Był taki TEMAT na FORUM u FYM-a. Był i jak wiele innych „przeszedł” bez Echa.
Wywołał go Zezorro a potem kolejni Tenorzy się dołączyli:
- 4 Tenorzy na „Pogorzelisku Siewiernyj”. Reżyser Bloger @Jaonna Mieszko-Wiórkiewicz
Na chemii i procesach spalania nafty lotniczej mniej się znam:
http://www.google.pl/search?rlz=1C1CHMO_en-gbPL475PL475&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=Piecyk+na+naft%C4%99+lotnicz%C4%85
[PDF]
Technologia chemiczna – surowce i nośniki energii ...
www.nw.pwr.wroc.pl/wp.../TC-SiNE%20-%20cwiczenie%20N1.pdf
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Szybki podgląd
paliwa gazowe, benzyny, paliwa lotnicze, naftę, oleje napędowe, oleje ... (ZS) od powietrza ogrzanego wskutek znacznego sprężenia. piec ropa naftowa gazy ...
Nie proponuję też Survivalu
Jak przeżyć długotrwały brak prądu? | Domowy Survival
domowy-survival.pl/2011/05/jak-przezyc-dlugotrwaly-brak-pradu/
Wynik jest nieprzydatny? Po zalogowaniu do wyszukiwarki możesz zablokować wyniki z witryny domowy-survival.pl.
Blokuj wszystkie wyniki z domowy-survival.pl
16 Maj 2011 – Polecam do ogrzewania i gotowania posiłków żeglarski piecyk naftowy..... zapasy, a ropa czy nafta lotnicza jednak bardziej śmierdzą i dymią.
1. Piła (miasto) – Wikipedia, wolna encyklopedia
pl.wikipedia.org/wiki/Piła_(miasto)
... a także głównym ośrodkiem obejmującego pięć powiatów jednego z podregionów ....W 1913 rozpoczęto budowę jednej z największych fabryk lotniczych w .... i urząd finansowy, obecnie Urząd Miejski i Poszukiwania Nafty i Gazu "NAFTA" ...
2. Magia w Tuskulum. Moje pasje.: Drugi piec i budowa gniazda.
tuskulum-riannon.blogspot.com/.../drugi-piec-i-budowa-gniazda.htm...
28 Cze 2011 – Jest to piecyk na naftę do ogrzewania pomieszczeń. .... kanałach Discovery (ostatnio lubuję się w katastrofach lotniczych) i BBC Knowledge ...
http://www.google.pl/search?rlz=1C1CHMO_en-gbPL475PL475&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=nafta+JET+A-1
1. [PDF]
Karta Charakterystyki GL 61
www.lotos.pl/pobierz_plik/29053
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Szybki podgląd
Nazwa produktu: Paliwo lotnicze Jet A-1, Paliwo lotnicze F-34, Paliwo lotnicze F-35 str...... rakotwórczości 9-ciu rakotwórczych WWA. 0002. -. -. -. Nafta. 100. 300 ...
2. Paliwo JET A1 - Forum Vectra Unlimited - Polski Klub Opla Vectry
forum.vectra-unlimited.pl › Garaż › Technika
6 Cze 2005 – Musisz jednak stopniowo zalewac mieszajc najpierw 1l ropy do 1/4 litranafty (jet a1) i oczywicie olej silnikowy (nie pamiętam jaka proporcja) ...
3. Aeroklub Świdnik - zbiorniki paliwowe AVGAS oraz nafty JET A-1
www.aeroklubswidnik.com.pl/.../zbiorniki-paliwowe-automatyczne-...
Zbiorniki paliwowe. Oferta Aeroklubu Świdnik obejmuje możliwość przechowywania paliwa lotniczego na terenie naszego lotniska. Posiadamy zbiorniki ...
4. [PDF]
BIOPALIWA W LOTNICTWIE
www.re-si-pe.com/docs/2nd.../Biofuels%20in%20aviation.pdf
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Wersja HTML
1930- silnik odrzutowy W1 - Frank Whitlle – Meteor, nafta lotnicza (1 lot 1941.1931 – Próby .... FUEL: JET-A, JET-A1,JP-5, JP-8, Diesel #1, Diesel #2, Bio-Diesel ...
5. .: AUDI KLUB POLSKA :. • Zobacz wątek - Lotnicza JET-A1 do AELa
www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=105060
19 Wrz 2010 – Kiedyś z obawy przed mrozami zakupiłem naftę lotniczą i wlałem do ....o smarność, tak więc mieszanka Jet-A1 z olejem do dwusuwów jest jak ...
6. Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > Produkcja ...
www.racingforum.pl › ... › racingforum.pl › Diesel Power
17 Lis 2003 – Chodzi koledze o paliwo "Jet A1" używane w naszym lotnictwie wojskowym, chociaż w cywilnym też. Jest to bardzo dobra "nafta lotnicza", którą ...
7. Paliwo do turbinowych silników JET A-1- PKN ORLEN
www.orlen.pl › Orlen.pl › PL › Dla biznesu › Paliwa › Paliwa lotnicze
... Rafineria Nafty Jedlicze, Rafineria Trzebinia, Ship-Service, UNIPETROL a.s ... Paliwo lotnicze JET A-1 jest produkowane z komponentów uzyskiwanych w ... Fuel, Aviation Kerosine Type Jet A-1 NATO Code: F35" (DEF STAN 91-91 Issue 6, ...
Ale jestem pod szczerym urokiem Takich Polskich DAM , które są przygotowane na najgorsze.
W niedzielę 18 marca 2012 roku najpierw „Coś na wiosnę” a potem do roboty.
http://tuskulum-riannon.blogspot.com/2011/06/drugi-piec-i-budowa-gniazda.html
NAPRAWDĘ WARTO POCZYTAĆ link j.w.
Tytułem wstępu:
I. Mechanika klasyczna wg PRAW Newtona
Mam nadzieję, że Wszystkim Czytelnikom Ci którzy ukończyli szkołę średnią Ogólnokształcącą nawet w klasach humanistycznych i językowych z językiem wykładowym angielskim czy niemieckim (obecnie rosyjski bardzo by się przydał )
a tym bardziej Licea Techniczne: znane jest powszechnie Obowiązujące Prawo Zachowania Pędu i Energii.
Według mechaniki klasycznej Newtona wygląda to tak:
1. - Prawo zachowania pędu.
2. - Prawo zachowania energii.
Myślę, że bardzo krytycznie nastawiony do naszych badań Pan doktor „KaNo” Kazimierz Nowaczyk z Maryland z Zespołu Parlamentarnego RP pod Przewodnictwem Antoniego Macierewicza tym razem nie zakwestionuje tej ścieżki poszukiwań na drodze do PRAWDY.
1. Prawo zachowania pędu:
Pęd i popęd
F = m a
F t = m v1 - m v2
Wzór ten nazywany jest zasadą pędu i popędu.
Popęd siły jest to iloczyn siły i czasu jej działania (F t).
Pędem ciała nazywamy iloczyn jego masy i prędkości (m v).
Róznica pędów m v1 - m v2 to zmiana pędu ciała.
Zasada pędu i popędu jest inną formą drugiej zasady dynamiki.
http://www.sciaga.pl/tekst/40950-41-zasada_zachowania_pedu
2. Prawo i Zasada zachowania pędu
Układ ciał jest to zbiór kilku ciał tworzących pewną całość, np. samochód i kierowca, karabin i pocisk, (Autor: statek powietrzny) itp.
Masa układu złożonego z n ciał wynosi:
m = m1 + m2 + m3 + ... + mn
Pęd całego układu wynosi:
m v = v (m1 + m2 + m3 + ... + mn)
Na układ mogą działać siły zewnętrzne (poruszające cały układ) oraz siły wewnętrzne (działające między częściami układu).
Zasada zachowania pędu głosi, że:
Jeśli na układ ciał nie działają siły zewnętrzne, to pęd całego układu nie zmienia się. Siły wewnętrzne nie mogą zmienić jego pędu.
m v = m1 v1 + m2 v2 + m3 v3 + ... + mn vn (n - liczba ciał wchodzących w skład układu)
http://www.fizykon.org/dynamika/ped3_zasada_zachowania_pedu.htm
Zasada zachowania pędu
Dlaczego pęd jest tak ważną wielkością?
Różne wielkości fizyczne (np. masy, prędkości, przyspieszenia, odległości) można przez siebie mnożyć, dzielić, dodawać i odejmować w rozmaitych kombinacjach, ale tylko nieliczne otrzymane w ten sposób wzory dają użyteczne wielkości.
Bo tylko wtedy, gdy wielkość w jakiejś szczególnej klasie sytuacji jest stała staje się ona użyteczna fizykowi. Tak jest w przypadku masy - większość ciał ma stałą masę (o ile np. ich nie podzielimy na kawałki); podobnie też np. gęstość jest niezmienna dopóki nie zmienimy istotnie warunków w jakich znajduje się substancja. Gdyby zaś ta sama gęstość, bez żadnego powodu była raz większa, raz mniejsza, to wielkość owa nic by nam o substancjach nie mówiła. Dlatego też w zasadzie wszystkie "ważne" wielkości fizyczne zachowują w określonych warunkach stałą wartość, mimo zmiany wielkości je tworzących.
I tak też jest w przypadku pędu - obowiązuje:
ZASADA ZACHOWANIA PĘDU
Jeżeli na jakiś układ ciał nie działają siły (oddziaływania) zewnętrzne, wtedy układ ten ma stały pęd.
Czyli, zapisując to wzorami:
jeżeli F = 0, to p = const
Lub jeszcze inaczej:
Zmienić pęd układu może tylko siła działająca z zewnątrz układu.
Zasada zachowania pędu może być traktowana jako alternatywna postać (sformułowanie) pierwszej zasady dynamiki Newtona, jako że omawiany przypadek braku siły zewnętrznej rozpatrywany jest w układzie inercjalnym. O tym czym są siły więcej można się dowiedzieć z rozdziału siła.
Pęd - definicja < Zasada zachowania pędu > Przykład zastosowania zasady zachowania pędu
1. 2. Prawo zachowania energii:
- dla studiujących samodzielnie
http://www.youtube.com/watch?v=f30UaD3rCO4
Zasada zachowania energii mechanicznej
Uploaded by Adalbert63 on 14 Aug 2010
film edukacyjny z programu EDU-ROM Fizyka dla gimnazjum
Category:
Education
Tags:
· energia
· zasada zachowania energii
Licence:
Standard YouTube Licence
Nasza Pani magister wytłumaczy to najlepiej:
2. Więcej filmów dla zapytania Prawo zachowania energii »
Zajrzałem także i tutaj co się dzieje w tej klasie na lekcji fizyki:
http://www.youtube.com/watch?v=CTwylMQJCnU&feature=related
Zasada zachowania pędu- omówienie zadania przez nauczyciela
Uploaded by IIITr2 on 14 Dec 2008
Omówienie zadania przez prof. Hojnacką
ZSEEiM
Category:
Science & Technology
Tags:
· zasada
· zachowania
· pędu
Licence:
Standard YouTube Licence
Okey
http://fizyka.celary.net/tablice/index.php?temat=energia
Energia i zasada zachowania energii.
Energia kinetyczna:
Jest to energia związana z ruchem - posiada ją ciało poruszające się. Jej wartość wyraża się wzorem:
Energia potencjalna ciężkości:
Jest to energia związana z wysokością danego ciała. Jej wartość wyraża się wzorem:
Zasada zachowania energii:
Jeżeli na ciało nie działa żadna siła zewnętrzna - nie licząc siły grawitacyjnej - to całkowita energia mechaniczna jest stała.
Energia kinetyczna w ruch obrotowym:
Oznaczenia:
EK - energia kinetyczna;
EP - energia potencjalna ciężkości;
m - masa;
V - prędkość chwilowa;
g - przyspieszenie grawitacyjne;
h - wysokość chwilowa;
I - moment bezwładności;
w - prędkość kątowa;
Zajmiemy się dzisiaj szczególnie tym drugim z wymienionych nie podważalnych fundamentalnych praw fizyki : PRAW NATURY.
W Wydawnistwie Szkolnym i Pedagogicznym znalazłem taki bardzo interesujący materiał zachęcam nie Dowiarkom do kupna materiału audiowizualnego i Zespołowi Parlamentarnemu RP do kupna tej płytki z lekcjami fizyki - polecam gorąco. Przyda się na pewno.
Policzono przez Blogera Zezorro energia kinetyczna i potencjalna Tu154m na wysokości 15 m (poźniejsza korekta 26 m Zespołu Parlamentarnego AM) samolotu o masie 80 ton i prędkości minimalnej 240 km/h (66,67 m/s) powinna zamienić się m.innymi w ciepło.
Stąd policzone przez @Zezorro 3 tysiące piecyków na polance Siewiernego.
Jaki efekt tam oddziaływania skupionego na tek malek powierzchni źrodła energii cieplnej jaki miał miejsce 10 kwietnia 2010 roku widzimy na filmie Sławomira Wiśniewskiego Vel Śliwińskiego:
Z ZIMNYMI ELEMENTAMI WRAKU UKŁADÓW NAPĘDOWYCH WŁĄCZNIE
(o tym następna Notka).
Proszę otóż to:
II. Jak przekonać opornych .
Proste najlepiej zaprosić na lekcje FIZYKI do szkoły.
Proszę zapoznać się z moją Notką:
albatros.salon24.pl/281628,niemy-ale-wiarygodny-swiadek-zdarzenia
24 Lut 2011 –Niemy, alewiarygodny świadek zdarzenia. Internet, Manek. Tak jak pisałem na samym wstępie, prawa fizyki są niezłomne i poza polityką, ...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbina_gazowa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Podczerwie%C5%84
…..
Współczesne pomoce naukowe są naprawdę ciekawe i pogłębiają wiedzę, również na
TEMAT TRAGEDII WARSZAWSKO-SMOLEŃSKIEJ. Tak „Warszawsko-Smoleńskiej” sądząc po tym co się dzieje przez te ponad 23 miesiące w Polsce wokół TZW. ŚLEDZTWA SMOLEŃSKIEGO.
Zapraszam TUTAJ
Ball
http://www.wsipnet.pl/dane/obrazki/ei//ball.jpg
http://www.wsipnet.pl/dane/obrazki/ei//inra1.jpg
http://www.wsipnet.pl/dane/obrazki/ei//inra2.jpg
a później do SZKOLNEGO tekstu:
http://www.fototechnikrzeszow.fora.pl/wykladowcy,11/do-naszego-wychowawcy,24-15.html
bardzo ciekawej i pouczającej strony do Naszej Klasy Edukacyjnej Agentów Konfederacji Wolnej Polski:
http://www.wsipnet.pl/edukacja/index.html?id=65
Agent I stopnia Albatros…
[„Kamera na podczerwień w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
Maria Dobkowska, Mirosław Łoś
Prezentujemy przykład możliwości dydaktycznego wykorzystania kamer termowizyjnych i termografii w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych, takich jak przyroda w szkole podstawowej czy fizyka, biologia i chemia w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. W ramach lekcji techniki możemy zaproponować uczniom samodzielne wykonanie amatorskiej kamery na podczerwień ze starej web kamery lub aparatu cyfrowego.
Kamera na podczerwień w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych
W dobie nieustającego postępu technologicznego, którego efektem są coraz bardziej wyrafinowane narzędzia do badań naukowych, nikogo nie trzeba przekonywać, że jak najszybsze wprowadzanie tych narzędzi do szkół ma ogromny wpływ na atrakcyjność i skuteczność nauczania przedmiotów przyrodniczych oraz na stopień przygotowania uczniów do życia i pracy po zakończeniu edukacji szkolnej. Jednym z takich narzędzi jest kamera termowizyjna – kamera na podczerwień.
Termografia (termowizja – czyli pomiary i badania za pomocą kamery na podczerwień) może być nieocenionym narzędziem w nauczaniu fizyki, biologii, chemii, ekologii na wszystkich poziomach nauczania. Kamera termowizyjna „widzi” to, czego nie da się zaobserwować w żaden inny sposób, np. wzrost temperatury powierzchni stołu i piłki spadającej z wysokości ok. 1 m, po jej uderzeniu w stół (Fot. 1). …”]
Jak można przygotować narzędzie do badań:
http://www.thenakedscientists.com/HTML/content/kitchenscience/exp/make-an-infra-red-camera/
A JUTRO DO LEKTURY: „Garnek z wodą” oraz 4 Tenorzy na „Pogorzelisku Siewiernyj”. Reżyser Bloger @Jaonna Mieszko-Wiórkiewicz
Oraz filmem na YoueTube:
Infra Red See Through
http://www.youtube.com/watch?v=QkhOAd7bcTY&feature=related
Uploaded by sexbloggen on 9 May 2007
What you see here is a new form of "infrared photography" using the "near infrared" light spectrum.
http://tinyurl.com/2q8xf9
http://www.weirdasianews.com/2007/05/08/new-japanese-swimsuit-stops-nude-ir-photography/
Far Infrared Frequency Demonstration - How Far Infrared Works
http://www.youtube.com/watch?v=KRaYoOe6vYQ&feature=related
Uploaded by promolife on 11 Jul 2008
Video provided by www.promolife.com. This video demonstrates the effects of far infrared. For more information on FIR and for FIR products, visithttp://www.promolife.com.
Przypominając wykład Pani Magister chciałbym sformułować wniosek końcowy:
Tak następuje zamiana energii mechanicznej i potencjalnej statku powietrznego o masie ca 80-90 ton lecącego z prędkością minimum 240 km/h 66,67 m/s tu Tu154m 101 na rozklad i temperaturę szczątków ukrytych w glebie i rozłożonych na powierzchni ziemi na polanie lotniska Siewiernyj pod Smoleńskiem.
Gdzie żleb, gdzie energia cieplna rozgrzanych szczątkow, nie mówiąc o energii chemicznej możliwej do uzyskania z gwałtownego procesu spalania (pożaru) nafty lotniczej JET A1
Proszę o wypowiedź ekspertów z Zespołu.
III. Czterech Tenorów u FYM-a.
Bez uwzględnienia procesów spalania 8,5 tony paliwa lotniczego z tego co pamiętam w wyniku kolizji z Ziemią Tu154M 101 należałoby w układzie badań numerycznych metodą elementów skończonych na Polance po za ulicą Kutuzowa w pobliżu stacji benzynowej na wcale nie rozległym terenie bo nie całe 150 m x 50m szerokości pola tj. ca 0,75 h ziemi w modelu terenowym badania oddziaływania źródeł energii cieplnej uwzględnić ca 3000 (3 tysiące) piecyków , każdy o mocy cieplnej 30 kW położonych nierownomiernie jeden obok drugiego na powierzchni 1m2 w węźle tej powierzchni.
Istnieją programy numeryczne do symulacji i badania pożarów o różnym charakterze także pożarów konstrukcji lotniczej.
IV. Metody i metodologia naukowa badań zjawisk fizycznych transportu ciepła i masy w odniesieniu do Katastrof lotniczych włącznie.
Temat ten będzie podjęty ale bez poważnych nakładów mówiąc po wojskowemu Sił i środków się nie odbędzie.
Sam osobiście mam zamiar poświęcić tym zagadnieniom trochę wolnego czasu jaki pozostaje mnie dla Dobra Ojczyzny.
http://www.faculty.virginia.edu/ribando/modules/index.html#FINS
Last updated: 12/2/2011
Dla niecierpliwych podaję literaturę.
http://www.youtube.com/watch?v=S0smZGssj_I
Symulacja pożaru w atrium wykonana w programie Pyrosim 2010
Uploaded byStigoKrakow on 7 Apr 2011
Symulacja rozwoju pożaru oraz wizualizacja rozchodzenia się dymu podczas pożaru.
http://www.youtube.com/watch?v=2xgh35XbUa4&feature=related
Symulacja pożaru helikoptera
Uploaded by PyroSimSTIGO on 6 Sep 2011
www.pyrosim.pl
http://www.youtube.com/watch?v=ao05PRXNqko&feature=endscreen
PyroSim-wybrane symulacje
Uploaded by PyroSimSTIGO on 17 Aug 2011
Symulacje wykonane w programie PyroSim
www.pyrosim.pl
http://www.pyrosim.pl/
PyroSim jest graficznym interfejsem użytkownika dla programu FDS (Fire Dynamics Simulator). Został stworzony dla szybkiego i przejrzystego tworzenia modeli pożarowych FDS. Program ten pozwala na wielokrotne skrócenie czasu budowy modelu dzięki jego integracji z FDS i SmokeView, a także na uniknięcie pomyłek, o które nie trudno obsługując tylko pliki tekstowe samego FDS-a.
Czytaj więcej...
Pathfinder - program, który pozwala na symulację ewakuacji osób z budynku obliczając czas takiej ewakuacji. Każdemu pracownikowi w budynku mogą być przypisane szczególne cechy osobowościowe. Służą do tego gotowe profile osobowe uwzględniające: płeć, wiek, sprawność, a nawet budowę ciała i czas reakcji na zdarzenia z otoczenia. Projektant ma także możliwość definiowania swoich własnych profili. Tak zdefiniowane osoby mogą stanowić świetne źródło informacji podczas symulacji ewakuacji z budynku.
Czytaj więcej... PyroSim to jeden z nielicznych programów w którym projektant instalacji wentylacyjnych, oddymiających oraz przeciwpożarowych może na wirtualnym modelu 3D sprawdzić:
- jak będzie się rozchodzić pożar w określonym środowisku przy założonych warunkach
- jakie mogą być skutki pożaru dla ludzi oraz budynków
- użytkownik może w programie Pyrosim analizować rozchodzenie się dymu po pomieszczeniach
- sprawdzać jak zmienia się temperatura powietrza podczas pożaru gdzie mogą pojawiać się toksyny
- pyrosim jest zgodny z normą ASTME 1355 będącą wyznacznikiem dla projektantów tego typu instalacji na całym świecie.
PyroSim jest kompletnym systemem modelowania, który pozwala szybko i łatwo tworzyć, uruchamiać i liczyć symulacje ognia. PyroSim łączy modelowanie graficzne w 3D z jakością Fire Dynamic System (FDS) od NIST. Używając modelu fizyki FDS, PyroSim potrafi modelować ruch dymu, wymianę ciepła, i rozprzestrzenianie się ognia w określaniu możliwości ochrony i możliwego bezpiecznego czasu ewakuacji. PyroSim może być również używany do rekonstrukcji pożarów i innych wypadków z ogniem.
Pracując na takim wirtualnym modelu możemy sprawdzić różne scenariusze zagrożeń podczas pożaru oraz sprawdzić jak zachowują się zaprojektowane instalacje do oddymiania oraz systemy przeciwpożarowe. Po tak przeprowadzonej analizie lub weryfikacji projektanci mogą w łatwiejszy sposób zaprojektować instalację wentylacyjną oraz przeciwpożarową w dowolnym budynku, hali czy też pomieszczeniu.
http://www.ippt.gov.pl/_download/doktoraty/doktorat_tusnio_4ccab6e672b46.pdf
Numeryczna analiza wytrzymałości konstrukcji
stalowych w warunkach pożaru
mgr inż. Norbert Tuśnio
Warszawa 2010
http://www.ippt.gov.pl/_download/doktoraty/doktorat_tusnio_4ccab6e672b46.pdf
a TUTAJ Podręcznik Akademicki:
http://www.itiomar.it/pubblica/dispense/MECHANICAL%20ENGINEERING%20HANDBOOK/Ch04.pdf
Kreith, F.; Boehm, R.F.; et. al. “Heat and Mass Transfer”
Mechanical Engineering Handbook
Ed. Frank Kreith
Boca Raton: CRC Press LLC, 1999
· PDF]
www.cfd.cad.pl/Thesis_P_Smardz_Rev_B.pdf
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat - Szybki podgląd
Tłumaczenie z języka: angielski
(FDS). Obiekt mieści się Computational Fluid Dynamics (CFD) opracowanymodel...W związku z tym wzrost złożoności modeli CFD, ichwalidacji...
+
Pokaż oryginalny tekst
fire.nist.gov/fds/verification_validation.html
Tłumaczenie z języka: angielski
Nie ma jednak obecnie dość szeroko zakrojona zgoda, żeporównującmodel i...Model odpowiednio opisuje, za pośrednictwem swoich równań matematycznych, co się dzieje...ChociażFDS programiści stale wykonywać badańwalidacyjnych, jest...
+
Pokaż oryginalny tekst
PDF]
fds-smv.googlecode.com/svn/.../FDS/.../FDS_Validation_Guide.pdf
Format pliku: PDF/Adobe Acrobat
Tłumaczenie z języka: angielski
zFDS. Specjalne podziękowania dla Joe Mullin zajego namową wysiłków modelowania. Następujące osoby i organizacje odegrały pewną rolę wwalidacji...
http://www.adina.com/multiphysics.shtml
Multiphysics Capabilities of ADINA
Multiphysics problems are encountered when the response of a system is affected by the interaction between several distinct physical fields (e.g., structural deformation, fluid flow, electric field, temperature, pore-pressure, …).
Many problems in engineering and science involve some level of coupling between different physical fields. In the past, due to the lack of computational capabilities, these coupling effects were either ignored or taken into account very approximately. However, with the current analysis capabilities available in ADINA, many important multiphysics coupling effects can now be included accurately. By including these coupling effects, the analyses provide deeper insight into the performance of designs, leading to more economical and safer products, and also to a better understanding of the causes and consequences of natural phenomena [1].
Schematic of Multiphysics Capabilities of ADINA
Mathematically, multiphysics problems are described by a set of coupled partial differential equations (PDEs). The solution of these equations poses a challenge regarding the robustness of the algorithms to handle such interactions in a general and efficient manner.
The ADINA Multiphysics package includes all ADINA solvers for solids and structures, heat transfer, CFD, and also a comprehensive array of multiphysics capabilities tightly integrated in one program:
- Fluid-structure interaction (FSI)
- Thermo-mechanical coupling (TMC)
- Structural-pore pressure coupling (porous media)
- Thermal-fluid-structural coupling
- Electric field-structural coupling (piezoelectric)
- Thermal-electrical coupling (Joule heating)
- Acoustic fluid-structural coupling
- Fluid flow-mass transfer coupling
- Fluid flow-electromagnetic coupling
The multiphysics capabilities of ADINA are unique both in their breadth and depth. Using these capabilities, not only a wide range of interactions between different physical fields can be considered, but each of these fields is treated in a general form without compromise on accuracy.
Fluid-Structure Interaction (FSI)
ADINA FSI offers comprehensive capabilities for solving problems involving the interaction between general nonlinear structures and general Navier-Stokes fluid flow all tightly integrated in a single program.
Airbag Deployment FSI Simulation in ADINA using Implicit Time Integration
Examples of Industrial Applications
- Automotive Systems
- Biomedical Applications
- Nuclear Power Plants
- Compressors, Pumps and Pipe Systems
- Micro-Electro-Mechanical Systems (MEMS)
For detailed information on ADINA FSI, refer to our page onfluid structure interaction capabilities of ADINA.
Thermo-Mechanical Coupling (TMC)
The solution of fully coupled thermo-mechanical problems can be performed with ADINA TMC. In this class of problems, the temperature distribution affects the structural deformation and the structural deformation may affect the temperature distribution.
Thermo-Mechanical Analysis of Composite Shells
Examples of Industrial Applications
- Automotive systems
- Metal forming
- Welding
- MEMS (Micro-Electro-Mechanical Systems)
- Pressure vessels
For detailed information on ADINA TMC, refer to our page onthermal-mechanical coupling capabilities of ADINA.
Structural-Pore Pressure Coupling (Porous Media)
This multiphysics problem is characterized by the coupling between the pore pressure and the deformation of a porous material (e.g., soil, biological tissues…) consisting of a solid skeleton and pore fluid. Mechanical deformation changes the pore pressure and change in the pore pressure causes mechanical deformation.
A variety of constitutive models can be used for the skeleton, such as: elastic isotropic, orthotropic, thermo-isotropic, thermo-orthotropic, thermo-plastic, Drucker-Prager, Mohr-Coulomb, Cam-clay, creep, plastic-creep, etc.
Soil Consolidation Analysis
Poro-elastic Finite Element Model for Prediction of Progressive Failure of Lumbar Discs
Examples of Industrial Applications
- Soil mechanics and geotechnical engineering
- Slope stability
- Earthquake analysis of earth dams
- Consolidation
- Biomedical applications
- Wave propagation in saturated media
Thermal-Fluid-Structural Coupling
In this class of multiphysics problems, heat transfer, fluid flow and the mechanical deformation are all coupled. As an example, the fluid flow changes the temperature in the system and this change of temperature causes mechanical deformation changing the boundary conditions for the flow, thus affecting the flow.
Thermal CFD and Stress Analysis of an Exhaust Manifold
Examples of Industrial Applications
- Exhaust manifolds
- Electronic packaging
- Combustion systems
- Metal hydroforming
For detailed information, refer to our page onthermal-fluid-structure interaction capabilities of ADINA.
Electric Field-Structural Coupling (Piezoelectric)
Piezoelectric problems are characterized by the coupling of the electric field and mechanical deformation. Applying an electric field to a piezoelectric material causes mechanical deformation and the mechanical deformation causes an electric field. This phenomenon is the basis for the design of many sensors and actuators.
Piezoelectric Actuation of a Cantilever
An iterative solution of the electric field and structural deformation is implemented in ADINA TMC module. Users can also implement nonlinear constitutive relations between the electric displacement (electric flux) and the strain tensor (piezoelectric matrix).
Examples of Industrial Applications
- Microphones
- Micropumps
- Active vibration control devices
- Adaptive structures
Thermal-Electrical Coupling (Joule Heating)
Joule heating is characterized by heat being generated by an electric current.The heat affects the surrounding media.
Radio-Frequency Ablation of Tissues Using the ADINA CFD Joule Heat Capability
Examples of Industrial Applications
- Fuses
- Circuit breakers
- Electronic packaging
- MEMS (Micro-Electro-Mechanical Systems)
- Tissue ablation
Acoustic Fluid-Structural Coupling
In some practical applications, the fluid can be assumed to be inviscid and irrotational. This assumption significantly reduces the computational effort required for calculation of the fluid response and also in the fluid-structure interaction problems.
Subsonic Potential-based Fluid Element in ADINA
This multiphysics capability is particularly useful when thefrequency response of coupled fluid-structure systems is of interest.
Examples of Industrial Applications
- Dams
- Liquid storage tanks
- Nuclear power plants
- Loudspeakers
- Underwater explosions
- Vibration of submerged structures
Fluid Flow-Mass Transfer Coupling
This class of multiphysics problems is characterized by the coupling between the momentum, continuity and energy equations governing the flow of a mixture of a fluid and other species (solute). The coupling is due to the dependence of the mixture’s density and viscosity on the solute concentration. Transfer of the solute due to the flow changes the spatial distribution of the mixture density and also its viscosity, consequently affecting the flow pattern, which in turn affects the movement of the solute.
Multiphysics Flow in Porous Media
Examples of Industrial Applications
- Oil & gas industry
- Ground water modeling
- Nuclear waste
- Drug delivery
References
1. K. J. Bathe, The Finite Element Method, in Encyclopedia of Computer Science and Engineering, B. Wah (ed.), J. Wiley and Sons, 1253-1264, 2009.
2. For many examples of applications of ADINA in multiphysics problems, see ourPublications page.
Keywords:
Multiphysics, fluid-structure interaction, thermo-mechanical coupling, porous media, piezoelectric, Joule heating, acoustic fluid, fluid flow-mass transfer coupling, buoyant flow, thermal-fluid-structural coupling
Są to w większości numeryczne programy analityczne metodą elementow skończony oraz
prace doktorskie i habilitacyjne, a więc przywoływanie Źródła jest sprawą etyczną jak najbardziej wskazaną i konieczną w celu uniknięcia posądzenia o PLAGIAT>
POWODZENIA.
Przykłady elementarne z badań i obliczeń na analizach medelowych zaczynając.
http://www.if.pw.edu.pl/~labfiz1p/cmsimple2_4/1instrukcje_pdf/38.pdf
Politechnika Warszawska
Wydział Fizyki
Laboratorium Fizyki I „P”
Piotr Jaśkiewicz
BADANIE PRZEWODNICTWA CIEPLNEGO I TEMPERATUROWEGO METALI
METODĄ ANGSTROMA
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en|pl&u=http://www.faculty.virginia.edu/ribando/modules/
http://www.faculty.virginia.edu/ribando/modules/
http://www.faculty.virginia.edu/ribando/modules/
Heat Transfer Today -
Educational Software for
Heat and Mass Transfer
http://www.faculty.virginia.edu/ribando/modules/
http://www.faculty.virginia.edu/ribando/modules/
http://www.faculty.virginia.edu/ribando/modules/
Ziemia
20th February 2012
Temperature Measurement of High-Speed Phenomena
Specialised Imaging has announced that it is developing the capability on its SIM Ultra Fast Framing Camera to precisely measure the temperature at different points in a high-speed event.
Capable of capturing up to 32 images at 1 billion frames per second the SIM ultra fast framing camera is proven to be able to capture visual data from even the most fleeting of phenomena. Unique technology enables SIM ultra fast framing cameras to simultaneously capture images on different selected channels. By fitting each optical channel with wavelength filters (400-900nm) - software will enable the SIM camera to combine 2 images from 2 different wavelengths to give a precise temperature reading from selected points in the event under study.
http://www.specialised-imaging.com/news_and_events.php
Unlike traditional ultra fast framing cameras the optical design of SIM cameras provide the choice of up to 16 separate optical channels without comprising performance or image quality. Effects such as parallax and shading, inherent in other designs, are eliminated and the high spatial resolution (> 50 lp/mm) is the same from frame to frame and in both axes. Individual ultra-high resolution intensified CCD detectors, controlled by state-of-the-art electronics, offer almost infinite control over gain and exposure allowing experimenters researchers total freedom to capture images of even the most difficult transient phenomena. An integral TFT monitor allows users to 'see what the camera sees' in real-time, thus allowing users to easily optimise focus and lighting to achieve spectacular results.
Specialised Imaging (www.specialised-imaging.com) is a knowledgeable, dynamic company focused upon design, manufacture, service and supply of ultra high-speed imaging systems and components for industrial, defence and scientific applications. The company's continuing policy is to invest in the development of innovative imaging solutions, incorporate the latest technological advances and use improved components wherever possible. A total commitment to quality and a thorough understanding of applications are held as the keys to the future.
For further information on this exciting development please contact Specialised Imaging on email info@specialised-imaging.com or telephone +44-1442-827728 / +1-951-693-2148.
http://www.specialised-imaging.com/news_articles.php
Temperature Measurement Of High-Speed Phenomena, March 2, 2012
info@specialised-imaging.com
or visit www.specialised-imaging.com.
http://www.photonicsonline.com/article.mvc/Temperature-Measurement-Of-High-Speed-0001
IV. Miejsca katastrofy Tu154b i Tu154m
Tragiczne zdarzenia w minionych latach gdzie wsie pagibli.
http://aviation-safety.net/database/dblist.php?Country=RA
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20100410-0
http://freeyourmind.salon24.pl/389219,rozmowa-protasiuk-plusnin
http://aviation-safety.net/database/type/type.php?type=475
http://aviation-safety.net/statistics/geographical/worldmap.php?type=475
http://aviation-safety.net/photos/gallery.php?field=typecode&var=475%&sort=keycode&kind=C%&page=1
http://aviation-safety.net/photos/displayphoto.php?id=20090715-0&vnr=1&kind=C
Accident description
Last updated: 18 March 2012
Status:
|
Preliminary
|
Date:
|
15 JUL 2009
|
Time:
|
11:33
|
Type:
|
Tupolev 154M
|
Operator:
|
Caspian Airlines
|
Registration:
|
EP-CPG
|
C/n / msn:
|
87A-748
|
First flight:
|
1987
|
Engines:
|
3 Soloviev D-30KU-154-II
|
Crew:
|
Fatalities: 12 / Occupants: 12
|
Passengers:
|
Fatalities: 156 / Occupants: 156
|
Total:
|
Fatalities: 168 / Occupants: 168
|
Airplane damage:
|
Destroyed
|
Airplane fate:
|
Written off (damaged beyond repair)
|
Location:
|
12 km (7.5 mls) S of Qazvin (Iran)
|
Phase:
|
En route (ENR)
|
Nature:
|
International Scheduled Passenger
|
Departure airport:
|
Tehran-Imam Khomeini International Airport (IKA) (IKA/OIIE), Iran
|
Destination airport:
|
Yerevan Airport (EVN) (EVN/UDYZ), Armenia
|
Flightnumber:
|
7908
|
Narrative:
A Caspian Airlines Tupolev 154M passenger plane was destroyed when it struck terrain near Qazvin, 16 minutes after takeoff. The airplane was en route from Tehran-Imam Khomeini International Airport (IKA), Iran to Yerevan Airport (EVN), Armenia.
The Tupolev 154 was in normal operation at 34000 feet altitude. Three minutes before the crash, the plane suddenly turned 270 degrees and entered a rapid descent to 14000 feet in just 90 seconds (which would be an average of 222 feet/sec, 67m/sec). Air traffic controllers attempted to contact the flight, but there was no response. They asked two Iran Air an Aseman Airlines flights that were in the area to contact Flight 7908, but these attempts failed too.
The airplane exploded on impact and disintegrated, creating a 10 m deep crater with small pieces of debris scattered around the impact area.
Events:
Sources:
» CNN
» IRNA
» FARS
» Caspian Airlines
Statistics
65th loss of a Tupolev 154
4th worst accident involving a Tupolev 154 (at the time)
4th worst accident involving a Tupolev 154 (currently)
2nd worst accident in Iran (at the time)
2nd worst accident in Iran (currently)
» figures explained
http://aviation-safety.net/photos/aircraft/750/20090715-0-P-d-1-750.jpg
Dramatyczny obraz katastrofy lotniczej Tu154m tragiczny końcowy w wyniku IMPAKTU z ziemią to żleb, dymiący przez kilka dni po katastrofie lotniczej i obraz jak na poniższych zdjęciach z miejsca prawdziwej tragedii lotniczej jaka miała miejsce w Iranie.
http://aviation-safety.net/photos/accidents/750/20090715-0-C-d-2-750.jpg
http://aviation-safety.net/photos/accidents/750/20090715-0-C-d-3-750.jpg
http://aviation-safety.net/photos/accidents/750/20090715-0-C-d-4-750.jpg
V. Co Dalej?
Szaman z Krainy Deszczowców
może się nadaje do czarowania przygłuchych babć, jednak odczapna teoria o bezgłośnej i niewidocznej destrukcji odrzutowca, poparta ulepszoną wersją powerpointa, to trochę za mało na dwa lata roboty. Co w tym czasie osiągnął? ZERO. Gdzie i jakie wnioski do prokuratury o ukaranie, do instytucji międzynarodowych i zagranicznych o dowody (zdjęcia, zapisy, przesłuchania), o pomoc prawną (komisje ekspertów NATO na przykład)? ZERO.
No to dla mnie Szaman z Krainy Deszczowców jest zero. Nic osobistego, stwierdzenie faktów. ZERO wyników, zerowa ocena. A powerpointa dla ubogich może sobie wsadzić. Za darmo.
ZEZORRO0985 | 11.02.2012 15:24
CZOŁEM WSZYSCY AGENCI
Pamiętacie, kto was tak nazwał?
(niech ktoś przypomni tu przy okazji stosowny cytacik).
Tak panie Szamanie, pokazuję panu PALEC. Wiesz pan który. I mam trzy wiadomości. Pierwsza jest taka, że nie jestem sam. Druga jest jeszcze gorsza. Jest nas dużo. Najgorsza jest trzecia. Jesteśmy inteligentni i bardzo sfrustrowani. Wiesz pan co to oznacza? Od kiedy nazwałeś nas pan agentami, jesteś pan polityczny trup. Baw się dobrze lamusie. Agenci tymczasem obmyślą, jak ci się dobrać do tyłka, frajerze.
96 ludzi zginęło. Jakim prawem śmiecie urządzają sobie na ich grobach igrzyska?
Cheers
ZEZORRO0985 | 11.02.2012 19:56
@seaclusion & @Fire Blade, Julia M.Jaskólska
Na 1 etapie na naczelnym miejscu stawia się OSOBY, RANNYCH OFIARY wypadków nawet jak to SĄ PO TRAGEDII OFIARY - OSOBY TRAGICZNIE ZMARŁE -szczątki ludzkie, zwłoki.
Czy je przebadano w Polsce w badaniach sądowo-lekarskich?
Skoro jest tyle ewidentnych błędów w badaniach patamorfologicznych,
które były deklarowane w Moskwie, a się nie odbyły!.
Jeśli nie, to dlaczego?
Jaka to tajemnica za tym się kryje!
Na 2 etapie: Rzeczy i przedmioty łącznie z samolotem TU154M PLF101 i każdym innym przedmiotem.
Działania i zaniechania ludzi podczas lotu: co do sekundy od ZAŁĄCZENIA SILNIKÓW, TRANSPONDERA do WYGASZENIA SILNIKÓW na miejscu lądowania lub katastrofy lotniczej i WYŁĄCZENIA, WYGASZENIA TRANSPONDERA.
Chyba,że to był lot w ścisłej tajemnicy bez łączności ze światem!?
*****
Nie jesteśmy na etapie BARBARZYŃSTWA!.
ALBATROS ... Z LOTU PTAKA721065 | 11.02.2012 00:12
Szanowny Panie Doktorze KaNo proponuję rzetelną współpracę.
Na podstawie dostępnych dla Pana zdjęć satelitarnych w Ośrodku Uniwersyteckim kampusu w Maryland (ma Pan dostęp jako pracownik etatowy Uniwersytetu do Bazy Danych) z dnia 10 kwietnia 2010 roku należy wykonać badania metodą spektrografii: badania terenu -pogorzeliska na polance pod Siewiernyj.
Określić poprzez charakterystyki linii widmowych pożaru, który tam miał miejsce oraz badanie aerozoli w powietrzu: rodzaj materiału, który uległ tam spaleniu w wyniku katastrofy Tu154m i pożaru który tam miał miejsce.
Skalę i wielkość pożaru można obliczyć z programu komercyjnego, który powinien być Panu i nam zakupiony; ten i inne i udostępniony przez Zespół Parlamentarny RP, dlaczego?, dlatego, że to nie jest moja prywatna SPRAWA.
Jest to sprawa Polski i Polaków i powinny się znaleźć na to środki finansowe. Albo proszę zlecić to Instytutom , który taki Program Komercyjny posiadają. Wizualizacjami w Powerpoint-cie proszę Nas „nie karmić”.
Chętnie włączę się do pracy mając narzędzia.
I niech Pan z uczciwego podejścia do SPRAWY, więcej nie kpi bo się Pan ośmieszy.
Z konieczności stać Nas będzie na ten wysiłek finansowy.
Wnioski końcowe będą i naprawdę nie wiem czy się śmiać czy płakać nad wizualizacją katastrofy Smoleńskiej na lotnisku Siewiernyj wykonane przez
Zespół Parlamentarny AM,
Sejmu RP
@MMariola: "Tyle ze nie wiem, czy smiac sie czy plakac"
I jedno i drugie.Płakać prawym, lewym się śmiać.
Czy naprawdę miała pani jeszcze jakieś złudzenia? Nie wierzę.
Pozdrawiam serdecznie
JOANNA MIESZKO-WIÓRKIEWICZ2812898 | 11.02.2012 19:33
Była jesień grudzień 2011 roku - Jest wiosna niebawem 2012 roku , czuje się wyraźnie Inne Powietrze. Także w Kraju w wyniku starcia Liberałów z Tysiącletnim Kościołem Katolickiem w Polsce i Bogiem. Kto wygra z Góry jest przesądzone.
Zapaterro w Polskim wydaniu nie przejdzie !.
Zaufali innym …w drodze
Z dedykacją dla Czytelnikow. Pozdrawiam wiosennie.