Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
3623
BLOG

Lot na XUBS Siewiernyj- Smoleńsk 10.04.2010 roku

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 15

 

 Czyli tylko lot nad kukułczym gniazdem ?!? cz.I

 

 

Wszystko co się wiąże z wizytami Śp. Prezydentem Lechem Kaczyńskim od dnia 8 kwietnia 2010 roku do dnia Jego Tragicznej śmierci owiane jest Smoleńską Mgłą i skrupulatnie ukrywaną głęboką tajemnicą.

 

1.   

Ostatnia wizyta Prezydenta Kaczyńskiego - YouTube

 

 

► 2:12► 2:12

www.youtube.com/watch?v=OK0vqxFCaLU10 Kwi 2010 - 2 minut(y) - Przesłany przez: WilnotekaLT
... przypuszczać, że będzie to ostatnia wizyta zagranicznaPrezydenta RP Lecha Kaczyńskiego ...

2.                              

Prezydent Polski Lechas Kačinskis w Wilnie - YouTube

 

 

► 9:37► 9:37

www.youtube.com/watch?v=u1JkgqU6y2Y8 Kwi 2010 - 10 minut(y) - Przesłany przez: WilnotekaLT
Lech Kaczyński nie będzie na Litwie Lechem Kaczyńskim, tylko Lechasem Kačinskisem. To ...

3.                              

Prezydent Kaczyński opuszcza Wilno www.Wilnoteka.lt - YouTube

 

 

► 2:32► 2:32

www.youtube.com/watch?v=i-f3HGDPH1w15 Kwi 2010 - 3 minut(y) - Przesłany przez: WilnotekaLT
Ja mówię to samo co Janusz Palikot ,że,, Lech Kaczyński ma krew na ... Ludzie - to jest film z powrotu po ...

4.                             Więcej filmów dla zapytania Prezydent Lech Kaczyński na Litwie YouTube »

 Uploaded by WilnotekaLT on 15 Apr 2010

Pierwsza Para Rzeczypospolitej opuszcza Wilno po uroczystościach Millenium Litwy - wówczas po raz ostatni byli razem w rodzinnym mieście ojca pani Marii... Pasażera Nr 1 wita przed wejściem na pokład kpt. Arkadiusz Protasiuk...
Więcej na: www.wilnoteka.lt

 

Jeden z Blogerów i słusznie podniósł problem prezentacji filmu z Wizyty Pana Prezydenta Lech Kaczyńskiego na Litwie:

 

Okazuje się że:

 

1.                             Znaki zapytania związane z wizytą Prezydenta Lecha Kaczyńskiego ...

libor.salon24.pl/318699,znaki-zapytania-zwiazane-z-wizyta-prezyde...

25 Cze 2011 – Uważam, że jest to wywiad na tyle ciekawy, że Pan Jarosław w tym ...Od momentu odjazdu spod siedziby spotkania z prezydent Litwy nie mamy ..... Poza tym w lipcu 2009r. prezydent Kaczyński był na Millenium Litwy z ...

2.                             Wizyta Pierwszej Damy na Litwie - Prezydent Rzeczypospolitej ...

www.prezydent.pl/.../art,288,wizyta-pierwszej-damy-na-litwie.html

6 Lip 2009 – Oficjalna strona Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej ... Najważniejszym punktem uroczystości było odsłonięcie Pomnika Milenium Litwy i ceremonia ... RPPanu Lechowi Kaczyńskiemu w obchodach milenium Republiki ...

3.                             Kochani, Niezapomniani… ŚP. PREZYDENT LECH KACZYŃSKI ...

hej-kto-polak.pl/?p=9504

18 Cze 2011 – Co pan prezydent czuje dziś myśląc o Janie Pawle II? .... Fim został nakręcony jak napisano podczas odlotu z uroczystości Milenium Litwy.

4.                             Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego - WPiA UG ...

prawo.ug.edu.pl/index.php?id=1&p=37

5 Gru 2011 – Uprzejmie informujemy, że Pan Prezydent Rzeczypospolitej ... z okazjiMillenium Litwy, zorganizowana przez Narodową Akademię Nauk ...

5.                             Vigula's Channel - YouTube

www.youtube.com/user/Vigula/feed

Prezydent Kaczyński opuszcza Wilno www. ... Ludzie - to jest film z powrotu po obchodach Millenium Litwy 6go Lipca 2009 roku a nie z wizyty z Kwietnia 2010! ...Gdyby Pan mógł się dowiedzieć jaka to marka/ nr aparatu i podać do informacji ...

 

 

Zginął Prezydent RP

dodane 2010-04-10 (12:22)

 

Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej zginął

Prezydent Lech Kaczyński nie żyje. W Smoleńsku rozbił się samolot prezydenta Kaczyńskiego Tupolew 154-M. - Przy podchodzeniu do lądowania samolot najprawdopodobniej zahaczył o drzewa i rozbił się. Gubernator okręgu smoleńskiego poinformował, że wszyscy pasażerowie zginęli - na pokładzie było ich 88, łącznie z załogą zginęło 96 osób.

TopNews - najpopularniejsze materiały WP.PL

TAGI: lech kaczyński, prezydent, katastrofa, samolot,smoleńsk, tupolew

 

PRZECZYTAJ NA TEN TEMAT:

·                                Lech Kaczyński nie żyje. Katastrofa samolotu - 96 ofiar

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158653,gpage,26,img,12158927,kat,355,title,Zginal-Prezydent-RP,galeria.html

 

Zdjęcie 1

 

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/24916/bor_katastrofa_smolensk_ap512.jpeg

 

Co się za tym kryje?

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158653,kat,355,title,Zginal-Prezydent-RP,wid,14102362,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158653,gpage,2,img,12158840,kat,355,title,Zginal-Prezydent-RP,galeria.html

 

Miejsce katastrofy prezydenckiego samolotu

Prezydent Lech Kaczyński nie żyje. W Smoleńsku rozbił się samolot prezydenta Kaczyńskiego Tupolew 154-M. - Przy podchodzeniu do lądowania samolot najprawdopodobniej zahaczył o drzewa i rozbił się. Gubernator okręgu smoleńskiego poinformował, że wszyscy pasażerowie zginęli - na pokładzie było 96 osób. 

Sławomir Wiśniewski - montażysta TVP jako jeden z pierwszych znalazł się na miejscu wypadku.

TopNews - najpopularniejsze materiały WP.PL

TAGI: katastrofa, prezydent, samolot, rosja, smoleńsk

 

PRZECZYTAJ NA TEN TEMAT:

·                                Lech Kaczyński nie żyje. Katastrofa samolotu - 96 ofiar


zobacz galerię

fot. AP / Mikhail Metzel

opinievideo

AAAdrukuj

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,wid,14102362,galeria.html

Zdjęcie 2

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,2,img,12170017,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/24339/Russia_Poland_President_Plane_Crash__mpiotrowski_wp-sa.pl_2.jpeg


http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,6,img,12170021,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,5,img,12170020,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,7,img,12160455,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,10,img,12160458,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,11,img,12159479,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,10,img,12160458,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,11,img,12159479,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,15,img,12159478,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,17,img,12159481,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,16,img,12159714,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,17,img,12159481,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,20,img,12159485,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,19,img,12159482,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

Miejsce tragedii pod Smoleńskiem

dodane 2010-04-10 (11:27)

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,23,img,12159968,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,24,img,12159483,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,23,img,12159968,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,24,img,12159483,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,25,img,12159486,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,26,img,12159487,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,27,img,12158896,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,28,img,12158895,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

Zdjęcie 3

 

http://wiadomosci.wp.pl/gid,12158518,gpage,22,img,12159484,kat,355,title,Miejsce-tragedii-pod-Smolenskiem,galeria.html

 

Nowe, szokujące informacje ws. katastrofy smoleńskiej

Najwyższy Czas! | dodane 2010-08-02 (10:14)

 

Działania rosyjskiej prokuratury nie mają faktycznie na celu wyjaśnienia przyczyn katastrofy tupolewa, lecz uwiarygodnienie wersji o błędzie pilotów - pisze tygodnik "Najwyższy Czas!". I dodaje, że ma dowody wskazujące, iż prezydent Lech Kaczyński mógł zginąć w wyniku zamachu. 

Wideo

"Chcą wmówić Polakom, że Ruscy zrobili zamach"

 

Wyjaśnienie przyczyn katastrofy smoleńskiej ma fundamentalne znaczenie, ona będzie miała wpływ na życie polityczne przez lata. Zanim jednak sprawa zostanie wyjaśniona, będzie trwała walka polityczna o to, co myślą Polacy. Nie możemy...



Przyczyną upadku Tu-154M był błąd pilota i ekstremalnie trudne warunki do lądowania - tę wersję rosyjski komitet kierowany przez Tatianę Anodinę lansuje jako jedynie słuszną od samego początku śledztwa. MAK od początku wyklucza jakąkolwiek winę Rosjan i podkreśla, że strona rosyjska dochowała wszelkich procedur od samego początku. Już po kilku minutach po tragedii na miejscu pojawiła się bowiem rosyjska ekipa ratunkowa, której niestety nie udało się nikomu pomóc, bowiem żaden z pasażerów nie przeżył. 



 

Zdjęcie 4 Śp. Prezydent Rzeczypospolitej Profesor Lech Kaczyński

Według MAK, Rosjanie dochowali również wszystkich innych procedur: zabezpieczyli zwłoki, zidentyfikowali je, a później przetransportowali do Polski. 

Jednak - jak pisze "Najwyższy Czas!" - wersja wydarzeń oficjalnie przedstawiana przez stronę rosyjską jest mocno wątpliwa. Gazeta weszła w posiadanie zdjęć, wykonanych w miejscu katastrofy przez funkcjonariusza Federalnej Służby Bezpieczeństwa. Zdjęcia te zdobył też polski wywiad. 

Galeria

 

Zginął Prezydent RP

Zginął Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej



Najważniejsze zdjęcie zostało wykonane o godzinie 14.52 czasu moskiewskiego czyli o 12.52 czasu polskiego. Przedstawia zwłoki Lecha Kaczyńskiego leżące wśród szczątków rozbitego samolotu. Zwłoki są w stanie zbliżonym do nienaruszonego, prezydent wygląda jakby spał. 

Według "Najwyższego Czasu!", to zdjęcie obala wiele fałszywych informacji na temat katastrofy. Po pierwsze: dowodzi, że zwłoki prezydenta zostały zidentyfikowane znacznie wcześniej, niż ogłosili to oficjalnie Rosjanie. Bowiem dopiero kilkanaście minut po godzinie 16.00 gubernator obwodu smoleńskiego poinformował opinię publiczną o odnalezieniu zwłok Kaczyńskiego. 

Zdjęcie zwłok Lecha Kaczyńskiego przeczy także opisowi przedstawionemu przez Maksa Kraczkowskiego i Joachima Brudzińskiego, którzy towarzyszyli Jarosławowi Kaczyńskiemu w drodze na identyfikację zwłok. Według nich, ciało prezydenta było dużo bardziej zmasakrowane, niż teraz można zobaczyć na fotografii. 

Wyjaśnienie tej zagadki może być tylko jedno - pisze "Najwyższy Czas!". Zwłoki Lecha Kaczyńskiego najpierw przez ponad 4 godziny leżały nie pilnowane obok wraku samolotu, a później zostały celowo zmasakrowane przez Rosjan! I w takim stanie zobaczyli je dopiero wieczorem posłowie PiS z Jarosławem Kaczyńskim na czele. Nasuwa się więc pytanie: czy zwłoki zmasakrowano po to, aby ukryć prawdziwe okoliczności śmierci polskiego prezydenta? 

Zdjęcie zwłok prezydenta dowodzi również tego, że na miejscu nie ma ani polskich ochroniarzy z BOR, ani nikogo z Rosjan, kto pilnowałby ciała Kaczyńskiego. W oczywisty sposób przeczy to zapewnieniom BOR o dochowaniu procedur (kierownictwo BOR zapewniało, że na miejsce natychmiast przybyli funkcjonariusze BOR, którzy przykryli zwłoki prezydenta marynarką i zapobiegli wykonywaniu zdjęć). 

Wszystkie te niejasności coraz bardziej wskazują na to, że Lech Kaczyński zginął w wyniku zamachu - konkluduje "Najwyższy Czas!".

 

Kiedy cały ten ciąg wydarzeń stanie się odkryty dla społeczności w Polsce i na świecie.

 

http://legacy.icao.int/wacaf/apirg/APIRG16/docs/APIRG16report_en.pdf

 

I. Wirtualny LOT na XUBS

 

http://www.drzewiecki-design.net/indexpl.htm

 

 

Drzewiecki Design Air Transport

Drzewiecki Design Air Transport is an elite charter virtual airline established in 2007. We offer luxury passenger transport and cargo flights to various destinations around the world. Our pilots are known for their professionalism, experience and reliability. Safety is our priority. All our flights take place online on Virtual Air Traffic Simulation Network (VATSIM) and are always booked in the Eurobook system in advance. You may also visit our Flights section or Vataware website to check other statistics for our airline and get some more detailed reports.

There are currently two aircrafts in our fleet: Boeing 737-900ER DDAT (a specially customized, extended range, cargo/passenger version of 739 that can board 40 passengers in a luxury class and up to 16 tons of cargo) and Beechcraft B60 "Duke" - a small turboprop boarding 5 passengers, with a range of over 1100 nautical miles and a cruise speed of 235 knots.

We often organize various Events, including a yearly Virtual Air Picnic in Góraszka EPGO airfield (near Warsaw city in Poland) and DDAT World Flights (very demanding events for the most experienced pilots).

For all virtual pilots there is a Downloads section which is actually a link to the Download section of our Forum (you need to register to view it). This section includes some scenery updates, unofficial upgrades, useful software, rare charts, RNAV procedures and more.

Since June 2009 Drzewiecki Design Air Transport is cooperating with a reputable, world-famous Polish airline - Aztec Airways. Currently Drzewiecki Design Air Transport does not offer any virtual service.

 

http://www.drzewiecki-design.net/stores.htm

 

http://simviation.com/1/search?submit=1&keywords=drzewiecki+design&categoryId=

 

http://www.vatita.net/?dir=ajaxcharts&pagina=charts

 

http://charts.vateud.net/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=40

 


II. Pilotaż na VATSIM

 

http://www.pl-vacc.org/pol3/files.php?d=maps&language=en

 

http://pl-vacc.org/pol3/atc_school/

 

http://www.pl-vacc.org/pol3/index.php

 

http://www.navigraph.com/www/fmsdata.asp

 

 

 Rys. 1 Zagospodarowanie przestrzeni powietrznej

 

 Maps

 File type

 

Effective from

Size

 

NAVIGATION WARNINGS

 

 

 

 

 

General informations

 

 

 

 

 Conversion table NM(ft) <-> km(m) 

 

-- -- ----

75 kB

 

 

FIR WARSZAWA

 

 

 

 

 ACC Sectors 

 

-- -- ----

103 kB

 

 Aerodrome DCT limits 

 

12 JAN 2012

100 kB

 

 Lower RNAV routes 

 

15 DEC 2011

374 kB

 

 Upper RNAV routes 

 

15 DEC 2011

331 kB

 

 

EPWA Warsaw - Chopin Airport

 

 

 

 

 Airport local procedures 

 

12 JAN 2012

286 kB

 

 Airport local procedures (pl) 

 

12 JAN 2012

288 kB

 

 Aerodrome Chart 

 

12 JAN 2012

73 kB

 

 SID RWY 11 - chart 

 

30 JUN 2011

933 kB

 

 SID RWY 11 - description 

 

30 JUN 2011

121 kB

 

 SID RWY 15 - chart 

 

30 JUN 2011

933 kB

 

 SID RWY 15 - description 

 

30 JUN 2011

120 kB

 

 SID RWY 29 - chart 

 

30 JUN 2011

990 kB

 

 SID RWY 29 - description 

 

30 JUN 2011

122 kB

 

 SID RWY 33 - chart 

 

30 JUN 2011

963 kB

 

 SID RWY 33 - description 

 

30 JUN 2011

122 kB

 

 STAR RWY 11 - chart 

 

15 DEC 2011

464 kB

 

 STAR RWY 11 - description 

 

15 DEC 2011

115 kB

 

 STAR RWY 15 - chart 

 

30 JUN 2011

1944 kB

 

 STAR RWY 15 - description 

 

10 FEB 2011

114 kB

 

 STAR RWY 29 - chart 

 

17 NOV 2011

545 kB

 

 STAR RWY 29 - description 

 

10 FEB 2011

110 kB

 

 STAR RWY 33 - chart 

 

30 JUN 2011

1976 kB

 

 STAR RWY 33 - description 

 

10 FEB 2011

109 kB

 

 ILS CAT II or LOC RWY 11 (CAT A/B/C/D) 

 

15 DEC 2011

272 kB

 

 ILS CAT II or LOC RWY 33 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

1040 kB

 

 VOR RWY 11 (CAT A/B/C/D) 

 

17 NOV 2011

913 kB

 

 VOR RWY 15 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

926 kB

 

 VOR RWY 29 (CAT A/B/C/D) 

 

17 NOV 2011

923 kB

 

 VOR RWY 33 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

964 kB

 

 VFR arrival, departure and trasit routes 

 

09 FEB 2012

210 kB

 

 VFR arrival, departure and trasit routes 

 

09 FEB 2012

139 kB

 

 TMA WARSZAWA 

 

15 DEC 2011

371 kB

 

 

EPKK Krakow - Balice

 

 

 

 

 Airport local procedures (pl) - 27.12.2011 

 

-- -- ----

580 kB

 

 Airport local procedures - 27.12.2011 

 

-- -- ----

567 kB

 

 Aerodrome Chart 

 

25 AUG 2011

288 kB

 

 STAR RWY 07/25 

 

16 DEC 2010

632 kB

 

 ILS or LOC RWY 25 (CAT A/B/C/D) 

 

05 MAY 2011

761 kB

 

 NDB RWY 07 (CAT A/B/C/D) 

 

05 MAY 2011

696 kB

 

 NDB y RWY 25 (CAT A/B/C/D) 

 

05 MAY 2011

3203 kB

 

 NDB z RWY 25 (CAT A/B/C/D) 

 

05 MAY 2011

646 kB

 

 Visual Operation Chart 

 

15 DEC 2011

374 kB

 

 Arrival and transit routes 

 

15 DEC 2011

485 kB

 

 

EPKT Katowice - Pyrzowice

 

 

 

 

 Aerodrome Chart 

 

01 JUL 2010

481 kB

 

 ILS or LOC RWY 27 (CAT A/B/C/D) 

 

05 MAY 2011

722 kB

 

 NDB RWY 09 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

416 kB

 

 NDB x RWY 27 (CAT C/D) 

 

30 JUN 2011

368 kB

 

 NDB y RWY 27 (CAT A/B) 

 

30 JUN 2011

360 kB

 

 NDB z RWY 27 (CAT A/B/C/D) 

 

05 MAY 2011

576 kB

 

 Visual Operation Chart 

 

17 NOV 2011

396 kB

 

 

EPGD Gdansk Lech Walesa

 

 

 

 

 Aerodrome Chart 

 

16 DEC 2010

118 kB

 

 SID RWY 11 

 

18 NOV 2010

1047 kB

 

 SID RWY 29 

 

30 JUN 2011

571 kB

 

 STAR RWY 11 NOVEMBER 

 

18 NOV 2010

1085 kB

 

 STAR RWY 29 PAPA 

 

30 JUN 2011

650 kB

 

 STAR RWY 29 ROMEO 

 

30 JUN 2011

502 kB

 

 ILS y or LOC y RWY 29 (CAT A/B/C/D) 

 

10 FEB 2011

1150 kB

 

 ILS z or LOC z RWY 29 (CAT A/B/C/D) 

 

15 DEC 2011

216 kB

 

 NDB RWY 11 (CAT A/B/C/D) 

 

28 JUL 2011

1068 kB

 

 NDB y RWY 29 (CATA/B/C/D) 

 

28 JUL 2011

1320 kB

 

 NDB z RWY 29 (CAT A/B/C/D) 

 

15 DEC 2011

224 kB

 

 Visual Operation Chart 

 

28 JUL 2011

1066 kB

 

 TMA Gdansk 

 

17 NOV 2011

222 kB

 

 

EPWR Wroclaw - Strachowice

 

 

 

 

 Aerodrome Chart 

 

21 OCT 2010

437 kB

 

 STAR RWY 29/11 WHISKEY 

 

07 APR 2011

411 kB

 

 STAR RWY 29 VICTOR 

 

07 APR 2011

412 kB

 

 ILS w or LOC w RWY 29 (CAT A/B/C/D) 

 

28 JUL 2011

721 kB

 

 ILS y or LOC y RWY 29 (CAT A/B/C/D) 

 

28 JUL 2011

720 kB

 

 ILS z or LOC z RWY 29 (CAT A/B/C/D) 

 

28 JUL 2011

1303 kB

 

 NDB y RWY 11 (CAT C/D) 

 

28 JUL 2011

629 kB

 

 NDB y RWY 29 (CAT A/B/C/D) 

 

28 JUL 2011

670 kB

 

 NDB z RWY 11 (CAT A/B) 

 

28 JUL 2011

621 kB

 

 NDB z RWY 29 (CAT A/B/C/D) 

 

28 JUL 2011

832 kB

 

 VFR arrival and departure routes 

 

25 AUG 2011

609 kB

 

 TMA Wroclaw 

 

15 DEC 2011

179 kB

 

 

EPLL Lodz - Lublinek

 

 

 

 

 Aerodrome Chart 

 

01 JUL 2010

457 kB

 

 SID RWY 07 

 

30 JUN 2011

315 kB

 

 SID RWY 25 

 

25 AUG 2011

359 kB

 

 ILS/DME or LLZ RWY 25 (CAT A/B/C/D) 

 

15 DEC 2011

189 kB

 

 VOR/DME RWY 25 (CAT A/B/C/D) 

 

15 DEC 2011

162 kB

 

 VFR arrival and departure routes 

 

09 FEB 2012

187 kB

 

 Arrival and transit routes 

 

30 JUN 2011

545 kB

 

 

EPPO Poznan - Lawica

 

 

 

 

 Aerodrome chart 

 

07 MAY 2009

661 kB

 

 SID RWY 10 

 

15 DEC 2011

222 kB

 

 SID RWY 28 

 

15 DEC 2011

230 kB

 

 STAR RWY 10 

 

15 DEC 2011

239 kB

 

 STAR RWY 28 

 

15 DEC 2011

233 kB

 

 ILS or LOC RWY 28 (CAT A/B/C/D) 

 

05 MAY 2011

899 kB

 

 VOR RWY 10 (CAT A/B/C/D) 

 

15 DEC 2011

201 kB

 

 VOR RWY 28 (CAT A/B/C/D) 

 

15 DEC 2011

228 kB

 

 Visual Operation Chart 

 

02 JUN 2011

752 kB

 

 TMA Poznan 

 

15 DEC 2011

288 kB

 

 

EPSC Szczecin - Goleniow

 

 

 

 

 Aerodrome Chart 

 

01 JUL 2010

374 kB

 

 ILS y or LOC y RWY 31 (CAT A/B/C/D) 

 

26 AUG 2010

1859 kB

 

 ILS z or LOC z RWY 31 (CAT A/B/C/D) 

 

26 AUG 2010

2094 kB

 

 NDB RWY 31 (CAT A/B/C/D) 

 

28 JUL 2011

886 kB

 

 Visual Operation Chart 

 

02 JUN 2011

1457 kB

 

 Arrival and transit routes 

 

07 APR 2011

1210 kB

 

 

EPBY Bydgoszcz - Szwederowo

 

 

 

 

 Aerodrome chart 

 

01 JUL 2010

267 kB

 

 ILS z or LOC z RWY 26 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

692 kB

 

 NDB y RWY 26 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

499 kB

 

 NDB z RWY 26 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

620 kB

 

 VFR arrival and departure routes 

 

25 AUG 2011

1588 kB

 

 Arrival and transit routes 

 

22 SEP 2011

480 kB

 

 

EPRZ Rzeszow-Jasionka

 

 

 

 

 Aerodrome chart 

 

29 JUL 2010

260 kB

 

 ILS x or LOC x RWY 27 (CAT C/D) 

 

30 JUN 2011

630 kB

 

 ILS y or LOC y RWY 27 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

801 kB

 

 ILS z or LOC z RWY 27 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

633 kB

 

 NDB RWY 27 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

577 kB

 

 VOR RWY 27 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

635 kB

 

 VOR y RWY 09 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

784 kB

 

 VOR z RWY 09 (CAT A/B/C/D) 

 

30 JUN 2011

660 kB

 

 VFR arrival and departure routes 

 

30 JUN 2011

976 kB

 

 Arrival and transit routes 

 

07 APR 2011

974 kB

 

 

EPZG Zielona Gora - Babimost

 

 

 

 

 Aerodrome chart 

 

01 JUL 2010

238 kB

 

 NDB RWY 24 (CAT A/B/C/D) 

 

01 JUL 2010

456 kB

 

 Visual Operation Chart 

 

05 MAY 2011

512 kB

 

 Arrival and transit routes 

 

15 DEC 2011

132 kB

 

 

EPBC Warsaw-Babice

 

 

 

 

 Aerodrome Chart 

 

26 AUG 2010

1844 kB

 

 Visual Operation Chart 

 

15 DEC 2011

1679 kB

 

 Visual Operation Chart (pattern) 

 

15 DEC 2011

696 kB

 

 

EPMO Warsaw-Modlin

 

 

 

 

 Aerodrome Chart 

 

-- -- ----

0 kB

 

 Visual Operation Chart 

 

-- -- ----

0 kB

 

 

EPZR Zar (VFR)

 

 

 

 

 Aerodrome chart 

 

-- -- ----

277 kB

 

 

 

 

http://www.pl-vacc.org/files/maps/ead/EP_AD_2_EPWA_7-2-1_1202.pdf

 

 

 

III. PANSA

 

1.                             Polska Agencja Żeglugi Powietrznej - Polish Air Navigation Services ...

www.aim.pansa.pl/

Strona Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, adres Polska Agencja Żeglugi Powietrznej 02-147 Warszawa ul. Wieżowa 8.

2.                             AIS Służba Informacji Lotniczej - Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

ais.pata.pl/

Strona Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej - Słuzba Informacji Lotniczej, Polish Air Navigation Services Agency - Aeronautical Information Service.

 


Zdjęcie 5 PANSA

 

http://www.pasazer.com/in-6652-nepotyzm,w,pazp,potwierdzony.php

 

O porażającej skali nepotyzmu i kumoterstwa, panujących w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej napisała Rzeczpospolita. Wszystko pokłosiem kontroli, którą w Agencji przeprowadzili urzędnicy Kancelarii Premiera. Afera wybuchła w połowie zeszłego roku.

Okazało się, że w PAŻP - instytucji odpowiedzialnej m.in. za bezpieczeństwo lotów nad Polską - aż 40 proc. pracowników (678 z 1715) ma wśród zatrudnionych bliskich, lub dalszych krewnych. Blisko 200 osób (12 proc.) jest ze sobą powiązanych rodzinnie w pierwszej linii wprost - mają nawet te same adresy zamieszkania.

Dziennik podaje, że rekordzistą jest Leszek Gołąb, jeden z dyrektorów w PAŻP. W instytucji pracuje jego żona, dwie córki i... dwóch zięciów. Z kolei prezes Agencji, Krzysztof Banaszek, ograniczył się wyłącznie do zatrudnienia małżonki i siostry. Tego typu przewinień było mnóstwo, jednak nie brakowało innych. Odkryto istnienie komórki, której kierownik nie zarządzał ani jednym podwładnym, bo był jedynym pracownikiem działu, którego był właśnie jednocześnie kierownikiem. 

Kontrolerów nie dziwi "parcie" członków rodzin pracujących w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej pracowników na dostanie się do instytucji. Średnia pensja w instytucji wynosi 15,2 tys. złotych miesięcznie. Co ciekawe, w firmie nie brakowało podwyżek. Najwyższą otrzymał kierownik działu spraw personalnych. Tylko przez trzy lata otrzymał 122 proc. podwyżki - z 4,5 tys. do ponad 10 tys. złotych miesięcznie.

"Kumoterstwo i nepotyzm o niespotykanej skali. Przepisy wewnętrzne pozwalały na dowolne stosowanie reguł naboru na potrzeby faworyzowania krewnych i znajomych" – czytamy w oficjalnym raporcie/podsumowaniu kontrolerów premiera. 

O konsekwencjach dla kogokolwiek "Rzeczpospolita" nie pisze, a PAŻP wykręca się od komentowania raportu. – Zapewniam, że kierownictwo PAŻP dołoży starań, by wszystkie możliwe do zrealizowania zalecenia zostały uwzględnione – powiedział gazecie Grzegorz Hlebowicz, rzecznik Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

 

 

1.                             "Kumoterstwo i nepotyzm o niespotykanej skali" w Agencji Żeglugi ...

www.polskieradio.pl/.../329932,Kumoterstwo-i-nepotyzm-o-niespoty...

19 Mar 2011 – ... kancelarii premiera po kontroli w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. ... gdy zwykle pensja na tym stanowisku nie przekracza 3 tysięcy .

2.                             Państwowa agencja dla żony, zięcia i kolegi | rp.pl

www.rp.pl › ... › Wydarzenia dnia  "Rzeczpospolita" ujawnia

19 Mar 2011 – ... Kancelarii Premiera w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. ...zarabiał miesięcznie ponad 40 tys. zł (podczas gdy zwykle pensja na tym ...

 

http://www.icao.int/publications/journalsreports/2010/ICAO_Reg_report_EUR-NAT_2010.pdf

 

 

http://www.icao.int/Pages/default.aspx

 

 

http://www.icao.int/environmental-protection/Pages/EnvReport10.aspx

 

http://www.icao.int/publications/Pages/default.aspx

 

http://www.icao.int/publications/catalogue/cat_2009_2010_sup10_ru.pdf

 

 

http://www.icao.int/publications/catalogue/cat_2009_2010_ru.pdf

 

http://www.icao.int/publications/journalsreports/2010/ICAO_Reg_report_EUR-NAT_2010.pdf

 

http://www.icao.int/safety/Documents/ICAO_State-of-Global-Safety_web_EN.pdf

 

 

Flight Recorder Research 

and Recommendations

 

A combination of advances in aircraft systems and flight

recorder technology, in addition to lessons learned from

recent accident investigations, has alerted the air transport

community anew to the importance of the availability of

recorded data.

ICAO’s Flight Recorder Panel (FLIRECP) has therefore undertaken a comprehensive review of the provisions surrounding 

flight recorders and has provided new amendments and 

recommendations regarding the following proposals:

Alternate power sources for recorders, which shall automatically

engage and provide 10 minutes of cockpit voice recorder

operation when the normal power supply to the recorder is

interrupted. An amendment proposal to Annex 6 resulted.

Deployable flight recorders were considered as an option to

have recorder data available when the wreckage is difficult

to locate. If an aircraft enters an attitude which is typically

unrecoverable the deployable recorder would be ejected.The

Emergency Locator Beacon (ELT) would activate to transmit

the position of the recorder (and therefore the wreckage)

whether on land or at sea. The flight data and cockpit voice

recordings would be available as soon as the deployable

recorder was recovered. This subject is still under discussion.

Continuous or triggered transmission of flight data whereby

the flight data is made available for the investigation of

accidents and/or to facilitate the locating and recovery of

on-board recorders. Recognition was also given to better

use of regular aircraft position reports sent as part of

Aeronautical Operational Control (AOC) messages over

Aircraft Communications Addressing and Reporting Systems

(ACARS), as well as more widespread operational use of

Automatic Dependent Surveillance—Contract (ADS-C),

which would expedite search and rescue and recovery of

on-board recorders after accidents. The work of the Triggered

Transmission of Flight Data Working Group (TTFDWG) is still

in progress and this subject is being considered.

 

New technology to safeguard flight data and/or to facilitate

the localization and recovery of on-board flight recorders

was considered. Two near-term solutions proposed were the

extended duration of emission of Underwater Locator Beacons

(ULBs) to 90 days instead of 30 days by means of enhanced

batteries, as well as the installation of low-frequency ULBs

attached to the airframe to improve the propagation of the

acoustic signal. This option was translated into proposed

amendments to Annex 6—Operation of Aircraft.

Due to the lack of sufficient data for the investigation of

accidents of smaller helicopters involved in commercial

operations, amendments to Annex 6 for the introduction

of lightweight recorder systems for these helicopters were

proposed. The lightweight recording systems are specifically

designed for small aircraft where there is currently no

requirement to have any form of airborne recorder.

 

 

PDF] 

APIRG/16 REPORT INTERNATIONAL CIVIL AVIATION ...

legacy.icao.int/wacaf/apirg/APIRG16/docs/APIRG16report_en.pdf

Format pliku: PDF/Adobe Acrobat
THEEUROCONTROL EAD URS FOR APPLICATIONIN AFI REGION.............. 24. 16/45 ...... CONCLUSION 15/31: APPLICATION OF FLEXIBLE USE OF AIRSPACE (FUA) ...... X= 10s20s 30s 60s 90s 120s 180s >180s.
Total number of VHF ...

 

http://www.anglo-continental.com/en/uk/courses/Aviation/aviation-english-division.htm

 

 

http://bip.pansa.pl/pl/bip/majatek_i_finanse

 

http://www.pansa.pl/aap/RAPORT_2010_PL_27.10.2011_FINAL.pdf

 

 

[PPT] 

FUA Application in Poland - Eurocontrol

www.eurocontrol.int/.../FUA%20WS%20-... - Tłumaczenie strony

Format pliku: Microsoft Powerpoint - Szybki podgląd
7 Nov 2006 – FUA APPLICATION IN POLAND. POLISH AIR NAVIGATION SERVICES AGENCY. JACEK ... MoD,MoT,CAA,PANSA,AO,GA.AUP/UUP ...

 


Zdjęcie 6

 

 


 Zdjęcie 7

 


Zdjęcie 8

 

http://www.pl-vacc.org/pol3/about.php

 

http://www.pl-vacc.org/files/maps/ead/EP_AD_2_EPWA_7-2-1_1202.pdf

 


Zdjęcie 9

 

About us

Polish VACC (Virtual Air Control Center) is an organisation of virtual air traffic controllers. Our goal is to provide a real air traffic control to pilots using MS Flight Simulator, Fly!. We do our best to make our virtual ATC world as real as a real world, so we use real world procedures, rules and publications.

Polish VACC is proud to be member of European Division (VATEUD) part of VATSIM-EUR region of VATSIM - world wide virtual air traffic network.

Enjoy and see you over virtual Poland!

 

Polish VACC Board

 

http://www.pl-vacc.org/pol3/links.php

 

http://www.estvacc.org/index.php/about/status/departures

 

Organizacja Pilotow i Kontrolerow Ruchu Lotniczego pracujących na programie szkoleniowym lotów wirtualnych VATSIM jest Organizacją Międzynarodową.

 

Między innymi w Federacji Rosyjskiej:

 

http://vatrus.aero/

 

Со стороны VATRUS партнерами стали аэропорты Сочи,Россия и Одесса,Украина.Выделенные слоты для Сочи: 0500-0800Z.,для Одессы: 0700-1000Z.
Много полезной информации можно узнать на странице мероприятия.

Желаем вам чистого неба,мягкого хлеба и красивых стюардесс!

[все новости]

 

..::Отдел планирования ОрВД::..


[подать заявку]

 

..::Крайние телеграммы НОТАМ::..

-------------------------------------
77/ULLL/ULOL
12 jan 2012 → ДО ОТМЕНЫ

RU: Маяк Великие Луки 108.20 мгц снят с эксплуатации.на ВТ B8, R1, R11, R703 вместо маяка WKL Великие Луки установлен ПОД LUKEB с координатами 562246N 0303624E.
EN: VELIKIYE LUKI VOR (WKL) 108.2 MHZ WITHDRAWN.
ON ATS RTE B8, R1, R11, R703 CRP LUKEB 562246N 0303624E ESTABLISHED
INSTEAD OF VELIKIYE LUKI VOR (WKL).

-------------------------------------
78/ULLL/ULOO
31 dec 2011 → ДО ОТМЕНЫ

RU: ВМЕСТО ЦИФРОВЫХ ЗНАЧЕНИЙ РД ВВЕДЕНЫ БУКВЕННЫЕ:
РД 1 ПЕРЕИМЕНОВАНА НА РД А
РД 9 ПЕРЕИМЕНОВАНА НА РД В
РД 6 ПЕРЕИМЕНОВАНА НА РД С 
EN: TWY DESIGNATIONS IN LETTERS ESTABLISHED INSTEAD OF NUMERICAL
DESIGNATIONS:
TWY 1 RENAMED TO TWY A,
TWY 9 RENAMED TO TWY B,
TWY 6 RENAMED TO TWY C.

-------------------------------------
65/UWWW/ALL
27 sep 2011 → ДО ОТМЕНЫ

RU: ОПРС СУХОДОЛ SL 515 КГц ВЫВЕДЕНА ИЗ РАБОТЫ.
A360, B214, B365, B372, G549: ПОД ГИСУЛ 5354.0N 05111.0E
ВВЕДЕН ВМЕСТО ОПРС СУХОДОЛ SL 515 КГц.

EN: NDB SUKHODOL SL 515KHZ COMPLETELY WITHDRAWN.
A/T A360, B214, B365, B372, G549: CRP GISUL 5354.0N 05111.0E
INTRODUCED INSTEAD OF NDB SUKHODOL SL 515KHZ.



-------------------------------------
66/UWWW/ALL
27 sep 2011 →
ДООТМЕНЫ
RU: ОПРС КОШКИ UF 915КГЦ ВЫВЕДЕНА ИЗ РАБОТЫ.
ПОД ЛАТКИ 5413.0N 05028.0EВВЕДЕН ВМЕСТО ОПРС КОШКИ UF 915КГЦ.
EN: KOSHKI NDB UF 915 KHZ IS WITHDRAWN.
ATS RTE A360, G232, G373, G541: CRP LATKI 5413.0N 05028.0E IS
INTRODUCED INSTEAD OF KOSHKI NDB UF 915 KHZ.

-------------------------------------
67/UWWW/ALL
27 sep 2011 →
ДООТМЕНЫ
RU: ПЕРЕИМЕНОВАНЫ СХЕМЫ ВЫХОДА:
SL1
В GISUL1,
SL3
В GISUL3,
SL5
В GISUL5,
SL7
В GISUL7.
EN: SID RENAMED AS FLW:
SID SL1 TO READ SID GISUL1,
SID SL3 TO READ SID GISUL3,
SID SL5 TO READ SID GISUL5,
SID SL7 TO READ SID GISUL7.

 

http://vatrus.aero/airports.php?lang=ru

 

http://vatrus.aero/airports.php?lang=ru&page=1

 

Список аэродромов


Страницы: 1 2

UAAA

Алматы

Алматы

UACC

Астана

Астана

UAFM

Бишкек Манас

Бишкек

UAOL

Крайний

Байконур

UDSG

Ширак

г. Гюмри

UDYZ

Звартноц

г. Ереван

UHHH

Новый

г.Хабаровск

UHMA

У́гольный

Анадырь

UHMD

Бухта Провидения

Провиденский район, с. Урелики

UHMM

Магадан (Сокол)

Магадан

UHMP

Певек

Певек

UHSS

Хомутово

Южно-Сахалинск

UHWW

Кневичи

г.Владивосток

UIAA

Кадала

г. Чита

UIAE

Краснокаменск

г.Краснокаменск

UIAR

Чара

с. Чара

UIBB

Братск

г. Братск

UIBS

Усть-Илимск

г. Усть-Илимск

UIIB

Белая

г.Усолье-Сибирское

UIII

Иркутск

г.Иркутск

UIKB

Бодайбо

г. Бодайбо

UIKE

Ербогачен

с.Ербогачен

UIKK

Киренск

г.Киренск

UIKM

Мама

с.Мама

UITK

Казачинск

г.Казачинск

UITT

Усть-Кут

г.Усть-Кут

UIUB

Багдарин

с.Багдарин

UIUU

Мухино

г. Улан-Удэ

ULAA

Талаги

Архангельск

ULDD

Амдерма

Амдерма

ULLI

Пулково

Санкт-Петербург

ULMM

Мурманск

Мурманск

ULOO

Псков

Псков

ULWC

Череповец

Череповец

ULWW

Вологда

Рыбкино

UMBB

Брест

г.Брест

UMGG

Гомель

г. Гомель

UMII

Витебск

г. Витебск

UMKK

Храброво

г. Калининград

UMMM

Минск-1

г. Минск

UMMS

Минск-2

г. Минск

UNBB

Барнаул

Барнаул

UNEE

Кемерово

Кемерово

UNKL

Емельяново

г. Красноярск

UNNT

Толмачёво

Новосибирск

UNOO

Омск-Центральный

Омск

UNTT

Богашево

Томск

UNWW

Спиченково

Новокузнецк

URKA

Витязево

г. Анапа

URKG

Геленджик

г. Геленджик

 

http://vatrus.aero/airports.php?lang=ru&page=2

 

Список аэродромов


Страницы: 1 2

URKK

Пашковский

г. Краснодар

URKM

Майкоп

г. Майкоп

URKR

Центральный

г. Армавир

URML

Уйташ

г. Махачкала

URMM

Минеральные Воды

г. Минеральные Воды

URMN

Нальчик

Нальчик

URMO

Беслан

Владикавказ

URRR

Ростов

г. Ростов-на-Дону

URRT

Южный

г. Таганрог

URRW

Вёшенская

ст. Вёшенская

URSS

Сочи

г. Сочи

URWA

Астрахань

г. Астрахань

URWI

Элиста

г. Элиста

URWW

Гумрак

г. Волгоград

USCC

Баландино

г. Челябинск

USHH

Ханты-Мансийск

г. Ханты-Мансийск

USII

Ижевск

г. Ижевск

USNN

Нижневартовск

г. Нижневартовск

USPP

Большое Савино

г. Пермь

USRK

Когалым

г. Когалым

USRR

Сургут

г. Сургут

UTDD

Душанбе

Душанбе

UTST

Термез

Термез

UTTT

Ташкент-Южный

Ташкент

UUDD

Домодедово

г. Москва

UUEE

Шереметьево

г. Москва

UUOO

Чертовицкое

Воронеж

UUWW

Внуково

г. Москва

UUYY

Сыктывкар

г. Сыктывкар

UWOO

Центральный

г. Оренбург

UWSS

Центральный

г. Саратов

UWUU

Уфа

г. Уфа

UWWW

Курумоч

г. Самара

XRRC

Центральный

г. Таганрог

XRRG

Зерноград

г. Зерноград

XRRO

Центральный

г. Ростов-на-Дону

XRWH

Владимировка

г. Ахтубинск

XSPI

Пирогово

г. Ижевск

 

http://vatrus.aero/airport.php?icao=UMII&lang=ru

 

Аэродром Витебск


[switch to English]

Общая информация

РПИ - UMMV / РЦ - UMMV

UMII/VTB — Витебск (г. Витебск)

КТА — N055° 7.6´ E030° 21.1´

Превышение — 208 м

Эшелон перехода — FL050 (QFE>733), FL060 (QFE<733) м

Высота перехода — 900 м

Файлы и ссылки

Сценарий

Аэропорт "Восточный" г. Витебск для FSX

Jeppesen charts 2011

 

 

Погода

UMII 161400Z 04002MPS CAVOK M09/M14 Q1013 R23/820355 NOSIG 
QFE= 0988 | 741 | 29.18

 

Сведения о ВПП и навигационном оборудовании

ВПП

МПУ

Превышение

Размер

Покрытие

ИЛС

ДПРМ

БПРМ

Н круга

 

06

056

192 м / 630 ф

2606

asphalt

 

524

1065

500

right

24

236

207 м / 679 ф

2606

asphalt

111.90

524

1065

500

left

15

 

м / 0 ф

550

grass

 

 

 

 

 

33

 

м / 0 ф

550

grass

 

 

 

 

 

 

Другие навигационные средства: VORDME VTB 112.70

Органы УВД

Код

Частота

Радиотелефонный позывной

UMII_R_APP

120.400

Витебск-круг

UMMV_CTR

132.100

Минск-контроль

 

Дополнительная информация по организации движения воздушных судов

 

 

Действующие НОТАМ

Не найдено телеграмм по аэродрому UMII

 

Информация для службы движения

Диапазон кодов ответчика: by UMMV_CTR

 

Конфигурация посадочного локатора: Нет информации

 

Крайнее обновление 14 Aug 2009 09:04 UTC

http://vatrus.aero/airport.php?icao=UMII&lang=en

 

Aerodrome Vitebsk


[switch to Russian]

General information

FIR - UMMV / ACC - UMMV

UMII/VTB — Vitebsk (Vitebsk)

КТА — N055° 7.6´ E030° 21.1´

Elevation — 208 m

Transition level — FL050 (QFE>733), FL060 (QFE<733) m

Transition altitude — 900 m

Files and links

Scenery

Airport "Vostochny" , Vitebsk, for FSX

Jeppesen charts 2011

 

 

METAR

UMII 161400Z 04002MPS CAVOK M09/M14 Q1013 R23/820355 NOSIG 
QFE= 0988 | 741 | 29.18

 

Runways

RWY

Track

Elevation

Size

Coverage

ILS

2NDB

1NDB

height

pattern

06

056

192 m / 630 ft

2606

asphalt

 

524

1065

500

right

24

236

207 m / 679 ft

2606

asphalt

111.90

524

1065

500

left

15

 

m / 0 ft

550

grass

 

 

 

 

 

33

 

m / 0 ft

550

grass

 

 

 

 

 

 

Other NAV: VORDME VTB 112.70

Air traffic control

Code

Frequency

Callsign

UMII_R_APP

120.400

Vitebsk-radar

UMMV_CTR

132.100

Minsk-control

 

Additional information

 

 

NOTAM

Is not found NOTAM on the aerodrome UMII

 

Infomation for ATC

Squawk range: by UMMV_CTR

 

MLSP config: no information

 

Last update 14 Aug 2009 09:04 UTC

  

Expecting events:

19 feb 2012 05-22Z. Sarajevo '84 Winter Olympics Rush RE-...

RSS arhive

Minsk FIR

·                                NOTAM

·                                Files

FIR Aerodroms

ACC Minsk

·                                UMBB Brest (Brest)

·                                UMGG Gomel (Gomel)

·                                UMII Vitebsk (Vitebsk)

·                                UMMM Minsk-1 (Minsk)

·                                UMMS Minsk-2 (Minsk)

Search aerodrome

 

Total airports in database -91

On-line

ATC — 5 ACFT — 33 [tablo]



Zdjęcie 1 powtórka – PO CZUJNYM okiem Polskiego Obserwatora

ATC Schedule

http://maps2.nris.mt.gov/topofinder1/LatLong.asp

Szympansy upierały się podawać wysokość przy pomocy wskaźnika barometrycznego (npm)

Sprowadzili w ten sposób pilota 200m poniżej gruntu.

Białym kolorem, oznaczona jest wymagana wysokość wg dokum. ofic. i taką podawały szympansy.

Tym czasem, do tych wysokości należało dodać 250m (wysokość pasa npm.)

Kolorem liliowym podałem prawidłowe wysokości.

 

Gdyby podawane przez szympansów wysokości podawane były dla radiowysokościomierza - wszystko było by OK!

Latitude/Longitude Help Page

The tools below allow you to convert coordinates between the three formats.

Latitude Longitude Conversion Application 
Enter a coordinate and press the Calc button next to it.

 

Latitude

Degrees

Minutes

Seconds

 

Longitude

Degrees

Minutes

Seconds

 

Latitude

Degrees

Decimal Minutes

 

Longitude

Degrees

Decimal Minutes

 

Latitude

Longitude

 

Latitude Longitude Conversion Equation Examples

There are 60 minutes in a degree and 60 seconds in a minute. There are 3,600 seconds in a degree. To convert Degrees and Decimal Minutes to Decimal Degrees, divide the Minutes by 60 and add this number to the degrees.

Conversion from Degrees, Minutes,
and Seconds to Decimal Degrees

46 degrees, 10 minutes, 28 seconds

Decimal Degrees =

Degrees + (Minutes/60) + (Seconds/3600)

Decimal Degrees =

46 + (10/60) + (28/3600)

Decimal Degrees =

46 + (0.1666667) + (0.0077778)

Decimal Degrees =

46.17444

 

Conversion from Decimal Degrees to Degrees, Minutes,
and Seconds

Decimal Degree =

D.ddd

46.17444

Degrees (D) =

D.ddd - .ddd

46.17444 - 0.17444 = 46

Decimal Minutes (M.mmm) =

.ddd * 60

0.17444 * 60 = 10.4664

Minutes (M) =

M.mmm - .mmm

10.4664 - 0.4664 = 10

Seconds (S) =

.mmm * 60

0.4664 * 60 = 27.984

D/M/S =

D and M and S

46 Degrees, 10 Minutes, 27.984 Seconds

 

 

 


1. Odnośnie podawania wysokości.

 

Zasady są proste. Wysokość npm podaje się do 1000ft. Od tego momentu automat włącza wysokościomierz radiowy podający pierwszą informację 1000ft

Kolejny komunikat z radiowysokościomierza nadawany jest automatycznie na wysokości 500ft

Kolejne komunikaty pojawiają się od 500ft co 100ft do 100ft, a następnie 50, 40, 30, 20, 10ft.

Jeżeli na wysokości 700ft samolot nie jest przygotowany do lądowania (klapy min15, szybkość > 200kts, włączone światła lądowania) pojawia się pierwsze ostrzeżenie od TAWS "to low", i powtarzany jest co 2 sek do wysokości 300ft.

Kontrola podejścia, nie podaje wysokości poniżej 1000ft a jedynie czy samolot jest na ścieżce.

U szympansów obowiązują jak widać inne zasady.

 

2. Sprawa publikacji.

 


 Rys. 2 Podejście na XUBS wg programu VATSIM

 

3. Sprawa wyników:

 

W czasie tworzenia filmu - wyszła kolejna zagadka. Otóż w czasie podchodzenia do 2 (na rys ozn. zielony 2) zakrętu (z kursu 41* na 81* wysokościomierz barometryczny pokazywał

1640ft (500m), i w tym momencie padło pierwsze ostrzeżenie od TAWS z podaniem wys. radio 680ft czyli poniżej 700ft jak w pkt.1). O pomyłce nie może być mowy, bo sprawdzono to 3 krotnie, a ponadto na innym obszarze, aby wyeliminować błędy programu.

 

Ze stenogramów (millerowskich) wynika,

 

kilka kwestii, na których oparto wnioski. Jako jedną z bezpośrednich przyczyn podawano, że pilot korzystał z niewłaściwego wysokościomierza (radiowy zamiast barometryczny). Gdyby tak było w istocie - nie zeszedł by na poziom MINUS !!! 200ft. Kolejna sprawa, to kalibracja wysokościomierza barometrycznego. Tego wysokościomierza nie kalibruje się do poziomu gruntu, a jedynie wprowadza się poprawkę dla właściwych wskazań na mniejszych wysokościach. NIGDY NIE DO POZIOMU GRUNTU! ZAWSZE DO POZIOMU MORZA. Na rysunkach celowo wstawiono odniesienie w opisach.(AML) AML - oznacza "do poziomu morza".

 


 Rys. 3 Podejście zgodne z precedurą programu VATSIM

 

4.  Pozycjonowanie geograficzne. - wprowadzanie danych do FMS i różnice pomiędzy szympansią logiką a cywilizowanym światem.

Podczas wprowadzania danych do FMS, korzysta się z tzw. SID/STAR - ów. Podam przykład dla XUBS

 

//XUBS (SMOLESNK)

//Worldwide Navaid Database for PMDG

//Exported via DFD v1.0 11.0721

//Software copyright (c)  NAVData-Service

//Data copyright (c) 2011 Navtech Inc

//------------------------------------------------------

//AIRAC Cycle : 1108 (28/JUL/2011 - 24/AUG/2011) - Rev.1

//------------------------------------------------------

FIXES

FIX CI23 LATLON N 55 10.25916 E 30 29.75184

FIX CN05 LATLON N 55 4.89102 E 30 12.22248

FIX D109J LATLON N 55 5.1 E 30 29.18334

FIX D179E LATLON N 55 2.4 E 30 19.98336

FIX KODON LATLON N 55 14.4 E 29 10.88334

FIX KOSAN LATLON N 54 46.5 E 29 16.58334

FIX LAPKI LATLON N 54 40.5 E 29 28.88334

FIX MN05 LATLON N 55 6.93834 E 30 18.9117

FIX NELOK LATLON N 54 34.09998 E 29 48.48336

FIX OGUTA LATLON N 55 11.50002 E 30 58.00002

FIX OLAGO LATLON N 55 48 E 30 29.50002

FIX RATIN LATLON N 55 16.8 E 30 51.68334

FIX RUMIK LATLON N 54 27.6 E 30 32.28336

FIX SIVRU LATLON N 55 1.90002 E 29 11.28336

FIX UUNB LATLON N 55 8.99664 E 30 25.63332

FIX VALTA LATLON N 55 8.50002 E 29 10.58334

FIX WSNB LATLON N 55 6.21834 E 30 16.53666

FIX XUB2 LATLON N 54 55.4 E 31 54.2

FIX XUB3 LATLON N 54 56.05 E 32 15.0333

FIX XUB4 LATLON N 54 51.15 E 32 19.015

FIX BABUB LATLON N 54 49.0117 E 32 8.0100

ENDFIXES

 

RNWS

RNW 08

RNW 26

ENDRNWS

 

SIDS

SID KODON

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX OVERFLY D179E 2270 FIX KODON AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 FIX KODON AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID KOSAN

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX OVERFLY D179E 2270 FIX KOSAN AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 FIX KOSAN AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID LAPKI

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX LAPKI AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 FIX LAPKI AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID NELOK

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX NELOK AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 FIX NELOK AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID OGUTA

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 FIX OGUTA AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 7000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 TURN LEFT DIRECT FIX OVERFLY D109J 2320 FIX OGUTA AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 7000

SID OLAG01

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX OVERFLY D179E 2270 TURN RIGHT DIRECT FIX OLAGO AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 TURN RIGHT DIRECT FIX OLAGO AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID OLAG02

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 FIX OLAGO AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 TURN LEFT DIRECT FIX OVERFLY D109J 2320 FIX OLAGO AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID RATIN

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 FIX RATIN AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 TURN LEFT DIRECT FIX OVERFLY D109J 2320 FIX RATIN AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID RUMIK

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX RUMIK AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 FIX RUMIK AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID SIVRU

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX OVERFLY D179E 2270 FIX SIVRU AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 FIX SIVRU AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID VALTA

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX OVERFLY D179E 2270 FIX VALTA AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 FIX VALTA AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID XUB2

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX OVERFLY D179E 2270 FIX XUB2 AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 FIX XUB2 AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID XUB3

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX OVERFLY D179E 2270 FIX XUB3 AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 FIX XUB3 AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID XUB4

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX OVERFLY D179E 2270 FIX XUB4 AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 FIX XUB4 AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

SID BABUB

 RNW 08 TRK 081 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX OVERFLY D179E 2270 FIX BABUB AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1340 FIX BABUB AT OR BELOW 13000 AT OR ABOVE 5000

ENDSIDS

 

APPROACHES

APPROACH NDB06 FIX XUB2 1270 TURN RIGHT DIRECT FIX XUB3 1383 TURN RIGHT DIRECT FIX XUB4 887 RNW 26 TRK 261 UNTIL 1290 TURN RIGHT DIRECT FIX OVERFLY CN05 AT OR ABOVE 2270

ENDAPPROACHES

   

 

Ważna jest sprawa przeliczników jak na przykład: 

FIX XUB3 LATLON N 54 56.05 E 32 15.0333

 

 

Droga do Prawdy Smoleńskiej

 

 


Zdjęcie 10 Transparentność dokumentacji „on line” miejsca katastrofy

 


Zdjęcie 11 W jakim celu – wyjątek, czy reguła ?

 

Leży ZAMKNIĘTA w zalutowanych trumnach

 

+++++++++++

 

Ale nie tylko, o czym w następnej NOTCE

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka