Z dedykacją dla brzozowych – Poste Restante Mgr Antoni Macierewicz Spółka z o.o. & Company Ltd.- ZPds.ZPKS-TU154M
Zespół Parlamentarny ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy
TU154M z dnia 10 kwietnia 2010 roku
1.
Przesyłki listowe wyjmuje się – należy odebrać! Adresat >
http://www.smolenskzespol.sejm.gov.pl/
Poniżej zamieszczamy oficjalną listę Kancelarii Sejmu członków Zespołu Parlamentarnego, w rzeczywistości w pracach Zespołu uczestniczy blisko 140 parlamentarzystów.
*****
dict.pl/dict?word=gwóźdź%20do%20trumny&lang=PL
*****
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8612825.stm
Page last updated at 19:17 GMT, Saturday, 10 April 2010 20:17 UK
|
Polish President Lech Kaczynski dies in plane crash
|
Pilot error?
The Russian emergencies ministry told Itar-Tass news agency the plane crashed at 1056 Moscow time (0656 GMT) as it was coming in to land.
Smolensk regional governor Sergei Antufiev told Russian TV that no-one had survived.
http://edition.cnn.com/video/?/video/bestoftv/2013/10/31/erin-spider-caught-weaving-a-web-over-
camera.cnn&video_referrer=http%3A%2F%2Fedition.cnn.com%2F2010%2FWORLD%2Feurope%
2F04%2F10%2Fpoland.president.plane.cr
http://forums.jetphotos.net/showthread.php?t=50144&page=116
|
06-19-2013, 11:08 PM
|
#2305
|
guamainiac
Senior Member
Join Date: Apr 2009
Location: a grassy knoll
Posts: 1,406
|
Ummmm, perhaps because it was not the right wing pointing to the ground and left pointing at the sky. Makes perfect sense to me.
You must have been in your glory when Billy Clinton asked what the definition of "is, is"
Imagine if that kid witness (I assume the one walking his dog), was a geometry freak, what his description of the angles would have been. Or perhaps an astro-physicist and what they would describe?
So, if a Priest and Rabbi and a Nun just left a bar and looked up and, what of the two carpenters who reported for work and picked up their hammer and saw?
__________________
Live, from a grassy knoll somewhere near you.
|
|
|
Na koniec jeszcze raz: ani pan dr. Nowaczyk, ani amerykański NTSB nie zrobił nic w sprawie przybliżenia nas do Prawdy, co więcej - nic zrobić nie może, a gen. Anodina to sprawnie wykorzystała. Pomimo „świetnej współpracy“ z Rosjanami i "amerykańskimi ekspertami" nadal nawet nie wiemy, o której godzinie wydarzyła się "katastrofa", ani -dlaczego, ani- gdzie. Ani tym bardziej- czy w ogóle. Nie mamy dotąd żadnych dowodów. Nasze jedyne dowody znajdują się w zalutowanych trumnach pod ziemią i w tym wypadku Zespół Parlamentarny nigdy nie wspomniał publicznie ustami swego przewodniczącego o konieczności dokonania ekshumacji w celu ustalenia jak, kiedy i gdzie zginęli. W ten sposob "katastrofa na Sewernym" blisko dwa lata później pozostaje nadal faktem medialnym z prawdziwymi ofiarami.
Ze strony NTSB:
http://www.ntsb.gov/aviationquery/brief2.aspx?
ev_id=20100429X00503&ntsbno=ENG10RA025&akey=1%20ENG10RA025
_
http://clouds.web-album.org/photo/300342,mapy-smolensk-lotnisko
clouds.web-album.org/photo/300335,mapy-smolensk-lotnisko
o
zaloguj się lub załóż własny album. 1/71. 1. 2. 3. 4. 5. wyświetleń: 8491. Powiadomienie o plikach cookie. Serwis korzysta z plików cookie. Korzystając ze ...
Gwóźdź do trumny – Ściąga.pl
http://www.sciaga.pl/slowniki-tematyczne/15034/gwozdz-do-trumny/
dict.pl/dict?word=gwóźdź%20do%20trumny&lang=PL
o
POLSKI, ANGIELSKI, Def. gwóźdź do trumny · another nail in the coffin · gwóźdź do trumny · kiss of death · gwóźdź do trumny · the final nail in the coffin.
dict.pl/dict?...(samemu%20sobie%20wbijać)%20gwóźdź%20do%20trum...
o
Słownik polsko-angielski, angielsko-polski · DICT 5.0 ... kolejny gwóźdź do trumny(kolejna rzecz, działanie na własną szkodę) · another nail in your coffin.
****************
http://fotoamator.salon24.pl/543279,z-dedykacja-dla-brzozowych
·Najnowsze
·Salon24
24.10 20:49 Odsłon: 1266 55 Komentuj
Z dedykacją dla "brzozowych"
http://www.youtube.com/watch?v=Uq4cdvDWNw4
Crazy Russian Ilyushin IL 76 Stunt
Aby "brzozowym" nie brakowało danych do obliczeń moga sobie nastepne 10 lat liczyć parametry zderzenia skrzydła z przeszkodami.
1. Blaszaną budą
2. Dźwigiem budowlanym
3. Kilkoma drewnianymi szalunkami.
Pozdrowienia dla YKW, Wywczasa, Kaczejzupy i wszystkich anonimowych bytów na ich blogach :)
Czy Ty to znasz?! ZESPOLE?:
www.smolenskzespol.sejm.gov.pl/
o
o
Aktualności · O Zespole · Ofiary katastrofy · Posiedzenia · Konferencje · Dokumenty · Media · Kontakt. fot. 25.10.2013 · Dowody na kłamstwa M. Laska.
smolensk-2010.pl/tag/zespol-ds-katastrofy-smolenskiej
o
o
Zespół parlamentarny badający okoliczności katastrofy samolotu prezydenckiego w Smoleńsku przedstawił pierwsze ustalenia. Poseł Antoni Macierewicz ...
solidarni2010.pl/12913-zespol-parlamentarny-ds-zbadania-przyczyn-kat...
o
o
10 kwi 2013 - Stefczyk.info: Parlamentarny zespół badający przyczyny katastrofy smoleńskiej zaprezentował aktualny stan badań prowadzonych przez ...
www.se.pl/komisja-macierewicza,117132/
o
o
Minutą ciszy ku pamięci ofiar katastrofy z 10 kwietnia rozpoczęło się posiedzenieparlamentarnego zespołu badającego przyczyny katastrofy smoleńskiej.
Jakoś kompletnie umknął mi ten blog!
Czy Ty go znasz? Albatrosie:
Sao
http://fotoamator.salon24.pl/543279,z-dedykacja-dla-brzozowych
·Najnowsze
·Salon24
24.10 20:49 Odsłon: 1266 55 Komentuj
Z dedykacją dla "brzozowych"
http://www.youtube.com/watch?v=Uq4cdvDWNw4
Crazy Russian Ilyushin IL 76 Stunt
Aby "brzozowym" nie brakowało danych do obliczeń moga sobie nastepne 10 lat liczyć parametry zderzenia skrzydła z przeszkodami.
1. Blaszaną budą
2. Dźwigiem budowlanym
3. Kilkoma drewnianymi szalunkami.
Pozdrowienia dla YKW, Wywczasa, Kaczejzupy i wszystkich anonimowych bytów na ich blogach :)
więcej » Ostatnie notki
·Z dedykacją dla "brzozowych"
Aby "brzozowym" nie brakowało danych do obliczeń moga sobie nastepne 10 lat...
24.10 20:4955 Komentuj
·Zamach w Smoleńsku - pomyłki, czy przeoczenia...
Raport KBWL, raport MAK, oraz transkrypcja rozmów członków załogi...
29.09 13:129 Komentuj
·Manipulacje Michała Jaworskiego vel Kaczejzupy
Warto czasem wrócić do pewnych tekstów, aby przekonać się w jaki...
Ja to znam:
@Chłodny Żółw – Salon24
http://lubczasopismo.salon24.pl/chlodnyzolw/post/390735,smolenski-fms-amerykanie-nie-robili-zadnych-ekspertyz
14.02.2012 09:49114 Komentuj
Smoleński FMS? Amerykanie nie robili żadnych ekspertyz!
Tweet
Czy trzeba być aż matematykiem albo fizykiem, aby pojąć, że wychodząc z fałszywych danych nie można dojść do prawdziwego wyniku? Czy gospodyni domowa by upiec ciasto, doda do maki zepsute jajko? Czy kierowca, aby dojechac do celu, wleje do baku samochodu trefne paliwo?No, ale "amerykański fizyk" potrafi.
W rozmowie Piotra Falkowskiego z dr Kazimierzem Nowaczykiem w dzisiejszym wydaniu "ND" bez zaskoczenia przeczytałam po raz kolejny stwierdzenie pana Nowaczyka, że: "
"podjąłem pierwszą próbę naukowej analizy, przyjmując jako punkt wyjścia dane odczytane przez ekspertów firmy Universal Avionics, producenta urządzeń TAWS (system wczesnego ostrzegania przed zderzeniem z ziemią) i FMS (komputerowy system sterowania lotem). "
Niestety, pan Nowaczyk od kilkunastu miesięcy wprowadza w błąd opinię publiczną utrzymując, że eksperci w Redmond/USA odczytywali jakiekolwiek dane z dostarczonego im przez rosyjski MAK komputera pokładowego TAWS, który miał rzekomo należeć do wyposażenia Tu154 M-101nr seryjny 90A837, jaki rzekomo rozbił się na lotnisku Sewernym. Pisałam już o tym tutaj:
oraz otrzymałam na to list od p. Antoniego Macierewicza, który przyznał mi rację (link niżej)
Tymczasem, ujmując to najkrócej w punktach, fakty są następujące:
1. Amerykańska NTSB (National Transportation Safety Board) nie wykonywała żadnych badań, bo nie ma takiego prawa.Badania wykonywał MAK,wszystkie od A do Z.
2. MAK zwrócił się o pomoc prawną do strony konwencji ICAO (International Civil Aviation Organization)- NTSB w badaniu skrzynki FMS i TAWS wyprodukowanej przez firmę amerykańską, czyli z jurysdykcji NTSB
3. NTSB w ramach pomocy przekazał materiały do Redmond, a otrzymane wyniki przekazał do MAK. Fachowcy w Redmond odczytali zamówione wybrane dane i zwizualizowali je na papierze. Nic ponadto. Nie wypowiadali się na tematy wiarygodności lub integralności tych danych, bo nie byli o to pytani.
4. MAK na mocy konwencji ICAO przekazał swój raport ze śledztwaz odczytami z Redmond do publikacji w NTSB.
5. NTSB opublikowała raport MAK z zaznaczeniem autorstwa MAK. (Notabene: Widnieje tam do dziś godzina zdarzenia 8.56!)
6. NTSB i w ogóle Amerykanie nie mogli i nie wykonali niczego w tej sprawie, poza rolą skrzynki pocztowej, zatem nie mogli nic z własnej inicjatywy badać,ogłaszać, publikować, ponad to, co zostało zlecone przez Rosjan. Nie są oni bowiem prawnie zainteresowaną stroną w tej sprawie. Wszystko, co mogli, to spełnić czyjeś prośby na mocy umówmiędzynarodowych.
7. Redmond wykonało zlecone przez NTSB odczytanie danych ze skrzynek otrzymanych z Moskwy w zakresie wskazanym przez Moskwę. Nie musieli wykonać tego na zlecenie MAK wprost, natomiast a na polecenie NTSBmusieli wykonać to,o co poproszono i w ścisłym zakresie tylko to, o co poproszono (patrz link- klik).Taki mówi konwencja o współpracy.
http://www.ntsb.gov/investigations/reports.html
http://www.ntsb.gov/aviationquery/AccList.aspx?month=4&year=2010
Saturday, April 10, 2010
|
Foreign (08/24/2010)
|
|
Muharraq, Bahrain
|
AIRBUS A300
|
|
ENG10RA023
|
Incident
|
|
Foreign (08/18/2011)
|
|
Smolensk, Russia
|
TUPOLEV TU154
|
|
ENG10RA025
|
Fatal(89)
|
|
Probable Cause (08/12/2010)
|
08/12/2010
|
Lakeland, FL
|
LUSCOMBE 8A
|
N1128K
|
ERA10CA225
|
Nonfatal
|
Part 91: General Aviation
|
Probable Cause (08/12/2010)
|
08/12/2010
|
Galena, ID
|
CESSNA 150D
|
N4296U
|
WPR10CA201
|
Nonfatal
|
Part 91: General Aviation
|
Probable Cause (12/13/2011)
|
12/13/2011
|
Tooele, UT
|
Costruzioni AeronauticheTecnam P2002 SIERRA
|
N797TS
|
WPR10LA202
|
Nonfatal
|
Part 91: General Aviation
|
Probable Cause (06/27/2011)
|
06/27/2011
|
Show Low, AZ
|
CESSNA 210
|
N9527T
|
WPR10LA216
|
Nonfatal
|
Part 91: General Aviation
|
http://www.ntsb.gov/aviationquery/brief.aspx?ev_id=20100429X00503&key=1
Proponuję petycję do NTSB w celu uzasadnienia WERDYKTU NTSB:
NTSB Identification: ENG10RA025
Accident occurred Saturday, April 10, 2010 in Smolensk, Russia
Aircraft: TUPOLEV TU154, registration:
Injuries: 89 Fatal.
This is preliminary information, subject to change, and may contain errors. The foreign authority was the source of this information.
On April 10, 2010, about 0656 Coordinated Universal Time (UTC), a Tupolev Tu-154M, Tail Number 101, operated by the Polish Air Force as flight PLF101, crashed during approach to the Military Aerodrom Smolensk "Severnyi", Russia. All 89 passengers and 7 flightcrew were killed, including the President of Poland. The airplane was destroyed by impact and postcrash fire.
Following the accident, the governments of the Russian Federation and the Republic of Poland concluded a bilateral agreement that the regional international independent safety investigation organization, the Interstate Aviation Committee (IAC), would conduct the investigation. Although the airplane was operated as a "state" aircraft, by the mutual agreement, the investigation was conducted following the guidance provided in ICAO Annex 13 Standards and Recommended Practices. As the United States was state of design and manufacture for the TAWS and FMS units, the NTSB was requested to support the investigation activity.
For more information on the accident investigation, contact MAK at mak@mak.ru.
Index for Apr2010 | Index of months
*****************
„[Czyli powtórzmy jeszcze raz:
NTSB poleca odczytać skrzynki i dokonać ich zapisu na osi czasu z wizualizacją w postaci wykresu i zrzutem danych w np. .xls (Excel) I to Redmond wykonuje. Nic ponadto.Nie może wyrażać opinii o prawidłowości danych, albo o stanie skrzynki, jeśli nie jest o to proszona. MAK mógł wysłać rozbebeszone pudełko z podmienionymi częściami i poprosić o odczyt. Redmond wykonuje. I koniec! Choć byłoby nawet oczywiste, że to fałszerstwo, nie mogą nic o tym mówić, bo o to nie pyta urząd NTSB. To jest jasne jak słońce dla każdego, kto jest obeznany z procedurami administracyjnymi dobrze funkcjonujących organizacji.
Według prawa międzynarodowego stronami do tego zdarzenia są rządy PL i RU, które na mocy umowy Tuska z Putinem przekazały do badania MAK okolicznosci katastrofy. To umocowanie jest jasno przez MAK wykazane i opublikowane na stronie NTSB - proszę sprawdzić. Stronami są rządy PL i RU. Zresztą to oczywiste, bo mówi o tym prawo międzynarodowe, prawo lotnicze, konwencja chicagowska i konwencja ICAO. Wszystkie zgodnie stwierdzają, że samoloty państwowe (state aviation) należą do wyłącznej kompetencji właściwych rządów - właściciela samolotu i terenu zdarzenia.Jeślina przykład włoski samolot rozbije się w Boliwii -są to rządy Włoch i Boliwii, jeśli francuski boeing na międzynarodowym Atlantyku - wyłącznie rząd Francji.
Podsumowując: NTSB i Redmond tak naprawdę niczego nie badały, tylko w Redmond odczytano to, co im Moskwa przysłała. I tylko tyle, bo tyle im kazano, ani linijki więcej (choć mieli na to ochotę powiadamiając o duzej ilości danych- cyt.:“Duża ilość surowych danych. Możemy przedstawić inne parametry w postaci czytelnej, jesli będzie potrzebne w śledztwie“),a z własnej inicjatywy nic robić nie mogą. Oczywiście, bez wątpienia wiedzą o wszystkim, co się wydarzyło, ale wiedza jest rzeczą zbyt cenną, by się nią niepotrzebnie chwalić.Ergo- pan Nowaczyk analizował dane rosyjskie z komputera, który WEDŁUG Rosjan należał do rozbitego w dn.Tu154M-101. Niestety, nie mamy do dziś dowodu na żadne z twierdzeń Rosjan. Także na to, że złom na lotnisku Sewerny faktycznie należy do naszego Tu154M. Tym samym szermowanie jakimikolwiek "odczytami" danych wprowadzonych przez Rosjan do komputera TAWS jest nie tylko buńczuczną żenadą, ale i czystą, podręcznikową dezinformacją. Przyznał mi co do tego rację także przewodniczący Zespołu Parlamentarnego, poseł Antoni Macierewicz pisząc (list opublikował na portalu "Wpolityce.pl") już w drugim zdaniu:„przeczytałem Pani wpis z 5 01 '12 dotyczący odczytu systemu TAWS oraz FMS.W pełni zgadzam się z tą rekonstrukcją wydarzeń dotyczących odczytu, jaką pani przedstawiła.“
Powtórzmy jeszcze raz: wszystkie informacje o Smoleńsku w amerykańskiej NTSB pochodzą od MAK (i jest to w raporcie czytelnie zaznaczone). Dlatego wielomiesięczna akcja propagandowa pana Nowaczyka i pana Antoniego Macierewicza wokół "badań amerykańskich" jest dezinformacją w czystej postaci. Dezinformacje te powtórzone zostały przez obu panów podczas ich ostatniego tournee po Kanadzie już po mojej publikacji i publicznym przyznaniu mi racji przez przewodniczącego Zespołu Parlamentarnego. Przykro mi to stwierdzić, tym bardziej, że cel tych dezinformacji pozostaje dla mnie zakryty. Zależy mi jednak na tym, aby ceniony przez mnie "ND", który z pomocą m.in. red. Falkowskiego tak wiele zrobił dla ustalenia wielu faktów dotyczących tej tragedii narodowej powstrzymał się od powtarzania dezinformacji i aby sam red. Falkowski zrozumiał, na czym ta dezinformacja polega.
Perfekcyjna dezinformacja polega na tym, że ubrana jest w prawdziwą otoczkę, dlatego nie mam zastrzeń do innych treści podanych w wywiadzie. Jednak sprawa "amerykańskich ekspertów", którzy coś niby mieli zrobić, jest jądrem tego wywiadu i na tym jądrze bazuje od miesięcy Zespół Parlamentarny. W Polsce pokutuje mit "amerykańskości" czyli "lepszości" i jest on tutaj bezceremonialnie wykorzystywany.
Na koniec jeszcze raz: ani pan dr. Nowaczyk, ani amerykański NTSB nie zrobił nic w sprawie przybliżenia nas do Prawdy, co więcej - nic zrobić nie może, a gen. Anodina to sprawnie wykorzystała. Pomimo „świetnej współpracy“ z Rosjanami i "amerykańskimi ekspertami" nadal nawet nie wiemy, o której godzinie wydarzyła się "katastrofa", ani -dlaczego, ani- gdzie. Ani tym bardziej- czy w ogóle. Nie mamy dotąd żadnych dowodów. Nasze jedyne dowody znajdują się w zalutowanych trumnach pod ziemią i w tym wypadku Zespół Parlamentarny nigdy nie wspomniał publicznie ustami swego przewodniczącego o konieczności dokonania ekshumacji w celu ustalenia jak, kiedy i gdzie zginęli. W ten sposob "katastrofa na Sewernym" blisko dwa lata później pozostaje nadal faktem medialnym z prawdziwymi ofiarami.
Ze strony NTSB:
http://www.ntsb.gov/aviationquery/brief2.aspx?
ev_id=20100429X00503&ntsbno=ENG10RA025&akey=1%20ENG10RA025
_
dodatkowo:
niemcy.salon24.pl/380554,antoni-macierewicz-list-do-mnie-czy-do-fyma
niemcy.salon24.pl/380281,antoni-macierewicz-potwierdza-nie-bylo-amerykanskich-ekspertyz
niemcy.salon24.pl/378756,rosyjskie-badania-i-amerykanskie-ekspertyzy
wpolityce.pl/artykuly/21314-antoni-macierewicz-w-sprawie-koncepcji-fym-a-pelny-tekst-listu
POLECAM SZCZEGOLNIE
niemcy.salon24.pl/274157,operacja-northwoods-w-smolensku
Linki do dlugo oczekiwanej, naprawde znakomitej ksiazki Free Your Mind opisujacej obywatelskie sledztwo smoelnskie
(to pierwsza czesc, 166 stron, niebawem za kilka-kilkanascie godzin bedzie druga)
fymreport.polis2008.pl/wp-content/uploads/2012/02/FYM-cz-1.pdf
a tutaj
Wersja do wydruku
Przyjaźń ponad WSZYSTKO
Tagi: smolensk, dezinformacja, nasz dziennik, nowaczyk, macierewicz, "katastrofa", smoleñsk
Opublikowana w: Wolnobieżny Świat]”
Literatura na długie jesienne listopadowe wieczory:
http://forums.jetphotos.net/showthread.php?t=50144
http://forums.jetphotos.net/showthread.php?t=50144&page=116
04-10-2010, 09:00 AM
|
#1
|
Geebee
Junior Member
Join Date: Jan 2008
Location: Warsaw, Poland
Posts: 97
|
Polish President and wife killed in Tu-154 crash
Very sad news but the Tu-154-M has made more victims.
This time it was the official presidential Tu-154-M that crashed near Smolensk airport in Western Russia killing the president, his wife, the governor of the Polish national bank and almost 90 people in total. More recent info even speak of around 130 victims. Cynically enough the plane was in Russia for events related to the Katyn massacre.
I am sure more details will become available as more news becomes available.
RIP to those who were on board.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8612825.stm
Last edited by Geebee; 04-10-2010 at 09:18 AM. Reason: correction on aircraft type and number of victims
|
|
|
04-10-2010, 09:44 AM
|
#2
|
Geebee
Junior Member
Join Date: Jan 2008
Location: Warsaw, Poland
Posts: 97
|
TVN (a Polish tv channel) just stated that this was the 4th attempted approach in fog and that ATC had suggested diversions to Minsk airport because of the weather.
|
|
|
04-10-2010, 09:50 AM
|
#3
|
EconomyClass
Senior Member
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,257
|
Wow. The presidential family doesn't travel on its own plane. How does that help with security?
|
|
|
04-10-2010, 10:07 AM
|
#4
|
Jerrycobra Boeing
Member
Join Date: Jun 2007
Location: Los Angeles
Posts: 344
|
this is a sad day for poland, with a good chunk of the government taken away, RIP to all those that perished
__________________
yes i am a boeing fan, and i know thats a airbus, haha
|
|
|
04-10-2010, 10:11 AM
|
#5
|
eTang
Junior Member
Join Date: Feb 2009
Posts: 63
|
that looks very bad from the CNN video:
http://edition.cnn.com/2010/WORLD/eu...ex.html?hpt=T1
RIP and my condolence for all family, relatives and polish citizens!
|
|
|
04-10-2010, 10:18 AM
|
#6
|
Peter_K
Member
Join Date: Jan 2008
Location: Poland
Posts: 259
|
Quote:
Originally Posted by EconomyClass
Wow. The presidential family doesn't travel on its own plane.
|
How did you arrive at that conclusion? It was a government, presidential plane.Sort of a local equivalent of Air Force One.
|
|
|
04-10-2010, 10:18 AM
|
#7
|
ErwinS
Dutch .......
Join Date: May 2003
Location: EHAM/SPL
Posts: 2,641
|
Very sad news. A horrible crash with so many lost. Seems to be CFT.
Callsign was PLF101 so the a/c was likely to be serial 101.
RIP.
__________________
“The only time you have too much fuel is when you’re on fire.”
Erwin
|
|
|
04-10-2010, 10:44 AM
|
#8
|
Alessandro
Senior Member
Join Date: Jan 2003
Location: European Union
Posts: 1,052
|
Made in 1990, one of two Tu-154 in the Polish AF.
__________________
"The real CEO of the 787 project is named Potemkin"
|
|
|
04-10-2010, 11:32 AM
|
#9
|
EconomyClass
Senior Member
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,257
|
Quote:
Originally Posted by Peter_K
How did you arrive at that conclusion? It was a government, presidential plane. Sort of a local equivalent of Air Force One.
|
With 132 passengers? Who were all the rest, media?
|
|
|
04-10-2010, 11:42 AM
|
#10
|
Peter_K
Member
Join Date: Jan 2008
Location: Poland
Posts: 259
|
Quote:
Originally Posted by EconomyClass
With 132 passengers? Who were all the rest, media?
|
88, possibly 89 on board. Members of parliament, other government officials, representatives of armed forces, church, combatants.
|
|
|
04-10-2010, 12:21 PM
|
#11
|
Alessandro
Senior Member
Join Date: Jan 2003
Location: European Union
Posts: 1,052
|
I think the Polish parlament should buy some of the old LOT B767s.
__________________
"The real CEO of the 787 project is named Potemkin"
|
|
|
04-10-2010, 12:28 PM
|
#12
|
eTang
Junior Member
Join Date: Feb 2009
Posts: 63
|
Quote:
Originally Posted by Geebee
TVN (a Polish tv channel) just stated that this was the 4th attempted approach in fog and that ATC had suggested diversions to Minsk airport because of the weather.
|
Has this been confirmed?
|
|
|
04-10-2010, 12:45 PM
|
#13
|
HalcyonDays
Senior Member
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,161
|
Quote:
Originally Posted by Alessandro
I think the Polish parlament should buy some of the old LOT B767s.
|
If it is true that the crew made 3 or 4 approaches in bad weather, what difference does the aircraft type make ? If it is indeed true, you can maybe understand the pressure on a flightcrew to deliver its VIP passengers to an important and (for the Poles) highly resonant event, even if you can't excuse it. What incredible irony that a senior Polish group of people should lose their lives near Katyn.
|
|
|
04-10-2010, 12:49 PM
|
#14
|
eTang
Junior Member
Join Date: Feb 2009
Posts: 63
|
Quote:
Originally Posted by HalcyonDays
What incredible irony that a senior Polish group of people should lose their lives near Katyn.
|
Even worse: according to german TV-news [ http://www.tagesschau.de/ausland/kaczynski114.html ] there were relatives of the Katyn massacre [info: http://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre ] on board who were meant to take part at the memorial in Katyn.Now they also died.
|
|
|
04-10-2010, 01:07 PM
|
#15
|
PMN
Resident Photo Geek
Join Date: Feb 2006
Location: Bradford, UK
Posts: 2,331
|
I was admiring the beauty of that aircraft only the other week, and it deeply confuses me that something so big and beautiful and the people it carries can suddenly just simply cease to exist. Very, very sad indeed. May those lost rest in peace.
__________________
Seeing the world with a 3:2 aspect ratio...
My images on Flickr
|
|
|
04-10-2010, 01:24 PM
|
#16
|
Alessandro
Senior Member
Join Date: Jan 2003
Location: European Union
Posts: 1,052
|
Quote:
Originally Posted by HalcyonDays
If it is true that the crew made 3 or 4 approaches in bad weather, what difference does the aircraft type make ? If it is indeed true, you can maybe understand the pressure on a flightcrew to deliver its VIP passengers to an important and (for the Poles) highly resonant event, even if you can't excuse it. What incredible irony that a senior Polish group of people should lose their lives near Katyn.
|
As we both know the Tu-154 isn´t a bad aircraft, but now it´s impossible to fly it as VIP
plane in Poland. I flew it myself on the Warszaw-Moscow leg during summer 2004.
I think it was on the 4th landingattempt that it crashed, strange co-indence that the Tu-204 crashed recently manner and all onboard survived in Moscow, even though only crew onboard.
The B767 has a good safety record, most has been involved with evil intent.
__________________
"The real CEO of the 787 project is named Potemkin"
|
|
|
04-10-2010, 01:30 PM
|
#17
|
MoBL
JPElite Member!
Join Date: Jul 2009
Location: Gdynia, Poland
Posts: 76
|
This is very sad day for me and other Poles
Tu154M had not so long ago serious modernisation worth 70 million $, but in confrontation with heavy fog and poor systems at russian military airport, something went wrong ;-(
RIP president and wife, politics, veterans, clerics, commanders, press and crew of that flight ;-(
I'm shocked and crying, everyone of those people were very good and important to us...
|
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
http://forums.jetphotos.net/showthread.php?t=50144&page=116
05-06-2013, 10:50 PM
|
#2301
|
3WE
Senior Member
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,717
|
Quote:
Originally Posted by guamainiac
Huh? Oh! Going back to my nap. Wake me when there is some conclusion OK?
|
Conclusion: Lee Harvey Oswald acted alone.
__________________
Chief Instructor, Sweet Monkey River Flight School, Del Norte.
|
|
|
05-06-2013, 11:58 PM
|
#2302
|
Gabriel
Senior Member
Join Date: Jan 2008
Location: Buenos Aires - Argentina
Posts: 3,355
|
Quote:
Originally Posted by 3WE
Conclusion: Lee Harvey Oswald acted alone.
|
And fired a single shot: the magic bullet.
|
|
|
05-31-2013, 08:09 PM
|
#2303
|
Northwester
Member
Join Date: Nov 2010
Posts: 772
|
An interesting news release today. A statement from FSB relating to the CVR:
"In recordings, included in given files, one could not detect credible signs of the continuity of the recording in sections separated by the known sections with signs of alterations. Because the original phonograms or other copies of the original recordings were not supplied, establishing if the recordings in the supplied flies were done continuously turned out to be impossible [...]. It is impossible to exclude the introduction of alterations to the recording, done digitally."
The statement is a part of an analysis prepared by experts of FSB Criminal Institute Valeriy Didenko, Maxym Ivanov, and Alexandr Ivanov on June 15th, 2010, file # 30-F/10.
|
|
|
06-15-2013, 04:37 AM
|
#2304
|
Jonathan_Creek
Junior Member
Join Date: May 2010
Posts: 31
|
Same old story
Nothing new here, just going over some old notes.
One of the early articles published on BBC:
"According to preliminary reports, it got caught up in the tops of trees, fell to the ground and broke up into pieces," he said. "There are no survivors in that crash."
"I saw through the fog, the aeroplane flying very low with the left wing pointing to the ground," he said.
"I heard something being broken and then that thudding sound. Two flashes of fire next to each other."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8612825.stm
I keep thinking about that early account. Why did the witness describe left wing pointing to the ground and not simply the plane tilted (with right wing pointing to the sky)?
|
|
|
06-19-2013, 11:08 PM
|
#2305
|
guamainiac
Senior Member
Join Date: Apr 2009
Location: a grassy knoll
Posts: 1,406
|
Ummmm, perhaps because it was not the right wing pointing to the ground and left pointing at the sky. Makes perfect sense to me.
You must have been in your glory when Billy Clinton asked what the definition of "is, is"
Imagine if that kid witness (I assume the one walking his dog), was a geometry freak, what his description of the angles would have been. Or perhaps an astro-physicist and what they would describe?
So, if a Priest and Rabbi and a Nun just left a bar and looked up and, what of the two carpenters who reported for work and picked up their hammer and saw?
__________________
Live, from a grassy knoll somewhere near you.
|
|
|
07-20-2013, 08:40 PM
|
#2306
|
Northwester
Member
Join Date: Nov 2010
Posts: 772
|
The prosecutors in Poland just announced that they will need to go to Smolensk next week to get samples from the plane seats to check for explosives. Besides the incredible fact that it is over 3 years now from the date of the crash, there is also evidence that such samples were already collected last year in September during the previous Smolensk trip. The attached printouts show presence of RDX/HMX, NITRO, and p-MNT.Samples collected on 9/22/12.
Attached Thumbnails
|
|
|
07-20-2013, 09:59 PM
|
#2307
|
Evan
Senior Member
Join Date: Jan 2008
Posts: 3,210
|
Quote:
Originally Posted by Northwester
The prosecutors in Poland just announced that they will need to go to Smolensk next week to get samples from the plane seats to check for explosives. Besides the incredible fact that it is over 3 years now from the date of the crash, there is also evidence that such samples were already collected last year in September during the previous Smolensk trip. The attached printouts show presence of RDX/HMX, NITRO, and p-MNT. Samples collected on 9/22/12.
|
Prosecutors?
Barring any telltale evidence of an actual explosion (outward distortion of wreckage, pitting, hot gas washing, etc.-- see TWA 800 investigation) all they can prove is that at some time in the aircraft's history there was an explosive material on board (not surprising for a military transport). If an explosion occurred, these telltale signs tell the tale.Why aren't they commenting on that aspect?
|
|
|
07-26-2013, 03:31 AM
|
#2308
|
ZedFear
Junior Member
Join Date: Jan 2008
Posts: 19
|
Gotta love this thread. Like Coronation Street, Days of Our Lives, or Lindenstrasse, you can ignore it for a few years, but come back and you're caught right up.
__________________
Preferring not to be the subject of a thread
|
|
|
07-26-2013, 08:40 PM
|
#2309
|
Northwester
Member
Join Date: Nov 2010
Posts: 772
|
Quote:
Originally Posted by ZedFear
Gotta love this thread. Like Coronation Street, Days of Our Lives, or Lindenstrasse, you can ignore it for a few years, but come back and you're caught right up.
|
You are so right. Besides the fact that it is real, of course, and we are mainly dealing here with the aviation aspect of it, it has all the makings of the greatest political/murder/spy thriller ever written. We have a political intrigue, assassination, espionage, intelligence services game, disinformation agents, black mail, deception, true and fake investigations, coup d'état, a potential international conflict, etc.
|
|
|
07-26-2013, 09:35 PM
|
#2310
|
Evan
Senior Member
Join Date: Jan 2008
Posts: 3,210
|
Quote:
Originally Posted by Northwester
You are so right. Besides the fact that it is real, of course, and we are mainly dealing here with the aviation aspect of it, it has all the makings of the greatest political/murder/spy thriller ever written. We have a political intrigue, assassination, espionage, intelligence services game, disinformation agents, black mail, deception, true and fake investigations, coup d'état, a potential international conflict, etc.
|
Yes, how wonderful. What a thriller. 96 people died here. The cause was just boring pilot error.
|
|
|
07-27-2013, 03:12 AM
|
#2311
|
ZedFear
Junior Member
Join Date: Jan 2008
Posts: 19
|
Quote:
Originally Posted by Evan
Yes, how wonderful. What a thriller. 96 people died here. The cause was just boring pilot error.
|
Well, Pilot Error / Pilot Pressure
__________________
Preferring not to be the subject of a thread
|
alt="ZedFear is offline" class=inlineimg title="ZedFear is offline" v:shapes="_x0000_i1168">
|
|
07-27-2013, 04:25 AM
|
#2312
|
Northwester
Member
Join Date: Nov 2010
Posts: 772
|
Quote:
Originally Posted by ZedFear
Well, Pilot Error / Pilot Pressure
|
Well, a little explosion in the wing / Fake investigation.
|
|
|
07-27-2013, 12:40 PM
|
#2313
|
Evan
Senior Member
Join Date: Jan 2008
Posts: 3,210
|
Quote:
Originally Posted by ZedFear
Well, Pilot Error / Pilot Pressure
|
Exactly. And pilots handpicked for their obedience rather than their professionalism.
|
|
|
07-27-2013, 02:42 PM
|
#2314
|
guamainiac
Senior Member
Join Date: Apr 2009
Location: a grassy knoll
Posts: 1,406
|
And your mother's chief pilot wears combat boots.
Lock it will ya' ??
__________________
Live, from a grassy knoll somewhere near you.
|
|
|
07-27-2013, 03:09 PM
|
#2315
|
brianw999
Super Moderator
Join Date: May 2006
Location: Tunbridge Wells, Kent. UK.
Posts: 8,750
|
I rather think you're right Guamaniac. This thread has served it's purpose. Any further progress in the case will no doubt cause a new thread to be opened, in the meantime this one is now locked.
__________________
If it 'ain't broken........ Don't try to mend it !
|