Komentuj, obserwuj tematy,
Załóż profil w salon24.pl
Mój profil
Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
646
BLOG

Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Modelarze lotniczy z Pragi rekonstruują ORYGINAŁY TU-154M w skali 1:1.

Od roku 2014 odbywa się sukcesywny demontaż dwóch Tu-154 M w wersji Goverment

Modele 1003 i 1016.

Widziane okiem satelity Landsat i Czeskich Spotterów.

image

MON móglby się tym zaintersować w celu pozyskania jednego z nich do badań dla Profesora Biniendy, Szuladzińskiego, Nowaczyka oraz dr inż. Berczyńskiego.

image

JEDYNA OKAZJA KUPIĆ ! potargować zawsze można a pożytek byłby WIELKI.

Narazie, ze względow li tylko handlowych domnieman obowiązuje ICH zakaz fotografowania a tym bardziej NA STATYWIE.

W Smoleńsku Profesor Chris Cieszewski wykorzystywał technologie fotografii o wysokiej rozdzielczości w celu badań wrakowiska smoleńskiego.

MIKRO-DETALICZNA ANALIZA PORÓWNAWCZA OBSZARU LEŚNEGO PRZY UŻYCIU ZDJĘĆ SATELITARNYCH WYSOKIEJ ROZDZIELCZOŚCI Chris J. Cieszewski

http://www.konferencjasmolenska.pl/materialy/03z.pdf

Abstract This study presents comparative analysis of highresolution satellite imagery taken on different dates around a detected incident of interest. Under an assumption of a micro-detail land monitoring and disturbance detection interests we compared the patterns of image captured disturbances on the analyzed site and leveraged their interpretation with knowledge base published on relevant subjects. The incident of interest was the Polish Air Force One TU-154M plane destruction on Apr. 10, 2010. We analyzed the image changes on micro-detail level tracked over time and considered with respect to the patterns of destruction and the plane debris size distribution in space against a broad engineering literature describing destruction patterns of thin walled structures, such as planes and cars. Then, we compared the spatial distribution of the debris between the pictures taken on different dates. Finally, we also considered on ground changes in soil moisture and landscape features between different images. Keywords - image analysis, image correlation analysis, land monitoring, satellite image,; thin walled structure crashing. Streszczenie W referacie przedstawiono analizę porównawczą obrazu satelitarnego o wysokiej rozdzielczości, uzyskanego w różnych dniach przed i po katastrofie polskiego samolotu TU-154M w dniu 10.4.2010 r. Na podstawie wyników szczegółowego monitorowania ziemi i śledzenia zmian, porównaliśmy wzorce uzyskanych zakłóceń zmian obrazów analizowanego obszaru i zinterpretowaliśmy je z wykorzystaniem stanu wiedzy. Szczegółowo analizowaliśmy zmiany obrazu w czasie przed i po zniszczeniu samolotu oraz rozważyliśmy je z uwagi na postać zniszczenia i rozproszenie jego szczątków w przestrzeni z uwzględnieniem obszernej literatury technicznej opisującej postacie zniszczenia konstrukcji cienkościennych, takich jak samoloty i samochody. Następnie, porównywaliśmy przestrzenne rozproszenie szczątków między zdjęciami wykonanymi w różnych dniach. W końcu rozważyliśmy także zmiany wilgotności gruntu na powierzchni ziemi i cech krajobrazu między różnymi obrazami. Słowa kluczowe – analiza obrazów, korelacyjna analiza obrazów. monitorowanie ziemi, zdjęcia satelitarne, zniszczenie konstrukcji cienkościennej,

Rys. 1. Rzut ekranu z Apollo Mapping satellite data reseller pokazującego dostępność obrazu\ów o wysokiej rozdzielczości z rejonu Smoleńska około 10 kwietnia 2010 r. Rys. 2. Prostokąty naniesione na zakupionym obrazie

Istotne lementy tych badań nadają się do celow analizy obrazu piksel po pikselu w każdej dziedzinie.

Gdyby do tego dodać obrazy wielospektralne np. w podczerwieni to każde zjawisko geofizyczne na Ziemi można wyjaśnić dogłębnie.

Pytasz o Tupolewa PLF101?
Wg mnie żywot oficjalny zakończył w dniu 8 kwietnia 2010 na lotnisku Ruzyne w Pradze.
 
Po dwóch latach stacjonowania na lotnisku na starym lotnisku praskim Kbely zdemontowano silniki i wyposażenie.
 
 
 
Muzeum założono w części wojskowego lotniska Praga-Kbely, które było pierwszą bazą lotniczą wybudowaną po powstaniu Czechosłowacji w 1918 roku. Lotnisko wojskowe czynne jest do dzisiaj, obecnie bazuje tam jednostka lotnictwa transportowego obsługująca m. in. władze czeskie. Podczas naszego tam pobytu można było zobaczyć stojący na płycie lotniska czeski "Air Force One", niestety, w tej części obowiązywał ścisły zakaz fotografowania więc musicie uwierzyć mi na słowo.
Obecnie Muzeum posiada w swych zbiorach 275 samolotów, z czego tylko 85 jest wystawionych w czterech krytych halach, 25 na wolnym powietrzu, ponadto 10 maszyn jest zdolnych do lotu.
Wstęp jest wolny, fotografować można do woli, jedynym ograniczeniem jest zakaz stosowania lamp błyskowych oraz statywów. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Eksploratorzy • Zobacz wątek - Praga - Kbely, Muzeum Lotnictwa

eksploratorzy.com.pl › ... › Zagraniczne muzea i skanseny
  1.  
Translate this page
Aug 25, 2011 - 1 post - ‎1 author
Podczas naszego tam pobytu można było zobaczyć stojący na płycie lotniska czeski "Air Force One", niestety, w tej części obowiązywał ścisły ...
 
 
image
 

PLF 101 - ostatni lot prezydenckiego Tupolewa Tu-154m - nto.pl

www.nto.pl › Artykuły archiwalne
Translate this page
Prezydencki Tu-154M wystartował z warszawskiego lotniska wojskowego Okęcie ... Dzięki pracy specjalistów, analizie zdjęć satelitarnych i czarnych s. ... jak zwyklerozdzielczość fotek na nto powala na kolana nawet tych z national geografic.

Rozbiórka TU154M na czynniki pierwsze w Pradze - strona 3 - blog ...

albatros.salon24.pl/721607,rozbiorka-tu154m-na-czy...
Translate this page
Oprócz zakazu robienia zdjęć wysokiej rozdzielczości na statywie. W roku 2014 ... Dwa żółtka - TU154M PLF 101 "Dał po garach" w Pradze??? Dwa „żółtka” ...

35 000 000 zdjęć w wysokiej rozdzielczości w banku zdjęć Photogenica.

photogenica.pl/.../zdjecia...wysokiej-rozdzielczosci/zdj...
Translate this page
 Rating: 4.5 - ‎Review by Anna, grafik, Favicon Media
W banku zdjęć Photogenica można kupić profesjonalne zdjęcia w wysokiej ... Plik w wielkości, pozwalającej na wydruk w formacie A2 w rozdzielczości 150 dpi*: ... swoich projektów i odkąd trafiłem na Photogenic'ę kupuję zdjęcia tylko tutaj.

Utajniono zdjęcia satelitarne z dnia katastrofy pod Smoleńskiem ...

www.wykop.pl/.../utajniono-zdjecia-satelitarne-z-dnia-...
Translate this page
Oct 17, 2012 - Jak rozumiem - chodzi o zdjęcia wysokiej rozdzielczości z 10 kwietnia - a więc z dnia tragedii. link ... 12) w którym momencie wojskowy lot PLF 101 M stał się lotem ... satelitarnego, związane z katastrofą samolotu Tu-154M. (.

CO NATO MODELARZE LOTNICZY Z WARSZAWY !

http://www.nto.pl/artykuly-archiwalne/art/4147781,plf-101-ostatni-lot-prezydenckiego-tupolewa-tu154m,id,t.html

 

PLF 101 - ostatni lot 

prezydenckiego Tupolewa Tu-154m

16 KWIETNIA 2010 AKTUALIZACJA: 16 KWIETNIA 2010 09:11

 

 

 

 

 

Prezydencki TU-154M. Tak siedzieli pasażerowie
 
 
 
 
Prezydencki Tu-154M wystartował z warszawskiego lotniska wojskowego Okęcie w sobotę o 7.23. Dzięki pracy specjalistów, analizie zdjęć satelitarnych i czarnych skrzynek można już odtworzyć wiele szczegółów lotu i katastrofy.

Czytaj więcej: http://www.nto.pl/artykuly-archiwalne/art/4147781,plf-101-ostatni-lot-prezydenckiego-tupolewa-tu154m,id,t.html
 
 
 
DOKUMENTACJA FOTOGRAFICZNA
 
Map of Kbely
 
Prague 19
Prague 19, also known as Kbely, is a municipal district in Prague. It is located in the north-eastern part of the city. It is formed by one cadastre Kbely. As of 2008, there were 6,149 inhabitants living in Prague 19.Wikipedia
 
Area5.99 km²
 

Prague Aviation Museum, Kbely - Wikipedia, the free encyclopedia

https://en.wikipedia.org/wiki/Prague_Aviation_Museum,_Kbely
Prague Aviation Museum, Kbely (Letecké Muzeum Kbely) is a major aviation museum located at Prague's original airport at Kbely, 8 km (5.0 mi) north-east of the ...

Praha19.cz

www.praha19.cz/
Translate this page
Druhou - velice zdařilou akcí Klubu seniorů Kbely - týkající se ochrany zdraví, se stala poslední předprázdninová schůzka 29. 6. 2016 v klubovně Domu seniorů ...

Letecké muzeum Kbely - VHU PRAHA

www.vhu.cz/muzea/zakladni-informace-o-lm-kbely/
Translate this page
Muzeum bylo založeno v roce 1968 v areálu historického vojenského letiště Praha-Kbely, které bylo první leteckou základnou vybudovanou po vzniku ...
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
27-8-2008
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
Kbely 24-9-2012
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
6-9-2014
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
6-9-2014
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
3-11-2014
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał6-6-2015
 
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
6-6-2015
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
2-4-2016
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
2-4-2016
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
2-4-2016
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
 
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
 
Modelarze lotniczy z Pragi - Model Tu154M 1:1 Oryginał
 
 

UJAWNIAMY! To z Czech przyszła informacja o zagrożeniu atakiem na samolot w kraju UE. Nowe fakty ws. ostrzeżeń sprzed 10/04

 
 
 
Pogrzeb śp. Lecha i Marii Kaczyńskich, Fot. Prezydent.pl Pogrzeb śp. Lecha i Marii Kaczyńskich, Fot. Prezydent.pl

To z Czech trafiło do Polski ostrzeżenie o możliwym zagrożeniu jednego z lotnisk kraju Unii Europejskiej. Z czeskiego Biura systemu SIRENE, funkcjonującego w strefie Szengen, przysłano 9 kwietnia 2010 roku pilną informację o tym, że na jednym z lotnisk na terenie Unii Europejskiej może dojść do ataku na samolot i jego uprowadzenia - wynika z materiałów, do których dotarł portal wPolityce.pl.

Informacja o zagrożeniu trafiła do Komendy Głównej Policji. W faksie, rozsyłanym przez KGP, znajdowała się informacja, iż "Biuro Sirene Czechy, przesłało pilną informacje z której treści wynika, że w najbliższym czasie na jednym z lotnisk na terenie Unii Europejskiej ma dojść do uprowadzenia samolotu, w kierunku Iraku. (...) Powyższą informację przesyłam celem poinformowania właściwych służb oraz podjęcia stosownych czynności".

Pismo tej treści zostało wysłane 9 kwietnia najpierw do Rządowego Centrum Bezpieczeństwa, potem było rozsyłane dalej przez RCB. W odpowiedzi na interpelację poselską złożoną przez posła Marka Opiołę RCB wyjaśnia, że sygnał został przesłany do: Centrum Antyterrorystycznego ABW, Komendy Głównej Straży Granicznej, Dyżurnej Służby Operacyjnej Sił Zbrojnych, Agencji Wywiadu, Biura Bezpieczeństwa Narodowego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Krajowego Centrum Koordynacji i Ochrony Ludności w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej.

Dodatkowo informacja została przekazana (poprzez wiadomości SMS) do Stałego Dyżuru Operacyjnego Prezesa Rady Ministrów, sekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji p. Adama Rapackiego oraz do rzecznika prasowego MSWiA

- czytamy w piśmie podpisanym przez dyrektora RCB Marka Komorowskiego.

RCB informuje w dokumencie, że kopie całej dokumentacji związanej z katastrofą smoleńską, jaką przetwarzało Centrum, zostaną przekazane posłowi Opiole "w najbliższym możliwym terminie".

Z pism, do których dotarliśmy, wynika jasno, że wiedza o możliwym zagrożeniu jednego z samolotów w kraju Unii Europejskiej powinna być niemal powszechna. Jak pisał portal wPolityce.pl zarówno Służba Wywiadu Wojskowego, jak i BOR potwierdziły, że 9 kwietnia wiadomość o tym ostrzeżeniu formacje otrzymały.Wydaje się więc, że powinna to być wiadomość dobrze znana polskim instytucjom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo narodowe.

Jednak, co do dziś budzi zdziwienie, wiadomości te nie miały wpływu na zabezpieczenie lotu z Prezydentem RP na pokładzie. Ten lot odbywał się zaledwie dzień po tym, jak do Polski trafiło ostrzeżenia o zagrożeniu jednego z samolotu na terenie UE. Mimo tak ważnego sygnału - przekazanego do najważniejszych instytucji w Polsce - nie doszło do zwiększenia poziomu zabezpieczenia lotu z 10/04. Co więcej, działania służb w tej sprawie nie spełniły nawet wymagań minimalnych, o czym świadczy fakt, że prokuratura postawiła zarzuty wiceszefowi BOR gen. Pawłowi Bielawnemu właśnie za działania Biura związane z organizacją wylotu.

Jak widać nadejście do Polski wiadomości o zagrożeniu lotniczym nie miało wpływu na podejście służb do lotu najważniejszej osoby w Polsce. I to mimo iż na piśmie, które cytujemy, jest jasna adnotacja, że informacja przesyłana jest "celem poinformowania właściwych służb oraz podjęcia stosownych czynności". Żadnych czynności związanych z zabezpieczeniem lotu do Smoleńska nie podjęto.

Co więcej, wiadomości związanych z ostrzeżeniami sprzed 10/04 nie połączono z katastrofą smoleńską nawet po tragedii. Jak informował tygodnik "Sieci" 11 kwietnia Rządowe Centrum Bezpieczeństwa wysłało raport dobowy, w którym informowano, że na terenie Polski nie doszło do żadnych wydarzeń, które skutkowałoby wzrostem zagrożenia terrorystycznego na terenie RP. Ten wniosek został wysnuty na podstawie doniesień ABW, która w dzień tragedii smoleńskiej sytuacji skutkujących wzrostem zagrożenia terrorystycznego na terenie RP nie zauważyła. Dlaczego uznano, że w Smoleńsku nie doszło do zamachu? Dlaczego nie powiązano ostrzeżeń z 9 kwietnia z tragedią?


CZYTAJ TAKŻE: UJAWNIAMY! 10/04 ABW nie informowała Rządowego Centrum Bezpieczeństwa o niczym, co "mogłyby skutkować wzrostem zagrożenia terrorystycznego RP"

Tajemnicy działań najważniejszej polskiej służby specjalnej nie udało nam się poznać. Choć m.in. SKW, SWW, BOR, MON, BBN, KPRM odpowiedział portalowi wPolityce.pl na pytania dotyczące ostrzeżeń sprzed 10/04, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego konsekwentnie - od 6 grudnia - milczy, nie odnosząc się w żaden sposób do sprawy. Działania ABW to tylko jedna biała plama w tej sprawie. Pytaniemotwartym pozostaje wciąż sprawa obiegu informacji związanych z ostrzeżeniami.
 

CZYTAJ TAKŻE: Niezrozumiałe milczenie Agencji... Cyniczne podsycanie niepewności opinii publicznej? Czy ABW chce coś ukryć ws. ostrzeżeń sprzed 10/04?

Jak pisaliśmy jeszcze w grudniu 2012 roku, zarówno BBN, KPRM, jak i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów zaznaczały, że nic o zagrożeniu i ostrzeżeniach nie wiedzą.

KPRM w piśmie do naszej redakcji tłumaczyła:

Informacje dotyczące zagrożeń dla samolotów krajów należących do NATO w okresie poprzedzającym katastrofę w Smoleńsku (od początku 2010 r.) nie wpłynęły do właściwej dla służb specjalnych komórki w KPRM.

Kancelaria Prezydenta wyjaśniała:

Uprzejmie informujemy, że w Kancelarii Prezydenta RP nie ma dokumentów, które mogłyby potwierdzić informacje, o które pan pyta.

BBN również twierdziło, że nie zarejestrowało żadnego sygnału o zagrożeniu:

Analiza rejestrów dokumentów wpływających do Biura Bezpieczeństwa Narodowego w okresie poprzedzającym datę 10 kwietnia 2010 r. wskazuje, że żaden podmiot nie przesłał do BBN informacji ani ostrzeżenia o planowanym ataku na samolot jednego z krajów NATO lub innym zagrożeniu statku powietrznego kraju NATO.

 

CZYTAJ TAKŻE: UJAWNIAMY! BBN, kancelaria prezydenta i KPRM o ostrzeżeniach przed 10/04 nic nie słyszały. Kto zlekceważył sygnały o zagrożeniu?

Skoro jednak RCB informuje w piśmie skierowanym do posła Marka Opioły, że pisma wysłano m.in. do Biura Bezpieczeństwa Narodowego, Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Stałego Dyżuru Operacyjnego Prezesa Rady Ministrów, a także jednego z ministrów - Adama Rapackiego to co się z nimi stało? Dlaczego BBN oraz KPRM o tych ostrzeżeniach nie wie? Czy w tej sprawie najważniejsze instytucje państwowe mogły dopuścić się kłamstwa? A może materiały w tej sprawie zostały zniszczone?

Niestety na te pytania trudno dziś odpowiedzieć, głównie z racji działalności i decyzji władz, które w sprawie smoleńskiej wzbudzają wiele dodatkowych pytań.

Pewne jest jedno - wątpliwości związane z działaniem służb w Polsce przez 10 kwietnia 2010 roku są coraz poważniejsze. W ich kontekście skandalem wydaje się fakt, że niemal wszyscy szefowie służb zaraz po 10.04.2010 otrzymali awanse...

Stanisław Żaryn

 

CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT:

UJAWNIAMY! Wywiad wojskowy przed 10/04 otrzymał ostrzeżenie o możliwym zagrożeniu samolotu jednego z państw Unii Europejskiej

Wystawić prezydenta. Bezwzględna wojna jaką rząd prowadził przeciwko Lechowi Kaczyńskiemu skutkowała rażącymi zaniedbaniami służb

TRZY PYTANIA do Bogdana Święczkowskiego. "‬Jeśli wiadomości o ostrzeżeniach nie trafiły do najważniejszych instytucji,‭ ‬to wskazuje na istotne zaniedbanie"

Sygnał o zagrożeniu przed 10.04.2010 r. Służby specjalne wiedziały, ale nie zareagowały, czyli Polska nie ma specsłużb…

UJAWNIAMY! BOR przed 10/04 był świadomy zagrożenia związanego z atakiem na jeden z samolotów w UE. Zapewnia, że dopełnił wszelkich procedur...

 

 

 

 
 
 
 

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka