Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka
2657
BLOG

Polskie Drogi – Okruchy Historii – Siostra i Brat

Albatros ... z lotu ptaka Albatros ... z lotu ptaka Polityka Obserwuj notkę 7

 

 Wierzę, że się pozbieramy

 

Chodząc z pieskiem na spacerze tak sobie pomyślałem.

 

Bombarduję Państwa moimi fachowymi Notkami, mam świadomość, że są trudne, czy One są czytelne?.

Słowa komentarza  niektórych Czytelników napawają mnie otuchą.

 

Może bardziej przemówią okruchy HISTORII, te które leżą w szufladzie i czekają na POLSKĘ PRAWDZIWIE NIEPODLEGŁĄ, BOGATĄ I MĄDRĄ SWOIMI OBYWATELAMI .

Życzliwie nastawionymi do Swoich Sąsiadów i Tych ze Wschodu i Tych z Południa i Tych z Północy i Tych z Zachodu.

Współpracującymi z Nimi podmiotowo jako Równy z Równymi.

 

http://www.youtube.com/watch?v=DCYa2PcnNmM

 

 

 Muzyka z filmu 'Polskie drogi'-Andrzej Kurylewicz

 

NIECH ŻYJE WOLNA i NIEPODLEGŁA POLSKA !

Jak widzę młodych ludzi, którzy teraz plują na patriotyzm i szydzą ze swojej Ojczyzny to mnie krew zalewa. Miliony naszych rodaków z dumą przelało krew za ten kraj wierząc, że kiedyś będzie wolny. Teraz wielu tego nie potrafi docenić niestety...

Polsko nigdy się Ciebie nie wyrzeknę, nigdy !

 

1.                              

Pat Metheny & Anna Maria Jopek - Polskie drogi - YouTube

 

 

► 2:27► 2:27

www.youtube.com/watch?v=Z_w0VJCmmZE14 Lip 2008 - 2 minut(y) - Przesłany przez: alleviate1
Utwór solowy z płyty "Upojenie" Anna Maria Jopek & Pat Metheny. ... Buy " Polskie Drogi (Polish ...

2.                              

Pat Metheny - Polskie Drogi (polish ways) - YouTube

 

 

► 2:16► 2:16

www.youtube.com/watch?v=_8vt5IQUA6w4 Lip 2008 - 2 minut(y) - Przesłany przez: czikken88
Pat Metheny - Polskie Drogi (polish ways) ... Artist: Pat Metheny ... Polish roads łącznie z tą ...

3.                             Więcej filmów dla zapytania Polskie Drogi muzyka Pat Metheny »

     Okruchy z Historii, te z szuflady


 

Krysia Krahelska przyszła SYRENKA WARSZAWSKA TA Z POWIŚLA

- SYMBOL WARSZAWY.

 

1.                Warszawska Syrenka

www.sp212patronka.republika.pl/zyciorys2.htm

Dziad przyszłej poetki, Aleksander Krahelski brał udział w powstaniu ... o rok młodszego brata Dana (Bohdana Krahelskiego 1915-1958, pilota RAF, który zginął ...

 


 

Drużyna Harcerska lata 30 XXw.

 


 

Prawo Harcerskie


 


Dowód osobisty  Krysi rok 1932 = Dojrzałość

 

  

Brat Bohdan Krahelski Dęblin 1939 rok


 

Szkoła w Dęblinie Brat Bohdan Pilot w walce o Niebo Wielkiej Brytanii 307

 

2.                307 airmen list

www.polishsquadronsremembered.com/307/307airmen.html

PILOTS. GUNNERS / RADIO-NAVIGATORS. P780425 ADAMIECKI Mieczyslaw.AMBROZIEWICZ .... P2117 KRAHELSKI Bohdan. ŁEPKOWSKI Henryk ...

 

 


 Na ulicy w Warszawie Krysia z Bratem Bohdanem, podchorążym Szkoły Pilotów w Dęblinie. Na spacerze z Ciocią.


 

Wymazane z pamięci:

Wiejskiego W Puławach, W dziale łąki pastwisk, który swą siedzibę miał We Lwowie. W czasie Wojny był zatrudniony W Zakładzie Morfologii i Systematyki Roślin ...okupacji (1942-1944) pracował z wielkim poświęceniem W Instytucie Badania Ty- fusu i Chorób Wirusowych (kierownik prof. dr R. Weigel), a od lipca 1944 r

 

 

http://zsplibusza.pl/index.php/patron-szkoly

 

1.                             Znane Postacie - Stowarzyszenie "Klub Gorliczan"

www.klubgorliczan.pl/index.php?go=historia&b=znane_postacie

W okresie okupacji niemieckiej mieszkał w Bieczu; należał do Armii Krajowej i brał udział w .... W okresie kierowania lubelską Chłodnią Składową zakład poważnie się .....córki francuskiego botanika–ogrodnika, zatrudnionego w Puławach.

2.                             Aleksander Kosiba :: Puławy

www.e-pulawy.bytom.pl/Aleksander_Kosiba.html

W czasie okupacji hitlerowskiej przebywał we Lwowie pracując w Instytucie ... RudolfaWeigla (jako karmiciel wszy zdrowych) i w podziemnym szkolnictwie polskim. ...Aleksandra Kosiby, przy której mieści się Zakład Meteorologii i Klimatologii ...

3.                             [PDF] 

Post. Mikro 4-2011-po korekcie.indb

www.pm.microbiology.pl/web/pelne/vol5042011.pdf

Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Szybki podgląd
Zakład Mikrobiologii Farmaceutycznej, Warszawski Uniwersytet Medyczny ul. Oczki 3 (parter) ... W okresie okupacji pracował ...... lar machines (a legacy of Bertani andWeigle). ...... Czartoryskich 8, 24-100 Puławy; e-mail: sm@iung.pulawy.pl ...

4.                             3 - Historia Mówiona

tnn.pl/himow_szukaj.php?s_keyword=fleck&f_2h_main...

Kontakt z Ludwikiem Fleckiem podczas okupacji - Posłuchaj: Lwów (II wojna światowa) czytaj fragment. Szybalski Wacław Hodowla wszy w Instytucie Weigla ...

5.                             Więźniowie polityczni w CWK we Wronkach, Rawiczu i ZK Poznań ...

www.stankiewicze.com/index.php?kat=32&sub=445

Jego działalność z okresu okupacji niemieckiej jest nieznana. .... w Biurze Zbytu Zespołu Chemii Zjednoczonych zakładów gospodarczych. Z dniem ..... Przeniesiony w 1930 do 2 Batalionu Saperów w Puławach na stanowisko d-cy kompanii. ...... domów we Lwowie., a po wkroczeniu Niemców w VI 1941 w Instytucie Weigla.

6.                             [PDF] 

PROF. DR BRONISŁAW SZAFRAN

www.ib-pan.krakow.pl/pubs-pdf/.../1969/13_a3-7.pdf

Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Szybki podgląd
Wiejskiego W 
Puławach, W dziale łąki pastwisk, który swą siedzibę miał We Lwowie. W czasie Wojny był zatrudniony W Zakładzie Morfologii i Systematyki Roślin ...okupacji (1942-1944) pracował z wielkim poświęceniem W Instytucie Badania Ty- fusu i Chorób Wirusowych (kierownik prof. dr R. Weigel), a od lipca 1944 r

 

 

 


 

Poezja Krystyny Krahelskiej - Ciemna Noc -

Czasu Okupacji 1939 - 1945 ; 1945 – 1989 ,

Czy Wolna i Niepodległa 1989 -?


 

 Cena Polskości…

Jak Symboliczna była Jej Śmierć, taka jak 96 Pielgrzymów do Katynia w dniu 10 kwietnia 2010 roku.

 

 

Historia Pilota, Historia Załogi


PZL P.11c

Załoga - 1 osoba.
Wymiary - rozpiętość 10,72 m, długość 7,55 m, wysokość 2,85 m, powierzchnia nośna 17,95 m2.
Masy - masa własna 1147,5 kg, masa całkowita 1590 kg, masa maksymalna 1800 kg.
Zespół napędowy - silnik gwiazdowy, 9-cylindrowy Skoda Mercury V S2 o mocy 438 kW (595 KM) lub silnik Skoda/PZL Mercury VI S2 o mocy 445 kW (605 KM).
Osiągi - prędkość maksymalna 430 km/h, prędkość maksymalna 360-375 km/h na wysokości 5000 m, prędkość przelotowa 250 km/h, prędkość minimalna 110 km/h, pułap operacyjny 8 000 m, zasięg 550 km (700-810 km), rozbieg 99 m, dobieg 343 m.
Uzbrojenie - 2 synchronizowane km PWU wz.33 7,92 mm w bokach kadłuba, amunicja po 500 naboi na każdy km, 4 bomby po 12,5 kg, 2 pod każdym płatem. Część samolotów: 2 synchronizowane km PWU wz.33 7,92 mm w bokach kadłuba, amunicja po 500 naboi na każdy km, 2 dodatkowe km PWU wz.33 w skrzydłach, po 300 naboi, 4 bomby po 12,5 kg, 2 pod każdym płatem.

4)

 


 Por. pilot Jerzy Pohoski


 Ucieczka do Anglii 17 września 1939 roku z lotniska polowego w Lidzie.

 


Modlitwa o powrót na Niebo

  

Polskie Drogi

 

Douglas C-47 Dakota to wojskowa wersja jednego z najpopularniejszych samolotów transportowych świata, występującego w wersjach cywilnych pod nazwą DC-3. Dakotę będzie można obejrzeć podczas tegorocznego pikniku w Góraszce.

Średniodystansowy samolot transportowy C-47, oznaczony w RAF jako Dakota, to wojskowa wersja samolotuDC-3, budowanego w większej ilości i w wielu wariantach dla lotnictwa cywilnego. Tę maszynę śmiało można nazwać najpopularniejszym samolotem transportowym na świecie i jedną z najbardziej udanych konstrukcji lotniczych w historii awiacji. Dzięki niej podróże lotnicze w latach 30. i 40 stały się popularną formą komunikacji, a wiele tego typu maszyn przyczyniło się także do sukcesów innego pokroju.

W czasie II wojny światowej efektywnie służyły w wojskowych siłach powietrznych, słusznie zyskując miano symbolu zwycięstwa aliantów nad III Rzeszą. Przeszły też do historii powojennej jako bohaterowie legendarnego mostu powietrznego nad oblężonym przez Sowietów Berlinem Zachodnim.

W czasach powojennych natomiast wiele tego typu maszyn stało się podstawą floty linii pasażerskich na całym świecie.

Wojskowa wersja Dakoty była używana głównie do transportu wojsk spadochronowych i do holowania szybowców. W związku z tym wyposażono ją dodatkowo w drzwi ładunkowe i odpowiednio wzmocniono podłogę. Mogła zabrać na swój pokład 28 pasażerów i trzech członków załogi lub wymiennie 18 noszy i sanitariusza, albo też ładunek o wadze do 4 536 kilogramów.

Egzemplarz, który przyleci w tym roku na lotnisko w Góraszce wchodzi w skład zabytkowej kolekcji eskadry historycznej Battle of Britain Memorial Flight. Został wyprodukowany w 1942 roku i przez blisko 30 lat służył głównie w lotnictwie Kanady oraz w Europie. Później Dakota ta była użytkowana przez RAE (The Royal Aircraft Establishment), w jednostce badawczej brytyjskiego Ministerstwa Obrony. W 1992 roku stwierdzono, że maszyna nie spełnia już wymogów i oddano ją na złom. Od tego smutnego końca wybawiła ją Eskadra BBMF, która zaadaptowała samolot, przywróciła go do stanu używalności i powierzyła mu wiele zadań, głównie transportowych. Maszyna coraz częściej występuje też na pokazach lotniczych, ponieważ nadal można wykonywać z niej skoki spadochronowe i w tej roli jest używana na różnych imprezach i uroczystościach. Obecnie występuje w barwach Eskadry 'Pegasus', która walczyła na Bliskim Wschodzie oraz w rejonie Morza Śródziemnego w latach 1943 i 1944.

Do Góraszki przyleci wraz z myśliwcem Spitfire Mk Vb.

 

 

Konflikt w Libanie

 

1.                             Kryzysy i konflikty w Azji po II wojnie światowej

www.wosna5.pl/kryzysy_i_konflikty_w_azji_po_ii_wojnie_swiatowej

Interwencja zbrojna USA w Libanie - strony to amerykańska piechota morska i ...dochodzi do licznych konfliktów głównie na tle religijnym, dlatego też w 1958 ...

2.                             Liban - Kryzys wewnętrzny

www.stosunkimiedzynarodowe.info/kraj,Liban,problemy,Kryzys_...

27 Sty 2011 – Sytuację uspokoiło wylądowanie w Libanie 15 lipca 1958 roku ...Konflikt ten, trwający z mniejszą lub większą intensywnością do 1990 roku, ...

3.                             Dyplomata z wiadrem farby - strona 1 - Polityka.pl

www.polityka.pl/historia/1519344,1,dyplomata-z-wiadrem-farby.read

26 Wrz 2011 – 35 lat na Wzgórzach Golan, 17 w Libanie i 1,5 roku w Czadzie ...kryzysy z udziałem sił NZ i brytyjskich w Libanie i Jordanii w 1958 r. Rok później szef ONZ wizytował ogarniętą konfliktem Azję Południowo-Wschodnią.

4.                             Wojna Sześciodniowa

www.jewish.org.pl/index.php/pl/historia-mainmenu-66/863.html?...

7 Cze 2011 – Powracając do granic z przed konfliktu sueskiego. 1958 ... 15.07.1958 - Amerykańska interwencja wojskowa w Libanie, a 17.07.1958 brytyjscy ...

5.                             Egipt i świat arabski – trzecia fala - Konflikty - WP.PL

konflikty.wp.pl/kat,1020349,title,Egipt-i-swiat-arabski-trzecia-fala,wi...

15 Lut 2011 – Był rok 1958 w Bagdadzie. ... stanowić w przyszłości Syrię i Liban, Londyn natomiast kontrolować miał Palestynę, Transjordanię oraz Irak. 

 

MIDLE EAST  AIRLINES COMPANY

 

The first civilian York (G-AGJA), initially built for the RAF as MW103, was delivered from Ringway toBritish Overseas Airways Corporation (BOAC) in February 1944. In RAF Transport Command service, the York was used on the EnglandIndia route.

Production orders included 50 civilian Yorks and 208 military versions to the RAF – many of which subsequently passed into civilian hands. During the Berlin Airlift, Yorks flew over 58,000 sorties – close to half of the British contribution, alongside the Douglas Dakota and Handley Page Hastings. During wartime years they also served as VIP transport aircraft.

In the postwar years, BOAC used Yorks on their Cairo to Durban service, which had previously been worked by Shorts flying-boats.[3] They were also used by British South American Airways (BSAAC) on their routes to the Caribbean and South America, until their merger into BOAC in September 1949. BOAC's Yorks continued to operate freight schedules until November 1957 when the last example was withdrawn.[4]

After disposal by BOAC and BSAAC, their York fleets were purchased by several UK independent airlines and operated on both passenger and freight flights. These included long distance trooping flights to Jamaica and other UK garrisons. The last Yorks were retired from service by Skyways andDan Air in 1964.

When the Distant Early Warning Line (Dew Line) was being constructed in Canada in the late 1950s, the Avro York was introduced as a freighter by Associated Airways. At least one of the Yorks, CF-HAS, was retained, and was in service with Transair as late as 1961.

 

Przyszedł rok 1958 i Wojna Domowa  w Libanie

 


Bohdan Krahelski Pilot samolotu transportowego RAF York

Na trasie Londyn-Rzym-Bejrut

 

Ojciec Pułkownik inż. Jan Krahelski i Matka Janina z d.Bury dr Krahelska poszukiwała ponad 1,5 roku poprzez Czerwony Krzyż swojego Syna Pilota porucznika Bohdana, który został po II Wojnie Światowej w Anglii i Służył jako Pilot cywil w lotnictwie transportowym RAF.

 

Aż przyszła Wiadomość ocenzurowana w Poselstwie PRL w Bejrucie:

 


 

http://en.wikipedia.org/wiki/Avro_York

 

 

Douglas C-47 Dakota

 

http://moto.pl/MotoPL/1,90800,5250529.html

 

 

http://bi.gazeta.pl/im/7/5250/z5250567X,Douglas-C-47-Dakota.jpg

 

Dakota DC3 – Douglas c-47

 

Douglas C-47 Dakota to wojskowa wersja jednego z najpopularniejszych samolotów transportowych świata, występującego w wersjach cywilnych pod nazwą DC-3. Dakotę będzie można obejrzeć podczas tegorocznego pikniku w Góraszce.

Średniodystansowy samolot transportowy C-47, oznaczony w RAF jako Dakota, to wojskowa wersja samolotuDC-3, budowanego w większej ilości i w wielu wariantach dla lotnictwa cywilnego. Tę maszynę śmiało można nazwać najpopularniejszym samolotem transportowym na świecie i jedną z najbardziej udanych konstrukcji lotniczych w historii awiacji. Dzięki niej podróże lotnicze w latach 30. i 40 stały się popularną formą komunikacji, a wiele tego typu maszyn przyczyniło się także do sukcesów innego pokroju.

W czasie II wojny światowej efektywnie służyły w wojskowych siłach powietrznych, słusznie zyskując miano symbolu zwycięstwa aliantów nad III Rzeszą. Przeszły też do historii powojennej jako bohaterowie legendarnego mostu powietrznego nad oblężonym przez Sowietów Berlinem Zachodnim.

W czasach powojennych natomiast wiele tego typu maszyn stało się podstawą floty linii pasażerskich na całym świecie.

Wojskowa wersja Dakoty była używana głównie do transportu wojsk spadochronowych i do holowania szybowców. W związku z tym wyposażono ją dodatkowo w drzwi ładunkowe i odpowiednio wzmocniono podłogę. Mogła zabrać na swój pokład 28 pasażerów i trzech członków załogi lub wymiennie 18 noszy i sanitariusza, albo też ładunek o wadze do 4 536 kilogramów.

Egzemplarz, który przyleci w tym roku na lotnisko w Góraszce wchodzi w skład zabytkowej kolekcji eskadry historycznej Battle of Britain Memorial Flight. Został wyprodukowany w 1942 roku i przez blisko 30 lat służył głównie w lotnictwie Kanady oraz w Europie. Później Dakota ta była użytkowana przez RAE (The Royal Aircraft Establishment), w jednostce badawczej brytyjskiego Ministerstwa Obrony. W 1992 roku stwierdzono, że maszyna nie spełnia już wymogów i oddano ją na złom. Od tego smutnego końca wybawiła ją Eskadra BBMF, która zaadaptowała samolot, przywróciła go do stanu używalności i powierzyła mu wiele zadań, głównie transportowych. Maszyna coraz częściej występuje też na pokazach lotniczych, ponieważ nadal można wykonywać z niej skoki spadochronowe i w tej roli jest używana na różnych imprezach i uroczystościach. Obecnie występuje w barwach Eskadry 'Pegasus', która walczyła na Bliskim Wschodzie oraz w rejonie Morza Śródziemnego w latach 1943 i 1944.

Do Góraszki przyleci wraz z myśliwcem Spitfire Mk Vb.

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Douglas_C-47_Skytrain

 

Historia[edytuj]

Po przystąpieniu Stanów Zjednoczonych w grudniu 1941 do II wojny światowej część cywilnych samolotów Douglas DC-3 została zarekwirowano na potrzeby wojska. Na jego zamówienie rozpoczęto produkcję wersji transportowej C-47 z dużymi dwuczęściowymi drzwiami z lewej części kadłuba, wzmocnioną podłogą przedziału transportowego i kabiną przystosowaną do przewozu spadochroniarzy. Napęd samolotu stanowiły dwa silniki Pratt & Whitney R-1830-92 o mocy po 882 kW. Samolot mógł zabrać ładunek o masie do 4540 kg. W największej ilości wyprodukowano wersję C-47A (5254 egz.). Posiadały one wzmocnioną podłogę w przedziale transportowym i instalację elektryczną o napięciu 24 V. Masowo produkowana była także wersja C-47B z silnikami wyposażonymi w dwustopniowe sprężarki oraz dodatkowy zbiornik paliwa. Szczyt produkcji osiągnięto w 1944, kiedy to wyprodukowano 4583 egzemplarzy C-47. Lotnictwo aliantów stosowało te samoloty na wszystkich frontach II wojny światowej do celów transportowych, ewakuacji rannych, przewożenia spadochroniarzy, do misji specjalnych, holowania szybowców. Samoloty użyte zostały do zrzucenia spadochroniarzy nad Normandią, nad Holandią oraz zrzucały zaopatrzenie oddziałom w Ardenach. Wariant powietrznodesantowy używany był w Europie pod nazwą C-53 Skytrooper. W służbie brytyjskiej i w krajach Wspólnoty Brytyjskiej znany był jako Dakota lub Gooney bird (pol. Albatros).

Po zakończeniu wojny tysiące C-47 przekazano jako nadwyżkę wojskową dla celów cywilnych operacji lotniczych. Przez wiele lat stanowiły one standartowe wyposażenie niemal wszystkich linii lotniczych na świecie. Część samolotów pozostała w służbie wojskowej – w United States Navyznane były jako R4D-8. Także United States Air Force korzystały z tych samolotów; w czasiewojny wietnamskiej używana była zmodyfikowana – uzbrojona wersja Douglas AC-47 Spooky.

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Middle_East_Airlines

 

3.                Moje komentarze - Albatros ... z lotu ptaka: "Albatros ... z lotu ptaka ...

albatros.salon24.pl/comments/

1 dzień temu – II Wojnę Światową Przeżył jak Pilot Dywizjonu 307 przeżył tam zginął: śp. Pilot Porucznik Bohdan Krahelski. Ojciec tego zdarzenia Pułkownik ...

 

4.                Loty specjalne - Parada Oszustów ! - Salon24 | Niezależne Forum ...

lubczasopismo.salon24.pl/jamajka/post/387850,loty-specjalne

5 dni temu – Pilot Porucznik Bohdan Krahelski. Ojciec tego zdarzenia Pułkownik Jan Krahelski już nie przeżył. Zmarł poszukując informacji o tragedii Syna ...

 

http://felsztyn.tripod.com/index.html

 

Strona Komitetu Budowy Pomnika i Stowarzyszenia Katyń 2010 ...

pomniksmolensk.pl/

14 Sie 2010 – Oficjalna strona Społecznego Komitetu Budowy Pomnika Ofiar Tragedii Narodowej pod Smoleńskiem, oraz Stowarzyszenia Rodzin Katyń ...

 

Mając kilkaset tysięcy podpisów czy Pełnomocnicy Prawni Rodzin Katyń2010;

 czy tak jak już było w HISTORII nie mogą zwrócić się ze Swoimi i naszymi TROSKAMI do Czerwonego Krzyża w Genewie poprzez Polski Czerwony Krzyż o wyjaśnienie Przyczyn i Okoliczności Tragedii Smoleńskiej.

 wierzę - na pewno uzyskaliby wsparcie ze Strony:

Solidarni 2010

solidarni2010.pl/

Blokuj wszystkie wyniki z solidarni2010.pl

Członek Zarządu Solidarni 2010 ... Oświadczenie Solidarnych 2010 na naszej stronie tu: http://solidarni2010.pl/n,2065,8,solidarni-2010-oswiadczenie.html ...

Aktualności - Video - Miniwykłady - Forum Wolnego Słowa

 

Pamięci Tych co oddali Życie abyśmy byli WOLNI.

Zakorzeniony w historii Polski i Kresów Wschodnich. Przyjaciel ludzi, zwierząt i przyrody. Wiara i miłość do Boga i Człowieka. Autorytet Jan Paweł II

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka