Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
1139
BLOG

Ten który nie poleciał rano 10.04.2010 do Smoleńska Piaggio P-180 Avanti

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 0

Avanti

 

http://pl.wiktionary.org/wiki/avanti

 

avanti

 

wymowa:

IPA: /a.'van.ti/

znaczenia:

przysłówek

(1.1) naprzód, do przodu

(1.2) wcześniej, przedtem

spójnik

(2.1) zob.: avanti di; zob.: avanti che

wykrzyknik

(3.1) (odpowiedź na pukanie do drzwi) proszę!

(3.2) (dla dodania odwagi) no dalej!

(3.3) naprzód!

przyimek

(4.1) przed (w przestrzeni)

(4.2) przed (w czasie)

przymiotnik

(5.1) poprzedniubiegły

rzeczownik, rodzaj męski

(6.1) mors. dziób (okrętu)

(6.2) sport. napastnik

kolokacje:

(3.3) wojsk. avanti, marsch! → naprzód marsz! • mors. avanti, tutta! → cała naprzód!

(4.1) avanti a tutti voi → w obecności was wszystkich

(4.2) avanti Cristo → przed Chrystusem

(5.1) la settimana avanti → ubiegły tydzień / ubiegłego tygodnia

synonimy:

(4.1) davanti

(4.2) prima di

(5.1) precedente

(6.2) attaccante

antonimy:

(4.2) dopo

wyrazy pokrewne:

czas. avanzare

związki frazeologiczne:

andare avanti → robić postępy

guardare avanti → patrzeć w przyszłość

tirare avanti → dawać sobie jakoś radę

etymologia:

p.łac. abante

Kategoria

(ukryte kategorie)

 

Z Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

To był WYPADEK ???

Ten który mógłby być w Smoleńsku w ciągu 1 h 15 minut. Dlaczego nie poleciał. Mamy przecież dwa SP-MXI i SP-MXH: do transportu chorych z zagranicy !!! Prędkość przelotowa 724 km/h !

http://www.mz.gov.pl/system-ochrony-zdrowia/panstwowe-ratownictwo-medyczne/lotnicze-pogotowie-ratunkowe

 

Lotnicze zespoły ratownictwa medycznego

---

Oprócz naziemnych zespołów ratownictwa medycznego (ZRM) w systemie Państwowe Ratownictwo Medyczne (PRM) działają także lotnicze zespoły ratownictwa medycznego, które wchodzą w strukturę SP ZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe (LPR). 

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe kontynuuje tradycję przedwojennego i powojennego lotnictwa sanitarnego w Polsce. Obecna forma organizacyjna LPR funkcjonuje od 2000 r.

LPR pełni funkcje w zakresie:

  • ratownictwa medycznego (loty do wypadków i nagłych zachorowań i udzielanie pomocy ich ofiarom);
  • lotniczego transportu sanitarnego wykonywanego poza zadaniami systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego (transport pacjentów wymagających opieki medycznej pomiędzy podmiotami leczniczymi);
  • lotniczego transportu medycznego spoza granic kraju (np. transport do Polski obywateli naszego kraju, ofiar wypadków lub nagłych zachorowań);
  • lotniczego transportu medycznego poza granice kraju.

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe prowadzi działalność w siedemnastu bazach stałych, w których stacjonują śmigłowcowe zespoły ratownictwa medycznego. W Zespole Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego (HEMS – od ang. Helicopter Emergency Medical Service) znajduje się pilot, ratownik medyczny/pielęgniarka i lekarz.

Baza w Warszawie pełni dyżur całodobowy, bazy we Wrocławiu i Gdańsku –­ od godz. 7:00 do 23:00, bazy w Szczecinie, Krakowie, Białymstoku, Poznaniu, Olsztynie i w Lublinie – od godz. 7:00 do 20:00. W pozostałych bazach, czyli w Bydgoszczy, Zielonej Górze, Łodzi, Płocku, Sanoku, Suwałkach, Gliwicach i Kielcach śmigłowce dyżurują od godz. 7:00, lecz nie wcześniej niż od wschodu słońca, do 45 min. przed zachodem słońca, lecz nie później niż do godz. 20:00.

Dodatkowo w rejonie Koszalina w okresie wakacyjnym funkcjonuje osiemnasta baza sezonowa. Ponadto całodobową gotowość zapewnia lotniczy zespół transportu sanitarnego, którego baza znajduje się na Okęciu w Warszawie.

Lokalizacja baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego:

Tab. Lokalizacja baz Lotniczego Pogotowia Ratunkowego:

Lp.

WOJEWÓDZTWO

Baza LPR - ADRES

1

podlaskie

HEMS Białystok 15-602 Białystok, ul. Ciołkowskiego 2

2

kujawsko-pomorskie

HEMS Bydgoszcz 85-151 Bydgoszcz, Al. Jana Pawła II 158B

3

pomorskie

HEMS Gdańsk 80-298 Gdańsk, ul. Szybowcowa 37

4

śląskie

HEMS Gliwice 44-100 Gliwice, ul. Pilotów, Lotnisko-Gliwice

5

świętokrzyskie

HEMS Kielce 26-001 Masłów, ul. Jana Pawła II 9a, Masłów Pierwszy, Lotnisko-Masłów

6

małopolskie

HEMS Kraków 32-083 Balice, ul. Kpt. M. Medweckiego 1A, 

7

lubelskie

HEMS Lublin 21-030 Motycz, Lotnisko-Radawiec

8

łódzkie

HEMS Łódź 94-328 Łódź, ul. Gen. Maczka 36 C, Lotnisko-Lublinek

9

warmińsko-mazurskie

HEMS Olsztyn 10-802 Olsztyn, ul. Sielska 34 A, Lotnisko-Dajtki 

10

mazowieckie

HEMS Płock 09-400 Płock, ul. Bielska 60

11

wielkopolskie

HEMS Poznań 60-189 Poznań, ul. Bukowska 283, Lotnisko-Ławica

12

podkarpackie

HEMS Sanok 38-500 Sanok, ul. Biała Góra, Lotnisko-Sanok

13

podlaskie

HEMS Suwałki 16-400 Suwałki, ul. Wojczyńskiego 2a

14

zachodniopomorskie

HEMS Szczecin 72-100 Goleniów, Lotnisko-Szczecin Goleniów

15

mazowieckie

HEMS Warszawa 01-934 Warszawa, ul. Księżycowa 5

16

dolnośląskie

HEMS Wrocław 54-530 Wrocław, ul. Skarżyńskiego 19,

17

lubuskie

HEMS Zielona Góra 66-015 Przylep, ul. Skokowa 17, Lotnisko-Przylep

18

mazowieckie

EMS Warszawa (Samolotowy Zespół Transportowy) 00-909 Warszawa, ul. Żwirki i Wigury 1C, Lotnisko Chopina w Warszawie

19

zachodniopomorskie

baza sezonowa HEMS Koszalin 76-042 Rosnowo, Lotnisko Zegrze Pomorskie


Ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. z 2013 r., poz. 757)

Zgłoś uwagę do artykułu 


Ministerstwo Zdrowia dokłada wszelkich starań, aby zawarte w tym miejscu dane były rzetelne, wyczerpujące i aktualne. Jednak mają one charakter wyłącznie informacyjny i nie mogą stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń.

 

W CIĄGU 3,5 h ci najciężej ranni mogliby być w kraju w poliklinice rządowej !!!

 

·  [PDF]Organizacja i funkcjonowanie Lotniczego Pogotowia ...

www.lubuskie.uw.gov.pl/download/1296.pdf

 

  •  
  •  

SP ZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe posiada samoloty, którymi ... (Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 7 maja 2007 roku w sprawie ramowych procedur ...

·  Lotnicze Pogotowie Ratunkowe – Wikipedia, wolna ...

pl.wikipedia.org/wiki/Lotnicze_Pogotowie_Ratunkowe

 

  •  
  •  

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe – służba ratownictwa medycznego, wykonująca w ... publiczny zakład opieki zdrowotnej podległy Ministrowi Zdrowia. ... Zgodnie z definicją podaną w Ustawie prawo lotnicze, lądowiskiem jest obszar na lądzie, ...

·  Lądowiska - Lotnicze Pogotowie Ratunkowe

www.lpr.com.pl/pl/ladowiska.html

 

  •  

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe - wiadomości ogólne, lądowiska ... Zgodnie z definicją podaną w Ustawie prawo lotnicze, lądowiskiem jest obszar na lądzie, ... 7, 8, 9, 10 i załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 3 listopada ...

·  Skrzydlata Polska - 04/2012 - LPR na zakręcie - Altair ...

www.altair.com.pl/magazines/article?article_id=3756

 

  •  

Szkolenie lotników Lotniczego Pogotowia Ratunkowego nie powoduje zakłóceń w ... Ratunkowego zapoczątkował, w 2005, ówczesny minister zdrowia Marek Balicki. 3 czerwca tego samego roku podpisana została ustawa o ustanowieniu ...

W Smoleńsku nie byłam Jako Minister Zdrowia Rządu RP, byłam w Moskwie jako lekarz! I to prywatnie - Ewa Kopacz.

 

Bo i po co kiedy wiadomo było od samego początku, że "Wsje pagibli", co było sądzone od kiedy ?  Od Pragi ? 08.04.2010 ?!

http://ander.salon24.pl/379012,smolensk-dlaczego-nie-bylo-akcji-ratunkowej-cz-1

 

7.01.2012 13:18Kategoria: Polityka Odsłon: 1465 20 Komentuj

Smoleńsk - dlaczego nie było akcji ratunkowej? cz.1

[„Notka ta jest próbą opisania działań rosyjskich służb ratunkowych w rejonie lotniska Smoleńsk "Północny" dnia 10.04.2010 r., w miejscu hipotetycznej "katastrofy" samolotu TU154M. W części pierwszej niniejszego opracowania przywołuję związane z tym tematem fragmenty dokumentów, wytworzonych przez oficjalne państwowe i rządowe instytucje polskie i rosyjskie, jak i przez działający niezależnie od nich poselski Zespół Parlamentarny, kierowany przez Antoniego Macierewicza. Jednocześnie zwracam Państwu uwagę, że część lub nawet w niektórych przypadkach, całość danego dokumentu, wytworzonego przez czynniki rządowe i państwowe obydwu krajów, prowadzących tzw. badania czy też tzw. śledztwa w sprawie "katastrofy smoleńskiej", może przedstawiać lub opisywać dane wydarzenia lub okoliczności niezgodnie z prawdą czy też zaistniałym stanem faktycznym, wobec czego należy do nich podchodzić z uzasadnioną ostrożnością. Jednak w przypadku tego typu opracowań, dotyczących tak ważnych, a jednocześnie bolesnych spraw, aby nie posuwać się wyłącznie do spekulacji, oparcie się na oficjalnej dokumentacji jest konieczne, chociażby po to, aby wykazać, że może być ona niewiarygodna lub wręcz fałszywa.

Ideą tej notki jest również zgromadzenie w jednym miejscu niemal wszystkich dostępnych dokumentów, istotnych relacji czy też ważnych informacji, dotyczących smoleńskiej "akcji ratunkowej", aby ułatwić Państwu uzyskanie obrazu sytuacji, co się tam wtedy faktycznie działo i na tej podstawie wyciąganie wniosków czy też jej  skomentowanie.

Nie ukrywam, że bardzo liczę na Państwa merytoryczne komentarze, bowiem w kolejnych częściach tego opracowania będę chciał skonfrontować te oficjalne, przedstawione poniżej, dokumenty, z relacjami świadków tamtych wydarzeń, czy też osób, które się za takich świadków uważają (prawdopodobnie w cz.2), jak również przedstawić skondensowane wnioski na temat smoleńskiej "akcji ratunkowej", które z tych konfrontacji wynikają (prawdopodobnie w cz.3, w zależności od ilości materiałów).

Co prawda ktoś mógłby się upierać, że już sam tytuł notki jest swojego rodzaju odpowiedzią na wynik tych konfrontacji, ale zwracam Państwu uwagę, że mimo wszystko jest on pytaniem - a dlaczego właśnie tak postawionym, zorientują się już Państwo po lekturze tej części mojego opracowania.   

1. Raport MAK polskie tłumaczenie (w nawiasach tłumaczenia skrótów wg raportu MAK str.4 - 11)

1.15. Działania zespołów ratunkowych i przeciwpożarowych.(str.102-103)

Zabezpieczenie działań ratunkowych na miejscu zdarzenia lotniczego wykonywane było przez siły MCZS, RPSB, lokalnymi i federalnymi organami władzy. Prace na miejscu zdarzenia lotniczego prowadzone były w następującej kolejności:

10 kwietnia 2010:

10:42 - otrzymanie informacji o utracie łączności radiowej ze statkiem powietrznym przez dyżurnego Regionalnej bazy poszukiwawczo ratowniczej (RPSB) od dowódcy jednostki wojskowej 06755;
10:43- ogłoszenie alarmu przez kierownika RPSB i wydanie rozkazu do wyjazdu zmiany dyżurnej;
10:46 - wyjazd samochodu Kamaz-43108 oddziału pożarniczego jednostki wojskowej 06755 na miejsce zdarzenia lotniczego;
10:48 - wyjazd samochodu GAZ-4795 NPSG (3 ludzi) RPSB z lotniska Smoleńsk „Południowy” na lotnisko Smoleńsk „Północny”; (NPSG - naziemna grupa poszukiwawczo-ratownicza)
10:50 - otrzymanie informacji o zdarzeniu lotniczym przez dyżurnych operacyjnych MCZS okręgu Smoleńskiego od naczelnika RPSB; (MCZS - Ministerstwo ds Sytuacji Nadzwyczajnych Federacji Rosyjskiej)
10:51 - wyjazd na miejsce zdarzenia lotniczego dyżurnej ochrony MCzS (PCz- 3 - dyżur na lotnisku od 08:00 w celu zabezpieczenia przyjęcia lotów szczególnie ważnych, OP SMAZ, PS PASS, PCz-5, SCz-2) – ogółem 40 ludzi i 11 jednostek techniki: (PCz - jednostka straży pożarnej; OP SMAZ - samodzielny posterunek Smoleńskiego zakładu lotniczego; PS PASS - podstacja zawodowej służby awaryjno – ratunkowej; SCz - część specjalna)
10:53 - naczelnik GU MCzS Rosji okręgu Smoleńskiego wydał rozporządzenie o przybyciu na miejsce CzS wszystkich sił; (GU - główne kierownictwo; CzS - sytuacja nadzwyczajna)
10:54 - siły UWD okręgu Smoleńskiego i FSO wykonały zabezpieczenie miejsca upadku samolotu w promieniu 500 metrów, 80 ludzi, 16 jednostek samochodowych (UWD - wydział spraw wewnętrznych; FSO - Federalna służba ochrony
10:55 - przybycie pierwszego zespołu strażackiego z PCz-3, podano dwa strumienie GPS-600 (pianowe) i 2 strumienie SWP; (GPS - generator piany; SWP - dysza powietrzno-pianowa)
10:57 - informacja dotarła do ODS CUKS RC z SOD CUKS MCzS Rosji dla okręgu smoleńskiego (ODS CUKS RC - dyżurna służba operacyjna centrum kierowania sytuacją kryzysową centrum regionalnego; SOD CUKS MCzS - prawdopodobnie chodzi o ODS a nie SOD - dyżurna służba operacyjna centrum kierowania sytuacją kryzysową Ministerstwa ds Sytuacji Nadzwyczajnych)
10:58 - do ODS CUKS RC wpłynęło zawiadomienie z FGU „Rosaeronawigacja” (FGU - Federalny urząd państwowy)
10:58 - przybycie na miejsce zdarzenia lotniczego pierwszej brygady medycznego pogotowia ratunkowego;
10:59 - likwidacja otwartego ognia na miejscu upadku samolotu;
11:00 - na miejsce zdarzenia lotniczego wyjechali: zmiana dyżurna ratowników PSO PASS GU MCzS Rosji dla okręgu Smoleńskiego (4 ludzi , 1 jednostka techniczna), dyżurna zmiana ratowników ASO MU „GO i CzS m. Smoleńska”, 4 ludzi., 1 jednostka techniczna), ASO na akwatoriach PASS GU MCzS Rosji dla okręgu Smoleńskiego (4 ludzi., 1 jednostka techniczna),OG FSB (7 ludzi, 7 jednostek technicznych) , OG UWD (40 ludzi., 12 jednostek technicznych) 
( PSO PASS GU MCzS - oddział poszukiwawczo ratunkowy zawodowej służby awaryjno – ratunkowej głównego kierownictwa Ministerstwa ds Sytuacji Nadzwyczajnych; ASO MU  GO i CzS - oddział awaryjno – ratunkowy urzędu miejskiego obrony cywilnej i sytuacji nadzwyczajnych miasta Smoleńska; OG FSB - grupa operacyjna Federalnej służby bezpieczeństwa; OG UWD - grupa operacyjna wydziału spraw wewnętrznych)] „

Ander Salon24 strona od 1-6  

I moje ciąg dalszy ..

https://www.youtube.com/watch?v=2rUsRW7hfWs

W Moskwie jako Ewa Kopacz, nie jako minister

 

Opublikowany 28 wrz 2012

‎"Byłam jako Ewa Kopacz, a nie jako minister" - odpowiedziała na pytanie dziennikarza "Gazety Polskiej Codziennie" Ewa Kopacz. To kuriozalne wytłumaczenie, gdyż Kopacz była po katastrofie smoleńskiej jedynym konstytucyjnym ministrem, który znalazł się w Moskwie. Konferencja prasowa marszałek sejmu Ewy Kopacz 27.09.2012.

·                                 Kategoria

·                                 Licencja

  • Standardowa licencja YouTube

 

 

Ten który nie poleciał rano 10.04.2010 do Smoleńska Piaggio P-180 Avanti

To jest dowód, że taki samolot Lotniczego Pogotowia Ratunkowego był w pełnej gotowości do akcji ratunkowej. W tym celu umieszczam pełny EXIF zdjęcia. Lotnisko Szwederowo EPBY Bydgoszcz, dnia 6 kwietnia 2010 roku.

[DateTimeOriginal                    ] = "2010:04:06 12:17:12"

    [DateTimeDigitized                   ] = "2010:04:06 12:17:12"

Spotting Group

Aircraft Details

Location


This photographer is a member of:

image
EPBY Spotting Team

»

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe

 

· More: Photos · Videos

image

»

Piaggio P-180 Avanti

 

· More: Photos · Videos

image

 

»

Bydgoszcz-Szwederowo - EPBY

 

· More: Photos · Videos

image

»

Poland

 

· More: Photos · Videos

image

 

Registration/Serial No./Date

Photographer

»

SP-MXI

»

1124

 

· More: Photos

 

· More: Photos

image

»

April 06, 2010   » Logbook

image

 

»

Mateusz Machulski.

 

· More: Photos

image

»

Contact Photographer · Photographer Profile 

image

 

Camera: Canon EOS 50D   Lens: Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM

 

http://img1.jetphotos.net:8080/img/1/6/9/5/57696_1270550596.jpg

 

Filesize: [349396] Bytes

 

Start Offset: 0x00000000

*** Marker: SOI (xFFD8) ***

  OFFSET: 0x00000000

 

*** Marker: APP0 (xFFE0) ***

  OFFSET: 0x00000002

  length     = 16

  identifier = [JFIF]

  version    = [1.1]

  density    = 72 x 72 DPI (dots per inch)

  thumbnail  = 0 x 0

 

*** Marker: APP1 (xFFE1) ***

  OFFSET: 0x00000014

  length          = 5430

  Identifier      = [Exif]

  Identifier TIFF = 0x[49492A00 08000000]

  Endian          = Intel (little)

  TAG Mark x002A  = 0x002A

 

  EXIF IFD0 @ Absolute 0x00000026

    Dir Length = 0x000B

    [Make                                ] = "Canon"

    [Model                               ] = "Canon EOS 50D"

    [Orientation                         ] = Row 0: top, Col 0: left

    [XResolution                         ] = 72/10000

    [YResolution                         ] = 72/10000

    [ResolutionUnit                      ] = Inch

    [Software                            ] = "Adobe Photoshop CS3 Windows"

    [DateTime                            ] = "2010:04:06 12:41:47"

    [YCbCrPositioning                    ] = Co-sited

    [ExifOffset                          ] = @ 0x00E8

    [GPSOffset                           ] = @ 0x03E8

    Offset to Next IFD = 0x000003FC

 

  EXIF IFD1 @ Absolute 0x0000041A

    Dir Length = 0x0006

    [Compression                         ] = JPEG

    [XResolution                         ] = 72/1

    [YResolution                         ] = 72/1

    [ResolutionUnit                      ] = Inch

    [JpegIFOffset                        ] = @ +0x045A = @ 0x0478

    [JpegIFByteCount                     ] = 4308

    Offset to Next IFD = 0x00000000

 

  EXIF SubIFD @ Absolute 0x00000106

    Dir Length = 0x001E

    [ExposureTime                        ] = 1/800 s

    [FNumber                             ] = F8.0

    [ExposureProgram                     ] = Aperture priority

    [ISOSpeedRatings                     ] = 125

    [ExifVersion                         ] = 02.21

    [DateTimeOriginal                    ] = "2010:04:06 12:17:12"

    [DateTimeDigitized                   ] = "2010:04:06 12:17:12"

    [ComponentsConfiguration             ] = [Y Cb Cr .]

    [ShutterSpeedValue                   ] = 630784/65536

    [ApertureValue                       ] = 393216/65536

    [ExposureBiasValue                   ] = 0.00 eV

    [MeteringMode                        ] = Pattern

    [Flash                               ] = Flash did not fire

    [FocalLength                         ] = 130 mm

    [UserComment                         ] = ""

    [SubSecTime                          ] = "56"

    [SubSecTimeOriginal                  ] = "56"

    [SubSecTimeDigitized                 ] = "56"

    [FlashPixVersion                     ] = 01.00

    [ColorSpace                          ] = sRGB

    [ExifImageWidth                      ] = 1200

    [ExifImageHeight                     ] = 800

    [ExifInteroperabilityOffset          ] = @ 0x03C8

    [FocalPlaneXResolution               ] = 4752000/894

    [FocalPlaneYResolution               ] = 3168000/597

    [FocalPlaneResolutionUnit            ] = Inch

    [CustomRendered                      ] = Normal process

    [ExposureMode                        ] = Auto exposure

    [WhiteBalance                        ] = Auto white balance

    [SceneCaptureType                    ] = Standard

 

  EXIF GPSIFD @ Absolute 0x00000406

    Dir Length = 0x0001

    [GPSVersionID                        ] = 2.2.0.0

 

  EXIF InteropIFD @ Absolute 0x000003E6

    Dir Length = 0x0002

    [InteroperabilityIndex               ] = "R98"

    [InteroperabilityVersion             ] = 01.00

 

*** Marker: APP2 (xFFE2) ***

  OFFSET: 0x0000154C

  length          = 3160

  Identifier      = [ICC_PROFILE]

    ICC Profile:

      Marker Number = 1 of 1

        Profile Size                      : 3144 bytes

        Preferred CMM Type                : 'Lino' (0x4C696E6F)

        Profile Version                   : 0.2.1.0 (0x02100000)

        Profile Device/Class              : Display Device profile ('mntr' (0x6D6E7472))

        Data Colour Space                 : rgbData ('RGB ' (0x52474220))

        Profile connection space (PCS)    : 'XYZ ' (0x58595A20)

        Profile creation date             : 1998-02-09 06:49:00

        Profile file signature            : 'acsp' (0x61637370)

        Primary platform                  : Microsoft Corporation ('MSFT' (0x4D534654))

        Profile flags                     : 0x00000000

        Profile flags                       > Profile not embedded

        Profile flags                       > Profile can't be used independently of embedded

        Device Manufacturer               : 'IEC ' (0x49454320)

        Device Model                      : 'sRGB' (0x73524742)

        Device attributes                 : 0x00000000_00000000

        Device attributes                   > Reflective

        Device attributes                   > Glossy

        Device attributes                   > Media polarity = negative

        Device attributes                   > Black & white media

        Rendering intent                  : Perceptual

        Profile creator                   : 'HP  ' (0x48502020)

        Profile ID                        : 0x00000000_00000000_00000000

 

*** Marker: APP1 (xFFE1) ***

  OFFSET: 0x000021A6

  length          = 4777

  Identifier      = [http://ns.adobe.com/xap/1.0/]

    XMP =

 

*** Marker: DQT (xFFDB) ***

  Define a Quantization Table.

  OFFSET: 0x00003451

  Table length = 67

  ----

  Precision=8 bits

  Destination ID=0 (Luminance)

    DQT, Row #0:   1   1   1   1   1   2   3   4

    DQT, Row #1:   1   1   1   1   2   3   4   3

    DQT, Row #2:   1   1   1   1   2   3   4   3

    DQT, Row #3:   1   1   1   2   3   5   5   4

    DQT, Row #4:   1   1   2   3   4   7   6   5

    DQT, Row #5:   1   2   3   4   5   6   7   6

    DQT, Row #6:   3   4   5   5   6   7   7   6

    DQT, Row #7:   4   6   6   6   7   6   6   6

    Approx quality factor = 96.95 (scaling=6.11 variance=1.09)

 

*** Marker: DQT (xFFDB) ***

  Define a Quantization Table.

  OFFSET: 0x00003496

  Table length = 67

  ----

  Precision=8 bits

  Destination ID=1 (Chrominance)

    DQT, Row #0:   1   1   1   3   6   6   6   6

    DQT, Row #1:   1   1   2   4   6   6   6   6

    DQT, Row #2:   1   2   3   6   6   6   6   6

    DQT, Row #3:   3   4   6   6   6   6   6   6

    DQT, Row #4:   6   6   6   6   6   6   6   6

    DQT, Row #5:   6   6   6   6   6   6   6   6

    DQT, Row #6:   6   6   6   6   6   6   6   6

    DQT, Row #7:   6   6   6   6   6   6   6   6

    Approx quality factor = 96.99 (scaling=6.01 variance=0.24)

 

*** Marker: SOF0 (Baseline DCT) (xFFC0) ***

  OFFSET: 0x000034DB

  Frame header length = 17

  Precision = 8

  Number of Lines = 819

  Samples per Line = 1200

  Image Size = 1200 x 819

  Raw Image Orientation = Landscape

  Number of Img components = 3

    Component[1]: ID=0x01, Samp Fac=0x11 (Subsamp 1 x 1), Quant Tbl Sel=0x00 (Lum: Y)

    Component[2]: ID=0x02, Samp Fac=0x11 (Subsamp 1 x 1), Quant Tbl Sel=0x01 (Chrom: Cb)

    Component[3]: ID=0x03, Samp Fac=0x11 (Subsamp 1 x 1), Quant Tbl Sel=0x01 (Chrom: Cr)

 

*** Marker: DHT (Define Huffman Table) (xFFC4) ***

  OFFSET: 0x000034EE

  Huffman table length = 31

  ----

  Destination ID = 0

  Class = 0 (DC / Lossless Table)

    Codes of length 01 bits (000 total):

    Codes of length 02 bits (001 total): 02

    Codes of length 03 bits (004 total): 00 01 03 04

    Codes of length 04 bits (003 total): 05 06 07

    Codes of length 05 bits (001 total): 08

    Codes of length 06 bits (001 total): 09

    Codes of length 07 bits (001 total): 0A

    Codes of length 08 bits (001 total): 0B

    Codes of length 09 bits (000 total):

    Codes of length 10 bits (000 total):

    Codes of length 11 bits (000 total):

    Codes of length 12 bits (000 total):

    Codes of length 13 bits (000 total):

    Codes of length 14 bits (000 total):

    Codes of length 15 bits (000 total):

    Codes of length 16 bits (000 total):

    Total number of codes: 012

 

 

*** Marker: DHT (Define Huffman Table) (xFFC4) ***

  OFFSET: 0x0000350F

  Huffman table length = 98

  ----

  Destination ID = 0

  Class = 1 (AC Table)

    Codes of length 01 bits (000 total):

    Codes of length 02 bits (001 total): 01

    Codes of length 03 bits (002 total): 02 11

    Codes of length 04 bits (004 total): 00 03 04 21

    Codes of length 05 bits (004 total): 05 06 12 31

    Codes of length 06 bits (003 total): 07 41 51

    Codes of length 07 bits (005 total): 08 22 61 71 F0

    Codes of length 08 bits (005 total): 09 13 32 81 91

    Codes of length 09 bits (005 total): 14 42 A1 B1 C1

    Codes of length 10 bits (006 total): 15 23 52 D1 E1 F1

    Codes of length 11 bits (003 total): 16 62 72

    Codes of length 12 bits (006 total): 0A 24 33 43 82 92

    Codes of length 13 bits (003 total): 17 53 A2

    Codes of length 14 bits (002 total): 25 34

    Codes of length 15 bits (001 total): 63

    Codes of length 16 bits (029 total): 73 18 26 44 54 83 B2 19 64 74 78 93 27 28 29 35

                                         36 38 66 94 A3 B3 37 39 84 B4 B5 B6 D2

    Total number of codes: 079

 

 

*** Marker: DHT (Define Huffman Table) (xFFC4) ***

  OFFSET: 0x00003573

  Huffman table length = 30

  ----

  Destination ID = 1

  Class = 0 (DC / Lossless Table)

    Codes of length 01 bits (000 total):

    Codes of length 02 bits (003 total): 00 01 02

    Codes of length 03 bits (001 total): 03

    Codes of length 04 bits (001 total): 04

    Codes of length 05 bits (001 total): 05

    Codes of length 06 bits (001 total): 06

    Codes of length 07 bits (001 total): 07

    Codes of length 08 bits (001 total): 08

    Codes of length 09 bits (001 total): 09

    Codes of length 10 bits (001 total): 0A

    Codes of length 11 bits (000 total):

    Codes of length 12 bits (000 total):

    Codes of length 13 bits (000 total):

    Codes of length 14 bits (000 total):

    Codes of length 15 bits (000 total):

    Codes of length 16 bits (000 total):

    Total number of codes: 011

 

 

*** Marker: DHT (Define Huffman Table) (xFFC4) ***

  OFFSET: 0x00003593

  Huffman table length = 78

  ----

  Destination ID = 1

  Class = 1 (AC Table)

    Codes of length 01 bits (000 total):

    Codes of length 02 bits (001 total): 01

    Codes of length 03 bits (003 total): 00 02 11

    Codes of length 04 bits (002 total): 03 21

    Codes of length 05 bits (003 total): 04 12 31

    Codes of length 06 bits (004 total): 05 41 51 61

    Codes of length 07 bits (008 total): 06 13 22 71 81 91 A1 F0

    Codes of length 08 bits (004 total): 07 B1 C1 D1

    Codes of length 09 bits (005 total): 08 14 32 E1 F1

    Codes of length 10 bits (002 total): 23 42

    Codes of length 11 bits (004 total): 09 52 62 72

    Codes of length 12 bits (005 total): 15 24 33 82 92

    Codes of length 13 bits (002 total): 43 A2

    Codes of length 14 bits (005 total): 16 17 63 73 B2

    Codes of length 15 bits (000 total):

    Codes of length 16 bits (011 total): 34 53 93 25 26 C2 44 64 83 A3 D2

    Total number of codes: 059

 

 

*** Marker: SOS (Start of Scan) (xFFDA) ***

  OFFSET: 0x000035E3

  Scan header length = 12

  Number of img components = 3

    Component[1]: selector=0x01, table=0x00

    Component[2]: selector=0x02, table=0x11

    Component[3]: selector=0x03, table=0x11

  Spectral selection = 0 .. 63

  Successive approximation = 0x00

 

 

*** Decoding SCAN Data ***

  OFFSET: 0x000035F1

  Scan Decode Mode: No IDCT (DC only)

    NOTE: Low-resolution DC component shown. Can decode full-res with [Options->Scan Segment->Full IDCT]

 

  Scan Data encountered marker   0xFFD9 @ 0x000554D2.0

 

  Compression stats:

    Compression Ratio:  8.79:1

    Bits per pixel:     2.73:1

 

  Huffman code histogram stats:

    Huffman Table: (Dest ID: 0, Class: DC)

      # codes of length 01 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 02 bits:     2933 ( 19%)

      # codes of length 03 bits:     7860 ( 51%)

      # codes of length 04 bits:     3317 ( 21%)

      # codes of length 05 bits:      587 (  4%)

      # codes of length 06 bits:      432 (  3%)

      # codes of length 07 bits:      297 (  2%)

      # codes of length 08 bits:       24 (  0%)

      # codes of length 09 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 10 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 11 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 12 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 13 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 14 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 15 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 16 bits:        0 (  0%)

 

    Huffman Table: (Dest ID: 1, Class: DC)

      # codes of length 01 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 02 bits:    20506 ( 66%)

      # codes of length 03 bits:     4926 ( 16%)

      # codes of length 04 bits:     2648 (  9%)

      # codes of length 05 bits:     1344 (  4%)

      # codes of length 06 bits:      689 (  2%)

      # codes of length 07 bits:      490 (  2%)

      # codes of length 08 bits:      260 (  1%)

      # codes of length 09 bits:       31 (  0%)

      # codes of length 10 bits:        6 (  0%)

      # codes of length 11 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 12 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 13 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 14 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 15 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 16 bits:        0 (  0%)

 

    Huffman Table: (Dest ID: 0, Class: AC)

      # codes of length 01 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 02 bits:    81801 ( 30%)

      # codes of length 03 bits:    67833 ( 25%)

      # codes of length 04 bits:    63710 ( 23%)

      # codes of length 05 bits:    31695 ( 11%)

      # codes of length 06 bits:    12966 (  5%)

      # codes of length 07 bits:     9021 (  3%)

      # codes of length 08 bits:     4505 (  2%)

      # codes of length 09 bits:     2152 (  1%)

      # codes of length 10 bits:     1197 (  0%)

      # codes of length 11 bits:      288 (  0%)

      # codes of length 12 bits:      287 (  0%)

      # codes of length 13 bits:       72 (  0%)

      # codes of length 14 bits:       24 (  0%)

      # codes of length 15 bits:       11 (  0%)

      # codes of length 16 bits:       90 (  0%)

 

    Huffman Table: (Dest ID: 1, Class: AC)

      # codes of length 01 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 02 bits:    56923 ( 29%)

      # codes of length 03 bits:    80690 ( 42%)

      # codes of length 04 bits:    20356 ( 11%)

      # codes of length 05 bits:    14570 (  8%)

      # codes of length 06 bits:     8539 (  4%)

      # codes of length 07 bits:     8077 (  4%)

      # codes of length 08 bits:     2285 (  1%)

      # codes of length 09 bits:     1186 (  1%)

      # codes of length 10 bits:      245 (  0%)

      # codes of length 11 bits:      253 (  0%)

      # codes of length 12 bits:      149 (  0%)

      # codes of length 13 bits:       31 (  0%)

      # codes of length 14 bits:       35 (  0%)

      # codes of length 15 bits:        0 (  0%)

      # codes of length 16 bits:       22 (  0%)

 

  YCC clipping in DC:

    Y  component: [<0=    0] [>255=    0]

    Cb component: [<0=    0] [>255=    0]

    Cr component: [<0=    0] [>255=    0]

 

  RGB clipping in DC:

    R  component: [<0=    0] [>255=    0]

    G  component: [<0=    0] [>255=    0]

    B  component: [<0=    0] [>255=    0]

 

  Average Pixel Luminance (Y):

    Y=[147] (range: 0..255)

 

  Brightest Pixel Search:

    YCC=[  971,    4,    0] RGB=[249,249,249] @ MCU[ 91, 36]

 

  Finished Decoding SCAN Data

    Number of RESTART markers decoded: 0

    Next position in scan buffer: Offset 0x000554D1.3

 

 

*** Marker: EOI (End of Image) (xFFD9) ***

  OFFSET: 0x000554D2

 

 

*** Embedded JPEG Thumbnail ***

  Offset: 0x00000478

  Length: 0x000010D4 (4308)

 

  * Embedded Thumb Marker: SOI

 

  * Embedded Thumb Marker: APP0

    Length = 16

 

  * Embedded Thumb Marker: APP13

    Length = 12

 

  * Embedded Thumb Marker: APP14

    Length = 14

 

  * Embedded Thumb Marker: DQT

    Length = 132

    ----

    Precision=0 bits

    Destination ID=0 (Luminance, typically)

      DQT, Row #0:  12   8   8  12  17  21  24  17

      DQT, Row #1:   8   9   9  11  15  19  12  12

      DQT, Row #2:   8   9  10  12  19  12  12  12

      DQT, Row #3:  12  11  12  21  12  12  12  12

      DQT, Row #4:  17  15  19  12  12  12  12  12

      DQT, Row #5:  21  19  12  12  12  12  12  12

      DQT, Row #6:  24  12  12  12  12  12  12  12

      DQT, Row #7:  17  12  12  12  12  12  12  12

    ----

    Precision=0 bits

    Destination ID=1 (Chrominance, typically)

      DQT, Row #0:  13  11  13  16  20  20  17  17

      DQT, Row #1:  11  14  14  14  14  12  12  12

      DQT, Row #2:  13  14  14  14  12  12  12  12

      DQT, Row #3:  16  14  14  12  12  12  12  12

      DQT, Row #4:  20  14  12  12  12  12  12  12

      DQT, Row #5:  20  12  12  12  12  12  12  12

      DQT, Row #6:  17  12  12  12  12  12  12  12

      DQT, Row #7:  17  12  12  12  12  12  12  12

 

  * Embedded Thumb Marker: SOF

    Frame header length = 17

    Precision = 8

    Number of Lines = 107

    Samples per Line = 160

    Image Size = 160 x 107

 

  * Embedded Thumb Marker: DRI

    Length = 4

 

  * Embedded Thumb Marker: DHT

    Length = 319

 

  * Embedded Thumb Marker: SOS

    Skipping scan data

    Skipped 3768 bytes

 

  * Embedded Thumb Marker: EOI

 

  * Embedded Thumb Signature: 01C2DDA29A1B5DCCD5E217CF9C558A62

 

*** Searching Compression Signatures ***

 

  Signature:           010564D93F295ADB889B91604DC82EE1

  Signature (Rotated): 014302FE54745F4DBB58A0D51CDC66BD

  File Offset:         0 bytes

  Chroma subsampling:  1x1

  EXIF Make/Model:     OK   [Canon] [Canon EOS 50D]

  EXIF Makernotes:     NONE

  EXIF Software:       OK   [Adobe Photoshop CS3 Windows]

 

  Searching Compression Signatures: (3347 built-in, 0 user(*) )

 

          EXIF.Make / Software        EXIF.Model                            Quality           Subsamp Match?

          -------------------------   -----------------------------------   ----------------  --------------

     CAM:[Leica Camera AG          ] [M8 Digital Camera                  ] [                ] No              

     CAM:[Leica Camera AG          ] [M8 Digital Camera                  ] [                ] No              

     CAM:[Leica Camera AG          ] [M8 Digital Camera                  ] [                ] No              

     CAM:[NIKON                    ] [E4500                              ] [FINE            ] No              

     CAM:[NIKON                    ] [E5400                              ] [FINE            ] No               

     CAM:[NIKON                    ] [E775                               ] [FINE            ] No              

     CAM:[NIKON                    ] [E775                               ] [FINE            ] No              

     CAM:[OLYMPUS CORPORATION      ] [C8080WZ                            ] [                ] No              

     CAM:[OLYMPUS OPTICAL CO.,LTD  ] [C3040Z                             ] [                ] No              

     CAM:[OLYMPUS OPTICAL CO.,LTD  ] [C40Z,D40Z                          ] [                ] No              

     CAM:[Samsung Techwin          ] [Digimax V50/a5                     ] [                ] No              

     CAM:[SAMSUNG TECHWIN          ] [Pro 815                            ] [                ] No              

     CAM:[SAMSUNG TECHWIN          ] [VLUU NV 7, NV 7                    ] [                ] No              

     CAM:[SAMSUNG TECHWIN          ] [VLUU NV10, NV10                    ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [CYBERSHOT                          ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-H1                             ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-H2                             ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-H5                             ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-H7                             ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-H9                             ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-L1                             ] [                ] No               

     CAM:[SONY                     ] [DSC-N2                             ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-P150                           ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-P200                           ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-R1                             ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-S90                            ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-V1                             ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-V3                             ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-W35                            ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [DSC-W7                             ] [                ] No              

     CAM:[SONY                     ] [SONY                               ] [                ] No              

     SW :[IJG Library              ]                                       [097             ]                 

 

    The following IJG-based editors also match this signature:

     SW :[GIMP                     ]                                       [097             ]                 

     SW :[IrfanView                ]                                       [097             ]                 

     SW :[idImager                 ]                                       [097             ]                 

     SW :[FastStone Image Viewer   ]                                       [097             ]                 

     SW :[NeatImage                ]                                       [097             ]                 

     SW :[Paint.NET                ]                                       [097             ]                 

     SW :[Photomatix               ]                                       [097             ]                 

     SW :[XnView                   ]                                       [097             ]                 

 

  NOTE: EXIF Software field recognized as from editor

  Based on the analysis of compression characteristics and EXIF metadata:

 

  ASSESSMENT: Class 1 - Image is processed/edited

 

  Appears to be new signature for known software.

  If the camera/software doesn't appear in list above,

  PLEASE ADD TO DATABASE with [Tools->Add Camera to DB]

image

 

  1. Piaggio P.180 Avanti

Model samolotu

  1. Piaggio P.180 Avanti - samolot dyspozycyjny produkowany przez firmę Piaggio Aero. Samolot ma niekonwencjonalny układ płatowca o trzech powierzchniach nośnych. Wikipedia
  2.  
  3. Prędkość maksymalna: 737 km/h
  4. Zasięg: 2 795 km
  5. Ciężar: 3 400 kg
  6. Prędkość przelotowa: 732 km/h
  7. Rozpiętość skrzydeł: 14 m
  8. Koszt jednostkowy: 7 000 000–7 000 000 USD
  9. Typ silnika: Pratt & Whitney Canada PT6

 

 

http://www.samolotypolskie.pl/samoloty/2088/126/Piaggio-P-180-Avanti-II

 

Piaggio P-180 "Avanti II", 1986

Samolot dyspozycyjny, sanitarny. Włochy.

image

Samolot sanitarny Piaggio P-180 ”Avanti II” (SP-MXH) Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. (Źródło: Krzysztof Godlewski- ”airfoto.pl”).

W drugiej połowie lat 1970-tych konstruktorzy firmy Piaggio rozpoczęli prace nad samolotem łączącym w sobie zalety maszyny turbośmigłowej i odrzutowca. Określono wymagania, jakie miał spełniać nowy samolot: wysoka niezawodność, małe zużycie paliwa, osiągi jak najbardziej zbliżone do samolotu odrzutowego, łatwość obsługi, przystępna cena, niski poziom hałasu oraz krótki rozbieg i dobieg. Poszukując sposobów na zbliżenie się do osiągów samolotów odrzutowych, konstruktorzy postanowili zmniejszyć opór, stosując niekonwencjonalny układ aerodynamiczny. Wybrano rozwiązanie bardzo nietypowe, wówczas jedyne na świecie. Konstruktorzy zdecydowali, że poza płatem przednim, typowym dla układu kaczka, zastosują również normalne usterzenie ogonowe, jak w układzie klasycznym. Aby zmniejszyć opór samolotu zastosowano układu średniopłata, który daje mniejszy opór niż dolnopłat czy górnopłat. Następnym krokiem w zmniejszaniu oporu płatowca było zastosowanie przepływu laminarnego na możliwie jak największej powierzchni samolotu: zastosowano profile laminarne w obu płatach oraz usterzeniu, również bryłę kadłuba ukształtowano tak, aby możliwe było utrzymanie przepływu laminarnego na możliwie dużej długości, dzięki temu kadłub P-180 zyskał charakterystyczną sylwetkę.

Ze względu na nietypowy układ aerodynamiczny, ”Avanti” przeszedł bardzo dokładne badania w różnych tunelach aerodynamicznych. Sprawdzano słuszność założeń przyjętego układu aerodynamicznego. Po tych próbach, w 1979 r., rozpoczęto dopracowywanie szczegółowych rozwiązań konstrukcyjnych w celu uzyskania opływu laminarnego na jak największej powierzchni płatowca. W 1982 r. rozpoczęto budowę prototypu samolotu ”Avanti”. Pierwszy lot wykonał 23.08.1986 r. Prototyp P-180 przechodził rozliczne próby w locie. Okazało się, że samolot rozwija prędkość maksymalną 732 km/h, co jest wynikiem zbliżonym do prędkości uzyskiwanych przez odrzutowe samoloty dyspozycyjne. Typowa prędkość przelotowa wynosi 724 km/h, a pułap praktyczny 12 500 m.

P-180 jest produkowany głównie w wersji dyspozycyjnej dla biznesmenów (5 pasażerów, a jako dodatkowe miejsce siedzące można wykorzystać również toaletę). Dostępna jest także standardowa wersja pasażerska, z dziewięcioma fotelami. Jednym z zastosowań jest transport chorych. Dzięki obszernej kabinie samolot może przewozić dwóch chorych na noszach wraz z personelem medycznym.

Od początku lat 1990-tych rozpoczęła się intensywna promocja samolotu. Mimo, że samolot spełnił postawione wymagania, to początkowo nie wzbudził dużego zainteresowania nabywców. Dopiero w II połowie lat 1990-tych nastąpił wzrost sprzedaży. Do 2004 r. dostarczono ponad 70 egz., z tego ponad połowę do odbiorców w Ameryce Północnej. ”Avanti” jest również wykorzystywany jako samolot patrolowy i dyspozycyjny przez włoską marynarkę wojenną.

15.10.2006 r. samolot Piaggio P-180 ”Avanti II”, najszybszy na świecie dwusilnikowy dyspozycyjny samolot turbośmigłowy ustanowił rekord prędkości na 1369 milowej (ok. 2200 km) trasie Denver- Orlando, pokonując ją w 3 godziny i 19 minut ze średnią prędkości podróżną 477 mph (ok. 770 km/h) i tym samym ustanawiając swój 17 rekord prędkości.

W Polsce.

Lotnicze Pogotowie Ratunkowe zakupiło samolot Piaggio P-180 ”Avanti II” do transportu chorych. Samolot służy głównie do przewozu chorych z zagranicy do Polski. W 2007 r. Lotnicze Pogotowie Ratunkowe zakupiło drugi samolot, który otrzymał znaki rejestracyjne SP-MXI.

Konstrukcja:
Średniopłat o konstrukcji metalowej. Załoga- 1-2 osoby, pasażerów- 6-9, w wersji sanitarnej: 2 chorych na noszach oraz personel medyczny.
Skrzydło trójdzielne o obrysie trapezowym, konstrukcja metalowa. Przedni płat w prototypach i pierwszych kilku egzemplarzach seryjnych miał konstrukcję kompozytową, zastąpiony strukturą duralową.
Podwozie trójpodporowe, z kółkiem przednim, chowane w locie.

Napęd- 2 silniki turbośmigłowe Pratt & Whitney PT6A-66 o mocy 634 kW (862 KM) każdy. Śmigła pchające.

Dane techniczne P-180 ”Avanti II” (wg [3]):
Rozpiętość- 14,3 m, długość- 14,41 m, wysokość- 3,98 m, powierzchnia nośna- 16,0 m2.
Masa własna- 3402 kg, masa użyteczna- 907 kg, masa startowa- 5239 kg.
Prędkość max- 732 km/h, prędkość przelotowa- 724 km/h, prędkość przeciągnięcia- 172 km/h, wznoszenie- 15,0 m/s, pułap- 12500 m, zasięg max- 2795 km.

Źródło:

[1] Liwiński J. ”Rejestr polskich statków powietrznych 2006”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 2/2006.
[2] ar ”Superszybkie Piaggio”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 12/2006.
[3] Głowacki B. Sobczak G. ”Ferrari przestworzy”. Lotnictwo nr 4/2004.
[4] Liwiński J. ”Rejestr polskich statków powietrznych 2008”. Przegląd Lotniczy Aviation Revue nr 2/2008.

 

 

Ander napisał:

 

http://ander.salon24.pl/380333,smolensk-dlaczego-nie-bylo-akcji-ratunkowej-cz-2,6


 

116

 

…………….

 

11.01.2012 11:06Kategoria: Polityka Odsłon: 4843 116 Komentuj

Smoleńsk - dlaczego nie było akcji ratunkowej? cz.2

Dalej oficer straży zaczyna opowiadać o... podziale na sektory miejsca katastrofy - ani słowa o poszukiwaniach osób, które mogły jednak przeżyć katastrofę, ani słowa o FAKTYCZNEJ AKCJI RATUNKOWEJ DOTYCZĄCEJ OSÓB.

Jak on mógł ocenić, że wszyscy zginęli, skoro, jak sam twierdzi w tej swojej relacji, pierwsze informacje, które otrzymał, mówiły o 136 pasażerach?

Przejdę teraz do tego fragmentu jego relacji, który odnosi się do filmu "1.24", bowiem wydaje się on jednym z ciekawszych, ponieważ, przynajmniej moim zdaniem, bardzo sprytnie próbuje tłumaczyć część odgłosów i wypowiedzi, słyszalnych na tym, nakręconym telefonem komórkowym przez tak naprawdę nie wiadomo kogo, filmie.

Film, w którym jakoby miał (mieliśmy) strzelać do obywateli polskich, widział. Dalej mówi, że dwie ciemne postaci, wychodzące z lasu, to faktycznie był on i pracownik FSO - ten ostatni w czarnym płaszczu, a on w ciemno-zielonej "bojówce" (moro?). Strzałkami na tym filmie (który widział) było pokazane ciała, które się ponoć podnosiły, a to było faktycznie miejsce, gdzie tych ciał było najwięcej, leżały jedno na drugim. Kiedy rozbrzmiały trzaski (strzały), krzyknęli razem (z oficerem FSO) “Давай отсюда…” a potem “Все назад, уходим отсюда”, bo mogły zacząć wybuchać magazynki (pistoletów) i trzeba było opuścić strefę niebezpieczną.

Potem komisja śledcza znalazła wszystkie siedem sztuk broni (BOR-owców), magazynki były nienaruszone, a te trzaski (strzały) to były od kamizelek ratunkowych i pojemników sprężonego powietrza, które je pompują.

Proste wytłumaczenie, nieprawdaż?

Jednak dla mnie nie jest prostym wytłumaczenie, dlaczego, skoro było już wiadomo, gdzie leżą ciała przynajmniej części pasażerów, nikt nie podjął próby sprawdzenia, czy któryś z nich jednak nie przeżył? Przecież niewielkie ogniska pożaru zostały ugaszone w ciągu 10 min, jak twierdzi Pan Muramszczikov ?

Ugaszone i...?

I dalej jest już podział miejsca "katastrofy na sektory, bo "wsje pagibli". O prawdziwej akcji ratunkowej, o lekarzach, karetkach pgotowia, poszukiwaniach ewentualnych rannych, o kimkolwiek, kto rzeczywiście stwierdził, że "wsje pagibli", ani słowa.

13. Fragmenty relacji strażaka (nieznane imię i nazwisko) za portalem fakt.pl z dn.01.04.2011 r.

http://www.fakt.pl/Strazak-o-Smolensku-Tam-bylo-gorzej-niz-w-,artykuly,100118,1.html

"(...) Akurat byłem bardzo blisko, na dworze. Samolot spadał na moich oczach. Po prostu spadł. Nie było żadnego wybuchu, tylko taki głuchy dźwięk. Jeszcze w powietrzu zapalił się: po tym, jak zahaczył o - widzi pani, o te drzewa- pokazał w stronę lasku, gdzie rozbił się Tu-154. Jak dodał, mgła była gęsta, ale w okolicy Smoleńska zdarza się to dosyć często. - Przychodzi mgła, a za chwilę wychodzi słońce. Tak jakoś to Bóg urządził- powiedział.
Na miejsce, gdzie upadł samolot, przybył jako jeden z pierwszych. - Trudno tam było dojechać: było straszne błoto. Widzi pani, teraz tam jest droga - samochody wyjeździły, ale wtedy to był po prostu kawałek błotnistej ziemi między drzewami. Jakoś wjechałem wozem, ale z powrotem musieli już mnie wyciągać, inaczej się nie dało - opowiedział. Został tam dobę. - Gasiliśmy, pomagaliśmy zbierać fragmenty samolotu, szczątki... Na miejsce zjechała straż pożarna z całego miasta. Po dobie pojechałem do domu, zostałem trochę i wróciłem. I tak było sześć dni. (...)"

I w tej relacji strażaka o faktycznej akcji ratowniczej, dotyczącej pasażerów TU-154M, ani słowa. Tak, jak we wszystkich przytoczonych powyżej...

Dlaczego?

 

Część 1:

http://ander.salon24.pl/379012,smolensk-dlaczego-nie-bylo-akcji-ratunkowej-cz-1

Dalej była już tylko łopatka w gruncie smoleńskim, wszystko dokładnie przekopane na 1 m głębokości w ziemi i tak jest do tej pory. WSZYSTKO ALE TO WSZYSTKO GRUNTOWNIE ZAGRZEBANE NA 5 M GŁĘBOKOŚCI I WIĘCEJ.

https://www.youtube.com/watch?v=xpYjVEyhyjA

Minister Ewa Kopacz i zmienione stenogramy (+napisy)

Przesłany 25 gru 2011

Minister Zdrowia Ewa Kopacz kłamała w sprawie przeszukiwań na lotnisku w Smoleńsku.
Niestety, w stenogramach z posiedzienia Sejmu RP dziwnym sposobem uwieczniły się nieco inne słowa. Źródło do całego stenogramu (str 140): http://orka2.sejm.gov.pl/StenoInter6....

W niezależnym forum publicystów czytamy:


"Dwie wersje wypowiedzi Kopacz
W dyskusji pod moją poprzednią notką dotyczącą "kopania smoleńskiej ziemi na 1 metr" wyszła co najmniej zastanawiająca sprawa. Otóż jeśli ktoś zechce posłuchaćwypowiedzi pani minister, usłyszy:
Najmniejszy skrawek, który został przebadany, najmniejszy szczątek, który został znaleziony na miejscu katastrofy - wtedy kiedy przekopywano z całą starannością ziemię na miejscu tego wypadku na głębokości ponad 1 metra i przesiewano ją w sposób szczególnie staranny - każdy znaleziony skrawek został przebadany genetycznie.
Natomiast jeśli ktoś, tak jak ja, zechce przeczytać stenogram sejmowy (str. 140, góra prawej szpalty), wówczas przeczyta zupełnie inną wypowiedź, mającą inne znaczenie:
Gdy znaleziono najmniejszy szczątek na miejscu katastrofy, wtedy przekopywano z całą starannością ziemię na głębokości ponad 1 m i przesiewano ją w sposób szczególnie staranny.
Nie trzeba być dyplomowanym językoznawcą, aby dostrzec różnice. W wersji audio stoi iż skutkiem przekopywania i przesiewania ziemi było odnajdywanie szczątków ludzkich. W wersji pisemnej, że odnalezienie szczątków powodowało przekopywanie i przesiewanie ziemi [z otoczenia].
W komentarzach kilka osób stwierdziło, że może to być celowy zabieg. Tego nie wiemy, choć skłaniam się do wersji, że tak duża zmiana nie może być dziełem przypadku. Ponieważ sam pracowałem z tekstem - zarówno składałem, trochę redagowałem, ale również spisywałem zapisy audio z kilku wydarzeń - więc wiem, że może zdarzyć się opuszczenie słowa, złe zrozumienie wyrazu (akurat minister Kopacz mówiła bardzo wyraźnie). Ale jednostkowo, sporadycznie, tu natomiast mamy całe zdanie zupełnie przeinaczone.
Nawet jeśli przyjęlibyśmy optymistycznie, że mamy do czynienia z jakimś błędem ludzkim, to i tak pozostaje pytanie bardzo poważne - na ile można wierzyć materiałom sejmowym? Czy musimy samodzielnie każdy stenogram porównywać z nagraniem? (A co jeśli nagrania nie ma?) I ile jeszcze takich błędów możemy odkryć?"

·                                 Kategoria

·                                 Licencja

  • Standardowa licencja YouTube

 

I JEST ŚMIERTELNA CISZA NAD GROBAMI KATYŃSKIMI II 10.04.2010; TAK JAK NA PIERWSZYMI KATYŃ 1940 TRWAŁO TO PONAD 50 LAT.

GENERAŁ KAZIMIERZ SOSNKOWSKI WÓDZ NACZELNY - PRZECIWNIK WYBUCHU POWSTANIA WARSZAWSKIEGO WYLĄDOWAŁ NA FARMIE W KANADZIE BEZ EMERYTURY.

GENERAŁ STANISŁAW SOSABOWSKI, TEN KTÓRY NIE MÓGŁ DOLECIEĆ ZE SWOJĄ BRYGADĄ SPADOCHRONOWĄ Z ANGLI VIA LUBLIN –JAKO ROBOTNIK MAGAZYNOWY W SKŁADZIE W ANGLI I TEŻ BEZ EMERYTURY.!

 

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka