Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
1207
BLOG

Z dedykacją dla brzozowych Poste Restante Mgr Antoni Macierewicz

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 7

 Z dedykacją dla brzozowych – Poste Restante Mgr Antoni Macierewicz Spółka z o.o. & Company Ltd.- ZPds.ZPKS-TU154M

Zespół Parlamentarny ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy

TU154M z dnia 10 kwietnia 2010 roku

1.       

Przesyłki listowe wyjmuje się – należy odebrać! Adresat >

http://www.smolenskzespol.sejm.gov.pl/

·            SKŁAD ZESPOŁU

·            POWOŁANIE ZESPOŁU

·            REGULAMIN

Poniżej zamieszczamy oficjalną listę Kancelarii Sejmu członków Zespołu Parlamentarnego, w rzeczywistości w pracach Zespołu uczestniczy blisko 140 parlamentarzystów.

 

 

 

 *****

1.      gwóźdź do trumny - DICT - English Polish Dictionary

dict.pl/dict?word=gwóźdź%20do%20trumny&lang=PL


 

(samemu sobie wbijać) gwóźdź do trumny own worst enemy    
kolejny gwóźdź do trumny (kolejna rzecz, działanie na własną szkodę) another nail in your coffin

 

 *****

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8612825.stm

 

Page last updated at 19:17 GMT, Saturday, 10 April 2010 20:17 UK

E-mail this to a friend

Printable version

 

Polish President Lech Kaczynski dies in plane crash

 

 

Pilot error?

The Russian emergencies ministry told Itar-Tass news agency the plane crashed at 1056 Moscow time (0656 GMT) as it was coming in to land.

Smolensk regional governor Sergei Antufiev told Russian TV that no-one had survived.

 

http://edition.cnn.com/video/?/video/bestoftv/2013/10/31/erin-spider-caught-weaving-a-web-over-

 camera.cnn&video_referrer=http%3A%2F%2Fedition.cnn.com%2F2010%2FWORLD%2Feurope%

 2F04%2F10%2Fpoland.president.plane.cr

 

http://forums.jetphotos.net/showthread.php?t=50144&page=116

 

 

06-19-2013, 11:08 PM

  #2305

guamainiac

Senior Member

 

Join Date: Apr 2009

Location: a grassy knoll

Posts: 1,406

default

 

Ummmm, perhaps because it was not the right wing pointing to the ground and left pointing at the sky. Makes perfect sense to me.

You must have been in your glory when Billy Clinton asked what the definition of "is, is"
 

Imagine if that kid witness (I assume the one walking his dog), was a geometry freak, what his description of the angles would have been. Or perhaps an astro-physicist and what they would describe?
 

So, if a Priest and Rabbi and a Nun just left a bar and looked up and, what of the two carpenters who reported for work and picked up their hammer and saw?

__________________
Live, from a grassy knoll somewhere near you.

guamainiac is offline  

 

 

 

 

Na koniec jeszcze raz: ani pan dr. Nowaczyk, ani amerykański  NTSB nie zrobił nic w sprawie przybliżenia nas do Prawdy, co więcej - nic zrobić nie może, a gen. Anodina to sprawnie wykorzystała. Pomimo „świetnej współpracy“ z Rosjanami i "amerykańskimi ekspertami" nadal nawet nie wiemy, o której godzinie wydarzyła się "katastrofa",  ani -dlaczego, ani- gdzie. Ani tym bardziej- czy w ogóle. Nie mamy dotąd żadnych dowodów.  Nasze jedyne dowody znajdują się w zalutowanych trumnach pod ziemią i w tym wypadku Zespół Parlamentarny nigdy nie wspomniał publicznie ustami swego przewodniczącego o konieczności dokonania ekshumacji w celu ustalenia jak, kiedy i gdzie zginęli. W ten sposob "katastrofa na Sewernym" blisko dwa lata później pozostaje nadal faktem medialnym z prawdziwymi ofiarami. 

 Ze strony NTSB:

http://www.ntsb.gov/aviationquery/brief2.aspx?

ev_id=20100429X00503&ntsbno=ENG10RA025&akey=1%20ENG10RA025

 _

 

http://clouds.web-album.org/photo/300342,mapy-smolensk-lotnisko

1.      album: Mapy - Smoleńsk - lotnisko - intheclouds - WEB-album.org

clouds.web-album.org/photo/300335,mapy-smolensk-lotnisko

o    

zaloguj się lub załóż własny album. 1/71. 1. 2. 3. 4. 5. wyświetleń: 8491. Powiadomienie o plikach cookie. Serwis korzysta z plików cookie. Korzystając ze ...

 

Gwóźdź do trumny – Ściąga.pl

 http://www.sciaga.pl/slowniki-tematyczne/15034/gwozdz-do-trumny/

1.         gwóźdź do trumny - DICT - English Polish Dictionary

dict.pl/dict?word=gwóźdź%20do%20trumny&lang=PL

o    

POLSKI, ANGIELSKI, Def. gwóźdź do trumny · another nail in the coffin · gwóźdź do trumny · kiss of death · gwóźdź do trumny · the final nail in the coffin.

2.                  Samemu sobie wbijać) gwóźdź do trumny - DICT - English Polish ...

dict.pl/dict?...(samemu%20sobie%20wbijać)%20gwóźdź%20do%20trum...

o    

Słownik polsko-angielski, angielsko-polski · DICT 5.0 ... kolejny gwóźdź do trumny(kolejna rzecz, działanie na własną szkodę) · another nail in your coffin.

****************

http://fotoamator.salon24.pl/543279,z-dedykacja-dla-brzozowych

·Najnowsze

·Salon24

24.10 20:49 Odsłon: 1266 55 Komentuj

Z dedykacją dla "brzozowych"

http://www.youtube.com/watch?v=Uq4cdvDWNw4


 


Crazy Russian Ilyushin IL 76 Stunt

 

Aby "brzozowym" nie brakowało danych do obliczeń moga sobie nastepne 10 lat liczyć parametry zderzenia skrzydła z przeszkodami. 

 

1. Blaszaną budą

 

2. Dźwigiem budowlanym 

 

3. Kilkoma drewnianymi szalunkami.

 

Pozdrowienia dla YKW, Wywczasa, Kaczejzupy i wszystkich anonimowych bytów na ich blogach :)

 

 

Czy Ty to znasz?! ZESPOLE?:


 

1.         Zespół Parlamentarny ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy TU-154 M z ...

  www.smolenskzespol.sejm.gov.pl/

o    

o    

Aktualności · O Zespole · Ofiary katastrofy · Posiedzenia · Konferencje · Dokumenty · Media · Kontakt. fot. 25.10.2013 · Dowody na kłamstwa M. Laska.

2.                Zespół Ds. Katastrofy Smoleńskiej | Smolensk-2010.pl

    smolensk-2010.pl/tag/zespol-ds-katastrofy-smolenskiej

o    

o    

      Zespół parlamentarny badający okoliczności katastrofy samolotu prezydenckiego w  Smoleńsku przedstawił pierwsze ustalenia. Poseł Antoni Macierewicz ...

3.           Zespół parlamentarny ds. zbadania przyczyn katastrofy smoleńskiej ...

   solidarni2010.pl/12913-zespol-parlamentarny-ds-zbadania-przyczyn-kat...

o    

o    

10 kwi 2013 - Stefczyk.info: Parlamentarny zespół badający przyczyny katastrofy smoleńskiej zaprezentował aktualny stan badań prowadzonych przez ...

4.            KOMISJA MACIEREWICZA Smoleńsk, katastrofa smoleńska komisja ...

  www.se.pl/komisja-macierewicza,117132/

o    

o    

  Minutą ciszy ku pamięci ofiar katastrofy z 10 kwietnia rozpoczęło się posiedzenieparlamentarnego zespołu      badającego przyczyny katastrofy smoleńskiej.

 

 

Jakoś kompletnie umknął mi ten blog!

Czy Ty go znasz? Albatrosie:

 

Sao

http://fotoamator.salon24.pl/543279,z-dedykacja-dla-brzozowych


·Najnowsze

·Salon24

24.10 20:49 Odsłon: 1266 55 Komentuj

Z dedykacją dla "brzozowych"

http://www.youtube.com/watch?v=Uq4cdvDWNw4


Crazy Russian Ilyushin IL 76 Stunt

 

Aby "brzozowym" nie brakowało danych do obliczeń moga sobie nastepne 10 lat liczyć parametry zderzenia skrzydła z przeszkodami. 

 

1. Blaszaną budą

 

2. Dźwigiem budowlanym 

 

3. Kilkoma drewnianymi szalunkami.

 

Pozdrowienia dla YKW, Wywczasa, Kaczejzupy i wszystkich anonimowych bytów na ich blogach :)



więcej » Ostatnie notki

·Z dedykacją dla "brzozowych"

Aby "brzozowym" nie brakowało danych do obliczeń moga sobie nastepne 10 lat...  

24.10 20:4955 Komentuj

·Zamach w Smoleńsku - pomyłki, czy przeoczenia...

  Raport KBWL, raport MAK, oraz transkrypcja rozmów członków załogi...  

29.09 13:129 Komentuj

·Manipulacje Michała Jaworskiego vel Kaczejzupy

 Warto czasem wrócić do pewnych tekstów, aby przekonać się w jaki...  

 

Ja to znam:

@Chłodny Żółw – Salon24

http://lubczasopismo.salon24.pl/chlodnyzolw/post/390735,smolenski-fms-amerykanie-nie-robili-zadnych-ekspertyz

14.02.2012 09:49114 Komentuj

Smoleński FMS? Amerykanie nie robili żadnych ekspertyz!

Tweet

Czy trzeba być aż matematykiem albo fizykiem, aby pojąć, że wychodząc z fałszywych danych nie można dojść do prawdziwego wyniku? Czy gospodyni domowa by upiec ciasto, doda do maki zepsute jajko? Czy kierowca, aby dojechac do celu, wleje do baku samochodu trefne paliwo?No, ale "amerykański fizyk" potrafi. 

 

W rozmowie Piotra Falkowskiego z  dr Kazimierzem Nowaczykiem w dzisiejszym wydaniu "ND" bez zaskoczenia przeczytałam po raz kolejny stwierdzenie pana Nowaczyka, że: "

"podjąłem pierwszą próbę naukowej analizy, przyjmując jako punkt wyjścia dane odczytane przez ekspertów firmy Universal Avionicsproducenta urządzeń TAWS (system wczesnego ostrzegania przed zderzeniem z ziemią) i FMS (komputerowy system sterowania lotem). "

 

Niestety, pan Nowaczyk  od kilkunastu miesięcy wprowadza w błąd opinię publiczną utrzymując, że eksperci w Redmond/USA odczytywali jakiekolwiek dane z dostarczonego im przez rosyjski MAK komputera pokładowego TAWS,  który miał rzekomo należeć do wyposażenia Tu154 M-101nr seryjny 90A837, jaki rzekomo rozbił się na lotnisku Sewernym. Pisałam już o tym tutaj:

 

oraz otrzymałam na to list od p. Antoniego Macierewicza, który przyznał mi rację (link niżej)

 

Tymczasem, ujmując to najkrócej w punktach, fakty są następujące: 

1.   Amerykańska NTSB (National Transportation Safety Board) nie wykonywała żadnych badań, bo nie ma takiego prawa.Badania wykonywał MAK,wszystkie od A do Z.

2.   MAK zwrócił się o pomoc prawną do strony konwencji ICAO (International Civil Aviation Organization)- NTSB w badaniu skrzynki FMS i TAWS wyprodukowanej przez firmę amerykańską, czyli z jurysdykcji NTSB 

3.   NTSB w ramach pomocy przekazał materiały do Redmond, a otrzymane wyniki przekazał do MAK. Fachowcy w Redmond odczytali zamówione wybrane dane i zwizualizowali je na papierze. Nic ponadto. Nie wypowiadali się na tematy wiarygodności lub integralności tych danych, bo nie byli o to pytani.

4.   MAK na mocy konwencji ICAO przekazał swój raport ze śledztwaz odczytami z Redmond do publikacji w NTSB.

5.   NTSB opublikowała raport MAK z zaznaczeniem autorstwa MAK. (Notabene: Widnieje tam do dziś godzina zdarzenia 8.56!)

6.   NTSB i w ogóle Amerykanie nie mogli i nie wykonali niczego w tej sprawie, poza rolą skrzynki pocztowej, zatem nie mogli nic z własnej inicjatywy badać,ogłaszać, publikować, ponad to, co zostało zlecone przez Rosjan. Nie są oni bowiem prawnie zainteresowaną stroną w tej sprawie. Wszystko, co mogli, to spełnić czyjeś prośby na mocy umówmiędzynarodowych.

7.    Redmond  wykonało zlecone przez NTSB odczytanie danych ze skrzynek otrzymanych z Moskwy w zakresie wskazanym przez Moskwę. Nie musieli wykonać tego na zlecenie MAK wprost, natomiast a na polecenie NTSBmusieli wykonać to,o co poproszono i w ścisłym zakresie tylko to, o co poproszono (patrz link- klik).Taki mówi konwencja o współpracy. 

 http://www.ntsb.gov/investigations/reports.html

http://www.ntsb.gov/aviationquery/AccList.aspx?month=4&year=2010

Saturday, April 10, 2010

Foreign (08/24/2010)

 

Muharraq, Bahrain

AIRBUS A300

 

ENG10RA023

Incident

 

Foreign (08/18/2011)

 

Smolensk, Russia

TUPOLEV TU154

 

ENG10RA025

Fatal(89)

 

Probable Cause (08/12/2010)

08/12/2010

Lakeland, FL

LUSCOMBE 8A

N1128K

ERA10CA225

Nonfatal

Part 91: General Aviation

Probable Cause (08/12/2010)

08/12/2010

Galena, ID

CESSNA 150D

N4296U

WPR10CA201

Nonfatal

Part 91: General Aviation

Probable Cause (12/13/2011)

12/13/2011

Tooele, UT

Costruzioni AeronauticheTecnam P2002 SIERRA

N797TS

WPR10LA202

Nonfatal

Part 91: General Aviation

Probable Cause (06/27/2011)

06/27/2011

Show Low, AZ

CESSNA 210

N9527T

WPR10LA216

Nonfatal

Part 91: General Aviation

http://www.ntsb.gov/aviationquery/brief.aspx?ev_id=20100429X00503&key=1

Proponuję petycję do NTSB w celu uzasadnienia WERDYKTU NTSB:

NTSB Identification: ENG10RA025
Accident occurred Saturday, April 10, 2010 in Smolensk, Russia
Aircraft: TUPOLEV TU154, registration:
 
Injuries: 89 Fatal.

This is preliminary information, subject to change, and may contain errors. The foreign authority was the source of this information.


On April 10, 2010, about 0656 Coordinated Universal Time (UTC), a Tupolev Tu-154M, Tail Number 101, operated by the Polish Air Force as flight PLF101, crashed during approach to the Military Aerodrom Smolensk "Severnyi", Russia. All 89 passengers and 7 flightcrew were killed, including the President of Poland. The airplane was destroyed by impact and postcrash fire.

Following the accident, the governments of the Russian Federation and the Republic of Poland concluded a bilateral agreement that the regional international independent safety investigation organization, the Interstate Aviation Committee (IAC), would conduct the investigation. Although the airplane was operated as a "state" aircraft, by the mutual agreement, the investigation was conducted following the guidance provided in ICAO Annex 13 Standards and Recommended Practices. As the United States was state of design and manufacture for the TAWS and FMS units, the NTSB was requested to support the investigation activity.
 

For more information on the accident investigation, contact MAK at mak@mak.ru.

Index for Apr2010 | Index of months

*****************

„[Czyli powtórzmy jeszcze raz: 

NTSB poleca odczytać skrzynki i dokonać ich zapisu na osi czasu z wizualizacją w postaci wykresu i zrzutem danych w np. .xls (Excel) I to Redmond wykonuje. Nic ponadto.Nie może wyrażać opinii o prawidłowości danych, albo o stanie skrzynki, jeśli nie jest o to proszona. MAK mógł wysłać rozbebeszone pudełko z podmienionymi częściami i poprosić o odczyt. Redmond wykonuje. I koniec! Choć byłoby nawet oczywiste, że to fałszerstwo, nie mogą nic o tym mówić, bo o to nie pyta urząd NTSB. To jest jasne jak słońce dla każdego, kto jest obeznany z procedurami administracyjnymi dobrze funkcjonujących organizacji.

Według prawa międzynarodowego stronami do tego zdarzenia są rządy PL i RU, które na mocy umowy Tuska z Putinem przekazały do badania MAK okolicznosci katastrofy. To umocowanie jest jasno przez MAK wykazane i opublikowane na stronie NTSB - proszę sprawdzić.  Stronami są rządy PL i RU. Zresztą to oczywiste, bo mówi o tym prawo międzynarodowe, prawo lotnicze, konwencja chicagowska i konwencja ICAO. Wszystkie zgodnie stwierdzają, że samoloty państwowe (state aviation) należą do wyłącznej kompetencji właściwych rządów - właściciela samolotu i terenu zdarzenia.Jeślina przykład włoski samolot rozbije się w Boliwii -są to rządy Włoch i Boliwii, jeśli francuski boeing na międzynarodowym Atlantyku - wyłącznie rząd Francji.

 

Podsumowując: NTSB i Redmond tak naprawdę niczego nie badały, tylko w Redmond odczytano to, co im Moskwa przysłała. I tylko tyle, bo tyle im kazano, ani linijki więcej (choć mieli na to ochotę powiadamiając o duzej ilości danych- cyt.:“Duża ilość surowych danych. Możemy przedstawić inne parametry w postaci czytelnej, jesli będzie potrzebne w śledztwie“),a z własnej inicjatywy nic robić nie mogą. Oczywiście, bez wątpienia wiedzą o wszystkim, co się wydarzyło, ale wiedza jest rzeczą zbyt cenną, by się nią niepotrzebnie chwalić.Ergo- pan Nowaczyk analizował dane rosyjskie z komputera, który WEDŁUG Rosjan należał do rozbitego w dn.Tu154M-101. Niestety, nie mamy do dziś dowodu na żadne z twierdzeń Rosjan. Także na to, że złom na lotnisku Sewerny faktycznie należy do naszego Tu154M. Tym samym szermowanie jakimikolwiek "odczytami" danych wprowadzonych przez Rosjan do komputera TAWS jest nie tylko buńczuczną żenadą, ale i czystą, podręcznikową dezinformacją. Przyznał mi co do tego rację także przewodniczący Zespołu Parlamentarnego, poseł Antoni Macierewicz pisząc (list opublikował na portalu "Wpolityce.pl") już w drugim zdaniu:„przeczytałem Pani wpis z 5 01 '12 dotyczący odczytu systemu TAWS oraz FMS.W pełni zgadzam się z tą rekonstrukcją wydarzeń dotyczących odczytu, jaką pani przedstawiła.“

 Powtórzmy jeszcze raz: wszystkie informacje o Smoleńsku w amerykańskiej NTSB pochodzą od MAK (i jest to w raporcie czytelnie zaznaczone). Dlatego wielomiesięczna akcja propagandowa pana Nowaczyka i pana Antoniego Macierewicza wokół "badań amerykańskich" jest dezinformacją w czystej postaci. Dezinformacje  te powtórzone zostały przez  obu panów podczas ich ostatniego tournee po Kanadzie już po mojej publikacji i publicznym przyznaniu mi racji przez przewodniczącego Zespołu Parlamentarnego. Przykro  mi to stwierdzić, tym bardziej, że cel tych dezinformacji pozostaje dla mnie zakryty.  Zależy mi jednak na tym, aby ceniony przez mnie "ND", który z pomocą m.in. red. Falkowskiego tak wiele zrobił dla ustalenia wielu faktów dotyczących tej tragedii narodowej powstrzymał się od powtarzania dezinformacji i aby sam red. Falkowski zrozumiał, na czym ta dezinformacja polega.

Perfekcyjna dezinformacja polega na tym, że ubrana jest w prawdziwą otoczkę, dlatego nie mam zastrzeń do innych treści podanych w wywiadzie. Jednak sprawa "amerykańskich ekspertów", którzy coś niby mieli zrobić, jest jądrem tego wywiadu i na tym jądrze bazuje od miesięcy Zespół Parlamentarny.  W Polsce pokutuje mit "amerykańskości" czyli "lepszości" i jest on tutaj bezceremonialnie wykorzystywany.

Na koniec jeszcze raz: ani pan dr. Nowaczyk, ani amerykański  NTSB nie zrobił nic w sprawie przybliżenia nas do Prawdy, co więcej - nic zrobić nie może, a gen. Anodina to sprawnie wykorzystała. Pomimo „świetnej współpracy“ z Rosjanami i "amerykańskimi ekspertami" nadal nawet nie wiemy, o której godzinie wydarzyła się "katastrofa",  ani -dlaczego, ani- gdzie. Ani tym bardziej- czy w ogóle. Nie mamy dotąd żadnych dowodów.  Nasze jedyne dowody znajdują się w zalutowanych trumnach pod ziemią i w tym wypadku Zespół Parlamentarny nigdy nie wspomniał publicznie ustami swego przewodniczącego o konieczności dokonania ekshumacji w celu ustalenia jak, kiedy i gdzie zginęli. W ten sposob "katastrofa na Sewernym" blisko dwa lata później pozostaje nadal faktem medialnym z prawdziwymi ofiarami. 

 Ze strony NTSB:

http://www.ntsb.gov/aviationquery/brief2.aspx?

ev_id=20100429X00503&ntsbno=ENG10RA025&akey=1%20ENG10RA025

 _

dodatkowo:

niemcy.salon24.pl/380554,antoni-macierewicz-list-do-mnie-czy-do-fyma

niemcy.salon24.pl/380281,antoni-macierewicz-potwierdza-nie-bylo-amerykanskich-ekspertyz

niemcy.salon24.pl/378756,rosyjskie-badania-i-amerykanskie-ekspertyzy

wpolityce.pl/artykuly/21314-antoni-macierewicz-w-sprawie-koncepcji-fym-a-pelny-tekst-listu

POLECAM SZCZEGOLNIE
niemcy.salon24.pl/274157,operacja-northwoods-w-smolensku

 

 Linki do dlugo oczekiwanej, naprawde znakomitej ksiazki Free Your Mind opisujacej obywatelskie sledztwo smoelnskie

(to pierwsza czesc, 166 stron, niebawem za kilka-kilkanascie godzin bedzie druga)

fymreport.polis2008.pl/wp-content/uploads/2012/02/FYM-cz-1.pdf

a tutaj  

Wersja do wydruku

  


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Przyjaźń ponad WSZYSTKO

 

Tagi: smolenskdezinformacjanasz dzienniknowaczykmacierewicz"katastrofa"smoleñsk

Opublikowana w: Wolnobieżny Świat]”

Literatura na długie jesienne listopadowe wieczory:

http://forums.jetphotos.net/showthread.php?t=50144

 

http://forums.jetphotos.net/showthread.php?t=50144&page=116

 04-10-2010, 09:00 AM

  #1

Geebee

Junior Member

 

Join Date: Jan 2008

Location: Warsaw, Poland

Posts: 97

default Polish President and wife killed in Tu-154 crash

 

Very sad news but the Tu-154-M has made more victims.
This time it was the official presidential Tu-154-M that crashed near Smolensk airport in Western Russia killing the president, his wife, the governor of the Polish national bank and almost 90 people in total. More recent info even speak of around 130 victims. Cynically enough the plane was in Russia for events related to the Katyn massacre.

I am sure more details will become available as more news becomes available.
RIP to those who were on board.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8612825.stm

 

Last edited by Geebee; 04-10-2010 at 09:18 AM. Reason: correction on aircraft type and number of victims

Geebee is offline  

 

Old 04-10-2010, 09:44 AM

  #2

Geebee

Junior Member

 

Join Date: Jan 2008

Location: Warsaw, Poland

Posts: 97

default

 

TVN (a Polish tv channel) just stated that this was the 4th attempted approach in fog and that ATC had suggested diversions to Minsk airport because of the weather.

Geebee is offline  

 

 

Old 04-10-2010, 09:50 AM

  #3

EconomyClass

Senior Member

 

Join Date: Jul 2009

Posts: 1,257

default

 

Wow. The presidential family doesn't travel on its own plane. How does that help with security?

EconomyClass is offline  

 

Old 04-10-2010, 10:07 AM

  #4

Jerrycobra Boeing

Member

 

Join Date: Jun 2007

Location: Los Angeles

Posts: 344

Send a message via AIM to Jerrycobra Boeing

default

 

this is a sad day for poland, with a good chunk of the government taken away, RIP to all those that perished

__________________

yes i am a boeing fan, and i know thats a airbus, haha

Jerrycobra Boeing is offline  

 

 

Old 04-10-2010, 10:11 AM

  #5

eTang

Junior Member

 

Join Date: Feb 2009

Posts: 63

default

 

that looks very bad from the CNN video:
http://edition.cnn.com/2010/WORLD/eu...ex.html?hpt=T1 


RIP and my condolence for all family, relatives and polish citizens!

eTang is offline  

 

Old 04-10-2010, 10:18 AM

  #6

Peter_K

Member

 

Join Date: Jan 2008

Location: Poland

Posts: 259

default

 

Quote:

Originally Posted by EconomyClass View Post

Wow. The presidential family doesn't travel on its own plane.

How did you arrive at that conclusion? It was a government, presidential plane.Sort of a local equivalent of Air Force One.

Peter_K is offline  

 

 

Old 04-10-2010, 10:18 AM

  #7

ErwinS

Dutch .......

 
ErwinS's Avatar

 

Join Date: May 2003

Location: EHAM/SPL

Posts: 2,641


default

 

Very sad news. A horrible crash with so many lost. Seems to be CFT.

Callsign was PLF101 so the a/c was likely to be serial 101.

RIP.

__________________
“The only time you have too much fuel is when you’re on fire.”

Erwin

ErwinS is offline  

 

Old 04-10-2010, 10:44 AM

  #8

Alessandro

Senior Member

 

Join Date: Jan 2003

Location: European Union

Posts: 1,052

default

 

Made in 1990, one of two Tu-154 in the Polish AF.

__________________
"The real CEO of the 787 project is named Potemkin"

Alessandro is offline  

 

 

Old 04-10-2010, 11:32 AM

  #9

EconomyClass

Senior Member

 

Join Date: Jul 2009

Posts: 1,257

default

 

Quote:

Originally Posted by Peter_K View Post

How did you arrive at that conclusion? It was a government, presidential plane. Sort of a local equivalent of Air Force One.

With 132 passengers? Who were all the rest, media?

EconomyClass is offline  

 

Old 04-10-2010, 11:42 AM

  #10

Peter_K

Member

 

Join Date: Jan 2008

Location: Poland

Posts: 259

default

 

Quote:

Originally Posted by EconomyClass View Post

With 132 passengers? Who were all the rest, media?

88, possibly 89 on board. Members of parliament, other government officials, representatives of armed forces, church, combatants.

Peter_K is offline  

 

 

Old 04-10-2010, 12:21 PM

  #11

Alessandro

Senior Member

 

Join Date: Jan 2003

Location: European Union

Posts: 1,052

default

 

I think the Polish parlament should buy some of the old LOT B767s.

__________________
"The real CEO of the 787 project is named Potemkin"

Alessandro is offline  

 

Old 04-10-2010, 12:28 PM

  #12

eTang

Junior Member

 

Join Date: Feb 2009

Posts: 63

default

 

Quote:

Originally Posted by Geebee View Post

TVN (a Polish tv channel) just stated that this was the 4th attempted approach in fog and that ATC had suggested diversions to Minsk airport because of the weather.

Has this been confirmed?

eTang is offline  

 

 

Old 04-10-2010, 12:45 PM

  #13

HalcyonDays

Senior Member

 

Join Date: Jan 2008

Posts: 1,161

default

 

Quote:

Originally Posted by Alessandro View Post

I think the Polish parlament should buy some of the old LOT B767s.

If it is true that the crew made 3 or 4 approaches in bad weather, what difference does the aircraft type make ? If it is indeed true, you can maybe understand the pressure on a flightcrew to deliver its VIP passengers to an important and (for the Poles) highly resonant event, even if you can't excuse it. What incredible irony that a senior Polish group of people should lose their lives near Katyn.

HalcyonDays is offline  

 

Old 04-10-2010, 12:49 PM

  #14

eTang

Junior Member

 

Join Date: Feb 2009

Posts: 63

default

 

Quote:

Originally Posted by HalcyonDays View Post

What incredible irony that a senior Polish group of people should lose their lives near Katyn.

Even worse: according to german TV-news [ http://www.tagesschau.de/ausland/kaczynski114.html ] there were relatives of the Katyn massacre [info: http://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre ] on board who were meant to take part at the memorial in Katyn.Now they also died.

eTang is offline  

 

 

Old 04-10-2010, 01:07 PM

  #15

PMN

Resident Photo Geek

 
PMN's Avatar

 

Join Date: Feb 2006

Location: Bradford, UK

Posts: 2,331

default

 

I was admiring the beauty of that aircraft only the other week, and it deeply confuses me that something so big and beautiful and the people it carries can suddenly just simply cease to exist. Very, very sad indeed. May those lost rest in peace. 

__________________
Seeing the world with a 3:2 aspect ratio...

My images on Flickr

PMN is offline  

 

Old 04-10-2010, 01:24 PM

  #16

Alessandro

Senior Member

 

Join Date: Jan 2003

Location: European Union

Posts: 1,052

default

 

Quote:

Originally Posted by HalcyonDays View Post

If it is true that the crew made 3 or 4 approaches in bad weather, what difference does the aircraft type make ? If it is indeed true, you can maybe understand the pressure on a flightcrew to deliver its VIP passengers to an important and (for the Poles) highly resonant event, even if you can't excuse it. What incredible irony that a senior Polish group of people should lose their lives near Katyn.

As we both know the Tu-154 isn´t a bad aircraft, but now it´s impossible to fly it as VIP
plane in Poland. I flew it myself on the Warszaw-Moscow leg during summer 2004.
I think it was on the 4th landingattempt that it crashed, strange co-indence that the Tu-204 crashed recently manner and all onboard survived in Moscow, even though only crew onboard.
The B767 has a good safety record, most has been involved with evil intent.

__________________
"The real CEO of the 787 project is named Potemkin"

Alessandro is offline  

 

 

Old 04-10-2010, 01:30 PM

  #17

MoBL

JPElite Member!

 
MoBL's Avatar

 

Join Date: Jul 2009

Location: Gdynia, Poland

Posts: 76

Send a message via Yahoo to MoBL

Unhappy

 

This is very sad day for me and other Poles 
Tu154M had not so long ago serious modernisation worth 70 million $, but in confrontation with heavy fog and poor systems at russian military airport, something went wrong ;-(
RIP president and wife, politics, veterans, clerics, commanders, press and crew of that flight ;-(
I'm shocked and crying, everyone of those people were very good and important to us...

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>> 

 

http://forums.jetphotos.net/showthread.php?t=50144&page=116

 

05-06-2013, 10:50 PM

  #2301

3WE

Senior Member

 
3WE's Avatar

 

Join Date: Jan 2008

Posts: 1,717

default

 

Quote:

Originally Posted by guamainiac View Post

Huh? Oh! Going back to my nap. Wake me when there is some conclusion OK? 

Conclusion: Lee Harvey Oswald acted alone.

__________________
Chief Instructor, Sweet Monkey River Flight School, Del Norte.

3WE is offline  

 

Old 05-06-2013, 11:58 PM

  #2302

Gabriel

Senior Member

 
Gabriel's Avatar

 

Join Date: Jan 2008

Location: Buenos Aires - Argentina

Posts: 3,355

default

 

Quote:

Originally Posted by 3WE View Post

Conclusion: Lee Harvey Oswald acted alone.

And fired a single shot: the magic bullet.

Gabriel is offline  

 

 

Old 05-31-2013, 08:09 PM

  #2303

Northwester

Member

 

Join Date: Nov 2010

Posts: 772

default

 

An interesting news release today. A statement from FSB relating to the CVR:

"In recordings, included in given files, one could not detect credible signs of the continuity of the recording in sections separated by the known sections with signs of alterations. Because the original phonograms or other copies of the original recordings were not supplied, establishing if the recordings in the supplied flies were done continuously turned out to be impossible [...]. It is impossible to exclude the introduction of alterations to the recording, done digitally."

The statement is a part of an analysis prepared by experts of FSB Criminal Institute Valeriy Didenko, Maxym Ivanov, and Alexandr Ivanov on June 15th, 2010, file # 30-F/10.

Northwester is offline  

 

Old 06-15-2013, 04:37 AM

  #2304

Jonathan_Creek

Junior Member

 

Join Date: May 2010

Posts: 31

default Same old story

 

Nothing new here, just going over some old notes. 

One of the early articles published on BBC:

"According to preliminary reports, it got caught up in the tops of trees, fell to the ground and broke up into pieces," he said. "There are no survivors in that crash."

"I saw through the fog, the aeroplane flying very low with the left wing pointing to the ground," he said.
"I heard something being broken and then that thudding sound. Two flashes of fire next to each other."

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8612825.stm

I keep thinking about that early account. Why did the witness describe left wing pointing to the ground and not simply the plane tilted (with right wing pointing to the sky)?

Jonathan_Creek is offline  

 

 

Old 06-19-2013, 11:08 PM

  #2305

guamainiac

Senior Member

 

Join Date: Apr 2009

Location: a grassy knoll

Posts: 1,406

default

 

Ummmm, perhaps because it was not the right wing pointing to the ground and left pointing at the sky. Makes perfect sense to me.

You must have been in your glory when Billy Clinton asked what the definition of "is, is"
 

Imagine if that kid witness (I assume the one walking his dog), was a geometry freak, what his description of the angles would have been. Or perhaps an astro-physicist and what they would describe?
 

So, if a Priest and Rabbi and a Nun just left a bar and looked up and, what of the two carpenters who reported for work and picked up their hammer and saw?

__________________
Live, from a grassy knoll somewhere near you.

guamainiac is offline  

 

Old 07-20-2013, 08:40 PM

  #2306

Northwester

Member

 

Join Date: Nov 2010

Posts: 772

default

 

The prosecutors in Poland just announced that they will need to go to Smolensk next week to get samples from the plane seats to check for explosives. Besides the incredible fact that it is over 3 years now from the date of the crash, there is also evidence that such samples were already collected last year in September during the previous Smolensk trip. The attached printouts show presence of RDX/HMX, NITRO, and p-MNT.Samples collected on 9/22/12.

Attached Thumbnails

Click image for larger version Name: File_printout_explosives.jpg Views: 25 Size: 163.2 KB ID: 5380  Click image for larger version Name: File_printout_explosives03.jpg Views: 31 Size: 182.0 KB ID: 5381  

Northwester is offline  

 

 

Old 07-20-2013, 09:59 PM

  #2307

Evan

Senior Member

 
Evan's Avatar

 

Join Date: Jan 2008

Posts: 3,210

default

 

Quote:

Originally Posted by Northwester View Post

The prosecutors in Poland just announced that they will need to go to Smolensk next week to get samples from the plane seats to check for explosives. Besides the incredible fact that it is over 3 years now from the date of the crash, there is also evidence that such samples were already collected last year in September during the previous Smolensk trip. The attached printouts show presence of RDX/HMX, NITRO, and p-MNT. Samples collected on 9/22/12.

Prosecutors? 

Barring any telltale evidence of an actual explosion (outward distortion of wreckage, pitting, hot gas washing, etc.-- see TWA 800 investigation) all they can prove is that at some time in the aircraft's history there was an explosive material on board (not surprising for a military transport). If an explosion occurred, these telltale signs tell the tale.
Why aren't they commenting on that aspect?

Evan is offline  

 

Old 07-26-2013, 03:31 AM

  #2308

ZedFear

Junior Member

 
ZedFear's Avatar

 

Join Date: Jan 2008

Posts: 19

default

 

Gotta love this thread. Like Coronation Street, Days of Our Lives, or Lindenstrasse, you can ignore it for a few years, but come back and you're caught right up.

__________________
Preferring not to be the subject of a thread

ZedFear is offline  

 

 

Old 07-26-2013, 08:40 PM

  #2309

Northwester

Member

 

Join Date: Nov 2010

Posts: 772

default

 

Quote:

Originally Posted by ZedFear View Post

Gotta love this thread. Like Coronation Street, Days of Our Lives, or Lindenstrasse, you can ignore it for a few years, but come back and you're caught right up.

You are so right. Besides the fact that it is real, of course, and we are mainly dealing here with the aviation aspect of it, it has all the makings of the greatest political/murder/spy thriller ever written. We have a political intrigue, assassination, espionage, intelligence services game, disinformation agents, black mail, deception, true and fake investigations, coup d'état, a potential international conflict, etc.

Northwester is offline  

 

Old 07-26-2013, 09:35 PM

  #2310

Evan

Senior Member

 
Evan's Avatar

 

Join Date: Jan 2008

Posts: 3,210

default

 

Quote:

Originally Posted by Northwester View Post

You are so right. Besides the fact that it is real, of course, and we are mainly dealing here with the aviation aspect of it, it has all the makings of the greatest political/murder/spy thriller ever written. We have a political intrigue, assassination, espionage, intelligence services game, disinformation agents, black mail, deception, true and fake investigations, coup d'état, a potential international conflict, etc.

Yes, how wonderful. What a thriller. 96 people died here. The cause was just boring pilot error.

Evan is offline  

 

 

Old 07-27-2013, 03:12 AM

  #2311

ZedFear

Junior Member

 
ZedFear's Avatar

 

Join Date: Jan 2008

Posts: 19

default

 

Quote:

Originally Posted by Evan View Post

Yes, how wonderful. What a thriller. 96 people died here. The cause was just boring pilot error.

Well, Pilot Error / Pilot Pressure

__________________
Preferring not to be the subject of a thread

alt="ZedFear is offline" class=inlineimg title="ZedFear is offline" v:shapes="_x0000_i1168">  

 

Old 07-27-2013, 04:25 AM

  #2312

Northwester

Member

 

Join Date: Nov 2010

Posts: 772

default

 

Quote:

Originally Posted by ZedFear View Post

Well, Pilot Error / Pilot Pressure

Well, a little explosion in the wing / Fake investigation.

Northwester is offline  

 

 

Old 07-27-2013, 12:40 PM

  #2313

Evan

Senior Member

 
Evan's Avatar

 

Join Date: Jan 2008

Posts: 3,210

default

 

Quote:

Originally Posted by ZedFear View Post

Well, Pilot Error / Pilot Pressure

Exactly. And pilots handpicked for their obedience rather than their professionalism.

Evan is offline  

 

Old 07-27-2013, 02:42 PM

  #2314

guamainiac

Senior Member

 

Join Date: Apr 2009

Location: a grassy knoll

Posts: 1,406

default

 

And your mother's chief pilot wears combat boots. 

Lock it will ya' ??

__________________
Live, from a grassy knoll somewhere near you.

guamainiac is offline  

 

 

Old 07-27-2013, 03:09 PM

  #2315

brianw999

Super Moderator

 
brianw999's Avatar

 

Join Date: May 2006

Location: Tunbridge Wells, Kent. UK.

Posts: 8,750


default

 

I rather think you're right Guamaniac. This thread has served it's purpose. Any further progress in the case will no doubt cause a new thread to be opened, in the meantime this one is now locked.

__________________
If it 'ain't broken........ Don't try to mend it !


 

 

 

 

 

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka