Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
5270
BLOG

Prawda czy kłamstwo. Co zwycięży ? - I kto zwycięży ???

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 30

 

 Minęło już ponad 20 miesięcy od katastrofy – Tragedii Narodowej. Zbliżają się ŚWIĘTA Bożego Narodzenia.

Czas na Rozmowy przy stole Wigilijnym. Może także i na ten TEMAT:

tj. Smolensk – „Wsie pagibli”

 

 
 
 
 

W katastrofach lotniczych często giną ludzie.

Giną szczególnie wtedy kiedy ma miejsce rozległy pożar i z powodu braku możliwości podjęcia akcji ratowniczej i gaśniczej przez -Ratowników

Ci ludzie giną w płomieniach.

Obraz zniszczeń jest wówczas totalny.

Wtedy mówimy ze smutkiem i żalem:

„+ Wsie pagibli „

 

Proszę spojrzeć poniżej na podstawowe klasyfikacje katastrof lotniczych wg IAA i ICAO

Zagadka nie do „rozgryzienia” ,  A do rozwiązania

 -„Walnęło i urwało się” PO ZDERZENIU Z "FERALNĄ BRZOZĄ"-

oczywiście skrzydło :

Ekspert rzeczoznawca wypadków lotniczych w mediach RP - oficjalny Przedstawiciel RP wg Załącznika nr13 ICAO Komisji Millera przy MAK.

A gdzie wyciekło nie wątpliwie palne paliwo lotnicze Nafta lotnicza JET-A1 – produkcji m.inn. LOTOS Gdańsk – To Bóg raczy wiedzieć!.

Właśnie z tych „rurek” jak na fotografii!

Tak po drodze ? – w ostatnich sekundach trajektorii lotu.

Zdjęcie 1 Na miejscu katastrofy? Siewiernyj Airport Smolensk?

Wyparowało na "pobojowisku" po upadku 80 tonowej konstrukcji w tym 8-11 ton paliwa lotniczego w niespełna 15 minut i nawet chrust się nie zapalił.? Szkoda było paru "Kaboków budowlanych" nafty i jeden benzyny na rozpałkę?! Nie Ci którzy próbowali by to zrobić poszli by z dymem


A GDZIE ŻLEB, A GDZIE OGIEŃ – MIEJSCE WYPALENIA PALIWA I ELEMENTÓW PALNYCH W TYM RÓWNIEŻ I CIAŁ OFIAR WYPADKU !,

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22&LLID=51

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&LLID=51&LLTypeID=2

http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm

 

http://accidents-ll.faa.gov/


http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/47620000/jpg/_47620776_jex_657918_de27-1.jpg

Polish President Lech Kaczynski dies in plane crash

http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm


http://www.jacdec.de/

http://www.jacdec.de/news/years/ALL2010.txt

DATE: 10.04.2010 LOCAL TIME:  10:56 LOCATION:  Smolensk-North Air Force Base area (XUBS)

 LOCATION GOOGLE MAPS   COUNTRY:  Russia

AIRLINE:  Polish Air Force  TYPE:  Tupolev Tu-154M REGISTRATION:  101    PHOTO  C/N:  90A837 AGE:  19 y + 9 m

OPERATION:  NRV FLIGHT No.:  - FROM:  Warsaw TO:  Smolensk VIA: -

OCCUPANTS:  PAX:  88 CREW:  8 

 FATALITIES:  PAX:  88  CREW:  8  OTHER: 0

 INJURIES:  PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0

 DAMAGE TO AIRCRAFT:   destroyed 

 JACDEC SPECIAL ACCIDENT REPORT - Polish Air Force  Tupolev Tu-154M  "101"

  (Photo: vesti.ru)(Photo: C. Wolf 08-04-2010)

NOTE: This accidents marks the 59th hull loss of a Tupolev Tu-154. The last fatal accident of this type occured on 15th July 2009 in Iran.

 

SOURCE(S):  Reuters + BBC + Vesti(Ru) + DailyMail + ASN + Interfax(Ru) + AviationHerald  

 

http://www.jacdec.de/media/ASC/2010_SAMPLE_STANDARD_CHECK.pdf

http://www.jacdec.de/media/pdf/Country%20Safety%20Check_Honduras.pdf

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm

 

Footage from the scene shows firefighters at work amid the wreckage

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/47620000/jpg/_47620776_jex_657918_de27-1.jpg

Polish President Lech Kaczynski dies in plane crash

 

http://www.amazon.com/gp/reader/1257024477/ref=sr_1_1?p=S00G&keywords=TU154M+PLF101&ie=UTF8&qid=1324169351#reader_1257024477

 

http://img686.imageshack.us/img686/7930/presidentcrash.jpg

 

http://aviation-safety.net/database/record_map.php?id=20100410-0

 

 

http://bi.gazeta.pl/im/9/7756/m7756789.jpg

 

Lotnisko wojskowe Smoleńsk-Siewiernyj – Wikipedia, wolna ...

pl.wikipedia.org/wiki/Lotnisko_wojskowe_Smoleńsk-Siewiernyj

Blokuj wszystkie wyniki z pl.wikipedia.org

Lotnisko wojskowe Smoleńsk-Siewiernyj (Smoleńsk-Północny, ros. военный аэродром Смоленск-Северный) – nieczynne lotnisko w dawnej bazie lotniczej Sił ...

Infrastruktura - Historia - Procedury obowiązujące na lotnisku - Zobacz też

  Długość pasa startowego i do lądowanie: 2500 m

Lotnisko wojskowe Smoleńsk-Siewiernyj

Właściciel lub zarządca

Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej[1] (jednostka wojskowa nr 06755[2])

Rok otwarcia

lata 20. XX wieku

Kod IATA

brak[3]

Kod ICAO

brak[4]

Miasto

Smoleńsk Rosja

Strefa czasowa

UTC +3/+4

Współrzędne

54° 49' 29" N
32° 01' 34" E

Wysokość

255 m n.p.m.

Drogi startowe

Kierunek 08/26:

beton,2500 m

 

 


 

A GDZIE precyzyjne  ZDJĘCIA Z MIEJSCA WYPADKU LOTNICZEGO  udokumentowane: techniką zdjęć lotniczych i lokalizacją laserową GPS położenia miejsc szczątków i OFIAR WYPADKU

Oficjalne formalne dochodzenie przyczyn katastrofy lotniczej TU-154M PLF101 w locie Departure Warsow Chopin EPWA > HUBS Sieviernyj Smoleńsk Baza Wojskowa zostało zamknięte tak po stronie Rosyjskiej – Komitet MAK ICAO

 

http://www.amazon.com/gp/reader/1257024477/ref=sr_1_1?p=S00G&keywords=TU154M+PLF101&ie=UTF8&qid=1324169351#reader_1257024477

http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/finalreport_eng.pdf

 

 
 
 

 

jak i Polskiej:

Państwowa Komisja Bdania Wypadków lotniczych pod Przewodnictwem Ministra Jerzego Millera.

http://mswia.datacenter-poland.pl/FinalReportTu-154M.pdf


 

Dołączył do tego Komitet NTSB USA publikując Raport No:


Zdjęcie 2 str.1 Raportu NTSB na wniosek MAK ICAO – godzinakatastrofy 06:56 UTC


Zdjęcie 3 str.2 Raportu NTSB na wniosek MAK ICAO – godzinakatastrofy 06:56 UTC

 


Zdjęcie 4 str.3 Raportu NTSB na wniosek MAK ICAO – godzinakatastrofy 06:56 UTC

 


Zdjęcie 5 str.4 Raportu NTSB na wniosek MAK ICAO – godzinakatastrofy 06:56 UTC

 


Zdjęcie 6 str.5 i ostatnia  Raportu NTSB na wniosek MAK ICAO –godzina katastrofy 06:56 UTC

 

https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=3c4862179a&view=att&th=133ea1c7733082e5&attid=0.1&disp=inline&realattid=f_g

 

http://www.ntsb.gov/aviationquery/AccList.aspx?month=4&year=2010

http://www.ntsb.gov/aviationquery/brief2.aspx?ev_id=20100429X00503&ntsbno=ENG10RA025&akey=1

http://www.ntsb.gov/aviationquery/index.aspx

http://www.ntsb.gov/avdata/

http://www.ntsb.gov/avdata/eadmspub.pdf

http://www.ntsb.gov/aviationquery/index.aspx

 

http://www.asias.faa.gov/portal/page/portal/asias_pages/asias_home/

http://www.asias.faa.gov/portal/page/portal/asias_pages/asias_home/

 

http://accidents-ll.faa.gov/

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22&LLID=51

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&LLID=51&LLTypeID=2

 

http://accidents-ll.faa.gov/

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3

http://aviation-safety.net/database/airport/airport.php?id=XUBS#general

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20100410-0

Photo of Tupolev 154M 101

http://aviation-safety.net/photos/accidents/750/20100410-0-C-d-2-750.jpg

http://aviation-safety.net/photos/displayphoto.php?id=20100410-0&vnr=2&kind=C

 

http://aviation-safety.net/photos/aircraft/750/20100410-0-P-d-1-750.jpg

http://aviation-safety.net/photos/displayphoto.php?id=20100410-0&vnr=1&kind=PC

 

Type:Tupolev 154MPhotographer:© Ger BuskermolenRegistration:101Date:25 OCT 2007Operator:Polish Air ForceTaken at:Amsterdam-Schiphol International Airport (AMS/EHAM)

 

 

Accident description

languages: English Français ' alt=Nederlands border=0 v:shapes="_x0000_i1070"> Deutsch Espanol

Share45

Status:

Final

Date:

10 APR 2010

Time:

10:41

Type:

Tupolev 154M

Operator:

Polish Air Force

Registration:

101

C/n / msn:

90A837

First flight:

1990

Total airframe hrs:

5143

Cycles:

3899

Engines:

3 Soloviev D-30KU-154-II

Crew:

Fatalities: 8 / Occupants: 8

Passengers:

Fatalities: 88 / Occupants: 88

Total:

Fatalities: 96 / Occupants: 96

Airplane damage:

Destroyed

Airplane fate:

Written off (damaged beyond repair)

Location:

ca 1 km E of Smolensk Air Base (Russia) show on map

Phase:

Approach (APR)

Nature:

Military passenger

Departure airport:

Warszawa-Okecie Airport (WAW) (WAW/EPWA), Poland

Destination airport:

Smolensk Air Base (XUBS), Russia

 

<object id="swfclipnull" width="421" height="316" type="application/x-shockwave-flash" data="http://player.grabnetworks.com/swf/cube.swf?a=null&amp;m=1357195"> <param name="movie" value="http://player.grabnetworks.com/swf/cube.swf?a=null&amp;m=1357195"/> <param name="allowScriptAccess" value="always"/> <param name="base" value="." /> <param name="wmode" value="transparent"/> <param name="allowfullscreen" value="true"/></object>   

http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/finalreport_eng.pdf

http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/finalreport_eng.pdf

http://mswia.datacenter-poland.pl/FinalReportTu-154M.pdf

http://aviation-safety.net/database/airport/airport.php?id=XUBS#general

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20100410-0

 

Photo of Tupolev 154M 101

http://aviation-safety.net/photos/accidents/750/20100410-0-C-d-2-750.jpg

http://aviation-safety.net/photos/displayphoto.php?id=20100410-0&vnr=2&kind=C

 

Obraz portal medialny:

- jako JEDEN Z PIERWSZYCH A MOŻE I pierwszy:

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm


Footage from the scene shows firefighters at work amid the wreckage

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/47620000/jpg/_47620776_jex_657918_de27-1.jpg

Polish President Lech Kaczynski dies in plane crash

Co prawda bez ścieżki dźwiękowej Autora Sławomira Wiśniewskiego vel Slawomir Sliwinski – autor nie oprotestował do dzisiaj swoich nabytych praw własności oraz całkowite zachwianie przekazu medialnego.

Zabrakło przecież słów: „Czarna skrzynka samolotu który się rozbił …”

„Ja pierdolę, to nasz…” .

 

 http://www.youtube.com/watch?v=QUsnyYrHE3I

ja pierdole to nasz - nagranie montażysty Telewizji Polskiej

 

Przesłane przez platffus dnia 15 kwi 2010

pierwsze chwile po katastrofie, nagranie montażysty Telewizji Polskiej Sławomira Wiśniewskiego.

Widział samolot, który bardzo nisko, z przechylonym lewym skrzydłem, podchodził do lądowania. Po chwili usłyszał huk i zobaczył błyski ognia.
/za mediafm.net/

Sławomir Wiśniewski natychmiast pojawił się na miejscu katastrofy, jeszcze przed przybyciem służb ratowniczych. Udało mu się zarejestrować jedną z czarnych skrzynek, a także fragmenty rozbitego samolotu. W nagraniu uderza przejmująca cisza na chwilę przed przybyciem ratowników. O tym, że rozbił się polski samolot, autor nagrania zorientował się w trakcie rejestracji zdjęć.

 

A tak byliśmy już bardzo blisko „PRAWDY”. Szkoda, wielka szkoda.

 

 


Na miejscu "Kriszenija"


Obraz miejsca "kriszenija" z lotu ptaka


Obraz miejsca " kriszenija" z lotu ptaka


Obraz miejsca kriszenija z lotu ptaka Precyzyjny; obraz Dostęp poprzez Digital Globe – satelita firmy komercyjnej. Data wizualizacji 12 kwietnia 2010 roku.

 A gdzie helikopter z dnia 10 kwietnia 2010 roku. Co się stało z tymi obrazami?


Ciąg dalszy inscenizacji miejsca katastrofy.


Zdjęcie 7 Obraz satelitarny Platforma NASA Aqua/MODIS dzień 10 kwietnia 2010 roku, godziny przedpołudniowe wg UTC

1.    http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm

 

Footage from the scene shows firefighters at work amid the wreckage

 

http://img686.imageshack.us/img686/7930/presidentcrash.jpg

1.    http://aviation-safety.net/database/record_map.php?id=20100410-0

 

2.    http://www.jacdec.de/

http://www.jacdec.de/news/years/ALL2010.txt

DATE: 10.04.2010 LOCAL TIME:  10:56 LOCATION:  Smolensk-North Air Force Base area (XUBS)

 LOCATION GOOGLE MAPS   COUNTRY:  Russia

AIRLINE:  Polish Air Force  TYPE:  Tupolev Tu-154M REGISTRATION:  101    PHOTO  C/N:  90A837 AGE:  19 y + 9 m

OPERATION:  NRV FLIGHT No.:  - FROM:  Warsaw TO:  Smolensk VIA: -

OCCUPANTS:  PAX:  88 CREW:  8 

 FATALITIES:  PAX:  88  CREW:  8  OTHER: 0

 INJURIES:  PAX: 0 CREW: 0 OTHER: 0

 DAMAGE TO AIRCRAFT:   destroyed 

 

JACDEC SPECIAL ACCIDENT REPORT - Polish Air Force  Tupolev Tu-154M  "101"

 

 

(Photo: vesti.ru)(Photo: C. Wolf 08-04-2010)

NOTE: This accidents marks the 59th hull loss of a Tupolev Tu-154. The last fatal accident of this type occured on 15th July 2009 in Iran.

 

SOURCE(S):  Reuters + BBC + Vesti(Ru) + DailyMail + ASN + Interfax(Ru) + AviationHerald  

 

http://www.jacdec.de/media/ASC/2010_SAMPLE_STANDARD_CHECK.pdf

http://www.jacdec.de/media/pdf/Country%20Safety%20Check_Honduras.pdf


 

http://www.youtu.be/watch?v=QxipV07Goc0&feature=related

 

 

Chcemy Prawdy - Andrzej Rosiewicz

Przesłane przez targowica9 dnia 13 sty 2011

ścieżka dźwiękowa z albumu Zakazane Piosenki CD3

Kategoria:

Muzyka

Tagi:

*     chcemy

 

*     prawdy

 

*     rosiewicz

 

*     prawda

 

*     targowica9

 

*     patriotycznie

 

*     smoleńsk

*     katastrofa

 

*     muza

 

*     andrzej

 

*     chlopcy

 

*     radarowcy

 

*     najwięcej

 

*     witaminy

Licencja:

Standardowa licencja YouTube

 

  

Smolensk – „Wsiepagibli”

W katastrofach lotniczych bardzo często giną ludzie.

Giną szczególnie wtedy kiedy ma miejsce rozległy pożar i z powodu braku możliwości podjęcia akcji ratowniczej i gaśniczej. Ci ludzie giną w płomieniach.

Obraz zniszczeń jest wówczas totalny.

Wtedy mówimy ze smutkiem i żalem:

„+ Wsie pagibli „

Proszę spojrzeć poniżej na podstawowe klasyfikacje katastrof lotniczych wg IAA i IACEO

Zagadka nie do „rozgryzienia” ,  A do rozwiązania

 -„Walnęło i urwało się” PO ZDERZENIUZ FERALNĄ BRZOZĄ-

oczywiście skrzydło :

Ekspert rzeczoznawca wypadków lotniczych w mediach RP - oficjalny Przedstawiciel RP wg Załącznika nr13 ICAO Komisji Millera przy MAK.

A gdzie wyciekło nie wątpliwie palne paliwo lotnicze Nafta lotnicza JET-A1 – produkcji m.inn. LOTOS Gdańsk – To Bóg raczy wiedzieć.

 

Właśnie z tych „rurek” jak na fotografii!

 

Tak po drodze ? – w ostatnich sekundach trajektorii lotu.

Zdjęcie 8. Siewiernyj, wrak ale skąd?, widoczne przewody paliwowe. Data zobrazowania 11 kwietnia 2010 roku godzina 18:17:10 czasu lokalnego

Wyparowało na pobojowisku po upadku 80 tonowej konstrukcji 8-11 ton paliwa lotniczego w niespełna 15 minut i nawet chrust się nie zapalił.? Szkoda było paru Nabokow nafty i jeden benzyny?!

epa02110641

 

A GDZIE ŻLEB, A GDZIE OGIEŃ – MIEJSCE WYPALENIA PALIWA I ELEMENTÓW PALNYCH W TYM RÓWNIEŻ I CIAŁ OFIAR WYPADKU !,

 

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=22&LLID=51

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&LLID=51&LLTypeID=2

http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm

 

http://accidents-ll.faa.gov/

http://accidents-ll.faa.gov/index.cfm

Klasyfikacje podstawowe katastrof lotniczych wg FAA

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3

You Are Here: Accident Threat Categories

Bird Hazards

Cabin Safety / Hazardous Cargo

Flight Deck Layout / Avionics Confusion

Crew Resource Management

Fuel Exhaustion

http://accidents-ll.faa.gov/ll_main.cfm?TabID=3&CategoryID=21

 

Fuel ExhaustionPhoto: United Airlines flt #173
Photo: United Airlines flt #173
DC-8-60
December 28, 1978
Portland, OR

Fuel exhaustion and the subsequent loss of thrust from more than one engine, and potentially all engines, is often a catastrophic event. Although transport airplanes are capable of controlled flight during an all-engine out event, the high descent speeds and absence of a safe landing area, result in approximately half of the all-engine out events that have occurred in recent years to be crashes with substantial loss of life. The reasons for fuel exhaustion range from undiscovered fuel leaks, fuel system mismanagement, navigation errors (e.g. being lost), inattention to the fuel gauges, and other reasons.

 

Fuel Tank Ignition

Fuel Tank IgnitionPhoto: Trans World Airlines flt #800
Photo: Trans World Airlines flt #800
B747-100
July 17, 1996
Long Island, NY

Aviation fuel tank safety has been predicated upon the absence of any form of heat or spark within the fuel tank ullage space that could ignite fuel. While this approach has been fairly successful, several fuel tank explosions over the last 20 years has caused this strategy to be called into question. The accidents included in this category have been instrumental in shaping the safety requirements currently being applied, and are helping determine alternative approaches which may be applied to future

 

Inclement Weather / Icing

Incorrect Piloting Technique

In-flight Upsets

Lack of System Isolation / Segregation

Landing / Takeoff Excursions

Landing / Takeoff ExcursionsPhoto: Continental Airlines flt #603
Photo: Continental Airlines flt #603
DC-10-10
March 1, 1978
Los Angeles, CA

Takeoff or landing runway excursions have historically been a factor in a number of high profile accidents. High energy departures from the end, or sides of a runway during takeoff or landing have, on numerous occasions, had catastrophic results. In response to runway excursion accidents, the industry has adopted new criteria both operationally, and in certification requirements, to mitigate the occurrence rate of runway excursions, and to alleviate the catastrophic effects should an excursion occur.

 

United Airlines Flight 227, Boeing Model 727-22, N7030U

Photo of United Airlines 727
Photo of United Boeing Model 727

Location: Salt Lake City (SLC), Utah

Date: November 11, 1965

 

United Airlines Flight 227, a Boeing 727, crashed during an attempted landing at Salt Lake City Airport. The captain failed to recognize and arrest an excessive sink rate on final approach, resulting in a touchdown 335 feet short of the runway. The main landing gear sheared off, causing a breach in the fuselage, and the airplane caught fire while sliding down and off the right side of the runway. Failure of the main landing gear ruptured fuel lines and generator leads, causing the fire. The entire roof and cabin area forward of the fuselage breach was consumed by fire. Of the 85 passengers aboard, there were 43 fatalities. All six crew members survived. The Civil Aeronautics Board (CAB) determined that the accident was survivable - none of the passengers sustained any traumatic injuries that would have precluded their escape. The 43 fatalities were attributed to the fire caused by the broken fuel line. The CAB also established that similar future events could not be ruled out, and that the airplane should be designed to have a higher degree of survivability in these types of events.

 

Midair / Ground Incursions

Pressurization / Decompression Failures

Uncommanded Thrust Reversal

Uncontrolled Fire

Windshear

Readers & Viewers: Flash Player | PDF Reader | MS Word Viewer | MS PowerPoint Viewer | MS Excel Viewer | WinZip

 

http://www.asias.faa.gov/portal/page/portal/asias_pages/asias_home/

http://www.ntsb.gov/aviationquery/index.aspx

http://s48.radikal.ru/i120/1004/3a/5b58462f20d6.jpg

Zdjęcie 9 Docent Amielin i jego chlebodawcy – wyniki pracy i publikacja Pancernej Brzoy jako źródła nieszczęścia. Wydawcy w Polsce Pruszyński – S-ka

http://www.pprune.org/rumours-news/411701-polish-government-tu154m-crash-2.html

 

* TEN złom nie leciał samodzielnie w powietrzu Departure EPWA –HUBS > 1 h 15 min*

Tak to sobie leżą te części konstrukcji płatowca rozczłonkowane w drobny MAK na miejscu „kryszienija”

Niby wszystko się zgadza tylko jedna mnie rzecz mocno zastanawia;

Jeśli samolot był w locie ponad 1h (jedną godziną) to nawet jak samochód panny młodej i pana młodego – świeżutki umyty na ceremonię zaślubin aby dowieźć Nowożeńców do ołtarza w kościele lub przed oblicze mecenata ich związku w USC – pałacu ślubów. Dalej po słowie TAK, już tylko pieczątki i Samo życie.

Pozostawia  - Ślady eksploatacyjne

 

Posiadacie Państwo jako dobry gospodarz dwa samoloty do przewozu VIP-ów TU-154M. Wiadomo prestiż, na którym jakoś w tej chwili nikomu nie zależy – ale przede wszystkim potrzeba szybkiej i bezpiecznej komunikacji na ważne spotkania międzynarodowe.

Jeden statek powietrzny używacie – leci z Dob®ą Załogą tam gdzie powinien w danym czasie Być Przywódca Narodu: Pan Prezydent czy Pan Premier, a drugi stoi sobie spokojnie na płycie Chopin Airport EPWA- lotnisko wojskowe 36 Pułku Lotnictwa Transportowego: przygotowany, czyściutki i umyty i stanowi zgodnie z Instrukcją „Head „ zabezpieczenie lotu tego pierwszego.

Rozpoczynamy lot mając wszystko dopięte na „Ostatni Guzik”.

http://www.pprune.org/rumours-news/411701-polish-government-tu154m-crash.html

 

Stary 10 kwietnia 2010, 12:35

  # 70 ( permalink )

Squawk_ident

 

Zarejestrowany: styczeń 2001

Lokalizacja: Francja

Posty: 90

Taf / METAR

 

Wydaje się, że Smoleńska nie ma kodu ICAO, ale tylko IATA jeden. 
No METAR lub TAF jest dostępna z wyjątkiem raport o nazwie synop ze szczególnym kodowania.
 ID WMO Smoleńska jest 26781, a jedynie informacje, które mogłyby znaleźć się poniżej: SYNOPS z 26781, Smoleńsk (Rosja) SI 04.10.2010 09:00 -> AAXX 10091 26781 41396 80904 10027 20022 39956 40253 54000 71042 886 / / 333 88707 = SM 04.10.2010 06:00 -> AAXX 10061 26781 91403 10009 20009 31/93 39956 40255 53003 74540 333 20005 = SI 04.10.2010 03:00 -> AAXX 10031 26781 41996 01102 10005 21006 39953 40253 54000 siedemdziesięciu jedno tysięcy trzysta trzydzieścitrzech 55074 =SM 04.10.2010 00:00 -> AAXX 10001 26781 42997 01402 10030 21005 39953 40250 54000 = SI 04.09.2010 21:00 -> AAXX 09211 26781 42997 71402 10061 21005 39953 40247 53003 87030 = SM 04/09/2010 18:00 -> AAXX 09181 26781 32997 01102 10092 20002 39950 40241 54000 333 10160 = SI 04.09.2010 15:00 -> AAXX 09151 26781 42597 31304 10141 21002 39950 40235 57015 83200 = SM 09 / 04/2010 12:00 -> AAXX 09121 26781 42597 31103 10139 20029 39965 40250 57012 83200 = Źródła: Ogimet.com / / lub metaf2xml: parse i dekodowania METAR, TAF, a SYNOP i jest przechowywana jako XML . za dekodowanie lub: meteorologicznych Resources - SYNOP wciąż próbują rozszyfrować ... 

 

Squawk_ident

 

Zarejestrowany: styczeń 2001

Lokalizacja: Francja

Posty: 90

SYNOP dekodowania

 

201004100600 Aaxx 10061 26781 91403 10009 20009 31/93 39956 40255 53003 74540 333 20005 = 4.10.10 0600 UTC / Prędkość wiatru w metrach na sekundę / Smoleńska / Opady Nil / Załogowe Station / Cloud bazy Nieznany / Widoczność 0,5 km / Sky Obscured / Wiatr 140 / 3 MPS / Temp +0.9 / +0.9 / QFE 995.6/QNH 1025,5 / Nosig / Fog / niebo niewidoczny / bez zmian / Poprzednia Fog Pogoda / 8 Octas Stratus / Min Temp Na Poprzednia 24h +0,5 / / 

 

Wiemy o pogodzie , tylko nie wiemy co nas czeka…

Trzy silniki TU154M Sołowiewhttp://pl.wikipedia.org/wiki/Tu-154

Producent

Tupolew

Typ

samolot komunikacyjny średniego zasięgu

Konstrukcja

metalowa (duralowa), półskorupowa,

podwozie chowane, trójwózkowe, z kołem przednim

Załoga

2 pilotów, 1 nawigator, 1 mechanik pokładowy

Historia

Data oblotu

4 października 1968

Lata produkcji

1968–2001[1], 2003–ciągle trwa[2]

Egzemplarze

1015

Liczba wypadków
 • w tym katastrof

106
66 (2739 ofiar śmiertelnych)[3]

Dane techniczne

Napęd

3 x silniki turbowentylatorowe Sołowiow D-30KU-154

Ciąg

3 × 103 kN

Wymiary

Rozpiętość

37,55 m

Długość

47,9 m

Wysokość

11,4 m

Powierzchnia nośna

201,5 m²

Masa

Własna

55,3 t

Startowa

102 t

Osiągi

Prędkość maks.

950 km/h

Prędkość minimalna

235 km/h

Pułap

11 000 m

Zasięg

6600 km

Dobieg

2100 m

 

Potężne3 x silniki turbowentylatorowe Sołowiow D-30KU-154w czasie lotu emitują tony spalin – aerozole m.inn. sadzę – efekt spalania w wysokiej temperaturze nafty JET-A1 , W warunkach domowych widać to0… na szkle lampy naftowej

Zawody o Replikę Lampy Ignacego Łukasiewicza 2011 ...

www.krotkofalowcy.org/index.php?...lampy-ignacego...

wtorek, 27 września 2011 07:28. 22 października 2011 r. w miejscowości Bóbrka koło Krosna odbędzie się spotkanie podsumowujące tegoroczne zawody o ...

 

http://www.krotkofalowcy.org/index.php?option=com_content&view=article&id=240:zawody-o-replik-lampy-ignacego-ukasiewic.

 

Dwa z nich z prędkością naddźwiękową wypływu spalin omiatają tylną część kadłuba pozstawiając charakterystyczne plamy. I nie ma co  ukrywać, że okresowo trzeba myć „ten tyłek”  wodą z detergentem.

Sadza mocno przylega, a poza tym jest "tłusta".

 

 

I możliwość:

Czyżby wnikliwi „badacze” na pobojowisku w Smoleńsku 300 m od pasa Runway lotniska Sieviernyj natychmiast w pierwszej kolejności przystąpili do tych prac z wiadrem z wodą + 3 łyżki detergentu. Najbardziej skuteczny w zmywaniu sadzy jest „Ludwik” znany wszystkim gosposiom na całej Ziemi. „Cifa” chociaż jest bardzo skuteczny bym absolutnie nie polecał!. Jest bardzo aktywny powierzchniowo i żaden lakier nie zachowałby swoich cech pierwotnych.

I otóż to z wiadrem wody i „mopem” w garści na tyczce teleskopowej.

Jakie ładne zdjęcia – nieprawdaż.

II możliwość

te szczątki nie są  elementami statku powietrznego który, kilkanaście godzin temu odbył rejs lotniczy Deperture via Warsow EPWA > Smolensk XUBS….

Przy czym na skutek katastrofy Accident klasy A1 do tego drugiego docelowego miejsca podróży, już nie doleciał. Po drodze miało miejsce tragiczne w skutkach wydarzenie lotniczne . „Wsie pagibli” 97 (96 Ofiar katastrofy)

Nie widać na elementach śladów pożaru w tym miejscu, gdzie konieczna by  była akcja gaśnicza pianą gaśniczą po ciśnieniem.

 


Zdjęcie 10 Miejsce katatastrofy, ujęcie tylnej odwróconej części kadłuba

 

Zdjęcie 11 Miejsce katatastrofy, ujęcie tylnej odwróconej części kadłuba


Zdjęcie 12 Miejsce katastrofy, ujęcie tylnej odwróconej części kadłuba.Badacze na miejscu – Konsultacje robocze


Zdjęcie 13 Miejsce katastrofy, ujęcie tylnej odwróconej części kadłuba.Badacze na miejscu – Konsultacje robocze ciąg dalszy.

 

http://www.planesvideo.cz/?dl_id=219

TUTAJ LOT DO PRAGI:

http://uk.search.yahoo.com/search;_ylt=A7x9QbvdFO1O8BsAttNLBQx.;_ylc=X1MDMjExNDcxNzAwMwRfcgMyBGFvAzAEZnIDY3JtYXMEaG9zdHB2aWQDZHFwWG1sZjRjQWhEZ1lWT1RtczFHZ2o4VDdqd2drN3RGTjBBQlVxdwRuX2dwcwMwBG5fdnBzAzAEb3JpZ2luA3NycARxdWVyeQNZT1VUVUJFIExPVCBETyBQUkFHSSB0dTE1NG0gMTAxBHNhbwMxBHZ0ZXN0aWQDVUswNjUw?p=YOUTUBE+LOT+DO+PRAGI+tu154m+101&fr2=sb-top&fr=crmas&rd=r1

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=gbPhN366uPY

Chlopcy z 36. Pulku w Pradze--Tu-154 '101'--April 8, 2010

 

Rezerwa : http://www.youtube.com/watch?v=DYOuYDGIuMk

 

 

Przesłane przez Amazonkamikaze dnia 22 maj 2010

Zobaczcie ladowanie '101' w wykonaniu naszych chlopcow z 36. Pulku w Pradze, czyli '101' siada, jak to mowimy, na '102' !! Klasa!

"Piloci na pewno nie popełnili błędu w Smoleńsku"

Wykluczam winę pilotów w smoleńskiej tragedii - mówi były pilot wojskowy Aleksander Koronczyk, który od samego początku zajmuje się katastrofą 10 kwietnia. To właśnie on - pracownik smoleńskiego lotniska Siewiernyj - odnalazł godło z prezydenckiego samolotu i przekazał je Polsce. Równo miesiąc po tragedii rozmawiał z nim w Smoleńsku korespondent RMF FM Przemysław Marzec.

Major Aleksander Koronczyk, który doskonale zna lotnisko Siewiernyj, nie wierzy w błąd pilota Tu-154 M. Mówić o błędzie pilota to obelga. Widziałem, jak 7 kwietnia podchodził i lądował tym samolotem dowódca załogi. To była koronkowa robota. Nawet należy powiedzieć teraz rodzinom, kiedy oskarżają pilotów, że to po prostu nieprawda. Ci piloci byli doskonale wyszkoleni. Należy znaleźć przyczynę tego, dlaczego ten samolot tam się znalazł - mówi. Zaznacza, że winy należy szukać wśród załogi lotniska.

Były lotnik twierdzi, że najważniejsze pytanie, na które wciąż nie ma odpowiedzi, brzmi: "Dlaczego samolot znalazł się tak nisko?". Koronczik, który wielokrotnie oglądał fragmenty prezydenckiego tupolewa, twierdzi, że była niewielka szansa na ratunek - natychmiast po uszkodzeniu skrzydła należało posadzić samolot na ziemi.

http://www.rmf24.pl/raport-lech-kaczynski-nie-zyje-2/kaczynski-fakty/news-pil...

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=HlVnx1sfkhI&feature=related

Słowaccy piloci pokazali, że możliwy jest manewr touch-and-go tym samolotem.mp4

 

Przesłane przez slawektor dnia 17 sty 2011

Polscy eksperci ustalili, że to kapitan tupolewa Arkadiusz Protasiuk wydał komendę "odchodzimy", gdy samolot zszedł na wysokość 100 metrów, i wraz z drugim pilotem rozpoczął wtedy wyprowadzanie maszyny.
29 maja 2010 słowaccy piloci pokazali w Piestanach nie tylko możliwość przejścia samolotu tego typu na bardzo małej wysokości nad ziemią i podniesienie go powtórne, ale także wykonanie klasycznego manewru touch-and-go.

  


Zdjęcie 14 Kadr z oficjalnego filmu przylotu TUTKI w dniu 7 kwietnia 2010 roku. Wtedy to było możliwe?

 

A GDZIE OSMOLENIA CHOCIAŻBY OD SPALIN CZĘŚCI OGONOWEJ W OSTATNIM LOCIE plf101 NIE MÓWIĄC  O POŻARZE –do prezentacji „użyto „Ludwika”??? !!!

 

http://www.youtube.com/watch?v=aybaIMyagX0&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=aybaIMyagX0&feature=related

 

Lądowanie tupolewa w dniu 7 kwietnia 2010

 

 

 

Przesłane przez ForumAcontrario dnia 9 kwi 2011

·       

Acontrario.pl - Zapis lądowania tupolewa w dniu 7 kwietnia z delegacją rządową wykonany przez służby prasowe gubernatora Smoleńska.

·      

 Kategoria:

·       Wiadomości i polityka

·       Tagi:

 

 

 

·       Licencja:

·       Standardowa licencja YouTube

  

W dziale Literatura piękna - polecam:

 

Showing 1 Result


1.

Product Details

 

 

Air Crash Investigations: Polish President Dies In Air Crash The Crash of Polish Air Force Flight 101 by Igor Korovin(Paperback - Mar 13, 2011)

Buy new: $26.35


8 new from $22.35 1 used from $25.09 

Get it by Tuesday, Dec 20 if you order in the next 42 hours and choose one-day shipping.

Eligible for FREE Super Saver Shipping.

Excerpt - Page 3: "... flight PLF 101 Category "A" on Tu-154M tail number 101 ..." See a random page in this book.

Books: See all items

 

http://www.amazon.com/gp/reader/1257024477/ref=sr_1_1?p=S00G&keywords=TU154M+PLF101&ie=UTF8&qid=1324169351

http://www.amazon.com/gp/reader/1257024477/ref=sr_1_1?p=S00G&keywords=TU154M+PLF101&ie=UTF8&qid=1324169351#reader_1257024477

http://www.amazon.com/dp/1257024477/ref=rdr_ext_book

amazon.com

 
 

Shop All Departments

 
 
 



Początek formularza

 
 

Quantity:

or

Sign in to turn on 1-Click ordering.

or

 

 

Amazon Prime Free Trial required. Sign up when you check out.Learn More

 

 

 
 
 
 

More Buying Choices

9 used & new from $22.35

Have one to sell?Sell yours here

 

Share

 

Air Crash Investigations: Polish President Dies In Air Crash The Crash of Polish Air Force Flight 101

 
 

 

Share your own customer images

 

Search inside this book

 
 

Air Crash Investigations: Polish President Dies In Air Crash The Crash of Polish Air Force Flight 101 [Paperback]

Igor Korovin (Author)

Be the first to review this item |Like(0)

 

Price:

$26.35 & this item ships for FREE with Super Saver Shipping.Details

   
 
 

In Stock.
Ships from and sold by Amazon.com. Gift-wrap available.

 

Want it delivered Tuesday, December 20?

Order it in the next 41 hours and 40 minutes, and choose One-Day Shipping at checkout.

Details

Ordering for Christmas? To ensure delivery by December 24, choose FREE Super Saver Shipping at checkout.Read more about holiday shipping.

 

8 new from $22.35 1 used from $25.09

 
 

Dół formularza

Book Description

Publication Date: March 13, 2011

On April 10, 2010 at 10:41 local time, approaching Runway 26 of Smolensk Severny airdrome, a Tupolev-154M aircraft of the State Aviation of the Republic of Poland crashed while conducting a non-regular international flight Plf 101 carrying passengers from Warsaw to Smolensk. The cause of the accident was the failure of the crew to take a timely decision to proceed to an alternate airdrome due to weather conditions at the airport of destination.All 96 persons on board, including Polish President Lech Kaczy

Product Details

 Would you like toupdate product info,give feedback on images, ortell us about a lower price?

 

 

*Moralnie sprawa nie jest zamknięta.

Ludzie Dobrej Woli na Swiecie rozwiążą i tą Zagadkę.

Tego Oczekują od Nas Zabici a także Ich Bliscy. *

 

 

 

W  HOŁDZIE  ŚP. PREZYDENTOWI CZECH  WACLAWOWI HAVEL PRZYJACIELOWI POLSKI I POLAKÓW

DEDYKUJĘ   PRACĘ

Vaclaw Havel Były Przezydent Czech nie Żyje.

{"W całych Czechach świeczki i dzwony po śmierci Havla
Niedziela, 18 grudnia (21:46)
Tysiące zapalonych świeczek i dźwięki dzwonów - tak w niedzielę wieczorem w całych Czechach uczczono pamięć zmarłego byłego prezydenta republiki Vaclava Havla. Ludzie spontanicznie zbierali się na placach miast, by dzielić się smutkiem i wspominać wielkiego Czecha."}

http://fakty.interia.pl/swiat/news/w-calych-czechach-swieczki-i-dzwony-po-smierci-havla,1736114,4

["Na praskim Vaclavskim namesti, pod pomnikiem świętego Wacława, tłum - oprócz zniczy i kwiatów - złożył zdjęcia uśmiechniętego Havla i plakat z opowiadającego o nim filmu dokumentalnego "Obywatel Havel". Obok napisano: "Prawda i miłość!", nawiązując do jego apelu, zgodnie z którym te dwie wartości muszą pokonać kłamstwo i nienawiść."]

"Umarł największy Czech"

"Chwilę później na placu Wacława dominowała już cisza i zaduma. Chwilami przerywał ją śpiew. Zapach świeczek mieszał się z zapachem składanych obok nich kwiatów.

- Zapaliłam świeczkę. Wiele dla mnie znaczył, choć gdy zmienił kraj miałam zaledwie cztery lata - mówiła 25-letnia Hana, która wstała sprzed klombu, na którym palą się znicze.

Stojąca nieco dalej, okryta czeską flagą 20-letnia Jana podkreśliła, że Havel był dla niej symbolem wolności i całego kraju. - Umarł największy Czech - zauważyła".

 

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=QUsnyYrHE3I

ja pierdole to nasz - nagranie montażysty Telewizji Polskiej

 

Przesłane przez platffus dnia 15 kwi 2010

pierwsze chwile po katastrofie, nagranie montażysty Telewizji Polskiej Sławomira Wiśniewskiego.

Widział samolot, który bardzo nisko, z przechylonym lewym skrzydłem, podchodził do lądowania. Po chwili usłyszał huk i zobaczył błyski ognia.
/za mediafm.net/

Sławomir Wiśniewski natychmiast pojawił się na miejscu katastrofy, jeszcze przed przybyciem służb ratowniczych. Udało mu się zarejestrować jedną z czarnych skrzynek, a także fragmenty rozbitego samolotu. W nagraniu uderza przejmująca cisza na chwilę przed przybyciem ratowników. O tym, że rozbił się polski samolot, autor nagrania zorientował się w trakcie rejestracji zdjęć.

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka