Samolot Lotnictwa Morskiego SAR Bryza
Samolot Lotnictwa Morskiego SAR Bryza
Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
2230
BLOG

Nagrana końcóweczka? Ostatnie chwile lotu-TU154M PLF101

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 6

 

 Informacje dla Zespołu Parlamentarnego RP ds. Zbadania Przyczyn Katastrofy Smoleńskiej,

 

http://www.uke.gov.pl/_gAllery/16/24/16241/SRL_rozdzial1_Regulamin_Radiokomunikacyjny.pdf

 

http://beacons.amsa.gov.au/documents/S7_Sept2010.pdf

 

Prokuratury Generalnej RP

Zespołu FYM-a Ludzi Dobrej Woli

 

http://beacons.amsa.gov.au/beacon-models.html

 

Tragiczny Lot-PLF101 gdzie się podział SAR!

 

http://lotniczapolska.pl/Wspoldzialanie-sluzb-SAR-Film,23103

 

Współdziałanie służb SAR - Film

Współdziałanie patrolowo – rozpoznawczej Bryzy z jednostkami Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa to temat najnowszego filmu portalu lotniczego aviateam.pl. Materiał został zrealizowany podczas ćwiczenia w listopadzie ubiegłego roku. Ćwiczenie odbyło się na wodach przybrzeżnych w rejonie ujścia rzeki Piaśnica.

 

Zdjęcie powyżej

http://lotniczapolska.pl/i/n/f8666c1c8f1206c0322753c4ff225d6abryza_1022.jpg_m(250x0)


 http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FEEP4nXy-W0#t=12s

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FEEP4nXy-W0

 

Fot. Marian Kluczyński

Scenariusz ćwiczenia zakładał poszukiwanie rozbitków z turystycznego samolotu, którego pilot zmuszony był do wodowania. Poszkodowanych pozorowały kamizelki ratunkowe. Zadaniem załogi patrolowo – rozpoznawczej Bryzy z 44. Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach było naprowadzenie jednostek nawodnych w miejsce gdzie znajdują się rozbitkowie bez podawania ich dokładnej pozycji. Celem ćwiczenia było wypracowanie procedur naprowadzania jednostek nawodnych do rejonu akcji ratowniczej w przypadku braku możliwości wykorzystania urządzeń GPS na jednostkach ratowniczych oraz braku łączności radiowej pomiędzy samolotem a jednostkami nawodnymi. W manewrach uczestniczyły jednostki Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa m/s Huragan (typu SAR-1500) i R-24 z Brzegowej Stacji Ratowniczej w Łebie oraz jednostki R-23 i R-5 z Brzegowej Stacji Ratowniczej we Władysławowie.

Załogi samolotów patrolowo – rozpoznawczych stacjonujących na lotnisku w Siemirowicach pełnią całodobowe dyżury w systemie rozpoznania. Wspierają także system ratownictwa morskiego i lotniczego, w skład którego wchodzą załogi śmigłowców W-3RM i Mi-14PŁ/R dyżurujące na lotniskach w Gdyni Babich Dołach i Darłowie. Bryza może prowadzić poszukiwania jednostek pływających czy tratw ratunkowych przy pomocy radaru obserwacji obiektów nawodnych. Wyposażona jest również w system namierzania sygnałów z radiostacji ratowniczych CHELTON oraz tratwę ratunkową, którą załoga może zrzucić odnalezionym rozbitkom a następnie koordynować prowadzenie akcji ratowniczej z powietrza.

Zobacz film:

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=FEEP4nXy-W0

 

SAR 2011

 

kmdr ppor. Czesław Cichy
oficer prasowy
Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej

 

http://www.youtube.com/watch?v=XoH65wK_4H4&feature=related

 

SAR TEAM TOPR - Akcja ratunkowa

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=0IGCV0cWE5Y&feature=related

 

Akcja SAR

 http://www.youtube.com/watch?v=C7ispgjrQn8&feature=related

 

Śmigłowiec TOPR- u zabiera turystów ze ścieżki 19.09.2009.

 

Końcóweczka?!

 

1.                             Współdziałanie służb SAR - Film - Lotnicza Polska -

lotniczapolska.pl/Wspoldzialanie-sluzb-SAR-Film,23103

20 Sty 2012 – Bazy Lotnictwa Morskiego w Siemirowicach było naprowadzenie jednostek ... Huragan (typu SAR-1500) i R-24 z Brzegowej Stacji Ratowniczej w Łebie... Wspierają także system ratownictwa morskiego i lotniczego, w skład ...

2.                             Krajowy System Ratowniczo-Gaśniczy | Oddział Powiatowy ZOSP ...

zosprpgostyn.pl/krajowy-system-ratowniczo-gasniczy

... Państwowa Agencja Atomistyki, Stacje Ratownictwa Górniczego, Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa (SAR), Lotnicze Pogotowie Ratunkowe, a także ...GOPR, WOPR, TOPR, Aeroklub Polski, ZHP, PCK, Polski Związek Alpinizmu.

3.                             Bryza na ćwiczeniach ratowniczych - Polska Zbrojna

polska-zbrojna.pl/index.php?option...ratowniczych...

7 Lis 2011 – Poszukiwanie rozbitków i koordynacja akcji ratowniczej na morzu było ...m/s Huragan (typu SAR-1500) i R-24 z Brzegowej Stacji Ratowniczej w Łebie oraz ...ćwiczenia Morskiej Służby Poszukiwania i Ratownictwa i lotnictwa ...

 

***

Na początku chciałbym przeprosić tych Szanownych Czytelników, którzy nie znają języka Angielskiego.

Jest to język urzędowo stosowany w Lotnictwie na całym Świecie, łącznie z Chinami i Rosją.

Proszę skorzystać z Translatora lub bezpośrednio tłumacza Stron internetowych „Wujka” Googla.

Świadomie i celowo podaję Linki do Stron jako odniesienie do Źródła w języku Oryginału.

 

* Przepraszam, że w dalszym ciągu Notka jest wybitnie „TECHNICZNA”.

Ale nie ma wyjścia, tak to już jest, inaczej nie mielibyśmy INTERNETU ani wspaniałej komunikacji m.inn. Drogą Lotniczą w pełnym przekonaniu BEZPIECZNĄ.

Troszczy się o to z całą DETERMINACJĄ mnóstwo Ludzi Dobrej Woli. Oby tak by…o ZAWSZE.

 

***

 SAR-PL

 

Od KANGURA otrzymałem następującą korespondencję. Dzięki Kangurze.

 

http://beacons.amsa.gov.au/documents/S7_Sept2010.pdf

 

SP/S7SEP01.09  POL-1 C/S S.007 - Issue 1

  September 2009

POLAND

POL. 1  REGULATIONS

POL.1.1  General

EPIRBs, ELTs and PLBs are regarded as means of telecommunications.  Therefore are

required to obtain the appropriate licence from the Polish Telecommunication Authority for

establishment and use of its telecommunication means.

POL.1.2  EPIRBs

All cargo seagoing ships above 300 GRT and  passenger ships shall be equipped with a

406 MHz EPIRB.  Voluntary carriage of 406 MHz EPIRB is permitted on Polish non

SOLAS vessels and pleasure yachts.  All fishing vessels in areas outside GMDSS sea area

A1 are required to carry a float-free satellite EPIRB.  Only coding with MMSI is permitted. 

The Office of Electronic Communications issues an MMSI number to each ship for radio

equipment.

POL.1.3  ELTs

Polish requirements concerning the equipment of aircraft of ELTs follow provisions,

recommendations and standards laid down by ICAO Convention (Annex 6, Vol. I, II, III),

JAA (JAR OPS 3.820) and European Regulations (Commission Regulation (EC) No 8/2008).

POL.1.4  PLBs

406 MHz PLBs are allowed for personal use in Poland on land, in aircraft and at sea.

POL.1.5  Beacon Registrations

All 406 MHz beacons carried by Polish registered aircraft engaged in commercial

transportation require registration and appropriate coding.

Registration of 406 MHz beacons carried by Polish aircraft that are not engaged in

commercial transportation is not mandatory but it is highly recommended by the Polish Civil

Aviation Office.

POL.1.6 Beacon Database

There is the national database for EPIRBs, ELTs and PLBs in Poland.  The database is

compiled by the Polish Civil Aviation Office. SP/S7SEP01.09  POL-2 C/S S.007 - Issue 1

  September 2009

POL.2 EPIRB CODING METHODS

Country

Code

USER PROTOCOLS LOCATION PROTOCOLS

Maritime User 

Serial

User

Radio

Call

Sign

User Location Standard Location*

National

Location

Identification Data Identification Data

MMSI

Radio

Call

Sign

Unique

EPIRB

Serial

Number

Radio

Call

Sign

MMSI

Unique

EPIRB

Serial

Number

Radio

Call

Sign

MMSI

Unique

Serial

Number**

Serial nr

Assigned by

Administration

261 Y N N N Y N N N Y N

POL.3 ELT CODING METHODS

Country

Code

USER PROTOCOLS LOCATION PROTOCOLS

Serial User

Aviation

User

User location Standard location*

National

location

Identification Data Identification Data

Unique

ELT

Serial

Number

Aircraft

Operator

Designator

and Serial

Number

Aircraft

24-bit

Address

Aircraft

Nationality

and

Registration

Marking

Unique

ELT

Serial

Number

Aircraft

Operator

Designator

and Serial

Number

Aircraft

24-bit

Address

Aircraft

Nationality

and

Registration

Marking

Unique ELT

Serial

Number**

Aircraft

Operator

Designator

and Serial

Number

Aircraft

24-bit

Address

Serial

Number

Assigned by

Administration

261 N N N Y N N N Y Y N N N

POL.4 PLB CODING METHODS

Country

Code

USER PROTOCOLS LOCATION PROTOCOLS

Serial User User Location Standard Location* National Location

Identification Data Identification Data

Unique PLB Serial Number** Unique PLB Serial Number**

Serial Number Assigned

by an Administration

261 Y Y N

Notes:  * If beacon doesn’t have a Cospas-Sarsat type approval certificate number, the Standard Location

protocol cannot be use for its coding.

 ** Device serial number assigned by a manufacturer with the Cospas-Sarsat type approval certificate

number.

POL.5 LIST OF BEACON MODELS TYPE APPROVED BY POLAND

Not available.

POL.6 POINTS OF CONTACT FOR BEACON MATTERS (Coding, Registration

and Type Approval)

NAME & ADDRESS TELEPHONE/E-MAIL FAX

Civil Aviation Office  (48.22)  (48.22)

Air Navigation Department 5207228  5207227

2 Marcina Flisa St.   asar@ulc.gov.pl 

02-247 Warsaw, Poland  www.ulc.gov.pl 

POL.7 BEACON REGISTRATION CARDS

Available at the Secretariat. SP/S7SEP01.09  RUS-1 C/S S.007 - Issue 1

  September 2009

RUSSIA

RUS.1 REGULATIONS

RUS.1.1 EPIRBs

RUS.1.1.1 Coding, Registration and Maintenance

Document No. CTO MCC.02-2009 ”Provision on Rgistration of Emergency Radio Beacons

of the International Cospas-Sarsat System” was approved by the Federal Agency on

Maritime and River Transport and Federal Agency of Air Transport, came into force on July

1, 2009.

Document No. CTO MCC.02-2009 is applied to all kinds of 406 MHz Cospas-Sarsat radio

beacons, i.e. EPIRBs, ELTs and PLBs.

CTO MCC.02-2009 establishes mandatory registration of 406 MHz Cospas-Sarsat radio

beacons at the Russian national beacon registration database  and defines, in particular,

requirements on radio beacons registration and re-registration, procedures for registration,

points of contact and other registration details.

Annex 1 to CTO MCC.02-2009 includes beacon registration forms.

Annex 2 to CTO MCC.02-2009 consists of instructions how to fill-in registration forms.

Annex 3 to CTO MCC.02-2009 includes samples of confirmation on registration of

emergency radio beacon in the Russian national registration database.

Annex 4 to CTO MCC.02-2009 consists of countries list which have made a request to

register their emergency radio beacons in Russian national registration database.

CTO MCC.02-2009 refers to the following Cospas-Sarsat System documents: C/S T.001,

C/S T.007 and C/S G.005 for 406 MHz Cospas-Sarsat radio beacons coding.

Serial numbers for 406 MHz Cospas-Sarsat beacons are allocated to manufacturers and/or

their agents on request.  Requests for serial  numbers are to be forwarded to the State

Enterprise "Morsviazsputnik".

It is mandatory for Russian ships to have onboard confirmation of EPIRB registration, issued

by the Cospas Mission Centre (CMC).

Installation of EPIRBs onboard ships flying the flag of the Russian Federation is regulated by

the Russian Maritime Register of Shipping (RS) in their document “Rules for the Equipment

of Sea-going Ships”.

Annual testing and shore-based maintenance is regulated by “Provision on Annual Testing

and Shore-based Maintenance of Maritime Emergency Positioning Indicating Radio Beacons SP/S7SEP01.09  RUS-2 C/S S.007 - Issue 1

  September 2009

(EPIRBs) of the International Cospas-Sarsat System” (CTO 318.6.23-2006) which was

approved by the Federal Agency on Maritime and River Transport, came into force on April

10, 2006.  

Document No. PKS-1293 "Regulations on Using and Registration of Cospas-Sarsat EPIRBs

on Sail and Motoryachts" was approved by "Morsviazsputnik" and Sail Cruiser Union and

came into force on December 22, 1993.

RUS.1.1.2 EPIRB Type Approval

406 MHz EPIRBs subject to installation on ships flying the flag of the Russian Federation,

shall be of type approved by the Maritime  Administration of the  Russian Federation and

Russian Maritime Register of Shipping (RS).  Information on approved EPIRBs is available

on “Morsviazsputnik” web www.marsat.ru and RS web www.rs-head.spb.ru accordingly.

Applications for EPIRB type approval are to be sent both to "Morsviazsputnik" and RS.

RUS.1.2 ELTs

RUS.1.2.1 Coding, Registration and Maintenance

Installation of ELTs onboard aircraft flying the flag of the Russian Federation is regulated by

Order of the Ministry of Transport of the Russian Federation of March 15, 2007 No. 29 “On

Equipment of Civil Aviation Aircraft by Emergency Locating Transmitters of the CospasSarsat System”.

Document No. CTO MCC.02-2009 ”Provision on Registration of Emergency Radio Beacons

of the International Cospas-Sarsat System”  was approved by the Federal Agency on

Maritime and River Transport and Federal Agency of Air Transport, came into force on July

1, 2009.

Document No. CTO MCC.02-2009 is applied to all kinds of 406 MHz Cospas-Sarsat radio

beacons, i.e. EPIRBs, ELTs and PLBs 

CTO MCC.02-2009 establishes mandatory registration of 406 MHz Cospas-Sarsat radio

beacons at the Russian national registration data base and defines, in particular, requirements

on radio beacons registration and re-registration, procedures for registration, points of

contact and other registration  details (see also relevant  information about CTO MCC.02-

2009 in section 1.1.1).

CTO MCC.02-2009 refers to the following Cospas-Sarsat System documents: C/S T.001,

C/S T.007 and C/S G.005 for 406 MHz Cospas-Sarsat radio beacons coding.

Serial numbers for Cospas-Sarsat 406 MHz beacons are allocated to manufacturers and/or

their agents on request.  Requests for serial numbers are to be forwarded to

"Morsviazsputnik". SP/S7SEP01.09  RUS-3 C/S S.007 - Issue 1

  September 2009

It is mandatory for Russian aircraft to have onboard confirmation of ELT registration, issued

by CMC.

RUS.1.2.2 ELT Type Approval

406 MHz ELTs subject to installation on aircraft, flying the flag of the Russian Federation,

shall be of type approved by the Aviation Register of Interstate Aviation Committee.

RUS.1.3 PLBs

To be developed.

RUS.1.4 Beacon Database

The registration of 406 MHz EPIRBs, ELTs and PLBs is mandatory at the national database.

“Morsviazsputnik” in co-operation with Cospas Mission Centre (CMC) perform registration

of all 406 MHz Cospas-Sarsat beacons.  CMC maintains the database.

Registration forms and rules of registration (document No. CTO MCC.02-2009) are available

at “Morsviazsutnik” web www.marsat.ru.

In 2000, a decision was also made to develop a national registration database for the Global

Maritime Distress and Safety System (GMDSS).  This database is also maintained by CMC.

RUS.2 BEACONS CODING METHODS

Refer to the following Cospas-Sarsat System documents: C/S T.001, C/S T.007 and

C/S G.005.

RUS.3 POINTS OF CONTACT FOR BEACON MATTERS (Coding, Registration

and Type Approval)

NAME & ADDRESS TELEPHONE/ FAX

 E-MAIL

“Morsviazsputnik”  (7.495)  (7.495)

 2, Bldg. 2  9671850   9671852

Krasnobogatyrskaya Str. Ext 541  9671834

Moscow 107564, P.O.Box 28  kazakova@marsat.ru 

Russia  

CMC  (7.495)  (7.495)

1 Building  6261460  6269373

1 Rozhdestvenka St.  6261215  6261460

Moscow 109012   cmc@marsat.ru 

Russia   cmc@morflot.ru  SP/S7SEP01.09  RUS-4 C/S S.007 - Issue 1

  September 2009

RUS.4 BEACON REGISTRATION CARDS

Available at www.marsat.ru. SP/S7SEP01.09  SAR-1 C/S S.007 - Issue 1

 September 2009

SAU

 

http://www.uke.gov.pl/_gAllery/16/24/16241/SRL_rozdzial1_Regulamin_Radiokomunikacyjny.pdf

 

1.6. Inne regulacje prawne w ruchu lotniczym

Niniejszy Rozdział 1 dotyczy głównie przepisów prawnych, które są zawarte w Regulaminie

Radiokomunikacyjnym stanowiącym podstawowy dokument dla wszelkiej działalności

związanej z wykorzystywaniem widma częstotliwości radiowych. Jak już wspomniano

wcześniej Regulamin ten jest dokumentem uzupełniającym Konstytucję i Konwencję

Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego ITU. Obecnie obowiązująca wersja tych

dokumentów, ratyfikowanych przez Polskę, była podpisana w Genewie w 1992 roku.

Podobną Konwecję o międzynarodowym lotnictwie cywilnym (Convention on International Civil Aviation) podpisano w Chicago w dniu 7 grudnia 1944 roku. Konwencja ta zwana

„Chicagowską” została ratyfikowana przez Polskę i wprowadzona w życie w dniu 20

listopada 1958 r. (Dz. U. z 1959 r. Nr 35, poz. 212, z późniejszymi zmianami).26

Utworzona została na jej podstawie Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego

ICAO (International Civil Aviation Organization) zrzeszająca wszystkich cywilnych przewoźników lotniczych, których statki powietrzne wykorzystują częstotliwości do łączności

radiowej dla celów transmisji mowy i danych, jak i dla potrzeb nawigacyjnych, a przede

wszystkim dla potrzeb zapewnienia bezpiecznych lotów.

W Polsce wszelką działalność w dziedzinie telekomunikacji (w tym radiokomunikacji)

reguluj ustawa Prawo telekomunikacyjne – jego ostatnia wersja pochodzi z dnia 16 lipca

 2004 r. (Dz. U. Nr 171, poz. 1800 i Nr 273, poz. 2703). Podobnie wszelkie działania w ruchu

lotniczym reguluje ustawa Prawo lotnicze z dnia 3 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002 r. Nr 130, poz.

1112, Dz. U. z 2004 r. Nr 99, poz. 1002, Dz. U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1490).

Do obu tych ustaw wydano szereg aktów wykonawczych w postaci rozporządzeń

właściwych ministrów. Między innymi w oparciu o Prawo lotnicze Minister Infrastruktury

wydałw dniu 11 marca 2004 r. dwa ważne rozporządzenia:

  •  w sprawie szczegółowych technicznych przepisów ruchu lotniczego (Dz. U. Nr 44, poz.

414)

  • w sprawie zasad działania słub ruchu lotniczego (Dz. U. Nr 44, poz. 415) –

w dokumencie tym są zawarte także przepisy dotyczące radiokomunikacji:

w Rozdziale 6 – Potrzeby służb ruchu lotniczego w zakresie łączności, jest mowa o:

6.1. Lotniczej służbie ruchomej (łączność powietrze – ziemia),

6.2. Lotniczej służbie stałej (łączność ziemia – ziemia),

6.3. Służbie kontroli ruchu naziemnego,

6.4. Służbie radionawigacji lotniczej.

Niezależnie od tego Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał szereg dokumentów dotyczących

międzynarodowego i krajowego ruchu lotniczego. W tym między innymi kilkanaście

dokumentów na temat Procedur Służb Żeglugi Powietrznej w zakresie Operacji statków

powietrznych i Zarządzania ruchem lotniczym.

Na zakończenie niniejszej publikacji należy przypomnieć o wydanym w oparciu o ustawą

Prawo telekomunikacyjne rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 29 sierpnia 2005 r. w

sprawie Świadectw operatora urządzeń radiowych (Dz. U. Nr 168, poz. 1407), które zacząło

obowiązywać z dniem 3 września 2005 roku. Na tej podstawie Prezes Urzędu Komunikacji

Elektronicznej wydał szereg zarządzeń powołujących Komisje Egzaminacyjne, regulaminy

ich działania, wymagania egzaminacyjne i wzory Świadectw radiooperatorskich.

Większość wymienionych dokumentów można znaleźć na stronach internetowych

 

1.5. Częstotliwości przeznaczone dla służby lotniczej

Podstawowe pasma i zakresy częstotliwości dla radiokomunikacji lotniczej są podane w

Tablicy 3. Wiele z nich jest stosowanych zarówno przez lotnictwo cywilne, jak i wojskowe, a

niektóre z nich są współużytkowane także z innymi służbami radiokomunikacyjnymi. Jest to

bardzo istotne zwłaszcza w przypadku współużytkowania częstotliwości ze służbą morską,

gdyż umożliwia to organizowanie wspólnych akcji ratowniczych.

 

Tablica 3

Częstotliwości przeznaczone dla radiokomunikacyjnej służby lotniczej

Pasmo lub zakres

Służba

Wykorzystanie

 

255 – 526,5 kHz

radionawigacja lotnicza

 

 

2850 – 22000 kHz

 

ruchoma służba lotnicza na

drogach lotniczych (R)

 

łączność ziemia – samolot

(głos i transmisja danych)

 

3023 i 5680 kHz

 

ruchoma służba lotnicza na

drogach lotniczych (R)

 

poszukiwanie i ratownictwo

 

2,8 MHz, 4,3 MHz,

5,1 MHz, 5,4 MHz,

8,8 MHz, 9,1 MHz,

13,3 MHz, 75 MHz

 

radionawigacja lotnicza

 

 

108 – 117,975 MHz

radionawigacja lotnicza

 

117,975 – 137 MHz

 

ruchoma służba lotnicza na

drogach lotniczych (R)

 

łączność ziemia – samolot

i samolot – samolot

(VHF, głos i transmisja danych)

 

121,5 MHz,

123,1 MHz,

243 MHz

 

ruchoma służba lotnicza częstotliwości w niebezpieczeństwie

 

328,6 – 335,4 MHz

radionawigacja lotnicza

 

 

406 – 406,1 MHz

ruchoma służba satelitarna poszukiwanie i ratownictwo

 

 

960 – 1200 MHz,

1300 – 1350 MHz,

1559 – 1626,5 MHz

 

radionawigacja lotnicza

 

 

1525 – 1559 MHz

1626,5 – 1660,5 MHz

 

ruchoma służba lotnicza satelitarna

łączność satelitarna samolot –

ziemia i ziemia – samolot

 

500 kHz, 2182 kHz,

156,3 MHz, 156,8 MHz

 

samolot nad morzem

 

 

 

 W wymienionych pasmach i zakresach częstotliwości znajduj się specjalnie wyznaczone i szczególnie

chronione częstotliwości bezpieczeństwa i ostrzegania o niebezpieczeństwie. Są one zamieszczone w

Tablicy 4.

 

Tablica 4

Częstotliwości bezpieczeństwa i ostrzegania o niebezpieczeństwie

oraz ratownicze, przeznaczone dla radiokomunikacji ruchomej lotniczej

Lp.

Częstotliwość

Rodzaj emisji

Zastosowanie

 

 

1 500 kHz

A2A, A2B,

H2A, H2B

radiotelegrafia Morse’a (SOS, XXX, TTT)

w zakresie częstotliwości 415 – 535 kHz

wspólnie dla służby ruchomej lotniczej i morskiej

 

 

2 2182 kHz

nadawanie J3E, H3E,

odbiór J3E, H3E

i A3E (czasowo)

 

radiotelefonia (MAYDAY, PAN-PAN,

SECURITE) w zakresie częstotliwości

 

 

1605 – 4000 kHz

SELCAL system cyfrowego selektywnego wywołania

 

wspólnie dla służby ruchomej

lotniczej i morskiej

 

 

4 3023 kHz

 

Łączność statków powietrznych z lotniczymi

stacjami naziemnymi w akcjach poszukiwania i

ratowania SAR (Search and Rescue)

 

 

5 4125 kHz

nadawanie J3E, H3E,

odbiór J3E, H3E

i A3E (czasowo)

radiotelefonia (MAYDAY, PAN-PAN,

 

SECURITE) dodatkowo z częstotliwością 2182

kHz i dla SAR wspólnie dla służby ruchomej

lotniczej i morskiej

 

 

6 5680 kHz

łączność statków powietrznych z lotniczymi

stacjami naziemnymi w akcjach poszukiwania i

ratowania SAR

 

 

7 6215,5 kHz

nadawanie J3E, H3E,

odbiór J3E, H3E

i A3E

(czasowo)

radiotelefonia (MAYDAY, PAN-PAN,

SECURITE) dodatkowo z częstotliwością 2182

kHz i dla SAR wspólnie dla służby ruchomej

lotniczej i morskiej

 

8 8364 kHz

dla tratw ratunkowych i dla SAR

 

 

 

9 121,5 MHz

A3E radiotelefonia w zakresie 117,975 – 137 MHz

w niebezpieczeństwie dla statków powietrznych,

tratw ratowniczych i dla identyfikacji położenia

 

 

10 123,1 MHz

A3E

Częstotliwość pomocnicza dla częstotliwości

121,5 MHz i dla SAR

 

 

11 156,3 MHz

 

G3E łączność statków powietrznych i morskich w

akcjach SAR

 

 

12 156,8 MHz

G3E

w niebezpieczeństwie wspólnie dla służby

ruchomej lotniczej i morskiej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W sytuacjach niebezpiecznych i naglących należy korzystać z częstotliwości radiowej, na

której prowadzona jest aktualnie wymiana korespondencji. Jeśli nawiązanie takiej łączności

nie jest możliwe, należy korzystać z częstotliwości 121,5 MHz lub 123,1 MHz. Gdy na

częstotliwości ruchowej jest prowadzona korespondencja w niebezpieczeństwie, pozostałe

stacje winny zaprzestać nadawania i oczekiwać na polecenie zmiany częstotliwości pracy.

Podczas nawiązywania łączności, stacja lotnicza pracuje zwykle na częstotliwości

podstawowej. Gdy nie jest możliwe nawiązanie łączności na częstotliwości podstawowej,

należy użyć częstotliwości zapasowej.

  • Częstotliwość podstawowa to częstotliwość radiowa przydzielona statkowi powietrznemu jako pierwszorzędna do łączności powietrze – ziemia w sieci radiotelefonicznej.
  • Częstotliwość zapasowa to częstotliwość radiowa przydzielona statkowi powietrznemu

jako drugorzędna do łączności powietrze – ziemia w sieci radiotelefonicznej.

Pytania sprawdzające:

1. Do jakich celów służą radiostacje na pokładzie statków powietrznych?

2. Jakie są ograniczenia w używaniu lotniczych radiostacji pokładowych?

3. Jakie częstotliwości są ujednolicone dla wszystkich krajów wiata?

4. Czy są wspólne częstotliwości dla radiokomunikacji lotniczej i morskiej?

5. Jakie systemy satelitarne są stosowane w radiokomunikacji lotniczej?

 

 *********

http://www.acrelectronics.com/products/b/aviation/catalog/elts-commercialmilitary

 ELTs - Commercial/Military

C406-1

C406-1

The Artex C406-1 series transmits on all 3 emergency frequencies (121.5/243.0 and 406 MHz). The ELT automatically activates during a crash and transmits the standard swept tone on 121.5 and 243.0 MHz. It also transmits a 406 MHz encoded digital message to the Cospas/Sarsat satellite system, which allows for rapid identification and reduces Search and Rescue response time.

C406-2

C406-2

The Artex C406-2 series transmits on all 3 emergency frequencies (121.5/243.0 and 406 MHz.) The ELT automatically activates during a crash and transmits the standard swept tone on 121.5 and 243.0 MHz. It  also transmits a 406 MHz encoded digital message to the Cospas/Sarsat satellite system, which allows for rapid identification and reduces Search and Rescue response time.

 

C406-N

C406-N

The Artex C406N series ELT is a single output ELT that incorporates latitude/longitude information from the aircraft navigation system. All 3 emergency frequencies (121.5/243.0 and 406 MHz) utilize the same RF output, which requires only 1 coax cable to connect to the new series of Artex single input antennas. The ELT automatically activates during a crash and transmits the standard swept tone on 121.5 and 243.0 MHz. Every 50 seconds for 520 milliseconds (long message protocol), the 406 MHz transmitter turns on and transmits an encoded digital message to the Cospas/Sarsat satellite system.

B406-4

B406-4

The B406-4  has been modified to interface with Boeing's Master Caution System in conjunction with the DZUS mounted cockpit remote panel (P/N 453-0161) for the B737 and is furthermore approved for use on all models of the B747, B757, B767 and B777.

406Test.com

406Test.com

Test your 406 MHz Emergency Locator Transmitter through the Cospas-Sarsat satellite system to ensure the ELT is working properly and the installation has been completed correctly.

 

http://www.acrelectronics.com/products/b/aviation/catalog/personal-locator-beacons

 

Personal Locator Beacons

ResQLink+™ 406 GPS

ResQLink+™ 406 GPS

FCC APPROVED - NOW SHIPPING

Small and mighty, the ResQLink+™ is our new buoyant, GPS-enabled rescue beacon designed for anglers, pilots and back country sportsmen.

 

ResQLink™ 406 GPS

ResQLink™ 406 GPS

FCC APPROVED - NOW SHIPPING

Small and mighty, the ResQLink™ is a full-powered, GPS-enabled rescue beacon designed for anglers, pilots and back country sportsmen.

Watch Product Video

AquaLink™ 406 GPS

AquaLink™ 406 GPS

Head offshore with confidence. With three levels of integrated signal technology; GPS positioning, a powerful 406 MHz signal and 121.5 MHz homing capability; the AquaLink™ quickly and accurately relays your position to a worldwide network of Search and Rescue satellites, reducing search time and increasing your chances of survival. It's reliable signaling technology that has saved more than 28,000 lives since 1982.

AquaLink™ View 406 GPS

AquaLink™ View 406 GPS

The AquaLink™ View sports a digital display that allows you to see all of the beacon's operational activities. The screen displays GPS LAT/LON, operating instructions, usage tips, transmission bursts as well as battery power. The digital display also makes self-testing your beacon simple and easy to understand by visually walking you through the self-test step by step. No more relying on listening to beeps and looking for LEDs.

SARLink™ 406 GPS

SARLink™ 406 GPS

Head out with confidence.  With three levels of integrated signal technology -GPS positioning, a powerful 406 MHz signal and 121.5 MHz homing capability - the SARLink™ quickly and accurately relays your position to a worldwide network of Search and Rescue satellites, reducing search time and increasing your chances of survival.  It's reliable signaling technology that has saved more than 28,000 lives since 1982.

SARLink™ View 406 GPS

SARLink™ View 406 GPS

The SARLink™ broadcasts a unique registered distress signal that not only tells rescuers where you are, but who you are. The onboard GPS can fix your position to within 100 meters and then utilizes a powerful 406 MHz signal to relay your distress call to orbiting SAR satellites. As local Search and Rescue is deployed, a separate homing signal and integrated LED strobe light guide rescuers to your location.


http://beacons.amsa.gov.au/beacon-models.html

 

http://www.acrelectronics.com/

 

http://www.acrelectronics.com/products/b/aviation/catalog/elts-general-aviation

 

ELTs - General Aviation

An Emergency Locator Transmitter (ELT) is a device that can be manually or automatically activated to transmit a distress signal to a satellite. ELTs that activate automatically use a "G-Switch" (gravity switch) that triggers the ELT when it senses that a crash has occurred. With ELTs, Search and Rescue teams may more easily pin-point the exact location of a downed aircraft. So, section 91.207 of the Federal Aviation Regulations states that no person as well as Part 121 operators and operations governed by Part 135 may operate a U.S. registered civil aircraft unless an approved automatic type emergency locator transmitter is attached to the aircraft. Similar regulations are established by aviation authorities' through-out the world.

TSO C-126 prescribes the minimum performance standard that an ELT operating on 406 Megahertz (MHz) must meet as well as determines the requirement for the aircraft owner to register the digital message programmed into the ELT with Cospas/Sarsat.  TSO C-126 approved ELTs will also transmit on 121.5 MHz frequency for homing purposes only as the satellite alerting of the 121.5 MHz distress signal has been discontinued and replaced by the 406 MHz distress signal.

ME406

ME406

The Artex ME406, a single output ELT, utilizes the same RF output and only one coax cable to transmit a 406 MHz emergency signal to the Cospas/Sarsat satellites and a local 121.5 Homing signal. The ELT automatically activates during a crash and transmits a continuous swept tone of 121.5 MHz. During activation, the 406 MHz transmitter sends an encoded 5-watt signal to the Cospas-Sarsat Satellites every 50 seconds for 440 milliseconds to alert Search and Rescue.

ME406 ACE

ME406 ACE

The Artex ME406 ACE (Absolute Cost Efficiency), a single output ELT, utilizes the same RF output and only one coax cable, connecting to the new series of Artex single input antennas to transmit 121.5 and 406 MHz emergency signals to the Cospas/Sarsat satellites. The ELT automatically activates during a crash and transmits the standard swept tone on 121.5 MHz. Every 50 seconds, for 440 milliseconds, the 406 MHz transmitter turns on and sends an encoded 5-watt signal to alert Search and Rescue.

Helicopter model available upon request.

ME406 Portable

ME406 Portable

As a  single-output Emergency Locator Transmitter, the Artex ME406P utilizes the same RF output to transmit 121.5 and 406 MHz emergency signals to the Cospas/Sarsat satellites. The ELT automatically activates during a crash and  transmits a continuous swept tone of 121.5 MHz.  During activation, the 406 MHz transmitter sends an encoded 5-watt signal every 50 seconds for 440 milliseconds to alert Search and Rescue.

G406-4

G406-4

The Artex G406-4 transmits on all 3 emergency frequencies (121.5/243.0 and 406 MHz). The system was designed for use with the general aviation market in mind. The ELT automatically activates during a crash and transmits the standard swept tone on 121.5 and 243.0 MHz. The G406-4 also transmits a 406 MHz encoded digital message to the Cospas/Sarsat satellite system, which allows for rapid identification and reduces Search and Rescue response time.

SLB406

SLB406

The SLB406 was developed for use by crew members in the cabin or upon inflation of a life-raft. Engineered for ease of operation, the SLB406 is activated by pushing a large "Activate" button when requested by the aircraft's pilot in addition to the automatic fixed ELT on board.

http://www.acrelectronics.com/products/b/aviation/catalog/elts-rotorcrafthelicopter

 

ELTs - Rotorcraft/Helicopter

ME406 HM

ME406 HM

The Artex ME406 Helicopter Model (HM), a single output ELT, utilizes the same RF output and only one coax cable to transmit 121.5 and 406 MHz emergency signals to the Cospas/Sarsat satellites. The ELT automatically activates during a crash and transmits a continuous swept tone of 121.5 MHz. During activation, the 406 MHz transmitter sends an encoded 5- watt signal every 50 seconds for 440 milliseconds to alert Search and Rescue.

C406-1HM

C406-1HM

The Artex C406-1 series transmits on all 3 emergency frequencies (121.5/243.0 and 406 MHz). The ELT automatically activates during a crash and transmits the standard swept tone on 121.5 and 243.0 MHz. It also transmits a 406 MHz encoded digital message to the Cospas/Sarsat satellite system, which allows for rapid identification and reduces Search and Rescue response time.

C406-2HM

C406-2HM

The Artex C406-2 series transmits on all 3 emergency frequencies (121.5/243.0 and 406 MHz.) The ELT automatically activates during a crash and transmits the standard swept tone on 121.5 and 243.0 MHz. It  also transmits a 406 MHz encoded digital message to the Cospas/Sarsat satellite system, which allows for rapid identification and reduces Search and Rescue response time.

 

C406-NHM

C406-NHM

The Artex C406-NHM series ELT is a single output ELT that incorporates latitude/longitude information from the aircraft navigation system. All 3 emergency frequencies (121.5/243.0 and 406 MHz) utilize the same RF output, which requires only 1 coax cable to connect to the new series of Artex single input antennas. The ELT automatically activates during a crash and transmits the standard swept tone on 121.5 and 243.0 MHz. Every 50 seconds for 520 milliseconds (long message protocol), the 406 MHz transmitter turns on and transmits an encoded digital message to the Cospas/Sarsat satellite system.


http://www.acrelectronics.com/products/b/aviation/catalog/elt-antennas

 

ELT Antennas

 

110-320 Antenna, Tri-band, Rod

110-320 Antenna, Tri-band, Rod

121/243/406 MHz Rod Antenna (317 Tri-Band)

110-323 Antenna, Dual Input, Rod

110-323 Antenna, Dual Input, Rod

Dual Input Rod Antenna

110-324 Antenna, Whip, with Inductor

110-324 Antenna, Whip, with Inductor

Wire whip antenna (121.5/243.0 MHz)

110-328-01 Antenna, Dual Input, Blade

110-328-01 Antenna, Dual Input, Blade

 406 MHz Blade Antenna, Dual Input 



110-329 Antenna, 406 Whip w/TPS

110-329 Antenna, 406 Whip w/TPS

406 Whip Antenna with TPS

110-333 Antenna, Tri-band, Blade

110-333 Antenna, Tri-band, Blade

Tri-band Blade Antenna

110-337 Antenna, 406 Blade

110-337 Antenna, 406 Blade

406 MHz Blade Antenna (319 DUAL INPUT)

110-338 Antenna, Tri-band, Rod

110-338 Antenna, Tri-band, Rod

Tri-band Rod Antenna

110-340 Antenna, Tri-band, Blade SI

110-340 Antenna, Tri-band, Blade SI

Tri-band Blade Antenna

110-341 Antenna, Tri-band, Blade, 16-21 SI

110-341 Antenna, Tri-band, Blade, 16-21 SI

Tri-band Blade Antenna

110-343 Antenna, Tri-band, Whip, 21-41

110-343 Antenna, Tri-band, Whip, 21-41

Tri-band Whip Antenna

110-750 Antenna, Portable Black Tape

110-750 Antenna, Portable Black Tape

Portable Black Tape Antenna

110-773 Antenna, 121.5 / 406 MHz, Whip

110-773 Antenna, 121.5 / 406 MHz, Whip

Dual-band Whip Antenna

110-775 Portable Antenna for ME406P

110-775 Portable Antenna for ME406P

ME406 Portable Antenna

 

http://www.acrelectronics.com/products/b/aviation/catalog/elt-remote-switches

 

ELT Remote Switches

Remote Switch - Standard

Remote Switch - Standard

This remote switch is standard for all TSO C91a and TSO C126 ELT packlists except for the ME406 ACE, B406 Series ELTs, if an OEM customer requires a specific remote switch model or if the ELT is specifically supplied for military applications.

Remote Switch

Remote Switch

Remote Switch for military applications without night vision goggles compatibility

455-9700 (Black)

455-9701 (Gray)

Remote Switch, NVG

Remote Switch, NVG

Night vision goggles compatible remote switch for military applications - requires End-User Certificate

455-9702 (Gray) and 455-9703 (Black)

Remote Switch, LED Panel

Remote Switch, LED Panel

LED Panel Remote Switch

Remote Switch - ME406 ACE

Remote Switch - ME406 ACE

The self-powered remote switch for ME406 ACE fits exactly into the cut-out of the ACK ELT remote switch on the instrument panel of an aircraft. For Ameri-King ELT system upgrades, the cut-out needs to be slightly adapted.

Remote Switch - Cessna

Remote Switch - Cessna

This remote switch was designed based on requirements by Cessna to match the color of the switch cover with the color of the instrument panel.

Remote Switch, Cessna Mustang

Remote Switch, Cessna Mustang

REMOTE SWITCH, CESSNA MUSTANG

Remote Switch - Lear

Remote Switch - Lear

This remote switch was designed to meet requirements for Lear business jets

Remote Switch - Raytheon

Remote Switch - Raytheon

This remote switch was designed based on requirements for Raytheon business jets.

Remote Control Panel - B737

Remote Control Panel - B737

Remote Control Panel Remote switch for the B406 ELT

 

http://www.acrelectronics.com/products/b/aviation/catalog/elt-accessories

ELT Accessories

ELT to NAV Interface

ELT to NAV Interface

The Artex ELT to NAV Interface is designed to be connected between the aircraft's Flight Management Computer (FMC) or GPS receiver and the 406 MHz series of ELTs (G406-4, C406-1, C406-2, C406-1 HM, C406-2 HM) to allow transmission of position data with the distress signal.

ELT to NAV Interface Boeing

ELT to NAV Interface Boeing

The Artex ELT to NAV-B Interface is designed to be connected between the aircraft's Flight Management Computer (FMC) or GPS receiver and the B406-4 (Boeing) ELT to allow transmission of position data with the distress signal.

ME-183 Navigation Interface

ME-183 Navigation Interface

The ME-183 Navigation Interface unit links GPS devices that ouput NMEA-0183 protocol with the Artex ME406 beacon.  In the event of ELT activation, the GPS location data is immediately sent to the ELT and included in to the beacon message being transmitted to the Cospas - Sarsat satellite system.

2-Wire ELT/RSWT Interface

2-Wire ELT/RSWT Interface

Many of the existing TSO C91a installations with Joliet, Pointer and Narco 121.5 MHz ELTs utilize only 2 wires between the cockpit remote switch and the ELT. Other manufacturers of 121.5 MHz ELTs use 3 or 4 wires.  The Artex 2-Wire Remote Interface uses just 2 of the existing wires from the wiring harness to connect the new cockpit remote switch to an Artex 406 MHz ELT for a simplified, cost-efficient upgrade.

DGL-1

DGL-1

The Artex DGL-1 programming dongle allows the operator to easily program aircraft 24-bit (Standard Message Protocol) address into a compatible ELT.

ELT Test Set

ELT Test Set

The ETS ELT Test Set is a rugged and waterproof handheld device to read the transmitted code of a 406 Mhz Cospas-Sarsat ELT. The beacon ID and all encoded data is displayed on the reader. The data is saved to a database, and is time-stamped.

TPS Connector Removal Tool

The TPS Connector Removal Tool helps to unplug even the most awkwardly located connectors to allow for quick ELT (C406-1, C406-2, C406-1 HM and C406-2 HM) removal for maintenance.

Where To Buy This Tool: Newark Element 14

ME406 ELT Reprogramming Adapter

ME406 ELT Reprogramming Adapter

Artex ME406 Series ELTs are designed such that multiple protocols can be selected and changed in the field.  The ME406 ELT Reprogramming Adapter is a product support device used to reprogram ME406 ELTs from non-location (short message) protocols to location (long message) protocols prior to installing the ME-183 Navigation Interface.

When reprogramming an ELT, pertinent information from the original protocol message is incorporated into the new protocol message, maintaining Cospas/Sarsat requirements.  The Reprogramming Adapter verifies the new protocol programming as part of the reprogramming operation.  After successful completion of the reprogramming operation, the owner must re-register the ELT with the appropriate registration authority.

Programmed PA for C406-N

Programmed PA for C406-N

The Artex Programming Adapter PA is an optional accessory for the C406-N series of ELTs and will automatically reprogram a C406-N ELT overwriting previously stored data for efficient fleet maintenance.

406Test.com

406Test.com

Test your 406 MHz Emergency Locator Transmitter through the Cospas-Sarsat Satellite System to ensure the ELT is working properly and the installation has been completed correctly.
Visit 
406Test.com

http://www.acrelectronics.com/products/b/aviation/catalog/flight-tracking

Flight Tracking by Spidertracks

Artex offers two models of aircraft locator transmitter - both compatible with the Aviator and Fleetpro websites.  They are completely portable with no external antenna, and run on auxiliary power such as a cigarette lighter - so you can use them in an aircraft, vehicle or boat. With no installation or certification costs, you just plug it in, get a satellite fix and take off.

Spidertracks S2

Spidertracks S2

The spidertracks base unit is a portable, satellite tracking system that allows aircraft and mobile assets to be tracked anywhere in the world.  Designated users can access tracking information from a secure server via the internet.

Spidertracks S3

Spidertracks S3

Specifically designed for use in GA aircraft, the compact Spider S3 has an integrated keypad and

http://www.acrelectronics.com/products/b/aviation/catalog/rescue-lights

Rescue Lights

Firefly®3

Firefly®3

Using a high-intensity omni-directional Xenon 360° strobe, it cuts through the foulest conditions with a state-of-the-art lamp/lens combo that creates a super-bright flash visible from beyond 1 nm (1.9 km).The Firefly®3 surpasses SOLAS specifications.

Firefly®2 Doublefly™

Firefly®2 Doublefly™

The Doublefly's multi-function switch allows you to select between a high-intensity strobe visible from beyond 1 nm (1.9 km), or steady,
incandescent light for close-up recovery work. 

Firefly®3 Waterbug™

Firefly®3 Waterbug™

With its special water-activation feature, this powerful rescue strobe automatically turns on when armed and in contact with water. 

Firefly® Plus

Firefly® Plus

Dual-featured and incredibly compact, this powerful strobe and flashlight combo is the perfect emergency signaling device for recreational boaters.

C-Strobe™ with C-Clip

C-Strobe™ with C-Clip

A super-bright Xenon strobe flashes 60 times per minute for superior emergency signaling that is visible for up to 2 miles (3.2 km). 

C-Light™ with C-Clip

C-Light™ with C-Clip

The C-Light™ is designed to meet the demands of the sea, but is a reliable, multi-purpose light whenever efficient lighting is needed.

Rapidfire™ Strobe

Rapidfire™ Strobe

This reliable signal strobe packs inside inflatable life jackets, attaches to inherently buoyant life jackets, or can be mounted onto backpacks or flight suits. 

Auto Hemilight™2

Auto Hemilight™2

The choice of cruise lines worldwide, the ACR Auto HemiLight2™ attaches to almost any style life jacket. It is smaller than other approved lights and features rounded edges to maintain inflation bladder integrity in inflatable jackets.

L8-3

L8-3

Water Activated Personal Rescue Light for Life Vests

L8-4

L8-4

Water Activated Personal Rescue Light for Life Vests

http://www.acrelectronics.com/products/b/aviation/catalog/survival-products-gmdss

Survival Products

RapidDitch™ Bag

RapidDitch™ Bag

When seconds matter, mariners count on the grab-and-go reliability of ACR's RapidDitch™ Bag. This rugged bag features all of the pockets, tethers and loops you need to keep safety gear at the ready. The tough water resistant fabric and self-repairing, corrosion resistant zippers stand up to the harshest of elements.

RapidDitch™ Express Bag

RapidDitch™ Express Bag

Enjoy the same rugged features of our RapidDitch™ Bag in a more compact and stowable size. The Express Bag easily mounts to a bulkhead using the included soft bracket or stows in an easy-access location.

Hot Shot™ Signal Mirror

Hot Shot™ Signal Mirror

A quality mirror is the ultimate fail-proof daytime signaling device - no emergency kit should be without one. The Hot Shot™ takes emergency signaling to the next level with its holographic "red-dot" viewing window that quickly finds the optimum sighting "spot" for a bright, focused signal.

WW-3 Res-Q™ Whistle

WW-3 Res-Q™ Whistle

Developed for the U.S. Navy to locate overboard persons, this compact survival whistle issues a shrill, 102 decibel dual tone that is audible over great distances. The unique, flat design keeps it from holding water, and the 18-inch (46 cm) lanyard attaches to the life jackets, rafts and foul weather gear.

Megaphone

Megaphone

The ACR/EM-1A or ACR/EM-1D is a battery-operated, solid state megaphone specifically developed for use in enclosed areas. FAA approved.

 

http://www.acrelectronics.com/products/b/aviation/catalog/direction-finders

 

Direction Finders

ACR Vecta Direction Finders (DF) are designed to find marine, aviation, outdoor and military beacons such as Emergency Locator Transmitters (ELTs), Emergency Position Indicating Radio Beacons (EPIRBs) and Personal Locator Beacons.  From the Vecta 3 which locates the 121.5 MHz homing frequency to the Vecta 406 which locates 406 MHz distress beacons, these hand held direction finders are an affordable and easy to learn system for any Search and Rescue Agency.

alt="Vecta™3" class=alignleft v:shapes="_x0000_i1095">

Vecta™3

The Vecta3™ provides unprecedented sensitivity in locating 121.5 MHz homing signals, detecting even weak signals at maximum range and providing graphic displays to make search and rescue operations easier.

Vecta 406

Vecta 406

The ability to locate personnel in distress in all theatres needs to be quickly and accurately executed to maximize rescue success whatever the prevailing conditions.

PRZYKŁADOWO:  OFERTA

 

http://www.jotron.com/

http://www.jotron.com/Group/ATC/499.php

Kontrola ruchu lotniczego

Ostatnio edytowany 30.04.2010

Kontrola ruchu lotniczego hovedbilde.jpg

Jotron z powodzeniem służy na globalnym rynku lotnictwa cywilnego od ponad 30 lat, koncentrując się na rozwoju i dostarczania produktów wysokiej jakości wspieranych przez najwyższych standardów obsługi przed i po sprzedaży.

Jotron weszła na rynek w 1974 roku ATC Wraz z wprowadzeniem serii 5000 odbiornika VHF.W 1975 roku Jotron zakończony rozwój Low Level Modulation i uruchomił serii 5000 nadajnik VHF, w pierwszy na świecie produkt tej technologii, który jest teraz używany przez wszystkich producentów radiowych.

W 1980 roku wygraliśmy nasz pierwszy kontrakt wywozową dla radia ATC i od tego czasu wydał ponad 12.000 radia do ponad 700 portów lotniczych w ponad 100 krajach na wszystkich kontynentach.

Jotron na UKF i radia UHF już od wielu lat, okazały się trwałe i niezawodne środki łączności głosowej dla kontrolerów ruchu lotniczego na całym świecie. Oferuje jedno i wielo radia kanałów, kompaktowe all-in-One lub modułowe rozwiązania mają elastyczne tryby pracy i możliwości pracy zdalnej.

Zaprojektowany, aby przewyższyć dzisiejsze wymagające standardy komunikacji audio, radiotelefony zawierają także technologię wymagane do przyszłych wymagań dla cyfrowych trybach transmisji danych, w tym pełnym głosem over IP funkcjonalności. Unikalna modularna architektura z zakresu Jotron, oferuje najbardziej kompaktowe konfiguracji systemu radiowego możliwe, zwiększonej niezawodności i uproszczonej instalacji, kontroli i konserwacji.

Nasza wiedza i doświadczenie obejmuje: 
• Dostawa wyrobów 
       • VHF i UHF Stacje bazowe 
       • wzmacniacze mocy 
       : • ręczne i mobilne radia 
       • Zdalne systemy sterowania i oprogramowanie 
       • Anteny, filtry i akcesoria 
• System Design 
       • Wybór Wyposażenie 
       • diagramy systemowe i rysunki 
       • Antena i filtr Obliczenia 
• Project Management 
• Instalacja 
• FAT / SAT / Uruchomienie 
treningu • 
       • Fabrycznie lub i / lub na miejscu 
• Globalne utrzymanie i serwis pogwarancyjny

Nasi Klienci zawierają teraz UMOWY cywilnych i wojskowych władz lotniczych, zarządzających portami lotniczymi, linie lotnicze i na morzu i lądzie firm Oil & Gas.

http://www.kti.com.au/

 

http://www.kti.com.au/flight.htm

 

http://www.mcmurdo.co.uk/

 

 http://www.salcom.co.nz/

 

AMEN

 

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka