Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
381
BLOG

Domy na piasku czy "Zeszyt w kratkę" wg Konwencji ICAO

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 0

Domykanie drzwi smoleńskich przez ICAO

FUNDAMENTALNE ZASADY

http://www.aaib.gov.mn/uploads/50ff3ff2-ecd8-4f88-b84c-467c0a0101be-9756_p4_cons_en.pdf

czy pan Tusk o nich wiedzial lecąc 10 kwietnia 2010 roku do Witebska ?

· Na pewno wiedział, że łamie obowiązujące PRAWO w dniu 13 kwietnia 2010 roku !.

Kto udzielił pełnomocnictwa w imieniu Rzeczpospolitej OSOBOM będącym w Moskwie ? Wszystko pod DYKTANDO Putina !

 

Documents - ICAO

www.icao.int/safety/airnavigation/.../Documents.aspx

 

  •  
  •  

Tłumaczenie strony

Accident Investigation Section (AIG) ... Annex 13 — Aircraft Accident and Incident Investigation contains the ... International Civil Aviation Organization - ICAO  ...

·  Accident Investigation Section (AIG) - ICAO

www.icao.int › ...› Safety › Air Navigation Bureau

 

  •  

Tłumaczenie strony

International Civil Aviation Organization - ICAO ... ​The AIG Section is the custodian ofAnnex 13 — Aircraft Accident and Incident Investigation, providing  ...

·  The Postal History of ICAO

www.icao.int/.../annex_13_aircraft_accident_and_inc...

 

  •  
  •  

Tłumaczenie strony

Annex 13 - Aircraft Accident and Incident Investigation. Developed by ICAO, the International Standards and Recommended Practices (SARPS) contained in the  ...

·  [PDF]Aircraft Accident and Incident Investigation - EMSA

www.emsa.europa.eu/retro/Docs/.../annex_13.pdf

 

  •  
  •  

Tłumaczenie strony

Annex 13. To the Convention on. International Civil AviationAircraft Accident and.Incident Investigation .... Accidents or serious incidents in the territory of the. State of ..... national regulations and practices and the related ICAO Standards and  ...

·  ICAO Annex 13 Appendix - Investigation Process Research ...

www.iprr.org/manuals/Annex13.html

 

  •  
  •  

Tłumaczenie strony

AIRCRAFT ACCIDENT AND INCIDENT INVESTIGATION ... found in Attachment D ofAnnex 13 and in the ICAO Accident/Incident Reporting Manual (Dot 9156).

·  Safety Occurrence Investigation - SKYbrary Aviation Safety

www.skybrary.aero/.../Safety_Occurrence_Investigati...

 

  •  
  •  

Tłumaczenie strony

14.09.2013 - According to the provisions laid down in ICAO Annex 13 - Aircraft Accident and Incident Investigation, States shall investigate or delegate the  ...

·  [PDF]Manual of Aircraft Accident and Incident Investigation

www.aaib.gov.mn/.../50ff3ff2-ecd8-4f88-b84c-467c...

 

  •  
  •  

Tłumaczenie strony

The following ICAO documents provide additional information and guidance material on related subjects: — Annex 13 — Aircraft Accident and Incident.

·  [PPT]ASPA Accident Investigation.ppt - aspa.aero

www.aspa.aero/GetFile.ashx?uploadId=80...

 

  •  
  •  

Tłumaczenie strony

Aircraft Incident and Accident Investigation. Greg Phillips ... Annex 13 Aircraft Accident and Incident Investigation. Annex 14 ... ICAO Investigation Manual.

·  [PDF]Manual of Aircraft Accident and Incident Investigation

aviadocs.net/icaodocs/docs/9756_p3_cons_en.pdf

 

  •  

III-12-1. Chapter 13. .... Manual of Aircraft Accident and Incident Investigation ...Accident reports should be provided in the format identified in ICAO Annex 13 for  ...

·  [PDF]Annex 13 - Civil Aviation Authority of New Zealand

https://www.caa.govt.nz/ICAO/Annex_13_Amdt_14...

 

  •  
  •  

Tłumaczenie strony

22.10.2013 - AIRCRAFT ACCIDENT AND INCIDENT INVESTIGATIONAnnex 13, Amendment 14. Standard or ... classified, by ICAO, as a fatal injury. N2.

 Jurysdykcja MAK odnośnie katastrofy smoleńskiej wg kryterium ICAO nie ma międzynarodowych fundamentów prawnych.

Było to tylko porozumienie w dniu 13 kwietnia na Kremlu między rządem Rzeczpospolitej a rządem Federacji Rosyjskiej. Stroną inicjatywną byla całkowicie Federacja Rosyjska.

Nasi na Kremlu Albo gdzie ?

LEX FUNDAMENT PRAWNY

LEX LEGAL FOUNDATION

LEX LEGAL FUNDAMINA

https://www.youtube.com/watch?v=dCxWaXUqqIA

Kopacz, Anodina, Putin i propozycja pomocy UE przy badaniu katastrofy smoleńskiej. Narada w Moskwie

Przesłany 10.09.2014

Prime Minister Vladimir Putin holds a meeting of the state commission to investigate the causes of the Tu-154 plane crash. Representatives of the Polish side taking part in investigating the crash have been invited to the meeting

 

http://www.smolenskcrashnews.com/polish-air-crash-fact-sheet.html

wg jak wyżej:

2010 Polski Katastrofa Arkusz 
Charakter & Jurysdykcja prawna lotu PLF101 
Ostatnia aktualizacja 03-2014

10 kwietnia 2010 Lot

TU-154M, 101, był wojskowy statek Air rządu polskiego w służbie Sił Powietrznych 36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego (pol. 36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego im. Obrońców Warszawy), obsługiwany przez i pod jurysdykcją Ministerstwa Obrony Narodowej .

Eksterytorialności w stanie [czytaj: samoloty wojskowe]:

Wkrótce po katastrofie, Denis Chagnon, rzecznik Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO "") stwierdził , że:

ICAO jest Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego.katastrofy w kwietniu [2010] był [Katastrofa] państwowych statków powietrznych. To nie był cywilne samoloty.

Konwencji z Chicago o międzynarodowym lotnictwie cywilnym i Investigative Jurysdykcja:

Artykuł 3: Civil i stan samolotu

(A) Niniejsza Konwencja jest zastosowanie wyłącznie do cywilnych statków powietrznych , nie stosuje się do statków powietrznych państwowych.

(B) Statki powietrzne używane w wojskowych , celnych i policyjnych usług uznaje się za państwowe statki powietrzne [...]

Artykuł 82: Uchylenie niespójnych rozwiązań

Umawiające się Państwa zaakceptować konwencję za uchylenie wszystkie zobowiązania i porozumienia między nimi, które są niezgodne z jego warunkami i zobowiązują się do podjęcia wszelkich takich zobowiązań i porozumień. Umawiające się Państwo, które, zanim stał się członkiem Organizacji podjęła żadnych zobowiązań wobec państwa niebędącego zamawiającego lub obywatelem państwa zamawiającego lub nie-zamawiającą państwa sprzeczny z postanowieniami niniejszej konwencji, powinien podjąć natychmiastowe kroki, aby pozyskać jego zwolnienie z obowiązków . Jeżeli linia lotnicza z umawiających się państw, weszła w takich sprzecznych obowiązków , państwa, którego jest obywatelem, powinien dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić ich zakończenie niezwłocznie i w żadnym wypadku spowodować ich być zakończone tak szybko, jak takie działania mogą legalnie być podjęte po wejściu w życie niniejszej Konwencji.

Stan lotu

W dniu 10 kwietnia 2010 roku, w Tupolew Tu-154M, 101, prowadził lot oznaczony jako "głowa" ("ważne") z Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego i 95 innych osób na pokładzie. Ten lot byłprzekazane Federacji Rosyjskiej jako lot wojskowy .

Loty statków powietrznych w rządowej przestrzeni powietrznej Federacji Rosyjskiej

Loty z rządowych statków powietrznych poruszających się w przestrzeni powietrznej Federacji Rosyjskiej, są regulowane przez rosyjskich Federal Aviation U.. Zgodnie z rosyjskiego Ministerstwa Obrony przepisów prawnych , aw szczególności, klauzuli (nr 275 / FAPPPGosA) z 24 września 2004, regulująca lotów wojskowych , organy nadzoru lotu ( kontrolerzy naziemni) zobowiązani są, według własnego uznania , do zatwierdzenia, lub zabronić, lądowanie wojskowych statków powietrznych .

Plan lotu:

PLF 101-IM ("M" - wojskowy) , Instrument Flight, poprzez ograniczonym korytarzu HEAD powietrza.Wyjazd EPW A050 Air Prędkość N0400 (400 węzłów / 700 km / h), F270 Wysokość (27000 stóp).Wyjazd z Okęcie, Warszawa, w kierunku punktu trasy BAMSO Z182, do punktu trasy ASKIL B102; Lot Destination ZZZZ015 Smoleńsk Północny, wtórne Lotniska: (1) UMII (Witebsk - (Витебск), (2) Mińsk (Минск) (UMSS);

Operator lotu :

OPR / Polskie Siły Powietrzne

Flight Status:

STS / HEAD (prezydent, premier, minister lub Marszałek Sejmu na pokładzie)

Flight Data:

DOF / 100410

Jakie jest znaczenie podświetlonego informacji?

Pod presją tworzą Rosjan, polski premier Donald Tusk, rezygnując Realizując 1993 umowa dotycząca wypadków lotniczych, które jest korzystne dla Polski, i wszedł w tajne i nigdy nie publikowanych porozumieniu z ówczesnego premiera Władimira Putina. Na mocy tej umowy, dyrektywy wydane w dniu 13 kwietnia 2010 roku przez ówczesny premier Władimir Putin przypisane dochodzenie katastrofy i koordynację wszystkich krajowych i międzynarodowych działań związanych z katastrofą, do Komitetu Lotniczego [Russ. skr. MAK, Międzypaństwowy Komitet Lotniczy, skr. KAI] doprowadziły Tatiana Anodina. Przyjęła konwencji chicagowskiej jako podstawy prawnej dochodzenia, pomimo faktu, że zastosowano się do cywilnych i wojskowych nie rządowych / katastrof katastrofie lotniczej.

Wydaje się, że już w styczniu 2011, nawet tych dyrektyw konwencji chicagowskiej, jednak niekorzystne dla Polski, nie przewiduje pozory wiarygodną podstawę prawną dla prowadzenia wspólnej współpracy polsko-rosyjskiej do zbadania przyczyn katastrofy smoleńskiej. W związku z tym, w końcowym raporcie MAK czytamy: "Na podstawie niniejszej dyrektywy, dochodzenie powinno być prowadzone zgodnie z Załącznikiem 13 do Konwencji o Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym (dalej Załącznik 13) Rząd Rzeczypospolitej. z Polska przyjęła tę decyzję. Dlatego współpraca ta nie była oparta na samej konwencji chicagowskiej, a na załączniku 13. " Oznacza to, że Polska nie może ubiegać się o każdego dokumentu (ów) odwoławczego określonym w konwencji, a więc musi zaakceptować końcowy raport MAK.

W przeciwieństwie do obecnie wszystkie błyskawiczny dezinformacji prowadzone przez Rosjan, było jurysdykcji rosyjskich kontrolerów lotu samolotu od tej fali, i przekierować go do danego miejsca przeznaczenia lotu wtórnym. ZobaczNajważniejsze dezinformacji i aktywną kampanię w środkach środki masowego przekazu , a 10 kwietnia 2010 katastrofy smoleńskiej Timeline aby uzyskać więcej informacji.

Wzywa do utworzenia niezależnej międzynarodowej komisji odrzucony

21 października 2010 roku, w Warszawie: "Stowarzyszenie Rodzin Katyńskich 2010" wydana 300000 podpisane petycje do Parlamentu RP, wzywając do utworzenia Międzynarodowej Komisji Niezależnych. Pomimo protestów publicznych do przeprowadzenia bezstronnego śledztwa w sprawie katastrofy, petycja została odrzucona.

Warszawa, 21 października 2010

Stowarzyszenie Rodzin Katyńskich 2010

Wyróżnienie Bronisław Komorowski, 
Prezydent RP

Ze względu na szczególne znaczenie polskiej katastrofie lotniczej w pobliżu Smoleńska rząd, w którym Prezydent RP Lech Kaczyński i innych osób, na czele najważniejszych instytucji państwa polskiego zmarł, w dniu 10 kwietnia 2010 roku, biorąc pod i po Zapłata głosy opinii publicznej, Stowarzyszenie Rodzin Katyń 2010, apeluje do Pana Prezydenta o podjęcie niezbędnych działań w celu powoływania międzynarodowej komisji do zbadania przyczyn katastrofy.

Stowarzyszenie Rodzin Katyń 2010, wpłynęło ponad 300 tysięcy podpisów obywateli polskich popierających inicjatywę ustanowienia ww [Międzynarodowy] Komisji. Byliśmy wspierany przez dużą liczbę obywateli polskich, amerykańskich i polsko-kanadyjskiej. Nie powinniśmy ignorować ich głosy. Będziemy atrakcyjne tę sprawę wszystkich istotnych instytucji polskich i międzynarodowych. Wierzymy, że tylko Międzynarodowa Komisja, mając zaufanie [polski] obywateli, może i przyczyni się do intensyfikacji śledztwa, a jednocześnie przyczyni się do wyjaśnienia przyczyn katastrofy.
300000 petycje dostarczane

Dochodzenie przyczyn tej tragedii narodowej, prowadzonego przez odpowiednie instytucje Federacji Rosyjskiej, budzi poważne wątpliwości i obawy, co prowadzi do pojawienia się wielu rodzajów spekulacji.Próby polskich prokuratorów wojskowych, ważne rosyjskie władze do przeprowadzenia konkretnych działań, które do tej pory były nieudane.Szczególnym przykładem jest leczenie szczątków samolotu. Podobnie trudno zrozumieć, są opóźnienia i przedwczesnej reakcji na polskich wniosków o pomoc prawną.

Stowarzyszenie Rodzin Katyń 2010, wpłynęło ponad 300 tysięcy podpisów obywateli polskich popierających inicjatywę ustanowienia ww [Międzynarodowy] Komisji. Byliśmy wspierany przez dużą liczbę obywateli polskich, amerykańskich i polsko-kanadyjskiej. Nie powinniśmy ignorować ich głosy. Będziemy atrakcyjne tę sprawę wszystkich istotnych instytucji polskich i międzynarodowych. Wierzymy, że tylko Międzynarodowa Komisja, mając zaufanie [polski] obywateli, może i przyczyni się do intensyfikacji śledztwa, a jednocześnie przyczyni się do wyjaśnienia przyczyn katastrofy.

Wspomniane podpisy zostały złożone w siedzibie Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia, i są w każdej chwili dostępne do wglądu.

Z wyrazami szacunku, 
w imieniu Stowarzyszenia Rodzin Katyńskich 2010,

Zuzanna Kurtyka, przewodnicząca,

Magdalena Merta, zastępca przewodniczącej

 

Wersja oryginalna

http://www.smolenskcrashnews.com/polish-air-crash-fact-sheet.html

2010 Polish Air Crash Fact Sheet
The Character & Legal Jurisdiction of Flight PLF101
Last updated 03-2014

April 10, 2010 Flight

The TU-154M, 101, was the Polish Government's military Air vessel in service with the Polish Air Force’s 36th Special Aviation Regiment (pol. 36 Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego im. Obrońców Warszawy), operated by, and under jurisdiction of the Polish Ministry of National Defense.

Exterritoriality of a state [read: military] aircraft:

Shortly after the crash, Denis Chagnon, Spokesman for the International Civil Aviation Organization ("ICAO") stated that:

ICAO is the International Civil Aviation Organization.The crash in April [2010] was [a crash of the] state aircraft. It was not a civilian aircraft.

The Chicago Convention on International Civil Aviation and the Investigative Jurisdiction:

Article 3 : Civil and state aircraft

(a) This Convention shall be applicable only to civil aircraft, and shall not be applicable to state aircraft.

(b) Aircraft used in military, customs and police services shall be deemed to be state aircraft[...]

Article 82: Abrogation of inconsistent arrangements

The contracting States accept this Convention as abrogating all obligations and understandings between them which are inconsistent with its terms, and undertake not to enter into any such obligations and understandings. A contracting State which, before becoming a member of the Organization has undertaken any obligations toward a non-contracting State or a national of a contracting State or of a non-contracting State inconsistent with the terms of this Convention, shall take immediate steps to procure its release from the obligations. If an airline of any contracting State has entered into any such inconsistent obligations, the State of which it is a national shall use its best efforts to secure their termination forthwith and shall in any event cause them to be terminated as soon as such action can lawfully be taken after the coming into force of this Convention.

Flight Status

On April 10, 2010, the Tupolev TU-154M, 101, was conducting a flight designated as "HEAD" ("Important") with the President of the Republic of Poland, Lech Kaczynski, and 95 other individuals onboard. This flight was communicated to the Russian Federation as a military flight.

Flights of Governmental Air Vessels in Russian Federation Airspace

Flights of governmental Air vessels traveling in Russian Federation airspace, are regulated byRussian Federal Aviation Laws. According with the Russian Ministry of Defense regulatory laws, and specifically, the Clause (No. 275 / FAPPPGosA) from September 24, 2004, regulating the military flights, flight supervisors (ground controllers) are obligated, at their discretion,to approve, or to forbid, landing of military Air vessels.

Flight Plan:

PLF 101-I-M (“M” – military), Instrument Flight, via restricted HEAD air corridor. Departure EPW A050, Air Speed N0400 (400 knots/700 km/h), Altitude F270 (27,000 feet). Departure from Okecie, Warsaw, towards the waypoint BAMSO Z182, into the waypoint ASKIL B102; Flight Destination ZZZZ015 Smolensk North, Secondary Airports: (1) UMII (Vitebsk - (Витебск), (2) Minsk (Минск) (UMSS);

Flight Operator:

OPR/Polish Air Force

Flight Status:

STS/HEAD (President, Prime-Minister, or Marshal of the Sejm onboard)

Flight Date:

DOF/100410

What is the significance of the highlighted information?

Under the pressure form the Russians, Polish Prime Minister Donald Tusk abandoned pursuing the 1993 agreement concerning air crashes which is favorable to the Poland, and entered into a secret and never published agreement with then Prime Minister Vladimir Putin. Under this agreement, a directive issued on April 13, 2010 by then Prime Minister Vladimir Putin assigned the crash investigation and coordination of all domestic and international activities related to the crash, to the Interstate Aviation Committee [Russ. abbr. MAK, Interstate Aviation Committee, abbr. IAC] led by Tatiana Anodina. It adopted the Chicago Convention as the legal basis of the investigation, despite the fact, that it applied to civil, and not governmental /military air crash disasters.

It appears that as early as January 2011, even these Chicago Convention directives, however unfavorable to Poland, did not provide a semblance a credible legal foundation for the conduct of joint Polish-Russian collaboration to investigate the causes of the Smolensk disaster. Hence, in the final MAK report we read: "On the basis of this directive, the investigation ought to be conducted in accordance with the Annex 13 to the Convention on International Civil Aviation (hereinafter referred to Appendix 13). The government of the Republic of Poland approved this decision. Therefore, this cooperation wasn't based on the Chicago Convention itself, rather on the Annex 13." This means that Poland may not apply for any appeal instrument(s) set forth by the Convention, and consequently must accept the final MAK report.

Contrary to an all-out disinformation blitz carried out by the Russians, it was within the jurisdiction of Russian flight controllers to wave this aircraft off, and to redirect it to its declared secondary flight destination. See Highlights of disinformation and active-measures campaign in mass media and April 10, 2010 Smolensk Crash Timeline for more information.

Calls for establishment of an independent international commission rejected

On October 21, 2010, in Warsaw: "The Association of the Katyn Families 2010" delivered 300,000 signed petitions to the Polish Parliament, calling for the establishment of an Independent International Commission. Despite the public outcry for carrying out an impartial investigation of the crash, the petition was rejected.

Warsaw, October 21, 2010

Association of the Katyn Families 2010

Honorable Bronislaw Komorowski,
President of the Republic of Poland

Because of a particular significance of the Polish government plane crash near Smolensk, in which President of the Republic of Poland Lech Kaczynski, and other individuals, leading the most important institutions of Polish state had died, on April 10, 2010, and having taking under consideration voices of the public opinion, the Stowarzyszenie Rodzin Katyn 2010, appeals to Mr. President to take the necessary actions to appoint an international commission to investigate the causes of the crash.

The Stowarzyszenie Rodzin Katyn 2010, received over 300,000 signatures of the Polish citizens supporting the initiative of establishing the above mentioned [International] Commission. We were supported by a great number of Polish-American, and Polish-Canadian citizens. We ought not to ignore their voices. We will be appealing this matter before all relevant Polish and International institutions. We believe that only the International Commission, having confidence of the [Polish] citizens, can and will contribute to the intensification of the investigation, and at the same time will lead to the explanation of the causes of the crash.
300,000 petitions delivered

The investigation of the causes of this national tragedy, conducted by relevant institutions of the Russian Federation, raises serious doubts and concerns, leading to the appearance of many types of speculations. The attempts of the Polish military prosecutors, compelling the Russian authorities to conduct specific actions, have been thus far unsuccessful. A particular example of this is the treatment of the aircraft wreckage. Similarly difficult to understand are delays and untimely responses to Polish requests for legal assistance.

The Stowarzyszenie Rodzin Katyn 2010, received over 300,000 signatures of the Polish citizens supporting the initiative of establishing the above mentioned [International] Commission. We were supported by a great number of Polish-American, and Polish-Canadian citizens. We ought not to ignore their voices. We will be appealing this matter before all relevant Polish and International institutions. We believe that only the International Commission, having confidence of the [Polish] citizens, can and will contribute to the intensification of the investigation, and at the same time will lead to the explanation of the causes of the crash.

The said signatures were deposited in the offices of the Parliament of the Republic of Poland, and are at any time available for viewing.

Respectfully,
on behalf of the Association of the Katyn Families 2010,

Zuzanna Kurtyka, Chairwoman,

Magdalena Merta, Deputy-Chairwoman

 

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka