Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
579
BLOG

Gotowanie JAJ smoleńskich D30KU na miękko i na twardo.

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 1

Kopacz, Anodina, Putin i propozycja pomocy UE przy badaniu katastrofy smoleńskiej. Narada w Moskwie

Cenzura To Bzdura  215
 
   
8 783
 
Przesłany 10.09.2014

Prime Minister Vladimir Putin holds a meeting of the state commission to investigate the causes of the Tu-154 plane crash. Representatives of the Polish side taking part in investigating the crash have been invited to the meeting

 

http://albatros.salon24.pl/636628,gumka-myszka-na-nic-sie-zda-nasi-na-kremlu-albo-gdzie

13.03 15:40Kategoria: Polityka Odsłon: 328 0 Komentuj

Gumka myszka na Nic się zda - Nasi na Kremlu Albo gdzie ?

Nasi na Kremlu

Albo gdzie ?

 

W Hołdzie MCZ  i KGB !

Na pewno w Moskwie.

 

13 marca w piątek 2015 roku - nie ma lepszej daty na przypomnienie najnowszej Historii

Nasi na Kremlu Albo gdzie ?

Z życia Naszych Sfer Rządzących.

 

Pazdrawlaju Wasze Błagorodie.

 

13 kwietnia 2010 rok.

 

https://www.youtube.com/watch?v=QaZYmbrj62k

Bułat Okudżawa - Wasze błagorodie (Б. Окуджава - Ваше благородие)-Cover

 

Opublikowany 23 lut 2015

Pieśń z filmu: "Białe słońce pustyni" ( "Белое солнце пустыни") z tekstem Bułata Okudżawy i muzyką Izaaka Szwarca. Utwór znany także jak ,,piosenka Wereszczagina,,.
Gitara, wokal, montaż clipu : Krzysztof Machoń.
Miks utworu : Piotr Burawski
Konsultacja językowa, wskazówki i cenne rady : Leszek Kazimierski

Bułat Okudżawa
PIOSENKA WERESZCZAGINA (Wasze Błagorodje) - tekst piosenki

PIOSENKA WERESZCZAGINA
(z filmu Białe słońce pustyni)

Moja najłaskawsza, o Pani Rozłąko
chłodno mi przy Tobie, ot i koniec mrzonkom.
Liścik - co w kopercie,
zostaw – niech tam tkwi…
Gdy nie idzie w śmierci,
Miłość wyjdzie mi!
Liścik - co w kopercie,
zostaw – niech tam tkwi…
Gdy nie idzie w śmierci,
Miłość wyjdzie mi!

Moja najłaskawsza, o Pani Obczyzno,
Choć tuliłaś słodko, miłości nie wyznasz.
Jedwabną siateczką
moich nie łów dni…
Gdy nie idzie w śmierci,
Miłość wyjdzie mi!
Jedwabną siateczką
moich nie łów dni…
Gdy nie idzie w śmierci,
Miłość wyjdzie mi!

Moja najłaskawsza, Pani Powodzenie
Jednym dajesz wszystko, innym tylko cienie.
Dziewięć gramów w serce,
czekaj – zdążysz wbić…
Gdy nie idzie w śmierci,
Miłość wyjdzie mi!
Dziewięć gramów w serce,
czekaj – zdążysz wbić…
Gdy nie idzie w śmierci,
Miłość wyjdzie mi!

Moja najłaskawsza, o Pani Zwycięska,
to nie koniec pieśni, ani też nie klęska!
Ach, przestańcie czarty kąpać słowa w krwi! Gdy nie idzie w śmierci
Miłość wyjdzie mi!
Ach, przestańcie czarty kąpać słowa w krwi! Gdy nie idzie w śmierci
Miłość wyjdzie mi!

Przeł. Jakub Bogucki

13 kwietnia 2010 na Kremlu ?

 

Nasi na Kremlu Albo gdzie ?

To przysłowiwa kropla która przepełnia morze.

Czy została nam tylko POGARDA ?

Nasi na Kremlu Albo gdzie ?

http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=21&t=1876&start=1956

 

NARADA W MOSKWIE. ZOBACZ NAGRANIE W CAŁOŚCI:

 

Nasi na Kremlu Albo gdzie ?
 

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... CxWaXUqqIA

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dCxWaXUqqIA

 

Kopacz, Anodina, Putin i propozycja pomocy UE przy badaniu katastrofy smoleńskiej. Narada w Moskwie

 

Przesłany 10 wrz 2014

Prime Minister Vladimir Putin holds a meeting of the state commission to investigate the causes of the Tu-154 plane crash. Representatives of the Polish side taking part in investigating the crash have been invited to the meeting

http://www.skarbowcy.pl/blaster/forum/viewtopic.php?f=21&t=1876&start=1956

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
Rosja odrzuca propozycję pomocy UE przy badaniu katastrofy, Kopacz dziękuje. ZOBACZ NAGRANIE

Obrazek

13 kwietnia 2010 r. w Moskwie odbyło się międzyrządowe spotkaniu polsko-rosyjskie, na którym przedstawiono wniosek krajów UE i "innych państw europejskich" oferujących pomoc w badaniu przyczyn katastrofy smoleńskiej. Projekt ten, przy całkowicie biernej postawę przedstawicieli rządu Donalda Tuska, nie został rozpatrzony. Mimo, że nagrania na stronie KPRM Rosji już nie ma (początkowo dostępnego) - dotarliśmy do kopii.

Portal niezalezna.pl prezentuje film, na którym widać jak Ewa Kopacz zamiast podjąć temat pomocy międzynarodowej, skupiła się na dziękowaniu Rosji za pomoc w Smoleńsku. - Pracujemy jak jedna wielka rodzina - zapewniała Kopacz.

- Organy śledcze Unii Europejskiej oraz innych państw europejskich wyraziły gotowość uczestnictwa w pracach komisji technicznej, jeżeli zaistnieje taka potrzeba - mówiła trzy dni po katastrofie smoleńskiej, na polsko-rosyjskiej naradzie Tatiana Anodina, szefowa rosyjskiej komisji MAK. Wniosek ten nie został rozpatrzony, ponieważ jak przekonywała Anodina "nie ma wątpliwości co do obiektywności MAK". Ewa Kopacz, ówczesna minister zdrowia i przedstawiciel polskiego rządu, nawet nie oponowała, a zamiast twardo negocjować, mówiła o fantastycznej współpracy oraz rozpływała się nad gościnnością, profesjonalizmem i doskonałym tempem pracy Rosjan.

Obrazek

Decyzje podjęte na spotkaniu w Moskwie 13 kwietnia 2010 r. z dzisiejszej perspektywy są jedne z najbardziej kluczowych dla przebiegu smoleńskiego śledztwa, identyfikacji ciał ofiar katastrofy, stanu dowodów z miejsca zdarzenia i ustaleń prawnych obowiązujących w badaniu tragedii do dzisiaj. Zaraz po katastrofie, międzynarodowe organizacje - wraz ekspertami - zaoferowały swoją pomoc. MAK te propozycje odrzucił, a polski rząd nie zaprotestował.

JAK KOPACZ DZIĘKOWAŁA ANODINIE - POSŁUCHAJ
http://vod.gazetapolska.pl/8040-putin-k ... -w-moskwie

Spotkaniu w Moskwie przewodniczył premier Władimir Putin, a obecni byli, oprócz przedstawicieli prokuratorów z Polski (Krzysztofa Parulskiego) i Rosji (Aleksandra Bastrykina), również m.in. szef kancelarii premiera Donalda Tuska - Tomasz Arabski (obecnie ambasador w Hiszpanii), podsekretarz stanu w MSZ - Jacek Najder (obecnie ambasador RP przy NATO), akredytowany polskiego rządu przy MAK - Edmund Klich i ambasador Polski w Rosji - Jerzy Bahr oraz Sergei Ivanov - wicepremier w rządzie Putina (i jego przyjaciel z KGB) i szefowa rosyjskiej komisji MAK - Tatiana Anodina.

Po latach Ewa Kopacz przekonywała dziennikarza "Codziennej", że na naradzie była jedynie jako… opiekunka rodzin.

NARADA W MOSKWIE. ZOBACZ NAGRANIE W CAŁOŚCI:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... CxWaXUqqIA

http://niezalezna.pl/59250-rosja-odrzuc ... z-nagranie

____________________________________
Ojczyznę wolną racz nam wrócić Panie.
 
Pożegnanie z Polską Bułat Okudżawa

Tekst piosenki:


Прощание с Польшей

Мы связаны, Агнешка, давно одной судьбою
в прощанье и в прощенье, и в смехе, и в слезах: 
когда трубач над Краковом возносится с трубою, 
хватаюсь я за саблю с надеждою в глазах. 

Когда трубач над Краковом возносится с трубою, 
хватаюсь я за саблю с надеждою в глазах. 

Потертые костюмы сидят на нас прилично, 
и плачут наши сестры, как Ярославны, вслед, 
когда под крик гармоник уходим мы привычно 
сражаться за свободу в свои семнадцать лет. 

Когда под крик гармоник уходим мы привычно 
сражаться за свободу в свои семнадцать лет. 

Прошу у вас прощенья за раннее прощанье, 
за долгое молчанье, за поздние слова... 
Нам время подарило пустые обещанья. 
От них у нас, Агнешка, кружится голова. 

Нам время подарило пустые обещанья. 
От них у нас, Агнешка, кружится голова. 

Над Краковом убитый трубач трубит бессменно, 
любовь его безмерна, сигнал тревоги чист. 
Мы -- школьники, Агнешка, и скоро перемена, 
и чья-то радиола наигрывает твист.

Мы -- школьники, Агнешка, и скоро перемена, 
и чья-то радиола наигрывает твист.

 

https://www.youtube.com/watch?v=4ngEY_HJuVk

 

 

 

Pospólny los, Agnieszko, nas z dawien dawna zbratał
Na dolę i niedolę, na dobro i na zło…
Gdy trębacz nad Krakowem w hejnale stromym wzlata,
Z nadzieją strzygę uchem i szabli szuka dłoń…

Tak ładnie wyglądamy w strzępiących się ubrankach,
Jak lament Jarosławny jest płacz sióstr naszych "Idź" -
Gdy siedemnastoletni, grający na organkach,
Jak zawsze wyruszamy, by się za wolność bić.

Wybaczcie zaniechanie, odpuście grzech milczenia,
Pośpieszne pożegnanie i żal spóźnionych słów…
Nam czas, Agnieszko składał niejedno przyrzeczenie,
I czad obietnic próżnych uderzył nam do głów. 

Gra trębacz nad Krakowem. Wciąż gra, choć dawno poległ,
bo wieczna jego miłość. Gra miastu larum… Cyt!...
Agnieszko, myśmy dzieci, za chwilę – dzwonek w szkole.
Czy słyszysz? To za ścianą gdzieś grają twista z płyt.

(Tłumaczenie: Witold Dąbrowski

PORA NA UCZCIWE ŚLEDZTWO SMOLEŃSKIE PANIE PROKURATORZE SEREMET

image

http://propatria10.04.2010.salon24.pl/612995,odc-3-bacznosc-spocznij-tu154m-plf-102-101-na-postoju

 

 

31.10.2014 00:51Kategoria: Katastrofa smoleńska Odsłon: 676 6 Komentuj

odc.3 Baczność, spocznij TU154M PLF 102 (101?) Na postoju

 Lotnisko 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego - Mińsk Mazowiecki EPMM

 

 

Układ sterowania każdego Tu-154 jest nie tylko że podwojony, ale nawet potrojony. 
Dodatkowo samolot 101 miał przekonstruowane łożyska wału oraz dodatkowe wzmocnienia tylnej części kadłuba mające chronić przed ewentualnymi odłamkami rozpadającego się silnika (co ciekawe tych ostatnich zmian nie ma samolot 102).

 

https://www.youtube.com/watch?v=950BLiS2g5A

Odloty z Okęcia EPWA (WAW) z pasa 15 [HD 1080]

 

Opublikowany 28.08.2010

Startujące samoloty w dniu 09-08-2010. Pas 15.

 

https://www.youtube.com/watch?v=s-REAXa7CSk

Lotnisko Okęcie EPWA, odloty z pasa 29 [HD 1080]

 

Przesłany 23.08.2009

Samoloty widoczne w filmie:

LY-SKJ Aurela Boeing 757-23N
G-TFKR Gulfstream Aerospace G-V-SP Gulfstream G550
TC-SNH SunExpress Boeing 737-8FH
044 Poland - Air Force Yakovlev Yak-40
SP-EDB EuroLOT ATR 42-500
D-AGWC Germanwings Airbus A319-132
SP-LFH EuroLOT ATR 72-202
C-FTDW Travel Service (Sunwing Airlines) Boeing 737-808
SP-LLC LOT Polskie Linie Lotnicze Boeing 737-45D
TC-SKE Sky Airlines Boeing 737-4Q8
SP-LGO LOT Polskie Linie Lotnicze Embraer EMB-145
SP-LIE LOT Polskie Linie Lotnicze Embraer EMB-175LR

 

 

Czy Państwo wiedzą co to jest własność fizyczna wszystkich cial na Ziemi powyżej

O ok. czyli – 273,12 oC

 

Cechą obiektu jest pojemność cieplna

 

https://www.winiary.pl/kulipedia.aspx/lekcja/video/8/2/gotowanie-jajka

 

Jaja - Gotowanie jajka - WINIARY

 

Opublikowany 14.07.2010

Dowiemy się ile minut, w jakiej temperaturze i z jakimi dodatkami należy gotować jajka, aby uzyskać pożądany efekt.

 

Gotowanie jajka

Treść lekcji:

Gotowanie jajka to prosta czynność, ale warto poznać kilka użytecznych rad. 

Aby jajo nie popękało we wrzątku, wyciągnij je odpowiednio wcześnie z lodówki i czekaj aż wzrośnie jego temperatura. 

Następnie włóż je powoli, aby nie pękło, do posolonego wrzątku. Jeśli chcesz otrzymać jajko na miękko gotuj 3,5 minuty, po kolejnych 30 sekundach jajko będzie ugotowane na pół miękko, natomiast po 6 minutach gotowania otrzymasz jajko na twardo. Jeśli włożysz je do lodówki i pomyli ci się ono z jajkami surowymi, zawsze możesz je odszukać w bardzo prosty sposób. 

Gdy zakręcisz jajkiem ugotowanym, wykona ono więcej obrotów niż jajko surowe, które będzie się kręcić niechętnie.

https://www.youtube.com/watch?t=14&v=5Jork1cyVyo

Opublikowany 14.07.2010

Dowiemy się ile minut, w jakiej temperaturze i z jakimi dodatkami należy gotować jajka, aby uzyskać pożądany efekt.

 

Gdy zakręcisz „jajkiem ugotowanym” z samolotu Bliźniaka TU154M PLF102 wykarze ono cechy silników na wrakowisku w Smoleńsku.

 

Chrust się spalił czy NIE a blotko wyparowało czy NIE ???

 

Silniki wybuchły na skutek ciśnienia pary wodnej czy NIE

 

Zrzućmy czynny napęd SOŁOWIEW D30KU z prędkością ca 270 km/h w błoto mazowiecko-warszawskie koło Kazunia w warunkach identycznych jak BLOTO SMOLEŃSKIE I NAGRAJMY SZYBKĄ KAMERĄ FILOMOWĄ EKSPERYMENT

 

1.                             Niemy, ale wiarygodny świadek zdarzenia - blog Albatros ...

albatros.salon24.pl/281628,niemy-ale-wiarygodny-swiadek-zdarzenia

 

  •  

24.02.2011 - Niemy, ale wiarygodny świadek zdarzenia. Internet, Manek. Tak jak pisałem na samym wstępie, prawa fizyki są niezłomne i poza polityką, ...

 

1.                             [PDF]Metodyka przesłuchania świadka koronnego i ocena ...

clk.policja.pl/download.php?s=4&id=83841

 

  •  
  •  

świadka koronnego i ocena wiarygodności jego zeznań. – wybrane zagadnienia ....podstawie może okazać się niemożliwe. To nie oskar-. żeni mają obowiązek  ...

 

zagadek do tej pory jest bardzo wiele

 

2.11.2014 13:04Kategoria: Polityka Odsłon: 165 0 Komentuj

Big DATA Davida Petraeusa i Chaos, dlaczego jest tak trudno

 https://www.youtube.com/watch?v=H0xohzB9cZ8#t=348

 

 

Przesłany 25.04.2010

Jane Burgermeister o rozbiciu polskiego samolotu prezydenckiego

 

TEST WIARYGODNOŚCI ŚWIADKA NALEŻY ZLECIĆ FIRMIE AMERYKAŃSKIEJ nasa

https://www.youtube.com/watch?v=2M46JiE0JKo

 

Rozbicie samolotu - test NASA

Przesłany 04.11.2011

Film przedstawia crash testy przeprowadzane przez NASA

 

https://www.youtube.com/watch?v=H0xohzB9cZ8#t=348

Przesłany 25.04.2010

Jane Burgermeister o rozbiciu polskiego samolotu prezydenckiego

 

Jane Burgermeister o rozbiciu polskiego samolotu prezydenckiego Jane Burgermeister about crash plane

 

Przesłany 25 kwi 2010

Jane Burgermeister o rozbiciu polskiego samolotu prezydenckiego

 

 

9 47 Streszczenie Zeznania świadka koronnego są niełatwym do oceny środkiem dowodowym, jednak nie powinny być z góry uznawane za dowód ułomny, wymagający w każdej sytuacji potwierdzenia innymi dowodami. Taki dowód podlega analizie i ocenie na podstawie kryteriów zakreślonych przez art. 7 k.p.k., to jest w kontekście całokształtu zebranego materiału dowodowego oraz na podstawie zasad prawidłowego rozumowania, wskazań wiedzy i doświadczenia życiowego. Kryteria oceny wiarygodności dowodu, wynikające z art. 7 k.p.k., w kontekście unormowań ustawy o świadku koronnym, nakazują jednak bardzo ostrożną ocenę wartości zeznań świadka koronnego. Z założenia ustawodawcy świadek koronny jest przestępcą, który w zamian za określone korzyści procesowe godzi się obciążyć inne osoby swymi zeznaniami. Musi więc być postrzegany przez organy procesowe jako osoba, która ma na sumieniu naruszenia prawa, a więc o zachwianym systemie wartości etycznych i jako osoba mająca osobisty interes w pomawianiu innych i przekonaniu organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości do prawdziwości tych pomówień. Na gruncie powyższych założeń autorzy rozważają, jaką taktykę przesłuchania świadka koronnego należy stosować, aby w konsekwencji dowód z zeznań takiego szczególnego świadka traktowany mógł być jako wiarygodny. Wskazują także na kryteria, jakimi powinny kierować się organy procesowe, oceniając zasadność udzielania statusu świadka koronnego, a zwłaszcza opierając na jego zeznaniach ustalenia faktyczne. Słowa kluczowe: świadek koronny, pomówienie, kryteria oceny wiarygodności zeznań, przestępczość zorganizowana, swobodna ocena dowodów. Summary Testimony of Crown witness constitutes an evidence which is not easy for evaluation, however should not be a priori recognized as a faulty evidence requiring the support of other types of evidence. Testimony of crown witness, as an evidence, is analyzed and evaluated on the basis of criteria presented in Art. 7 of the code of penal proceeding, i.e. in the context of all evidential material gathered, as well as on the basis of sound reasoning, knowledge and life experience. Evaluation criteria of credibility of evidence, which results from Art. 7 of the code of penal proceeding, in the context of regulations of Crown Witness Act, implicate a very careful evaluation of testimonies of crown witnesses. As assumed by the lawmakers, crown witness is an offender who, for the sake of own profits, agrees to incriminate others with his or her statements. Therefore, a crown witness must be perceived as an individual with shaky system of ethics, who sees his or her own business in accusing somebody else. In above context, authors consider various tactics of interrogation of crown witness to obtain reliable testimony. Also they point to the criteria which should be considered by entities granting a crown witness status. Keywords: crown witness, slender, organized crime, free evaluation of evidence, criteria of evidence evaluation.

 

 

Jak to jest w przypadku silnika lotniczego z samolotu TU154M np. PLF 101 i 102

 

Polecam ZEZNANIA FACHOWCOW W PROCESIE DOWODOWYM POD ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KARNĄ

 

http://www.maw.pl/pl/LOTNICTWO-CYWILNE-STATKI-POWIETRZNE

 

Siły Zbrojne

Bezpieczeństwo publiczne

Administracja samorządowa

Lotnictwo cywilne

Energetyka

Remonty statków powietrznychRemonty statków powietrznychRemonty statków powietrznych

MAW Telecom to doświadczony partner również w obszarze prac modernizacyjnych i remontowych floty powietrznej. W kwietniu 2009 roku wygrało ogłoszony przez MON przetarg i obecnie zgodnie z przyjętym harmonogramem zarządzamy poszczególnymi etapami prac remontowych rządowych samolotów TU-154M. Oferta MAW Telecom skierowana do sektora lotniczego obejmuje m.in. remont silników, przedłużenie resursu technicznego oraz modyfikację samolotów.

Siedziba

Mapa dojazdu

Formularz kontaktu

Budynek Europlex

MAW Telecom International S.A.
ul. Starościńska 1
02-516 Warszawa
tel. +48 22 848 72 72 
fax. +48 22 848 71 34
e-mail: biuro@maw.pl

Na TEMAT:

 

http://pomniksmolensk.pl/news.php?readmore=6907#.VYUwMvntlHx

 

http://www.pomniksmolensk.pl/viewpage.php?page_id=3#.VYU6y_ntlHw

 

 

 

Zamontowano tam 3 jednostki napędowe silniki dwuprzepływowe Sołowiew D30KU

 

·  Soloviev D-30 - Wikipedia, the free encyclopedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Soloviev_D-30

 

  •  

Tłumaczenie strony

Przejdź do sekcji Specifications (D-30KU-154) - )[edit]. Non-afterburning commercial D-30KU-154, utilized in the Tupolev Tu-154. Data from.

·  historycy.org -> Polskie Katastrofy Lotnicze

www.historycy.org › Historia Polski › Historia Polski ogólnie

 

NIESZCZĘŚCIA NA WŁASNE ŻYCZENIE ?  !!!

 

 


> Polskie Katastrofy Lotnicze

Drzewo · [ Standardowy ] · Linearny+

.:: Śledź ten temat :: Wyślij temat na email :: Wydrukuj ten temat ::.

 

 

 

lizardking

 

 

Nowicjusz

 

 

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 6

 

Nr użytkownika: 72.465

 

 

 

 

 

 

 

post 15/04/2011, 22:17

imageQuote Post


Dwie największe katostrofy w polskim lotnictwie cywilnym: 1980 Okęcie i 1987 Las Kabacki miały identyczne przyczyny. Silniki nr. 2 /lewe wewnętrzne/ radzieckich Iłów 62, podczas nadawania im pełnej mocy startowej /w pierwszym przypadku dla odejścia na drugi krąg, w drugim dla zwiększenia pułapu lotu/ doznawały awarii polegającej na pękaniu wałów wewnętrznych, wskutek czego turbiny niskiego ciśnienia po rozpędzeniu do obrotów nadkrytycznych rozpadały się, uszkadzając układy sterowania samolotów. Zadziwia fakt iż w identyczny sposób uszkodziły się zabudowane na tych samych pozycjach zupełnie inne jednostki: w 1980 r. Kuzniecow NK-8 w 1987 r. Sołowiow D 30-KU. Tu-154M, który rozbił się pod Smoleńskiem miał zabudowane silniki D 30-KU Sołowiowa. W ostanich chwilach przed upadkiem, silnikom samolotu nadano pełną moc a potem samolot spadł jakby stracił sterowność. Dziwne, co ? Polskie fatum ?

 

User is offline  PMMini Profile

Post #1

 

 

 

 

 

 

Lord Mich

 

 

Capitaine

 

*******

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 2.017

 

Nr użytkownika: 15.415

 

 

 

Michal Piekarski

 

Zawód: :)

 

 

 

 

 

post 15/04/2011, 22:23

imageQuote Post


Chyba raczej sowiecki sprzęt rolleyes.gif Nawet Rosjane pzwolili raz przyznać to w raporcie po wypadku w Lesie Kabackim.
Pozdrawiam!

 

User is online!  PMMini Profile

Post #2

 

 

 

 

 

 

kris9

 

 

VIII ranga

 

********

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 3.684

 

Nr użytkownika: 9.975

 

 

 

 

 

 

 

post 16/04/2011, 1:14

imageQuote Post


http://www.historycy.org/index.php?showtopic=46741&st=0

 

User is offline  PMMini ProfileEmail Poster

Post #3

 

 

 

 

 

 

bubel1

 

 

II ranga

 

**

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 70

 

Nr użytkownika: 69.915

 

 

 

 

 

 

 

post 16/04/2011, 1:48

imageQuote Post

 

QUOTE(Lord Mich @ 15/04/2011, 22:23)

Chyba raczej sowiecki sprzęt rolleyes.gif Nawet Rosjane pzwolili raz przyznać to w raporcie po wypadku w Lesie Kabackim.
Pozdrawiam!

*

 


Oszczędnościowa polityka LOT-u leżała u podstaw wypadków Iłów. I samodzielne grzebanie w silnikach bez konsultacji z producentem.

 

User is offline  PMMini Profile

Post #4

 

 

 

 

 

 

karolz77

 

 

Wciąż młody wilk

 

******

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 1.117

 

Nr użytkownika: 62.745

 

 

 

KAROL

 

Stopień akademicki: mgr

 

Zawód: Muzykant

 

 

 

 

 

post 16/04/2011, 10:22

imageQuote Post


Czasem zastanawiam się czy jednak przy katastrofie Kościuszki załoga nie mogła uniknąć tragedii lądując w Rębiechowie bądź w Modlinie. Można było przewidzieć, że nie dociągną do Warszawy. Nie wiadomo także czy dehermetyzacja kabiny i niedobór tlenu nie miały wpływu na decyzje kpt. Pawlaczyka i kolegów. 

Z kolei w 1980 załoga i pasażerowie mieli wielkiego pecha. Gdyby jeden silnik został sprawny mogliby przeprowadzić lądowanie szybowe. 

 

User is offline  PMMini Profile

Post #5

 

 

 

 

 

 

lizardking

 

 

Nowicjusz

 

 

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 6

 

Nr użytkownika: 72.465

 

 

 

 

 

 

 

post 16/04/2011, 11:59

imageQuote Post

 

QUOTE(karolz77 @ 16/04/2011, 10:22)



Z kolei w 1980 załoga i pasażerowie mieli wielkiego pecha. Gdyby jeden silnik został sprawny mogliby przeprowadzić lądowanie szybowe.

*

 



Tak tak, szczególnie ułatwiłby to lądowanie fakt że mieli drążki sterowe przecięte.

 

User is offline  PMMini Profile

Post #6

 

 

 

 

 

 

memex

 

 

VI ranga

 

******

 

Grupa: Moderatorzy

 

Postów: 1.225

 

Nr użytkownika: 1.184

 

 

 

Stopień akademicki: N/D

 

Zawód: kalkulator mocy

 

 

 

 

 

post 16/04/2011, 20:07

imageQuote Post

 

QUOTE(bubel1 @ 16/04/2011, 1:48)

Oszczędnościowa polityka LOT-u leżała u podstaw wypadków Iłów. I samodzielne grzebanie w silnikach bez konsultacji z producentem.


Nie zapominajmy jednak o "oszczędnościowej konstrukcji" kluczowego łożyska wałeczkowego podpierającego wały silnika. Nie dość, że zastosowano w nim ok. 2 razy mniejszą liczbę wałeczków niż w projekcie, to jeszcze w pierścieniu (bieżni) nawiercono otworki dla lepszego smarowania (przepływu oleju). Te dwa fakty po pierwsze znacznie zwiększyły naciski na bieżnię łożyska, po drugie - osłabiły pierścień łożyska (zjawisko tzw. karbu). Rosjanie do tego stopnia nie dopuszczali do jakichkolwiek podejrzeń pod adresem jakości ich sprzętu, że próbowali nawet wmówić, iż rozpad feralnego łożyska był efektem katastrof. W rzeczywistości katastrofy były efektem rozpadu tegoż łożyska.

 

User is offline  PMMini ProfileEmail Poster

Post #7

 

 

 

 

 

 

bubel1

 

 

II ranga

 

**

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 70

 

Nr użytkownika: 69.915

 

 

 

 

 

 

 

post 16/04/2011, 20:21

imageQuote Post


Niestety nie mogę podać źródła bo zwyczajnie nie pamiętam. Była to wypowiedź pracownika LOT-u. Wynikało z niej, że wypadki były spowodowane polityką serwisową LOT-u. Włos się jeżył na głowie podczas lektury. Latanie na "oparach paliwa", brak serwisu u producenta, postępowanie niezgodne z biuletynami producenta itp. . Jak znajdę ten artykuł to go wrzucę.

 

User is offline  PMMini Profile

Post #8

 

 

 

 

 

 

kris9

 

 

VIII ranga

 

********

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 3.684

 

Nr użytkownika: 9.975

 

 

 

 

 

 

 

post 16/04/2011, 21:16

imageQuote Post

 

QUOTE(memex @ 16/04/2011, 20:07)

Nie zapominajmy jednak o "oszczędnościowej konstrukcji" kluczowego łożyska wałeczkowego podpierającego wały silnika. Nie dość, że zastosowano w nim ok. 2 razy mniejszą liczbę wałeczków niż w projekcie, to jeszcze w pierścieniu (bieżni) nawiercono otworki dla lepszego smarowania (przepływu oleju).
(...)  W rzeczywistości katastrofy były efektem rozpadu tegoż łożyska.


Czesto mylone są dwie katastrofy: ta z 1980roku (wał) i z 1987 roku (tutaj winne łozysko).
Artykuł na jaki powołuje się bubel to moze ten który już linkowałem(dotyczy tej pierwszej katastrofy):
http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/spo...-jantar,55047,1

Wracając do katastrofy z 1987 roku: Zastanawiające jest kto zadecydował o rzeczy karygodnej czyli o wykonaniu (przerobieniu?) silnika niezgodnie z projektem (projekt przewidywał prawidłową konstrukcję łożyska).

Ten post był edytowany przez kris9: 16/04/2011, 21:18

 

User is offline  PMMini ProfileEmail Poster

Post #9

 

 

 

 

 

 

lizardking

 

 

Nowicjusz

 

 

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 6

 

Nr użytkownika: 72.465

 

 

 

 

 

 

 

post 16/04/2011, 21:48

imageQuote Post


Generalnie rzecz biorąc łatwo na to pytanie odpowiedzieć. To odwieczny problem radzieckiej techniki, dobry projekt - partackie wykonanie. Za przykład może posłużyć ŁaGG-3 z okresu drugiej wojny światowej któremu odpadały skrzydła bo wykonujący go robotnicy zamiast gwintować otwory w korpusie i wkręcać śruby woleli je wbijać młotkami. Potem wypadały... Myśle że raczej można o modyfikację łożyska podejrzewać zakład produkcyjny niż biuro konstrukcyjne. Jeśli chodzi o artykuł z Newsweeka o winie Lotu w katastrofie z 1987 roku to jakoś dziwnie wpisuje się on w aktualne realia dyskusji społecznej dotyczącej katastrofy z 2010. Jakkolwiek jestem daleki od interpretacji wypadków 10 kwietnia prezentowanej przez prezesa partii z orłem w herbie i ojca toruńskiej rozgłośni to jednak zastanawiam się jak łatwo rosjanom byłoby ukryć ślady ewentualnej tradycyjnej dla naszego lotnictwa przyczny, czyli urwania się turbiny silnika podczas nadawania silnikom pełnej mocy. Nie mam niestety wiedzy o ewentualnym zdublowaniu układów sterowania w Tu-154M, które taką wersję by wykluczało.

 

User is offline  PMMini Profile

Post #10

 

 

 

 

 

 

memex

 

 

VI ranga

 

******

 

Grupa: Moderatorzy

 

Postów: 1.225

 

Nr użytkownika: 1.184

 

 

 

Stopień akademicki: N/D

 

Zawód: kalkulator mocy

 

 

 

 

 

post 16/04/2011, 22:23

imageQuote Post

 

QUOTE(kris9 @ 16/04/2011, 21:16)

Czesto mylone są dwie katastrofy: ta z 1980roku (wał) i z 1987 roku (tutaj winne łozysko).


Zgadza się. Katastrofa z 1980 spowodowana była zmęczeniem wału, jednak i w jednym i w drugim przypadku mamy do czynienia z klasycznym sowiecki brakoróbstwem, choć możliwe, że i polska strona dołożyła co nieco do przyczyn tragedii.
Może troszkę odbiegnę od tematu, ale pamiętam jak mój ojciec pracujący w branży metalowej opowiadał o radzieckich obrabiarkach i narzędziach wykonanych ze stali "gniotsa nie łamiotsa", np. o rozginających się kluczach wchodzących w skład kompletu naprawczego dołączonego przez producenta maszyny. Trudno to rozpatrywać w kategoriach przyczyn konkretnych katastrof lotniczych, jednak te i podobne fakty rzucają pewne światło na sowiecką "kulturę techniczną", która delikatnie rzecz ujmując nieco odstawała od tego co produkowano na "zgniłym zachodzie".

 

User is offline  PMMini ProfileEmail Poster

Post #11

 

 

 

 

 

 

kris9

 

 

VIII ranga

 

********

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 3.684

 

Nr użytkownika: 9.975

 

 

 

 

 

 

 

post 16/04/2011, 22:23

imageQuote Post

 

QUOTE(lizardking @ 16/04/2011, 21:48)

Generalnie rzecz biorąc łatwo na to pytanie odpowiedzieć. To odwieczny problem radzieckiej techniki, dobry projekt - partackie wykonanie. Za przykład może posłużyć ŁaGG-3 z okresu drugiej wojny światowej któremu odpadały skrzydła bo wykonujący go robotnicy zamiast gwintować otwory w korpusie i wkręcać śruby woleli je wbijać młotkami.


Tak, ale czym innym jest niska jakość podzespołów czy niska jakość wykonania spowodowana np. niska kulturą techniczną, szczególnie w industrializujacym się w "trybie przyspieszonym" ZSRR tamtych czasów, a czym innym dowolne "zmienianie" sobie projektów i to kilkadziesiąt lat później. 
Szczególnie, że normą to chyba nie było biorąc pod uwagę fakt iż silniki jakie stosowano w polskich Iłach stosowano też w tysiącach innych samolotow, a raczej nie spadały one cześciej niz ówczesna przeciętna światowa. 

QUOTE(lizardking @ 16/04/2011, 21:48)

Nie mam niestety wiedzy o ewentualnym zdublowaniu układów sterowania w Tu-154M, które taką wersję by wykluczało.


Układ sterowania każdego Tu-154 jest nie tylko że podwojony, ale nawet potrojony. 
Dodatkowo samolot 101 miał przekonstrowane łożyska wału oraz dodatkowe wzmocnienia tylnej części kadłuba mające chronić przed ewentualnymi odłamkami rozpadającego się silnika (co ciekawe tych ostatnich zmian nie ma samolot 102).

Ten post był edytowany przez kris9: 16/04/2011, 23:06

 

User is offline  PMMini ProfileEmail Poster

Post #12

 

 

 

 

 

 

korten

 

 

VII ranga

 

*******

 

Grupa: Przyjaciel forum

 

Postów: 2.632

 

Nr użytkownika: 1.663

 

 

 

 

 

 

 

post 17/04/2011, 0:22

imageQuote Post


Panowie czytając waszą dyskusję można dojść do wniosku że tylko maszyny produkcji radzieckiej mają wady konstrukcyjne czy wykonawcze. co jest oczywiscie nieprawdą.Wystarczy spojrzeć tutaj.
http://www.planecrashinfo.com/cause.htm

 

User is offline  PMMini Profile

Post #13

 

 

 

 

 

 

bubel1

 

 

II ranga

 

**

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 70

 

Nr użytkownika: 69.915

 

 

 

 

 

 

 

post 17/04/2011, 1:58

imageQuote Post

 

QUOTE(memex @ 16/04/2011, 22:23)

QUOTE(kris9 @ 16/04/2011, 21:16)

Czesto mylone są dwie katastrofy: ta z 1980roku (wał) i z 1987 roku (tutaj winne łozysko).


Zgadza się. Katastrofa z 1980 spowodowana była zmęczeniem wału, jednak i w jednym i w drugim przypadku mamy do czynienia z klasycznym sowiecki brakoróbstwem, choć możliwe, że i polska strona dołożyła co nieco do przyczyn tragedii.
Może troszkę odbiegnę od tematu, ale pamiętam jak mój ojciec pracujący w branży metalowej opowiadał o radzieckich obrabiarkach i narzędziach wykonanych ze stali "gniotsa nie łamiotsa", np. o rozginających się kluczach wchodzących w skład kompletu naprawczego dołączonego przez producenta maszyny. Trudno to rozpatrywać w kategoriach przyczyn konkretnych katastrof lotniczych, jednak te i podobne fakty rzucają pewne światło na sowiecką "kulturę techniczną", która delikatnie rzecz ujmując nieco odstawała od tego co produkowano na "zgniłym zachodzie".

*

 


Jeśli to taki bubel to dziwne,że zaufały temu samolotowi Air France i Air Japan rolleyes.gif . Niską kultura techniczna popisały się nasze służby techniczne.

 

User is offline  PMMini Profile

Post #14

 

 

 

 

 

 

lizardking

 

 

Nowicjusz

 

 

 

Grupa: Użytkownik

 

Postów: 6

 

Nr użytkownika: 72.465

 

 

 

 

 

 

 

post 17/04/2011, 20:25

imageQuote Post

 

QUOTE(kris9 @ 16/04/2011, 22:23)

Układ sterowania każdego Tu-154 jest nie tylko że podwojony, ale nawet potrojony. 
Dodatkowo samolot 101 miał przekonstrowane łożyska wału oraz dodatkowe wzmocnienia tylnej części kadłuba mające chronić przed ewentualnymi odłamkami rozpadającego się silnika (co ciekawe tych ostatnich zmian nie ma samolot 102).



mogę prosić źródło ?

 

 

  •  
  •  

Liczba postów: 15

Sołowiow D 30-KU. Tu-154M, który rozbił się pod Smoleńskiem miał zabudowane silniki D 30-KU Sołowiowa. W ostanich chwilach przed upadkiem, silnikom  ...

 

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka