pl/

http://www.izrael.e-nowik.pl/?q=node/1331

 

Motto Ku Przestrodze

 

Na fotografii: Kościół św. Augustyna wśród ruin getta. Niemcy utworzyli w nim magazyn na rzeczy wartościowe, zrabowane Żydom. Wyburzono pół miasta najpiękniejszych dzielnic przedwojennej Warszawy, z których wcześniej utworzono getto.

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,nieznany-film-z-przedwojennej-warszawy-jest-piekny,41475.html#!jattachment-group[d73aa7]/4/

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,nieznany-film-z-przedwojennej-warszawy-jest-piekny,41475.html


13.04.2012 17:51
 STOLICA W KOLORZE

Nieznany film z przedwojennej Warszawy. "Jest piękny"

 

http://www.izrael.e-nowik.pl/sites/default/files/Kosciol-sw-Augustyna-Getto-Warszawa.jpg

Przedwojenna Warszawa

http://www.google.pl/search?q=przedwojenna+warszawa+zdjęcia&rlz=1C1CHMO_en-gbPL475PL475&aq=3&oq=przedwojenna+warszawa&sugexp=chrome,mod=19&sourceid=chrome&ie=

http://www.google.pl/search?q=przedwojenna+warszawa+zdj%C4%99cia&hl=pl&rlz=1C1CHMO_en-gbPL475PL475&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=zatdUM-oBYnotQb974DYBQ&ved=0CCEQsAQ&biw=1037&bih=892

http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,nieznany-film-z-przedwojennej-warszawy-jest-piekny,41475.html#

http://www.historicfilms.com/search/?searchType=all&q=warsaw+wc-3#p1t38353i581o615

http://www.historicfilms.com/search/?searchType=all&q=warsaw+wc-3#p1&video=specialty

 

http://www.miastoiptaki.pl/2010/05/20/warszawa-przedwojenna/#.UF2tM7LN_kc

 *************

 

http://www.warszawa1939.pl/index.php?r1=strona_bez.php?kod=linki&r3=1

 http://www.stalus.iq.pl/

 

****************

http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk.Raport.S.24/post/448989,cos-ty-zrobila-anno-swej-ojczyznie-koszmar-i-grob-pani-anny

Coś Ty zrobiła Anno swej Ojczyźnie? KOSZMAR i GRÓB PANI ANNY

[...] Coś ty, Kolumbie, zrobił Europie
Że ci trzy groby 
            we trzech miejscach kopie,

Okuwszy pierwej?...

Coś ty uczynił swoim, Camoensie
Że po raz drugi 
             grób twój grabarz trzęsie,

Zgłodziwszy pierwej?...

Coś ty, Kościuszko, zawinił na świecie,
Ż
e dwa cię głazy 
             we dwu stronach gniecie,

Bez miejsca pierwej?... […]
                                       
 [C.K. Norwid]

Coś Ty zrobiła, Anno, swej Ojczyźnie? 

.
 . .
 

Koszmar trwa. Niektórym nie mieści się to w głowie. Inni mówią, żeby o tym nie mówić. Że nie wypada. 

Wypada. I nie tylko wypada: trzeba. 
O podłości i o tragedii, i o zapomnieniu, jakim niektórzy chcą okryć tragedię i podłość. 


Tak.„Zamknąć oczy, nie czuć, nie myśleć”. 

To podłe. Ale podłe jest też mówić i pisać o jakiejś „hucpie” na cmentarzu. Nie oceniam dziennikarzy. Ale czytam, że nocą pod cmentarzem w Trójmieście zebrali się Przyjaciele śp. Anny Walentynowicz, by towarzyszyć Jej Ciału. To wielka próba przyjaźni. A ci, co nazywają to „hucpą”, już odebrali swoją zapłatę.   

Powinni brać pod uwagę, że już niedługo poczują pewno przemożną chęć wykasowania swoich wpisów z ostatnich dwu lat. Albo zmienią swoje internetowo-salonowe pseudonimy. Albo też zaczną kłamać w żywe oczy. Albo przeproszą. Oby to ostatnie.


Bo WYGLĄDA na to, że sprawa jest grubsza, niż się spodziewano. Chyba coraz mniej wiemy o tym, KTO spoczywa przynajmniej w części trumien, uroczyście pogrzebanych w kwietniu AD 2010. Jeśli bowiem w żadnej z dwu wydobytych ostatnio trumien nie ma przedmiotów, które Rodzina złożyła do trumny śp. Anny Walentynowicz (dodajmy - włożyła do trumny następnie zalutowanej), to jedno z dwojga: albo zalutowane trumny zostały przed pogrzebem - zapewne w Rosji - odlutowane, otwarte i zalutowane raz jeszcze (po co?), albo też przynajmniej jeszcze jedna trumna została "zamieniona". Nie słyszymy też bowiem, aby potwierdzono tożsamość śp. Osoby ekshumowanej  w Warszawie. 

Coś Ty zrobiła, Anno, swej Ojczyźnie?

 

 http://zyjeewangelia.blogspot.com/2012/09/240912-poniedziaek-nikt-nie-zapala.html

24.09.12 poniedziałek - Nikt nie zapala lampy i nie przykrywa jej garncem ani nie stawia pod łóżkiem Łk 8,16-18

Łk 8,16-18
Jezus powiedział do tłumów: Nikt nie zapala lampy i nie przykrywa jej garncem ani nie stawia pod łóżkiem; lecz stawia na świeczniku, aby widzieli światło ci, którzy wchodzą. Nie ma bowiem nic ukrytego, co by nie miało być ujawnione, ani nic tajemnego, co by nie było poznane i na jaw nie wyszło. Uważajcie więc, jak słuchacie. Bo kto ma, temu będzie dane; a kto nie ma, temu zabiorą i to, co mu się wydaje, że ma.

Medytacja
Jezu, czy nasze światło jest tak mocne, że może oświecać tych przechodzą obok? Czy raczej nasza wiara jest jak nikły płomyk, który ledwo można dostrzec w ciemnościach tego świata? Czy oświecamy innym drogę do Ciebie czy raczej pozwalamy im błądzić? 

 

Nasza HISTORIA

 

2.    [PDF] 

XXXIV AUKCJA KSIĄŻEK I GRAFIKI

lamus.pl/www/_file/77.pdf

Format pliku: PDF/Adobe Acrobat
15.00 
pod numerami telefonów 22 848-16-39 oraz 22 831-63-21 lub pocztą ...... wania Zygmunta Augusta, Henryka Walezego, Stefana Batorego i Zygmunta III (uchwały ......W ramce tekst: „Z Xięgozbioru Radcy Stanu J.K. Szaniawskiego. ...... da Pskova) i iplomaticzeskaja perepiska togo vremeni, otnosjaszczajasja glavnym ...

 

Str.194 Ryc.433 cdn…Marszałek Józef Piłsudzki

 

 

http://niepoprawni.pl/blog/1792/jak-sie-masz-marszalko-kopacz

 
To był wasz ostatni egzamin !

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka