Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
443
BLOG

Historia Słowian - wiek XX

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 2

WAKACJE NA WEEKEND DO BERLINA

image

Na weekend do Berlina

image

image

 

aktualizacja 2008-08-05 (11:19)

EUROPA XX w. a UNIA EUROPEJSKA 2015

http://wiadomosci.wp.pl/gid,10212597,gpage,4,img,10212609,kat,1356,title,Na-weekend-do-Berlina,galeria.html?ticaid=115563

image

Pomnik Karola Marksa w Uljanowsku

https://www.youtube.com/watch?v=qkjUBrY-XB8

Lech Kaczyński przemawia na Westerplatte 1.09.2009

Mądry i prawy człowiek. Jedyny prawdziwie suwerenny Prezydent Polski w naszej historii. Im dalej od Jego śmierci tym częściej wracam do tego przemówienia. W ciągu tych kilku minut "napisał" słowami najlepszy podręcznik do najnowszej historii naszego kraju, który powinien stanowić elementarz dla podstawówki. 
 · 11 

 

Komorowski w Berlinie na uroczystości ku czci Stauffenberga

www.fakt.pl › Polityka › Politycy

Jul 8, 2015 -  14 votes

Żaden wyjazd prezydenta nie wzbudził tyle kontrowersji, co ten. Na środę Bronisław Komorowski zaplanował wizytę w Berlinie, a zdaniem  ...

http://www.fakt.pl/polityka/komorowski-w-berlinie-na-uroczystosci-ku-czci-stauffenberga,artykuly,557598.html

08.07.2015 11:18aktualizacja: 09.07.2015 09:34

PREZYDENT W BERLINIE

https://www.youtube.com/watch?v=tE5RT3W3ggc

 

Komorowski na fecie ku czci nazisty? Tłumaczenie kancelarii szokuje!

 
 
ZOBACZ ZDJĘCIA
Zbigniew Girzyński o wizycie Komorowskiego w Berlinie
1:04 min
 
Komorowski uczci pamięć oficera, który Polaków uważał za niższą rasę
Pułkownik Claus von Stauffenber
VALKYRIE Tom Cruise
VALKYRIE Tom Cruise
VALKYRIE Tom Cruise walkiria
Komorowski uczci pamięć oficera, który Polaków uważał za niższą rasę
Pułkownik Claus von Stauffenber
VALKYRIE Tom Cruise
VALKYRIE Tom Cruise
VALKYRIE Tom Cruise walkiria
Komorowski uczci pamięć oficera, który Polaków uważał za niższą rasę
Pułkownik Claus von Stauffenber
VALKYRIE Tom Cruise
VALKYRIE Tom Cruise
VALKYRIE Tom Cruise walkiria
 

Żaden wyjazd prezydenta nie wzbudził tyle kontrowersji, co ten. Na środę Bronisław Komorowski zaplanował wizytę w Berlinie, a zdaniem środowisk prawicowych weźmie tam udział w uroczystościach, które m.in. upamiętnią płk. Clausa von Stauffenberga. Ten ostatni był nazistowskim oficerem. I choć stał za zamachem na Hitlera w 1944 roku, to jego życiorysu nie można uznać za moralnie nieskazitelny. Popierał narodowy socjalizm, był rasistą, Polaków nazywał "głupim motłochem, który dobrze czuje się pod batem" i brał udział w kampanii przeciwko Polsce. Zresztą, nawet gdy podkładał bombę w Wilczym Szańcu, miał nadzieje, że po śmierci Hitlera dogada się z aliantami, by Rzesza zachowała swe granice sprzed I wojny światowej. Co na to Kancelaria Prezydenta? Tłumaczenie może szokować

Całe zamieszanie wokół prezydenta dotyczy uroczystości honorujących niemieckiegonazistę, pułkownika Clausa von Stauffenberga, który 20 lipca 1944 r. w „Wilczym Szańcu” koło Kętrzyna dokonał nieudanego zamachu na Adolfa Hitleraa które zbiegają się z wizytą Bronisława Komorowskiego w Berlinie i jego wykładem.

 

– Ludność jest tu niewiarygodnie głupia. Bardzo dużo Żydów i mieszańców. To lud, który czuje się dobrze tylko pod batem. Tysiące jeńców przysporzy się dobrze naszemu rolnictwu – pisał Stauffenberg jesienią 1939 roku o PolakachStauffenberg w Polsce walczył jako rotmistrz 1. Dywizji Lekkiej i brał czyny udział w niemieckiej agresji na Polskę we wrześniu 1939 roku.

 

Jak przypominał "Newsweek" Stauffenberg już w styczniu 1933 roku, tuż po powierzeniu Hitlerowi urzędu kanclerza, wziął udział w marszu z pochodniami, którym zwolennicy NSDAP świętowali nominację, kończąc przemarsz trzykrotnym: „Heil!”. Popierał anszlus Austrii i wyrwanie Czechosłowacji "Sudetenlandu". O Hitlerze mówił, że bez jednego wystrzału zjednoczył 70-milionowy naród. Mówił, że "dokonania" Hitlera są bardziej imponujące niż stworzenie Rzeszy przez Bismarcka - przypominał "Newsweek". Trudno więc mówić o tym, że Stauffenberg zmył z sumienia całą hańbę, gdy w 1944 roku chciał zabić Hitlera. Tym bardziej, że koniec III Rzeszy był już przesądzony. On po prostu chciał dogadać się z aliantami.

Jak będą wyglądać uroczystości w Berlinie?

Uroczystość odbędzie się w Akademii Fundacji Konrada Adenauera w Berlinie. Jej oficjalne hasło brzmi: „Zamach z 20 lipca 1944 roku jest najważniejszą próbą militarnego zamachu w okresie narodowego socjalizmu. Przypominamy o tym”. Bronisław Komorowski wygłosi tam wykład: „Ruch oporu w Europie w XX w.: Dziedzictwo, obowiązek i wyzwania” – zauważa portal niezalezna.pl.

Prof. Tomasz Nałęcz nie widzi nic niestosownego w tym, że prezydent tam będzie. 

– Szacunek należy się każdej osobie, która chciała walczyć z Hitlerem i czynnie walczyła – mówi nam historyk i prezydencki doradca.

Dodaje, że płk. Stauffenberg to oczywiście człowiek o określonym życiorysie, bo „przecież to nie był pułkownik gwardii papieskiej, tylko Wermachtu”. Ale przypomina, że to on dokonał zamachu na Hitlera i poniósł najwyższą karę za to, czyli zginął. – Wydaje mi się, że brak szacunku dla takiej osoby jest brakiem szacunku także dla nas wszystkich, także tych Polaków, którzy w walce z Hitlerem zginęli – puentuje Nałęcz.

Co innego mówi sama rzeczniczka prezydenta. – Nie ma takiego punktu w programie wizyty– twierdzi Joanna Trzaska-Wieczorek. – Jest w nim spotkanie par prezydenckich, spotkanie z przewodniczącym Budestagu Norbertem Lammertem i złożenie kwiatów pod znajdującym się w Berlinie fragmentem muru stoczni gdańskiej. Wieczorem przewidziany jest wykład prezydenta zatytułowany „Ruch oporu w XX wieku" – wylicza "Rzeczpospolitej" Trzaska-Wieczorek. I dodaje, że to czym oburzają się środowiska prawicowe jest nadinterpretacją. 

Ks. Tadeusz Isakowicz – Zaleski zaś nie ukrywa swego oburzenia. 

– Stauffenberg nie jest godny upamiętnienie przez Polaków. Do końca bowiem pozostał on fanatycznym wyznawcą niemieckiego narodowego socjalizmu. Miał przy tym jak wszyscy naziści poglądy antypolskie i antysemickie – dzieli się swoją opinią na Onet.pl.

Co więcej, Maciej Świrski, prezes Reduty Dobrego Imienia – Polskiej Ligi przeciw Zniesławieniom wystosował do Komorowskiego apel.

Stauffenberg brał udział w ludobójczej wojnie wywołanej przez Niemcy przeciwko Narodowi Polskiemu i przeciw Żydom, obywatelom Rzeczypospolitej. Uczczenie przez Pana tej ponurej postaci będzie uwiarygodnieniem niemieckiej polityki historycznej, a w oczach świata, nie znającego prawdy, kolejnym dowodem na to jakoby w Niemczech okresu II Wojny Światowej istniał znaczący antyhitlerowski ruch oporu, co jest oczywistym kłamstwem” – czytamy w treści tego apelu. 

Komorowski nie zna historii? W Berlinie pochwalił ...

 2:46

www.superstacja.tv/.../Komorowski_Nie.../Kraj/

Jul 10, 2015

Stauffenberg próbując zabić Hitlera próbował ratować Niemcy i zdobycze ... Ja nie ośmielam się krytykować pana prezydenta Komorowskiego,  ...

Kontrowersje wokół upamiętnienia Stauffenberga przez ...

 1:35

www.youtube.com/watch?v=iGaVgX9y2H0

Jul 8, 2015 - Uploaded by Muhteşem Yüzyıl Serial Turecki

Kontrowersje wokół upamiętnienia Stauffenberga przezprezydenta Komorowskiego. Muhteşem Yüzyıl Serial Turecki. SubscribeSubscribed  ...

Komorowski na fecie ku czci nazisty?! - YouTube

 1:05

www.youtube.com/watch?v=tE5RT3W3ggc

Jul 9, 2015 - Uploaded by Fakt

Żaden wyjazd prezydenta nie wzbudził tyle kontrowersji, co ten.... o udziale Komorowskiego w obchodach ku czciStauffenberga (10.07.2015)  ...

Komorowski uczci nazistę w Berlinie?! - Fakt.pl

www.fakt.pl/.../komorowski-uczci-naziste-w-berlinie-,f...

Jul 8, 2015 -  Rating: 4 - ‎5 votes

Żaden wyjazd prezydenta nie wzbudził tyle kontrowersji, co ten..... Stauffenberg to bohater dla Niemcow tak jsk Kuras dla niektórych jest  ...

>>> >>> >>>

Alianci a Sprawa Polski - Zamach na Gen. Sikorskiego (lektor) dokument

Opublikowany 20.10.2014

To już nie są tylko domysły nazywane teorią spiskową. Dzięki odtajnionym dokumentom wiadomo, że alianci sprzedali nas polaków z całym krajem i nowymi granicami Stalinowi by go nie złościć :( A to wszystko rzuca inne światło i spojrzenie na śmierć wybitnego generała a zarazem polityka, Gen. Sikorskiego. Zobacz historyczne prawdy o roli Winstona Churchilla Wlk Brytani , Prezydenta USA i Stalina a tego co się stało z Gen. Sikorskim i całą historią polski od jego śmierci. Dziękujemy Wam Alianci, nasi przyjaciele i sojusznicy, ładnie było wykorzystać 4 armie świata by potem oddać 36 ml polaków w radziecką niewole. Teraz pewnie jest dokładnie tak samo tzn. przyjaciele kochają nas tak jak wtedy. Franklin Delano Roosevelt, Winston Churchill, Józef Stalin podziękowali nam sowicie za to, że od początku walczyliśmy z Adolfem Hitlerem i jego III Rzeszą

  • Kategoria

  • Licencja

    • Standardowa licencja YouTube

Wiek zagłady Sowiecka Historia - Holokaust Słowian.

https://www.youtube.com/watch?v=dSEIFumQSFc

1:17:12 -1:21:01...

WIEK XIX a XX

https://pl.wikipedia.org/wiki/Karol_Marks

Karol Marks[edytuj]

 
 
Karl Marx
Karl Marx (1875)
Karl Marx (1875)
Data i miejsce urodzenia 5 maja 1818
Trewir
Data i miejsce śmierci 14 marca 1883
Londyn
Przyczyna śmierci Zapalenie oskrzeli,zapalenie opłucnej
Miejsce spoczynku Cmentarz HighgateLondyn,Wielka Brytania
Zawód Filozof
Miejsce zamieszkania TrewirParyżBruksela,KoloniaLondyn
Tytuł naukowy Doktor – Uniwersytet w Jenie[1]
Alma Mater Uniwersytet w Bonn,
Uniwersytet Humboldta w Berlinie
Wyznanie Protestantyzm, późniejateizm
Małżeństwo Jenny von Westphalen
Dzieci JennyLaura, Edgar, Henry Edward Guy, Jenny Eveline Frances (Franziska),Eleonora, prawdopodobnie Freddy[2]
Commons Multimedia w Wikimedia Commons
Źródła Źródła w Wikiźródłach
Wikicytaty Cytaty w Wikicytatach
Marksizm p • d • e 
 
Marx and Engels.jpg
 
 
[pokaż]
 
Dzieła
 
 
[pokaż]
 
Marksistowska teoria społeczna
 
 
[pokaż]
 
Działacze
 
 
[pokaż]
 
Filozofia
 
 
[pokaż]
 
Zobacz też

Karol Marks (niem. Karl Marx; ur. 5 maja 1818 w Trewirze, zm. 14 marca 1883 w Londynie) – niemiecki filozof, socjolog,ekonomista, historyk, dziennikarz i działacz rewolucyjny. Twórca socjalizmu naukowego, współzałożyciel I Międzynarodówki.

 

 

Życiorys[edytuj | edytuj kod]

Młodość[edytuj | edytuj kod]

Młodość i rodzina[edytuj | edytuj kod]

Pochodził ze zasymilowanej rodziny żydowskiej, pochodzenia aszkenazyjskiego. Jego dziadek był rabinem w Holandii Meier Halewi Marks który funkcję rabina pełnił od 1723 roku[3]. Jako pierwszy z rodziny, świecką edukację otrzymał Heinrich Marks, ojciec Karola. Heinrich, aby uciec od antysemickich ograniczeń prawnych, z judaizmu przeszedł na dominujący w Niemczech luteranizm, zmienił on wówczas imię z pochodzącego z języka jidysz Herschela na niemieckiegoHeinricha[4].

Ojciec Karola popierał liberalizm klasyczny i zainteresował się ideami filozofów Imanuela Kanta oraz Woltera. Brał udział w agitacji na rzecz wprowadzenia w Prusach konstytucji i reform, które ograniczyłyby monarchię absolutną[5]. W 1815 roku rozpoczął karierę adwokacką, a w 1819 roku, wraz z rodziną, wprowadził się do dziesięciopokojowego domu w Porta Nigra[6]. Jego żona, Henrietta Pressburg była holenderską Żydówką która pozostała przy judaizmie. Henrietta była gorliwie opiekuńcza i religijna, co nie pozostało bez wpływu na jej potomstwo[7].

Karol urodził się 5 maja 1818 roku w Trewirze w budynku 664 przy Brückergasse[8]. W 1928 roku lokal został zakupiony przez Socjaldemokratyczną Partię Niemiec, a współcześnie mieści się tam muzeum poświęcone Marksowi[9].

Niewiele wiadomo o dzieciństwie Karola[10]. Był trzecim z dziewięciorga dzieci, najstarszym synem stał się, gdy w 1819 roku zmarł jego brat Moritz[11]. Karol w sierpniu 1824 roku został ochrzczony w Kościele luterańskim wraz z rodzeństwem: Sophie, Hermannem, Henriette, Louise, Emilie i Karoline[12]. Do 1830 roku miał prywatnego nauczyciela, kiedy rozpoczął naukę w nowo utworzonej szkole gimnazjalnej, której dyrektorem był przyjaciel jego ojca Hugo Wyttenbach. Zatrudniał on jako nauczycieli wielu liberalnych humanistów, co rozgniewało konserwatywny rząd. W 1832 roku policja zorganizowała nalot na szkołę i znalazła na miejscu literaturę głoszącą liberalizm. Władze zreorganizowały szkołę i wymieniły kilku pracowników[13].

Okres studencki[edytuj | edytuj kod]

W wieku 17 lat, w październiku 1835 roku, rozpoczął studia na Uniwersytecie Bonn. Studiował filozofię i literaturę (choć jego ojciec nalegał na Karola, aby ten rozpoczął studia prawnicze)[14]. Kontynuował naukę, gdy udało mu się uniknąć służby wojskowej[15]. W Bonn dołączył do Klubu Poetów, grupy monitorowanej przez policję ze względu na radykalne politycznie poglądy niektórych uczestników[16]. Młody Marks dołączył też do klubu Landsmannschaft der Treveraner, którego został współprzewodniczącym[17]. W sierpniu 1836 roku odbył pojedynek z członkiem Korpusu Borussi[18]. Początkowo jego oceny na Uniwersytecie były dobre, choć z czasem się pogorszyły. Jego ojciec postanowił przenieść go na cieszący się lepszą renomą Uniwersytet Berliński[19].

Początek działalności (1836-1843)[edytuj | edytuj kod]

W lecie 1836 roku zaręczył się z Jenny von Westpalen, którą znał od wczesnej młodości. Odtąd spoważniał i bardziej odpowiedzialnie podchodził do nauki i pracy[20]. Ich związek budził pewne kontrowersje ze względu na różnice pochodzenia etnicznego i klasowego, Marks został jednak zaakceptowany przez ojca Jenny, liberalnego arystokratę Ludwiga von Westphalena[21].

W październiku 1836 roku przybył do Berlina, gdzie wynajął pokój na Mittelstraße. W czasie studiów w tym mieście zainteresował się filozofią niedawno zmarłego Georga Wilhelma Freidricha Hegla. W 1837 roku, w czasie rekonwalescencji w Stralau, dołączył do Klubu Doktora (Doktorklub), związał się z grupą radykalnych intelektualistów znanych młodoheglistami. Z grupą młodoheglistów związani byli m.in. Ludwig Feuerbach i Bruno Bauer. Marks zaprzyjaźnił się z działaczem koła, Adolfem Rutenbergiem. Młodohegliści przyjęli metafizyczne założenia Hegla i metodę dialektyczną w krytyce społeczeństwa, polityki i religii z lewicowego punktu widzenia[22]. W maju 1838 zmarł ojciec Marksa, z którym łączył go z nim silny związek emocjonalny[23][24].

W 1837 roku zakończył pisanie krótkiej powieści komediowej Skorpion i Felix, napisał też kilka wierszy miłosnych poświęconych Jenny, które zostały opublikowane[25]. Porzucił pisarstwo i zajął się nauką języka angielskiego i włoskiego, studiami historii sztuki i tłumaczeniem klasyków łacińskich[26]. Napisał rozprawę doktorską pod nazwą Różnice między demokrytejską a epikurejską filozofią przyrody. Pracę nad rozprawą ukończył w 1841 roku[27]. Wzbudziła ona pewne kontrowersje w kręgach konserwatywnych profesów Uniwersytetu w Berlinie. Marks zdecydował się zaprezentować ją na bardziej liberalnym Uniwersytecie w Jenie, który w kwietniu 1841 roku nadał mu doktorat[28]. W 1840 roku rozpoczął współpracę z wojującym ateistą Bruno Bauerem, w marcu 1841 roku zaczęli planować wydawanie pisma Archiv des Atheismus (Archiwum Ateizmu), pomysł ten jednak nigdy nie został zrealizowany.

Kariera akademicka została zniwelowana przez silną opozycję rządu wobec klasycznego liberalizmu i młodoheglistów[29]. W 1842 roku Marks przeprowadził się do Kolonii, gdzie pracował jako dziennikarz, pisząc dla radykalnej gazety "Rheinische Zeitung" (Gazeta Reńska), wyrażając w niej swoje wczesne poglądy na temat socjalizmu i ekonomii. Krytykował zarówno prawicowe rządy europejskie, jak i ruchy liberalne i socjalistyczne, które uważały za nieszkodliwe lub nieskuteczne[30]. Gazeta zwróciła uwagę cenzury rządu pruskiego, która przed drukowaniem materiału sprawdzała wydania pisma. Po tym, gdy w 1843 roku, "Rheinische Zeitung" opublikował artykuł mocno krytyczny wobec monarchii rosyjskiej i cara Mikołaja I, rząd rozpoczął nagonkę na gazetę. Represje spowodowane były demokratyczno-radykalnym charakterem pisma. Doprowadziły do ustąpienia redaktora naczelnego i zamknięcie pisma w marcu 1843 roku[31][32]. 19 czerwca 1843 roku Karol wziął ślub z Jenny w kościele protestanckim w Bad Kreuznach[33].

Wyjazd do Paryża[edytuj | edytuj kod]

Po ślubie Marks przeniósł się do Paryża. We Francji miał wraz z Arnoldem Ruge wydawać radykalne pismo emigracyjne, jednak ze względu na rozbieżności ideowe redaktorów, jak i problemy z kolportażem, wyszedł tylko jeden numer zatytułowany Roczniki Niemiecko-Francuskie. Marks opublikował w nim m.in. artykułyPrzyczynek do krytyki heglowskiej filozofii prawa i W kwestii żydowskiej, w których ostatecznie porzucił idealizm i po raz pierwszy ujawnił się jako rewolucjonista iinternacjonalista, odwołujący się do Mas i Proletariatu. W 1844 stworzył Rękopisy ekonomiczno-filozoficzne, którymi rozpoczyna swoją krytykę ekonomii politycznej i filozofii heglowskiej. Rozwijał w nich również teorię humanizmu socjalistycznego.

We wrześniu 1844 poznał Fryderyka Engelsa, przyszłego przyjaciela i głównego współpracownika. Obaj uczestniczyli aktywnie w życiu politycznym Paryża i wspólnie opracowywali idee socjalizmu proletariackiego, czyli komunizmu. Pierwszym wspólnym pismem była Święta rodzina, czyli krytyka krytycznej krytyki, analizująca krytycznie poglądy heglistów, ze szczególnym uwzględnieniem Bruno Bauera.

Wyjazd do Brukseli[edytuj | edytuj kod]

W 1845 roku został na skutek działań rządu pruskiego wydalony z Paryża i wyjechał do Brukseli. W latach 1845-1846 powstawał pierwszy wykład tez materializmu historycznego autorstwa obu teoretyków, zawarty w Ideologii niemieckiej. W latach 1845-1847 Marks pisał do gazet, wydawanych zarówno we Francji, jak i w Niemczech. Jego artykuły można było znaleźć w Vor-warts, Deutsche-Brusseler Zeitung, Das Westphalische Dampfboot i Der Gesellschaftsspiegel. W roku 1847 wydał Nędzę filozofii; dzieło, w którym poddał krytyce poglądy Proudhona.

Marks zaangażował się w tworzenie Związku Komunistów, którego członkiem został wraz z Engelsem wiosną 1847. W listopadzie 1847 obaj brali udział w II Zjeździe tego związku w Londynie. Ich czynny udział w związku przejawiał się również w tym, iż obaj są autorami jego programu. Stanowił go wydany w 1848 roku Manifest partii komunistycznej, który zawierał idee rozwiniętego materializmudialektyki, walki klas i przypisywał proletariatowi potencjał rewolucyjny. Był to pierwszy program oparty w całości na zasadach socjalizmu naukowego. Manifest, według A.C Suttona, był plagiatem wydanego wcześniej dzieła Democracy Manifesto, napisanego przez francuskiego fourierystę, Victora Prospera Consideranta i wydanego w 1843 roku (Principe du socialisme: Manifeste de la démocratie au XIXe siècle, publié en 1843). Marks prowadził w tym czasie działalność publicystyczną. W 1848 wyszło jego Przemówienie w sprawie wolnego handlu. Po wybuchu rewolucji lutowej 1848, Marks został wydalony z Belgii. Wrócił do Paryża, a stamtąd po rewolucji marcowej udał się do Kolonii. Został tam redaktorem naczelnym wychodzącej od 1 czerwca 1848 do 19 maja 1849 Nowej Gazety Reńskiej. Marks publikował w niej m.in. artykuły Praca najemna a kapitał i Liberałowie przy władzy.

Wyjazd do Londynu[edytuj | edytuj kod]

Został oskarżony o przestępstwa prasowe i nawoływanie do stawiania oporu zbrojnego rządowi, stanął przed sądem, który go uniewinnił 9 lutego 1849. 16 maja 1849 został wydalony z Królestwa Prus. Wyjechał do Paryża, skąd po demonstracji 13 czerwca 1849 udaje się do Londynu, w którym spędził resztę życia. W Anglii, borykając się z dużymi problemami finansowymi, utrzymywał się z działalności publicystycznej oraz z bezzwrotnych pożyczek od Engelsa. W Londynie podjął ostrą polemikę z krytykami swojej teorii i osoby. Od 1851 do 1862 był stałym współpracownikiem New York Tribune, gdzie część jego artykułów jest publikowanych jako redakcyjne. W tym piśmie opublikował m.in. Rewolucja i kontrrewolucja w Niemczech oraz Rewelacje z dziejów dyplomacji XVIII w. Współpracował również z Neue Oder-Zeitung oraz wiedeńskim Presse.

Badał ekonomię polityczną i historię oraz tworzył kolejne dzieła. Podsumował wyniki rewolucji (1848-1851) w Osiemnasty brumaire’a Ludwika Bonaparte wydanym w 1852. Pierwszym efektem studiów ekonomicznych był Przyczynek do krytyki ekonomii politycznej. Najpełniejszy wyraz praca Marksa na tym polu znalazła w wydanym w 1867 I tomie Kapitału. Opisał w nim prawa rządzące ekonomią państw kapitalistycznych. W 1871 poddał analizie okres Komuny Paryskiej w Wojnie domowej we Francji zaś w Krytyce programu gotajskiego skrytykował Socjaldemokratyczną Partię Niemiec.

Historia Słowian - wiek XX
 
Grób Marksa

W 1864 Marks współtworzył Międzynarodowe Stowarzyszenie Robotników, tzw. Pierwszą Międzynarodówkę, którego został sekretarzem, autorem jej pierwszej Odezwy i innych najistotniejszych pism. W 1869 jego przyjaciel i uczeń Wilhelm Liebknechtzałożył socjalno-demokratyczną partię robotniczą, która, połączywszy się z radykalnymi zwolennikami Ferdinanda Lassale’a, stworzyła Socjaldemokratyczną Partię Robotniczą Niemiec. Doprowadzi również do przeniesienia Rady Generalnej Międzynarodówki do Nowego Jorku po kongresie w Hadze w 1872. Marks pracował nad ukończeniem Kapitału, w czym przeszkadzała mu choroba. Dwa pozostałe tomy zostały wydane już po jego śmierci przez Engelsa, na podstawie zgromadzonych zapisków.

Śmierć[edytuj | edytuj kod]

2 grudnia 1881 umarła żona Marksa, zaś w 1883 roku on sam. Oboje zostali pochowani na cmentarzu Highgate w Londynie[34]. W chwili śmierci Marks był bezpaństwowcem[35].

Poglądy[edytuj | edytuj kod]

Karol Marks uchodzi za założyciela tzw. socjalizmu naukowego, który, wyrósłszy z jego poglądów filozoficznych, tylko w związku z nimi staje się zrozumiały. Marks pozostawał stale pod wpływem filozofii Hegla, zachował też jego sposób dociekania, jegodialektyczną metodę i przekonanie o identyczności „bytu” i „myślenia”. Szczytowym zakończeniem filozoficznego systemu Marksa jest jego materialistyczne pojmowanie dziejów, oparte na historycznym materializmie.

Pod względem ekonomicznym Karol Marks jest uczniem Davida Ricarda, na którego teorii o wartości pracy oparł swój własny system, a zwłaszcza teorię wyzysku. Podobnie jak Ricardo, zapatruje się Marks bardzo pesymistycznie na położenie klasy pracującej i przepowiada upadek kapitalistycznego ustroju, wskutek ciągłego wzrostu klasy robotniczej i coraz bardziej zaostrzających się kryzysów (teoria katastrof).

Marks wraz z Engelsem traktowali kwestię odbudowy niepodległej Polski instrumentalnie[36]. Uważając, że chcąca się wybić na niezależność Polska będzie zarzewiem rewolucji komunistycznej, a i tak "narody słowiańskie nie mają przyszłości"[37][38].

Marks w Przyczynku do krytyki heglowskiej filozofii prawa określił religię mianem opium ludu:

 
Quote-alpha.png
Nędza religijna jest jednocześnie wyrazem rzeczywistej nędzy i protestem przeciw nędzy rzeczywistej. Religia jest westchnieniem uciśnionego stworzenia, sercem nieczułego świata, jest duszą bezdusznych stosunków. Religia jest opium ludu[39].

Był też jednym z twórców pojęcia alienacji religijnej[40].

Najważniejsze dzieła[edytuj | edytuj kod]

Historia Słowian - wiek XX
 
Pomnik Karola Marksa i Fryderyka Engelsa w Berlinie (2005)

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

>>>

.............

UKRAINA - HISTORIA SŁOWIAN

https://www.youtube.com/watch?v=dSEIFumQSFc

Wiek zagłady Sowiecka Historia - Holokaust Słowian.

Opublikowany 30.12.2012

http://abelikain.blogspot.com/2012/12...

Gdy szuka się określenia, które najlepiej opisze film „Soviet Story", przychodzą na myśl takie słowa, jak wstrząsający, bezkompromisowy czy przełomowy. Bo taki musi być obraz, który wywołał w putinowskiej Rosji falę demonstracji i zamieszek. Protesty nie ograniczały się zresztą do ulicznych manifestacji. Protestowali politycy, organizowano konferencje prasowe, a programy informacyjne w rosyjskich telewizjach poświęciły filmowi czołówki.

Histeria przetoczyła się przez Rosję pod hasłem: „Ręce precz od naszych dziadków", skandowanym przez uczestników demonstracji. Znaczy to, że spora część Rosjan odczuwa więź z mordercami z NKWD i tymi, którzy wydawali im rozkazy. Bo film jest potężnym w swej wymowie aktem oskarżenia właśnie wobec nich oraz tych, którzy stworzyli najpierw ideologię, a potem najbardziej krwawy system w historii ludzkości.

Ludobójstwo na wschodzie odbywało się konwencjonalnymi, zwykłymi metodami, dalekimi od widowiskowych i futurystycznych metod. Wieszanie, rozstrzeliwanie, palenie, masowe egzekucje, śmierć w obozach koncentracyjnych z powodu niewolniczej pracy, głodu, warunków bytu, chorób, tortur, egzekucji. 3 miliony słowiańskich jeńców wojennych z ZSRR zginęło w prowizorycznych obozach jenieckich. Zwyczajnie. Niepozornie. Bez rozgłosu. Dzisiaj nie istnieją.

Kto opłacił Lenina ? http://abelikain.blogspot.com/2014/01...

Ta historia do niedawna była tajemnicą. Tajemnicę, którą starannie ukrywali bolszewicy, ich niemieccy opiekunowie i koła finansowe Niemiec, biorących udział w realizacji tego, co do tej pory zwie się "Wielką Socjalistyczną Rewolucją Październikową". Jest to udokumentowana wersja działalności człowieka, który doprowadził Lenina do władzy.

http://abelikain.blogspot.com/

 

 

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka