Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
654
BLOG

Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze w Pradze

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 1

W roku 2008 Czesi zakupili w firmie Airbus dwa statki powietrzne typu A319 w wersji LUX, powiem więcej w wersji "500 +".

http://www.jetphotos.net/showphotos.php?offset=60&where=|Airbus%20A319-115(CJ)||||||6|||||||Airbus%20A319-115(CJ)|||||||||||||||||||||||||||||||||

http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=8587

First Czech Air Force AIRBUS Arrived

The first new transport aircraft AIRBUS A-319 Corporate Jetliner landed at its future home airport at Prague Kbely on 30th January 2007.

 

The delivery of the first AIRBUS A-319CJ starts the renewal of Czech Air Force fleet of transport aircraft. The flight from the manufacturer's airport of Airbus S.A.S. in Hamburg, Germany, lasted 57 minutes.

 

 

First Airbus A-319CJ for Czech Air Force - 1 First Airbus A-319CJ for Czech Air Force - 2 First Airbus A-319CJ for Czech Air Force - 3 First Airbus A-319CJ for Czech Air Force - 4 First Airbus A-319CJ for Czech Air Force - 5

 

 

The second piece of the same type will fly in the Czech Republic in the second half of the year. The new aircraft replace two pieces of Soviet made Tupolev Tu-154 transport aircraft.

 

 

Aboard the first Czech Air Force Airbus A-319CJ Press Conference aboard the Airbus

 

 

 

 

 

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Czeskie_Si%C5%82y_Powietrzne#/media/File:Czech_Air_Force_Airbus_A319CJ_Osokin.jpg

image

Airbus A319 Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze Niemcy Tail of Czech Air Force Airbus A319 CJ.jpg transport VIP
ewakuacja medyczna
A319CJ 2  
Bombardier Challenger 600 Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze Kanada Czech Air Force Canadair CL-600-2B16 Challenger 601-3A Lebeda.jpg VIP CL-601 1  
Jak-40 Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze ZSRR Czech air force yak 40 arp.jpg VIP
transport
Yak-40
Yak-40K
1
1

 

Wycofane[edytuj]

http://static.panoramio.com/photos/large/57041288.jpg

 

Takimi samolotami latają siły powietrzne kilkunastu państw w tym Rosji, Włoch, Francji, Malazji, Kataru i innych.

http://www.airliners.net/search?aircraft=2635&display=detail&page=73

W zależności od konfiguracji samolot ten bierze na pokład od 19 do 50 pasażerów VIP.

Pan Przezydent Czech lub Premier może odbyć daleką podróż w łóżku.

image

Comlux ACJ319 at ABACE 2015

image

Samolot dla Prezydenta RP- 500+ Airbus A-319 - blog Albatros ... z ...

image

 

Airbus ACJ319 (A319-115/CJ) - Untitled | Aviation Photo #1426919 ...

Opublikowany 15.05.2015

This video shows the luxurious Comlux ACJ319 private jet version of the airliner. Featuring a beautiful interior, comments by Asian Skies Jeff Lowe and Liz Moscrop having a cup of tea on board :)

http://www.airliners.net/photo/Czech-Republic-Air-Force/Airbus-ACJ319-(A319-115-CJ)/1739943

image

PHOTO DETAILS

 

Jednocześnie postawiono "na kołki" dwa TUPOLEWY młodsze od naszych z linii produkcyjnej w Federacji Rosyjskiej.

http://static.panoramio.com/photos/large/57041288.jpg

image

http://static.panoramio.com/photos/large/57041309.jpg

image

http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=6228

Homepage » Armed Forces » Equipment » Air Force Equipment » Planes » History: Tu-154 Transport Aircraft (Decommissioned in 2007)

History: Tu-154 Transport Aircraft (Decommissioned in 2007)

This is a Russian three-engine jet transport aircraft having the NATO code of “CARELESS”. It is designed for medium-range flights. The first prototype of this aircraft aimed at replacing Tu-104, Il-18, and An-40 made its first flight on 4 October 1968.

Until now, almost 1000 of these aircraft have been produced.

The aircraft are no longer operational with the Czech Air Force. They were replaced by two AIRBUS 319CJ aircraft in 2007.

Besides version “M”, there is also the Tu-154 B-2 aircraft of an older version within the Czech Air Force. It is equipped with three jet engines Kuzněcov NK-8-2U with an output of 103 kN each. The avionics of the Tu-154 meet international regulations.

The pressurised and air-conditioned passenger compartment for 116 people (108 in the Tu-154 B-2 version), is possible to be reconfigured into a salon variant for the transport of governmental officials or other V.I.Ps.

Basic Tactical-technical Data of Tu-154M

  • Tactical operation range with full fuel tanks and 5,450 kg of cargo: 6,600 km
  • Tactical operation range with maximum load: 3,700 km
  • Maximum travelling speed: 935 km per hour
  • Flight ceiling: 12,100 metres
  • Maximum take-off weight: 100,000 kg
  • Weight of empty aircraft: 55,300 kg
  • Maximum load: 18,000 kg
  • Maximum fuel: 39,750 kg
  • Type of engines: 3 x Aviadvigatel D-30KU-154-II
  • Maximum thrust of engines: 104 kN each
  • Number of passengers: up to 116
  • Wingspan: 37.55 metres
  • Length: 47.90 metres
  • Height: 11.40 metres
  • Crew: 5

Picture Attachment

 

image image

 

Od tego czasu VIP-y naszych Przyjació mają się dobrze, nikt ich nie porwał na szczęście dla tego sympatycznego Narodu.

Tupolewy stoją na kołkach na lotnisku KBELY. Jest to historyczne lotnisko z którego w roku 1950 91949) Eduard Prchal samolotem Dacota DC3 uciekł do Berlina Zachodniego a następnie do Angli.

To pilot Liberatora na pokładzie którego wyłowiono z wody ciało Generała Sikorskiego 4 lipca 1943 roku po godzinie 23:10.

>>>

Czesi czekali do roku 2014 na polskich badaczy smoleńskich i się nie doczekali.

Ci mogą tylko modelować !

Kiedy tam na lotnisku KBELY wszystko było, a może jeszcze jest, zostało podane na tacy.

https://www.researchgate.net/publication/277077227_Analysis_of_Accidents_of_the_Tu-154_Aircraft

Analysis of Accidents of the Tu-154 Aircraft

Conference Paper (PDF Available) · October 2013with67 Reads

Conference: 2nd Smolensk Conference (II Konferencja Smolenska), At Warsaw
 
Abstract
statistics look as follows: 73 accidents and incidents with 3013 fatalities, 4 other occurrences (hull loss) without fatalities, 5 criminal occurrences (hull loss excluding hijackings) with 232 fatalities and 3 hijackings with 13 fatalities. Five fatal accidents resulted from criminal or military actions, several other from poor runway conditions, cargo overloading, mid-air collision, mechanical problems, running out of fuels, cargo fires, fires during refueling, pilot errors and several accidents remain unexplained. Between May 1970 and February 2013 in total of 1026 Tu-154 aircraft have been delivered to carriers. The fatalities-to-number of delivered aircraft ratio is 3013/1026 = 2.937. Air accidents with explosion have been highlighted and compared with explosions inside cylindrical vessels and tubes (analogy to a fuselage). Professional methods of detection of explosions have been discussed. Positive explosive evidence on metals and fabrics related to crash site, wreckage, metal parts, textiles and laboratory techniques have been summarized. Streszczenie Od 19 stycznia 1973 (Praga, Ruzyno) do 1 stycznia 2011 (lotnisko Surgut, Okreg Autonomiczny Khanty-Mansi) mialo miejsce 114 powaznych wypadkow oraz incydentow z nienaprawialnym zniszczeniem kadluba samolotow Tu-154, zarowno pasazerskich jak i do przewozu ladunkow. Wg badan autora najbardziej wazne statystyki prezentuja sie nastepujaco: 73 wypadki z 3013 ofiarami smiertelnymi, 4 inne zdarzenia (zniszczenia kadluba) bez ofiar smiertelnych, 5 wypadkow kryminalnych (zniszczenie kadluba nie wliczajac porwan) z 232 ofiarami smiertelnymi oraz 3 porwania z 13 ofiarami smiertelnymi. Na skutek dzialan kryminalnych lub militarnych mialo miejsce 5 powaznych katastrof, kilka innych na skutek zlej nawierzchni pasa startowego, przeciazen ladunkiem, kolizji w powietrzu, problemow mechanicznych, wyczerpania paliwa, pozaru, bledu zalogi oraz kilka wypadkow pozostaje niewyjasnionych. Od maja 1970 do lutego 2013 zostalo dostarczonych przewoznikom 1026 samolotow Tu-154. Stosunek liczby ofiar smiertelnych do liczby dostarczony samolotow wynosi 3013/1026 = 2.937. Zaakcentowanie zostaly katastrofy wywolane lub polaczone z eksplozja, ktore porownano do eksplozji wewnatrz zbiornikow cylindrycznych oraz rur (podobnych do kadluba). Przedyskutowano fachowe metody wykrywania eksplozji. Przedstawiono w skrocie jak udowodnic ekxplozje na podstawie badania pola katastrofy, wraku, czesci metalowych, tkanin oraz badan laboratoryjnych. Słowa kluczowe – analiza, eksplozja, incydenty lotnicze, ofiary smiertelne, samolot Tu-154, statystyki, wypadki lotnicze, zniszczenie kadluba.

Czemuś głupi ?

http://tram-pol-ina.cz/praga-dla-dzieci/pozostale/muzeum-lotnicze-kbely/

Polskie Mamy I Tatowie W Pradze

dobra zabawa z POLskim akcentem!

 

Muzeum Lotnicze Kbely, Praga 9

Muzeum Lotnicze Kbely to atrakcja nie tylko dla małych i dużych chłopców. Muzeum zostało założone w 1968 roku w arealu historycznego lotniska wojskowego Praha – Kbely. Pod względem liczby, jak i wartości zgromadzonych tutaj eksponatów, muzeum jest jednym z większych w Europie. Aktualnie w swoich zbiorach ma 275 samolotów, z czego 10 może jeszcze latać. Niektóre samoloty to prawdziwe unikaty. Tylko część z nich wystawiona jest w historycznych hangarach, które pochodzą z czasów I wojny światowej i okresu międzywojennego.

Rozbiórka TU154M na czynniki pierwszeW arealu muzeum znajduje się sklepik z pamiątkami, mały bufet, parę stolików pod parasolem, maleńka piaskownica (bez zabawek) i dwie huśtawki – samoloty na sprężynach. Z klasycznych atrakcji dla dzieci niewiele, ale większość dzieci i tak będzie zachwycona różnymi typami samolotów, helikopterów i innych pojazdów, które mogą z bliska obejrzeć. Większość eksponatów znajduje się „pod dachem”, a odległości pomiędzy hangarami są niewielkie dlatego śmiało można się tu wybrać w pochmurne, a nawet deszczowe dni.

Muzeum otwarte jest od 28 kwietnia do 28 października codziennie, z wyjątkiem poniedziałków, w godz. od 10:00 do 18:00. Hangary zamyka się już o godz. 17:30. Wejście do muzeum, jak i parking w pobliżu są bezpłatne.  

Strona internetowa: http://www.vhu.cz/cs/stranka/letecke-muzeum/

 

Do roku 2013 nic z nimi się nie działo. Oprócz zakazu robienia zdjęć wysokiej rozdzielczości na statywie.

W roku 2014 zaczął się ich demontaż. Czyżby strona Polska poprosiła o jeden egzemplarz bo wiadom przecież że Rosjanie nieszczęsny wrak "TU-154M PLF101" wydadzą albo i nie.

Szanse są coraz bardziej mizerne. Putin nie pozbędzie się fundamentalnych dowodów o "MASKIROWCE" na Siewiernyj XUBS". Inaczej byłby po prostu głupi. A tak rozgrywa partię szachów zgodnie ze swoim rozdaniem, kładąc wszelki teorie wybuchowe na łopatki.

http://www.smolenskcrashnews.com/polish-plane-crash-timeline.html

 

Based on Leszek Misiak, Grzegorz Wierzchołowski's article written for GazetaPolska.pl

Translated by Jola D.

This article is published under the Greater Public Good Doctrine.

------

Footnotes:

Może

https://www.researchgate.net/figure/277077227_fig20_Fig-25-Split-skin-of-the-fuselage-resting-upside-down-of-the-Tu-154M-PLF-101-along

LITERATURA:

https://picasaweb.google.com/102239713556118879971/PragueApr8?authkey=Gv1sRgCMHIto3ZjoKEyAE#5566878635275307698

image

http://albatros.salon24.pl/533816,dwa-zoltka-tu154m-plf-101-dal-po-garach-w-pradze

4.09.2013 21:30Kategoria: Polityka Odsłon: 1443 9 Komentuj

Dwa żółtka - TU154M PLF 101 "Dał po garach" w Pradze???

 Dwa „żółtka” TU154M PLF101 na płycie lotniska Ruzyne w Pradze LKPR 8.04.2010

„TU154M PLF 101 Dał po garach w Pradze”???

 

Pamięci Matki śp. Wiktorii pracę tę poświęcam.

To było POKOLENIE LUDZI NIEZŁOMNYCH dla przypomnienia Panu Prezesowi Jarosławowi Kaczyńskiemu.

Badanie „żółtek” jak niżej wg Antoniego Maciarewicza mija się z CELEM POSZUKIWANIA PRAWDY.

Mamy zdjęcia i film z Pragi 8 kwietnia 2010 roku - Gdzie są zdjęcia z Okęcia? Gdzie!!!

Motto tej Notki:

Materiały do analizy:

https://en.wikipedia.org/wiki/Slovak_Government_Flying_Service

image

Slovak Government Flying Service Tupolev Tu-154M Lux (OM-BYO) on the airport in Zagreb in 2010

http://www.aeroflight.co.uk/waf/czech/gov/types/czech-govt-aircraft.htm#tu154

Tupolev Tu-154 * Retired *
Four Tu-154B and three Tu-154M acquired in 19??. Used by the Government for VIP transport. Three sold, one to Slovakia in 1993 and three to the Air Force.

 

Serial c/no. Prev. Identity Delivered Fate/Notes
OK-BYA 82800018.80A-420   19?? Tu-154B-2, to 0420 March 1989
OK-BYB 93810016.81A-488 CCCP-85488 19?? Tu-154B-2, to OK-LCP Apr 1992
OK-BYC 93810044.81A-517 CCCP-85517 19?? Tu-154B-2, to OK-LCS 1990
OK-BYD 84A-601 CCCP-85601 19?? Tu-154B-2, to 0601 Feb 1991
OK-BYO 89A-803   19?? Tu-154M, to Slovakia OM-BYO 1993
OK-BYP 90A-858   19?? Tu-154M 'Salon', to OK-VCP Sept 1992
OK-BYZ 96A-1016   19?? Tu-154M, to 1016 Jan 1999
OK-VCP 858   19?? noted June 1996

 

References:

  • European Air Forces Directory 2005/06 (Mach III)
  • OK-AAA

 


 

Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze w Pradze
Yak-40 OK-BYE seen in May 1991. 
(photo, Torsten Maiwald)

http://russianplanes.net/sern/90A858

http://www.airport-data.com/aircraft/OK-BYZ.html

 

http://www.airport-data.com/aircraft/OK-BYP.html

 

http://www.airport-data.com/aircraft/OK-VCP.html

 

http://www.airport-data.com/aircraft/RA-85841.html

 

http://www.airport-data.com/search/search2.html?field=model&search=Search&code=Tupolev+Tu-154M

 

http://www.airport-data.com/search/search2.html?field=model&search=Search&code=Tupolev+Tu-154M

http://rzjets.net/aircraft/?parentid=2005&typeid=183&frstatus=3

7 Aircraft found

reg type cn ln(2cn) engine fleet - name operator>contract (lessor) built selcal
modeS(24bit)
view1003 Tupolev Tu-154M 00A1003   D-30KU-154-II   Czech Government Flying Service 2000  
dd 7/29/00, wfu 11/07 LKKB  
  stored
Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze w Pradze
viewRA-85842 Tupolev Tu-154B2 80A420   NK-8   Yamal Airlines 1980  
by 8/02  
viewRA-85421 by 6/01   Karat  
viewRA-85421 1998-2000   Iron Dragonfly  
viewRA-85421 by 5/98   IDF Air  
view420 by 1/93   Slovak Air Force  
view420 by 4/89   Czech Air Force  
viewOK-UGC by 6/89   CSA Czechoslovak Airlines  
viewOK-BYA dd 5/80   Czech Government Flying Service  
  broken up
Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze w Pradze
viewRA-85488 Tupolev Tu-154B2 81A488   NK-8   Tatarstan Airlines 1981  
by 7/95, stored 8/15/01 Kazan Russia  
viewRA-85488 by 1/93   Aeroflot  
viewOK-LCP by 5/92   Ensor Air  
viewOK-BYB leased 5/86   CSA Czechoslovak Airlines  
viewOK-BYB dd 6/4/81   Czech Government Flying Service  
  stored
Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze w Pradze
viewRA-85804 Tupolev Tu-154B2 81A517   NK-8   Tatarstan Airlines 1981  
by 11/00 - wfu 2002 UWKD  
viewEP-TQB lsd by 5/00      
viewRA-85804 returned by 8/99 Avial Tatarstan      
viewRA-85804 lsd by 2/99   Fars Air Qeshm  
viewRA-85804 by 10/93 Avial Tatarstan      
viewRA-85804     Kraiaero  
viewOK-LCS by 1/90 Cargo Moravia      
viewOK-BYC     Czech Government Flying Service  
  withdrawn from use
Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze w Pradze
view85601 Tupolev Tu-154B2 84A601   NK-8     1984  
by 2005  
view601     Czech Air Force  
viewOK-BYD     Czech Government Flying Service  
  stored
Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze w Pradze
viewOM-BYO Tupolev Tu-154M 89A803   D-30KU-154-II   Slovak Government 1989  
by 4/94 505F2F
viewOK-BYO by 5/89   Czech Government Flying Service  
  current
Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze w Pradze
view1016 Tupolev Tu-154M 96A1016   D-30KU-154-II 241DLt Czech Government Flying Service 1996  
rrg 12/98, wfu 2007 sold to Kyrgyzstan but preserved Kbely Museum Prague  
viewOK-BYZ dd 12/14/96   Czech Government Flying Service  
  preserved

 

http://www.czechairspotters.com/search.php?generic_type=t92

http://www.airfighters.com/photo/54106/M/Czech-Republic-Air-Force/Tupolev-Tu-154M/1003/

Photo ID 54106

 

Air Force: More: Czech Republic - Air Force
Aircraft: More: Tupolev Tu-154M Photos
Registration: 1003 (cn 00A1003)
Location: More: Caslav (LKCV) - Czech Republic
Photo Date: April 26, 2007
Photographer: MoreMilos Ruza
Contact image
Photographer Remarks:  
Photo added to database on: August 08, 2010
Distinct Views: 604 (detailed stats)

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka