Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
2876
BLOG

W co ONI grają – w cymbergaja ?

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 4

 W co ONI grają – w cymbergaja ? Kocham lotnictwo i wiele zrobię aby nie było "dziwką".

http://gdziewojsko.wordpress.com/2010/04/11/przebieg-katastrofy-polskiego-tu-154m-101/

 

Skala mistyfikacji jakiej MY jesteśmy poddawani jest DRAMATYCZNA.

http://www.aa.com/i18n/travelInformation/specialAssistance/

travelingWithPets.jsp?anchorLocation=DirectURL&title=pets

 

 

Radio Maryja – słucham dzisiaj 06.02.2013 godz. 21:40 CEST (20:40 UTC) i Piszę LIST z POLSKI do Polski do Rodaków.

 

O co w tym wszystkim chodzi TYM, którzy mijają się z PRAWDĄ BOKIEM:

Od Blogera @ZEZORRO z Salon24 Ukradziono słowo klucz  „Pancerną Brzozę Smoleńską”.

Poszła do Ludu bez gratyfikacji dla AUTORA. Ku Chwale Ojczyzny @ZEZORRO!.

PAN Poseł Antoni Macierewicz i Jego Specjaliści. Naprawdę Panowie badacie rzeczywisty wypadek lotniczy ?– Czy taki wymyślony na Pożytek dyskusji akademickiej? Wg kalkulacji politycznych ???

Proszę odpowiedzieć na KANONICZNE PYTANIA.

Czy robiliście panowie badania niszczące aparatury elektronicznej dla przeciążeń powyżej >11g. Kto z WAS zna się na TYM. 

 

 

Jak to jest możliwe, że zachował się Copyright FYM: „PANCERNY  KOMPUTER POKŁADOWY taws, fmsA ZAŁOGĘ – ICH SZCZĄTKI MOŻNA BYŁO ZDEFINIOWAĆ TYLKO NA PODSTAWIE BADAŃ GENETYCZNYCH DNA POBRANYCH OD RODZIN I

 

http://img841.imageshack.us/img841/2565/kokpito.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_5OFUgYmQsUk/S-X7v9U2GNI/AAAAAAAAA7g/7vUpmQr-DBo/s1600/kokpit_tu.jpg

http://pluszaczek.com/grafika/tu154m_101_pic3.jpg

http://niezalezna.pl/uploads/foto/2012/01/protasiuk_arkadiusz_1.jpg

 

WIELE FRAGMENTÓW CIAŁ NIE ZIDENTYFIKOWANYCH PODDANO KREMACJI !!!.

 

 

Link do Raportu Millera - PDF + Załączniki - Janosik: "Krytyka ...

janosik.salon24.pl/328415,link-do-raportu-millera-pdf-zalaczniki

29 lip 2011 – Raport Końcowy | | Załączniki | | Link All | ... Link do Raportu Millera - PDF + Załączniki. Tweet. | Raport Końcowy ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. 11, 12, 13 ...

http://mswia.datacenter-poland.pl/ZalacznikiDoRaportuKoncowego.pdf

http://mswia.datacenter-poland.pl/RaportKoncowyTu-154M.pdf

RZECZPOSPOLITA POLSKA

KOMISJA BADANIA WYPADKÓW LOTNICZYCH 

LOTNICTWA PAŃSTWOWEGO

WARSZAWA 2011

RAPORT KOŃCOWY

z badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11

samolotu Tu-154M nr 101

zaistniałego dnia 10 kwietnia 2010 r.

w rejonie lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY

Wypadek badała Komisja Badania Wypadków Lotnictwa Państwowego 

w celu ustalenia okoliczności i przyczyn oraz wydania zaleceń profilaktycznych.

Działając na podstawie ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze art. 140

i rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 maja 2004 r. w sprawie

organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadków Lotniczych

Lotnictwa Państwowego, zgodnie z § 12: „Komisja nie orzeka co do winy

i odpowiedzialności”, w związku z powyższym wszelkie formy wykorzystania raportu

do celów innych niż zapobieganie wypadkom i poważnym incydentom lotniczym

mogą prowadzić do błędnych wniosków i interpretacji.

Raport został sporządzony w języku polskim. Inne wersje językowe przygotowane

zostały w celach informacyjnych

http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/51,117915,10028932.html?i=2

http://lubczasopismo.salon24.pl/pomietnik/post/250290,katastrofa-tu-154m-zdjecie-satelitarne-11-kwietnia-2010

http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk.10.04.2010/post/396133,dotyk-swiatlem-wraku-tu154m-101-smolensk-10-kwietnia-2010-roku

 

 

 

 

http://janosik.salon24.pl/328415,link-do-raportu-millera-pdf-zalaczniki

http://g.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/720000/720499-.jpg

 

·        

Z "SIECI": Petelicki zwraca uwagę, że lot z 10 kwietnia został zorganizowany niezgodnie z procedurami NATO, a Polska straciła pod Smoleńskiem wiele tajemnic państwowych. Twórca GROM podkreśla, że raport Millera wpisuje się w strategię PO, w ramach której wybrani politycy partii otrzymywali wiadomość SMS z instrukcją dotyczącą obarczenia pilotów odpowiedzialnością za katastrofę. 

- Wersja z treścią wiadomość SMS rozsyłanej do wybranych polityków PO po 10 kwietnia: „Katastrofę spowodowali piloci, którzy zeszli we mgle poniżej 100 metrów. Do ustalenia pozostaje, kto ich do tego skłonił” została utrzymana. Według procedur NATO lot tak ważnych osób powinien się odbywać się w trójkącie wspierającym pilotów. Boki tego trójkąta to ekipa na lotnisku w Smoleńsku i ekipa na lotnisku na lotnisku zapasowym i w tym trójkącie powinna być łączność z pilotami. Piloci powinni mieć wsparcie ze strony ekipy, która powinna być na lotnisku. Tam powinien być kontrwywiad wojskowy odpowiadający za bezpieczeństwa generałów. A Polska pod Smoleńskiem straciła wiele tajemnic państwowych. - zauważył twórca GROM.
 

Według generała Petelickiego komisja z nieznanych przyczyn nie korzysta z wiedzy wielu ekspertów, którzy mogliby pomóc w wyjaśnieniu przyczyn katastrofy smoleńskiej. Ponadto jak podkreślił twórca GROM, minister Jerzy Miller cały czas wmawia opinii publicznej, że lot samolotu z delegacją prezydenta Kaczyńskiego był lotem cywilnym.
 

- Zostałem zapytany przez pewnego mądrego człowieka, co myślę na temat opinii dwóch światowej sławy fizyków prof. Zdzisława Śloderbacha z Politechniki Opolskiej i prof. Mirosława Dakowski

·        mireksitek | 2 lata temu

Gen. Petelicki: Amerykanie mają zapis katastrofy 
Gen. Petelicki: Amerykanie mają zapis katastrofy (foto. załącznik nr 4. do raportu Millera przedstawiający geometrię zderzenia samolotu )
 
Twórca jednostki GROM jest przekonany, że Amerykanie dysponują zapisem „klatka po klatce”, tego co działo się 10 kwietnia. Ponadto generał Petelicki uważa, że gdyby powstał raport NATO ws. katastrofy smoleńskiej, byłby on miażdżący dla rządu.
 

- Amerykanie mają klatkę po klatce to, co się stało. Mają wszystkie rozmowy i znają prawdę. Dzisiaj sami dziwią się, dlaczego Polska nie zwraca się do USA o pomoc, a jak zwraca się prokurator, to zostaje natychmiast zawieszony. Raport NATO byłby miażdżący dla tego premiera i rządu, który musiałby się od razu podać do dymisji – oświadczył gen. Petelicki w drugiej części wywiadu dla portalu Onet.pl.
 

Generał Petelicki odnosząc się do prezentacji raportu komisji Millera określił ją mianem „kompromitacji”.
 

- Nie spodziewałem się tego, że dzisiejsza prezentacja ministra Millera będzie kolejną kompromitacja tego rządu i to tego tak przerażającą. Przerażające jest to, że nie było żadnych dążeń do poprawy bardzo złej i groźnej sytuacji i ukarania za to bardzo ważnych ludzi, tylko mieliśmy do czynienia z szukaniem kozłów ofiarnych możliwe najniżej i ochroną tzw. „swoich”. - stwierdził gen. Petelicki.
 

Twórca jednostki GROM ma wiele zastrzeżeń do wersji wydarzeń zaprezentowanej podczas konferencji przez Jerzego Millera.
 

- Minister Miller stwierdził, ze wśród komisji nie ma ludzi, którzy są sędziami w własnej sprawie, a jednocześnie stwierdzono brak odpowiedniego szkolenia w 36. pułku i to że system świetlny na lotnisku w Smoleńsku był niesprawny i niekompletny. A za to, żeby sprawdzić, czy miejsce do którego udaje się prezydent i najważniejsi generałowie odpowiada BOR, służba kontrwywiadu wojskowego i żandarmeria wojskowa. BOR nie podlega MON tylko ministrowi Millerowi. Zaś kontrolę w 36. pułku specjalnym przeprowadzał w 2008 r. siedzący w czasie prezentacji obok ministra Millera pułkownik. Czy to możliwe, żeby minister Miller nie znał opublikowanego w prasie pisma szefa BOR-u gen. Janickiego do śp. dowódcy wojsk lotniczych gen. Błasika, w którym Janicki wyraża pretensje o zbyt rygorystyczne przestrzeganie przepisów? Mogę się z panem założyć panie redaktorze, że gen. Janickiemu włos z głowy nie spadnie. - stwierdził gen. Petelicki.

 

 
 
 

http://pluszaczek.com/grafika/TU-154M_02a.jpg

 

 Nowe ustalenia zespołu Antoniego Macierewicza. Dr Kazimierz ...

wpolityce.pl/.../38025-nowe-ustalenia-zespolu-antoniego-macierewic...

9 paź 2012 – Nowe ustalenia zespołu Antoniego Macierewicza. Dr KazimierzNowaczyk ma przedstawić wyniki kolejnych badań. opublikowano: 9 ...

 

 

 

 

prof. Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M ... - YouTube

► 13:33► 13:33

www.youtube.com/watch?v=5prXNJwXDOQ

28 lip 2011 - Przesłany przez: NiezaleznaTV

Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M - posiedzenie zespołu A. Macierewicza ...

 

 

http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/6/3/4/9/0/a2079896-165-105kab_1.jpg

 

http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/6/3/4/9/0/a2079897-224-105kab_1_1.jpg

 

http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/6/3/4/9/0/a2079898-71-105kab_2.jpg

 

 

http://m.ocdn.eu/_m/ed3aca7fe2bb6bc11e7d4ea5724c60a5,37,1.jpg

 

http://www.ostatnilotraport.pl/imgs/10_02_new4_600.jpg

 

 

http://ndb2010.files.wordpress.com/2010/05/6341039225044235921.jpg

 

http://www.pluszaczek.com/grafika/Smolensk%20Tupolew.jpg

 

 

http://3.bp.blogspot.com/_CcPTAXBS72A/TIZU-xGjXKI/AAAAAAAAADg/3Mgamoub4Fc/s1600/D-30KU-154-II.jpg

 

 

http://www.doomedsoldiers.com/MAK-crash-report-analysis.html

Two Explosions On Board of the Polish Government Plane Before the Crash: MAK and KBWL LP 2010 Crash Reports Analyzed by Dr. Kazimierz Nowaczyk, Ph.D.

Part 1: The Official Polish & Russian Crash Reports Debunked by Scientists.

 

The Official Polish & Russian Smolensk Crash Reports Under Scientific Scrutiny of Dr. Kaziemierz Nowaczyk, PhD:

Author: Kazimierz Nowaczyk, Ph.D.
Assistant Professor
University of Maryland

Summary:

The main causes of the [Polish Government Tupolev Tu-154M] crash were two explosions taking place just before landing.

One of them impacted the left wing near its mid-point and caused an extensive damage, effectively breaking the wing in two. The other, inside the fuselage, caused an profound damage and dismemberment of the latter, as well as loosening the connection of the left wing and fuselage. The landing in a woody area, no matter how unfortunate and at what angle, was incapable of causing the documented fragmentation of the structure.

The Analysis

Conventions:

MAK – Interstate Aviation Committee

KBWL LP - Polish Air Incident Investigation Committee

Parts of presentation:

• First impressions
• Results of analysis:
• horizontal trajectory
• the likelihood of a roll to the left
• TAWS #38
• Possible cause: preliminary findings

Properly secured air crash investigation site?

 

http://mswia.datacenter-poland.pl/protokol/ZalacznikNr4-TechnikaLotniczaIJejEksploatacja.pdf

 

Załącznik nr 4.9.5

RAPORT

z odzyskania danych FMS

 Universal Avionics Systems Corporation June 28, 2010

TAWS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025

Innych bezcennych materiałów w postaci tysięcy zdjęć z miejsca katastrofy oraz zdjęć satelitarnych z Miejsca katastrofy Tu154m-PLF101 Pan Przewodniczący Zespołu Parlamentarnego Sejmu RP nie pozyskał.

Czyżby ściubi GROSZ – POCZEKAMY NA OBJAWIENIE nam i Innym Ludziom Dobrej Woli.

Jak do tej pory jest Jego słodką tajemnicą, a może tylko w wyobraźni i narracji medialnej.

 

 

www.kosmosnimki.ru

www.fires.kosmosnimki.ru

s{g Nr`���='margin-bottom:.75pt;mso-line-height-alt:11.25pt; background:white'>wpolityce.pl/.../38025-nowe-ustalenia-zespolu-antoniego-macierewic...

 

9 paź 2012 – Nowe ustalenia zespołu Antoniego Macierewicza. Dr KazimierzNowaczyk ma przedstawić wyniki kolejnych badań. opublikowano: 9 ...

 

prof. Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M ... - YouTube

► 13:33► 13:33

www.youtube.com/watch?v=5prXNJwXDOQ

28 lip 2011 - Przesłany przez: NiezaleznaTV

Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M - posiedzenie zespołu A. Macierewicza ...

 

 

www.kosmosnimki.ru

www.fires.kosmosnimki.ru

 

 

s{g Nr`���='margin-bottom:.75pt;mso-line-height-alt:11.25pt; background:white'>wpolityce.pl/.../38025-nowe-ustalenia-zespolu-antoniego-macierewic...

 

9 paź 2012 – Nowe ustalenia zespołu Antoniego Macierewicza. Dr KazimierzNowaczyk ma przedstawić wyniki kolejnych badań. opublikowano: 9 ...

 

prof. Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M ... - YouTube

► 13:33► 13:33

www.youtube.com/watch?v=5prXNJwXDOQ

28 lip 2011 - Przesłany przez: NiezaleznaTV

Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M - posiedzenie zespołu A. Macierewicza ...

 

 

 

FMS DATA EXTRACTION

FOR

NTSB IDENTIFICATION: ENG10SA025

ORIGINAL

APPROVALS:

Approved by: Frank Hummel

Vice President Engineering

Written by: Brian Eckmann

FMS Software Manager

Checked by: Thor Skaug

FMS Software Engineer

Status Date

Original June 25, 2010

 

Załącznik nr 4

1/46

TECHNIKA LOTNICZA I JEJ EKSPLOATACJA

3.3.1.3 Serial Number 281 Lateral Flight Plan

Table 3-5 Serial Number 281 Lateral Flight Plan

Leg No. Path Terminator Comment

1 Initial Fix EPWA Warsaw Frederic Chopin Airport

2 Course 291° D289C RW29.BAMS1G Departure

3 Course 291° 1000 ft Altitude RW29.BAMS1G Departure

4 Heading 339° Intercept next leg RW29.BAMS1G Departure

5 Course 309° Overfly WA706 RW29.BAMS1G Departure

6 Direct WA798 RW29.BAMS1G Departure

7 Track WA572 RW29.BAMS1G Departure

8 Track BAMSO RW29.BAMS1G Departure

9 Track ASLUX

10 Track TOXAR

11 Track RUDKA

12 Track GOVIK

13 Track MNS Minsk-2 VOR/DME

14 Track BERIS

15 Track SODKO

16 Track ASKIL

17 Track DRL1 User-defined N 54:49.30 E 031:57.00

18 Track 10XUB User-defined N 54:50.07 E 032:18.86

19 Track DRL User-defined N 54:49.70 E 032:08.60

20 Track XUBS User-defined N 54:49.50 E 032:01.60

3.3.1.4 Serial Number 281 Vertical Flight Plan

VNAV mode was inactive, and no vertical plan was defined.

Universal Avionics Systems Corporation June 25, 2010

FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025

23

3.3.1.5 Serial Number 281 Digital Outputs

The digital outputs are shown in the following table. The references in parentheses are the

ARINC labels that correspond to the decoded parameter.

Table 3-6 Serial Number 281 Digital Outputs

Parameter Value Raw Data

TACAN Tuning Code

(L032)

No Computed Data B429L_RTAC 0000C3D0 20 00 00 D8

VOR Tuning Code (L034) 112.7 B429L_RVOR 0000C3D4 04 9C 02 38

DME Tuning Code (L035) 114.1 B429L_RDME 0000C3C0 05 04 0C B8

Selected Heading (L101) No Computed Data B429L_101 0000C3DC 20 00 00 82

ILS Course (L105) No Computed Data B429L_ILSCOURSE 0000C3E8 20 00 00 A2

Pseudo ILS Course (L110) No Computed Data B429L_PSEUDOILSCOURSE 0000C3EC 20 00 00 12

True Desired Track (L114) 268.5° B429L_114 0000C39C F7 BF 00 32

True Waypoint Bearing

(L115)

271.1° B429L_115 0000C3A0 F8 18 00 B2

Cross Track Distance

(L116)

L 0.067 NM B429L_116 0000C3A4 7F FD DC 72

Vertical Deviation (L117) No Computed Data B429L_117 0000C3AC 20 00 00 F2

Horizontal Command

(L121)

No Computed Data B429L_121 0000C3A8 20 00 00 8A

Vertical Command (L122) No Computed Data B429L_122 0000C3B0 20 00 00 4A

Greenwich Mean Time

(L125)

06:41.0 B429L_125 0000C378 01 90 40 AA

Magnetic Variation (L147) E 7.73° B429L_147 0000C398 E0 B0 00 E6

Greenwich Mean Time

(L150)

06:41:02 B429L_150 0000C3D8 63 52 10 16

Wind on Nose (L163) 3 kts B429L_163 0000C340 60 30 00 CE

Pseudo Localizer

Deviation (L173)

No Computed Data B429L_173 0000C3E0 20 00 00 DE

Pseudo Glideslope

Deviation (L174)

No Computed Data B429L_174 0000C3E4 20 00 00 3E

Pressure Altitude (L203) 604 ft B429L_203 0000C3F0 60 12 E0 C1

Baro-Corrected Altitude

(L204)

45 ft B429L_204 0000C394 E0 01 68 21

True Air Speed (L210) 142.4375 kts B429L_210 0000C388 61 1C E0 11

Static Air Temperature

(L213)

0° C B429L 0000C33C E0 00 00 D1

Distance to Go (L251) 0.875 NM B429L_251 0000C380 60 00 E0 95

Time to Go (L252) 0.375 minutes B429L_252 0000C384 E0 03 00 55

Date (L260) Day = 10

Month = 4

Year = 10

B429L_260 0000C37C 08 10 40 0D

GPS Discrete Word (L261) Approach not active.

Terminal Mode.

B429H_GPS_WD1 0000D380 01 00 02 8D

FMS Navigation Mode

(L266)

NAV mode = GPS

Not Position Uncertain

B429L_266 0000C3F4 80 00 C2 6D

Status (L270) NAV Valid

MSG Present

Selected Crosstrack = off

No Waypoint Alert

No Vertical Waypoint Alert

Mag/True Mode = Mag

Not FROM

TO

Not Approach

Not Dead Reckoning

Not Position Uncertain

Estimated Position Uncertainty = 0.1 NM

B429L_270 0000C3B8 18 20 04 1D

Universal Avionics Systems Corporation June 25, 2010

FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025

24

Parameter Value Raw Data

Status (L275) HSI Valid

Magnetic Mode

MSG Alert

TO/FROM = TO

Not Heading Mode

Not Approach Mode

Not Dead Reckoning Mode

No Waypoint Alert

B429L_275 0000C3C8 74 40 00 BD

Present Position Latitude

(L310)

N 54:49.471 B429L_310 0000C344 64 DF 90 13

Present Position Longitude

(L311)

E 032:03.126 B429L_311 0000C348 62 D9 5D 93

Ground Speed (L312) 139.25 kts B429L_312 0000C364 60 8B 40 53

True Track Angle (L313) 252° B429L_313 0000C368 76 6B 00 D3

True Heading (L314) No Computed Data B429L_314 0000C36C 20 00 00 33

Filtered Wind Speed

(L315)

No Computed Data B429L_315 0000C370 20 00 00 B3

Filtered Wind Angle

(L316)

No Computed Data B429L_316 0000C374 20 00 00 73

Drift Angle (L321) No Computed Data B429L_321 0000C3BC 20 00 00 8B

Lateral Full Scale Display

Deviation (L326)

1.0 NM B429H_XTKLFS 0000D378 60 20 02 6B

Vertical Full Scale Display

Deviation (L327)

500 ft B429H_XTKVFS 0000D37C 63 E8 02 EB

N/S Velocity (L366) S 42.625 kts B429L_366 0000C35C FF D5 60 6F

E/W Velocity (L367) W 132.5 kts B429L_367 0000C360 7F 7B 80 EF

Distance to Destination

(L351)

1 NM B429L_351 0000C38C E0 00 20 97

Estimated Time to

Destination (L352)

0 minutes B429L_352 0000C390 60 00 00 57

Local Time Offset (L353) No Computed Data B429_353 0000C84C 20 00 00 D7

Equipment Ident (L371) UASC B429L_371 0000C3CC 62 4C 08 9F

3.3.1.6 Serial Number 281 Sensor Data

Configured sensors included analog heading, one ARINC 429 air data computer (ADC), triple

ARINC 743 GPS, and one radio reference sensor (RRS). The RRS contains one DME, one VOR,

and one TACAN. The cross-fill bus input from the offside FMS was also configured.

3.3.1.6.1 Serial Number 281 Analog Heading Inputs

The FMS was configured to receive heading from an analog heading source. The FMS was

reporting that the heading input was not available. The last known heading was 259.5°. It is not

known how long it had been since the heading input was lost.

Table 3-7 Serial Number 281 Analog Heading Inputs

Parameter Value Raw Data

Heading Status Analog heading input not available ANALOGHDGFLAGS 0000C5EE 00

Last Known Heading Value

(magnetic referenced)

259.5° ANALOGHDG 0000C5EC B8 83

Universal Avionics Systems Corporation June 25, 2010

FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025

25

3.3.1.6.2 Serial Number 281 ARINC 429 Air Data Inputs

ADC inputs are shown in Table 3-8. The references in parentheses are the ARINC labels that

correspond to the decoded parameter.

Table 3-8 Serial Number 281 Air Data Inputs

Parameter Value Raw Data

Selected Altitude (L102) 0 ft A_SELALTITUDE 0000C5B6 00 00 00 00

TAWS_102 00139F08 60 00 00 FF

Pressure Altitude (L203) 577.0 ft ARINCPRESSALT 0000C5CA 00 90 40 00

TAWS_203 00139F1C 60 12 08 FF

Baro Corrected Altitude (L204) 20 ft ARINCBAROALT 0000C5C6 00 05 00 00

TAWS_204 00135C5A 60 00 A0 FF

MACH (L205) 0.221 MACH 0000C592 00 DD

IAS (L206) 145 kts ARINCIAS 0000C5BA 12 20 00 00

TAS (L210) 145 kts ARINCTAS 0000C5BE 09 15 00 00

TAWS_210 0013B598 61 22 A0 FF

Vertical Rate (L212) -432 ft/min TAWS_212 00135C5E 7F CA 00 FF

Static Air Temperature (L213) 0.25° C ARINCSAT 0000C5C2 00 10 00 00

TAWS_213 00134CF8 60 02 00 FE

3.3.1.6.3 Serial Number 281 ARINC 743 GPS Inputs

GPS1, GPS2, and GPS3 inputs are shown in Table 3-9. The references in parentheses are the

ARINC labels that correspond to the decoded parameter.

Table 3-9 Serial Number 281 GPS Inputs

Parameter GPS1 GPS2 GPS3 Raw GPS1 Raw GPS2 Raw GPS3

Latitude N 54:49.4698 N 54:49.46788 N 54:49.46994 26 FC 7F BA 26 FC 7D 3D 26 FC 7E D7

Longitude E 32:03.12166 E 32:03.1227 E 32:03.1221 16 CA E4 C1 16 CA E5 90 16 CA E5 15

HFOM 57.63 m 57.63 m 57.66 m 07 34 07 34 07 35

GPS Mode NAV NAV NAV 03 03 03

Number of Satellites

Tracked

11 11 11 0B 0B 0B

Number of Satellites

Visible

13 13 13 0D 0D 0D

MSL Altitude (L076) 1018.25 ft 1018.25 ft 1018.25 ft 60 1F D2 AC 60 1F D2 AC 60 1F D2 AD

Ground Speed (L112) 141.875 kts 141.875 kts 141.750 kts 60 8D E0 AD 60 8D E0 AD 60 8D C0 AE

3.3.1.6.4 Serial Number 281 DME/VOR/TACAN Inputs

An RRS was configured on ARINC input port 3. The RRS contains DME, VOR, and TACAN

receivers. The DME, VOR, and TACAN receivers were operational, but no stations were in

range.

Table 3-10 FMS Serial Number 281 DME/VOR/TACAN Inputs

Parameter Value Raw Data

VOR Station Identifier VTB VORID 0000CA26 36 D2 20 00

VOR Station Position N 55:07.534

E 30:21.080

VORPOS 0000CA2A 27 33 4E 00 15 95 4B 00

VOR Bearing 277.7° VORBRG 0000CA44 C5 80

VOR Status Station tuned, but no bearing

received

VORCON 0000C94A F3 63

VORFLG 0000CA46 82 2B

Computed distance to VOR

station

114169 m (61.65 NM) VORDIST 0000CA4C 00 01 BD F9

VOR Frequency 112.70 VORFREQ 0000CA50 2C 06

VOR Station Declination E 8.1° VORDECL 0000CA52 05 C0

Universal Avionics Systems Corporation June 25, 2010

FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025

26

Parameter Value Raw Data

TACAN Identifier SQQ VTID 0000CA8E 33 C7 10 00

TACAN Position N 55:53.427

E 23:24.143

VTPOS 0000CA92 27 BE 8C 00 10 A4 46 00

TACAN Bearing 119.4° VTBRG 0000CAAC 54 F0

TACAN Status TACAN tuned, but no

bearing/distance received

TACANCON 0000C94E F3 63

VTFLG 0000CAAE 83 08

Computed distance to TACAN

station

325575 m (175.8 NM) VTDIST 0000CAB4 00 04 F7 C7

TACAN Frequency 116.30 VTFREQ 0000CAB8 2D 6E

TACAN Declination E 4.9° VTDECL 0000CABA 03 80

DME Status Scanning DME functioning, but not

used for navigation, no DME

stations tracked

DMEFLG 0000D2E0 61 49

DMECON 0000C936 F3 63

DME Stations for short-range

navigation BRP

LBN

MR

VTB

DMESTK

80 02 B0312FFA 0439 F2BE 0034

80 04 B0313F45 E0AC F80B 00EA

80 03 B03140DA F44B F065 0058

01 11 B0314959 E0AF F826 00E5

3.3.1.6.5 Serial Number 281 Cross-Side FMS Inputs

Table 3-11 lists the parameters received from the cross-side FMS via the cross-fill bus.

Table 3-11 Serial Number 281 Cross-Side FMS Inputs

Parameter Value Raw Data

GMT 06:41.0 DUGMT 0000C6D4 01 90 40 FC

Date Day = 10

Month = 4

Year = 10

DUDATE 0000C6DC 08 10 40 FD

FMS1 Status Airborne Mode.

Flight plan available for cross fill.

Approach Mode not active.

FMS275 0000C6E8 0D 80 00 FD

FMS1 Position N 54:49.492

E 032:03.157

FMS 0000DABA 26 FC 90 00 16 CB 00 00

Heading No Computed Data

Last known heading value was 264.8°

DUFLG 0000C6D0 00 13

DUHDG 0000C6E4 BC 4D 00 00

Selected Heading No Computed Data XIN_SEL_HDG 00132AD0 20 00 00 FF

Facility Frequency No Computed Data XFILL_FAC_FREQ 00108148 00 00

True Air Speed 127 kts XFILL$TAS 0000C768 60 FE 20 FE

Pressure Altitude 573 ft XFILL$ALT203 0000C770 60 11 E8 FE

Baro-Corrected Altitude 573 ft XFILL$ALT204 0000C778 60 11 E8 FE

Static Air Temperature 0.5° C XFILL$SAT 0000C780 60 04 00 FE

3.3.1.7 Serial Number 281 Timeline

There are a limited number of events that the FMS records with a timestamp. The following table

shows the timeline leading up to the moment power was removed. The times are expressed in

UTC on April 10, 2010.

Table 3-12 Serial Number 281 Timeline

Time (UTC) Event Notes

05:27:14 Takeoff time TAKEOFF 0000D35C 00 00 4C B2

06:41:02 Greenwich Mean Time GMT 0000C228 00 00 5D FE

No Data Landing time LANDINGGMT 0000E2BC 00 00 00 00

3.3.1.8 Serial Number 281 Maintenance Log Archive

This version of FMS does not have a maintenance log.

Universal Avionics Systems Corporation June 25, 2010

FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025

 

Myśl nowoczesnego indyka

 

 

Stołowy 3-10 numeru seryjnego FMS 281 DME / VOR / TACAN Wejścia

Wartość parametru nie opracowane dane

VORID VTB Identyfikatora Stacji VOR 0000CA26 36 D2 20 00

Pozycja Stacji VOR N 55:07.534

E 30:21.080

VORPOS 0000CA2A 27 33 4E 00 15 95 4B 00

VOR Noszący 277.7 ° VORBRG 0000CA44 C5 80

Stacja Stanu VOR nastawiła odbiornik, ale żadna postawa

przyjąć zagości

VORCON 0000C94A F3 63

VORFLG 0000CA46 82 2B

Policzona odległość do VOR

stacja

114169 m (61.65 NM) VORDIST 0000CA4C 00 01 BD F9

Częstość VOR 112.70 VORFREQ 0000CA50 2C 06

Deklinacja Stacji VOR E 8.1 ° VORDECL 0000CA52 05 C0

Uniwersalny czerwca 25, 2010 Korporacji Systemów Awioniki

Wydobycie Danych FMS dla Identyfikacji NTSB: ENG10SA025

26

Wartość parametru nie opracowane dane

VTID SQQ Identyfikatora TACAN 0000CA8E 33 C7 10 00

Pozycja TACAN N 55:53.427

E 23:24.143

VTPOS 0000CA92 27 BE 8C 00 10 A4 46 00

TACAN Noszący 119.4 ° VTBRG 0000CAAC 54 F0

TACAN Stanu TACAN nastawił odbiornik, ale żaden

ciążąc / odległość przyjąć zagości

TACANCON 0000C94E F3 63

VTFLG 0000CAAE 83 08

Policzona odległość do TACAN

stacja

325575 m (175.8 NM) VTDIST 0000CAB4 00 04 F7 C7

Częstość TACAN 116.30 VTFREQ 0000CAB8 2D 6E

Deklinacja TACAN E 4.9 ° VTDECL 0000CABA 03 80

Stan DME Skanujący DME działającego, ale nie

użył do nawigacji, żadnego DME

stacje ułożyły tory

DMEFLG 0000D2E0 61 49

DMECON 0000C936 F3 63

Stacje DME dla krótki - długoterminowego

nawigacja BRP

LBN

MR

VTB

DMESTK

80 02 B0312FFA 0439 F2BE 0034

80 04 B0313F45 E0AC F80B 00EA

80 03 B03140DA F44B F065 0058

01 11 B0314959 E0AF F826 00E5

 

 

LIST

http://gorojanin-iz-b.livejournal.com/

List otwarty
w sprawie wyników dochodzenia MAK katastrofy polskiego samolotu rządowego Tu-154 w / o 101 10.04.201010.04.2010

Pani Anodina! Badania prowadzone przez Ciebie Międzynarodowego Komitetu Lotniczego badającego tragicznej katastrofie pod Smoleńskiem było tak oczywiste sztucznie skierowane przeciw utraconej załogi - (!) I co więcej, członkowie liczby pasażerów nie uczestniczy w operacji statku powietrznego - dominantą oskarżenia, które w chwili jego zakończenia i publikacji Wyniki praktycznie zmniejszona liczba osób traktuje go podejrzliwie, potem było po prostu nieprzekonujące. Reprezentujących społeczeństwo na konferencji prasowej 12.01.2011 wyniki swojego dochodzenia, aby usłyszeć, że nie ryzykujesz kłopotliwych pytań, bo były tam tylko dziennikarze. Specjalistów w dziedzinie lotnictwa i piloci nie byli wśród nich. Co więcej, nawet dla eksperta do dużo czasu do krytycznej analizy danych. Niewygodne pytania dotyczące meritum sprawy na konferencji prasowej zostały wykonane.Chciałbym naprawić tę sytuację i zapytać niektóre z tych pytań. Nie dlatego, że chcę cię denerwować, ale żeby "zamknąć" białe plamy, które są bogate w swoim raporcie końcowym. Jestem pewien, bo nie będzie trudno odpowiedzieć szczerze. 
So, pytania: 1. Dlaczego nie publikować żadnych rozmów załogi wejścia w postaci pliku audio, a nawet w formie stenogramu tekstowych? Dlaczego nie opublikowały raporty przedsiębiorstwa są eksperci UASC "TAWS ekstrakcji danych dla NTSB Identification: ENG10SA025" i "FMS Ekstrakcja danych dla NTSB Identification: ENG10SA025?" 2. Jaki jest cel na 10.04.2010 "Północy" leciał IL-76 b / n 78817? Według "Transkrypcje mówi UPC lotnisko Smoleńsk (North)" (oryginalna strona IAC), gdy samolot pierwsze podejście w 9:25:54 przeciwko obscenicznym nadużycia członków EMG "usłyszał huk samolotu" , wskazując, że IL-lot 76 w okolicach BSKP. BSKP znajduje się około 160m od osi drogi startowej. Wyjaśnij, dlaczego załoga Ił-76, który zgodnie z tym samym "Transkrypcje mówi UPC smoleńskiego lotniska (North)" w 9:25:32 na kursie i na końcowym podejściu w odległości 1 km (czyli jego poprzeczna odległość od pasa startowego nie powinna przekraczać 40 m ) - "9:25:32 - WHR - jeden na czasie, ostateczny podejście" - jeśli warunki meteorologiczne (widoczność była 1000m w 09:26 - Raport końcowy z audytu wewnętrznego, p.54) i widoczności świateł zbliżającego się do końca w czasie lotu skrzywioną od osi runway ponad 100m? Czy to przypadek, że IL-76 w swoim pierwszym podejściu przeleciał nad lokalizacji wraku polskiego Tu-154? Co spada (które zostały usunięte i gdzie) wykonywane IL-76 ( "10:27:58 - Zarząd - (nieczytelne) zakończył spada, w dół na wschód" - Transkrypcja rozmów załogi Tu-54 b / n 101, IAC (opublikowane przez Polską side))? 3. W wyniku zderzenia samolotu z ziemią, co doprowadziło do całkowitego zniszczenia jego konstrukcji, był zobowiązany, aby pozostać na powierzchni toru jest nie tylko na ogonie i lewica, ale także od kadłuba.Raport końcowy nie został przedstawiony przez was żadnego potwierdzenia obecności szlaku (po zderzeniu z powierzchnią kadłuba) do lokalizacji wraku Tu-154. Mam nadzieję, że rozumiecie, że brak zagłębień w miękkim gruncie na styku siedemdziesiąt osiem ton metalu spadających z wysokości nie mniejszej niż 15 m, z przodu z prędkością około 260-270 kmh, tylko govoroit że nie zderzenie z kadłubem gruntu nie było. Dlatego też, jeżeli brak danych w sprawozdaniu końcowym w sprawie lokalizacji i wielkości kolejnego zderzenia kadłuba z ziemią z powodu zaniedbania jej autorów, to proszę podać te dane już teraz - zadzwoń głębokość, długość, szerokość, głębiej w ziemi, spowodowanego upadkiem na jej kadłuba i usuń ją (depresja) od końca i krawędzi drogi startowej. 4. Możesz nie być świadomy, że zastosowanie jako podstawa do jakichkolwiek danych wyjściowych sprawia, że celowo fałszywe i mylące wnioski sam. Dlaczego jesteś w końcowym sprawozdaniu do oceny stanu emocjonalnego FAC A.Protasyuka używane mylącej "analizy testów psychologicznych i osobowości KBC A.Protasyuka" podpisanej A.V.Klyuevym, M.S.Zhukovskoy, M.Matsanderom i N.Olenevym? Celowe fałszu dokumentu jest widoczne dla każdego bezstronnego czytelnika, gdyż na wyjściu "występowania zgodności cech charakteru A.Protasyuka"wykonane bez wartości normalnych dla skali UGD pomocą kwestionariusza NEO-FFI. Czy chcesz przez to powiedzieć? Cóż, nazwa wartości normy dla UGD skalę. Pozwolę sobie przypomnieć, że dane A.Protasyuka 31/6 w skali (0-48) / (1-10). 5. W "Rozmowy transkrypcyjne załoga Tu-154 b / n 101 ..."podpisane przez ekspertów i IAC A.A.Martynyukom I.A.Krasotkinoy ma następujący fragment: "... 10:31:20 sztukę iw tym momencie mamy 5 mil od centrum. ... ... 10:31:56 2P Tak, i gdzie są 5 mil? 10:31:56 stronie EA. ... " Jako zawartości fragmentu dialog ten występuje w czasie lotu na KTA wiązki.Zapewnione przez Ciebie na torze lotu polskiego samolotu (patrz Fig.43 sprawozdanie końcowe str. 156) nie ma sensu, pomiędzy drugim i trzecim zakręcie, które zostaną usunięte z CTA na 5 kilometrów. Dlaczego malować ścieżkę, która nie odpowiada rzeczywistości? 6. Jakie są powodem automatycznego przepustnicy obroty silnika wzrósł z ok. 40% do ok. 60% zysku w przedziale czasowym 10:39:40 - 10:40:00 po samolot został przekazany do redukcji na końcowym podejściu (patrz rys. 24 Raport końcowy str.78). 7. Fig.49 sprawie sprawozdania końcowego (p.186) rejestrowane autopilota sterującego kolumnę wykończenia w przedziale czasu 10:40:53.5 - 10:40:55. W tym czasie moje ręce były na kierownicy FAC (at 10:40:54.5 zaczął brać kolumny kontrolę nad wyłączyć autopilota nadrzędnego) i nie może kontrolować obsłużyć round-lifting. Wyjaśnij, jak autopilot aktywnie pływające, jeśli twierdzi, że automatyczne podejście mode (WGA) na lotnisku "Północ" było niemożliwe? 8. W raporcie firmy specjaliści UASC "TAWS Ekstrakcja danych dla NTSB Identification: ENG10SA025" (opublikowane przez stronę polską) jest ustalony parametr odchylenie wartości lot ślizgowy (odchylenie lot ślizgowy wysokości) i odchylenie lokalizator (wskaźnik odchylenie) dla wszystkich zdarzeń TAWS. Wygenerowanych zdarzeń podczas wykonywania podejścia (# 34, # 35, # 36, # 37, # 38), te wartości to: Dewiacja lot ślizgowy: 0,095982 Odchylenie dots Localizer: 0,108367 kropki. Jak można wyjaśnić te wartości, jeżeli, jak twierdzisz, "Północ" brakowało instrumentem systemu ścieżki schodzenia? 9. Bez wątpienia jesteś bardzo dokładnie zbadane zapisy spółki specjalistów UASC "TAWS ekstrakcji danych dla NTSB Identification: ENG10SA025" i "FMS ekstrakcji danych dla NTSB Identification: ENG10SA025" i miał okazję uzyskać odpowiedzi na swoje pytania. Czy zorientowali się, dlaczego zdarzenie w dzienniku # 33 TAWS, generowane podczas startu na lotnisku w Warszawie, odnotowała ujemny (!) Wartość prędkości pionowej -345,840604 ft / min? Co to
​​jest powód?Czy to powoduje wartości pionowej prędkości, odnotowanego w innych wydarzeniach TAWS? Jak rozwiązać zaistniałe błędy należy skorygować wartość prędkości pionowej, nagrany w TAWS na podejście? 10. Wartości parametrów FLIGHT PRZYCZEPNOŚCI PLAN (znak po locie-plan) i TRACK CROSS (boczna usunięcie) w dziennikach zdarzeń, # 34, # 35, # 36, # 37, # 38 TAWS (patrz raport "Extraction TAWS danych dla NTSB Identification: ENG10SA025 "), wyraźnie wskazują, że tor lotu nie pasuje aktywnego planie lotu FMS - na przykład, w chwili zdarzenia # 34, w odległości około 5400m od pasa w bok od aktywnym planie lotu FMS był około 2 km - i Dlatego kontrola samolotu w kanałach bocznych nie są FMS. Dlaczego wasz raport końcowy świadomie fałszywe oświadczenie, że "w kanale bocznym załogi używany jeden z dwóch trybów sterowania autopilotem: FMS lub przez sygnały z kolei uchwyt" (str.180)? Dlaczego celowo wprowadzać odbiorców w błąd, twierdząc, że "lot odbył się zgodnie z wprowadzeniem planu z punktu do punktu XUBS DRL" (str.180), choć zdaje sobie sprawę, że plan, do którego odnoszą się, został zarejestrowany w GIMNAZJUM FMS, i sterowania, który może wykonać autopilot FMS, który jest głównym? 11. Kluczem do określenia przyczyny katastrofy Tu-154 b / n 101 jest zadana zmieni radiowysokościomierza z 100m (wartość spadku) do 60m. Fakt ten wskazuje, że na początku wdrażania podejścia systemowego podejścia została wybrana i uzgodniona z dowódcą załogi i, oczywiście, z szefem operacji. Dlaczego w raporcie 210-strona nie płacić jednej linii odpowiedzi na pytanie: co i kiedy podać powody KBC A.Protasyuku wybrać nowy CDF i ustawić pokrętło na radiowysokościomierza 60m? Dlaczego nie "Transkrypcje rozmów załogi Tu-154 b / n 101 ..." podpisane przez ekspertów i IAC A.A.Martynyukom I.A.Krasotkinoy ani polskiej transkrypcje nie zadanej dowody zmienić ustawienie i zatwierdzenia tego działania z załogi? 12. Według Tabela 3-10 szeregowy FMS Numer 281 DME / VOR / TACAN wejść na stronie 25 raportu "FMS ekstrakcji danych dla NTSB Identification: ENG10SA025" (opublikowane przez stronę polską) w momencie awarii stałego zasilania FMS odległości do TACAN radiolatarni w Siauliai - 325 km. Odległość między Smoleńskiem i Siauliai niż 570 km. Jak wytłumaczyć tę różnicę? Co oznacza, że lot polskiego Tu-154M w / o 101 04.10.2010 ma lotnisko wojskowe w pobliżu Borowca Połocka (Białoruś)? Dziękuję. Rezerwat Captain Arkady Protasov (aka flanker20) 

 

"Extraction TAWS danych dla NTSB Identification: ENG10SA025 "

http://gorojanin-iz-b.livejournal.com/

gorojanin_iz_b

Открытое письмо МАКу.Повторное прокурору.Ложь глобальных ресурсов.Следы посмертного одевания

January 30th, 13:10

Здравствуйте.
В уже упоминавшемся блоге flanker20 стоит не отвеченное открытое письмо руководительнице МАКа с просьбой перепоста.С удовольствием поддерживаю и призываю читателей сделать так же.Не ограничиваясь ЖЖ.Что полета не было,давно уже ясно всем,исключая разве что тех,кто все еще честно верит в непогрешимых специалистов вообще и из МАКа в частности.Теперь у организаторов убийств и инсценировки исчезло и это прикрытие.Читайте и убеждайтесь:МАКом сфальсифицирован весь полет от начала до мифического "крушения"-конца.Посмотрите также обсуждение в источнике и другие публикации.Все компоненты МАКовской фальшивки разобраны со знанием дела,и все непонятности встают на свои места при единственном условии -не было никакого полета.
Что полета не было,в принципе подтверждают и спецслужбы,трудящиеся в блоге.Которые к предыдущему материалу в объемах,превышающих сам материал,спешно навешивают "показания свидетелей",видевших и "искры",и "вспышки",и "контуры самолета",и "самолет"... и побоку,что в утро 10апреля в Смоленске стоял густой туман,в котором ни зги не видно.Хозяева этих "кавказ-центров"и прочих отлично знают,что виртуальный полет -самое уязвимое место всей "смоленской постановки",а виртуальный характер полета автоматически ведет к вопросу "кто и когда убивал 96человек?"Поэтому "свидетели"сейчас будут стаями появляться задним числом,как черти из табакерки.

 

 


ОТКРЫТОЕПИСЬМО
касательнорезультатоврасследованияМАКкатастрофыпольскогоправительственногосамолетаТу-154Мб/н101 10.04.201010.04.2010

 

Myśl nowoczesnego indyka

 

 

Stołowy 3-10 numeru seryjnego FMS 281 DME / VOR / TACAN Wejścia

Wartość parametru nie opracowane dane

VORID VTB Identyfikatora Stacji VOR 0000CA26 36 D2 20 00

Pozycja Stacji VOR N 55:07.534

E 30:21.080

VORPOS 0000CA2A 27 33 4E 00 15 95 4B 00

VOR Noszący 277.7 ° VORBRG 0000CA44 C5 80

Stacja Stanu VOR nastawiła odbiornik, ale żadna postawa

przyjąć zagości

VORCON 0000C94A F3 63

VORFLG 0000CA46 82 2B

Policzona odległość do VOR

stacja

114169 m (61.65 NM) VORDIST 0000CA4C 00 01 BD F9

Częstość VOR 112.70 VORFREQ 0000CA50 2C 06

Deklinacja Stacji VOR E 8.1 ° VORDECL 0000CA52 05 C0

Uniwersalny czerwca 25, 2010 Korporacji Systemów Awioniki

Wydobycie Danych FMS dla Identyfikacji NTSB: ENG10SA025

26

Wartość parametru nie opracowane dane

VTID SQQ Identyfikatora TACAN 0000CA8E 33 C7 10 00

Pozycja TACAN N 55:53.427

E 23:24.143

VTPOS 0000CA92 27 BE 8C 00 10 A4 46 00

TACAN Noszący 119.4 ° VTBRG 0000CAAC 54 F0

TACAN Stanu TACAN nastawił odbiornik, ale żaden

ciążąc / odległość przyjąć zagości

TACANCON 0000C94E F3 63

VTFLG 0000CAAE 83 08

Policzona odległość do TACAN

stacja

325575 m (175.8 NM) VTDIST 0000CAB4 00 04 F7 C7

Częstość TACAN 116.30 VTFREQ 0000CAB8 2D 6E

Deklinacja TACAN E 4.9 ° VTDECL 0000CABA 03 80

Stan DME Skanujący DME działającego, ale nie

użył do nawigacji, żadnego DME

stacje ułożyły tory

DMEFLG 0000D2E0 61 49

DMECON 0000C936 F3 63

Stacje DME dla krótki - długoterminowego

nawigacja BRP

LBN

MR

VTB

DMESTK

80 02 B0312FFA 0439 F2BE 0034

80 04 B0313F45 E0AC F80B 00EA

80 03 B03140DA F44B F065 0058

01 11 B0314959 E0AF F826 00E5

 

Komputer zarejestrował DWIE słownie dwie koordynaty położenia samolotu w przestrzeni powietrznej - pokazane TUTAJ na tle zdjęć satelitarnych z dnia 10 kwietnia 2010 roku.

Nie jest możliwe aby w tym samym czasie ten OBIEKT – STATEK POWIETRZNY znajdowal się w dwóch różnych miejscach. Nie jest możliwe.

Położenie było identyfikowane przez stację TACAN na terenie bazy Wojskowej NATO w Szawle  SQQ IATA  (EYSA ICAO) Siauliai  Nadajnik radiolokacyjny TACAN N 55o 53.427’, E 23 o24.143 ‘ oraz stację radiolokacyjną Stacji VOR/DME na lotnisku VTB IATA (UMII ICAO) Vitebsk Jużnyj N 55 o07.534’, E 30o21.080’

 

 

 

Odbiornik TACAN

"Polsko-litewski spór przekroczył granicę zdrowego rozsądku"

Dodane przez wachmistrz_Soroka 
Opublikowano: Środa, 25 kwietnia 2012 o godz. 09:09:25

 

Projektowana linia kolei międzynarodowych w ramach Unii Europejskiej

Polsko-litewski spór przekroczył granicę zdrowego rozsądku - Kresy

kresy.pl/?zobacz/polsko-litewski-spor-przekroczyl-granice...

25 kwi 2012 – Rozmowy Polski na temat przeniesienia bazy myśliwców NATO, mających ochraniać przestrzeń powietrzną nad krajami bałtyckimi z litewskich Szaweldo Estonii, ... przykrym dowodem na eskalację konfliktu między Polską i Litwą. ... ten spór w najbliższej przyszłości (np. poprzez zmiany personalne), czy ...

 

Rozmowy Polski na temat przeniesienia bazy myśliwców NATO, mających ochraniać przestrzeń powietrzną nad krajami bałtyckimi z litewskich Szawel do Estonii, są kolejnym przykrym dowodem na eskalację konfliktu między Polską i Litwą.

 

W ubiegłym tygodniu prezydent Litwy Dalia Grybauskaite odmówiła uczestnictwa w spotkaniu głów Estonii, Łotwy, Litwy i Polski w Warszawie, na którym ustalano kwestie związane ze szczytem NATO. Przyczyną  odmowy był trwający (i niesłabnący) od kilku lat konflikt między Polską i Litwą, u podłoża którego leży stosunek Litwy do mniejszości polskiej. W ostatnim czasie spór ten osiągnął jednak na tyle wysoki poziom, że dotyka również interesów Estonii.

 

Odmawiając przyjazdu do Warszawy, prezydent Grybauskaite przeniosła przedmiot polsko-litewskiego konfliktu na płaszczyznę międzynarodową. Jednocześnie zmarnowała szansę na to, by pokazać, że współpraca w tak ważnych kwestiach jak polityka partnerska NATO, jest możliwa bez względu na różnice zdań. Nie wykorzystała możliwości na poprawę relacji (przynajmniej między głowami obu państw), podczas gdy stosunki między rządami Polski i Litwy kuleją: polski minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski obiecał swego czasu, że dopóki sytuacja polskiej mniejszości na Litwie nie poprawi się, jego noga w Wilnie nie postanie.

 

W sporze miedzy naszymi najbliższymi sąsiadami – Polską i Litwą – Estonia niczego nie zyskuje, może za to przegrać w znacznie ważniejszych strategicznych kwestiach. Problem tkwi przecież nie tylko we współpracy wojskowej, chociaż nikt nie próbuje umniejszać jej znaczenia. Dla nas granica polsko-litewska jest jedną z kluczowych w kwestii bezpieczeństwa energetycznego. Kiedy mówimy o zabezpieczeniu energetycznym Estonii, to patrząc na to w szerszej perspektywie, jego podstawą jest sieć połączeń energetycznych krajów bałtyckich.

 

Weźmy także pod uwagę plany budowy linii kolejowej Rail Baltica – wszystkie połączenia lądowe Estonii zależne są od wspomnianej wyżej granicy. Połączenia te mają zarówno czysto ekonomiczne znaczenie, jak i nieco szersze – strategiczne.

Edward Lucas pisze na stronie The Economist, że to duża pokusa, uważać, że konflikt między Polską i Litwą prowokowany jest przez kremlowskich manipulatorów, pragnących zniszczyć NATO i zasiać nieufność w jednym z najbardziej doświadczonych zakątków Europy. 

 

Angażując w spór o mniejszości narodowe ważne interesy innych państw, obie strony przekroczyły granice zdrowego rozsądku.

 

Estonia nie może opowiedzieć się po żadnej ze stron polsko-litewskiego konfliktu. Nasuwa się pytanie, czy uda się rozwiązać ten spór w najbliższej przyszłości (np. poprzez zmiany personalne), czy może przyjdzie nam pogodzić się z tym, że strategiczne projekty współpracy, w których uczestniczą zarówno Polska, jak i Litwa, będą dogorywać, a Estonia będzie musiała poszukać alternatywy.

 

„Posttimees”, Estonia

 

Literatura:

1.      Czarne skrzynki Tu-154m powinny już być w Polsce. - ndb2010 ...

ndb2010.salon24.pl/289422,czarne-skrzynki-tu-154m-powinny-juz-...

21 mar 2011 – W samolocie Tu-154M zamontowanych było kilka urządzeń nazywanych..... IRS ktory otrzymuje poprawki od dostepnych w okolicy latarni VOR/DME... o awariiodbiornika VOR w Tupolewie - zmniejszeniu jego czulosci !

2.      Zeznania które zmieniły obraz katastrofy - e2rdo: "Prawda jest ...

e2rdo.salon24.pl/458822,zeznania-ktore-zmienily-obraz-katastrofy

29 paź 2012 – JAK-40 i TU-154M w takie urządzenie, tzn. odbiornik nie jest wyposażony. ... RSBN to mobilny rosyjski odpowiednik systemu VOR DME lub ...

3.       MILITARIUM - Krótka historia dwóch Tupolewów

www.militarium.net/viewart.php?aid=617

Liczba postów: 3 - 14 Kwi 2010

27 maja 1989 roku zakontraktowano zakup dwóch Tu-154M.... Unit) i dwoma kompletami dwunastokanałowych odbiorników GPS z antenami CI 401; ... Radio Reference Sensor z anteną DME, splitterem sygnałów VOR...

4.       Raport końcowy TU154M

www.slideshare.net/wikb/raport-koncowytu154m

19 cze 2012 – Analiza psychologiczna działania załogi samolotu Tu-154M . ...... iodbiorników VOR/DME;• system zarządzania lotem FMS;• odbiornik GPS;• ...

5.       4 - Gra na Gieldzie.pl - Forum gieldowe - gielda,trader,forex ...

www.granagieldzie.pl/viewtopic.php?f=34&t=297&start=30

20 kwi 2010 – 27 maja 1989 roku zakontraktowano zakup dwóch Tu-154M... wcześniej użytkowany był odbiornik Garmin 155XL, samolot o n/b 101 posiadał ... radiowych Radio Reference Sensor z anteną DME, splitterem sygnałów VOR...

6.      TU – 154M Lux – numer boczny: 101 – Zdjęcia, wideo i dane ...

ndb2010.wordpress.com/tu-154m-zdjecia-i-dane-techniczne/

... 101 – Zdjęcia, wideo i dane techniczne. Lądowanie Tu-154m (Tu 154M 101-go around) ... •odbiornik sygnałów radiowych Radio Reference Sensor z anteną DME, splitterem sygnałów VOR,. •system sterowania samolotem ABSU-154-2, ...

 

 

Odbiornik VOR/DME

 

1.     VITEBSK Airport - VTB / UMII - VITEBSK, RUSSIA - Flightradar24

www.flightradar24.com/data/airports/vtb - Tłumaczenie strony

Airport name: VITEBSK; IATA code: VTB; ICAO code: UMII; Country: RUSSIA; City: VITEBSK; Time: 05:08:40 AM (+02:00); Longitude: 30.34963; Latitude: ...

2.     Port lotniczy Witebsk Wostoczny – Wikipedia, wolna encyklopedia

pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Witebsk_Wostoczny

Aэpапopт Ві́цебск-Усходні. Państwo · Białoruś. Miejscowość, Witebsk. Typ, cywilne. Rok otwarcia, 1968. Kod IATA, VTB. Kod ICAO, UMII. Wysokość, 208 m ...

3.     Vitebsk Vostochny Airport - Wikipedia, the free encyclopedia

en.wikipedia.org/wiki/Vitebsk_Vostochny_Airport - Tłumaczenie strony

Vitebsk VostochnyАэрапортВіцебскУсходніАэропортВитебскВосточный. IATA:VTB  ICAO: UMII. Summary. Airport type, Public. Location, Viciebsk ...

4.     Vitebsk Airport - UMII - VTB - Airport Guide

airportguide.com/.../Vitsyebsk_(Vitebsk)-UMII-V... - Tłumaczenie strony

Vitebsk Airport (VTB) located in Vitsyebsk (Vitebsk), Vitsebsk, Belarus. ... airports using only an IATA ID, ICAO ID, FAA ID, Airport Name, City, State, or Country.

LOTNISKO NATO W SZAWLACH, LITWA

www.hauraton.com/pl/referencje/...litwa/lotnisko_nato_litwa.php

Od 29 marca 2004 roku, początku członkostwa Litwy, Estonii i Łotwy w Organizacji ...Na podstawie decyzji dowództwa NATO główną bazą szybkiej reakcji .

 

1.     Zmiana na stanowisku Dowódcy Bazy Lotniczej w Szawle - Polski ...

www.airpolicing.wp.mil.pl/pl/1_151.html

13 sie 2012 – W ceremonii zmiany na stanowisku Dowódcy Bazy Lotniczej w Szawleudział wzięli m.in.: wiceminister Obrony Narodowej Litwy Vytautas ...

2.     Góra Krzyży koło Szawli na Litwie - Galeria - Polonia - WP.PL

polonia.wp.pl/gid,10344450,kat,76636,title,Gora-Krzyzy-kolo-Szaw...

Zobacz galerię Góra Krzyży koło Szawli na Litwie. ... Koło miejscowości Szawle (Šiauliai) na Litwie, na niewielkim wzniesieniu stoi kilka tysięcy krzyży, ...

3.     Zderzenie Mirage i L-39 na Litwie - Lotnicza Polska -

lotniczapolska.pl/Zderzenie-Mirage-i-L-39-na-Litwie,21021

30 sie 2011 – W pobliżu bazy lotniczej Szawle na Litwie doszło 30 sierpnia do zderzenia dwóch samolotów – litewskiego L-39ZA i francuskiego Mirage 2000.

4.     Polski Kontyngent Wojskowy Orlik – Wikipedia, wolna encyklopedia

pl.wikipedia.org/wiki/Polski_Kontyngent_Wojskowy_Orlik

W związku z wejściem do struktur NATO Litwy, Łotwy i Estonii oraz brakiem w ich siłach ... Wykonują je z 1 Bazy Lotniczej w litewskich Szawlach wydzielone ...

 

Koordynaty te nie pokrywają się.

Koordynaty te nie pokrywają się.

 

 

 

 

W SIECI - Pyza na polskich drużkach

 Gdyby zadbano o ŻYCIE I ZDROWIE ŚP. DR EUGENIUSZA WROBLA TAKIE SPEKTAKLE BYŁY BY PO PROSTU NIE MOŻLIWE. Ktoś o to ZADBAŁ.

PiS nie domaga się uwolnienia z Zakladu Zamkniętego Psychiatrycznego przetrzymywanego TAM (bezprawnie ???) SYNA dr Wróbla. Co na to Amnesty International. Więzień polityczny w Zakładzie Psychiatrycznym w Polsce !!!.

Jak tak dalej pójdzie : W dalszej kolejności nie wątpliwie czeka ten LOS wybranych Blogerów od Teorii 2M ?.

 

 

prof. Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M ... - YouTube

► 13:33► 13:33

www.youtube.com/watch?v=5prXNJwXDOQ

28 lip 2011 - Przesłany przez: NiezaleznaTV

Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M - posiedzenie zespołu A. Macierewicza ...

 

 

1.      „wSieci”: Śledztwo FYM-a, czyli prawie wszyscy są podejrzani ...

wpolityce.pl/.../44915-wsieci-sledztwo-fym-a-czyli-prawie-wszyscy-s...

6 dni temu – W nowym numerze tygodnika „w Sieci” Marek Pyza przygląda się najoryginalniejszej i jednocześnie najbardziej absurdalnej hipotezie ...

2.       Marek Pyza pisze o Free Your Mind i o maskirowce - Zygmunt Białas ...

zygmuntbialas.salon24.pl/479192,marek-pyza-pisze-o-free-your-min...

15 sty 2013 – Najbardziej mnie rozbawiło w artykule Pyzy stwierdzenie : Ta książka w internecie to nawet przypomina pracę naukową, jednak tylko odnośniki ...

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm

 

Page last updated at 19:17 GMT, Saturday, 10 April 2010 20:17 UK

emailE-mail this to a friend

printPrintable version

 

Polish President Lech Kaczynski dies in plane crash

 

 

Footage from the scene shows firefighters at work amid the wreckage

President Lech Kaczynski and scores of other senior Polish figures have been killed in a plane crash in Russia.

Polish and Russian officials said no-one survived after the plane apparently hit trees as it approached Smolensk airport in thick fog.

Russian media reports said the pilots ignored advice from air traffic control to divert to another airport.

Poland's army chief, central bank governor, MPs and leading historians were among more than 80 passengers.

Prime Minister Donald Tusk said the crash was the most tragic event of the country's post-World War II history.

The Polish delegation was flying in from Warsaw to mark the 70th anniversary of the Katyn massacre of thousands of Poles by Soviet forces during WWII.

o

Lech Kaczynski, file image

inline_dashed_line

Obituary: Lech Kaczynski

In pictures: Plane crash

Your reaction

The BBC's Adam Easton, in Warsaw, says the crash is a catastrophe for the Polish people.

He says Prime Minister Tusk was reportedly in tears when he was told.

After an emergency meeting of ministers, Mr Tusk, who runs the day-to-day business of government, said a week of national mourning had been declared with two minutes of silence on Sunday at midday.

Mr Tusk added: "The Polish state must function and will function".

Flowers and candles laid outside presidential palace in Warsaw - 10 April 2010

Thousands have gathered outside the presidential palace in Warsaw

A government spokesman said that according to the constitution there would be an early presidential election, and the speaker of the lower house of parliament, Bronislaw Komorowski, would be acting president.

In Warsaw, people gathered outside the presidential palace to lay flowers and light candles.

"I'm all broken up... it cannot be expressed in words," Ewa Robaczewska told Reuters news agency.

Pilot error?

The Russian emergencies ministry told Itar-Tass news agency the plane crashed at 1056 Moscow time (0656 GMT) as it was coming in to land.

Smolensk regional governor Sergei Antufiev told Russian TV that no-one had survived.

o

BBC Warsaw correspondent Adam EastonAdam Easton, BBC News, Warsaw

Thousands of people have gathered outside the presidential palace to pay their respects.

There has been a spontaneous outpouring of grief, no matter what people thought of Lech Kaczynski. He was a divisive figure in Polish society, especially among younger Poles.

People are just stunned, visibly moved and in tears, whether they agreed with the president's political views or not.

The largest church bell in Poland, at Krakow Cathedral, has been rung.

It never tolls generally, only for very, very solemn occasions. The last time it did so was for the death of the Polish pope, John Paul II, five years ago.

"According to preliminary reports, it got caught up in the tops of trees, fell to the ground and broke up into pieces," he said. "There are no survivors in that crash."

Polish TV worker Slawomir Wisniewski said he had seen the crash from his hotel near the airport.

"I saw through the fog, the aeroplane flying very low with the left wing pointing to the ground," he said.

"I heard something being broken and then that thudding sound. Two flashes of fire next to each other."

Russian media carried claims that the plane's crew were at fault for the crash.

"Flight controllers... suggested that the plane be forwarded to Minsk but as far as we know the crew took an independent decision to land the plane in Smolensk," Smolensk regional government spokesman Andrei Yevseyenkov told Russian TV.

Russian officials said 97 people were killed in the crash, including eight crew.

Polish officials said that 89 people had been scheduled to fly in the delegation to the Katyn commemoration, but one person missed the flight.

Russian Prime Minister Vladimir Putin visited the crash site, after saying he would personally oversee the investigation into the crash.

"Everything must be done to establish the reasons for this tragedy in the shortest possible time," he said.

He was to meet his Polish counterpart, Mr Tusk, in Smolensk.

Russian officials said all the bodies had been recovered from the scene and were being taken to Moscow for identification.

Russia's Emergency Minister Sergei Shoigu said both of the plane's flight information recorders had been found and were being examined.

Controversial figure

The president was flying in a Tupolev 154, a Soviet-designed plane that was more than 20 years old.

o

SENIOR FIGURES KILLED

National leader:
President Lech Kaczynski and wife Maria

Other politicians:
Wladyslaw Stasiak chief of the president's chancellery;Aleksander Szczyglo chief of the National Security Office;Slawomir Skrzypek National Bank of Poland chairman; 
Jerzy Szmajdzinski deputy speaker of the lower house;Andrzej Kremer Foreign Ministry's undersecretary of state;Stanislaw Komorowski deputy minister of national defence;Przemyslaw Gosiewski Law and Justice party deputy chair;

Military chief:
Franciszek Gagor chief of the General Staff

Cultural figures:
Andrzej Przewoznik head of Poland's Council for the Protection of Struggle and Martyrdom Sites;Tomasz Merta chief historical conservator

Source: TVP1, Warsaw

inline_dashed_line

Senior Polish figures killed in crash

World reaction to crash

Focus on ageing plane

Our correspondent says there had been calls for Polish leaders to upgrade their planes.

Mr Kaczynski himself had suffered scares while using the plane in late 2008, when problems with the aircraft's steering mechanism delayed his departure from Mongolia.

"Any flight brings with it a certain risk, but a very serious risk attaches to the responsibilities of a president, because it is necessary to fly constantly," he was quoted as saying at the time.

But the head of Russia's Aviakor aviation maintenance company told Russian TV the plane was airworthy, after his plant fully overhauled it in December.

As well as the president and his wife, Maria, a number of senior officials were on the passenger list.

They included the army chief of staff Gen Franciszek Gagor, central bank governor Slawomir Skrzypek and deputy Foreign Minister Andrzej Kremer.

World leaders including Mr Putin, US President Barack Obama, German Chancellor Angela Merkel and UK Prime Minister Gordon Brown offered their condolences to Poland.

Mr Kaczynski's twin brother, Jaroslaw, a former prime minister and now head of the main opposition party, was said to be "devastated", an aide told AFP news agency.

Lech Kaczynski, who had fewer powers than the prime minister but had a significant say in foreign policy, was a controversial figure in Polish politics.

He had advocated a right-wing Catholic agenda, opposed rapid free-market reforms and favoured retaining social welfare programmes.

Map of crashed flight


http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=48&t=62174

All times are UTC + 1 hour

 

Forum rules

 

image


Polish Presidential TU-154 Crashed

Moderator: Stefan


Post new topic Reply to topic

 Page 1 of 3

 [ 38 posts ] 

Go to page 1, 2, 3  Next

 

 

Previous topic | Next topic 

 

Author

Message

Burry

 Post subject: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 08:41 

Offline

Scramble Die-Hard

Scramble Die-Hard

User avatar


Joined: 17 Feb 2004, 20:39
Posts: 673
Location: Sittard

According Teletekst, the presidential Aircraft of the Polish President has crashed in Russia.
I think it must be a TU154, as there are said to be 87 dead 
:(


 

Top

 Profile  

 

spacer

 

 

spacer

 

js51672

 Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 08:48 

Offline

Scramble Addict

Scramble Addict

User avatar


Joined: 04 Nov 2002, 08:46
Posts: 2225
Location: EHEH and EHBD area 
Type of spotter: Civil, General and G-spotter 
Subscriber Scramble Magazine: Y

Burry wrote:

According Teletekst, the presidential Aircraft of the Polish President has crashed in Russia.
I think it must be a TU154, as there are said to be 87 dead 
:(




see also 
http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm


_________________
US Navy 
C40-A Clipper at night
.
.
 

 

Top

 Profile  

 

spacer

 

Rockville

 Post subject: Polish president 'in plane crash'

postPosted: 10 Apr 2010, 08:49 

Online

Scramble Addict

Scramble Addict

User avatar


Joined: 24 Nov 2007, 00:38
Posts: 1293

A plane carrying Polish President Lech Kaczynski has crashed on its approach to a Russian airport, officials say. 

A Polish official at Smolensk airport said there was no information about survivors from the crash. 

Mr Kaczynski was due to visit Smolensk to mark the 70th anniversary of the Katyn massacre, when Soviet troops killed thousands of Poles. 

Story from BBC NEWS:
Published: 2010/04/10 07:39:35 GMT

 

 

Top

 Profile  

 

spacer

 

r.e.hendriks

 Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 08:53 

Offline

Scramble Addict

Scramble Addict

User avatar


Joined: 25 Nov 2002, 12:05
Posts: 1713
Location: Uden, The Netherlands 
Type of spotter: fly.by.nl 
Subscriber Scramble Magazine: 1990>

Translated from Polish news site:

The plane crashed Smolensk President Lech Kaczynski Tupolev 154-M. The Approach to land the plane most likely caught in a tree. The fire is extinguished - said Paszkowski. Russian Ministry for Special Affairs reported that 87 people were killed.

Foreign Ministry spokesman Piotr Paszkowski told TVN 24 that the board was President Kaczynski and his wife, deputy head of the IPN and Diet Jerzy Szmajdzinski. Lech Kaczynski flew to celebrate the anniversary of the Katyn massacre.


Regards, Rob.


_________________
image

image 

 

Top

 Profile  

 

spacer

 

asto

 Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 09:06 

Offline

Scramble Junior

Scramble Junior

User avatar


Joined: 16 Oct 2006, 13:31
Posts: 126
Location: Nearby Rotterdam, The Netherlands 
Type of spotter: Military Aviation (F2)

This article speaks about a Yak-40...


Presidential plane crashes in Smolensk
10th April 2010 

The JAK-40 aircraft, carrying Polish President Lech Kaczyński, 
his wife Maria Kaczyńska as well as Polish dignitaries, was about 
to land in Smolensk, Russia, when it hit crash landed and burst 
in flames.

President Kaczyński was travelling to Katyń on official duty.

According to press information, other passengers on the plane 
were PiS leader Jarosław Kaczyński, NBP president Sławomir Skrzypek 
and IPN head Janusz Kurtyka.

UPDATE 1: As many as 87 people aboard the plane are dead.

Source: 
http://www.wbj.pl/article-49161-preside ... ml?typ=ise


_________________
My Jetphoto's > 
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=22725

MAF 'Flying For Life' > 
http://www.maf.org/about 

 

Top

 Profile  

 

spacer

 

r.e.hendriks

 Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 09:07 

Offline

Scramble Addict

Scramble Addict

User avatar


Joined: 25 Nov 2002, 12:05
Posts: 1713
Location: Uden, The Netherlands 
Type of spotter: fly.by.nl 
Subscriber Scramble Magazine: 1990>

Reuters reported a minute ago that all 132 passengers were killed during the crash.

RIP


_________________
image

image 

 

Top

 Profile  

 

spacer

 

Gerard

 Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 09:20 

Offline

Scramble Addict

Scramble Addict

User avatar


Joined: 25 Feb 2007, 20:00
Posts: 2011
Location: 9.9NM NE of Büdingen AAF (closed) 
Subscriber Scramble Magazine: Jawohl

My Polish is not what it used to be anymore, but on Polish television I can clearly distinguish the word "Tupolev" (which is obvious with 132 passengers on board).

Gerard


_________________

.          |
          /O\
\_______[|(.)|]_______/
  o   ++   O   ++   o

 

 

Top

 Profile  

 

spacer

 

Leonvanos

 Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 09:37 

Offline

Scramble Rookie

Scramble Rookie

User avatar


Joined: 12 Feb 2008, 15:00
Posts: 84
Location: Alphen aan den Rijn

Sad story. For the people and the people that are left behind.


 

Top

 Profile  

 

spacer

 

maurits

 Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 09:52 

Offline

Scramble Addict

Scramble Addict

User avatar


Joined: 27 Apr 2004, 22:36
Posts: 1172
Location: IJsselstein 
Type of spotter: full military

Hi,

From msf:
SKY news reporting that a Polish Government T154 (c/s PLF101) on a flight from Warsaw crashes on approach to Smolensk, Russia (Polish President and wife on board - no survivors)

Suggest it is Tu-154M 101....

Very sad news...

Regards,

Maurits


_________________
kind regards,

Maurits
 

 

Top

 Profile  

 

spacer

 

gold

 Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 10:21 

Offline

Scramble Junior

Scramble Junior

User avatar


Joined: 18 Mar 2004, 20:08
Posts: 120
Location: Sweet Lake City

Footage on Russia Today shows a destroyed TU-154, tail section intact, but no serial visible.


 

Top

 Profile  

 

spacer

 

jfaltena

 Post subject: Polish president dies in plane crash near Smolensk

postPosted: 10 Apr 2010, 10:38 

Offline

Scramble Master

Scramble Master

User avatar


Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Posts: 2893
Location: Home or @ any Airfield 
Type of spotter: S4

Just seen on CNN; a (unknown type) Polish plane with 132 passengers on board - including the Polish president - crashed about a mile from Smolensk, Russia in foggy weather. No survivors, according the report.

RIP

Grtz, John


_________________
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70 
Planned flights: none
 

 

Top

 Profile  

 

spacer

 

Nozem

 Post subject: Re: Polish president dies in plane crash near Smolensk

postPosted: 10 Apr 2010, 10:42 

Offline

Scramble Die-Hard

Scramble Die-Hard

User avatar


Joined: 21 May 2005, 10:43
Posts: 779
Location: Alkmaar 
Type of spotter: F1

confirmed on CNN a TU-154.....
sad news,it was not only the polish president but also half of the ministers were onboard and a big staff of the president also...
on CNN they report visability was very poor,talking about 500 mtrs.....

rest in peace...


_________________
image
flown in cr9 md-82 f-70 f-100 737-3 737-4 737-8 320 321 757 767 747 md-11 

 

Top

 Profile  

 

spacer

 

Borygo

 Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 10:56 

Offline

Scramble Senior

Scramble Senior


Joined: 24 Apr 2009, 11:14
Posts: 332 
Type of spotter: Photographer

Tu-154M "101", 88 passengers on board

 

 

Top

 Profile  

 

spacer

 

Withnail

 Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 11:30 

Offline

Scramble Senior

Scramble Senior

User avatar


Joined: 20 Jun 2006, 07:22
Posts: 399
Location: Overal waar de F-4 vliegt

does this have consequences for the participation of Polish F-16s in Frisian Flag?


 

Top

 Profile  

 

spacer

 

Borygo

 Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed

postPosted: 10 Apr 2010, 11:53 

Offline

Scramble Senior

Scramble Senior


Joined: 24 Apr 2009, 11:14
Posts: 332 
Type of spotter: Photographer

Withnail wrote:

does this have consequences for the participation of Polish F-16s in Frisian Flag?



I do not think so however Polish Airforce Commander was also on board....


 

Top

 Profile  

 

spacer

 

Display posts from previous:   Sort by     

 

Post new topic Reply to topic

 Page 1 of 3

 [ 38 posts ] 

Go to page 1, 2, 3  Next

 

Nie wiem czy śmiać się czy płakać.

 

 

 Koordynata o promieniu 325 km łączy się w punkcie w pobliżu Nowo Połocka (Połocka) na Białorusi - patrz Google Earth. Jak ona znalazła się w zapisie FMS ?.

Można to tylko wytłumaczyć w ten sposób: ZAPIS w FMS „zszyto” z dwóch trajektorii lotów. Taka mała oszibka – dograna „końcowe- czka” co Panie Ministrze Jerzy Miller ?.

 

prof. Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M ... - YouTube

► 13:33► 13:33

www.youtube.com/watch?v=5prXNJwXDOQ

28 lip 2011 - Przesłany przez: NiezaleznaTV

Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M - posiedzenie zespołu A. Macierewicza ...

 

 

 

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka