Minęło już ponad 20 miesięcy od katastrofy – Tragedii Narodowej. Zbliżają się ŚWIĘTA Bożego Narodzenia.
Czas na Rozmowy przy stole Wigilijnym. Może także i na ten TEMAT:
tj. Smolensk – „Wsie pagibli”
W katastrofach lotniczych często giną ludzie.
Giną szczególnie wtedy kiedy ma miejsce rozległy pożar i z powodu braku możliwości podjęcia akcji ratowniczej i gaśniczej przez -Ratowników
Ci ludzie giną w płomieniach.
Obraz zniszczeń jest wówczas totalny.
Wtedy mówimy ze smutkiem i żalem:
„+ Wsie pagibli „
Proszę spojrzeć poniżej na podstawowe klasyfikacje katastrof lotniczych wg IAA i ICAO
Zagadka nie do „rozgryzienia” , A do rozwiązania
-„Walnęło i urwało się” PO ZDERZENIU Z "FERALNĄ BRZOZĄ"-
oczywiście skrzydło :
Ekspert rzeczoznawca wypadków lotniczych w mediach RP - oficjalny Przedstawiciel RP wg Załącznika nr13 ICAO Komisji Millera przy MAK.
A gdzie wyciekło nie wątpliwie palne paliwo lotnicze Nafta lotnicza JET-A1 – produkcji m.inn. LOTOS Gdańsk – To Bóg raczy wiedzieć!.
Właśnie z tych „rurek” jak na fotografii!
Tak po drodze ? – w ostatnich sekundach trajektorii lotu.
Zdjęcie 1 Na miejscu katastrofy? Siewiernyj Airport Smolensk?
Wyparowało na "pobojowisku" po upadku 80 tonowej konstrukcji w tym 8-11 ton paliwa lotniczego w niespełna 15 minut i nawet chrust się nie zapalił.? Szkoda było paru "Kaboków budowlanych" nafty i jeden benzyny na rozpałkę?! Nie Ci którzy próbowali by to zrobić poszli by z dymem
A GDZIE ŻLEB, A GDZIE OGIEŃ – MIEJSCE WYPALENIA PALIWA I ELEMENTÓW PALNYCH W TYM RÓWNIEŻ I CIAŁ OFIAR WYPADKU !,
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22&LLID=51
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&LLID=51&LLTypeID=2
http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm
http://accidents-ll.faa.gov/
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/47620000/jpg/_47620776_jex_657918_de27-1.jpg
Polish President Lech Kaczynski dies in plane crash
http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm
http://p.web-album.org/7d/ff/7dff1c00322e45b70ebce34ef94048a6a,4,0.jpg
http://www.jacdec.de/
http://www.jacdec.de/news/years/ALL2010.txt
DATE: 10.04.2010 LOCAL TIME: 10:56 LOCATION: Smolensk-North Air Force Base area (XUBS)
LOCATION GOOGLE MAPS COUNTRY: Russia
AIRLINE: Polish Air Force TYPE: Tupolev Tu-154M REGISTRATION: 101 PHOTO C/N: 90A837 AGE: 19 y + 9 m
OPERATION: NRV FLIGHT No.: - FROM: Warsaw TO: Smolensk VIA: -
OCCUPANTS: PAX: 88 CREW: 8
FATALITIES: PAX: 88 CREW: 8 OTHER: 0
INJURIES: PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0
DAMAGE TO AIRCRAFT: destroyed
JACDEC SPECIAL ACCIDENT REPORT - Polish Air Force Tupolev Tu-154M "101"
(Photo: vesti.ru)(Photo: C. Wolf 08-04-2010)
NOTE: This accidents marks the 59th hull loss of a Tupolev Tu-154. The last fatal accident of this type occured on 15th July 2009 in Iran.
SOURCE(S): Reuters + BBC + Vesti(Ru) + DailyMail + ASN + Interfax(Ru) + AviationHerald
http://www.jacdec.de/media/ASC/2010_SAMPLE_STANDARD_CHECK.pdf
http://www.jacdec.de/media/pdf/Country%20Safety%20Check_Honduras.pdf
http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm
Footage from the scene shows firefighters at work amid the wreckage
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/47620000/jpg/_47620776_jex_657918_de27-1.jpg
Polish President Lech Kaczynski dies in plane crash
http://www.amazon.com/gp/reader/1257024477/ref=sr_1_1?p=S00G&keywords=TU154M+PLF101&ie=UTF8&qid=1324169351#reader_1257024477
http://img686.imageshack.us/img686/7930/presidentcrash.jpg
http://aviation-safety.net/database/record_map.php?id=20100410-0
http://bi.gazeta.pl/im/9/7756/m7756789.jpg
pl.wikipedia.org/wiki/Lotnisko_wojskowe_Smoleńsk-Siewiernyj
Blokuj wszystkie wyniki z pl.wikipedia.org
Lotnisko wojskowe Smoleńsk-Siewiernyj (Smoleńsk-Północny, ros. военный аэродром Смоленск-Северный) – nieczynne lotnisko w dawnej bazie lotniczej Sił ...
Infrastruktura - Historia - Procedury obowiązujące na lotnisku - Zobacz też
Długość pasa startowego i do lądowanie: 2500 m
A GDZIE precyzyjne ZDJĘCIA Z MIEJSCA WYPADKU LOTNICZEGO udokumentowane: techniką zdjęć lotniczych i lokalizacją laserową GPS położenia miejsc szczątków i OFIAR WYPADKU
Oficjalne formalne dochodzenie przyczyn katastrofy lotniczej TU-154M PLF101 w locie Departure Warsow Chopin EPWA > HUBS Sieviernyj Smoleńsk Baza Wojskowa zostało zamknięte tak po stronie Rosyjskiej – Komitet MAK ICAO
http://www.amazon.com/gp/reader/1257024477/ref=sr_1_1?p=S00G&keywords=TU154M+PLF101&ie=UTF8&qid=1324169351#reader_1257024477
http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/finalreport_eng.pdf
jak i Polskiej:
Państwowa Komisja Bdania Wypadków lotniczych pod Przewodnictwem Ministra Jerzego Millera.
http://mswia.datacenter-poland.pl/FinalReportTu-154M.pdf
Dołączył do tego Komitet NTSB USA publikując Raport No:
Zdjęcie 2 str.1 Raportu NTSB na wniosek MAK ICAO – godzinakatastrofy 06:56 UTC
Zdjęcie 3 str.2 Raportu NTSB na wniosek MAK ICAO – godzinakatastrofy 06:56 UTC
http://p.web-album.org/fa/df/fadf0472188582d60bdb13693569b73fa,4,0.png
Zdjęcie 4 str.3 Raportu NTSB na wniosek MAK ICAO – godzinakatastrofy 06:56 UTC
http://p.web-album.org/74/52/745277e3dd884f49acaf279827af513aa,4,0.jpg
Zdjęcie 5 str.4 Raportu NTSB na wniosek MAK ICAO – godzinakatastrofy 06:56 UTC
http://p.web-album.org/eb/95/eb9509dd9f01fd82d0baf91ff743b6bea,4,0.jpg
Zdjęcie 6 str.5 i ostatnia Raportu NTSB na wniosek MAK ICAO –godzina katastrofy 06:56 UTC
https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=3c4862179a&view=att&th=133ea1c7733082e5&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_g
http://www.ntsb.gov/aviationquery/AccList.aspx?month=4&year=2010
http://www.ntsb.gov/aviationquery/brief2.aspx?ev_id=20100429X00503&ntsbno=ENG10RA025&akey=1
http://www.ntsb.gov/aviationquery/index.aspx
http://www.ntsb.gov/avdata/
http://www.ntsb.gov/avdata/eadmspub.pdf
http://www.ntsb.gov/aviationquery/index.aspx
http://www.asias.faa.gov/portal/page/portal/asias_pages/asias_home/
http://www.asias.faa.gov/portal/page/portal/asias_pages/asias_home/
http://accidents-ll.faa.gov/
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22&LLID=51
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&LLID=51&LLTypeID=2
http://accidents-ll.faa.gov/
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3
http://aviation-safety.net/database/airport/airport.php?id=XUBS#general
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20100410-0
Photo of Tupolev 154M 101
http://aviation-safety.net/photos/accidents/750/20100410-0-C-d-2-750.jpg
http://aviation-safety.net/photos/displayphoto.php?id=20100410-0&vnr=2&kind=C
http://aviation-safety.net/photos/aircraft/750/20100410-0-P-d-1-750.jpg
http://aviation-safety.net/photos/displayphoto.php?id=20100410-0&vnr=1&kind=PC
Type:Tupolev 154MPhotographer:© Ger BuskermolenRegistration:101Date:25 OCT 2007Operator:Polish Air ForceTaken at:Amsterdam-Schiphol International Airport (AMS/EHAM)
Accident description
languages: ' alt=Nederlands border=0 v:shapes="_x0000_i1070">
Share45
Status:
|
Final
|
Date:
|
10 APR 2010
|
Time:
|
10:41
|
Type:
|
Tupolev 154M
|
Operator:
|
Polish Air Force
|
Registration:
|
101
|
C/n / msn:
|
90A837
|
First flight:
|
1990
|
Total airframe hrs:
|
5143
|
Cycles:
|
3899
|
Engines:
|
3 Soloviev D-30KU-154-II
|
Crew:
|
Fatalities: 8 / Occupants: 8
|
Passengers:
|
Fatalities: 88 / Occupants: 88
|
Total:
|
Fatalities: 96 / Occupants: 96
|
Airplane damage:
|
Destroyed
|
Airplane fate:
|
Written off (damaged beyond repair)
|
Location:
|
ca 1 km E of Smolensk Air Base (Russia)
|
Phase:
|
Approach (APR)
|
Nature:
|
Military passenger
|
Departure airport:
|
Warszawa-Okecie Airport (WAW) (WAW/EPWA), Poland
|
Destination airport:
|
Smolensk Air Base (XUBS), Russia
|
<object id="swfclipnull" width="421" height="316" type="application/x-shockwave-flash" data="http://player.grabnetworks.com/swf/cube.swf?a=null&m=1357195"> <param name="movie" value="http://player.grabnetworks.com/swf/cube.swf?a=null&m=1357195"/> <param name="allowScriptAccess" value="always"/> <param name="base" value="." /> <param name="wmode" value="transparent"/> <param name="allowfullscreen" value="true"/></object>
http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/finalreport_eng.pdf
http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/finalreport_eng.pdf
http://mswia.datacenter-poland.pl/FinalReportTu-154M.pdf
http://aviation-safety.net/database/airport/airport.php?id=XUBS#general
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20100410-0
Photo of Tupolev 154M 101
http://aviation-safety.net/photos/accidents/750/20100410-0-C-d-2-750.jpg
http://aviation-safety.net/photos/displayphoto.php?id=20100410-0&vnr=2&kind=C
Obraz portal medialny:
- jako JEDEN Z PIERWSZYCH A MOŻE I pierwszy:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm
Footage from the scene shows firefighters at work amid the wreckage
http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/47620000/jpg/_47620776_jex_657918_de27-1.jpg
Polish President Lech Kaczynski dies in plane crash
Co prawda bez ścieżki dźwiękowej Autora Sławomira Wiśniewskiego vel Slawomir Sliwinski – autor nie oprotestował do dzisiaj swoich nabytych praw własności oraz całkowite zachwianie przekazu medialnego.
Zabrakło przecież słów: „Czarna skrzynka samolotu który się rozbił …”
„Ja pierdolę, to nasz…” .
http://www.youtube.com/watch?v=QUsnyYrHE3I
ja pierdole to nasz - nagranie montażysty Telewizji Polskiej
Przesłane przez platffus dnia 15 kwi 2010
pierwsze chwile po katastrofie, nagranie montażysty Telewizji Polskiej Sławomira Wiśniewskiego.
Widział samolot, który bardzo nisko, z przechylonym lewym skrzydłem, podchodził do lądowania. Po chwili usłyszał huk i zobaczył błyski ognia.
/za mediafm.net/
Sławomir Wiśniewski natychmiast pojawił się na miejscu katastrofy, jeszcze przed przybyciem służb ratowniczych. Udało mu się zarejestrować jedną z czarnych skrzynek, a także fragmenty rozbitego samolotu. W nagraniu uderza przejmująca cisza na chwilę przed przybyciem ratowników. O tym, że rozbił się polski samolot, autor nagrania zorientował się w trakcie rejestracji zdjęć.
A tak byliśmy już bardzo blisko „PRAWDY”. Szkoda, wielka szkoda.
http://p.web-album.org/85/e4/85e499ae705985d16dd1c9777bf009d7a,4,0.jpg
Na miejscu "Kriszenija"
Obraz miejsca "kriszenija" z lotu ptaka
Obraz miejsca " kriszenija" z lotu ptaka
Obraz miejsca kriszenija z lotu ptaka Precyzyjny; obraz Dostęp poprzez Digital Globe – satelita firmy komercyjnej. Data wizualizacji 12 kwietnia 2010 roku.
A gdzie helikopter z dnia 10 kwietnia 2010 roku. Co się stało z tymi obrazami?
Ciąg dalszy inscenizacji miejsca katastrofy.
Zdjęcie 7 Obraz satelitarny Platforma NASA Aqua/MODIS dzień 10 kwietnia 2010 roku, godziny przedpołudniowe wg UTC
1. http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm
Footage from the scene shows firefighters at work amid the wreckage
http://img686.imageshack.us/img686/7930/presidentcrash.jpg
1. http://aviation-safety.net/database/record_map.php?id=20100410-0
2. http://www.jacdec.de/
http://www.jacdec.de/news/years/ALL2010.txt
DATE: 10.04.2010 LOCAL TIME: 10:56 LOCATION: Smolensk-North Air Force Base area (XUBS)
LOCATION GOOGLE MAPS COUNTRY: Russia
AIRLINE: Polish Air Force TYPE: Tupolev Tu-154M REGISTRATION: 101 PHOTO C/N: 90A837 AGE: 19 y + 9 m
OPERATION: NRV FLIGHT No.: - FROM: Warsaw TO: Smolensk VIA: -
OCCUPANTS: PAX: 88 CREW: 8
FATALITIES: PAX: 88 CREW: 8 OTHER: 0
INJURIES: PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0
DAMAGE TO AIRCRAFT: destroyed
JACDEC SPECIAL ACCIDENT REPORT - Polish Air Force Tupolev Tu-154M "101"
(Photo: vesti.ru)(Photo: C. Wolf 08-04-2010)
NOTE: This accidents marks the 59th hull loss of a Tupolev Tu-154. The last fatal accident of this type occured on 15th July 2009 in Iran.
SOURCE(S): Reuters + BBC + Vesti(Ru) + DailyMail + ASN + Interfax(Ru) + AviationHerald
http://www.jacdec.de/media/ASC/2010_SAMPLE_STANDARD_CHECK.pdf
http://www.jacdec.de/media/pdf/Country%20Safety%20Check_Honduras.pdf
http://www.youtu.be/watch?v=QxipV07Goc0&feature=related
Chcemy Prawdy - Andrzej Rosiewicz
Przesłane przez targowica9 dnia 13 sty 2011
ścieżka dźwiękowa z albumu Zakazane Piosenki CD3
Kategoria:
Muzyka
Tagi:
chcemy
prawdy
rosiewicz
prawda
targowica9
patriotycznie
smoleńsk
katastrofa
muza
andrzej
chlopcy
radarowcy
najwięcej
witaminy
Licencja:
Standardowa licencja YouTube
Smolensk – „Wsiepagibli”
W katastrofach lotniczych bardzo często giną ludzie.
Giną szczególnie wtedy kiedy ma miejsce rozległy pożar i z powodu braku możliwości podjęcia akcji ratowniczej i gaśniczej. Ci ludzie giną w płomieniach.
Obraz zniszczeń jest wówczas totalny.
Wtedy mówimy ze smutkiem i żalem:
„+ Wsie pagibli „
Proszę spojrzeć poniżej na podstawowe klasyfikacje katastrof lotniczych wg IAA i IACEO
Zagadka nie do „rozgryzienia” , A do rozwiązania
-„Walnęło i urwało się” PO ZDERZENIUZ FERALNĄ BRZOZĄ-
oczywiście skrzydło :
Ekspert rzeczoznawca wypadków lotniczych w mediach RP - oficjalny Przedstawiciel RP wg Załącznika nr13 ICAO Komisji Millera przy MAK.
A gdzie wyciekło nie wątpliwie palne paliwo lotnicze Nafta lotnicza JET-A1 – produkcji m.inn. LOTOS Gdańsk – To Bóg raczy wiedzieć.
Właśnie z tych „rurek” jak na fotografii!
Tak po drodze ? – w ostatnich sekundach trajektorii lotu.
Zdjęcie 8. Siewiernyj, wrak ale skąd?, widoczne przewody paliwowe. Data zobrazowania 11 kwietnia 2010 roku godzina 18:17:10 czasu lokalnego
Wyparowało na pobojowisku po upadku 80 tonowej konstrukcji 8-11 ton paliwa lotniczego w niespełna 15 minut i nawet chrust się nie zapalił.? Szkoda było paru Nabokow nafty i jeden benzyny?!
A GDZIE ŻLEB, A GDZIE OGIEŃ – MIEJSCE WYPALENIA PALIWA I ELEMENTÓW PALNYCH W TYM RÓWNIEŻ I CIAŁ OFIAR WYPADKU !,
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22&LLID=51
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&LLID=51&LLTypeID=2
http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm
http://accidents-ll.faa.gov/
http://accidents-ll.faa.gov/index.cfm
Klasyfikacje podstawowe katastrof lotniczych wg FAA
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3
You Are Here: Accident Threat Categories
Bird Hazards
Cabin Safety / Hazardous Cargo
Flight Deck Layout / Avionics Confusion
Crew Resource Management
Fuel Exhaustion
http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=21
Fuel Exhaustion
Photo: United Airlines flt #173
DC-8-60
December 28, 1978
Portland, OR
Fuel exhaustion and the subsequent loss of thrust from more than one engine, and potentially all engines, is often a catastrophic event. Although transport airplanes are capable of controlled flight during an all-engine out event, the high descent speeds and absence of a safe landing area, result in approximately half of the all-engine out events that have occurred in recent years to be crashes with substantial loss of life. The reasons for fuel exhaustion range from undiscovered fuel leaks, fuel system mismanagement, navigation errors (e.g. being lost), inattention to the fuel gauges, and other reasons.
Fuel Tank Ignition
Fuel Tank Ignition
Photo: Trans World Airlines flt #800
B747-100
July 17, 1996
Long Island, NY
Aviation fuel tank safety has been predicated upon the absence of any form of heat or spark within the fuel tank ullage space that could ignite fuel. While this approach has been fairly successful, several fuel tank explosions over the last 20 years has caused this strategy to be called into question. The accidents included in this category have been instrumental in shaping the safety requirements currently being applied, and are helping determine alternative approaches which may be applied to future
Inclement Weather / Icing
Incorrect Piloting Technique
In-flight Upsets
Lack of System Isolation / Segregation
Landing / Takeoff Excursions
Landing / Takeoff Excursions
Photo: Continental Airlines flt #603
DC-10-10
March 1, 1978
Los Angeles, CA
Takeoff or landing runway excursions have historically been a factor in a number of high profile accidents. High energy departures from the end, or sides of a runway during takeoff or landing have, on numerous occasions, had catastrophic results. In response to runway excursion accidents, the industry has adopted new criteria both operationally, and in certification requirements, to mitigate the occurrence rate of runway excursions, and to alleviate the catastrophic effects should an excursion occur.
United Airlines Flight 227, Boeing Model 727-22, N7030U
Photo of United Boeing Model 727
Location: Salt Lake City (SLC), Utah
Date: November 11, 1965
United Airlines Flight 227, a Boeing 727, crashed during an attempted landing at Salt Lake City Airport. The captain failed to recognize and arrest an excessive sink rate on final approach, resulting in a touchdown 335 feet short of the runway. The main landing gear sheared off, causing a breach in the fuselage, and the airplane caught fire while sliding down and off the right side of the runway. Failure of the main landing gear ruptured fuel lines and generator leads, causing the fire. The entire roof and cabin area forward of the fuselage breach was consumed by fire. Of the 85 passengers aboard, there were 43 fatalities. All six crew members survived. The Civil Aeronautics Board (CAB) determined that the accident was survivable - none of the passengers sustained any traumatic injuries that would have precluded their escape. The 43 fatalities were attributed to the fire caused by the broken fuel line. The CAB also established that similar future events could not be ruled out, and that the airplane should be designed to have a higher degree of survivability in these types of events.
Midair / Ground Incursions
Pressurization / Decompression Failures
Uncommanded Thrust Reversal
Uncontrolled Fire
Windshear
FAA.gov Home | Privacy Policy | Web Policies & Notices | Contact Information | Help
Readers & Viewers: Flash Player | PDF Reader | MS Word Viewer | MS PowerPoint Viewer | MS Excel Viewer | WinZip
http://www.asias.faa.gov/portal/page/portal/asias_pages/asias_home/
http://www.ntsb.gov/aviationquery/index.aspx
http://s48.radikal.ru/i120/1004/3a/5b58462f20d6.jpg
Zdjęcie 9 Docent Amielin i jego chlebodawcy – wyniki pracy i publikacja Pancernej Brzoy jako źródła nieszczęścia. Wydawcy w Polsce Pruszyński – S-ka
http://www.pprune.org/rumours-news/411701-polish-government-tu154m-crash-2.html
* TEN złom nie leciał samodzielnie w powietrzu Departure EPWA –HUBS > 1 h 15 min*
Tak to sobie leżą te części konstrukcji płatowca rozczłonkowane w drobny MAK na miejscu „kryszienija”
Niby wszystko się zgadza tylko jedna mnie rzecz mocno zastanawia;
Jeśli samolot był w locie ponad 1h (jedną godziną) to nawet jak samochód panny młodej i pana młodego – świeżutki umyty na ceremonię zaślubin aby dowieźć Nowożeńców do ołtarza w kościele lub przed oblicze mecenata ich związku w USC – pałacu ślubów. Dalej po słowie TAK, już tylko pieczątki i Samo życie.
Pozostawia - Ślady eksploatacyjne
Posiadacie Państwo jako dobry gospodarz dwa samoloty do przewozu VIP-ów TU-154M. Wiadomo prestiż, na którym jakoś w tej chwili nikomu nie zależy – ale przede wszystkim potrzeba szybkiej i bezpiecznej komunikacji na ważne spotkania międzynarodowe.
Jeden statek powietrzny używacie – leci z Dob®ą Załogą tam gdzie powinien w danym czasie Być Przywódca Narodu: Pan Prezydent czy Pan Premier, a drugi stoi sobie spokojnie na płycie Chopin Airport EPWA- lotnisko wojskowe 36 Pułku Lotnictwa Transportowego: przygotowany, czyściutki i umyty i stanowi zgodnie z Instrukcją „Head „ zabezpieczenie lotu tego pierwszego.
Rozpoczynamy lot mając wszystko dopięte na „Ostatni Guzik”.
http://www.pprune.org/rumours-news/411701-polish-government-tu154m-crash.html
10 kwietnia 2010, 12:35
|
# 70 ( permalink )
|
Squawk_ident
Zarejestrowany: styczeń 2001
Lokalizacja: Francja
Posty: 90
|
Taf / METAR
Wydaje się, że Smoleńska nie ma kodu ICAO, ale tylko IATA jeden.
No METAR lub TAF jest dostępna z wyjątkiem raport o nazwie synop ze szczególnym kodowania. ID WMO Smoleńska jest 26781, a jedynie informacje, które mogłyby znaleźć się poniżej: SYNOPS z 26781, Smoleńsk (Rosja) SI 04.10.2010 09:00 -> AAXX 10091 26781 41396 80904 10027 20022 39956 40253 54000 71042 886 / / 333 88707 = SM 04.10.2010 06:00 -> AAXX 10061 26781 91403 10009 20009 31/93 39956 40255 53003 74540 333 20005 = SI 04.10.2010 03:00 -> AAXX 10031 26781 41996 01102 10005 21006 39953 40253 54000 siedemdziesięciu jedno tysięcy trzysta trzydzieścitrzech 55074 =SM 04.10.2010 00:00 -> AAXX 10001 26781 42997 01402 10030 21005 39953 40250 54000 = SI 04.09.2010 21:00 -> AAXX 09211 26781 42997 71402 10061 21005 39953 40247 53003 87030 = SM 04/09/2010 18:00 -> AAXX 09181 26781 32997 01102 10092 20002 39950 40241 54000 333 10160 = SI 04.09.2010 15:00 -> AAXX 09151 26781 42597 31304 10141 21002 39950 40235 57015 83200 = SM 09 / 04/2010 12:00 -> AAXX 09121 26781 42597 31103 10139 20029 39965 40250 57012 83200 = Źródła: Ogimet.com / / lub metaf2xml: parse i dekodowania METAR, TAF, a SYNOP i jest przechowywana jako XML . za dekodowanie lub: meteorologicznych Resources - SYNOP wciąż próbują rozszyfrować ...
|
Squawk_ident
Zarejestrowany: styczeń 2001
Lokalizacja: Francja
Posty: 90
|
SYNOP dekodowania
201004100600 Aaxx 10061 26781 91403 10009 20009 31/93 39956 40255 53003 74540 333 20005 = 4.10.10 0600 UTC / Prędkość wiatru w metrach na sekundę / Smoleńska / Opady Nil / Załogowe Station / Cloud bazy Nieznany / Widoczność 0,5 km / Sky Obscured / Wiatr 140 / 3 MPS / Temp +0.9 / +0.9 / QFE 995.6/QNH 1025,5 / Nosig / Fog / niebo niewidoczny / bez zmian / Poprzednia Fog Pogoda / 8 Octas Stratus / Min Temp Na Poprzednia 24h +0,5 / /
|
Wiemy o pogodzie , tylko nie wiemy co nas czeka…
Trzy silniki TU154M Sołowiewhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Tu-154
Producent
|
Tupolew
|
Typ
|
samolot komunikacyjny średniego zasięgu
|
Konstrukcja
|
metalowa (duralowa), półskorupowa,
podwozie chowane, trójwózkowe, z kołem przednim
|
Załoga
|
2 pilotów, 1 nawigator, 1 mechanik pokładowy
|
Historia
|
Data oblotu
|
4 października 1968
|
Lata produkcji
|
1968–2001[1], 2003–ciągle trwa[2]
|
Egzemplarze
|
1015
|
Liczba wypadków
• w tym katastrof
|
106
66 (2739 ofiar śmiertelnych)[3]
|
Dane techniczne
|
Napęd
|
3 x silniki turbowentylatorowe Sołowiow D-30KU-154
|
Ciąg
|
3 × 103 kN
|
Wymiary
|
Rozpiętość
|
37,55 m
|
Długość
|
47,9 m
|
Wysokość
|
11,4 m
|
Powierzchnia nośna
|
201,5 m²
|
Masa
|
Własna
|
55,3 t
|
Startowa
|
102 t
|
Osiągi
|
Prędkość maks.
|
950 km/h
|
Prędkość minimalna
|
235 km/h
|
Pułap
|
11 000 m
|
Zasięg
|
6600 km
|
Dobieg
|
2100 m
|
Potężne3 x silniki turbowentylatorowe Sołowiow D-30KU-154w czasie lotu emitują tony spalin – aerozole m.inn. sadzę – efekt spalania w wysokiej temperaturze nafty JET-A1 , W warunkach domowych widać to0… na szkle lampy naftowej
Zawody o Replikę Lampy Ignacego Łukasiewicza 2011 ...
www.krotkofalowcy.org/index.php?...lampy-ignacego...
wtorek, 27 września 2011 07:28. 22 października 2011 r. w miejscowości Bóbrka koło Krosna odbędzie się spotkanie podsumowujące tegoroczne zawody o ...
http://www.krotkofalowcy.org/index.php?option=com_content&view=article&id=240:zawody-o-replik-lampy-ignacego-ukasiewic.
Dwa z nich z prędkością naddźwiękową wypływu spalin omiatają tylną część kadłuba pozstawiając charakterystyczne plamy. I nie ma co ukrywać, że okresowo trzeba myć „ten tyłek” wodą z detergentem.
Sadza mocno przylega, a poza tym jest "tłusta".
I możliwość:
Czyżby wnikliwi „badacze” na pobojowisku w Smoleńsku 300 m od pasa Runway lotniska Sieviernyj natychmiast w pierwszej kolejności przystąpili do tych prac z wiadrem z wodą + 3 łyżki detergentu. Najbardziej skuteczny w zmywaniu sadzy jest „Ludwik” znany wszystkim gosposiom na całej Ziemi. „Cifa” chociaż jest bardzo skuteczny bym absolutnie nie polecał!. Jest bardzo aktywny powierzchniowo i żaden lakier nie zachowałby swoich cech pierwotnych.
I otóż to z wiadrem wody i „mopem” w garści na tyczce teleskopowej.
Jakie ładne zdjęcia – nieprawdaż.
II możliwość –
te szczątki nie są elementami statku powietrznego który, kilkanaście godzin temu odbył rejs lotniczy Deperture via Warsow EPWA > Smolensk XUBS….
Przy czym na skutek katastrofy Accident klasy A1 do tego drugiego docelowego miejsca podróży, już nie doleciał. Po drodze miało miejsce tragiczne w skutkach wydarzenie lotniczne . „Wsie pagibli” 97 (96 Ofiar katastrofy)
Nie widać na elementach śladów pożaru w tym miejscu, gdzie konieczna by była akcja gaśnicza pianą gaśniczą po ciśnieniem.
Zdjęcie 10 Miejsce katatastrofy, ujęcie tylnej odwróconej części kadłuba
Zdjęcie 11 Miejsce katatastrofy, ujęcie tylnej odwróconej części kadłuba
Zdjęcie 12 Miejsce katastrofy, ujęcie tylnej odwróconej części kadłuba.Badacze na miejscu – Konsultacje robocze
Zdjęcie 13 Miejsce katastrofy, ujęcie tylnej odwróconej części kadłuba.Badacze na miejscu – Konsultacje robocze ciąg dalszy.
http://www.planesvideo.cz/?dl_id=219
TUTAJ LOT DO PRAGI:
http://uk.search.yahoo.com/search;_ylt=A7x9QbvdFO1O8BsAttNLBQx.;_ylc=X1MDMjExNDcxNzAwMwRfcgMyBGFvAzAEZnIDY3JtYXMEaG9zdHB2aWQDZHFwWG1sZjRjQWhEZ1lWT1RtczFHZ2o4VDdqd2drN3RGTjBBQlVxdwRuX2dwcwMwBG5fdnBzAzAEb3JpZ2luA3NycARxdWVyeQNZT1VUVUJFIExPVCBETyBQUkFHSSB0dTE1NG0gMTAxBHNhbwMxBHZ0ZXN0aWQDVUswNjUw?p=YOUTUBE+LOT+DO+PRAGI+tu154m+101&fr2=sb-top&fr=crmas&rd=r1
http://www.youtube.com/watch?v=gbPhN366uPY
Chlopcy z 36. Pulku w Pradze--Tu-154 '101'--April 8, 2010
Rezerwa : http://www.youtube.com/watch?v=DYOuYDGIuMk
Przesłane przez Amazonkamikaze dnia 22 maj 2010
Zobaczcie ladowanie '101' w wykonaniu naszych chlopcow z 36. Pulku w Pradze, czyli '101' siada, jak to mowimy, na '102' !! Klasa!
"Piloci na pewno nie popełnili błędu w Smoleńsku"
Wykluczam winę pilotów w smoleńskiej tragedii - mówi były pilot wojskowy Aleksander Koronczyk, który od samego początku zajmuje się katastrofą 10 kwietnia. To właśnie on - pracownik smoleńskiego lotniska Siewiernyj - odnalazł godło z prezydenckiego samolotu i przekazał je Polsce. Równo miesiąc po tragedii rozmawiał z nim w Smoleńsku korespondent RMF FM Przemysław Marzec.
Major Aleksander Koronczyk, który doskonale zna lotnisko Siewiernyj, nie wierzy w błąd pilota Tu-154 M. Mówić o błędzie pilota to obelga. Widziałem, jak 7 kwietnia podchodził i lądował tym samolotem dowódca załogi. To była koronkowa robota. Nawet należy powiedzieć teraz rodzinom, kiedy oskarżają pilotów, że to po prostu nieprawda. Ci piloci byli doskonale wyszkoleni. Należy znaleźć przyczynę tego, dlaczego ten samolot tam się znalazł - mówi. Zaznacza, że winy należy szukać wśród załogi lotniska.
Były lotnik twierdzi, że najważniejsze pytanie, na które wciąż nie ma odpowiedzi, brzmi: "Dlaczego samolot znalazł się tak nisko?". Koronczik, który wielokrotnie oglądał fragmenty prezydenckiego tupolewa, twierdzi, że była niewielka szansa na ratunek - natychmiast po uszkodzeniu skrzydła należało posadzić samolot na ziemi.
http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/kaczynski-fakty/news-pil...
http://www.youtube.com/watch?v=HlVnx1sfkhI&feature=related
Słowaccy piloci pokazali, że możliwy jest manewr touch-and-go tym samolotem.mp4
Przesłane przez slawektor dnia 17 sty 2011
Polscy eksperci ustalili, że to kapitan tupolewa Arkadiusz Protasiuk wydał komendę "odchodzimy", gdy samolot zszedł na wysokość 100 metrów, i wraz z drugim pilotem rozpoczął wtedy wyprowadzanie maszyny.
29 maja 2010 słowaccy piloci pokazali w Piestanach nie tylko możliwość przejścia samolotu tego typu na bardzo małej wysokości nad ziemią i podniesienie go powtórne, ale także wykonanie klasycznego manewru touch-and-go.
http://p.web-album.org/9e/e2/9ee2032be110754b166e5532b10891ada,4,0.jpg
Zdjęcie 14 Kadr z oficjalnego filmu przylotu TUTKI w dniu 7 kwietnia 2010 roku. Wtedy to było możliwe?
A GDZIE OSMOLENIA CHOCIAŻBY OD SPALIN CZĘŚCI OGONOWEJ W OSTATNIM LOCIE plf101 NIE MÓWIĄC O POŻARZE –do prezentacji „użyto „Ludwika”??? !!!
http://www.youtube.com/watch?v=aybaIMyagX0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=aybaIMyagX0&feature=related
Lądowanie tupolewa w dniu 7 kwietnia 2010
Przesłane przez ForumAcontrario dnia 9 kwi 2011
·
Acontrario.pl - Zapis lądowania tupolewa w dniu 7 kwietnia z delegacją rządową wykonany przez służby prasowe gubernatora Smoleńska.
·
Kategoria:
· Wiadomości i polityka
· Tagi:
· Licencja:
· Standardowa licencja YouTube
W dziale Literatura piękna - polecam:
1.
Air Crash Investigations: Polish President Dies In Air Crash The Crash of Polish Air Force Flight 101 by Igor Korovin(Paperback - Mar 13, 2011)
Buy new: $26.35
8 new from $22.35 1 used from $25.09
Get it by Tuesday, Dec 20 if you order in the next 42 hours and choose one-day shipping.
Eligible for FREE Super Saver Shipping.
Excerpt - Page 3: "... flight PLF 101 Category "A" on Tu-154M tail number 101 ..." See a random page in this book.
Books: See all items
http://www.amazon.com/gp/reader/1257024477/ref=sr_1_1?p=S00G&keywords=TU154M+PLF101&ie=UTF8&qid=1324169351
http://www.amazon.com/gp/reader/1257024477/ref=sr_1_1?p=S00G&keywords=TU154M+PLF101&ie=UTF8&qid=1324169351#reader_1257024477
http://www.amazon.com/dp/1257024477/ref=rdr_ext_book
Air Crash Investigations: Polish President Dies In Air Crash The Crash of Polish Air Force Flight 101 [Paperback]
Igor Korovin (Author)
Be the first to review this item |Like(0)
Price:
|
$26.35 & this item ships for FREE with Super Saver Shipping.Details
|
|
|
|
|
|
In Stock.
Ships from and sold by Amazon.com. Gift-wrap available.
|
|
Want it delivered Tuesday, December 20?
Order it in the next 41 hours and 40 minutes, and choose One-Day Shipping at checkout.
Details
|
Ordering for Christmas? To ensure delivery by December 24, choose FREE Super Saver Shipping at checkout.Read more about holiday shipping.
|
|
8 new from $22.35 1 used from $25.09
|
|
|
Book Description
Publication Date: March 13, 2011
On April 10, 2010 at 10:41 local time, approaching Runway 26 of Smolensk Severny airdrome, a Tupolev-154M aircraft of the State Aviation of the Republic of Poland crashed while conducting a non-regular international flight Plf 101 carrying passengers from Warsaw to Smolensk. The cause of the accident was the failure of the crew to take a timely decision to proceed to an alternate airdrome due to weather conditions at the airport of destination.All 96 persons on board, including Polish President Lech Kaczy
*Moralnie sprawa nie jest zamknięta.
Ludzie Dobrej Woli na Swiecie rozwiążą i tą Zagadkę.
Tego Oczekują od Nas Zabici a także Ich Bliscy. *
W HOŁDZIE ŚP. PREZYDENTOWI CZECH WACLAWOWI HAVEL PRZYJACIELOWI POLSKI I POLAKÓW
DEDYKUJĘ TĘ PRACĘ
Vaclaw Havel Były Przezydent Czech nie Żyje.
{"W całych Czechach świeczki i dzwony po śmierci Havla
Niedziela, 18 grudnia (21:46)
Tysiące zapalonych świeczek i dźwięki dzwonów - tak w niedzielę wieczorem w całych Czechach uczczono pamięć zmarłego byłego prezydenta republiki Vaclava Havla. Ludzie spontanicznie zbierali się na placach miast, by dzielić się smutkiem i wspominać wielkiego Czecha."}
http://fakty.interia.pl/swiat/news/w-calych-czechach-swieczki-i-dzwony-po-smierci-havla,1736114,4
["Na praskim Vaclavskim namesti, pod pomnikiem świętego Wacława, tłum - oprócz zniczy i kwiatów - złożył zdjęcia uśmiechniętego Havla i plakat z opowiadającego o nim filmu dokumentalnego "Obywatel Havel". Obok napisano: "Prawda i miłość!", nawiązując do jego apelu, zgodnie z którym te dwie wartości muszą pokonać kłamstwo i nienawiść."]
"Umarł największy Czech"
"Chwilę później na placu Wacława dominowała już cisza i zaduma. Chwilami przerywał ją śpiew. Zapach świeczek mieszał się z zapachem składanych obok nich kwiatów.
- Zapaliłam świeczkę. Wiele dla mnie znaczył, choć gdy zmienił kraj miałam zaledwie cztery lata - mówiła 25-letnia Hana, która wstała sprzed klombu, na którym palą się znicze.
Stojąca nieco dalej, okryta czeską flagą 20-letnia Jana podkreśliła, że Havel był dla niej symbolem wolności i całego kraju. - Umarł największy Czech - zauważyła".
http://www.youtube.com/watch?v=QUsnyYrHE3I
ja pierdole to nasz - nagranie montażysty Telewizji Polskiej
Przesłane przez platffus dnia 15 kwi 2010
pierwsze chwile po katastrofie, nagranie montażysty Telewizji Polskiej Sławomira Wiśniewskiego.
Widział samolot, który bardzo nisko, z przechylonym lewym skrzydłem, podchodził do lądowania. Po chwili usłyszał huk i zobaczył błyski ognia.
/za mediafm.net/
Sławomir Wiśniewski natychmiast pojawił się na miejscu katastrofy, jeszcze przed przybyciem służb ratowniczych. Udało mu się zarejestrować jedną z czarnych skrzynek, a także fragmenty rozbitego samolotu. W nagraniu uderza przejmująca cisza na chwilę przed przybyciem ratowników. O tym, że rozbił się polski samolot, autor nagrania zorientował się w trakcie rejestracji zdjęć.