Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
1464
BLOG

LIST ŻELAZNY - Odszedł nagle ?

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 0
"Chciejmy pomagać naszym braciom, żywić polskie dzieci, służyć im i tutaj przede wszystkim wypełniać swoje zadanie – aby nie ulec pokusie 'zbawiania świata' kosztem własnej ojczyzny" – kardynał Stefan Wyszyński

WYCHYLILI SIĘ ?

PONAD TO PREZENTUJE NINIEJSZY "SPECJALISTA" - ŻYCIE MA ZABEZPIECZONE PRZEZ ??? 

żądamy publicznego LISTU ŻELAZNEGO

Będą znikać ludzie - Ptaku (z płyty "NaRa")

Kiedy pan Prokurator Generalny i Minister Sprawiedliwości podejmie śledztwo w sprawie nagłych przypadków odejść ludzi mających jakikolwiek ścisły związek z badaniem katastrofy smoleńskiej.

Jest to szczególnie ważne w sytuacji zaproszenie przez pan Ministra Antoniego Macierewicza różnych Specjalistow do badania obiektywnego i rzetelnego tego Tragicznego Wydarzenia w kontekście wszystkich działań związanych z przygotowaniem i przebiegiem lotów  Pielgrzymów udających się w dnia 7 - 10 kwietnia do Katynia.

SPRAWA WINNA BYĆ WNIKLIWIE PRZEANALIZOWANA A DOWOD ŚMIERCI Z PRZYCZYN NATURALNYCH UDOKUMENTOWANY !

- jest to o tyle istotne, że wielu LUDZI posiadło wnikliwą wiedzę na TEMAT TRAGEDII NARODOWEJ z dni 7-13 kwietnia 2010 roku.

http://zszywka.pl/zrodlo/albatros.salon24.pl

Gra w klasy :D Kiedyś każdy w to grał.. dziś jest już inna moda :/ Kiedyś d...

0

0

2

53

Gra w klasy :D Kiedyś każdy w to grał.. dziś jest już inna moda :/ Kiedyś dzieciaki spędzały wi...

Gra w klasy :D Kiedyś każdy w to grał.. dziś jest już inna moda :/ Kiedyś dz...

2

4

1

77

Gra w klasy :D Kiedyś każdy w to grał.. dziś jest już inna moda :/ Kiedyś dzieciaki spędzały wię...

LIST ŻELAZNY - Odszedł nagle ?
Karla_ Ja powiem, że nie należę do najstarszych,ale jak dorastałam, wiek dzieciecy, nikt z nas nie miał...
 
25/8/2014 06:30

Piotr Lipiec na spotkaniu Accident Investigator Recorder

Piotr Lipiec na spotkaniu Accident Investigator Recorder

Piotr Lipiec, jako przedstawiciel PKBWL brał udział w dniach 12-14 sieprnia 2014 r. w kolejnym spotkaniu specjalistów zajmujących się odczytami rejestratorów w komisjach badania wypadków lotniczych z całego świata, pod nazwą Accident Investigator Recorder.

W tym roku spotkanie zostało zorganizowane przez AAIB Singapur, a zaproszeni zostali członkowie wielu komisji lotniczych z całego świata, wśród nich NTSB z USA, TSB z Kanady, BEA z Francji, BFU z Niemiec, ATSB z Australii, DSB z Holandii, CAD z Hong Kongu, IAC z Rosji, JTSB z Japonii, NTSC z Indonezji, ASC z Tajwanu oraz PKBWL z Polski.

W trakcie spotkania omawiano w szczególności swoje krajowe laboratoria oraz zdobyte doświadczenia przy odczytach rejestratorów i innych urządzeń rejestrujących, ale również wymieniono sie uwagami i informacjami o prowadzonych aktualnie badaniach wypadków lotniczych.

PKBWL będzie nadal aktywnie dzielić się swoimi doświadczeniami na arenie międzynarodowej i będzie współpracować z innymi komisjami krajowymi na terenie Unii Europejskiej, jak również z komisjami z całego świata.

Źródło: PKBWL

tak powinna działać Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego !

http://barbarus.salon24.pl/695441,katastrofa-wina-i-kara

Historia po 10 kwietnia 2010 roku !

http://www.bliskopolski.pl/katastrofa-smolenska/zgony-poza-katastrofa/

Katastrofa Smoleńska – zgony po 10 kwietnia

[ Strona informacyjna: Smoleńsk ]

Katastrofa smoleńska

Brzoza ] [ Ciała ofiar ] [ Czarne skrzynki ] [ Dwie wizyty ] [ Filmy ] [ Kłamstwa smoleńskie ] [ Komisja Millera ]
Książki ] [ Linki ] [ Lista ofiar ] [ Lot cywilny czy wojskowy? ] [ Lotnisko ] [ MAK ] [ Muzyka ] [ Mity smoleńskie ]
Obsługa lotniska ] [ Śledztwa ] [ Trotyl ] [ Wątpliwości ] [ Wrak ] [ Wybuch ]
Zespół Macieja Laska ] [ Zespół parlamentarny ] [ Zgony poza katastrofą ]

Oprócz 96 ofiar katastrofy pod Smoleńskiem, warto zwrócić uwagę na śmierć osób powiązanych z wizytą w Katyniu, wyjaśnianiem przyczyn tragedii lub związanych z Prawem i Sprawiedliwością. Żaden z poniższych ludzi nie umarł z przyczyn naturalnych (tzn. śmierć nie była konsekwencją podeszłego wieku):

Grzegorz Michniewicz [zgon nastąpił 23 grudnia 2009 roku]. Dyrektor generalny kancelarii premiera, osoba mająca najwyższy status dostępu do informacji tajnych. Jego przełożonym był Tomasz Arabski. Zginął tego samego dnia, kiedy do Polski z remontu w Rosji, w zakładach Olega Deripaski powrócił tupolew. Wedle oficjalnej wersji, popełnił samobójstwo wieszając się na kablu.

Biskup Mieczysław Cieślar [18 kwietnia 2010 roku]. Zginął w wypadku samochodowym. Miał być następcą ks.Adama Pilcha, pełniącego obowiązki Naczelnego Kapelana Ewangelickiego Wojska Polskiego, który poniósł śmierć w Smoleńsku. Miał po katastrofie otrzymać smsa od ks. Adama Pilcha.

Krzysztof Knyż [2 czerwca 2010 roku]. Moskiewski operator „Faktów” TVN. Zdawkowe komunikaty TVN mówiły o chorobie. Prasa zagraniczna pisała, iż został zamordowany we własnym mieszkaniu. Był operatorem, który sfilmował podchodzenie do lądowania polskiego samolotu prezydenckiego na lotnisku w Smoleńsku. Był jednym z pierwszych reporterów, któremu udało się znaleźć w miejscu wypadku zanim rosyjskie siły specjalne zmusiły do jego opuszczenia. Materiały telewizyjne z pierwszych chwil, gdy nie było wiadomo jeszcze co się stało i tuż sprzed katastrofy – zniknęły.

Prof. Marek Dulinicz [6 czerwca 2010 roku]. Wybitny polski archeolog. Zginął w wypadku samochodowym. Szef ekipy archeologów, która miała w czerwcu wyjechać do SmoleńskaDulinicz był pomysłodawcą wyprawy oraz osobą aktywną w staraniach o wyjazd.

Siergiej Tretiakow [13 czerwca 2010 roku]. Śmierć byłego funkcjonariusza rosyjskich służb wywiadowczych Siergieja Tretjakowa może mieć związek z katastrofą smoleńską – pisze włoski tygodnik „L’Espresso”. W e-mailu z 22 kwietnia 2010 roku. Fred Burton z firmy Stratfor cytował opinię Siergieja Trietiakowa, który w rozmowie z nim twierdził, że: „Rosjanie celowo nie pozwolili na lądowanie samolotu, wiedząc, że polski prezydent albo zmusiłby pilota do lądowania, albo samolot zawróciłby i nie wylądował na miejscu”. W ten sposób pokrzyżowaliby plany uroczystości rocznicy mordu katyńskiego. W odpowiedzi inny analityk Stratforu Marko Papic pisze, że pokrywa się to z tym, co powiedziały mu „jego źródła”. Trietiakow miał twierdzić również, że Rosjanie mają różne gotowe scenariusze które mogą być ściągnięte z półki, jeżeli zechce tego Putin.

Eugeniusz Wróbel [15 października 2010 roku]. Minister w rządzie Prawa i Sprawiedliwości. Ekspert od spraw lotniczych. Specjalista od komputerowych systemów sterowania lotem samolotów. Specjalista od precyzyjnej nawigacji satelitarnej dla lotnictwa. Zaginął 15 października. Jego poćwiartowane zwłoki zostały wyłowione z Zalewu Rybnickiego. Został zamordowany przez rzekomo chorego psychicznie syna (żona Wróbla jest psychiatrą i przez 20 lat nie zauważyła choroby syna). Syn nie zdradzający zaburzeń umysłowych początkowo przyznał się do winy, po czym wyparł się jej. Podobno niepoczytalny syn poćwiartował piłą zwłoki ojca, lecz w pokoju – gdzie miało się to odbyć – nie ma śladów makabrycznego czynu.  Minister Wróbel mówił w prywatnych rozmowach, że wrak znajdujący się na lotnisku Smoleńsk-Siewiernyj nie jest wrakiem tupolewa, którym lecieć miała polska delegacja.

Marek Rosiak [19 października 2010 roku]. Pracownik biura poselskiego posła Janusza Wojciechowskiego (Prawo i Sprawiedliwość) w Łodzi. Zamordowany przez byłego członka Platformy Obywatelskiej. Sprawca Ryszarda C. zamordował Marka Rosiaka i poważnie ranił drugą osobę z tej partii. Jak sam powiedział, jego „celem” był Jarosław Kaczyński. Morderstwo nastąpiło w bezpośrednim następstwie medialnej nagonki na polityków i zwolenników Prawa i Sprawiedliwości po katastrofie smoleńskiej.

gen. Konstantin Moriew [sierpień 2011 roku]. Szef FSB (Rosyjska Służba Bezpieczeństwa) z Tweru. 53-letni Moriew zginął w końcu sierpnia 2011 roku. Ciało znaleziono w jego gabinecie. Jak uznano, zastrzelił się z broni służbowej. Choć nie pozostawił listu pożegnalnego, śledczy przyjęli wersję samobójstwa. To właśnie Moriew przesłuchiwał smoleńskich kontrolerów po katastrofie. Moriew został przydzielony do Tweru, któremu podlega lotnisko SiewiernyjSmoleńsku, w 2007 roku. Na jego terenie służyli oficerowie, którzy 10 kwietnia 2010 roku znajdowali się w wieży lotniska w Smoleńsku – mjr Wiktor Ryżenko i płk Nikołaj Krasnokutski.

Nazwisko utajnione [w 2011 roku]. Sa­mo­bój­stwo przez po­wie­sze­nie po­peł­nił ofi­cer Służ­by Kontr­wy­wia­du Woj­sko­we­go, słu­żą­cy w Cen­trum Wspar­cia Te­le­in­for­ma­tycz­ne­go i Do­wo­dze­nia Ma­ry­nar­ki Wo­jen­nej w Wej­he­ro­wie. Żoł­nierz po­sia­dał naj­wyż­szą klau­zu­lę do­stę­pu do ma­te­ria­łów nie­jaw­nych.

Dariusz Szpineta [2 grudnia 2011 roku], ekspert i prezes spółki lotniczej, został znaleziony martwy (powieszony) w łazience ośrodka wczasowego w Indiach. Wcześniej parokrotnie wypowiadał się w mediach w sprawie Smoleńska, wskazując, że lot Tu-154M był lotem wojskowym.  Wypowiedź Szpinety dla TVN:

Generał Sławomir Petelicki [16 czerwca 2012 roku]. Były dowódca jednostki „Grom”. Ujawnił m.in kwestię SMS-a rozsyłanego przez Sikorskiego z instrukcjami na temat „oficjalnej” wersji przyczyn katastrofy. Według oficjalnej wersji popełnił samobójstwo. Gen. Petelicki nie zostawił jednak listu pożegnalnego, nie był chory, nie miał problemów rodzinnych ani finansowych, nie pozostawił też testamentu. Biegli nie stwierdzili na ciele Petelickiego śladów wskazujących na gwałtowną obronę, ale nie potrafili wyjaśnić pochodzenia pojedynczych siniaków w okolicach kolan i na plecach. Na pistolecie, z którego padł strzał znaleziono odcisk palca lewej ręki gen. Sławomira Petelickiego, choć był on praworęczny. Na magazynku i nabojach nie znaleziono odcisków palców, a monitoring garażu, w którym znaleziono ciało Sławomira Petelickiego nie obejmował miejsca, w którym miało dojść do samobójstwa.

Prof. Józef Szaniawski [4 września 2012 roku]. Historyk, dziennikarz, sowietolog, wykładowca Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu, ostatni więzień PRL. Zginął w Tatrach, spadł w przepaść. Niezłomny człowiek walczący z komunizmem, krytycznie podchodzący do ustaleń przyczyny katastrofy smoleńskiej, otwarcie mówiący o zamachu.

Remigiusz Muś [27 października 2012]. Chorąży Wojska Polskiego. Bardzo ważny świadek w śledztwie smoleńskim. Fakty przez niego podawane przeczyły oficjalnym ustaleniom: ujawnił między innymi, że kontroler z wieży na smoleńskim lotnisku wydał pilotom TU 154M komendę o zejściu na wysokość 50 metrów (oficjalne raporty mówią o komendzie 100m ze strony kontrolerów). Chorąży Muś mówił także o odgłosie 2 wybuchów, które słyszał w momencie katastrofy. Powieszone ciało znaleziono w piwnicy bloku, w którym mieszkał. Z przeprowadzonych badań wynika m.in., że tylko na lince, na której znajdowało się ciało chorążego, nie stwierdzono żadnych odcisków palców. Ślady DNA Remigiusza Musia zabezpieczono jedynie na krótszym fragmencie linki, gdzie wykonano pętlę.

Dwa miesiące przed śmiercią Remigiusz Muś uległ dziwnemu wypadkowi, jadąc samochodem zjechał z drogi i uderzył w płot. Policja stwierdziła, że był trzeźwy jednak z powodu dziwnego zachowania został przewieziony do szpitala psychiatrycznego. Wyszedł na własną prośbę po trzech dniach. Przeprowadzone badania psychiatryczne i psychologiczne nie ujawniły u niego choroby psychicznej, w tym depresji, ani innych zakłóceń czynności psychicznych. We krwi nie stwierdzono też alkoholu ani narkotyków.

Krzysztof Zalewski [10 grudnia 2012 roku]. Ekspert lotniczy, który wielokrotnie wypowiadał się na temat katastrofy smoleńskiej. Był jednym z bohaterów filmu „10.04.10” Anity Gargas. Krytykował raporty komisji MAK i komisjiJerzego Millera. Był gościem Konferencji Smoleńskiej. 10 grudnia 2012 roku do siedziby wydawnictwa Magnum-X przy ulicy Grochowskiej na warszawskiej Pradze wtargnął mężczyzna, który zadał kilka ciosów nożem 46-letniemuKrzysztofowi Zalewskiemu. Mężczyzna zmarł na miejscu. 48-letni napastnik odpalił również ładunek wybuchowy. Doszło do eksplozji, ale siła rażenia nie była duża. Ranny zabójca (jak się okazało, prezes wydawnictwa) trafił do szpitala.

Będą znikać ludzie - Ptaku (z płyty "NaRa")

>>>>>

ANI MINISTER MON ANTONI MACIEREWICZ ANI NIKT Z RZĄDU NIE ZAPROSIŁ ŚRODOWISKA SPOLECZNEGO BLOGERÓW MIMO ICH WIELOLETNIEJ PRACY DO WSPARCIA MERYTORYCZNEGO I PROFESJONALNEGO DZIAŁAŃ PODKOMISJI pkbwllp do WYJAŚNIENIA PRZYCZYN I OKOLICZNOŚCI TRAGICZNYCH ZDARZEŃ ZAGINIENIEA DELEGACJI DO KATYNIA W DNIU 9/10 KWIETNIA 2010 ROKU.

Wcześniej ZP i Przewodniczący pan Prefosor dr hab.inż. Witakowski  odmówił możliwości wygłoszenia referatu z prac  naukowych dotyczącej ściśle "tematyki smoleńskiej: przez dr Pawła Przywary znanego jako FYM oraz prof. dr hab. inż. Mirosława Dakowskiego 

http://niezalezna.pl/44714-seryjny-samobojca-po-smolensku-niezwykle-kazanie-o-jacyniaka

Seryjny samobójca po Smoleńsku - niezwykłe kazanie o. Jacyniaka

405
Dodano: 12.08.2013 [06:24]
Seryjny samobójca po Smoleńsku - niezwykłe kazanie o. Jacyniaka - niezalezna.pl
foto: vod.gazetapolska.pl

W dzisiejszym numerze „Gazety Polskiej Codziennie” opublikowana została pełna treść homilii wygłoszonej podczas mszy św. w archikatedrze warszawskiej 10 sierpnia 2013 r. Ojciec Aleksander Jacyniak SJ wspominał tajemnicze śmierci osób związanych z wyjaśnianiem tragedii smoleńskiej oraz apelował, aby ofiara, która została poniesiona w Smoleńsku zaowocowała wielką jednością środowisk społecznych, medialnych i politycznych, którym leży na sercu prawda i dobro Ojczyzny.

Drodzy członkowie Rodzin i bliscy tych, którzy zginęli w Smoleńsku, z Panem Prezesem Jarosławem na czele, Księże Prałacie, Proboszczu Parafii Archikatedralnej i Dziekanie Dekanatu Staromiejskiego, Współbracia w kapłaństwie i życiu zakonnym, Wszyscy, którzy przeżywacie tę liturgię za pośrednictwem Radia Maryja, telewizji Republika i telewizji Trwam! Drodzy Bracia i Siostry, którym leży na sercu dobro naszej Ojczyzny!

(...)
W tym właśnie dniu, w którym wspominamy wytrwanie w wierności Bogu św. Wawrzyńca pośród niezwykle okrutnego męczeństwa, Kościół proponuje nam refleksję nad słowami dotyczącymi tajemnicy śmierci: „Dusze sprawiedliwych są w ręku Boga [...]. Zdało się oczom głupich, że pomarli, zejście ich poczytano za nieszczęście i odejście od nas za unicestwienie, a oni trwają w pokoju. Choć nawet w ludzkim rozumieniu doznali kaźni, nadzieja ich pełna jest nieśmiertelności. Po nieznacznym skarceniu dostąpią dóbr wielkich, Bóg ich bowiem doświadczył i znalazł ich godnymi siebie. Doświadczył ich jak złoto w tyglu i przyjął ich jak całopalną ofiarę”Nie sposób nie widzieć w kluczu tych słów dramatu śmierci tych, którzy zginęli w tragedii smoleńskiej, ale także tych, którzy byli powiązani z tragedią smoleńską i którzy zakończyli swój żywot w tragicznych okolicznościach. Ktoś napisał: „Nad zgonami osób związanych z katastrofą smoleńską wciąż w środkach masowego przekazu panuje grobowa cisza (grobowa par excellence). 10 kwietnia 2010 r. to nie tylko śmierć 96 osób z prezydentem Lechem Kaczyńskim na czele. To także śmierć [...] innych, których odejście owiane jest do dzisiaj tajemnicą”.

(...)
Wnikając w tragizm tych wszystkich śmierci, zechciejmy spojrzeć na nie przez pryzmat słów Jezusa z dzisiejszej Ewangelii: „Zaprawdę, zaprawdę, powiadam wam: Jeżeli ziarno pszenicy, wpadłszy w ziemię, nie obumrze, zostanie tylko samo, ale jeżeli obumrze, przynosi plon obfity”Przeżywamy czas, w którym mamy świadomość, że ziarno wpadło w glebę historii, obumarło w 96 tych, którzy zginęli w Smoleńsku, oraz tych, którzy byli powiązani z wyjaśnianiem przyczyn i przebiegu tej tragedii, a zakończyli swój żywot w tragicznych okolicznościach. Ziarno wpadło w glebę naszej Ojczystej Ziemi, obumarło, ale pęd z tego ziarna nie do końca zdołał się przebić ponad powierzchnię „tej ziemi” i zaowocować. Niech ta świadomość przeobraża się w szczerą i serdeczną modlitwę oraz wypływające z niej działania, by pęd z tego ziarna przebił się ponad powierzchnię „tej ziemi” i zaowocował dotarciem, z zaangażowaniem największych specjalistów w stosownych dziedzinach, do pełni prawdy o smoleńskiej tragedii, by zaowocował wielką jednością tych wszystkich środowisk społecznych, medialnych i politycznych, którym leży na sercu prawda i autentyczne dobro naszej Ojczyzny i niech ta jedność owocuje ofiarnym, przesyconym najgłębszym patriotyzmem zaangażowaniem na rzecz wszechstronnego jej rozwoju.

Dla tych zaś, którzy stali się sługami zła, niech będą przestrogą słowa, które sformułował jeden z moich podopiecznych duchowych„Umrzesz. I chociaż o tym nie mówisz albo się do tego nie przyznajesz, boisz się tej chwili. Nie dlatego, że śmierć kończy wszystko, ale dlatego, że wszystko zaczyna; zaczyna coś, co nigdy nie będzie miało końca. Umrzesz. A kiedy umrzesz, rozpocznie się sąd [...]. Wszystkie twoje ukryte grzechy, myśli i pragnienia, skonstruowane z precyzją kłamstwa zostaną tam ujawnione” (ks. J. Dąbrowski).

Nam wszystkim zaś, którzy tu jesteśmy, i tym, którzy przeżywają ból spowodowany śmiercią tylu osób powiązanych z tragedią smoleńską, niech stale i coraz bardziej dodaje optymizmu [!] prawda, która jest w pełni znana tym, którzy przekroczyli już granicę śmierci, iż najpełniej, najdoskonalej umiera się za innych, czego najwspanialszy przykład dał nam nasz Pan Jezus Chrystus. Amen.

Homilia o Aleksandra Jacyniaka w 40 miesięcy od Katastrofy Smoleńskiej

 

https://www.youtube.com/watch?v=1pQ3CrkjPpE

http://vod.gazetapolska.pl/4894-o-jacyniak-o-serii-niewyjasnionych-zgonow?utm_source=niezalezna&utm_medium=ArtY&utm_campaign=vod


Cała treść homilii została opublikowana w dzisiejszym numerze "Gazety Polskiej Codziennie".

http://vod.gazetapolska.pl/4894-o-jacyniak-o-serii-niewyjasnionych-zgonow?utm_source=niezalezna&utm_medium=ArtY&utm_campaign=vod

 

 

https://www.komisje.transport.gov.pl/strony/lotnictwo/posiedzenia-panstwowej-komisji-badania-wypadkow-lotniczych-w-2015-roku-1/

16 listopada 2015 r.

Zmarł Stanisław Żurkowski

Stanisław Żurkowski

Państwowa Komisja  Badania Wypadków Lotniczych z ogromnym żalem informuje społeczność lotniczą, że odszedł nagle nasz Kolega dr inż. Stanisław Żurkowski. 

 

 

 

 

 

Zobacz również

łówna >Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych

Posiedzenia Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych w 2015 roku

08.01.2016

 Logo Państwowej Komisji Badań Wypadków Lotniczych

GRUDZIEŃ

30 grudnia 2015 r.

29 grudnia 2015 r. 

28 grudnia 2015 r.

22 grudnia 2015 r.

21 grudnia 2015 r.

18 grudnia 2015 r.

17 grudnia 2015 r.

16 grudnia 2015 r.

15 grudnia 2015 r.

14 grudnia 2015 r.

11 grudnia  2015 r.

10 grudnia 2015 r.

8 grudnia 2015 r.

7 grudnia 2015 r.

4 grudnia 2015 r.

3 grudnia 2015 r.

LISTOPAD

26 listopada 2015 r

25 listopada 2015 r.

19 listopda 2015 r.

16 listopada 2015 r.

Zmarł Stanisław Żurkowski

Stanisław Żurkowski

Państwowa Komisja  Badania Wypadków Lotniczych z ogromnym żalem informuje społeczność lotniczą, że odszedł nagle nasz Kolega dr inż. Stanisław Żurkowski. 

Pracę na rzecz bezpieczeństwa lotniczego rozpoczął jeszcze w Głównej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, a w latach 2001-2002 pełnił funkcję jej Przewodniczącego.  

Po utworzeniu w 2002 r. Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych (PKBWL) to właśnie jemu powierzono zadanie utworzenia nowego zespołu badaczy wypadków w lotnictwie cywilnym. Funkcję Przewodniczącego PKBWL pełnił do 2006 r.

Uczestniczył w badaniu najgłośniejszych wypadków lotniczych ostatnich lat. Był członkiem komisji badającej wypadek śmigłowca Mi-8 pod Piasecznem w grudniu 2003 r., a w 2009 r. został przewodniczącym zespołu biegłych prokuratury wojskowej w sprawie katastrofy samolotu C-295 CASA pod Mirosławcem. W komisji badającej wypadek Tu-154M pod Smoleńskiem pełnił funkcję przewodniczącego podkomisji technicznej. Brał udział w badaniu wypadku samolotu B-767 na Okęciu i wielu, wielu innych.

W swej pracy zawsze kierował się starannością, rzetelnością i bezstronnością doskonale rozumiejąc, że celem badania każdego wypadku jest poprawa bezpieczeństwa lotów. Był bezkompromisowy, a jednocześnie z wielką życzliwością podchodził do każdego, z kim zetknęła go praca zawodowa. 

To dla nas wszystkich ogromna strata. 

Koleżanki i Koledzy 

16 listopada 2015 r.

13 listopada 2015 r.

12 listopada 2015 r.

9 listopada 2015 r.

6 listopada 2015 r.

PAŹDZIERNIK

29 października 2015 r.

28 października 2015 r.

23 października 2015 r.

22 października 2015 r.

21 października 2015 r.

20 października 2015 r.

19 października 2015 r.

16 października 2015 r.

13 października 2015 r.

12 października 2015 r.

9 października 2015 r.

8 października 2015 r.

7 października 2015 r.

 

Przedstawiciel PKBWL audytorem Peer Review europejskiej sieci ENCASIA

Piotr Lipiec podczas spotkania w Lotniczym Kole Naukowym Akademii Obrony Narodowej

Piotr Lipiec podczas spotkania w Lotniczym Kole Naukowym Akademii Obrony Narodowej

Do grona europejskich audytorów Peer Review sieci ENCASIA jako przedstawiciel Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dołączył Piotr Lipiec. Jego zadaniem będzie uczestniczenie wspólnie z innymi audytorami w przeglądach Peer Review, przeprowadzanych w każdej komisji badania wypadków lotniczych krajów członkowskich UE. Przeglądy takie, wymagane przepisami Artykułu 7.3 (c) Rozporządzenia UE 996/2010 i realizowane każdego roku w 4-6 krajach UE, mają za zadanie zweryfikowanie gotowości poszczególnych komisji do prowadzenia badań wypadków i poważnych incydentów lotniczych. W razie stwierdzenia obszarów wymagających usprawnienia audytorzy, korzystając ze swojej wiedzy i doświadczenia, wskazują możliwe rozwiązania i dobre praktyki stosowane w innych komisjach. Podczas przeglądu analizowana jest struktura organizacyjna komisji, realizacja procesu badania, posiadanie stosownych zasobów ludzkich, technicznych i finansowych, podnoszenie kwalifikacji członków komisji, procedury badawcze, przygotowanie i publikacja raportów, formułowanie zaleceń bezpieczeństwa, podejście do zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy na miejscu wypadku lotniczego oraz wyszukiwanie i wskazywanie dobrych praktyk. Wymagające najwyższych kwalifikacji przeglądy Peer Review są bardzo ważnym narzędziem podnoszenia poziomu bezpieczeństwa lotniczego w krajach UE, dlatego zaproszenie przedstawiciela PKBWL do elitarnego grona audytorów stanowi dla polskiej komisji szczególne wyróżnienie.

 

6 października 2015 r.

2 października 2015 r.

1 października 2015 r.

 

Automaty spadochronowe MPAAD

Informujemy, że na stronie internetowej firmy MarS a.s. – producenta spadochronów i automatów spadochronowych, ukazało się pismo Civil Aviation Authority Republiki Czeskiej, natychmiastowo zakazujące używania automatów spadochronowych MPAAD w spadochronach używanych przez uczniów-skoczków oraz skoczków posiadających kategorię (klasę wyszkolenia) A i B. Pismo dostępne jest pod adresem: http://www.marsjev.cz/download.php?group=download2_soubory&id=131. Przypominamy, że nieprawidłowe działanie automatu MPAAD było jedną z przyczyn wypadku spadochronowego ze skutkiem śmiertelnym, który zaistniał 19 października 2013 r. Raport z tego wypadku (nr 1665/13) jest dostępny na stronie Komisji pod adresem: https://www.komisje.transport.gov.pl/media/7542/2013_1665_RK.pdf

Prosimy o regularne śledzenie informacji umieszczanych na stronie internetowej firmy MarS a.s. http://www.marsjev.cz.

Pismo Civil Aviation Authority Republiki Czeskiej (PDF 374 KB)

 

WRZESIEŃ

28 września 2015 r.

25 września 2015 r.

24 września 2015 r

23 września 2015 r.

17 września 2015 r.

10 września 2015 r.

9 września 2015 r.

8 września 2015 r.

7 września 2015 r.

3 września 2015 r.

2 września 2015 r.

W związku z zakończeniem badania zdarzenia lotniczego nr 1160/14, osoby o których mowa w art. 15 ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 996/2010 z dnia 20 października 2010 r. w sprawie badania wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym oraz zapobiegania im oraz uchylającego dyrektywę 94/56/WE, mogą zgłaszać się w przeciągu 7 dni od dnia 2 września 2015 r., to znaczy do dnia 9 września 2015 r., pod numerem 22 630 11 44, 22 630 11 87, 22 630 19 05, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej adres: pkbwl@mir.gov.pl, w celu uzyskania informacji.

Raport końcowy z badania zdarzenia 1160/14 zostanie opublikowany 10 września 2015 r. 

1 września 2015 r.

SIERPIEŃ

27 sierpnia 2015 r.

26 sierpnia 2015 r.

25 sierpnia 2015 r.

21 sierpnia 2015 r.

20 sierpnia 2015 r.

19 sierpnia 2015 r.

18 sierpnia 2015 r.

13 sierpnia 2015 r.

11 sierpnia 2015 r.

10 sierpnia 2015 r.

7 sierpnia 2015 r.

6 sierpnia 2015r . 

5 sierpnia 2015 r.

4 sierpnia 2015 r.

3 sierpnia 2015 r.

 

W związku z zakończeniem badania zdarzenia lotniczego nr 1665/13, osoby o których mowa w art. 15 ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 996/2010 z dnia 20 października 2010 r. w sprawie badania wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym oraz zapobiegania im oraz uchylającego dyrektywę 94/56/WE, mogą zgłaszać się w przeciągu 7 dni od dnia 3 sierpnia 2015 roku do dnia 10 sierpnia 2015 roku, pod numerem 22 630 11 31 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej adres: pkbwl@mir.gov.pl , w celu uzyskania informacji.

Raport końcowy z badania zdarzenia nr 1665/13 zostanie opublikowany 11 sierpnia 2015 roku.

LIPIEC

31 lipca 2015 r.

30 lipca 2015 r.

29 lipca 2015 r.

28 lipca 2015 r.

27 lipca 2015 r.

23 lipca 2015 r.

22 lipca 2015 r.

21 lipca 2015 r.

20 lipca 2015 r.

17 lipca 2015 r.

16 lipca 2015 r.

15 lipca 2015 r.

14 lipca 2015 r.

13 lipca 2015 r.

9 lipca 2015 r.

8 lipca 2015 r.

7 lipca 2015 r.

6 lipca 2015 r.

3 lipca 2015r.

2 lipca 2015 r.

1 lipca 2015 r.

CZERWIEC

30 czerwca 2015 r.

29 czerwca 2015 r.

26 czerwca 2015 r.

25 czerwca 2015 r.

24 czerwca 2015 r.

23 czerwca 2015 r.

W związku z zakończeniem badania zdarzenia lotniczego nr 847/15, osoby o których mowa w art. 15 ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 996/2010 z dnia 20 października 2010 r. w sprawie badania wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym oraz zapobiegania im oraz uchylającego dyrektywę 94/56/WE, mogą zgłaszać się w przeciągu 7 dni od dnia 23 czerwca 2015 roku, to znaczy do dnia 30 czerwca 2015 roku, pod numerem 22 630 11 87 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej adres: pkbwl@mir.gov.pl , w celu uzyskania informacji. Raport końcowy z badania zdarzenia nr 847/15 zostanie opublikowany w dniu 1 lipca 2015 roku.

23 czerwca 2015 r.

22 czerwca 2015 r.

19 czerwca 2015 r.

17 czerwca 2015 r.

15 czerwca 2015 r.

11 czerwca 2015 r.

10 czerwca 2015 r.

9 czerwca 2015 r.

8 czerwca 2015 r. 

3 czerwca 2015 r.

2 czerwca 2015 r.

2 czerwca zakończono badanie zdarzeń:

 

1 czerwca 2015 r.

Dokumentacja dodatkowa

MAJ

28 maja 2015 r.

28 maja zakończono badanie zdarzeń

27 maja 2015 r.

27 maja zakończono badanie zdarzeń

26 maja 2015 r.

26 maja zakończono badanie zdarzeń

25 maja 2015 r.

Dokumentacja dodatkowa:

6 maja 2015 r.

6 maja 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


KWIECIEŃ

30 kwietnia 2015 r.

Dokumentacja dodatkowa:


29 kwietnia 2015 r.

29 kwietnia 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:

 


 

22 kwietnia 2015 r.

22 kwietnia 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


20 kwietnia 2015 r.

Dokumentacja dodatkowa:


15 kwietnia 2015 r.

15 kwietnia 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


8 kwietnia 2015 r.

8 kwietnia 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:

 


 

2 kwietnia 2015 r.

2 kwietnia 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:

 


MARZEC

25 marca 2015 r.

25 marca 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


18 marca 2015 r.

18 marca 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


11 marca 2015 r.

11 marca 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


5 marca 2015 r.

5 marca 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


5 marca 2015 r.

W związku z zakończeniem badania zdarzenia lotniczego nr 936/14, osoby o których mowa w art. 15 ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 996/2010 z dnia 20 października 2010 r. w sprawie badania wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym oraz zapobiegania im oraz uchylającego dyrektywę 94/56/WE, mogą zgłaszać się w przeciągu 7 dni do 13 marca 2015 roku, pod numerem 22 630 11 44, 22 630 11 87, 22 630 19 05, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej adres: pkbwl@mir.gov.pl , w celu uzyskania informacji.

Raport końcowy z badania zdarzenia nr 936/14 zostanie opublikowany 13 marca 2015 roku.


LUTY

25 lutego 2015 r.

25 lutego 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


18 lutego 2015 r.

18 lutego 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


12 lutego 2015 r.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych we współpracy z firmą DZ Consulting organizuje warsztaty pt. "Bezpieczny lot zaczyna się na ziemi". Spotkanie odbędzie się 4 marca 2015 roku (środa) w Instytucie Lotnictwa w Warszawie.
 
Warsztaty kierowane są do pracowników aeroklubów i ośrodków szkoleniowych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo lotów. Podczas warsztatów poruszone będą zagadnienia związane z zaplanowaniem badania zdarzenia lotniczego, począwszy od prawidłowego zgłoszenia zdarzenia lotniczego po przygotowanie rzetelnego i kompletnego raportu końcowego.

Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc, organizacje mogą zgłaszać jednego przedstawiciela do 31 stycznia 2015 roku. Zgłoszenia można przesyłać na adres: pkbwl@mir.gov.pl.

Patronat medialny nad przedsięwzięciem objął portal dlapilota.pl.

Patronat prasowy nad przedsięwzięciem objęła redakcja Przeglądu Lotniczego i Skrzydlatej Polski.


Udział w warsztatach jest bezpłatny.


11 lutego 2015 r.

11 lutego 2015 r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:

 


10 lutego 2015 r.

Dokumentacja dodatkowa:


6 lutego 2015 r.

6 lutego 2015r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:

 


 

STYCZEŃ

29 stycznia 2015 r.

29 stycznia 2015r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


22 stycznia 2015 r.

22 stycznia 2015r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


14 stycznia 2015 r.

14 stycznia 2015r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:


8 stycznia 2015 r.

7 stycznia 2015r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:

  • 281/12 (I, 17.04.2012 r., EPWR, Wrocław/Strachowice) uchwała 281/12  (153 KB)
  • 324/12 (I, 24.04.2012 r., EPWA, Warszawa/Okęcie) uchwała 324/12  (152 KB)
  • 391/14 (I, 05.04.2014 r., Skarżysko-Kamienna) uchwała 391/14  (160 KB)
  • 552/14 (I, 08.05.2014 r., FIR EPWW) uchwała 552/14  (221 KB)
  • 652/14 (I, 21.05.2014 r., EPMO, Warszawa/Modlin) uchwała 652/14  (202 KB)
  • 1014/14 (I, 07.07.2014 r., EPWR, Wrocław/Strachowice) uchwała 1014/14  (173 KB)
  • 1804/14 (PI, 05.10.2014 r., EPKP, Pobiednik k/Krakowa)

Zobacz również

Czy treść na tej stronie była pomocna? Zgłoś
 
 


Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych tel.: 22 630 11 31, 22 630 11 44 Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych tel. 22 630 14 33 Państwowa Komisja Badania Wypadków Morskich tel. 22 630 19 05

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka