Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
1428
BLOG

Sny Chazarskie Putina spełniają

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 0

 Sny Chazarskie Putina

 

 

 To zdjęcie jest z 9 kwietnia 2010 roku godzina ca 17:00

 

·                                Wojna 10.04.2010 roku i Pokój ? Czas jak rzeka płynie w III RP

     A-Z  Każda ze STRON nie jest zainteresowana PRAWDĄ - JEST ZBYT ZAWIŁA, CZY AŻ TAK Prosta W ISTOCIE.     wo-    - jna "smoleńska" Blitzkrieg  -10.04.2010 roku i Pokój wiecznie trwa?...  

15.03 01:41Komentuj

 

Spełniają się

Gdzie jest koncesjonowana Opozycja Rzeczypospolitej – Na Majdanie!

 

Tak się nas traktuje jak na to sobie pozwalamy...

Tak się nas traktuje jak na to sobie pozwalamy!

 Główna strona NTSB

 

NTSB

 

http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx;

 

Where's My Cheese?

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths

 

 

Całujcie mnie wszyscy w dupę



 

 

Piotr Hryń Piotr Hryń·8 filmów
993

5 537 905

Podoba mi się      Nie podoba mi się 1 066

Fajne Nie podoba mi się

Informacje Udostępnij Dodaj do Lista dialogowa Statystyki Zgłoś

Przesłano 8 kwi 2011

Piosenka ze spektaklu "Tuwim dla dorosłych" - Nova Scena Teatru Roma, Warszawa ( premiera 15 stycznia 2011)

 

 Pocałujta Pana Wójta….

 

 

NTSB

 

http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx;

 

Where's My Cheese?

Mouse with cheese

 

We recognize that our website used to present a challenge, and that many people have memorized the path through the maze or bookmarked the information they need. Unfortunately, due to the new organization of our website content, those trails of breadcrumbs and bookmarks will no longer work. We apologize for "moving the cheese" at the end of the maze, but we think you'll have a much easier time finding the information you need.

Our website content has been organized into a number of related categories, listed below. Please Contact us if you need any further information

News & Events

·                                Press Releases

·                                Events

·                                Speeches & Testimony

·                                Across the Board

Transportation Safety

·                                Safety Alerts

·                                Safety Recommendations

·                                Most Wanted Safety Improvements

Accident Investigations

·                                Current Investigations

·                                The Investigative Process

·                                Accident Dockets

·                                Accident Reports

·                                Databases

Disaster Assistance

·                                Assistance to Families & Victims

·                                Emergency Reponse

·                                Disaster Assistance Operations & Policy

Legal

·                                Administrative Law Judges

·                                General Counsel

About

·                                History

·                                Organization

·                                Board Members

·                                Strategic Plans & Reports

·                                FOIA

·                                Employment

 

 

 

1.                            Kto popełnił PLAGIAT ? Obudź się Polsko ! - Albatros ... z lotu ptaka

albatros.salon24.pl/457719,kto-popelnil-plagiat-obudz-sie-polsko,31

 

o                                                       

25 paź 2012 - Liczba postów: 14 - ‎Liczba autorów: 9

"Nie jest prawdą, że ze strony internetowej NTSB zniknęły informacje na temat katastrofy w ... http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx;".

 

http://www.miejski.pl/yt.php

 

Wykład prof. Jana Miodka pt. „Polszczyzna najmłodszych pokoleń"

http://www.youtube.com/watch?v=lLKIXsd6kh8#t=200

 

 

Wykład prof. Jana Miodka pt. „Polszczyzna najmłodszych pokoleń"

alt=admUniwersytetSlaski v:shapes="_x0000_i1078"> admUniwersytetSlaski·230 filmów
2 684

108 252

' alt="Podoba mi się" class=icon-watch-stats-like v:shapes="_x0000_i1080">       Nie podoba mi się 23

Fajne Nie podoba mi się

Informacje Udostępnij Dodaj do Statystyki Zgłoś

Przesłano 5 lut 2012

12 stycznia 2012 r. gościem Wydziału Filologicznego UŚ był prof. zw. dr hab. Jan Miodek. W sali Rady Wydziału wygłosił wykład zatytułowany „Polszczyzna najmłodszych pokoleń".

·                                Kategoria

Edukacja

·                                Licencja

Standardowa licencja YouTube

 

http://www.blogpress.pl/node/10802

 

Dezinformacje

Portret użytkownika orlik2010

Blogerzy prowadzący „niezależne śledztwo” od długiego czasu starają się znaleźć uzasadnienie dla skonstruowanych przez siebie scenariuszów katastrofy polskiego TU-154M, nazywanych często „hipotezą 2M”. Prowadzone przez nich poszukiwania przyniosły wiele interesujących spostrzeżeń. Jednak do tej pory ich dociekania (z których czasem są wyciagane zbyt daleko idące i krzywdzące konkretne osoby wnioski), nie były przeszkodą w badaniach prowadzonych przez osoby wspierające Zespół Parlamentarny.
Niestety, w ostatnich dniach sytuacja uległa zmianie. Blogerzy ci usiłują zakwestionować wiarygodność odczytów TAWS i FMS wykonanych w USA przez producenta tych urządzeń (Universal Avionics) na zlecenie NTSB (The National Transportation Safety Board). Wszyscy, którzy śledzą badania Zespołu Parlamentarnego, wiedzą doskonale, że te odczyty są podstawą badań. Zakwestionowanie prawdziwości protokółu NTSB postawi zatem wyniki naszych obliczeń pod wielkim znakiem zapytania.
Od pierwszej prezentacji przed Zespołem Parlamentarnym w lipcu tego roku podkreślałem (później również wielokrotnie prof. Binienda), że opieramy się głównie na dowodzie, jakim jest protokół NTSB. W prezentacjach, jak również na swoim blogu, wyraźnie stwierdziłem, że udokumentowane podważenie prawdziwości odczytów TAWS i FMS będzie musiało spowodować przeprowadzenie ponownych analiz.
Jednak raport NTSB jest dowodem rzeczowym z własnoręcznymi podpisami ekspertów. Nie można go podważyć niesprawdzonymi doniesieniami, przypuszczeniami czy, co gorsza, lukami w wiedzy.
Niestety, to się już dzieje, a ponieważ za pomocą ostatnio publikowanych na salon24.pl rewelacji, dotyczących nie tylko samego raportu, ale NTSB, usiłuje się zniwelować wiarygodność efektów wielomiesięcznej pracy naukowców zgromadzonych przy Zespole Parlamentarnym, jestem zmuszony opublikować wyjaśnienie.

1. NTSB i odczyty TAWS I FMS
Nie jest prawdą, że ze strony internetowej NTSB zniknęły informacje na temat katastrofy w Smoleńsku (ENG10RA025). Widnieją one nadal:
http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx; również dostępne jest zgłoszenie o pomoc w dochodzeniu ze strony MAK (w formacie pdf)
http://dms.ntsb.gov/aviation/AccidentReports/qseaze45iaf0kl45nrcu1q551/U...
Mimo że wielu blogerów zwracało już uwagę, że za informacje podane w tym zgłoszeniu odpowiedzialna jest strona prowadząca śledztwo, fakt ten został całkowicie zignorowany przez prowadzących „śledztwo blogerskie.”
Dlatego jeszcze raz przytoczę uwagę zamieszczoną na stronie NTSB - FOREIGN INVESTIGATIONS:
Recent Investigations with NTSB Participation
The official source for information on any ICAO aircraft accident or serious incident investigation rests with the state of occurrence. The data presented on this page is provided by the U.S. Accredited Representative and is intended only for informational purposes as a record of US participation for each specific event. Every attempt is made to confirm the information with the investigating authority of the state of occurrence prior to its appearance. However, for the most current official information, a hyperlink to the appropriate Web site of the foreign state is provided when available.

Factual
Factual
(08/18/2011)
Related Items
4/10/2010
Smolensk, Russia
TUPOLEV TU154
ENG10RA025
Fatal(89)
Nie ma chyba zatem najmniejszych wątpliwości, że widniejąca w zgłoszeniu godzina katastrofy podana została przez MAK (mak@mak.ru).
Pełen protokół NTSB dostępny jest w Załączniku nr 4 do protokółu komisji Millera. W żadnym z tych dwóch dokumentów nie ma wzmianki o godzinie katastrofy – nie było to obiektem badań powołanej grupy ekspertów.
TAWS DATA EXTRACTION FOR NTSB IDENTIFICATION: ENG10SA025 ORIGINAL
Conclusion
The data extracted from the TAWS appeared to be intact. There was no indication that memory had been corrupted in the accident.
FMS DATA EXTRACTION FOR NTSB IDENTIFICATION: ENG10SA025 ORIGINAL
Conclusion
The effort to extract data from the heavily damaged NCU Serial Number 1577 is ongoing. This data was not available for this report.
The data extracted from the NCU Serial Number 281 appeared to be completely intact. There was no indication that memory had been corrupted in the accident.
The amount of raw binary data that was captured electronically is very large. UASC software engineering can convert additional parameters to human-readable format if they are needed for the investigation.
Dalsze ignorowanie tych faktów, a opieranie się na przypuszczeniach i domysłach, może być odbierane tylko jako działanie zmierzające do publicznego zdewaluowania prac Zespołu Parlamentarnego oraz grup niezależnych naukowców z kraju i z zagranicy.

2. Ostatnie zdjęcia
Na portalu pomniksmolensk.pl opublikowane zostały cztery zdjęcia i krótki film z odlotu TU-154M z delegacją do Katynia w dniu 10.04.2010 roku. Zdjęcia te dostarczyła p. Zuzanna Kurtyka.
Trzy zdjęcia (jedno przedstawione w postaci powiększonych fragmentów) zrobione zostały jednym telefonem komórkowym Blackberry 8520. Wraz ze zdjęciami zapisana została data i godzina ich wykonania: 10.04.2010 od godz. 7:06:59 do 7:10:12. Czwarte zdjęcie wykonane zostało również przy pomocy telefonu Blackberry 8520 (prawdopodobnie o innym numerze seryjnym), przy innych nastawach i rozdzielczości, z zapisanym czasem 09.04.2010 22:16:19. Z porównania tego zdjęcia z poprzednimi widać, że zostało ono zrobione w tym samym miejscu i czasie. Zatem zapisany w nim czas nie może być prawidłowy, ponieważ wykonane ono zostało przy świetle dziennym.
Dołączony do zdjęć film, według zapisanego w nim czasu, nakręcony został 10.04.2010 roku o godzinie 5:18:42.
Zatem sekwencja czasowa odlotu TU-154M z lotniska Okęcie, w oparciu o materiały dostarczone przez p. Zuzannę Kurtykę i zapis TAWS, przedstawiać się może następująco:
7:06:59- oczekiwanie na przybycie pary prezydenckiej
7:08:30 - wejście pary prezydenckiej na pokład samolotu
7:10:12 - przygotowanie do kołowania
7:18:42 - kołowanie (oryginalny czas nagrania filmu 5:18:42)
7:27:11 - start samolotu (TAWS Alert Record 33 TAKEOFF 5:27:11)

zamieszczam notkę kano która jest pod adresem
http://fotoszop.salon24.pl/

·                                orlik2010's blog

 

·                                Zaloguj się lub utwórz konto, by odpowiadać

 

·                                1532 odsłony

' alt="Portret użytkownika Bardzostarywyborca" title="Portret użytkownika Bardzostarywyborca" v:shapes="_x0000_i1041">

Salonowy dyskurs? Zobaczymy...

Bardzostarywyborca, ndz., 18/12/2011 - 02:12

Dodałem komentarz na str. http://nocri.blox.pl/2011/12/Katastrofa-TU-154-w-Smolensku-sensacje-Klic...

S-PO-jrzałem na ten salonowy bełkocik na temat Smoleńska, a PO-tem skierowałem się za PO-radą tutaj, gdyż u cenzora Janke nigdy z zasady nie PO-gardłuję, a tego autorka jeszcze nie PO-próbowałem, więc ryzyk-fizyk! Piszecie towarzyszu jakiś tam w rodzaju wicie-rozumicie a la Szmaciak (pewnie pamiętacie te określenia z lat 80. ub. w. - nadal jak najbardziej aktualne!), że nie od-PO-wiada wam termin "katastrofa NAD Smoleńskiem" - i tutaj (o dziwo!) zgadzam się z wami całkowicie. Wicie-rozumicie... Pewnie zaraz PO-pytacie: dlaczego?! Ano dlatego, że:

1. Żadnej katastrofy (ani nawet zamachu) w Smoleńsku nie było! Ani w północnym, ani w południowym, wschodnim czy zachodnim!

2. Zamach był zupełnie gdzie indziej! Gdzie? Pewnie jeszcze nie wiecie (albo udajecie), bo są rozmaite manipulacje w temacie. I dlatego to można towarzyszu dalej sobie PO-manipulować do woli, ku uciesze gawiedzi medialnej.

3. Pierwsze wskazówki znalazłem już parę dni PO tym zamachu w materiałach na str. http://zamach.eu/

4. A ostatnie w komentarzach, np. tym (pewnie to znacie, lecz na pewno nie rozumicie-wicie):
To nie katastrofa, to zamach terorystyczny
Samolot prezydencki został porwany i wylądował na zupełnie innym lotnisku. /Lipieck/. Do tego zamachu służby Rosji przygotowywali dostatecznie długo i przeprowadzili go w dogodnym miejscu i momencie. Dla tego celu oraz również dlatego, by na wszelki wypadek zabezpieczyć się przed działaniem NATO, przeprowadzili ćwiczenia wojsk lotniczych i straży pożarnej. W Smoleńsku przeprowadzili koszmarną inscenizację i zrzucili z helikopterów fragmenty starej Tutki na użytek pseudonaukowców i ekspertów z mózgami PO. W Smoleńsku nie przeprowadzano żadnej akcji ratunkowej, nie znaleziono ciał, nie było masywnych foteli, kokpitu, salonki, nie było pożaru, choć w zbiornikach było 15 ton paliwa. To, co obecnie leży na lotnisku, to bezużyteczny złom. Ciała, tylko niezbędne do identyfikacji, dowiezli z opóżnieniem, dlatego J. Kaczyński musiał zwolnić z dojazdem do Smoleńska. Obszar po inscenizacji został błyskawicznie wyczyszczony ze śladów. Mam wrażenie, że zamachowcom i ich poplecznikom zależy na kontynuowaniu dyskusji o katastrofie. Prawda jest w innym miejscu! Prawda zwycięży!!! MIEJSCE MORDERCÓW JEST PRZED SĄDEM!!!
Miś (nv), sob., 17/12/2011
na str. http://niezalezna.pl/20530-faktow-przybywa-politycy-po-umywaja-rece

Dlaczego wam o tym piszę, mając ciekawsze zajęcia niż PO-tłumaczenie tłukowi tego, czego i tak nigdy nie PO-jmie, bo ma w tym swój szmaciano-PO-paprany interesik? Ano z wrodzonej przekory i dla eksperymentu. Bo moskiewska "prawda" (w którą towarzyszu wierzycie od lat, jak w "nieśmiertelnego" Lenina) i tak się PO-rypie - jak "prawda" o Katyniu!

________________________________________________________
W Marcu 68 śpiewaliśmy na UW: "Pan prokurator ma rację, mamy w PO-lsce PO-kupację!..." PO-kupacja jest!

·                                Zaloguj się lub utwórz konto, by odpowiadać

autor

Kisiel, śr., 21/03/2012 - 21:46

"Nie jest prawdą, że ze strony internetowej NTSB zniknęły informacje na temat katastrofy w Smoleńsku (ENG10RA025). Widnieją one nadal:
http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx

;"

No i gdzie masz te dane ze strony?

 

http://www.airdisaster.com/accrep/

 

 

·                                Zaloguj się lub utwórz konto, by odpowiadać

· Foreign Investigation - National Transportation Safety Board

www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx

 

·                                

·                                

Tłumaczenie strony

The National Transportation Safety Board (NTSB) is the independent agency of the United States Government responsible for the investigation of transportation ...

· CEN13WA471

www.ntsb.gov/aviationquery/brief.aspx?ev_id...1

 

·                                

Tłumaczenie strony

7 sie 2013 - NTSB Identification: CEN13WA471 14 CFR Unknown Accident ... Theforeign authority was the source of this information. On August 7, 2013, ... Tel: +354 660 0336. Website: http://www.rnf.is/ and http://www.rnf.is/english.

· NTSB Aviation Database Query Page

www.ntsb.gov/aviationquery/

 

·                                

·                                

Tłumaczenie strony

The NTSB aviation accident database contains information from 1962 and later about civil aviation accidents and selected incidents within the United States, ...

· Foreign

www.ntsb.gov/aviationquery/brief.aspx?ev_id...1

 

·                                

·                                

Tłumaczenie strony

NTSB Identification: DCA93RA060.The docket is stored in the Docket Management System (DMS). Please contact Records Management Division Accident ...

· Kto popełnił PLAGIAT ? Obudź się Polsko ! - Albatros ... z lotu ptaka

albatros.salon24.pl/457719,kto-popelnil-plagiat-obudz-sie-polsko,31

 

·                                

25 paź 2012 - Liczba postów: 14 - ‎Liczba autorów: 9

"Nie jest prawdą, że ze strony internetowej NTSB zniknęły informacje na temat katastrofy w ... http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx;".

·  Dezinformacje | Blogpress

www.blogpress.pl › Blogi  orlik2010's blog

 

·                                

·                                

12 gru 2011 - http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx; również dostępne jest zgłoszenie o pomoc w dochodzeniu ze strony MAK (w formacie pdf)

· NTSB has sent a team to investigate the... - ABC Action News ...

https://www.facebook.com/.../596919009102?stream...

 

·                                

Tłumaczenie strony

US sends NTSB team to investigate missing Malaysian plane ... getty, this may help answer your question: http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx.

· Korean Job Discussion Forums :: View topic - The Next Global ...

forums.eslcafe.com › ... › General Discussion Forum - Tłumaczenie strony

1 sty 2014 - Liczba postów: 8 - ‎Liczba autorów: 7

The NTSB does not have carte blanche or boundless international province over plane crash ... http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx

· Malaysian Airline 777 missing 239 feared dead - Page 114 - General ...

forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?p...

 

·                                

Tłumaczenie strony

16 mar 2014 - I thought NTSB always has an opinion and investigation on every air crash that happens even ... http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx.

·  Zobacz temat - Skad Macierewicz zdobyl zapisy TAWS i FSM?

www.ivrp.pl/printview.php?t=10716&start=0

 

·                                

27 kwi 2012 - Liczba postów: 29 - ‎Liczba autorów: 14

Zdaje się, że stąd: http://www.ntsb.gov/aviationquery/foreign.aspx ... co on moze oznaczac? http://www.ostatnilotraport.pl/dane_z_taws.asp ...

 

 

http://www.airdisaster.com/accrep/#02

 

http://www.airdisaster.com/photos/RA-101/photo.shtml

 

Choose Photo:

1 | 2

Date: 10 April 2010
Airline: Polish Air Force
Flight No.: ---
Aircraft: Tupolev TU-154M
Location: Smolensk, Russia
Fatalities: 96:96

 

A Tupolev 154M passenger jet, operated the Polish Air Force, was destroyed when it crashed on approach to Smolensk Air Base in poor visibility. All on board were killed in the accident, including Polish President Lech Kaczynski. The airplane departed Warszawa-Okecie Airport (WAW), Poland, carrying Polish President Lech Kaczynski, his wife, several Members of Parliament, President of the National Bank of Poland Slawomir Skrzypek, Chief of General Staff Franciszek Gagor, the Deputy Minister of Foreign Affairs Andrzej Kremer and a number of passengers and crew members. The Tu-154 struck trees and broke up. Weather reports at 10:00 indicated a temperature at Smolensk of 1°C, Dew Point:1°C, wind from 140 degrees at 6 knots, Pressure: 1026 hPa, heavy fog.

 

 

http://www.airdisaster.ru/database.php?id=794

 

Авиационные происшествия, инциденты и авиакатастрофы
в СССР и России

 

 

факты, история, статистика

 

Катастрофа Ту-154М ВВС Польши с правительственной делегацией на борту близ Смоленска

 

 

 

Тип происшествия:  катастрофа
Дата:  10 апреля 2010 г.
Время:  10:41
Страна:  Россия
Место происшествия:  Смоленская область, близ аэродрома Смоленск-Северный
Тип ВС:  Ту-154М
Регистрация ВС:  101
Авиакомпания:  Polskie Wojska Lotnicze
Рейс:  PLF 101

 

 

 

 

Описание

    Самолет президента Польши Леха Качиньского совершал рейс на военный аэродром Смоленск-Северный. Кроме президента Польши и его супруги на борту находилась возглавляемая им делегация, направлявшаяся для участия в мероприятиях, посвященных 70-ой годовщине расстрела пленных польских офицеров в Катыни, в том числе ряд высокопоставленных польских гражданских и военных официальных лиц.
    
    Экипаж 36-го специального транспортного авиаполка ВВС республики Польша произвел взлет в 09:27 и после набора высоты занял эшелон 10 000 м. Фактической погоды и прогноза погоды по аэродрому назначения экипаж не имел. В 10:09:30 экипаж запросил у диспетчера Минск-Контроль разрешение на снижение до 3 900 м и, получив его, приступил к снижению, в процессе которого диспетчер передал экипажу информацию о фактической погоде в районе а/д Смоленск-Северный – туман, видимость 400 м. В 10:22 управление полетом было передано диспетчеру Москва-Контроль. Он разрешил снижение до 3 600 м и передал управление полетом руководителю полетов (РП) а/д Смоленск-Северный, который оборудован только системой захода на посадку по приводам и посадочным радиолокатором.
    
    Радиосвязь велась на русском языке. Русским языком в экипаже владел только КВС (уровень знаний – удовлетворительный). Российского штурмана-лидировщика на борту не было. После установки связи с экипажем в 10:23 РП подтвердил фактическую погоду хуже минимума аэродрома (1 000 м). В 10:24 экипаж Ту-154М вышел на связь с экипажем Як-40 ВВС Польши, совершившим посадку на аэродроме-Смоленск-Северный в 09:15, и получил от него информацию о видимости: 400 м, нижний край облаков 50 м. Несмотря на это, в 10:25 КВС Ту-154М запросил у РП пробный заход. На это решение КВС, главным образом, повлияло его опасение понести наказание от первого лица государства в случае невыполнения поставленной задачи – посадки в Смоленске, а также понимание важности задачи доставить правительственную делегацию в срок. РП разрешил пробный заход и снижение до 1 500 м.
    
    Дверь в кабину пилотов была открыта в течение всего полета и в 10:26 КВС доложил о невозможности посадки в данных условиях директору протокола президента, вошедшему в кабину, попросив его сообщить решение президента. В 10:27 экипаж вновь связался с экипажем Як-40 и получил от него информацию о толщине облаков – 400-500 м и об уходе на запасной аэродром после двух неудачных заходов российского Ил-76. В 10:30 РП разрешил снижение до высоты круга 500 м с выходом к третьему развороту. В это же время в кабину вновь зашел директор протокола и сообщил экипажу, что президент пока не принял никакого решения. Возникшая ситуация неопределенности оказала дополнительное психоэмоциональное воздействие на экипаж. 
    
    В 10:33 КВС сообщил экипажу о принятом решении о заходе на посадку с уходом при необходимости на второй круг на автомате тяги, в то время как использовать данный режим было невозможно из-за отсутствия курсоглиссадной системы на аэродроме. Заход на посадку выполнялся с использованием системы управления полетом (FMS). Схемы захода на посадку на аэродром Смоленск-Северный в ней не было и экипажем были добавлены четыре контрольные точки. Две последние точки – ДПРМ и КТА. БПРМ и точку входного торца ВПП 26 не добавляли. Данный способ захода на посадку не описан в РЛЭ, не предназначается для данного аэродрома и является неточным. Автопилот был включен по боковому и продольному каналу и оставался включенным до катастрофы. В 10:35 РП разрешил выполнение третьего разворота, предупредив о снижении до высоты не ниже 100 м и необходимости ухода на второй круг при отсутствии возможности для посадки. Экипаж подтвердил. В 10:37, после завершения выполнения третьего разворота, на связь с экипажем вышел экипаж Як-40 и сообщил, что видимость на ВПП по их оценкам – 200 м. В 10:38:25 был закончен четвертый разворот и в 10:39:10 самолет вышел на глиссаду с приборной скоростью на 35 км/ч выше рекомендованной РЛЭ. В это время в кабине экипажа находились, по крайней мере, двое посторонних лиц, один из которых – Главнокомандующий ВВС Польши, оставался там до момента катастрофы.
    
    В 10:39:41 РП передал «Посадка дополнительно». Это означало, что посадка не разрешена и может быть разрешена только после решения КВС о посадке до пролета ВПР (100 м). При снижении по глиссаде экипаж использовал для регулирования вертикальной скорости снижения управление АБСУ от рукоятки «спуск-подъем» вместо обычно принятого штурвального режима управления, что является при отсутствии на аэродроме точной системы посадки нецелесообразным и повышает рабочую нагрузку на пилота. В результате при пролете ДПРМ самолет находился на 120 м выше глиссады и экипаж увеличил вертикальную скорость снижения до 7,5-8 м/с при нормальной 3,5-4 м/с.
    
    В 10:40:41, находясь на глиссаде, самолет прошел ВПР 100 м и продолжил снижение. От КВС решения о посадке не последовало и в этом случае, согласно РЛЭ, второй пилот был обязан начать уход на второй круг. В этот момент сработала система TAWS с выдачей команды Pull Up!, продолжившая работать до столкновения с землей, но экипаж все равно не начал уход на второй круг. Начиная с высоты 400 м, штурман голосом сообщал высоту по радиовысотомеру, а не по барометрическому высотомеру. В результате экипаж получал высоту над понижающимся рельефом местности, а не над уровнем ВПП.
    
    В 10:40:51 на истинной высоте 60 м (15 м над уровнем ВПП) до пролета БПРМ сработал задатчик высоты радиовысотомера. После реплики второго пилота «уходим!» штурвал был взят «на себя», но с недостаточным ходом для отключения автопилота, который затем вернул его в исходное положение. Самолет продолжал снижение, а штурман – отсчет высоты через каждые 10 м. В 10:40:52 последовала команда руководителя зоны полетов (РЗП) «горизонт,101», а в 10:40:55 – команда РП «контроль высоты, горизонт», после которой штурвал интенсивно был взят на себя с отключением автопилота пересиливанием, а РУД двигателей переведены на взлетный режим.
    
    В 1 100 м от торца ВПП и в 35 м левее ее створа на высоте 11 м (на 15 м ниже уровня ВПП) самолет задел верхушку дерева без разрушения конструкции. На удалении 170 м от места первого столкновения на высоте 4 м самолет задел группу деревьев также без разрушения конструкции. На удалении 244 м от места первого столкновения и в 61 м левее оси ВПП самолет левой плоскостью столкнулся со стволом березы диаметром 30-40 см на высоте 5 м с отделением части левой ОЧК длиной 6,5 м. Самолет вошел в левый крен, достигший примерно 90°, и продолжал движение, разрушаясь и сталкиваясь с деревьями. На удалении 580 м от места первого столкновения в перевернутом положении с левым креном 200-210° столкнулся с землей и полностью разрушился. Основная часть обломков обнаружена в 350-500 м от торца ВПП 26 левее ее оси 100-150 м. Фактическая видимость на момент катастрофы была 300-500 м горизонтальная и 40-50 м вертикальная, туман. Непосредственно в низине, где произошло столкновение самолета с землей, вертикальная видимость не превышала 20 м.
    
    Полный текст отчета о расследовании:
    http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/finalreport_rus.pdf
    
    Расшифровка записи открытого микрофона в помещении ГРП:
    http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/open_micr.pdf
    
    Расшифровка записи телефонных переговоров ГРП:
    http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/tel_per.pdf
    
    Расшифровка записи радиопереговоров ГРП:
    http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/ukv.pdf
    
    (опубликовано Межгосударственным авиационным комитетом)

 

Сведения о пострадавших

 

На борту

Погибло

 

 

Экипаж

8

8

Пассажиры

88

88

На земле

 

0

 

 

 

Всего погибших

96

 

 

 

Подробности происшествия

 

Категория происшествия

катастрофа

Фаза полета

заход на посадку

Установленные причины АП

ошибка экипажа

Организация, расследовавшая АП

 

Отчет о расследовании

http://www.mak.ru/russian/investigations/2010/files/tu154m_101/finalreport_rus.pdf

 

 

Сведения о воздушном судне

 

Тип ВС

Ту-154М

Регистрационный номер (id) ВС

101

Государство регистрации ВС

Польша

Дата выпуска ВС

29.06.1990

Заводской номер ВС

90A837

Наработка ВС (часы)

5143

Наработка ВС (циклы)

3899

Силовая установка

59319012423 59249012426 59219012414

 

 

Сведения о рейсе

 

Номер рейса

PLF 101

Категория рейса

Административный

Авиакомпания

Polskie Wojska Lotnicze

Государство регистрации авиакомпании

Польша

Пункт вылета

Варшава

Пункт назначения

Смоленск (Северный)

Начальный пункт маршрута

Варшава

Конечный пункт маршрута

Смоленск (Северный)

 

 

Подробные сведения

 

Выводы комиссии, расследовавшей АП

    Непринятие экипажем своевременного решения об уходе на запасной аэродром при наличии своевременно переданной им информации о фактических метеоусловиях хуже установленного минимума аэродрома и КВС, снижение вне видимости наземных ориентиров ниже установленной минимальной высоты, игнорирование неоднократных срабатываний системы раннего предупреждения приближения земли (TAWS), присутствие в кабине экипажа постороннего – Главнокомандующего ВВС страны, оказывающее на экипаж психологическое давление.
    
    Сопутствующие факторы: усиление психоэмоционального напряжения экипажа из-за высокой мотивации необходимости посадки на данном аэродроме и ожидание негативной реакции со стороны президента в случае ухода на запасной аэродром, неудовлетворительное взаимодействие между членами экипажа и управление ресурсами экипажа со стороны КВС, значительный перерыв у КВС в полетах в сложных метеоусловиях и малый опыт полетов по неточным системам посадки, преждевременный переход на отсчет высоты по радиовысотомеру в условиях быстро меняющегося рельефа местности, непредусмотренный РЛЭ полет с включенными автопилотом и автоматом тяги до высот ниже ВПР, запоздалое начало снижения по глиссаде, из-за чего затем потребовалось увеличение вертикальной скорости.
    
    Системные причины: Существенные недостатки в организации летной работы, подготовки экипажа и обеспечении особо важного полета в специальном авиаполку.

 

 

Дополнение

 

Сведения об экипаже

    КВС капитан Аркадиуш Протасюк
    второй пилот майор Роберт Гживна
    штурман поручик Артур Зентек
    бортмеханик хорунжий Анджей Михаляк
    бортпроводники:
    Барбара Мацейчик
    Наталия Янушко
    Юстина Монюшко.
    бортпроводник по обслуживанию ВИП-персон -
    Агнешка Погрудка-Венцлавек.

Примечание airdisaster.ru

    

Источники информации

МАК

 

 

 

 

 

Происшествия в военной авиации

 

Карта сайта | Обратная связь

 

 

 

 

 

 

 

   ©2006-2014, Дмитрий Ерцов, Александр Фетисов. Дизайн логотипа - Кристина Бруслова.
Перепечатка информации в средствах СМИ и на других интернет-ресурсах допускается только с письменного разрешения администрации.

 

 

http://www.ostatnilotraport.pl/linki_witryny_i_strony_polskie.asp

 


Linki: Witryny i strony polskie

Opis ostatnich chwil lotu Tu-154M jest fałszywy – Wywiad Sylwii Skorstad (wp.pl) z Janem Osieckim, wiadomosci.wp.pl, 2011-10-12.

Wirtualny kokpit – Wirtualny kokpit Tu-154M (prawdopodobnie sto dwójki) w witrynie 36. SPLT.

Witryna 36. SPLT

36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego – Hasło z polskiej wikipedii.

Krótka historia dwóch tupolewów – M.in. bardzo dobry opis wyposażenia elektronicznego Tu-154M numer 101 i 102.

lotnictwo.net.pl – Wątek poświęcony katastrofie na lotniczym forum (2295 postów do połowy września 2011)

powiększ

Radar PAR

Radiowysokościomierz

Grzegorz Pietruczuk komentuje stenogram z rozmów w kokpicie dla TVN24

Zdjęcia Tu-154M numer 101

<="" a="" style="font-family: Verdana, sans-serif; color: rgb(0, 88, 88); cursor: pointer;">– Wasilij Jerszow odpowiada na pytania na smoleńskim forum, "Gazeta Wyborcza, 2010-05-24.

<="" a="" style="font-family: Verdana, sans-serif; color: rgb(0, 88, 88); cursor: pointer; font-size: 12px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; letter-spacing: normal; line-height: 18px; orphans: auto; text-align: start; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: auto; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; background-color: rgb(255, 255, 255);">

<="" a="" style="font-family: Verdana, sans-serif; color: rgb(0, 88, 88); cursor: pointer;">Tak siedzieli pasażerowie podczas tragicznego lotu Tu-154M – Serwis online "Głosu Szczecińskiego", gs24.pl, 2010-04-17.

Płk Robert Latkowski dla "Naszego Dziennika".

Film Beaty Biel (TVN) ze Smoleńska – Wersja przedemisyjna; w Telewizjerze została wyemitowana późniejsza, rozbudowana wersja tego filmu.

Czy śledczy wiedzą, co wyciekło z tupolewa – Wywiad z Siergiejem Amielinem, "Nasz Dziennik", 2010-07-29.

Oficjalne zdjęcie szczątków Tu-154M na płycie lotniska – Ze wstępnego raportu MAK.

Błędny schemat MAK – Jest o nim mowa w rozdziale 17 "Ukształtowanie terenu w pobliżu lotniska" (na s. 308 pierwszego wydania) książki "Ostatni lot. Spojrzenie z Rosji". Grunt w miejscu pierwszej brzózki (tej na terenie bliżej radiolatarni prowadzącej, dawniej w pobliżu jej południowego płotu, a teraz w płocie) jest na wysokości 233 metrów n.p.m.; w rzeczywistości jest on na wysokosci ok. 241 metrów n.p.m. W obu przypadkach próg pasa jest na wysokości 258 m n.p.m. Według tego wykresu najniższy punkt parowu jest jest na wysokosci 190 m n.p.m.

Ostateczna decyzja należy do pilota – wywiad z Grzegorzem Pietruczukiem w "Naszym Dzienniku", 2010-04-14.

Mapa Smolenska z 1984 – Z galerii zdjęć Siergieja Amielina.

Numer 102 – Kokpit, w czasie lotu, 2008.

Numer 102 – Kokpit, na pasie startowym w Mińsku Mazowieckim, 2008.

Bendix King KLN 89B – GPS produkcji firmy Honeywell, korzystający z bazy danych Jeppesena.

Opis sterowania samolotem w polskiej wikipedii – Także o mechanizacji skrzydeł.

Fiszer i Gruszczyński m.in. o lotnisku w Smoleńsku – www.samoloty.pl, 2010-04-16.

79 katastrof i 77 linków do zapisów CVR (transkrypcji)

Test Tu-154 na Domodiedowie, cz. 1

Test Tu-154 na Domodiedowie, cz. 2

Test Tu-154M na Domodiedowie, cz. 6

Katastrofy w przestworzach – Hasło z polskiej wikipedii.

Katastrofa Tu-154M pod Donieckiem (3) – Transkypcja rozmów w kokpicie, wersja po agielsku.

Tomasz Pietrzak i Roman Polko – TVP.

Kpt Protasiuk nie ćwiczył jako pierwszy pilot – gazeta.pl.

Agnieszka Kublik i Michał Sedlak o stenogramach – wyborcza.pl.

Zdjęcia satelitarne parowu z małym kanionem-jarem – maps.yandex.ru.

Lot w kierunku Siewiernego po ścieżce schodzenia – Film z youTube.com.

Tu-154 ląduje i startuje w Machesterze – Film z youTube.com. Przykład lądowania z włączeniem rewersu silników jeszcze w powietrzu, kilka metrów nad pasem.

Ił-76 nadleciał z Tangangoru – "Nasz Dziennik", 2010-11-12.

Plusin i Ryżenko dostali gotowce – "Nasz Dziennik", 201-11-12.

Niestety, lataliśmy na drzwiach od stodoły – "Nasz Dziennik", 2010-11-12.

powiększ

Pilotom zabrakło wysokości i szczęścia – Recenzja książki Siergieja Amielina, "Gazeta Wyborcza", 2010-12-05.

Dwie książki o ostatnim locie Tu-154 - spojrzenia z Polski i Rosji – Recenzja książki Jana Osieckiego, Tomasza Białoszewskiego i Roberta Latkowskiego oraz książki Siergieja Amielina", Gazeta Wyborcza", 2010-12-09.

Fragmenty wypowiedzi Edmunda Klicha – Artykuł i film w tvn24.pl. Polski przedstawiciel przy komisji MAK, w "Kropce nad i", 2010-12-27.

Fragment wypowiedzi płk Piotra Łukaszewicza – Artykuł i film w tvn24.pl. Szef oddziału szkolenia Dowództwa Sił Powietrznych, w "Kropce nad i", 2010-12-28.

Co nowego Rosjanie odczytali z czarnych skrzynek – Film z konferencji prasowej MAK (z narracją po angielsku), gazeta.pl, 2011-01-13.

Startujemy – z Jerzym Bahrem, byłym ambasadorem RP w Federacji Rosyjskiej, rozmawia Teresa Torańska, "Duży Format" (cotygodniowy dodatek do "Gazety Wyborczej"), 2011-01-15.

Stenogramy z rozmów kontrolerów – tvn24.pl, 2011-01-19.

Rosjanie nie chcieli pokazać Polakom lotniska Siewiernyj – tvn24.pl, 2011-01-31.

Nie ma jednej przyczyny... – Wywiad Grzegorza Miecugowa z Siergiejem Amielinem, tvn24.pl, 2011-04-09, 22:00.

Film o Wiśniewskim i jego filmie z miejsca katastrofy – YouTube.

Katastrofa DC-9 z 14 listopada 1970 – Raport NTSB, po angielsku, pdf.

Czekał na alarm – Rozmowa z członkiem komisji KBWLLP, pułkownikiem doktorem Olafem Truszczyńskim, „Gazeta Wyborcza”, www.wyborcza.pl, 2011-08-02.

Lista członków KBWLLP

smolensk.ws/blog/182.html – Smoleński blog Aml (Siergieja Amielina), wersja po polsku. Opis okoliczności katastrofy. Pierwsze materiały zostały na nim umieszczone 17 kwietnia 2010. Pierwsze siedem rozdziałów zostało przetłumaczonych na polski.

Fiszka Siergieja Amielina w polskiej wikipedii

Film MAK, wersja angielska, część pierwsza – Symulacja komputerowa lotu prezydenckiego tupolewa, pokazana 12 stycznia 2011 roku podczas konferencji MAK, na kórej upubliczniono „Raport MAK”.

Film MAK, wersja angielska, część druga – Symulacja komputerowa lotu prezydenckiego tupolewa, pokazana 12 stycznia 2011 roku podczas konferencji MAK, na kórej upubliczniono „Raport MAK”.

Film MAK, wersja angielska, część trzecia – Symulacja komputerowa lotu prezydenckiego tupolewa, pokazana 12 stycznia 2011 roku podczas konferencji MAK, na kórej upubliczniono „Raport MAK”.

Linki do raportu MAK, także po polsku – tvn24.pl.

Co robili piloci?  you-know-who na podstawie danych z raportu MAK tuż po opublikowaniu raportu wyjaśnia, co robili piloci tuż przed wyłączeniem autopilota, forum.gazeta.pl, 2011-01-15.

Konstrukcja skrzydeł, m.in. Tu-154M – Rysunki i zdjęcia. Opisy po rosyjsku.

Wywiad z Maciejem Laskiem, członkiem komisji Millera &ndsah; polityka.pl, 2011-07-30

Zatajona prawda. Dlaczego zginęła Anna Jantar? – Newsweek.pl 2010-03-11

Wywiad z Arturem Wosztylem – Nasz Dziennik 2012-04-18



Awaryjne lądowanie Tu-154M na nieczynnym lotnisku w tajdze

Lot numer 514 samolotu Tu-154M linii Alrosa Mirny po awarii instalacji elektrycznej 7 września 20010 roku zakończył się awaryjnym lądowaniem na nieczynnym lotnisku w tajdze, koło wsi Iżma, na pasie o długości 1365 metrów. Samolot podchodził do lądowania ze znacznie większą prędkością niż normalnie, bez wysuniętych klap. Wylądował przy trzeciej próbie i zatrzymał się 160 metrów za końcem pasa w młodym lesie iglastym.

Zdjęcia samolotu po wylądowaniu w tajdze

Opis w wikipedii po angielsku

Opis w wikpedii po rosyjsku

Zdjęcie satelitarne okolic lotniska i wsi Iżma



Katastrofy

film 1

film 2

film 3

film 4

 

 

Koncesjonowana Opozycjo  w III RP - Pocałujta Pana "Wójta" w "dupę..." tak się robi Raporty z badań tragedii lotniczych jak się chce !.

 

 

 

2002

 

  • NTSB/AAB-02-01
    • 60nm south of Nantucket, Massachusetts
    • EgyptAir Flight 990
    • October 31, 1999

 

 

  • ASC/AAR-02-01
    • CKS Airport, Taoyuan, Taiwan
    • Singapore Airlines Flight SQ006
    • October 31, 2000

 

 

  • NTSB/AAB-02-04
    • Burbank, California
    • Southwest Airlines Flight 1455
    • March 5, 2000

 

 

  • NTSB/AAB-02-05 NEW!
    • Bear Creek Township, Pennsylvania
    • Executive Airlines Jetstream 31 N16EJ
    • May 21, 2000

 

 


2001

 

  • NTSB/AAR-01-01
    • Colorado Springs, Colorado
    • United Airlines Flight 585
    • March 3, 1991
  • NTSB/AAR-01-02
    • Little Rock, Arkansas 
    • American Airlines Flight 1420 
    • June 1, 1999

 

 

 


2000

 

 

 

 


1999

 

  • NTSB/AAR-99-01
    • Aliquippa, Pennsylvania
    • USAir Flight 427
    • September 8, 1994

 

 

 


1998

 

 

 

 


1997

 

  • NTSB/AAR-97-01
    • Houston, Texas
    • Continental Airlines Flight 1943
    • February 19, 1996
  • NTSB/AAR-97-02
    • Cheyenne, Wyoming
    • Cessna 177B
    • April 11, 1996
  • NTSB/AAR-97-03
    • LaGuardia, New York
    • Delta Air Lines Flight 554
    • October 19, 1996
  • NTSB/AAR-97-04
    • Quincy, IL
    • United Express Flight 5925
    • November 19, 1996
    • (Revised 9/5/00)
  • NTSB/AAR-97-05
    • Narrows, Virginia
    • ABX Air (Airborne Express)
    • December 22, 1996
  • NTSB/AAR-97-06
    • Everglades, Miami, Florida
    • Valujet Airlines Flight 592
    • May 11, 1996

 

 

 


1996

 

  • NTSB/AAR-96-01
    • Simmons Airlines, d.b.a. American Eagle Flight 4184
    • Roselawn, Indiana
    • October 31, 1994
  • NTSB/AAR-96-02
    • Simmons Airlines, d.b.a. American Eagle Flight 4184
    • Roselawn, Indiana
    • October 31, 1994
  • NTSB/AAR-96-03
    • Atlanta, Georgia
    • Valujet Airlines Flight 597
    • June 8, 1995
  • NTSB/AAR-96-04
    • JFK Int. Airport, New York
    • Tower Air Flight 41
    • December 20, 1995
  • NTSB/AAR-96-05
    • East Granby, Connecticutt
    • American Flight 1572
    • November 12, 1995
  • NTSB/AAR-96-06
    • Carrollton, Georgia
    • Atlantic Southeast Airlines, Inc.
    • August 21, 1995
  • NTSB/AAR-96-07
    • Nashville, Tennessee
    • Valujet Airlines Flight 1943
    • February 19, 1996

 

 

 


1995

 

  • NTSB/AAR-95/01
    • LaGuardia Airport, New York
    • Continental Airlines
    • March 2, 1994
  • NTSB/AAR-95/02
    • Chantilly, Virginia
    • Transportes Aereos Ejecutivos, S. A.
    • June 18, 1994
  • NTSB/AAR-95/03
    • Charlotte, North Carolina
    • USAir
    • July 2, 1994
  • NTSB/AAR-95-04
    • Fresno, California
    • Phoenix Air
    • December 14, 1994
  • NTSB/AAR-95-05
    • Bridgeton, Missouri
    • Trans World Airlines
    • November 22, 1994
  • NTSB/AAR-95-06
    • Kansas City, Missouri
    • Air Transport International
    • February 16, 1995
  • NTSB/AAR-95-07
    • Morrisville, North Carolina
    • Flagship Airlines
    • December 13, 1994

 

 

 


1994

 

 

 

 


1993

 

 

 

 


1992

 

  • NTSB/AAR-92/01
    • Birmingham, Alabama
    • L'Express Airlines, Inc.
    • July 10, 1991
  • NTSB/AAR-92/02
    • Honolulu, Hawaii
    • United Airlines
    • February 24, 1989
  • NTSB/AAR-92/03
    • Brunswick, Georgia
    • Atlantic Southeast Airlines, Inc.
    • April 5, 1991
  • NTSB/AAR-92/04
    • Eagle Lake, Texas
    • Continental Express
    • September 11, 1991
  • NTSB/AAR-92/05
    • Swanton, Ohio
    • Air Transport International, Inc.
    • February 15, 1992
  • NTSB/AAR-92/06
    • Colorado Springs, Colorado
    • United Airlines
    • March 3, 1991

 

 

 


1991

 

  • NTSB/AAR-91/01
    • Tusayan, Arizon
    • Grand Canyon Airlines
    • September 27, 1989
  • NTSB/AAR-91/02
    • Unalakleet, Alaska
    • Markair, Inc.
    • June 2, 1990
  • NTSB/AAR-91/03
    • Atlanta, Georgia
    • Eastern Airlines
    • January 18, 1990
  • NTSB/AAR-91/04
    • Cove Neck, New York
    • Avianca, The Airline of Columbia
    • January 25, 1990
  • NTSB/AAR-91/05
    • Detroit Metropolitan, Michigan
    • NW Airlines, Inc.
    • December 3, 1990
  • NTSB/AAR-91/06
    • Pasco, Washington
    • NPA, Inc. / United Express
    • December 26, 1989
  • NTSB/AAR-91/07
    • Denver, Colorado
    • November 25, 1990
  • NTSB/AAR-91/08
    • Los Angeles, California
    • USAir
    • February 1, 1991
  • NTSB/AAR-91/09
    • Cleveland, Ohio
    • Ryan International Airlines
    • February 17, 1991

 

 

 


1990

 

  • NTSB/AAR-90/01
    • Honolulu, Hawaii
    • United Airlines
    • February 24, 1989
      • this report is superseded by 92-01
  • NTSB/AAR-90/02
    • Saginaw, Texas
    • Evergreen International Airlines
    • March 18, 1989
  • NTSB/AAR-90/03
    • LaGuardia Airport, New York
    • USAir
    • September 20, 1989
  • NTSB/AAR-90/04
    • Kansas International Airport, Missouri
    • USAir
    • September 8,1989
  • NTSB/AAR-90/05
    • Molokai, Hawaii
    • Aloha IslandAir, Inc.
    • October 28, 1989
  • NTSB/AAR-90/06
    • Sioux City, Iowa
    • United Airlines
    • July 19, 1989

 

 

 


1989

 

  • NTSB/AAR-89/01
    • Bayfield, Colorado
    • Trans-Colorado Airlines, Inc.
    • January 19, 1988
  • NTSB/AAR-89/02
    • Seattle, Washington
    • Horizon Air, Inc.
    • April 15, 1988
  • NTSB/AAR-89/03
    • Near Maui, Hawaii
    • Aloha Airlines
    • April 28, 1988
  • NTSB/AAR-89/04
    • Dallas-Fort Worth Intl. Airport, Texas
    • Delta Air Lines, Inc.
    • August 31, 1988

 

 

 


1988

 

 

 

 


1987

 

  • NTSB/AAR-87/01
    • Milwaukee, Wisconsin
    • Midwest Express Airlines, Inc.
    • Sept. 6, 1985
  • NTSB/AAR-87/02
    • Alpena, Michigan
    • Simmons Airlines
    • March 13, 1986
  • NTSB/AAR-87/03
    • Grand Canyon National Park
    • Grand Canyon Airlines, Inc. & Helitech, Inc.
    • June 18, 1986
  • NTSB/AAR-87/04
    • Kelly Air Force Base, Texas
    • Southern Air Transport Logair
    • October 4, 1986
  • NTSB/AAR-87/05
    • Fairview, New Jersey
    • November 10, 1985
  • NTSB/AAR-87/06
    • Tampa, Florida
    • Pan American World Airways
    • November 6, 1986
  • NTSB/AAR-87/07
    • Cerritos, California
    • Aeronaves De Mexico
    • August 31, 1986
  • NTSB/AAR-87/08
    • Charlotte, North Carolina
    • Piedmont Airlines
    • October 25, 1986
  • NTSB/AAR-87/09
    • Oakland, California
    • North Star Aviation, Inc.
    • March 31, 1987

 

 

 


1986

 

  • NTSB/AAR-86/01
    • Reno, Nevada
    • Galaxy Airlines, Inc.
    • January 21, 1985
  • NTSB/AAR-86/02 (supersedes 84-09)
    • Covington, Kentucky
    • Air Canada
    • June 2, 1983
  • NTSB/AAR-86/03
    • San Francisco, California
    • China Airlines
    • February 19, 1985
  • NTSB/AAR-86-04
    • Jacksonville, Florida
    • Provincetown-Boston Airlines
    • December 6, 1984
  • NTSB/AAR-86/05
    • International Airport, Texas
    • Delta Airlines, Inc.
    • August 2, 1985
  • NTSB/AAR-86/06
    • Auburn, Maine
    • Bar Harbor Airlines
    • August 25, 1985
  • NTSB/AAR-86/07
    • Grottoes, Virginia
    • Henson Airlines
    • September 23, 1985

 

 

 


1985

 

  • NTSB/AAR-85/01
    • Detroit, Michigan
    • USAir, Inc.
    • June 13, 1984
  • NTSB/AAR-85-02
    • Windsor Locks, Connecticut
    • Air Continental
    • June 4, 1984
  • NTSB/AAR-85-03
    • Pinckneyville, Illinois
    • Air Illinois
    • October 11, 1983
  • NTSB/AAR-85/04
    • Chalkhill, Pennsylvania
    • Zantop International Airlines, Inc.
    • May 31, 1984
  • NTSB/AAR-85/05
    • Denver, Colorado
    • United Airlines
    • May 31, 1984
  • NTSB/AAR-85/06
    • Boston, Massachusetts
    • World Airways, Inc.
    • January 23, 1982
  • NTSB/AAR-85/07
    • San Luis Obispo, CA
    • Wings West Airlines
    • August 24, 1984
  • NTSB/AAR-85-08
    • Vieques, Puerto Rico
    • Vieques Air Link, Inc.
    • August 2, 1984

 

 

 


1984

 

  • NTSB/AAR-84-01
    • Jeffersonville, Georgia
    • McCauley Aviation, Inc.
    • March 24, 1983
  • NTSB/AAR-84-02
    • Valencia, California
    • Western Helicopters, Inc.
    • July 23, 1982
  • NTSB/AAR-84-03
    • Hailey, Idaho
    • Sierra Pacific Airlines
    • February 15, 1983
  • NTSB/AAR-84/04
    • Miami, Florida
    • Eastern Airlines, Inc.
    • May 5, 1983
  • NTSB/AAR-84-05
    • Grand Canyon, Arizona
    • Las Vegas Airlines
    • August 17, 1983
  • NTSB/AAR-84-06
    • Silvana, Washington
    • Landry Aviation
    • August 21, 1983
  • NTSB/AAR-84-07
    • Cherry Point, North Carolina
    • Midair collision
    • January 9, 1983
  • NTSB/AAR-84-08
    • Norfolk, Virginia
    • Flying Tigers, Inc.
    • October 25, 1983
  • NTSB/AAR-84-09
    • Covington, Kentucky
    • Air Canada
    • June 2, 1983
  • NTSB/AAR-84-10
    • Anchorage, Alaska
    • Korean Air Lines
    • December 23, 1983
  • NTSB/AAR-84-11
    • Newark, New Jersey
    • Central AIrlines
    • March 30, 1983
  • NTSB/AAR-84-12
    • Jamaica, New York
    • Pilgrim Airlines, Inc.
    • January 13, 1984
  • NTSB/AAR-84-13
    • Charleston, South Carolina
    • Air Canada
    • November 24, 1983
  • NTSB/AAR-84-14
    • Valencia, California
    • Western Helicopters
    • July 23, 1982
  • NTSB/AAR-84/15
    • Jamaica, New York
    • Scandinavian Airlines System
    • February 28, 1984

 

 

 


1983

 

  • NTSB/AAR-83-01
    • Savannah, Georgia
    • IBEX Corporation
    • May 6, 1982
  • NTSB/AAR-83-02
    • Kenner, Louisiana
    • Pan American World Airways, Inc.
    • July 9, 1982
  • NTSB/AAR-83-03
    • Livingston, New Jersey
    • North American Rockwell
    • November 20, 1982
  • NTSB/AAR-83-04
    • Mountain View, Missouri
    • Coin Acceptors, Inc.
    • November 18, 1982
  • NTSB/AAR-83-05
    • Hailey, Idaho
    • A. E. Stanley Manufacturing Co.
    • January 3, 1983
  • NTSB/AAR-83-06
    • Raleigh, North Carolina
    • Eastern Air Lines, Inc.
    • November 12, 1975 (Revised)
  • NTSB/AAR-83-07
    • Detroit, Michigan
    • United Airlines
    • January 11, 1983
  • NTSB/AAR-83-08
    • Brainerd, Minnesota
    • Republic Airlines, Inc.
    • January 9, 1983

 

 

 


1982

 

 

 

 


1981

 

  • NTSB/AAR-81/01
    • Philadelphia, Pennsylvania
    • Air Pennsylvania
    • July 25, 1980
  • NTSB/AAR-81-02
    • Tusayan, Arizona
    • Scenic Airlines, Inc.
    • July 21, 1980
  • NTSB//AAR-81-03
    • Billerica, Massachusetts
    • Air Cargo, Ltd.
    • February 16, 1980
  • NTSB/AAR-81-04
    • Houston, Texas
    • Eagle Commuter Airlines
    • March 21, 1980
  • NTSB/AAR-81-05
    • Grand Bahama Island, Bahamas
    • Florida Commuter Airlines, Inc.
    • September 12, 1980
  • NTSB/AAR-81-06
    • Chicago, Illinois
    • Kellogg Company
    • January 30, 1980
  • NTSB/AAR-81-07
    • Yap Western Caroline Islands
    • Continental Airlines Air Micronesia, Inc.
    • November 21, 1980
  • NTSB/AAR-81-08
    • Saginaw, Michigan
    • Trans World Airlines, Inc.
    • April 4, 1979
  • NTSB/AAR-81-09
    • Bluefield, West Virginia
    • Georgia Pacific Corporation
    • January 21, 1981
  • NTSB/AAR-81-10
    • Leesburg, Virginia
    • Northwest Airlines
    • January 31, 1981
  • NTSB/AAR-81-11
    • Spokane, Washington
    • Cascade Airways, INc.
    • January 20, 1981
  • NTSB/AAR-81-12
    • Santa Ana, California
    • Air California
    • February 17, 1981
  • NTSB/AAR-81-13
    • White Plains, New York
    • Texasgulf Aviation, Inc.
    • February 11, 1981
  • NTSB/AAR-81-14
    • Jamaica, New York
    • Eastern Airlines Boeing
    • April 8, 1981
  • NTSB/AAR-81-15
    • Gulf of Mexico
    • Northeast Jet Company
    • May 19, 1980
  • NTSB/AAR-81-16
    • Yuma, Arizona
    • McDonnell Douglas Corp.
    • June 19, 1980
  • NTSB/AAR-81-17
    • Madisonville, Texas
    • Universal Airways, Inc.
    • July 2, 1981
  • NTSB/AAR-81-18
    • Loveland, Colorado
    • Air U.S. & Sky's West
    • April 17, 1981

 

 

 


1980

 

 

 

 


1979

 

  • NTSB/AAR-79-01
    • Los Angeles, California
    • Continental Airlines, Inc.
    • March 1,1978
  • NTSB/AAR-79-02
    • Rochester, New York
    • Allegheny Airlines, Inc.
    • July 9, 1978
  • NTSB/AAR-79-03
    • Flushing, New York
    • E.S.M. Group, Inc.
    • June 21, 1978
  • NTSB/AAR-79-04
    • Kalamozoo, Michigan
    • North Central Airlines, Inc.
    • July 25, 1978
  • NTSB/AAR-79/05
    • San Diego, California
    • Pacific Southwest Airlines, Inc.
    • September 25, 1978
  • NTSB/AAR-79-06
    • Steamboat Springs, Colorado
    • Rocky Mountain Airways, Inc.
    • December 4, 1978
  • NTSB/AAR-79-07
    • Portland, Oregon
    • United Airlines, Inc.
    • December 28, 1978
  • NTSB/AAR-79-08
    • Las Vegas, Nevada
    • Las Vegas Airlines
    • August 30, 1978
  • NTSB/AAR-79-09
    • St. Thomas, Virgin Islands
    • Antilles Air Boats, Inc.
    • September 2, 1978
  • NTSB/AAR-79-10
    • Cheyenne, Wyoming
    • Rocky Mountain Airways, Inc.
    • February 27, 1979
  • NTSB/AAR-79-11
    • Chicago, Illinois
    • Delta Airlines, Inc.
    • February 15, 1979
  • NTSB/AAR-79-12
    • Clarksburg, West Virginia
    • Allegheny Airlines, Inc.
    • February 12, 1979
  • NTSB/AAR-79-13
    • Marina Del Rey, California
    • Swift Aire Lines, Inc.
    • March 10, 1979
  • NTSB/AAR-79-14
    • Newarkr, New Jersey
    • New York Airways, Inc.
    • April 18, 1979
  • NTSB/AAR-79-15
    • Sanford, North Carolina
    • Champion Home Builders
    • September 8, 1977
  • NTSB/AAR-79-16
    • Gulfport, Mississippi
    • Universal Airways, Inc.
    • March 1,1979
  • NTSB/AAR-79-17
    • Chicago, Illinois
    • American Airlines, Inc.
    • May 25, 1979
  • NTSB/AAR-79-18
    • Anchorage, Alaska
    • Inlet Marine, Inc.
    • December 4, 1978

 

 

 


1978

 

  • NTSB/AAR-78/01
    • Bressler, Pennsylvania
    • Commonwealth of PA
    • February 24, 1977
  • NTSB/AAR-78-02
    • Philadelphia, Pennsylvania
    • Allegheny Airlines, Inc.
    • June 23, 1976
  • NTSB/AAR-78-03
    • New Hope, Georgia
    • Southern Airways, Inc.
    • April 4, 1977
  • NTSB/AAR-78-04
    • Hot Springs, Virginia
    • Johnson and Johnson, Inc.
    • September 26, 1976
  • NTSB/AAR-78-05
    • Iliamna, Alaska
    • Alaska Aeronautical Industries, Inc.
    • September 6, 1977
  • NTSB/AAR-78/06
    • Gillsburg, Mississippi
    • L & J Company
    • October 20, 1977
  • NTSB/AAR-78-07
    • Anchorage, Alaska
    • Japan Airlines,
    • January 13,1977
  • NTSB/AAR-78-08
    • Kaysville, Utah
    • United Airlines, Inc.
    • December 18, 1977
  • NTSB/AAR-78-09
    • Tucson, Arizona
    • Continental Airlines, Inc.
    • June 3,1977
  • NTSB/AAR-78-10
    • Evansville Dress Reg. Airport, Indiana
    • National Jet Services, Inc.
    • December 13, 1977
  • NTSB/AAR-78/11
    • McLean, Virginia
    • Southern Company Services, Inc.
    • April 28, 1977
  • NTSB/AAR-78-12
    • Madrid, Spain
    • Special Investigative Report
    • May 9, 1976
  • NTSB/AAR-78-13
    • Pensacola, Florida
    • National Airlines, Inc.
    • May 8, 1978
  • NTSB/AAR-78-14
    • Memphis, Tennessee
    • Midair Collision
    • May 18, 1978
  • NTSB/AAR-78-15
    • Richland, Washington
    • Columbia Pacific Airlines
    • February 10, 1978

 

 

 


1977

 

  • NTSB/AAR-77-01
    • St. Thomas, Virgin Islands
    • Overseas National Airways, Inc.
    • April 27, 1976
  • NTSB/AAR-77-02
    • Huntsville, Missouri
    • Reeds Aviation, INc.
    • July 24, 1976
  • NTSB/AAR-77-03
    • Chicago, Illinois,
    • Air Chicago Freight Airlines, Inc.
    • August 6, 1976
  • NTSB/AAR-77-04
    • Chillichothe, Missouri
    • Rupp Automotive, Inc.
    • August 3, 1976
  • NTSB/AAR-77-05
    • Brighton, Florida
    • Ruel Insurance Corporation
    • September 13, 1976
  • NTSB/AAR-77-06
    • Guam, Marianas Islands
    • Air Manilla, Inc.
    • June 4, 1976
  • NTSB/AAR-77-07
    • Pago, Pago, American Samoa
    • Pan American World Airways,Inc.
    • January 30, 1974
  • NTSB/AAR-77-08
    • Palm Springs, California
    • Jet Aviations, Ltd.
    • January 6, 1977
  • NTSB/AAR-77-09
    • New York, New York
    • New York Airways, Inc.
    • May 16, 1977
  • NTSB/AAR-77-10
    • Denver, Colorado
    • Texas International Airlines, Inc.
    • November 16, 1976
  • NTSB/AAR-77-11
    • Nogales, Arizona
    • Knob Hills, Inc.
    • January 22, 1977
  • NTSB/AAR-77-12
    • Cape May County, New Jersey
    • Atlantic City Airlines, Inc.
    • December 12, 1976

 

 

 


1976

 

  • NTSB/AAR-76-01
    • St. Lawrence Island, Alaska
    • Wien Air Alaska, Inc.
    • August 30, 1975
  • NTSB/AAR-76-02
    • Hilton Head Island, South Carolina
    • Stribling-Puckett, Inc.
    • April 26, 1975
  • NTSB/AAR-76-03
    • Carleton, Michigan
    • American Airlines, Inc.
    • November 26, 1975
  • NTSB/AAR-76-04
    • Washington, DC
    • Wolfe Industries, Inc.
    • January 1, 1975
  • NTSB/AAR-76-05
    • Wise, Virginia
    • Jatkoe Cessna 411A
    • January 12, 1975
  • NTSB/AAR-76-06
    • Kijik, Alaska
    • Ketchum Air Service
    • September 12, 1975
  • NTSB/AAR-76-07
    • Nemacolin, Pennsylvania
    • Campbell-Ewald Advertising Co.
    • September 12, 1975
  • NTSB/AAR-76-08
    • Jamaica, New York
    • Eastern Airlines, Inc.
    • June 24, 1975
  • NTSB/AAR-76-09
    • Miami, Florida
    • Aertransportes Entre Rios S.R.L. Canadair
    • September 27, 1975
  • NTSB/AAR-76-10
    • Cleveland, Ohio
    • NAVIK Air, Inc.
    • May 10, 1975
  • NTSB/AAR-76-11
    • Jamaica, New York
    • Airlift Intenrational, Inc.
    • September 20, 1975
  • NTSB/AAR-76-12
    • Anchorage, Alaska
    • Japan Air Lines, Company, Ltd.
    • December 16, 1975
  • NTSB/AAR-76-13
    • San Juan, Puerto Rico
    • Puerto Rico International Airlines, Inc.
    • July 11, 1975
  • NTSB/AAR-76-14
    • Denver, Colorado
    • Continental Airlines, Inc.
    • August 7, 1975
  • NTSB/AAR-76-15
    • Raleigh, North Carolina
    • Eastern Air Lines, Inc.
    • November 12, 1975
  • NTSB/AAR-76-16
    • Accident, Maryland
    • Condor Aero Club, Inc.
    • March 12, 1976
  • NTSB/AAR-76-17
    • Van Nuys, California
    • Mercer Airlines, Inc.
    • February 8, 1976
  • NTSB/AAR-76-18
    • Spokane, Washington
    • Hughes Airwest
    • April 1, 1976
  • NTSB/AAR-76-19
    • Jamaica, New York
    • Overseas National Airways, Inc.
    • November 12, 1975
  • NTSB/AAR-76-20
    • Ketchikan, Alaska
    • Alaska Airlines, Inc.
    • April 5, 1976

 

 

 


1975

 

  • NTSB/AAR-75-01
    • Bishop, California
    • Sierra Pacific Airlines
    • March 13, 1974
  • NTSB/AAR-75-02
    • Albuquerque, New Mexico
    • National Airlines, Inc.
    • November 3, 1973
  • NTSB/AAR-75-03
    • Johnstown, Pennsylvania
    • Air East, Inc.
    • January 6, 1974
  • NTSB/AAR-75-04
    • O'Neill, Nebraska
    • Air France
    • May 13, 1974
  • NTSB/AAR-75-05
    • Springfield, Illinois
    • Saturn Airways, Inc.
    • May 23, 1974
  • NTSB/AAR-75-06
    • Saxis, Virginia
    • NJ-ANG Convair
    • October 11, 1974
  • NTSB/AAR-75-07
    • Ionian Sea
    • Trans World Airways, Inc.
    • September 8, 1974
  • NTSB/AAR-75-08
    • Kline, South Carolina
    • International Business Machines, Inc.
    • June 24, 1974
  • NTSB/AAR-75-09
    • Charlotte, North Carolina
    • Eastern Air Lines, Inc.
    • September 11, 1974
  • NTSB/AAR-75-10
    • Newport News, Virginia
    • USAF and Cavalier Flyers, Inc.
    • January 9, 1975
  • NTSB/AAR-75-11
    • Dubois, Pennsylvania
    • FAA
    • March 27, 1975
  • NTSB/AAR-75-12
    • Kingston,Utah
    • Montana Power Co.
    • November 12, 1974
  • NTSB/AAR-75-13
    • Thiells, New York
    • Northwest Airlines, Inc.
    • December 1, 1974
  • NTSB/AAR-75-14
    • Whittier, California
    • Golden West Airlines, Inc.
    • January 9, 1975
  • NTSB/AAR-75-15
    • Casper, Wyoming
    • Western Air Lines, Inc.
    • March 31, 1975
  • NTSB/AAR-75-16
    • Berryville, Virginia
    • Trans World Airlines, Inc.
    • June 24, 1972
  • NTSB/AAR-75-17
    • Ponce, Puerto Rico
    • Puerto Rico Int. Airlines (PRINAR)
    • December 1, 1974

 

 

 

 

 


1974

 

  • NTSB/AAR-74-01
    • Bangor, Maine
    • Overseas National Airways, Inc.
    • June 20, 1973
  • NTSB/AAR-74-02
    • Dade County, Florida
    • Skyways International
    • June 21, 1973
  • NTSB/AAR-74-03
    • Boston, Massachusetts
    • Delta Air Lines, Inc.
    • July 31, 1973
  • NTSB/AAR-74-04
    • Mena, Arkansas
    • Texas International Airlines, Inc.
    • September 27, 1973
  • NTSB/AAR-74-05
    • St. Louis, Missouri
    • Ozark Air Lines, Inc.
    • July 23, 1973
  • NTSB/AAR-74-06
    • King Cove, Alaska
    • World Airways, Inc.
    • September 8, 1973
  • NTSB/AAR-74-07
    • Greensboro, North Carolina
    • Piedmont Airlines
    • October 28, 1973
  • NTSB/AAR-74-08
    • Los Angeles, California
    • Trans World Airlines, Inc.
    • August 28, 1973
  • NTSB/AAR-74-09
    • Tampa, Florida
    • National Airlines, Inc.
    • July 8, 1974
  • NTSB/AAR-74-10
    • Los Angeles, California
    • Trans World Airlines
    • January 16, 1974
  • NTSB/AAR-74-11
    • Miami, Florida
    • Aircraft Pool Leasing Corporation
    • December 15, 1973
  • NTB/AAR-74-12
    • North Canton, Ohio
    • Eastern Air Lines, Inc.
    • November 27, 1973
  • NTSB/AAR-74-13
    • Chattanooga, Tennessee
    • Delta Air Lines, Inc.
    • November 27, 1973
  • NTSB/AAR-74/14
    • Boston, Massachusetts
    • Iberia Lineas Aereas de Espana
    • December 17, 1973
  • NTSB/AAR-74-15
    • Pago Pago, American Samoa
    • Pan American World Airways, Inc.
    • January 30, 1974
    • Revised: See AAR 77-07
  • NTSB/AAR-74-16
    • Boston, Massachusetts
    • Pan American World Airways, Inc.
    • November 3,1973

 

 

 


1973

 

  • NTSB/AAR-73/01
    • Anchorage/Juneau, Alaska
    • Pan Alaska Airways, Ltd.
    • October 16, 1972
  • NTSB/AAR-73-02
    • Windsor, Canada
    • American Airlines, Inc.
    • June 12, 1972
  • NTSB/AAR-73-03
    • Fort Worth, Texas
    • Delta Air Lines, Inc.
    • May 30, 1972
  • NTSB/AAR-73-04
    • San Francisco, California
    • Trans World Airlines, Inc.
    • September 13, 1972
  • NTSB/AAR-73-05
    • Wellsburg, West Virginia
    • North American Rockwell, Inc.
    • August 14, 1972
  • NTSB/AAR-73-06
    • Sacramento, California
    • Spectrum Air, Inc.
    • September 24, 1972
  • NTSB/AAR-73-07
    • Jamaica, New York
    • Jugoslovenski Aerotransport (JAT)
    • August 13, 1972
  • NTSB/AAR-73-08
    • Albany, New York
    • Mohawk Airlines, Inc.
    • March 3, 1972
  • NTSB/AAR-73-09
    • Appleton, Wisconsin
    • North Central Airlines, Inc.
    • June 29, 1972
  • NTSB/AAR-73-10
    • Duluth, Minnesota
    • Cessna 182
    • November 8, 1972
  • NTSB/AAR-73-11
    • JFK Airport, New York
    • Trans World Airlines
    • December 12, 1972
  • NTSB/AAR-73-12
    • Atlanta, Georgia
    • Machinery Buyers Corp.
    • February 26, 1973
  • NTSB/AAR-73-13
    • Miami, Florida
    • Northwest Airlines, Inc.
    • December 15, 1972
  • NTSB/AAR-73-14
    • Miami, Florida
    • Eastern Air Lines, Inc.
    • December 29, 1972
  • NTSB/AAR-73-15
    • Chicago, Illinois
    • North Central Airlines, Inc.
    • December 20, 1972
  • NTSB/AAR-73-16
    • Chicago, Illinois
    • United Air Lines, Inc.
    • December 8, 1972
  • NTSB/AAR-73-17
    • Toledo, Ohio
    • Eastern Air Lines, Inc.
    • September 27, 1973
  • NTSB/AAR-73-18
    • Davenport, Iowa
    • Air Iowa, Inc.
    • April 19, 1973
  • NTSB/AAR-73-19
    • Montrose, California
    • Continental Airlines
    • April 13, 1973
  • NTSB/AAR-73-20
    • Jamaica, New York
    • Loftleidir Icelandic Airlines,Inc.
    • June 23, 1973

 

 

 


1972

 

  • NTSB/AAR-72-01
    • Aspen, Colorado
    • Rocky Mountain Airways, Inc.
    • January 22, 1970
  • NTSB/AAR-72-02
    • Honolulu, Hawaii
    • Aloha Airlines, Inc.
    • August 8, 1971
  • NTSB/AAR-72-03
    • Allentown, Pennsylvania
    • Monmouth Airlines, Inc.
    • October 24, 1971
  • NTSB/AAR-72-04
    • Martha's Vineyard, Massachusetts
    • Northeast Airlines, Inc.
    • June 22, 1971
  • NTSB/AAR-72-05
    • Compton, California
    • Continental Air Lines, Inc.
    • August 4, 1971
  • NTSB/AAR-72-06
    • Augusta, Maine
    • Downeast Airlines
    • August 19, 1971
  • NTSB/AAR-72-07
    • Phillipsburg, Pennsylvania
    • Trans World Airlines
    • June 11, 1971
  • NTSB/AAR-72-08
    • St. Thomas, Virgin Islands
    • Trans Caribbean Airways, Inc.
    • December 28, 1970
  • NTSB/AAR-72-09
    • Philadelphia, Pennsylvania
    • United Air Lines, Inc.
    • July 19, 1970
  • NTSB/AAR-72-10
    • Okinawa, Ryukyu Islands
    • Flying Tiger Line, Inc.
    • July 27, 1970
  • NTSB/AAR-72-11
    • Huntington, West Virginia
    • Southern Airways, Inc.
    • November 14, 1970
  • NTSB/AAR-72-12
    • Anchorage, Alaska
    • Capitol International Airways
    • November 27, 1970
  • NTSB/AAR-72-13
    • Raleigh, North Carolina
    • Eastern Air Lines, Inc.
    • December 4, 1971
  • NTSB/AAR-72-14
    • Nantucket, Massachusetts
    • Pan American World Airways, Inc.
    • November 4, 1970
  • NTSB/AAR-72-15
    • Peoria, Illinois
    • Chicago and Southern Airlines, Inc.
    • October 21, 1971
  • NTSB/AAR-72-16
    • Edison, New Jersey
    • American Airlines, Inc.
    • January 9, 1971
  • NTSB/AAR-72-17
    • San Fransciso, California
    • Pan American World Airways, Inc.
    • July 30, 1971
  • NTSB/AAR-72-18
    • Ontario, California
    • Western Air Lines, Inc.
    • March 31, 1971
  • NTSB/AAR-72-19
    • Coolidge, Arizona
    • Apache Airlines, Inc.
    • May 6, 1971
  • NTSB/AAR-72-20
    • New Haven, Connecticut
    • Allegheny Airlines, Inc.
    • June 7, 1971
  • NTSB/AAR-72-21
    • Lake Charles, Louisiana
    • National Airlines, Inc.
    • January 4, 1972
  • NTSB/AAR-72-22
    • Atlanta, Georgia
    • Eastern Air Lines, Inc.
    • December 21, 1971
  • NTSB/AAR-72-23
    • Kalohi Channel, Hawaii
    • Alii Air Hawaii, Inc.
    • February 22, 1972
  • NTSB/AAR-72-24
    • Victoria, Texas
    • Tandy Corporation
    • January 18, 1972
  • NTSB/AAR-72-25
    • Fairfield, Idaho
    • Sun Valley Airlines, Inc.
    • February 20, 1972
  • NTSB/AAR-72-26
    • Duarte, California
    • Hughes Airwest
    • June 6, 1971
  • NTSB/AAR-72-27
    • North Pacific Ocean
    • Northwest Airlines, Inc.
    • April 12, 1972
  • NTSB/AAR-72/28
    • Juneau, Alaska
    • Alaska Airlines, Inc.
    • September 4, 1971
  • NTSB/AAR-72-29
    • Tucson, Arizona
    • Continental Airlines, Inc.
    • May 2, 1972
  • NTSB/AAR-72-30
    • Front Royal, Virginia
    • Boeing 720B, Lockheed Aircraft Corp.
    • April 26, 1972
  • NTSB/AAR-72-31
    • Fort Lauderdale, Florida
    • Eastern Air Lines, Inc.
    • May 18, 1972
  • NTSB/AAR-72-32
    • Fort Lauderdale, Florida
    • Eastern Air Lines, Inc.
    • May 18, 1972
  • NTSB/AAR-72-33
    • Cleveland, Ohio
    • Aero Taxi
    • June 22, 1972
  • NTSB/AAR-72-34
    • Ponce, Puerto Rico
    • Puerto Rico International Airlines
    • June 24, 1972

 

 

 


1971

 

  • NTSB/AAR-71-01
    • Waterford, Connecticutt
    • Pilgrim Aviation and Airlines, Inc.
    • February 10, 1970
  • NTSB/AAR-71-02
    • Miami, Florida
    • Compania Ecuatoriana de Aviacion
    • April 14, 1970
  • NTSB/AAR-71-03
    • Pellston, Michigan
    • Executive Jet Aviation, Inc.
    • May 9, 1970
  • NTSB/AAR-71-04
    • Silver Plume, Colorado
    • Martin 404
    • October 2, 1970
  • NTSB/AAR-71-05
    • Lake Erie, Pennsylvania
    • TAG Airlines, Inc.
    • January 28, 1970
  • NTSB/AAR-71-06
    • Washington, D.C.
    • Jetco Aviation, Inc.
    • July 2, 1970
  • NTSB/AAR-71-07
    • San Francisco, California
    • American Airlines, Inc.
    • September 18, 1970
  • NTSB/AAR-71-08
    • St. Croix, Virgin Airlines
    • Overseas National Airways, Inc.
    • May, 2, 1970
  • NTSB/AAR-71-09
    • Jamaica, New York
    • Alitalia Airlines
    • September 15, 1970
  • NTSB/AAR-71-10
    • La Crosse, Wisconsin
    • Mississippi Valley Airways, Inc.
    • November 9, 1970
  • NTSB/AAR-71-11
    • LaGuardia, New York
    • Federal Aviation Administration
    • January 4, 1971
  • NTSB/AAR-71-12
    • Kennedy Int. Airport, New York
    • Trans International Airline Corp.
    • September 8, 1970
  • NTSB/AAR-71-13
    • Binghamton, New York
    • Commuter Airlines, Inc.
    • March 22, 1970
  • NTSB/AAR-71-14
    • Gulfport, Mississippi
    • Southern Airways, Inc.
    • February 17, 1971
  • NTSB/AAR-71-15
    • Louisville, Kentucky
    • Delta Air Lines, Inc.
    • September 8, 1970
  • NTSB/AAR-71-16
    • Honolulu, Hawaii
    • Northwest Airlines, Inc.
    • May 13, 1971

 

 

 


1970

 

  • NTSB/AAR-70/01
    • Paramount, California
    • Los Angeles Airways, Inc.
    • May 22, 1968
  • NTSB/AAR-70/02
    • San Francisco Bay, California
    • Japan Airlines, Co.
    • November 22, 1968
  • NTSB/AAR-70/03
    • New Orleans, Louisiania
    • Douglas DC-3, N142D
    • March 20, 1969
  • NTSB/AAR-70/04
    • Allegheny Airlines, Inc.
    • Bradford Regional Airport, Pennsylvania
    • December 24, 1968
  • NTSB/AAR-70/05
    • Minerial County Airlines / Hawthorne Nevada Airlines
    • Lone Pine, California
    • February 18, 1969
  • NTSB/AAR-70/06
    • United Airlines, Inc.
    • Los Angeles, California
    • January 18, 1969
  • NTSB/AAR-70/07
    • Northeast Airlines, Inc.
    • Hanover, New Hampshire
    • October 25, 1968
  • NTSB/AAR-70/08
    • Trans World Airlines, Inc.
    • Pamona, New Jersey
    • July 26, 1969
  • NTSB/AAR-70/09
    • Puerto Rico International Airlines, Inc.
    • Hierra de Luguillo, San, Juan, Puerto Rico
    • March 5, 1969
  • NTSB/AAR-70/10
    • Allegheny Airlines, Inc.
    • Bradford Pennsylvania
    • January 6, 1969
  • NTSB/AAR-70/11
    • Japan Air Lines, Company, Ltd.
    • Moses Lake, Washington
    • June 24, 1969
  • NTSB/AAR-70/12
    • Mohawk Airlines, Inc.
    • Glenn Falls, New York
    • November 19, 1969
  • NTSB/AAR-70/13
    • Cessna 310N
    • Upland, California
    • April 12, 1969
  • NTSB/AAR-70/14
    • Scandinavian Airline System
    • Santa Monica Bay, California
    • January 13, 1969
  • NTSB/AAR-70/15
    • Allegheny Airlines, Inc.
    • Fairland, Indiana
    • September 9, 1969
  • NTSB/AAR-70/16
    • Wien Consolidated Airlines, Inc.
    • Pedro Bay, Alaska
    • December 2, 1968
  • NTSB/AAR-70/17
    • Compania Dominicana de Aviacion
    • Miami, Florida
    • June 23, 1969
  • NTSB/AAR-70/18
    • Air South, Inc.
    • Monroe, Georgia
    • July 6, 1969
  • NTSB/AAR-70/19
    • Boeing 747
    • Renton, Washington
    • December 13, 1969
  • NTSB/AAR-70/20
    • Ozark Air Lines, Inc.
    • Sioux City, Iowa
    • December 27, 1968
  • NTSB/AAR-70/21
    • Northeast Airlines, Inc.
    • Hanover, New Hampshire
    • October 25, 1968
  • NTSB/AAR-70/22
    • The Pittston Company Aero Commander 1121
    • Rural Retreat, Virginia
    • October 31, 1969
  • NTSB/AAR-70/23
    • Caribbean Atlantic Airlines, Inc.
    • St. Thomas, Virgin Islands
    • August 12, 1969
  • NTSB/AAR-70/24
    • Seaboard World Airlines, Inc.
    • Stockton, California
    • October 16, 1969
  • NTSB/AAR-70/25
    • Lehigh Acres Development, Inc.
    • Atlanta, Georgia
    • May 30, 1970
  • NTSB/AAR-70/26
    • Air France
    • St. Jean, P.Q. Canada
    • August 17, 1970
  • NTSB/AAR-70/27
    • North Central Airlines
    • Chicago, Illinois
    • December 27, 1968
  • NTSB/AAR-70/28
    • Texas International Airlines
    • Harlingen, Texas
    • January 11, 1970

 

 

 


1969

 

  • NTSB/AAR-69/01
    • Chicago, Illinois
    • United Air Lines, Inc.
    • March 21, 1968
  • NTSB/AAR-69/02
    • St. Louis, Missouri
    • Ozark Air Lines, Inc.
    • March 27, 1968
  • NTSB/AAR-69/03
    • Dawson, Texas
    • Braniff Airways, Inc.
    • May 3, 1968
  • NTSB/AAR-69/04
    • Milwaukee, Wisconsin
    • North Central Airlines, Inc., Home Airmotive, Inc.
    • August 4, 1968
  • NTSB/AAR-69/05
    • Constancs, Kentucky
    • Trans World Airlines, Inc.
    • November 20, 1967
  • NTSB/AAR-69/06
    • Charleston, West Virginia
    • Piedmont Airlines
    • August 10, 1968
  • NTSB/AAR-69-07
    • Compton, California
    • Los Angeles Airways, Inc.
    • August 14, 1968
  • NTSB/AAR-69/08
    • Anchorage, Alaska
    • Pan American World Airways, Inc.
    • December 26, 1968

 

 

 


1968

 

  • NTSB/AAR 68-AA
    • Le Center, Minnesota
    • Honeywell, Inc.
    • July 11, 1967
  • NTSB/AAR 68-AB
    • Tokyo, Japan
    • Airlift International, Inc.
    • September 12, 1966
  • NTSB/AAR 68-AC
    • Marseilles, Ohio
    • Lake Central Airlines, Inc.
    • March 5,1967
  • NTSB/AAR 68-AD
    • Klamath Falls, Oregon
    • West Coast Airlines, Inc.
    • March 10, 1967
  • NTSB/AAR 68-AE
    • Lexington, Kentucky
    • Lexington Air Taxi, Inc.
    • April 3, 1967
  • NTSB/AAR 68-AF
    • Stapleton Int'l Airport
    • Denver, Colorado
    • Frontier Airlines, Inc.
    • December 21, 1967
  • NTSB/AAR 68-AG
    • Blossburg, Pennsylvania
    • Mohawk Airlines, Inc.
    • June 23, 1967
  • NTSB/AAR 68-AH
    • Berlin, Germany
    • Pan American World Airways, Inc.
    • November 15, 1966
  • NTSB/AAR 68-AI
    • Urbana, Ohio
    • Trans World Airlines, Inc.
    • March 9, 1967
  • NTSB/AAR 68-AJ
    • Hendersonville, North Carolina
    • Piedmont Aviation, Inc.
    • July 19, 1967
  • NTSB/AAR 68-AK
    • Erlanger, Kentucky
    • Trans World Airlines, Inc.
    • November 6, 1967

 

 

 


 

 

1967

 

  • NTSB/AAR 67-AA
    • Lake Michigan, Illinois
    • United Air Lines
    • August 16, 1965
  • NTSB/AAR 67-AB
    • Jackson, Michigan
    • Lear Jet Corporation
    • October 21, 1965
  • NTSB/AAR 67-AC
    • Palm Springs, California
    • Paul Kelly Flying Service
    • November 14, 1965
  • NTSB/AAR 67-AD
    • San Francisco, California
    • Japan Air Lines, Ltd.
    • December 25, 1965
  • NTSB/AAR 67-AE
    • Clarendon, Texas
    • Rexall Drug & Chemical Company
    • April 23, 1966
  • NTSB/AAR 67-AF
    • Wemme, Oregon
    • West Coast Airlines, Inc.
    • October 1,1966
  • NTSB/AAR 67-AG
    • Kenner, Louisiana
    • Delta Air Lines, Inc.
    • December 20, 1967

AirDisaster.Com thanks the Jack R. Hunt Library at Embry-Riddle Aeronautical University's Daytona Beach, Florida campus for providing its kind permission in allowing us to provide these reports.

 

 

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka