Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
1541
BLOG

Lot nr 7R-243 TU134A RA-65691 do Pietrozawodska- katastrofa

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 2

 

  Tłumaczenie z j.angielskiego:

„Rusair Tupolew Tu-134A będący na kontrakcie (własnością) linii lotniczej Rusline, rejestracja w RA-65691 wykonywał lot nr 7R-243 z Moskwy Domodiedowo Airport do Pietrozawodsk Airport (Rosji) z 43 pasażerami i 9 osobami członków załogi na pokładzie: przy podchodzeniu do lądowania,  na skutek kolizji wpływu drzew na południe od drogi A-133, spadł na drogę około 800 meters/2600 drogi, krótkie podejście z 01 Petrozavodsk  pasa startowego lotniska Pietrozawodsk Airport Biesoviec i stanął w płomieniach około 23:40-55 MSD czasu lokalnego Moskwa  (19:40 – 19:55 UTC). Samolot spoczął w ogrodach kilku prywatnych domach na obrzeżach miejscowości Besovets jednak nie uderzając w domy”.

45 osób zginęło w katastrofie.

Zdjęcie nr1 Tragedia lotu TU-134Anr 7R-243 z Moskwy Domodiedowo Airport do Pietrozawodska Airport (Rosja) z 43 pasażerami i 9 osobami członków załogi na pokładzie

Codziennie setki tysięcy ludzi podróżuje tym środkiem transportu jakim jest samolot linii pasażerskich.

Komunikacja lotnicza rozwija się. Buduje się nowe, wygodne terminale pasażerskie i infrastrukturę towarzyszącą, nowe pasy startowe.

A jak jest z podstawowym środkiem komunikacji – samolotem?. Czy 30 letni samolot TU134A po zakończonej swojej służby; w marcu tego roku 2011, mógł zostać decyzją orzeczeniem techniczno-administracyjnym być przywrócony do pracy. Ile wynosi czas do „przejścia na emeryturę” wysłużonego płatowca.

Zmęczenie konstrukcji, zmęczenie materiałów, zmęczenie silnika. Przestarzałe środki nawigacji lotniczej, Czy inne przyczyny?

Prawdopodobnie znowuż będą winni piloci, a nie ci którzy powinni ponieść odpowiedzialność za chęć maksymalizacji zysku. Sprawę bada MAK!.

Katastrofa katastrofie nie równa.

Zajmując się tematem „tragedii Smoleńskiej” dotykamy ludzkich bolesnych spraw:

Miejsce zdarzenia, historię wypadku, ilość Ofiar katastrof lotniczych i traumy Ich Rodzin. Tym bardziej bulwersujące jest to, że media uciekają się do niezdrowych emocji pokazując brutalnie nagie , rozczłonkowane ciała Ofiar świeżej tragedii. Często  też mijają się z prawdą w podaniu podstawowych rzetelnych informacji co do miejsca i czasu zdarzenia...

Składam w imieniu swoim, oraz wszystkich Blogerów Salon24 Ludzi Dobrej Woli, głębokie szczere wyrazy współczucia dla Bliskich; Rodzin Ofiar tej tragedii, ktora miała miejsce na działce położonej na terenie osiedla, niedaleko bo tylko nie całe 2 km od początku pasa startowego lotniska w Pietrozawodsku Airport Karelia FR.

http://www.rusair.com/

Kondolencję proszę TUTAJ, tylko proszę to zrobić z jakiejś „Kawiarenki internetowej”- wiadomo IP!.

http://eng.rusair.com/start.shtml

Szczerze współczuję tym Ludziom, Rosjanom i Rodzinom Obywateli innych państw, Ofiarom i Rodzinom; 45 ofiar + 8 osób ciężko rannych lotu TU-134A : (30 letni samolot- wycofany i przywrócony do użytku, silniki Sloview D-30-II 66,68 kN, 13,2 ton paliwa, masa maksymalna 47600 kg, pusty 27960 kg)z 20/21.06.2011 w późnych godzinach wieczornych z Moskwy- Moscows'Demodedowo Airport na północ do Pietrozawodska. Pogoda była fatalna, mgła w nocy. Ale nie tylko to. Ponoć na kilka minut przed lądowaniem wyłączono oświetlenie lotniska i pasa startowego. Obciąża się pilota, że to on w pierwszym podejściu zerwał linię energetyczną zasilającą lotnisko!. Pilot stracił orientację we mgle, będąc na podchodzeniu do lądowania. Próbował lądować na oświetlonej drodze!!!.

Po szczegółowej kwerendzie, tak jak zazwyczaj staram się to robić, wyłonił się obraz zdarzeń.

 Trzeba naprawdę mieć "mocne nerwy", jeśli dla strefy anglojęzycznej publikuje się zdjęcia: ciała ofiar, które przeleżały całą noc do rana na asfalcie. I ci "ratownicy" z łapami w kieszeniach w charakterystycznych skórzanych kurtkach - z tępym wyrazem twarzy. I tylko strażacy są prawdziwie ludzcy, są wszędzie tacy sami. Widać zmęczenie na ich twarzach i smutek.

Zdjęcie nr2 Straż pożarna na miejscu zderzenia z ziemią TU-134A miejsce katastrofy w nocy 21 czerwca 2011 roku.

Zdjęcie nr3 Straż pożarna na miejscu zderzenia z ziemią TU-134A dnia następnego w godzinach rannych.

Dla nas ważne informacje, że w tym samolocie leciały naprawdę znakomitości świata nauki i biznesu budowy elektrowni atomowych, AtomSojuza tj.„Atomenergomasz” FR oraz obywatele obcych państw, między innymi: 4 osobowa Rodzina ze Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, obcokrajowcy: obywatele Szwecji, Niemiec.

Sprawę bada osławiony MAK. Czy pozwoli sobie na przekręty?!

Ciekawy jestem jaka będzie transparentność i uczciwość w dochodzeniu do prawdy. Temat katastrofy TU-134 RA-65691 , RusAir Flight 9605 2 km od początku pasa startowego Petrozavodsk Airport o czasie 19:40 - 19:55 UTC (23:40-23:55 czasu lokalnego MSD) 20.06.2011 roku jest "pod lupą" świata pilotów. Wnioski dla nas i materiał porównawczy mogą być bardzo cenne i pożądane, również w aspekcie wyjaśnienia przyczyn katastrofy TU154M PLF101 w dniu 10 kwietnia 2010 roku, gdyż ta sprawa również odżyła w komentarzach na poważnym forum lotniczym.

Zdjęcie tu

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/1/1/1919119.jpg


Zdjęcie nr4 - TU134 Rusline, rejestracja w RA-65691

Ponad 30 lat temu leciałem TU134A z Warszawy Okęcie Airport do Pragi Czeskiej Ruzyno Airport liniami czeskimi.
Pamiętam ten lot jako dobre wspomnienie.

http://www.airliners.net/photo/Untitled-%28RusAir%29/Tupolev-Tu-134A-3/1919119/L/&sid=9a7ca44bf3be14aa9fdc1aac23c7a806

http://www.tupolev.ru/English/Show.asp?SectionID=144

http://en.wikipedia.org/wiki/RusAir

 

 

Zdjęcie nr5a Miejsce katastrofy dnia następnego rano dnia 21 czerwca 2011 roku. Działanie służb ratowniczych.

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/1/1/1919119.jpg

  Zdjęcie nr5b Miejsce katastrofy dnia następnego rano dnia 21 czerwca 2011 roku. Działanie służb ratowniczych.

http://www.airliners.net/aircraft-data/stats.main?id=375

Zdjęcie nr6 Miejsce katastrofy dnia następnego rano dnia 21 czerwca 2011 roku. Działanie służb ratowniczych nie zostało zakończone. Na asfalcie nie podjęte jeszcze ciało Ofiary katastrofy.


Zdjęcie nr7 Miejsce tragedii TU134A nr 65691 RU

Dla wyjaśnienia:
Lotnisko Petrozavodsk Airport i Biesowiec jest również ogromną bazą wojskową lotnictwa myśliwskiego i transportowego.

Zdjęcie nr8 Lotnisko Pietrozawodsk Airport i wojskowe baza lotnictwa taktycznego i transportowa „Biesowiec”.

 

Zdjęcie nr9a Poszukiwanie miejsca katastrofy z wykorzystaniem Portalu www.wunderground.com/wundermap/?sat=1 miejsce pożaru w dniu 20/21.06.2011 roku.

Zdjęcie nr9b Poszukiwanie miejsca katastrofy z wykorzystaniem Portalu www.wunderground.com/wundermap/?sat=1 miejsce pożaru w dniu 20/21.06.2011 roku.

Zastosowanie oprogramowania portalu (zdjęcia nr9a i 9b nie dało odpowiedzi co do lokalizacji miejsca katastrofy. Wskazana lokalizacja przez Pietrozawodsk RS! była błędna – nie świadome czy celowe przekłamanie?

Zdjęcie nr10 Poszukiwanie miejsca katastrofy z wykorzystaniem Portalu http://avherald.com/img/rusair_t134_ra-65691_petrozavodsk_110620_map1.jpg

miejsce pożaru w nocy w dniu 20/21.06.2011 roku.

http://www.avherald.com/h?article=429ec5fa/0023&opt=0

http://www.avherald.com/h?article=43e7c1b7&opt=0

Tłumaczenie z j. angielskiego:

http://www.avherald.com/h?article=43e7c1b7&opt=0


„Karelia (Petrozavodsk) regionalne służby ratownicze w FR; odnotowały, że osiem osób zostało uratowanych -żyje, ale są (były) w stanie krytycznym .  Szef służby ratowniczej (MCHS) Rosji: potwierdził na pokładzie samolotu 9 załogi i 43 pasażerów. 44 osób zostało zabitych, 8 osób przeżyło, z urazami różnego stopnia (jeden średni ciężki, 6 ciężkich i jednego zasadniczego stan krytyczny/ciężki). Poszkodowani będą przewiezieni do Moskwy  przez IŁa-76. W realizacji AKCJI RATOWNICZEJ UCZESTNICZY 15 lekarzy i 5 psychologów do opieki nad poszkodowanymi. Jeden z poszkodowanych nie przeżył, zmarł podczas hospitalizacji 22 czerwca 2011 roku. Lokalna prokuratura i władze transportu oświadczyły, że pożar został ugaszony o 01:00 CMD czasu lokalnego (21 czerwca), obie czarne skrzynki zostały odzyskane.  Interstate Aviation Committee (MAK) Rosji potwierdził: Tupolew RA-65691 z 43 pasażerów i 9 załogi uległ wypadkowi na 20 czerwca 2011 roku o godzinie na L 23:40: 45 osób zginęło w wypadku lotniczym, samolotu został zniszczony. Śledztwo w​​sprawie katastrofy dopiero się zaczyna, żadnych raportów na temat przyczyn i okoliczności nie określa się, wszelkie spekulacje są przedwczesne (zwracając się do spekulacji w prasie rosyjskiej o możliwej nagłej awarii oświetlenie pasa startowego). W dniu 22 czerwca 2011r. MAK stwierdził, że wypowiedzi na temat przyczyn nie są obecnie możliwe, pomimo to MAK w wypowiedzi wiceprezes MAK w odniesieniu do oświetlenia pasa startowego i do linii zasilającej, kabli zajął stanowisko. Wszystkie oficjalne wyniki zostaną opublikowane wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej MAK - jest. Zarówno czarne skrzynki które zostały otwarte 22 czerwca 2011 roku: taśmy znalezionych skrzynek są nie nieuszkodzone (pomimo uszkodzenia czarne skrzynki), oba urządzenia zapisanych danych , dane zostały pobrane i są obecnie analizowane pod kątem kompletności i jakości”.

1. Odsłony medialne

Program pogodowy

www.wunderground.com/wundermap/?sat=1

Zdjęcie nr11 Pogoda w dniu 21 czerwca 2011 roku w Pietrozawodsku – Stacja nr 22820

www.wunderground.com/wundermap/?sat=1

Prognoza również z dnia poprzedniego tj. 20/21.06.2011 w nocy „Mgła naturalna” z dnia poprzedniego.

 

Bibliografia

Przekaz medialny:

http://english.pravda.ru/

http://english.pravda.ru/photo/album/6294/9/

http://english.pravda.ru/photo/album/6294/10/

11.

http://english.pravda.ru/images/photo/7/9/1/60791.jpeg

10.

http://english.pravda.ru/images/photo/7/9/0/60790.jpeg

9.

http://english.pravda.ru/photo/album/6294/8/

8.

http://english.pravda.ru/images/photo/7/8/8/60788.jpeg

7.

http://english.pravda.ru/images/photo/7/8/7/60787.jpeg

6 !!! drastyczne (dozwolone od 18 lat)

http://english.pravda.ru/images/photo/7/8/6/60786.jpeg

5.

http://english.pravda.ru/images/photo/7/8/5/60785.jpeg

4.

http://english.pravda.ru/images/photo/7/8/4/60784.jpeg

3.

http://english.pravda.ru/images/photo/7/8/3/60783.jpeg

2.

http://english.pravda.ru/images/photo/7/8/2/60782.jpeg

1.

http://english.pravda.ru/images/photo/7/8/1/60781.jpeg

Komentarze na bieżąco:

http://www.avherald.com/h?article=43e7c1b7&opt=0 !

http://www.avherald.com/h?article=429ec5fa/0023&opt=0 !

http://avherald.com/img/rusair_t134_ra-65691_petrozavodsk_110620_map1.jpg

 

Alfa- Tylko Pan jest naszą nadzieją -Omega

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka