W co ONI grają – w cymbergaja ? Kocham lotnictwo i wiele zrobię aby nie było "dziwką".
http://gdziewojsko.wordpress.com/2010/04/11/przebieg-katastrofy-polskiego-tu-154m-101/
Skala mistyfikacji jakiej MY jesteśmy poddawani jest DRAMATYCZNA.
http://www.aa.com/i18n/travelInformation/specialAssistance/
travelingWithPets.jsp?anchorLocation=DirectURL&title=pets
Radio Maryja – słucham dzisiaj 06.02.2013 godz. 21:40 CEST (20:40 UTC) i Piszę LIST z POLSKI do Polski do Rodaków.
O co w tym wszystkim chodzi TYM, którzy mijają się z PRAWDĄ BOKIEM:
Od Blogera @ZEZORRO z Salon24 Ukradziono słowo klucz „Pancerną Brzozę Smoleńską”.
Poszła do Ludu bez gratyfikacji dla AUTORA. Ku Chwale Ojczyzny @ZEZORRO!.
PAN Poseł Antoni Macierewicz i Jego Specjaliści. Naprawdę Panowie badacie rzeczywisty wypadek lotniczy ?– Czy taki wymyślony na Pożytek dyskusji akademickiej? Wg kalkulacji politycznych ???
Proszę odpowiedzieć na KANONICZNE PYTANIA.
Czy robiliście panowie badania niszczące aparatury elektronicznej dla przeciążeń powyżej >11g. Kto z WAS zna się na TYM.
Jak to jest możliwe, że zachował się Copyright FYM: „PANCERNY KOMPUTER POKŁADOWY taws, fms „ A ZAŁOGĘ – ICH SZCZĄTKI MOŻNA BYŁO ZDEFINIOWAĆ TYLKO NA PODSTAWIE BADAŃ GENETYCZNYCH DNA POBRANYCH OD RODZIN I
http://img841.imageshack.us/img841/2565/kokpito.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_5OFUgYmQsUk/S-X7v9U2GNI/AAAAAAAAA7g/7vUpmQr-DBo/s1600/kokpit_tu.jpg
http://pluszaczek.com/grafika/tu154m_101_pic3.jpg
http://niezalezna.pl/uploads/foto/2012/01/protasiuk_arkadiusz_1.jpg
WIELE FRAGMENTÓW CIAŁ NIE ZIDENTYFIKOWANYCH PODDANO KREMACJI !!!.
janosik.salon24.pl/328415,link-do-raportu-millera-pdf-zalaczniki
29 lip 2011 – Raport Końcowy | | Załączniki | | Link All | ... Link do Raportu Millera - PDF + Załączniki. Tweet. | Raport Końcowy ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. 11, 12, 13 ...
http://mswia.datacenter-poland.pl/ZalacznikiDoRaportuKoncowego.pdf
http://mswia.datacenter-poland.pl/RaportKoncowyTu-154M.pdf
RZECZPOSPOLITA POLSKA
KOMISJA BADANIA WYPADKÓW LOTNICZYCH
LOTNICTWA PAŃSTWOWEGO
WARSZAWA 2011
RAPORT KOŃCOWY
z badania zdarzenia lotniczego nr 192/2010/11
samolotu Tu-154M nr 101
zaistniałego dnia 10 kwietnia 2010 r.
w rejonie lotniska SMOLEŃSK PÓŁNOCNY
Wypadek badała Komisja Badania Wypadków Lotnictwa Państwowego
w celu ustalenia okoliczności i przyczyn oraz wydania zaleceń profilaktycznych.
Działając na podstawie ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. Prawo lotnicze art. 140
i rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 maja 2004 r. w sprawie
organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadków Lotniczych
Lotnictwa Państwowego, zgodnie z § 12: „Komisja nie orzeka co do winy
i odpowiedzialności”, w związku z powyższym wszelkie formy wykorzystania raportu
do celów innych niż zapobieganie wypadkom i poważnym incydentom lotniczym
mogą prowadzić do błędnych wniosków i interpretacji.
Raport został sporządzony w języku polskim. Inne wersje językowe przygotowane
zostały w celach informacyjnych
http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/51,117915,10028932.html?i=2
http://lubczasopismo.salon24.pl/pomietnik/post/250290,katastrofa-tu-154m-zdjecie-satelitarne-11-kwietnia-2010
http://lubczasopismo.salon24.pl/Smolensk.10.04.2010/post/396133,dotyk-swiatlem-wraku-tu154m-101-smolensk-10-kwietnia-2010-roku
http://janosik.salon24.pl/328415,link-do-raportu-millera-pdf-zalaczniki
http://g.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/720000/720499-.jpg
·
Z "SIECI": Petelicki zwraca uwagę, że lot z 10 kwietnia został zorganizowany niezgodnie z procedurami NATO, a Polska straciła pod Smoleńskiem wiele tajemnic państwowych. Twórca GROM podkreśla, że raport Millera wpisuje się w strategię PO, w ramach której wybrani politycy partii otrzymywali wiadomość SMS z instrukcją dotyczącą obarczenia pilotów odpowiedzialnością za katastrofę.
- Wersja z treścią wiadomość SMS rozsyłanej do wybranych polityków PO po 10 kwietnia: „Katastrofę spowodowali piloci, którzy zeszli we mgle poniżej 100 metrów. Do ustalenia pozostaje, kto ich do tego skłonił” została utrzymana. Według procedur NATO lot tak ważnych osób powinien się odbywać się w trójkącie wspierającym pilotów. Boki tego trójkąta to ekipa na lotnisku w Smoleńsku i ekipa na lotnisku na lotnisku zapasowym i w tym trójkącie powinna być łączność z pilotami. Piloci powinni mieć wsparcie ze strony ekipy, która powinna być na lotnisku. Tam powinien być kontrwywiad wojskowy odpowiadający za bezpieczeństwa generałów. A Polska pod Smoleńskiem straciła wiele tajemnic państwowych. - zauważył twórca GROM.
Według generała Petelickiego komisja z nieznanych przyczyn nie korzysta z wiedzy wielu ekspertów, którzy mogliby pomóc w wyjaśnieniu przyczyn katastrofy smoleńskiej. Ponadto jak podkreślił twórca GROM, minister Jerzy Miller cały czas wmawia opinii publicznej, że lot samolotu z delegacją prezydenta Kaczyńskiego był lotem cywilnym.
- Zostałem zapytany przez pewnego mądrego człowieka, co myślę na temat opinii dwóch światowej sławy fizyków prof. Zdzisława Śloderbacha z Politechniki Opolskiej i prof. Mirosława Dakowski
· mireksitek | 2 lata temu
Gen. Petelicki: Amerykanie mają zapis katastrofy
Gen. Petelicki: Amerykanie mają zapis katastrofy (foto. załącznik nr 4. do raportu Millera przedstawiający geometrię zderzenia samolotu )
Twórca jednostki GROM jest przekonany, że Amerykanie dysponują zapisem „klatka po klatce”, tego co działo się 10 kwietnia. Ponadto generał Petelicki uważa, że gdyby powstał raport NATO ws. katastrofy smoleńskiej, byłby on miażdżący dla rządu.
- Amerykanie mają klatkę po klatce to, co się stało. Mają wszystkie rozmowy i znają prawdę. Dzisiaj sami dziwią się, dlaczego Polska nie zwraca się do USA o pomoc, a jak zwraca się prokurator, to zostaje natychmiast zawieszony. Raport NATO byłby miażdżący dla tego premiera i rządu, który musiałby się od razu podać do dymisji – oświadczył gen. Petelicki w drugiej części wywiadu dla portalu Onet.pl.
Generał Petelicki odnosząc się do prezentacji raportu komisji Millera określił ją mianem „kompromitacji”.
- Nie spodziewałem się tego, że dzisiejsza prezentacja ministra Millera będzie kolejną kompromitacja tego rządu i to tego tak przerażającą. Przerażające jest to, że nie było żadnych dążeń do poprawy bardzo złej i groźnej sytuacji i ukarania za to bardzo ważnych ludzi, tylko mieliśmy do czynienia z szukaniem kozłów ofiarnych możliwe najniżej i ochroną tzw. „swoich”. - stwierdził gen. Petelicki.
Twórca jednostki GROM ma wiele zastrzeżeń do wersji wydarzeń zaprezentowanej podczas konferencji przez Jerzego Millera.
- Minister Miller stwierdził, ze wśród komisji nie ma ludzi, którzy są sędziami w własnej sprawie, a jednocześnie stwierdzono brak odpowiedniego szkolenia w 36. pułku i to że system świetlny na lotnisku w Smoleńsku był niesprawny i niekompletny. A za to, żeby sprawdzić, czy miejsce do którego udaje się prezydent i najważniejsi generałowie odpowiada BOR, służba kontrwywiadu wojskowego i żandarmeria wojskowa. BOR nie podlega MON tylko ministrowi Millerowi. Zaś kontrolę w 36. pułku specjalnym przeprowadzał w 2008 r. siedzący w czasie prezentacji obok ministra Millera pułkownik. Czy to możliwe, żeby minister Miller nie znał opublikowanego w prasie pisma szefa BOR-u gen. Janickiego do śp. dowódcy wojsk lotniczych gen. Błasika, w którym Janicki wyraża pretensje o zbyt rygorystyczne przestrzeganie przepisów? Mogę się z panem założyć panie redaktorze, że gen. Janickiemu włos z głowy nie spadnie. - stwierdził gen. Petelicki.
http://pluszaczek.com/grafika/TU-154M_02a.jpg
Nowe ustalenia zespołu Antoniego Macierewicza. Dr Kazimierz ...
wpolityce.pl/.../38025-nowe-ustalenia-zespolu-antoniego-macierewic...
9 paź 2012 – Nowe ustalenia zespołu Antoniego Macierewicza. Dr KazimierzNowaczyk ma przedstawić wyniki kolejnych badań. opublikowano: 9 ...
prof. Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M ... - YouTube
► 13:33► 13:33
www.youtube.com/watch?v=5prXNJwXDOQ
28 lip 2011 - Przesłany przez: NiezaleznaTV
Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M - posiedzenie zespołu A. Macierewicza ...
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/6/3/4/9/0/a2079896-165-105kab_1.jpg
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/6/3/4/9/0/a2079897-224-105kab_1_1.jpg
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/6/3/4/9/0/a2079898-71-105kab_2.jpg
http://m.ocdn.eu/_m/ed3aca7fe2bb6bc11e7d4ea5724c60a5,37,1.jpg
http://www.ostatnilotraport.pl/imgs/10_02_new4_600.jpg
http://ndb2010.files.wordpress.com/2010/05/6341039225044235921.jpg
http://www.pluszaczek.com/grafika/Smolensk%20Tupolew.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_CcPTAXBS72A/TIZU-xGjXKI/AAAAAAAAADg/3Mgamoub4Fc/s1600/D-30KU-154-II.jpg
http://www.doomedsoldiers.com/MAK-crash-report-analysis.html
Two Explosions On Board of the Polish Government Plane Before the Crash: MAK and KBWL LP 2010 Crash Reports Analyzed by Dr. Kazimierz Nowaczyk, Ph.D.
|
Part 1: The Official Polish & Russian Crash Reports Debunked by Scientists.
|
The Official Polish & Russian Smolensk Crash Reports Under Scientific Scrutiny of Dr. Kaziemierz Nowaczyk, PhD:
Author: Kazimierz Nowaczyk, Ph.D.
Assistant Professor
University of Maryland
Summary:
The main causes of the [Polish Government Tupolev Tu-154M] crash were two explosions taking place just before landing.
One of them impacted the left wing near its mid-point and caused an extensive damage, effectively breaking the wing in two. The other, inside the fuselage, caused an profound damage and dismemberment of the latter, as well as loosening the connection of the left wing and fuselage. The landing in a woody area, no matter how unfortunate and at what angle, was incapable of causing the documented fragmentation of the structure.
The Analysis
Conventions:
MAK – Interstate Aviation Committee
KBWL LP - Polish Air Incident Investigation Committee
Parts of presentation:
• First impressions
• Results of analysis:
• horizontal trajectory
• the likelihood of a roll to the left
• TAWS #38
• Possible cause: preliminary findings
Properly secured air crash investigation site?
http://mswia.datacenter-poland.pl/protokol/ZalacznikNr4-TechnikaLotniczaIJejEksploatacja.pdf
Załącznik nr 4.9.5
RAPORT
z odzyskania danych FMS
Universal Avionics Systems Corporation June 28, 2010
TAWS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025
Innych bezcennych materiałów w postaci tysięcy zdjęć z miejsca katastrofy oraz zdjęć satelitarnych z Miejsca katastrofy Tu154m-PLF101 Pan Przewodniczący Zespołu Parlamentarnego Sejmu RP nie pozyskał.
Czyżby ściubi GROSZ – POCZEKAMY NA OBJAWIENIE nam i Innym Ludziom Dobrej Woli.
Jak do tej pory jest Jego słodką tajemnicą, a może tylko w wyobraźni i narracji medialnej.
www.kosmosnimki.ru
www.fires.kosmosnimki.ru
s{g Nr`���='margin-bottom:.75pt;mso-line-height-alt:11.25pt; background:white'>wpolityce.pl/.../38025-nowe-ustalenia-zespolu-antoniego-macierewic...
9 paź 2012 – Nowe ustalenia zespołu Antoniego Macierewicza. Dr KazimierzNowaczyk ma przedstawić wyniki kolejnych badań. opublikowano: 9 ...
prof. Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M ... - YouTube
► 13:33► 13:33
www.youtube.com/watch?v=5prXNJwXDOQ
28 lip 2011 - Przesłany przez: NiezaleznaTV
Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M - posiedzenie zespołu A. Macierewicza ...
www.kosmosnimki.ru
www.fires.kosmosnimki.ru
s{g Nr`���='margin-bottom:.75pt;mso-line-height-alt:11.25pt; background:white'>wpolityce.pl/.../38025-nowe-ustalenia-zespolu-antoniego-macierewic...
9 paź 2012 – Nowe ustalenia zespołu Antoniego Macierewicza. Dr KazimierzNowaczyk ma przedstawić wyniki kolejnych badań. opublikowano: 9 ...
prof. Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M ... - YouTube
► 13:33► 13:33
www.youtube.com/watch?v=5prXNJwXDOQ
28 lip 2011 - Przesłany przez: NiezaleznaTV
Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M - posiedzenie zespołu A. Macierewicza ...
FMS DATA EXTRACTION
FOR
NTSB IDENTIFICATION: ENG10SA025
ORIGINAL
APPROVALS:
Approved by: Frank Hummel
Vice President Engineering
Written by: Brian Eckmann
FMS Software Manager
Checked by: Thor Skaug
FMS Software Engineer
Status Date
Original June 25, 2010
Załącznik nr 4
1/46
TECHNIKA LOTNICZA I JEJ EKSPLOATACJA
3.3.1.3 Serial Number 281 Lateral Flight Plan
Table 3-5 Serial Number 281 Lateral Flight Plan
Leg No. Path Terminator Comment
1 Initial Fix EPWA Warsaw Frederic Chopin Airport
2 Course 291° D289C RW29.BAMS1G Departure
3 Course 291° 1000 ft Altitude RW29.BAMS1G Departure
4 Heading 339° Intercept next leg RW29.BAMS1G Departure
5 Course 309° Overfly WA706 RW29.BAMS1G Departure
6 Direct WA798 RW29.BAMS1G Departure
7 Track WA572 RW29.BAMS1G Departure
8 Track BAMSO RW29.BAMS1G Departure
9 Track ASLUX
10 Track TOXAR
11 Track RUDKA
12 Track GOVIK
13 Track MNS Minsk-2 VOR/DME
14 Track BERIS
15 Track SODKO
16 Track ASKIL
17 Track DRL1 User-defined N 54:49.30 E 031:57.00
18 Track 10XUB User-defined N 54:50.07 E 032:18.86
19 Track DRL User-defined N 54:49.70 E 032:08.60
20 Track XUBS User-defined N 54:49.50 E 032:01.60
3.3.1.4 Serial Number 281 Vertical Flight Plan
VNAV mode was inactive, and no vertical plan was defined.
Universal Avionics Systems Corporation June 25, 2010
FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025
23
3.3.1.5 Serial Number 281 Digital Outputs
The digital outputs are shown in the following table. The references in parentheses are the
ARINC labels that correspond to the decoded parameter.
Table 3-6 Serial Number 281 Digital Outputs
Parameter Value Raw Data
TACAN Tuning Code
(L032)
No Computed Data B429L_RTAC 0000C3D0 20 00 00 D8
VOR Tuning Code (L034) 112.7 B429L_RVOR 0000C3D4 04 9C 02 38
DME Tuning Code (L035) 114.1 B429L_RDME 0000C3C0 05 04 0C B8
Selected Heading (L101) No Computed Data B429L_101 0000C3DC 20 00 00 82
ILS Course (L105) No Computed Data B429L_ILSCOURSE 0000C3E8 20 00 00 A2
Pseudo ILS Course (L110) No Computed Data B429L_PSEUDOILSCOURSE 0000C3EC 20 00 00 12
True Desired Track (L114) 268.5° B429L_114 0000C39C F7 BF 00 32
True Waypoint Bearing
(L115)
271.1° B429L_115 0000C3A0 F8 18 00 B2
Cross Track Distance
(L116)
L 0.067 NM B429L_116 0000C3A4 7F FD DC 72
Vertical Deviation (L117) No Computed Data B429L_117 0000C3AC 20 00 00 F2
Horizontal Command
(L121)
No Computed Data B429L_121 0000C3A8 20 00 00 8A
Vertical Command (L122) No Computed Data B429L_122 0000C3B0 20 00 00 4A
Greenwich Mean Time
(L125)
06:41.0 B429L_125 0000C378 01 90 40 AA
Magnetic Variation (L147) E 7.73° B429L_147 0000C398 E0 B0 00 E6
Greenwich Mean Time
(L150)
06:41:02 B429L_150 0000C3D8 63 52 10 16
Wind on Nose (L163) 3 kts B429L_163 0000C340 60 30 00 CE
Pseudo Localizer
Deviation (L173)
No Computed Data B429L_173 0000C3E0 20 00 00 DE
Pseudo Glideslope
Deviation (L174)
No Computed Data B429L_174 0000C3E4 20 00 00 3E
Pressure Altitude (L203) 604 ft B429L_203 0000C3F0 60 12 E0 C1
Baro-Corrected Altitude
(L204)
45 ft B429L_204 0000C394 E0 01 68 21
True Air Speed (L210) 142.4375 kts B429L_210 0000C388 61 1C E0 11
Static Air Temperature
(L213)
0° C B429L 0000C33C E0 00 00 D1
Distance to Go (L251) 0.875 NM B429L_251 0000C380 60 00 E0 95
Time to Go (L252) 0.375 minutes B429L_252 0000C384 E0 03 00 55
Date (L260) Day = 10
Month = 4
Year = 10
B429L_260 0000C37C 08 10 40 0D
GPS Discrete Word (L261) Approach not active.
Terminal Mode.
B429H_GPS_WD1 0000D380 01 00 02 8D
FMS Navigation Mode
(L266)
NAV mode = GPS
Not Position Uncertain
B429L_266 0000C3F4 80 00 C2 6D
Status (L270) NAV Valid
MSG Present
Selected Crosstrack = off
No Waypoint Alert
No Vertical Waypoint Alert
Mag/True Mode = Mag
Not FROM
TO
Not Approach
Not Dead Reckoning
Not Position Uncertain
Estimated Position Uncertainty = 0.1 NM
B429L_270 0000C3B8 18 20 04 1D
Universal Avionics Systems Corporation June 25, 2010
FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025
24
Parameter Value Raw Data
Status (L275) HSI Valid
Magnetic Mode
MSG Alert
TO/FROM = TO
Not Heading Mode
Not Approach Mode
Not Dead Reckoning Mode
No Waypoint Alert
B429L_275 0000C3C8 74 40 00 BD
Present Position Latitude
(L310)
N 54:49.471 B429L_310 0000C344 64 DF 90 13
Present Position Longitude
(L311)
E 032:03.126 B429L_311 0000C348 62 D9 5D 93
Ground Speed (L312) 139.25 kts B429L_312 0000C364 60 8B 40 53
True Track Angle (L313) 252° B429L_313 0000C368 76 6B 00 D3
True Heading (L314) No Computed Data B429L_314 0000C36C 20 00 00 33
Filtered Wind Speed
(L315)
No Computed Data B429L_315 0000C370 20 00 00 B3
Filtered Wind Angle
(L316)
No Computed Data B429L_316 0000C374 20 00 00 73
Drift Angle (L321) No Computed Data B429L_321 0000C3BC 20 00 00 8B
Lateral Full Scale Display
Deviation (L326)
1.0 NM B429H_XTKLFS 0000D378 60 20 02 6B
Vertical Full Scale Display
Deviation (L327)
500 ft B429H_XTKVFS 0000D37C 63 E8 02 EB
N/S Velocity (L366) S 42.625 kts B429L_366 0000C35C FF D5 60 6F
E/W Velocity (L367) W 132.5 kts B429L_367 0000C360 7F 7B 80 EF
Distance to Destination
(L351)
1 NM B429L_351 0000C38C E0 00 20 97
Estimated Time to
Destination (L352)
0 minutes B429L_352 0000C390 60 00 00 57
Local Time Offset (L353) No Computed Data B429_353 0000C84C 20 00 00 D7
Equipment Ident (L371) UASC B429L_371 0000C3CC 62 4C 08 9F
3.3.1.6 Serial Number 281 Sensor Data
Configured sensors included analog heading, one ARINC 429 air data computer (ADC), triple
ARINC 743 GPS, and one radio reference sensor (RRS). The RRS contains one DME, one VOR,
and one TACAN. The cross-fill bus input from the offside FMS was also configured.
3.3.1.6.1 Serial Number 281 Analog Heading Inputs
The FMS was configured to receive heading from an analog heading source. The FMS was
reporting that the heading input was not available. The last known heading was 259.5°. It is not
known how long it had been since the heading input was lost.
Table 3-7 Serial Number 281 Analog Heading Inputs
Parameter Value Raw Data
Heading Status Analog heading input not available ANALOGHDGFLAGS 0000C5EE 00
Last Known Heading Value
(magnetic referenced)
259.5° ANALOGHDG 0000C5EC B8 83
Universal Avionics Systems Corporation June 25, 2010
FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025
25
3.3.1.6.2 Serial Number 281 ARINC 429 Air Data Inputs
ADC inputs are shown in Table 3-8. The references in parentheses are the ARINC labels that
correspond to the decoded parameter.
Table 3-8 Serial Number 281 Air Data Inputs
Parameter Value Raw Data
Selected Altitude (L102) 0 ft A_SELALTITUDE 0000C5B6 00 00 00 00
TAWS_102 00139F08 60 00 00 FF
Pressure Altitude (L203) 577.0 ft ARINCPRESSALT 0000C5CA 00 90 40 00
TAWS_203 00139F1C 60 12 08 FF
Baro Corrected Altitude (L204) 20 ft ARINCBAROALT 0000C5C6 00 05 00 00
TAWS_204 00135C5A 60 00 A0 FF
MACH (L205) 0.221 MACH 0000C592 00 DD
IAS (L206) 145 kts ARINCIAS 0000C5BA 12 20 00 00
TAS (L210) 145 kts ARINCTAS 0000C5BE 09 15 00 00
TAWS_210 0013B598 61 22 A0 FF
Vertical Rate (L212) -432 ft/min TAWS_212 00135C5E 7F CA 00 FF
Static Air Temperature (L213) 0.25° C ARINCSAT 0000C5C2 00 10 00 00
TAWS_213 00134CF8 60 02 00 FE
3.3.1.6.3 Serial Number 281 ARINC 743 GPS Inputs
GPS1, GPS2, and GPS3 inputs are shown in Table 3-9. The references in parentheses are the
ARINC labels that correspond to the decoded parameter.
Table 3-9 Serial Number 281 GPS Inputs
Parameter GPS1 GPS2 GPS3 Raw GPS1 Raw GPS2 Raw GPS3
Latitude N 54:49.4698 N 54:49.46788 N 54:49.46994 26 FC 7F BA 26 FC 7D 3D 26 FC 7E D7
Longitude E 32:03.12166 E 32:03.1227 E 32:03.1221 16 CA E4 C1 16 CA E5 90 16 CA E5 15
HFOM 57.63 m 57.63 m 57.66 m 07 34 07 34 07 35
GPS Mode NAV NAV NAV 03 03 03
Number of Satellites
Tracked
11 11 11 0B 0B 0B
Number of Satellites
Visible
13 13 13 0D 0D 0D
MSL Altitude (L076) 1018.25 ft 1018.25 ft 1018.25 ft 60 1F D2 AC 60 1F D2 AC 60 1F D2 AD
Ground Speed (L112) 141.875 kts 141.875 kts 141.750 kts 60 8D E0 AD 60 8D E0 AD 60 8D C0 AE
3.3.1.6.4 Serial Number 281 DME/VOR/TACAN Inputs
An RRS was configured on ARINC input port 3. The RRS contains DME, VOR, and TACAN
receivers. The DME, VOR, and TACAN receivers were operational, but no stations were in
range.
Table 3-10 FMS Serial Number 281 DME/VOR/TACAN Inputs
Parameter Value Raw Data
VOR Station Identifier VTB VORID 0000CA26 36 D2 20 00
VOR Station Position N 55:07.534
E 30:21.080
VORPOS 0000CA2A 27 33 4E 00 15 95 4B 00
VOR Bearing 277.7° VORBRG 0000CA44 C5 80
VOR Status Station tuned, but no bearing
received
VORCON 0000C94A F3 63
VORFLG 0000CA46 82 2B
Computed distance to VOR
station
114169 m (61.65 NM) VORDIST 0000CA4C 00 01 BD F9
VOR Frequency 112.70 VORFREQ 0000CA50 2C 06
VOR Station Declination E 8.1° VORDECL 0000CA52 05 C0
Universal Avionics Systems Corporation June 25, 2010
FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025
26
Parameter Value Raw Data
TACAN Identifier SQQ VTID 0000CA8E 33 C7 10 00
TACAN Position N 55:53.427
E 23:24.143
VTPOS 0000CA92 27 BE 8C 00 10 A4 46 00
TACAN Bearing 119.4° VTBRG 0000CAAC 54 F0
TACAN Status TACAN tuned, but no
bearing/distance received
TACANCON 0000C94E F3 63
VTFLG 0000CAAE 83 08
Computed distance to TACAN
station
325575 m (175.8 NM) VTDIST 0000CAB4 00 04 F7 C7
TACAN Frequency 116.30 VTFREQ 0000CAB8 2D 6E
TACAN Declination E 4.9° VTDECL 0000CABA 03 80
DME Status Scanning DME functioning, but not
used for navigation, no DME
stations tracked
DMEFLG 0000D2E0 61 49
DMECON 0000C936 F3 63
DME Stations for short-range
navigation BRP
LBN
MR
VTB
DMESTK
80 02 B0312FFA 0439 F2BE 0034
80 04 B0313F45 E0AC F80B 00EA
80 03 B03140DA F44B F065 0058
01 11 B0314959 E0AF F826 00E5
3.3.1.6.5 Serial Number 281 Cross-Side FMS Inputs
Table 3-11 lists the parameters received from the cross-side FMS via the cross-fill bus.
Table 3-11 Serial Number 281 Cross-Side FMS Inputs
Parameter Value Raw Data
GMT 06:41.0 DUGMT 0000C6D4 01 90 40 FC
Date Day = 10
Month = 4
Year = 10
DUDATE 0000C6DC 08 10 40 FD
FMS1 Status Airborne Mode.
Flight plan available for cross fill.
Approach Mode not active.
FMS275 0000C6E8 0D 80 00 FD
FMS1 Position N 54:49.492
E 032:03.157
FMS 0000DABA 26 FC 90 00 16 CB 00 00
Heading No Computed Data
Last known heading value was 264.8°
DUFLG 0000C6D0 00 13
DUHDG 0000C6E4 BC 4D 00 00
Selected Heading No Computed Data XIN_SEL_HDG 00132AD0 20 00 00 FF
Facility Frequency No Computed Data XFILL_FAC_FREQ 00108148 00 00
True Air Speed 127 kts XFILL$TAS 0000C768 60 FE 20 FE
Pressure Altitude 573 ft XFILL$ALT203 0000C770 60 11 E8 FE
Baro-Corrected Altitude 573 ft XFILL$ALT204 0000C778 60 11 E8 FE
Static Air Temperature 0.5° C XFILL$SAT 0000C780 60 04 00 FE
3.3.1.7 Serial Number 281 Timeline
There are a limited number of events that the FMS records with a timestamp. The following table
shows the timeline leading up to the moment power was removed. The times are expressed in
UTC on April 10, 2010.
Table 3-12 Serial Number 281 Timeline
Time (UTC) Event Notes
05:27:14 Takeoff time TAKEOFF 0000D35C 00 00 4C B2
06:41:02 Greenwich Mean Time GMT 0000C228 00 00 5D FE
No Data Landing time LANDINGGMT 0000E2BC 00 00 00 00
3.3.1.8 Serial Number 281 Maintenance Log Archive
This version of FMS does not have a maintenance log.
Universal Avionics Systems Corporation June 25, 2010
FMS Data Extraction for NTSB Identification: ENG10SA025
Myśl nowoczesnego indyka
Stołowy 3-10 numeru seryjnego FMS 281 DME / VOR / TACAN Wejścia
Wartość parametru nie opracowane dane
VORID VTB Identyfikatora Stacji VOR 0000CA26 36 D2 20 00
Pozycja Stacji VOR N 55:07.534
E 30:21.080
VORPOS 0000CA2A 27 33 4E 00 15 95 4B 00
VOR Noszący 277.7 ° VORBRG 0000CA44 C5 80
Stacja Stanu VOR nastawiła odbiornik, ale żadna postawa
przyjąć zagości
VORCON 0000C94A F3 63
VORFLG 0000CA46 82 2B
Policzona odległość do VOR
stacja
114169 m (61.65 NM) VORDIST 0000CA4C 00 01 BD F9
Częstość VOR 112.70 VORFREQ 0000CA50 2C 06
Deklinacja Stacji VOR E 8.1 ° VORDECL 0000CA52 05 C0
Uniwersalny czerwca 25, 2010 Korporacji Systemów Awioniki
Wydobycie Danych FMS dla Identyfikacji NTSB: ENG10SA025
26
Wartość parametru nie opracowane dane
VTID SQQ Identyfikatora TACAN 0000CA8E 33 C7 10 00
Pozycja TACAN N 55:53.427
E 23:24.143
VTPOS 0000CA92 27 BE 8C 00 10 A4 46 00
TACAN Noszący 119.4 ° VTBRG 0000CAAC 54 F0
TACAN Stanu TACAN nastawił odbiornik, ale żaden
ciążąc / odległość przyjąć zagości
TACANCON 0000C94E F3 63
VTFLG 0000CAAE 83 08
Policzona odległość do TACAN
stacja
325575 m (175.8 NM) VTDIST 0000CAB4 00 04 F7 C7
Częstość TACAN 116.30 VTFREQ 0000CAB8 2D 6E
Deklinacja TACAN E 4.9 ° VTDECL 0000CABA 03 80
Stan DME Skanujący DME działającego, ale nie
użył do nawigacji, żadnego DME
stacje ułożyły tory
DMEFLG 0000D2E0 61 49
DMECON 0000C936 F3 63
Stacje DME dla krótki - długoterminowego
nawigacja BRP
LBN
MR
VTB
DMESTK
80 02 B0312FFA 0439 F2BE 0034
80 04 B0313F45 E0AC F80B 00EA
80 03 B03140DA F44B F065 0058
01 11 B0314959 E0AF F826 00E5
LIST
http://gorojanin-iz-b.livejournal.com/
List otwarty
w sprawie wyników dochodzenia MAK katastrofy polskiego samolotu rządowego Tu-154 w / o 101 10.04.201010.04.2010
Pani Anodina! Badania prowadzone przez Ciebie Międzynarodowego Komitetu Lotniczego badającego tragicznej katastrofie pod Smoleńskiem było tak oczywiste sztucznie skierowane przeciw utraconej załogi - (!) I co więcej, członkowie liczby pasażerów nie uczestniczy w operacji statku powietrznego - dominantą oskarżenia, które w chwili jego zakończenia i publikacji Wyniki praktycznie zmniejszona liczba osób traktuje go podejrzliwie, potem było po prostu nieprzekonujące. Reprezentujących społeczeństwo na konferencji prasowej 12.01.2011 wyniki swojego dochodzenia, aby usłyszeć, że nie ryzykujesz kłopotliwych pytań, bo były tam tylko dziennikarze. Specjalistów w dziedzinie lotnictwa i piloci nie byli wśród nich. Co więcej, nawet dla eksperta do dużo czasu do krytycznej analizy danych. Niewygodne pytania dotyczące meritum sprawy na konferencji prasowej zostały wykonane.Chciałbym naprawić tę sytuację i zapytać niektóre z tych pytań. Nie dlatego, że chcę cię denerwować, ale żeby "zamknąć" białe plamy, które są bogate w swoim raporcie końcowym. Jestem pewien, bo nie będzie trudno odpowiedzieć szczerze.
So, pytania: 1. Dlaczego nie publikować żadnych rozmów załogi wejścia w postaci pliku audio, a nawet w formie stenogramu tekstowych? Dlaczego nie opublikowały raporty przedsiębiorstwa są eksperci UASC "TAWS ekstrakcji danych dla NTSB Identification: ENG10SA025" i "FMS Ekstrakcja danych dla NTSB Identification: ENG10SA025?" 2. Jaki jest cel na 10.04.2010 "Północy" leciał IL-76 b / n 78817? Według "Transkrypcje mówi UPC lotnisko Smoleńsk (North)" (oryginalna strona IAC), gdy samolot pierwsze podejście w 9:25:54 przeciwko obscenicznym nadużycia członków EMG "usłyszał huk samolotu" , wskazując, że IL-lot 76 w okolicach BSKP. BSKP znajduje się około 160m od osi drogi startowej. Wyjaśnij, dlaczego załoga Ił-76, który zgodnie z tym samym "Transkrypcje mówi UPC smoleńskiego lotniska (North)" w 9:25:32 na kursie i na końcowym podejściu w odległości 1 km (czyli jego poprzeczna odległość od pasa startowego nie powinna przekraczać 40 m ) - "9:25:32 - WHR - jeden na czasie, ostateczny podejście" - jeśli warunki meteorologiczne (widoczność była 1000m w 09:26 - Raport końcowy z audytu wewnętrznego, p.54) i widoczności świateł zbliżającego się do końca w czasie lotu skrzywioną od osi runway ponad 100m? Czy to przypadek, że IL-76 w swoim pierwszym podejściu przeleciał nad lokalizacji wraku polskiego Tu-154? Co spada (które zostały usunięte i gdzie) wykonywane IL-76 ( "10:27:58 - Zarząd - (nieczytelne) zakończył spada, w dół na wschód" - Transkrypcja rozmów załogi Tu-54 b / n 101, IAC (opublikowane przez Polską side))? 3. W wyniku zderzenia samolotu z ziemią, co doprowadziło do całkowitego zniszczenia jego konstrukcji, był zobowiązany, aby pozostać na powierzchni toru jest nie tylko na ogonie i lewica, ale także od kadłuba.Raport końcowy nie został przedstawiony przez was żadnego potwierdzenia obecności szlaku (po zderzeniu z powierzchnią kadłuba) do lokalizacji wraku Tu-154. Mam nadzieję, że rozumiecie, że brak zagłębień w miękkim gruncie na styku siedemdziesiąt osiem ton metalu spadających z wysokości nie mniejszej niż 15 m, z przodu z prędkością około 260-270 kmh, tylko govoroit że nie zderzenie z kadłubem gruntu nie było. Dlatego też, jeżeli brak danych w sprawozdaniu końcowym w sprawie lokalizacji i wielkości kolejnego zderzenia kadłuba z ziemią z powodu zaniedbania jej autorów, to proszę podać te dane już teraz - zadzwoń głębokość, długość, szerokość, głębiej w ziemi, spowodowanego upadkiem na jej kadłuba i usuń ją (depresja) od końca i krawędzi drogi startowej. 4. Możesz nie być świadomy, że zastosowanie jako podstawa do jakichkolwiek danych wyjściowych sprawia, że celowo fałszywe i mylące wnioski sam. Dlaczego jesteś w końcowym sprawozdaniu do oceny stanu emocjonalnego FAC A.Protasyuka używane mylącej "analizy testów psychologicznych i osobowości KBC A.Protasyuka" podpisanej A.V.Klyuevym, M.S.Zhukovskoy, M.Matsanderom i N.Olenevym? Celowe fałszu dokumentu jest widoczne dla każdego bezstronnego czytelnika, gdyż na wyjściu "występowania zgodności cech charakteru A.Protasyuka"wykonane bez wartości normalnych dla skali UGD pomocą kwestionariusza NEO-FFI. Czy chcesz przez to powiedzieć? Cóż, nazwa wartości normy dla UGD skalę. Pozwolę sobie przypomnieć, że dane A.Protasyuka 31/6 w skali (0-48) / (1-10). 5. W "Rozmowy transkrypcyjne załoga Tu-154 b / n 101 ..."podpisane przez ekspertów i IAC A.A.Martynyukom I.A.Krasotkinoy ma następujący fragment: "... 10:31:20 sztukę iw tym momencie mamy 5 mil od centrum. ... ... 10:31:56 2P Tak, i gdzie są 5 mil? 10:31:56 stronie EA. ... " Jako zawartości fragmentu dialog ten występuje w czasie lotu na KTA wiązki.Zapewnione przez Ciebie na torze lotu polskiego samolotu (patrz Fig.43 sprawozdanie końcowe str. 156) nie ma sensu, pomiędzy drugim i trzecim zakręcie, które zostaną usunięte z CTA na 5 kilometrów. Dlaczego malować ścieżkę, która nie odpowiada rzeczywistości? 6. Jakie są powodem automatycznego przepustnicy obroty silnika wzrósł z ok. 40% do ok. 60% zysku w przedziale czasowym 10:39:40 - 10:40:00 po samolot został przekazany do redukcji na końcowym podejściu (patrz rys. 24 Raport końcowy str.78). 7. Fig.49 sprawie sprawozdania końcowego (p.186) rejestrowane autopilota sterującego kolumnę wykończenia w przedziale czasu 10:40:53.5 - 10:40:55. W tym czasie moje ręce były na kierownicy FAC (at 10:40:54.5 zaczął brać kolumny kontrolę nad wyłączyć autopilota nadrzędnego) i nie może kontrolować obsłużyć round-lifting. Wyjaśnij, jak autopilot aktywnie pływające, jeśli twierdzi, że automatyczne podejście mode (WGA) na lotnisku "Północ" było niemożliwe? 8. W raporcie firmy specjaliści UASC "TAWS Ekstrakcja danych dla NTSB Identification: ENG10SA025" (opublikowane przez stronę polską) jest ustalony parametr odchylenie wartości lot ślizgowy (odchylenie lot ślizgowy wysokości) i odchylenie lokalizator (wskaźnik odchylenie) dla wszystkich zdarzeń TAWS. Wygenerowanych zdarzeń podczas wykonywania podejścia (# 34, # 35, # 36, # 37, # 38), te wartości to: Dewiacja lot ślizgowy: 0,095982 Odchylenie dots Localizer: 0,108367 kropki. Jak można wyjaśnić te wartości, jeżeli, jak twierdzisz, "Północ" brakowało instrumentem systemu ścieżki schodzenia? 9. Bez wątpienia jesteś bardzo dokładnie zbadane zapisy spółki specjalistów UASC "TAWS ekstrakcji danych dla NTSB Identification: ENG10SA025" i "FMS ekstrakcji danych dla NTSB Identification: ENG10SA025" i miał okazję uzyskać odpowiedzi na swoje pytania. Czy zorientowali się, dlaczego zdarzenie w dzienniku # 33 TAWS, generowane podczas startu na lotnisku w Warszawie, odnotowała ujemny (!) Wartość prędkości pionowej -345,840604 ft / min? Co tojest powód?Czy to powoduje wartości pionowej prędkości, odnotowanego w innych wydarzeniach TAWS? Jak rozwiązać zaistniałe błędy należy skorygować wartość prędkości pionowej, nagrany w TAWS na podejście? 10. Wartości parametrów FLIGHT PRZYCZEPNOŚCI PLAN (znak po locie-plan) i TRACK CROSS (boczna usunięcie) w dziennikach zdarzeń, # 34, # 35, # 36, # 37, # 38 TAWS (patrz raport "Extraction TAWS danych dla NTSB Identification: ENG10SA025 "), wyraźnie wskazują, że tor lotu nie pasuje aktywnego planie lotu FMS - na przykład, w chwili zdarzenia # 34, w odległości około 5400m od pasa w bok od aktywnym planie lotu FMS był około 2 km - i Dlatego kontrola samolotu w kanałach bocznych nie są FMS. Dlaczego wasz raport końcowy świadomie fałszywe oświadczenie, że "w kanale bocznym załogi używany jeden z dwóch trybów sterowania autopilotem: FMS lub przez sygnały z kolei uchwyt" (str.180)? Dlaczego celowo wprowadzać odbiorców w błąd, twierdząc, że "lot odbył się zgodnie z wprowadzeniem planu z punktu do punktu XUBS DRL" (str.180), choć zdaje sobie sprawę, że plan, do którego odnoszą się, został zarejestrowany w GIMNAZJUM FMS, i sterowania, który może wykonać autopilot FMS, który jest głównym? 11. Kluczem do określenia przyczyny katastrofy Tu-154 b / n 101 jest zadana zmieni radiowysokościomierza z 100m (wartość spadku) do 60m. Fakt ten wskazuje, że na początku wdrażania podejścia systemowego podejścia została wybrana i uzgodniona z dowódcą załogi i, oczywiście, z szefem operacji. Dlaczego w raporcie 210-strona nie płacić jednej linii odpowiedzi na pytanie: co i kiedy podać powody KBC A.Protasyuku wybrać nowy CDF i ustawić pokrętło na radiowysokościomierza 60m? Dlaczego nie "Transkrypcje rozmów załogi Tu-154 b / n 101 ..." podpisane przez ekspertów i IAC A.A.Martynyukom I.A.Krasotkinoy ani polskiej transkrypcje nie zadanej dowody zmienić ustawienie i zatwierdzenia tego działania z załogi? 12. Według Tabela 3-10 szeregowy FMS Numer 281 DME / VOR / TACAN wejść na stronie 25 raportu "FMS ekstrakcji danych dla NTSB Identification: ENG10SA025" (opublikowane przez stronę polską) w momencie awarii stałego zasilania FMS odległości do TACAN radiolatarni w Siauliai - 325 km. Odległość między Smoleńskiem i Siauliai niż 570 km. Jak wytłumaczyć tę różnicę? Co oznacza, że lot polskiego Tu-154M w / o 101 04.10.2010 ma lotnisko wojskowe w pobliżu Borowca Połocka (Białoruś)? Dziękuję. Rezerwat Captain Arkady Protasov (aka flanker20)
"Extraction TAWS danych dla NTSB Identification: ENG10SA025 "
http://gorojanin-iz-b.livejournal.com/
gorojanin_iz_b
Открытое письмо МАКу.Повторное прокурору.Ложь глобальных ресурсов.Следы посмертного одевания
January 30th, 13:10
Здравствуйте.
В уже упоминавшемся блоге flanker20 стоит не отвеченное открытое письмо руководительнице МАКа с просьбой перепоста.С удовольствием поддерживаю и призываю читателей сделать так же.Не ограничиваясь ЖЖ.Что полета не было,давно уже ясно всем,исключая разве что тех,кто все еще честно верит в непогрешимых специалистов вообще и из МАКа в частности.Теперь у организаторов убийств и инсценировки исчезло и это прикрытие.Читайте и убеждайтесь:МАКом сфальсифицирован весь полет от начала до мифического "крушения"-конца.Посмотрите также обсуждение в источнике и другие публикации.Все компоненты МАКовской фальшивки разобраны со знанием дела,и все непонятности встают на свои места при единственном условии -не было никакого полета.
Что полета не было,в принципе подтверждают и спецслужбы,трудящиеся в блоге.Которые к предыдущему материалу в объемах,превышающих сам материал,спешно навешивают "показания свидетелей",видевших и "искры",и "вспышки",и "контуры самолета",и "самолет"... и побоку,что в утро 10апреля в Смоленске стоял густой туман,в котором ни зги не видно.Хозяева этих "кавказ-центров"и прочих отлично знают,что виртуальный полет -самое уязвимое место всей "смоленской постановки",а виртуальный характер полета автоматически ведет к вопросу "кто и когда убивал 96человек?"Поэтому "свидетели"сейчас будут стаями появляться задним числом,как черти из табакерки.
ОТКРЫТОЕПИСЬМО
касательнорезультатоврасследованияМАКкатастрофыпольскогоправительственногосамолетаТу-154Мб/н101 10.04.201010.04.2010
Myśl nowoczesnego indyka
Stołowy 3-10 numeru seryjnego FMS 281 DME / VOR / TACAN Wejścia
Wartość parametru nie opracowane dane
VORID VTB Identyfikatora Stacji VOR 0000CA26 36 D2 20 00
Pozycja Stacji VOR N 55:07.534
E 30:21.080
VORPOS 0000CA2A 27 33 4E 00 15 95 4B 00
VOR Noszący 277.7 ° VORBRG 0000CA44 C5 80
Stacja Stanu VOR nastawiła odbiornik, ale żadna postawa
przyjąć zagości
VORCON 0000C94A F3 63
VORFLG 0000CA46 82 2B
Policzona odległość do VOR
stacja
114169 m (61.65 NM) VORDIST 0000CA4C 00 01 BD F9
Częstość VOR 112.70 VORFREQ 0000CA50 2C 06
Deklinacja Stacji VOR E 8.1 ° VORDECL 0000CA52 05 C0
Uniwersalny czerwca 25, 2010 Korporacji Systemów Awioniki
Wydobycie Danych FMS dla Identyfikacji NTSB: ENG10SA025
26
Wartość parametru nie opracowane dane
VTID SQQ Identyfikatora TACAN 0000CA8E 33 C7 10 00
Pozycja TACAN N 55:53.427
E 23:24.143
VTPOS 0000CA92 27 BE 8C 00 10 A4 46 00
TACAN Noszący 119.4 ° VTBRG 0000CAAC 54 F0
TACAN Stanu TACAN nastawił odbiornik, ale żaden
ciążąc / odległość przyjąć zagości
TACANCON 0000C94E F3 63
VTFLG 0000CAAE 83 08
Policzona odległość do TACAN
stacja
325575 m (175.8 NM) VTDIST 0000CAB4 00 04 F7 C7
Częstość TACAN 116.30 VTFREQ 0000CAB8 2D 6E
Deklinacja TACAN E 4.9 ° VTDECL 0000CABA 03 80
Stan DME Skanujący DME działającego, ale nie
użył do nawigacji, żadnego DME
stacje ułożyły tory
DMEFLG 0000D2E0 61 49
DMECON 0000C936 F3 63
Stacje DME dla krótki - długoterminowego
nawigacja BRP
LBN
MR
VTB
DMESTK
80 02 B0312FFA 0439 F2BE 0034
80 04 B0313F45 E0AC F80B 00EA
80 03 B03140DA F44B F065 0058
01 11 B0314959 E0AF F826 00E5
Komputer zarejestrował DWIE słownie dwie koordynaty położenia samolotu w przestrzeni powietrznej - pokazane TUTAJ na tle zdjęć satelitarnych z dnia 10 kwietnia 2010 roku.
Nie jest możliwe aby w tym samym czasie ten OBIEKT – STATEK POWIETRZNY znajdowal się w dwóch różnych miejscach. Nie jest możliwe.
Położenie było identyfikowane przez stację TACAN na terenie bazy Wojskowej NATO w Szawle SQQ IATA (EYSA ICAO) Siauliai Nadajnik radiolokacyjny TACAN N 55o 53.427’, E 23 o24.143 ‘ oraz stację radiolokacyjną Stacji VOR/DME na lotnisku VTB IATA (UMII ICAO) Vitebsk Jużnyj N 55 o07.534’, E 30o21.080’
Odbiornik TACAN
"Polsko-litewski spór przekroczył granicę zdrowego rozsądku"
Dodane przez wachmistrz_Soroka
Opublikowano: Środa, 25 kwietnia 2012 o godz. 09:09:25
Projektowana linia kolei międzynarodowych w ramach Unii Europejskiej
kresy.pl/?zobacz/polsko-litewski-spor-przekroczyl-granice...
25 kwi 2012 – Rozmowy Polski na temat przeniesienia bazy myśliwców NATO, mających ochraniać przestrzeń powietrzną nad krajami bałtyckimi z litewskich Szaweldo Estonii, ... przykrym dowodem na eskalację konfliktu między Polską i Litwą. ... ten spór w najbliższej przyszłości (np. poprzez zmiany personalne), czy ...
Rozmowy Polski na temat przeniesienia bazy myśliwców NATO, mających ochraniać przestrzeń powietrzną nad krajami bałtyckimi z litewskich Szawel do Estonii, są kolejnym przykrym dowodem na eskalację konfliktu między Polską i Litwą.
W ubiegłym tygodniu prezydent Litwy Dalia Grybauskaite odmówiła uczestnictwa w spotkaniu głów Estonii, Łotwy, Litwy i Polski w Warszawie, na którym ustalano kwestie związane ze szczytem NATO. Przyczyną odmowy był trwający (i niesłabnący) od kilku lat konflikt między Polską i Litwą, u podłoża którego leży stosunek Litwy do mniejszości polskiej. W ostatnim czasie spór ten osiągnął jednak na tyle wysoki poziom, że dotyka również interesów Estonii.
Odmawiając przyjazdu do Warszawy, prezydent Grybauskaite przeniosła przedmiot polsko-litewskiego konfliktu na płaszczyznę międzynarodową. Jednocześnie zmarnowała szansę na to, by pokazać, że współpraca w tak ważnych kwestiach jak polityka partnerska NATO, jest możliwa bez względu na różnice zdań. Nie wykorzystała możliwości na poprawę relacji (przynajmniej między głowami obu państw), podczas gdy stosunki między rządami Polski i Litwy kuleją: polski minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski obiecał swego czasu, że dopóki sytuacja polskiej mniejszości na Litwie nie poprawi się, jego noga w Wilnie nie postanie.
W sporze miedzy naszymi najbliższymi sąsiadami – Polską i Litwą – Estonia niczego nie zyskuje, może za to przegrać w znacznie ważniejszych strategicznych kwestiach. Problem tkwi przecież nie tylko we współpracy wojskowej, chociaż nikt nie próbuje umniejszać jej znaczenia. Dla nas granica polsko-litewska jest jedną z kluczowych w kwestii bezpieczeństwa energetycznego. Kiedy mówimy o zabezpieczeniu energetycznym Estonii, to patrząc na to w szerszej perspektywie, jego podstawą jest sieć połączeń energetycznych krajów bałtyckich.
Weźmy także pod uwagę plany budowy linii kolejowej Rail Baltica – wszystkie połączenia lądowe Estonii zależne są od wspomnianej wyżej granicy. Połączenia te mają zarówno czysto ekonomiczne znaczenie, jak i nieco szersze – strategiczne.
Edward Lucas pisze na stronie The Economist, że to duża pokusa, uważać, że konflikt między Polską i Litwą prowokowany jest przez kremlowskich manipulatorów, pragnących zniszczyć NATO i zasiać nieufność w jednym z najbardziej doświadczonych zakątków Europy.
Angażując w spór o mniejszości narodowe ważne interesy innych państw, obie strony przekroczyły granice zdrowego rozsądku.
Estonia nie może opowiedzieć się po żadnej ze stron polsko-litewskiego konfliktu. Nasuwa się pytanie, czy uda się rozwiązać ten spór w najbliższej przyszłości (np. poprzez zmiany personalne), czy może przyjdzie nam pogodzić się z tym, że strategiczne projekty współpracy, w których uczestniczą zarówno Polska, jak i Litwa, będą dogorywać, a Estonia będzie musiała poszukać alternatywy.
„Posttimees”, Estonia
Literatura:
1. Czarne skrzynki Tu-154m powinny już być w Polsce. - ndb2010 ...
ndb2010.salon24.pl/289422,czarne-skrzynki-tu-154m-powinny-juz-...
21 mar 2011 – W samolocie Tu-154M zamontowanych było kilka urządzeń nazywanych..... IRS ktory otrzymuje poprawki od dostepnych w okolicy latarni VOR/DME. ... o awariiodbiornika VOR w Tupolewie - zmniejszeniu jego czulosci !
2. Zeznania które zmieniły obraz katastrofy - e2rdo: "Prawda jest ...
e2rdo.salon24.pl/458822,zeznania-ktore-zmienily-obraz-katastrofy
29 paź 2012 – JAK-40 i TU-154M w takie urządzenie, tzn. odbiornik nie jest wyposażony. ... RSBN to mobilny rosyjski odpowiednik systemu VOR DME lub ...
3. MILITARIUM - Krótka historia dwóch Tupolewów
www.militarium.net/viewart.php?aid=617
Liczba postów: 3 - 14 Kwi 2010
27 maja 1989 roku zakontraktowano zakup dwóch Tu-154M. .... Unit) i dwoma kompletami dwunastokanałowych odbiorników GPS z antenami CI 401; ... Radio Reference Sensor z anteną DME, splitterem sygnałów VOR, ...
4. Raport końcowy TU154M
www.slideshare.net/wikb/raport-koncowytu154m
19 cze 2012 – Analiza psychologiczna działania załogi samolotu Tu-154M . ...... iodbiorników VOR/DME;• system zarządzania lotem FMS;• odbiornik GPS;• ...
5. 4 - Gra na Gieldzie.pl - Forum gieldowe - gielda,trader,forex ...
www.granagieldzie.pl/viewtopic.php?f=34&t=297&start=30
20 kwi 2010 – 27 maja 1989 roku zakontraktowano zakup dwóch Tu-154M. ... wcześniej użytkowany był odbiornik Garmin 155XL, samolot o n/b 101 posiadał ... radiowych Radio Reference Sensor z anteną DME, splitterem sygnałów VOR, ...
6. TU – 154M Lux – numer boczny: 101 – Zdjęcia, wideo i dane ...
ndb2010.wordpress.com/tu-154m-zdjecia-i-dane-techniczne/
... 101 – Zdjęcia, wideo i dane techniczne. Lądowanie Tu-154m (Tu 154M 101-go around) ... •odbiornik sygnałów radiowych Radio Reference Sensor z anteną DME, splitterem sygnałów VOR,. •system sterowania samolotem ABSU-154-2, ...
Odbiornik VOR/DME
www.flightradar24.com/data/airports/vtb - Tłumaczenie strony
Airport name: VITEBSK; IATA code: VTB; ICAO code: UMII; Country: RUSSIA; City: VITEBSK; Time: 05:08:40 AM (+02:00); Longitude: 30.34963; Latitude: ...
pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Witebsk_Wostoczny
Aэpапopт Ві́цебск-Усходні. Państwo · Białoruś. Miejscowość, Witebsk. Typ, cywilne. Rok otwarcia, 1968. Kod IATA, VTB. Kod ICAO, UMII. Wysokość, 208 m ...
en.wikipedia.org/wiki/Vitebsk_Vostochny_Airport - Tłumaczenie strony
Vitebsk VostochnyАэрапортВіцебскУсходніАэропортВитебскВосточный. IATA:VTB – ICAO: UMII. Summary. Airport type, Public. Location, Viciebsk ...
airportguide.com/.../Vitsyebsk_(Vitebsk)-UMII-V... - Tłumaczenie strony
Vitebsk Airport (VTB) located in Vitsyebsk (Vitebsk), Vitsebsk, Belarus. ... airports using only an IATA ID, ICAO ID, FAA ID, Airport Name, City, State, or Country.
www.hauraton.com/pl/referencje/...litwa/lotnisko_nato_litwa.php
Od 29 marca 2004 roku, początku członkostwa Litwy, Estonii i Łotwy w Organizacji ...Na podstawie decyzji dowództwa NATO główną bazą szybkiej reakcji .
www.airpolicing.wp.mil.pl/pl/1_151.html
13 sie 2012 – W ceremonii zmiany na stanowisku Dowódcy Bazy Lotniczej w Szawleudział wzięli m.in.: wiceminister Obrony Narodowej Litwy Vytautas ...
polonia.wp.pl/gid,10344450,kat,76636,title,Gora-Krzyzy-kolo-Szaw...
Zobacz galerię Góra Krzyży koło Szawli na Litwie. ... Koło miejscowości Szawle (Šiauliai) na Litwie, na niewielkim wzniesieniu stoi kilka tysięcy krzyży, ...
lotniczapolska.pl/Zderzenie-Mirage-i-L-39-na-Litwie,21021
30 sie 2011 – W pobliżu bazy lotniczej Szawle na Litwie doszło 30 sierpnia do zderzenia dwóch samolotów – litewskiego L-39ZA i francuskiego Mirage 2000.
pl.wikipedia.org/wiki/Polski_Kontyngent_Wojskowy_Orlik
W związku z wejściem do struktur NATO Litwy, Łotwy i Estonii oraz brakiem w ich siłach ... Wykonują je z 1 Bazy Lotniczej w litewskich Szawlach wydzielone ...
Koordynaty te nie pokrywają się.
Koordynaty te nie pokrywają się.
http://p.web-album.org/eb/67/eb67deb2ff53afe213f9fcfe856b62cea,4,0.jpg
W SIECI - Pyza na polskich drużkach
Gdyby zadbano o ŻYCIE I ZDROWIE ŚP. DR EUGENIUSZA WROBLA TAKIE SPEKTAKLE BYŁY BY PO PROSTU NIE MOŻLIWE. Ktoś o to ZADBAŁ.
PiS nie domaga się uwolnienia z Zakladu Zamkniętego Psychiatrycznego przetrzymywanego TAM (bezprawnie ???) SYNA dr Wróbla. Co na to Amnesty International. Więzień polityczny w Zakładzie Psychiatrycznym w Polsce !!!.
Jak tak dalej pójdzie : W dalszej kolejności nie wątpliwie czeka ten LOS wybranych Blogerów od Teorii 2M ?.
prof. Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M ... - YouTube
► 13:33► 13:33
www.youtube.com/watch?v=5prXNJwXDOQ
28 lip 2011 - Przesłany przez: NiezaleznaTV
Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M - posiedzenie zespołu A. Macierewicza ...
wpolityce.pl/.../44915-wsieci-sledztwo-fym-a-czyli-prawie-wszyscy-s...
6 dni temu – W nowym numerze tygodnika „w Sieci” Marek Pyza przygląda się najoryginalniejszej i jednocześnie najbardziej absurdalnej hipotezie ...
zygmuntbialas.salon24.pl/479192,marek-pyza-pisze-o-free-your-min...
15 sty 2013 – Najbardziej mnie rozbawiło w artykule Pyzy stwierdzenie : Ta książka w internecie to nawet przypomina pracę naukową, jednak tylko odnośniki ...
http://news.bbc.co.uk/2/hi/in_depth/8612825.stm
Page last updated at 19:17 GMT, Saturday, 10 April 2010 20:17 UK
|
Polish President Lech Kaczynski dies in plane crash
|
Footage from the scene shows firefighters at work amid the wreckage
President Lech Kaczynski and scores of other senior Polish figures have been killed in a plane crash in Russia.
Polish and Russian officials said no-one survived after the plane apparently hit trees as it approached Smolensk airport in thick fog.
Russian media reports said the pilots ignored advice from air traffic control to divert to another airport.
Poland's army chief, central bank governor, MPs and leading historians were among more than 80 passengers.
Prime Minister Donald Tusk said the crash was the most tragic event of the country's post-World War II history.
The Polish delegation was flying in from Warsaw to mark the 70th anniversary of the Katyn massacre of thousands of Poles by Soviet forces during WWII.
The BBC's Adam Easton, in Warsaw, says the crash is a catastrophe for the Polish people.
He says Prime Minister Tusk was reportedly in tears when he was told.
After an emergency meeting of ministers, Mr Tusk, who runs the day-to-day business of government, said a week of national mourning had been declared with two minutes of silence on Sunday at midday.
Mr Tusk added: "The Polish state must function and will function".
Thousands have gathered outside the presidential palace in Warsaw
|
A government spokesman said that according to the constitution there would be an early presidential election, and the speaker of the lower house of parliament, Bronislaw Komorowski, would be acting president.
In Warsaw, people gathered outside the presidential palace to lay flowers and light candles.
"I'm all broken up... it cannot be expressed in words," Ewa Robaczewska told Reuters news agency.
Pilot error?
The Russian emergencies ministry told Itar-Tass news agency the plane crashed at 1056 Moscow time (0656 GMT) as it was coming in to land.
Smolensk regional governor Sergei Antufiev told Russian TV that no-one had survived.
|
Adam Easton, BBC News, Warsaw
Thousands of people have gathered outside the presidential palace to pay their respects.
There has been a spontaneous outpouring of grief, no matter what people thought of Lech Kaczynski. He was a divisive figure in Polish society, especially among younger Poles.
People are just stunned, visibly moved and in tears, whether they agreed with the president's political views or not.
The largest church bell in Poland, at Krakow Cathedral, has been rung.
It never tolls generally, only for very, very solemn occasions. The last time it did so was for the death of the Polish pope, John Paul II, five years ago.
|
"According to preliminary reports, it got caught up in the tops of trees, fell to the ground and broke up into pieces," he said. "There are no survivors in that crash."
Polish TV worker Slawomir Wisniewski said he had seen the crash from his hotel near the airport.
"I saw through the fog, the aeroplane flying very low with the left wing pointing to the ground," he said.
"I heard something being broken and then that thudding sound. Two flashes of fire next to each other."
Russian media carried claims that the plane's crew were at fault for the crash.
"Flight controllers... suggested that the plane be forwarded to Minsk but as far as we know the crew took an independent decision to land the plane in Smolensk," Smolensk regional government spokesman Andrei Yevseyenkov told Russian TV.
Russian officials said 97 people were killed in the crash, including eight crew.
Polish officials said that 89 people had been scheduled to fly in the delegation to the Katyn commemoration, but one person missed the flight.
Russian Prime Minister Vladimir Putin visited the crash site, after saying he would personally oversee the investigation into the crash.
"Everything must be done to establish the reasons for this tragedy in the shortest possible time," he said.
He was to meet his Polish counterpart, Mr Tusk, in Smolensk.
Russian officials said all the bodies had been recovered from the scene and were being taken to Moscow for identification.
Russia's Emergency Minister Sergei Shoigu said both of the plane's flight information recorders had been found and were being examined.
Controversial figure
The president was flying in a Tupolev 154, a Soviet-designed plane that was more than 20 years old.
|
SENIOR FIGURES KILLED
National leader:
President Lech Kaczynski and wife Maria
Other politicians:
Wladyslaw Stasiak chief of the president's chancellery;Aleksander Szczyglo chief of the National Security Office;Slawomir Skrzypek National Bank of Poland chairman;
Jerzy Szmajdzinski deputy speaker of the lower house;Andrzej Kremer Foreign Ministry's undersecretary of state;Stanislaw Komorowski deputy minister of national defence;Przemyslaw Gosiewski Law and Justice party deputy chair;
Military chief:
Franciszek Gagor chief of the General Staff
Cultural figures:
Andrzej Przewoznik head of Poland's Council for the Protection of Struggle and Martyrdom Sites;Tomasz Merta chief historical conservator
Source: TVP1, Warsaw
Senior Polish figures killed in crash
World reaction to crash
Focus on ageing plane
|
Our correspondent says there had been calls for Polish leaders to upgrade their planes.
Mr Kaczynski himself had suffered scares while using the plane in late 2008, when problems with the aircraft's steering mechanism delayed his departure from Mongolia.
"Any flight brings with it a certain risk, but a very serious risk attaches to the responsibilities of a president, because it is necessary to fly constantly," he was quoted as saying at the time.
But the head of Russia's Aviakor aviation maintenance company told Russian TV the plane was airworthy, after his plant fully overhauled it in December.
As well as the president and his wife, Maria, a number of senior officials were on the passenger list.
They included the army chief of staff Gen Franciszek Gagor, central bank governor Slawomir Skrzypek and deputy Foreign Minister Andrzej Kremer.
World leaders including Mr Putin, US President Barack Obama, German Chancellor Angela Merkel and UK Prime Minister Gordon Brown offered their condolences to Poland.
Mr Kaczynski's twin brother, Jaroslaw, a former prime minister and now head of the main opposition party, was said to be "devastated", an aide told AFP news agency.
Lech Kaczynski, who had fewer powers than the prime minister but had a significant say in foreign policy, was a controversial figure in Polish politics.
He had advocated a right-wing Catholic agenda, opposed rapid free-market reforms and favoured retaining social welfare programmes.
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=48&t=62174
Forum rules
Moderator: Stefan
Author
|
Message
|
Burry
|
Post subject: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 08:41
|
|
Joined: 17 Feb 2004, 20:39
Posts: 673
Location: Sittard
|
According Teletekst, the presidential Aircraft of the Polish President has crashed in Russia.
I think it must be a TU154, as there are said to be 87 dead
|
|
Top
|
|
|
js51672
|
Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 08:48
|
|
Joined: 04 Nov 2002, 08:46
Posts: 2225
Location: EHEH and EHBD area
Type of spotter: Civil, General and G-spotter
Subscriber Scramble Magazine: Y
|
|
Top
|
|
|
Rockville
|
Post subject: Polish president 'in plane crash'
Posted: 10 Apr 2010, 08:49
|
|
Joined: 24 Nov 2007, 00:38
Posts: 1293
|
A plane carrying Polish President Lech Kaczynski has crashed on its approach to a Russian airport, officials say.
A Polish official at Smolensk airport said there was no information about survivors from the crash.
Mr Kaczynski was due to visit Smolensk to mark the 70th anniversary of the Katyn massacre, when Soviet troops killed thousands of Poles.
Story from BBC NEWS:
Published: 2010/04/10 07:39:35 GMT
|
|
Top
|
|
|
r.e.hendriks
|
Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 08:53
|
|
Joined: 25 Nov 2002, 12:05
Posts: 1713
Location: Uden, The Netherlands
Type of spotter: fly.by.nl
Subscriber Scramble Magazine: 1990>
|
Translated from Polish news site:
The plane crashed Smolensk President Lech Kaczynski Tupolev 154-M. The Approach to land the plane most likely caught in a tree. The fire is extinguished - said Paszkowski. Russian Ministry for Special Affairs reported that 87 people were killed.
Foreign Ministry spokesman Piotr Paszkowski told TVN 24 that the board was President Kaczynski and his wife, deputy head of the IPN and Diet Jerzy Szmajdzinski. Lech Kaczynski flew to celebrate the anniversary of the Katyn massacre.
Regards, Rob.
_________________
|
|
Top
|
|
|
asto
|
Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 09:06
|
|
Joined: 16 Oct 2006, 13:31
Posts: 126
Location: Nearby Rotterdam, The Netherlands
Type of spotter: Military Aviation (F2)
|
This article speaks about a Yak-40...
Presidential plane crashes in Smolensk
10th April 2010
The JAK-40 aircraft, carrying Polish President Lech Kaczyński,
his wife Maria Kaczyńska as well as Polish dignitaries, was about
to land in Smolensk, Russia, when it hit crash landed and burst
in flames.
President Kaczyński was travelling to Katyń on official duty.
According to press information, other passengers on the plane
were PiS leader Jarosław Kaczyński, NBP president Sławomir Skrzypek
and IPN head Janusz Kurtyka.
UPDATE 1: As many as 87 people aboard the plane are dead.
Source: http://www.wbj.pl/article-49161-preside ... ml?typ=ise
_________________
My Jetphoto's > http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=22725
MAF 'Flying For Life' > http://www.maf.org/about
|
|
Top
|
|
|
r.e.hendriks
|
Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 09:07
|
|
Joined: 25 Nov 2002, 12:05
Posts: 1713
Location: Uden, The Netherlands
Type of spotter: fly.by.nl
Subscriber Scramble Magazine: 1990>
|
Reuters reported a minute ago that all 132 passengers were killed during the crash.
RIP
_________________
|
|
Top
|
|
|
Gerard
|
Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 09:20
|
|
Joined: 25 Feb 2007, 20:00
Posts: 2011
Location: 9.9NM NE of Büdingen AAF (closed)
Subscriber Scramble Magazine: Jawohl
|
My Polish is not what it used to be anymore, but on Polish television I can clearly distinguish the word "Tupolev" (which is obvious with 132 passengers on board).
Gerard
_________________
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
|
|
Top
|
|
|
Leonvanos
|
Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 09:37
|
|
Joined: 12 Feb 2008, 15:00
Posts: 84
Location: Alphen aan den Rijn
|
Sad story. For the people and the people that are left behind.
|
|
Top
|
|
|
maurits
|
Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 09:52
|
|
Joined: 27 Apr 2004, 22:36
Posts: 1172
Location: IJsselstein
Type of spotter: full military
|
Hi,
From msf:
SKY news reporting that a Polish Government T154 (c/s PLF101) on a flight from Warsaw crashes on approach to Smolensk, Russia (Polish President and wife on board - no survivors)
Suggest it is Tu-154M 101....
Very sad news...
Regards,
Maurits
_________________
kind regards,
Maurits
|
|
Top
|
|
|
gold
|
Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 10:21
|
|
Joined: 18 Mar 2004, 20:08
Posts: 120
Location: Sweet Lake City
|
Footage on Russia Today shows a destroyed TU-154, tail section intact, but no serial visible.
|
|
Top
|
|
|
jfaltena
|
Post subject: Polish president dies in plane crash near Smolensk
Posted: 10 Apr 2010, 10:38
|
|
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Posts: 2893
Location: Home or @ any Airfield
Type of spotter: S4
|
Just seen on CNN; a (unknown type) Polish plane with 132 passengers on board - including the Polish president - crashed about a mile from Smolensk, Russia in foggy weather. No survivors, according the report.
RIP
Grtz, John
_________________
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
|
|
Top
|
|
|
Nozem
|
Post subject: Re: Polish president dies in plane crash near Smolensk
Posted: 10 Apr 2010, 10:42
|
|
Joined: 21 May 2005, 10:43
Posts: 779
Location: Alkmaar
Type of spotter: F1
|
confirmed on CNN a TU-154.....
sad news,it was not only the polish president but also half of the ministers were onboard and a big staff of the president also...
on CNN they report visability was very poor,talking about 500 mtrs.....
rest in peace...
_________________
flown in cr9 md-82 f-70 f-100 737-3 737-4 737-8 320 321 757 767 747 md-11
|
|
Top
|
|
|
Borygo
|
Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 10:56
|
|
|
Scramble Senior
|
|
Joined: 24 Apr 2009, 11:14
Posts: 332
Type of spotter: Photographer
|
Tu-154M "101", 88 passengers on board
|
|
Top
|
|
|
Withnail
|
Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 11:30
|
|
Joined: 20 Jun 2006, 07:22
Posts: 399
Location: Overal waar de F-4 vliegt
|
does this have consequences for the participation of Polish F-16s in Frisian Flag?
|
|
Top
|
|
|
Borygo
|
Post subject: Re: Polish Presidential TU-154 Crashed
Posted: 10 Apr 2010, 11:53
|
|
|
Scramble Senior
|
|
Joined: 24 Apr 2009, 11:14
Posts: 332
Type of spotter: Photographer
|
Withnail wrote:
does this have consequences for the participation of Polish F-16s in Frisian Flag?
I do not think so however Polish Airforce Commander was also on board....
|
|
Top
|
|
|
|
|
Nie wiem czy śmiać się czy płakać.
Koordynata o promieniu 325 km łączy się w punkcie w pobliżu Nowo Połocka (Połocka) na Białorusi - patrz Google Earth. Jak ona znalazła się w zapisie FMS ?.
Można to tylko wytłumaczyć w ten sposób: ZAPIS w FMS „zszyto” z dwóch trajektorii lotów. Taka mała oszibka – dograna „końcowe- czka” co Panie Ministrze Jerzy Miller ?.
prof. Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M ... - YouTube
► 13:33► 13:33
www.youtube.com/watch?v=5prXNJwXDOQ
28 lip 2011 - Przesłany przez: NiezaleznaTV
Nowaczyk - analiza ostatnich sekund lotu Tu154M - posiedzenie zespołu A. Macierewicza ...