Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
590
BLOG

Rok 1937 (2017) Łza się w oku kręci

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 6

KATASTROFA SMOLEŃSKA A PODRÓŻE.

Po 75 latach otrzymamy wyjaśnienie przyczyn katastrofy smoleńskiej !

Oprócz kilku osób z Załogi TU154M PLF 101 NIKT z pozostałych nie doczeka się tej chwili.

Ani MY.

Większość z pasażerów ktora przeżyła katatsrofę miałaby przecież powyżej 100 lat.

 

WARSZAWA CHOPIN AIRPORT POLAND  & SMOLENSK ROSJA

BECZKA NAFTY LOTNICZEJ JET A1 11 TON

10 KWIETNIA 2010 ROKU 97 Osób na pokładzie TU154M PLF101 URATOWANYCH 0 OSÓB ???

 

...

 

3 MAJ 1937 - 6 MAJ 1937 FRANKFURT N/MENEM & N.Y. STEROWIEC HINDENBURG 

http://wiadomosci.onet.pl/nauka/po-ponad-75-latach-wyjasniono-katastrofe-sterowca-hindenburg/q89pf

Po ponad 75 latach wyjaśniono katastrofę sterowca Hindenburg?

Ponad 75 lat trzeba było czekać na wyjaśnienie jednej z bardziej tajemniczych zagadek - co było przyczyną katastrofy legendarnego niemieckiego sterowca Hindenburg, w której zginęło 35 osób. Mówiło się o m.in. o sabotażystach antynazistowskich. Odpowiedź, którą daje kanał Channel 4 w swoim filmie dokumentalnym, może być jednak bardziej prozaiczna.

Sterowiec Hindenburg, fot. AFPSterowiec Hindenburg, fot. AFP

W dokumencie "Co zniszczyło Hindenburga", który zostanie wyemitowany 7 marca, eksperci starają się ostatecznie sprawdzić, co doprowadziło do katastrofy legendarnego sterowca. W tym celu zbudowano wiele modeli powietrznego statku i po kolei sprawdzono różne teorie dotyczące katastrofy.

W wyniku eksperymentów ustalono, że przyczyną katastrofy było prawdopodobnie działanie elektryczności statycznej.

Hindenburg miał długość 245 m i średnicę 41 m, zawierał 200 tys. m3 wodoru w 16 zbiornikach. Napędzały go cztery silniki diesla o mocy 1200 KM każdy. Osiągał prędkość maksymalną 135 km/h. Hindenburg był zdolny przewozić 72 pasażerów (50 w rejsie transatlantyckim) oraz 61 osób załogi. Był największym sterowcem świata.

Swój żywot zakończył 6 maja 1937 roku, kiedy to miał lądować w amerykańskim Lakehurst po trzydniowym locie przez Atlantyk. Sterowiec spłonął podczas cumowania na lotnisku w stanie New Jersey. Zginęło 13 pasażerów i 22 członków załogi oraz główny członek załogi naziemnej, kapitan Ernst Lehmann. Maszyna wystartowała z Frankfurtu z 97 osobami na pokładzie (36 pasażerów i 61 osób załogi).

Do tej pory było kilka wersji na temat przyczyn katastrofy. Mówiło się między innymi o sabotażu, którego miał się dopuścić Lehmann, a także o zmęczeniu materiału poszycia sterowca. Pojawiła się również teoria, że sterowiec spłonął z powodu połączenia łatwopalnych substancji zastosowanych w farbie, którą zostało pomalowane poszycie. Ta ostatnia została jednak obalona w programie kanału Discovery.

Wątek sabotażu wiązano z działalnością antynazistowską. Kapitan sterowca Max Pruss, który przeżył katastrofę, uważał, że do pożaru doszło w wyniku wystrzelenia pocisku zapalającego z karabinu snajperskiego. Nigdy tego jednak nie udowodniono.

Najnowsza teoria to właśnie ta, którą zaprezentuje kanał Channel 4. - Teraz uważamy, że przyczyną iskry, która zapoczątkowała pożar sterowca, była elektryczność statyczna - mówi inżynier aeronautyki Jem Stansfield, który brał udział w eksperymentach kanału Channel 4. - Zaczęło się na górze sterowca. W naszych eksperymentach płomienie szybko dostały się do wnętrza sterowca, co spowodowało eksplozję mieszanki gazów - dodaje ekspert.

Według nowej teorii ładunek elektryczny zgromadził się na poszyciu maszyny w wyniku tarcia powietrza. Dodatkowo został on spotęgowany podczas burzy, przez którą przelatywał Hindenburg. Gdy maszyna lądowała, między naelektryzowanymi a nienaelektryzowanymi płatami poszycia przeskoczyła iskra, która zapoczątkowała pożar łatwopalnej powłoki, zawierającej azotan celulozy i pył aluminiowy.

(huffingtonpost.com/Channel4/Onet, Pog)

APOKALIPTYCZNY FINAŁ 97 OSÓB NA POKŁADZIE - URATOWANYCH 62 OSOBY - 35 OSÓB ZGINĘŁO: 12 PASAŻEROW, 22 CZŁONKÓW ZAŁOGI, 1 OSÓBY OBSŁUGI NAZIEMNEJ !

Miłość rządu Adolfa Hitlera do Stanów Zjednoczonych Ameryki Pólnocnej kwitła.

Potencjał przemysłowy III Rzeszy niemieckiej rozwjał się znakomicie finansowany przez Rockeffeler i Rotchschild Bank. miedzy innymi dzięki takim ludziom jak Wilhelm Canaris.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_Canaris

Wilhelm Canaris[edytuj]

 
 
Wilhelm Canaris
Ilustracja
Wilhelm Canaris, ok. 1927
 admirał
Data i miejsce urodzenia 1 stycznia 1887
Aplerbeck
Data i miejsce śmierci 9 kwietnia 1945
Flossenbürg
Przebieg służby
Lata służby 1905–1945
Siły zbrojne Reichsmarine,Abwehra
Commons Multimedia w Wikimedia Commons

Wilhelm Franz Canaris (ur. 1 stycznia 1887 w Aplerbeck[a], zm. 9 kwietnia 1945 we Flossenbürgu) – admirał niemiecki, szef wywiadu i kontrwywiadu wojskowego Abwehry od 1935 do 1944 roku, wysoki dygnitarz III Rzeszy, a zarazem przeciwnik polityki Adolfa Hitlera, wieloletni członek tajnej antyhitlerowskiej organizacji Czarna Orkiestra. Byłmonarchistą[1], zdeklarowanym antykomunistą i członkiem Freikorps.

II WŚ. Generałowie Hitlera. Wilhelm Canaris "Szef wywiadu" - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=uKPT4SlXMxM
11.01.2014 - Przesłany przez: Świat na wojnie

Admirał Wilhelm Canaris zdobył sławę jako szef słynnego, niemieckiego wywiadu wojskowego - Abwehry ...

image

 

Адмирал Канарис \ Admiral Canaris (1954) - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=NIlYBNGr-RI
26.12.2015 - Przesłany przez: Herbert Schultze
С января 1935 по 1944 во главе Абвера (военной разведки и контрразведки Войскового управления Военного министерства Германии) ...

W roku 1937 przewieziono sterowcami ponad 2800 pasażerow.

image

 

3 maja 1937 r., z 97 osobami na pokładzie, sterowiec wyruszył z Frankfurtu nad Menem w podróż przez Atlantyk. Po 77 godzinach lotu, przy próbie cumowania na lotnisku wLakehurst w stanie New Jersey, "Hindenburg" zapalił się i w ciągu 37 sekund spłonął doszczętnie. Śmierć poniosło 13 pasażerów, 22 członków załogi i jeden członek załogi naziemnej. Eksplozję przeżyły 62 osoby, m.in. kapitan sterowca Max Pruss. 

LZ 127 Graf Zeppelin - Czas Gentlemanów
czasgentlemanow.pl/.../niesamowita-podroz-sterowcem-dookola-swiata-lz-127-graf-z...
01.07.2013 - Międzywojenne Zeppeliny były największymi i najsprawniejszymi ... Nowoczesny samolot zużywa zaledwie kilka litrów paliwa na 100 km w ...
 
image
 
 
ZEPPELIN LZ-127 GRAF ZEPPELIN - PORTAL LOTNICZY ... - spotter.pl
spotter.pl/index.php/pl/technika/balony.../zeppelin_lz-127_graf_zeppelin,117.html
09.12.2012 - Zeppelin po starcie z Friedrichshafen skierował lot nad Morze ... Lądowanie w terenie miało być ostatnią deską ratunku by uratować załogę.
 
image

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,75-lat-od-katastrofy-zeppelina-LZ-129-Hindenburg,wid,14461481,wiadomosc.html?ticaid=117220

akt. 05.05.2012, 09:48

75 lat od katastrofy zeppelina LZ-​129 "Hindenburg"
36 osób zginęło w katastrofie niemieckiego sterowca LZ-129 "Hindenburg", przewożącego 97 osób, który 6 maja 1937 r. spłonął w trakcie cumowania na lotnisku w Lakehurst w amerykańskim stanie New Jersey.
Płonący "Hindenburg"Płonący "Hindenburg" (
AFP
)
"Sterowiec właśnie zbliżył się do masztu cumowniczego i zrzucono na ziemię cumy. W tym momencie płomienie pojawiły się przy ogonie i gwałtownie rozprzestrzeniły się na całej długości kadłuba. W przeciągu kilku sekund cała powłoka była zniszczona. Zapalił się wodór w środku.
Sterowiec stanął w ogniu i powoli runął na płytę lotniskaRodney Castleden
Sterowiec stanął w ogniu i powoli runął na płytę lotniska" - pisał o tej katastrofie Rodney Castleden ("Największe katastrofy w dziejach świata"). 

Obok bliźniaczego LZ-130 "Graf Zeppelin II", sterowiec "Hindenburg" (nazwany na cześć Paula von Hindenburga, prezydenta Niemiec w latach 1925-1934) należał do największych statków powietrznych wszechczasów. Zbudowany przez wytwórnię Luftschiffbau Zeppelin GmbH z Friedrichshafen (od nazwiska niemieckiego hrabiego żyjącego w XVIII i XIX w. Ferdynanda von Zeppelina) sterowiec zaliczał się do tzw. aerostatów - unosił się w powietrzu dzięki sile wyporu (był wypełniony wodorem, a więc gazem lżejszym od powietrza). 

Budowa "Hindenburga" trwała w latach 1931-1936. Pierwotnie sterowiec miał nosić imię kanclerza III Rzeszy Adolfa Hitlera, ale ostatecznie - ze względu na przeciwną nazistom postawę dyrektora wytwórni, Hugona Eckenera - zarzucono te plany. W 1935 r. naziściupaństwowili firmę Zeppelin, a Eckener został odsunięty od jej kierownictwa na rzecz zwolennika reżimu Ernsta A. Lehmanna. 
 
 

"Hindenburg" miał 245 m długości i 41 m średnicy. Sterowiec napędzano czteroma wysokoprężnymi silnikami Daimler Mercedes Benz o sile 1200 koni mechanicznych każdy. Mógł on rozwinąć maksymalną prędkość 135 kilometrów na godzinę i udźwignąć 60 ton. Pokład wyposażono w 70 kabin pasażerskich, kabiny dla załogi oraz luksusowe pomieszczenia. W jednym z nich znajdował się m.in. aluminiowy fortepian Bluethner. "Żeby poprawić aerodynamikę sterowca, pomieszczenia dla pasażerów znajdowały się wewnątrz kadłuba, który miał kształt cygara, a nie w gondoli podwieszonej pod spodem" - wyjaśnił Castleden. 

Sterowiec był napełniony ok. 212 tys. metrów sześciennych wodoru. Początkowo jako gazu nośnego zamierzano użyć helu, jednak ze względu na zakaz jego dostaw do Niemiec nałożony przez USA, zastąpiono go łatwopalnym wodorem. Poszycie kadłuba sterowca było pokryte octanomaślanem celulozy i spiekiem aluminium. Ze względów bezpieczeństwa pokładową palarnię zabezpieczono azbestem. 

Pierwszy, testowy lot "Hindenburga" miał miejsce 4 marca 1936 r. nad Jeziorem Bodeńskim. Pod koniec tego miesiąca sterowiec oznaczony nazistowskimi swastykami brał udział w akcji propagandowej "Deutschlandfahrt", która polegała na rozrzucaniu, m.in. nad Prusami Wschodnimi, ulotek zachęcających do popierania remilitaryzacji Nadrenii. 

W kolejnych miesiącach sterowiec odbył siedemnaście lotów przez Ocean Atlantycki, w tym siedem do Brazylii. "Hindenburg" dwukrotnie latał nad Wielką Brytanią, co spotkało się z zarzutem o wykonywanie misji szpiegowskich. "Sterowiec był doskonałym narzędziem do wykonywania wysokiej jakości zdjęć z powietrza" - zauważył Castleden. 

Jak przypomniał, pierwszy rok służby "Hindenburga" okazał się wielkim sukcesem: "Przeleciał ponad 190 tys. mil, przewiózł 2800 pasażerów i 160 ton ładunku, firmaZeppelin planowała rozwój transatlantyckich połączeń i budowę większej liczby zeppelinów". 

3 maja 1937 r., z 97 osobami na pokładzie, sterowiec wyruszył z Frankfurtu nad Menem w podróż przez Atlantyk. Po 77 godzinach lotu, przy próbie cumowania na lotnisku wLakehurst w stanie New Jersey, "Hindenburg" zapalił się i w ciągu 37 sekund spłonął doszczętnie. Śmierć poniosło 13 pasażerów, 22 członków załogi i jeden członek załogi naziemnej. Eksplozję przeżyły 62 osoby, m.in. kapitan sterowca Max Pruss. 

Zachowały się oryginalne nagrania ukazujące ostatnie chwile sterowca przed katastrofą. "Materiał filmowy pokazuje sterowiec jako gigantyczną kulę ognia i można by założyć, że ofiary zgorzały w środku. W rzeczywistości większość zgonów była skutkiem skakania ludzi ze sterowca, pasażerowie, którzy zachowali zimną krew i pozostali na pokładzie, zdołali uciec, kiedy maszyna delikatnie osiadła na ziemi" - wyjaśnił Castleden. 

Po spłonięciu "Hindenburga" pojawiło się wiele spiskowych teorii wyjaśniających katastrofę. Spekulowano, że sterowiec padł ofiarą sabotażu. O przeprowadzenie spisku podejrzewano m.in. syjonistów oraz członków załogi. Brano pod uwagę także teorie, w myśl których katastrofę spowodowało uderzenie pioruna, wady konstrukcyjne sterowca lub wyciek paliwa. 

Według innej teorii, na powłoce (przypuszczano, że pokryto ją łatwopalną substancją) pokrywającej sterowiec zgromadził się ładunek elektryczny, co było m.in. związane z przejściem "Hindenburga" przez front atmosferyczny. Przy zetknięciu z cumami i uziemieniu kadłuba, do poszycia sterowca przeszła iskra, która spowodowała eksplozję wodoru. "Świadek widział poświatę na kształt ognia świętego Elma wzdłuż kadłuba sterowca, a bezpośrednio za nim pojawiły się płomienie" - tłumaczył Castleden. 

Katastrofa "Hindenburga" położyła kres wykorzystaniu sterowców do przewozu pasażerów w celach turystycznych.
 
 
Dlaczego wybuchł Hindenburg? (GALERIA) | Puls Historii
pulshistorii.pb.pl/4057741,42461,dlaczego-wybuchl-hindenburg-galeria
06.05.2016 - LZ-129 Hindenburg, był wraz z bliźniaczym LZ-130 Graf Zeppelin II, największym ... Hindenburg próbny lot odbył w dniach 26-29 marca 1936 przelatując nad .... W ciągu ostatnich miesięcy powstało wiele obiektów, które ...
 

Hindenburg Disaster Real Footage (1937)

Opublikowany 27.07.2011

Footage of the Nazi airship catching fire, crashing and burning to the ground: This original footage from the British Pathe archive shows impressive shots of the Hindenburg flying overheaon on Thursday, May 6, 1937, flying over its landing ground at Lakehurst, New Jersey, and then finally there is footage of the famous crash. 13 out of 36 passengers died, whilst 22 out of 61 crew members died, so many survived the disaster.

Watch here the clip "Death Jump - Franz Reichelt jumps off the Eiffel Tower":https://www.youtube.com/watch?v=FBN3x...

Check out our playlist:
http://www.youtube.com/watch?v=FBN3xf...

Subscribe to British Pathe: 
http://www.youtube.com/britishpathe

Follow us on Twitter: 
@britishpathe.com

Join us on Facebook: 
http://www.facebook.com/pages/The-Bri...

From: http://www.britishpathe.com

 

 

 
75 lat od katastrofy zeppelina LZ-129 "Hindenburg" - Wiadomości ...
wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,75-lat-od-katastrofy-zeppelina-LZ-129-Hindenburg,...
05.05.2012 - Pierwszy, testowy lot "Hindenburga" miał miejsce 4 marca 1936 r. nad ... Zachowały się oryginalne nagrania ukazujące ostatnie chwile ...

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka